Alla kategorier Övrigt Hyresgästföreningen, Region Södra Skåne

Hyresgästföreningen, Region Södra Skåne

Fersens Väg 9, 211 42 Malmö — Visa karta

Hyresgästföreningen - Vi sköter förhandlingar åt dig. Vi ger råd och tips i hyresfrågor. Vi ger juridiskt stöd i svårare ärenden, stöd om du vill engagera dig i boendefrågor där du bor, information om hyresboende och utbildning, elektronisk m

Läs vad 2 kunder tycker om Hyresgästföreningen, Region Södra Skåne

• Kerstin A
    Kerstin A skrev om Hyresgästföreningen, Region Södra Skåne
    Eftersom jag var inblandad i en förhandling/tvist i 11 månader med min hyresvärd så rekommenderar jag starkt att gå med i HGF för juridisk hjälp. Dock under denna tid så hade jag totalt 4 som hjälpte mig med fallet (en aning komik varav en slutade och jag fick gång på gång involvera den nya i fallet) Hur som slutade det hela bra. En nackdel kan va att de har väldigt mycket att göra så ibland får du inte tag på din kontaktperson, men det får du ha överseende med. En jag hade sa att jag fick gärna "tjata" och påminna. Men, de har förmågan att ge JUST dig rätt hjälp på detta ställe. Så 4/5 recos till dom på HGF.
  • Johanna L
    Johanna L skrev om Hyresgästföreningen, Region Södra Skåne
    Jag rekommenderar alla som bor i hyresrätt att vara medlem i "HG". "HG" har vid flertalet gånger hjälpt mig i konflikter med hyresvärdar. Detta kan ha varit både små och stora saker. Kompetent personal, engagerade. Enda nackdelen är att det kan vara svårt att nå sin kontaktperson ibland. Men detta är inte konstigt och det har jag fullt överseende med.

Blir 4/5 "recos" till Hyresgästföreningen
    Kerstin A, Kerstin A gillar detta