Hyresgästföreningen, Region Södra Skåne
3.0 i betyg av av
3 omdömen
Hyresgästföreningen - Vi sköter förhandlingar åt dig. Vi ger råd och tips i hyresfrågor. Vi ger juridiskt stöd i svårare ärenden, stöd om du vill engagera dig i boendefrågor där du bor, information om hyresboende och utbildning, elektronisk m
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag3 omdömen om Hyresgästföreningen, Region Södra Skåne
-
skrev om Hyresgästföreningen, Region Södra Skåne
Jag sa upp mitt medlemskap när jag blev trött på att jag bara fick standardsvar kring mitt ärende istället för äkta hjälp. Lite tid senare skickade hyresgästföreningen en kille som ifrågasatte mitt beslut och utöver detta dumförklarade mig för att att han tyckte att det inte var Hyresgästföreningens fel att de inte kunde hjälpa mig.
Jag har aldrig påstått att det är deras fel och hans osmakliga maffiamethoder för att få mig att ångra min uppsägning gjorde att jag aldrig mer kommer ens fundera om att bli medlem igen. -
skrev om Hyresgästföreningen, Region Södra Skåne
Eftersom jag var inblandad i en förhandling/tvist i 11 månader med min hyresvärd så rekommenderar jag starkt att gå med i HGF för juridisk hjälp. Dock under denna tid så hade jag totalt 4 som hjälpte mig med fallet (en aning komik varav en slutade och jag fick gång på gång involvera den nya i fallet) Hur som slutade det hela bra. En nackdel kan va att de har väldigt mycket att göra så ibland får du inte tag på din kontaktperson, men det får du ha överseende med. En jag hade sa att jag fick gärna "tjata" och påminna. Men, de har förmågan att ge JUST dig rätt hjälp på detta ställe. Så 4/5 recos till dom på HGF.
-
skrev om Hyresgästföreningen, Region Södra Skåne
Jag rekommenderar alla som bor i hyresrätt att vara medlem i "HG". "HG" har vid flertalet gånger hjälpt mig i konflikter med hyresvärdar. Detta kan ha varit både små och stora saker. Kompetent personal, engagerade. Enda nackdelen är att det kan vara svårt att nå sin kontaktperson ibland. Men detta är inte konstigt och det har jag fullt överseende med.
Blir 4/5 "recos" till Hyresgästföreningen