Hyresgästföreningen, Region Södra Skåne

Hyresgästföreningen, Region Södra Skåne

2.2

Hyresgästföreningen - Vi sköter förhandlingar åt dig. Vi ger råd och tips i hyresfrågor. Vi ger juridiskt stöd i svårare ärenden, stöd om du vill engagera dig i boendefrågor där du bor, information om hyresboende och utbildning, elektronisk m

5 omdömen om Hyresgästföreningen, Region Södra Skåne

Lars T
Skrev om Hyresgästföreningen, Region Södra Skåne

De förhandlar bakom ryggen på de som de ska representera. De har lyckats med att förhandla fram den högsta hyreshöjningen i landet. Vad mer? Jo, de styrs av en liten klick som kör över medlemmarna och samarbetar med fastighetsägarna.

Anton N
Skrev om Hyresgästföreningen, Region Södra Skåne

Att vara medlem i Hyresgästföreningen är en alldeles utmärkt idé om man vill: 1. Göra sig av med 85 kronor i månaden utan att själv få något tillbaka 2. Bidra till ett hyressättningssystem som leder till bostadsköer och ett lägre bostadsbyggande Känner man sig extra generös ska man se till att ansluta sig som medlem i samband med att man blir uppsökt av någon av Hyresgästföreningens aggressiva och lögnaktiga dörrknackare. Då kommer nämligen merparten av ens medlemsavgift under det första året att gå rakt ner i dennas ficka som provision.

JASMIN M
Skrev om Hyresgästföreningen, Region Södra Skåne

Jag sa upp mitt medlemskap när jag blev trött på att jag bara fick standardsvar kring mitt ärende istället för äkta hjälp. Lite tid senare skickade hyresgästföreningen en kille som ifrågasatte mitt beslut och utöver detta dumförklarade mig för att att han tyckte att det inte var Hyresgästföreningens fel att de inte kunde hjälpa mig. Jag har aldrig påstått att det är deras fel och hans osmakliga maffiamethoder för att få mig att ångra min uppsägning gjorde att jag aldrig mer kommer ens fundera om att bli medlem igen.

Kerstin A
Skrev om Hyresgästföreningen, Region Södra Skåne

Eftersom jag var inblandad i en förhandling/tvist i 11 månader med min hyresvärd så rekommenderar jag starkt att gå med i HGF för juridisk hjälp. Dock under denna tid så hade jag totalt 4 som hjälpte mig med fallet (en aning komik varav en slutade och jag fick gång på gång involvera den nya i fallet) Hur som slutade det hela bra. En nackdel kan va att de har väldigt mycket att göra så ibland får du inte tag på din kontaktperson, men det får du ha överseende med. En jag hade sa att jag fick gärna "tjata" och påminna. Men,...

Johanna L
Skrev om Hyresgästföreningen, Region Södra Skåne

Jag rekommenderar alla som bor i hyresrätt att vara medlem i "HG". "HG" har vid flertalet gånger hjälpt mig i konflikter med hyresvärdar. Detta kan ha varit både små och stora saker. Kompetent personal, engagerade. Enda nackdelen är att det kan vara svårt att nå sin kontaktperson ibland. Men detta är inte konstigt och det har jag fullt överseende med. Blir 4/5 "recos" till Hyresgästföreningen