I.K.A Byggkonsult AB

I.K.A Byggkonsult AB

Varmt välkommen till I.K.A Byggkonsult AB. Vi erbjuder allt från bygglovsritningar, energibalansberäkning, VVS-ritningar, elritningar och ventilation. Har ni planer på att bygga nytt är ni varmt välkomna till vårt kontor på Flottijgatan 49 i Västerås. Självklart anpassar vi huset efter dina önslemål och behov. Vi vänder oss till entreprenörer och privatpersoner som bygger småhus. Vi fixar de handlingar och ritningar som ni behöver för att komma igång med ert projekt. Detta gäller både tillbyggnationer och nybyggnationer. Vi hjälper er att göra så att kommunikationen blir lättare och risken för fel minskar.

Läs vad 32 kunder tycker om I.K.A Byggkonsult AB 2

2021-07-05
    Jag beställde en energiberäkning av nybyggnad. Jag är supernöjd med företaget, snabb och enkel service, finns inget att anmärka på
  • Nikola V
    2021-07-01
    Väldigt nöjd, snabbt, prisvärt och i tid. Bra dialog under arbetet.
    2021-06-30
    Har anlitat Sören för upprättande av inre- och yttre VVS för nybygge av villa.
    Sören har varit tålmodig för mina synpunkter även på små detaljer.

Bra service med mängdlistor och flertalet revisioner ingick i offererat pris.
    2021-06-21
    Kunde leverera snabbare än andra företag. Tillmötesgående och noggrann och levererade på utsat tid.
    2021-06-20
    Toppen jobb, snabbt smidigt och prisvärt
    2021-06-18
    Jag kan verkligen rekommendera I.K.A Byggkonsult AB. Vi behövde få fram en VA/ VS ritning på ett par dagar och Sören hjälpte oss på en mycket proffsigt sätt i både bemötande och resultat. Om inte Sören hjälpt oss så fort hade markentreprenörerna blivit stillastående, så vi är väldigt tacksamma för Sörens snabbhet och kunnighet i detta.
    2021-06-18
    Bra konsultföretag och snabb leverans av VA-ritningar.
    2020-11-26
    - Köpt akustikprojektering samt slutmätningar inför slutsamråd.
    - Mycket bra bemötande och kompetenta personer
    - Personerna levde upp till samtliga förväntningar
    2020-11-18
    Mycket fint jobb,smidigt, enkelt, smart och i tid!
    Jag uppskattar Sören som expert person!
    Fick mycket tips och råd från honom!
    Rekommenderas starkt!
    Noureddin
    2020-10-28
    Snabbt, smidigt och proffsigt!
    2020-10-19
    Jag fick en ventilationsritning som uppfyllde alla mina önskemål. Mycket glad för hjälp som jag fick!
    2020-10-02
    Snabb och engagerad. Tack för hjälpen!
    2020-05-07
    Ändra befintliga underlag för att skicka in till bygglovsansökan för två altandörrar.

Underlagen var i sämre skick än vad han förutsatte när han lämnade priset men han tog ändå inte mer pga det.
  • Fredrik L
    2020-05-07
    Har funkat bra, projektet växte fram, fick God tid för reflektion, och man kunde tänka till för att få det som man ville ha det
  • 2020-04-16
    Energibalansberäkningar och VVS-projektering.
    Snabbt, effektivt och korrekt hanterat. Vi har samarbetat i flera små projekt med samma goda erfarenheter gång på gång.
    Barkk-byggnadskonst, arkitektur och konst AB/ T. Nordin arkitekt SAR/ MSA
    2020-03-31
    VA-ritningar och energibalansrapport vid husbyggnation.
    Bra service och snabb respons.
    I.K.A Byggkonsult har levererat snabbt, enkelt,prisvärt och effektivt i båda mina nybyggnadsprojekt.
    Rekommenderas!
  • Annika S
    2020-01-01
    Vi fick vårt uterum inritat på våra ritningar över hus och tomt som ska användas när vi söker bygglov.
    Gjorde det där lilla extra då de själva tog kontakt med kommunen för att stämma av vad som var godkänt.
    Hela processen gick väldigt smidigt från start till slutgiltiga ritningar.
    2019-12-16
    Jättebra service! Kompentent mätning.
    2019-12-16
    Jag beställde VA-ritningar av Sören och är nöjd med resultatet. Sören var snabb och lyhörd. När jag såg något som jag hade åsikter om så hanterades det proffsigt.
    Jag kan rekommendera I.K.A. Byggkonsult till andra.

Mvh David
    2019-11-14
    Köpte bygglovsritningar
    Bra bemötande, Intresserat och engagerat företag
    Mycket nöjd med slutprodukt
    2018-11-24
    GNB Byggkonsult AB beställde VVS bedömning och ritningar till ett villabygge. Allt utfört mycket professionellt och noga. Kontakten utmärkt!
    2018-11-23
    Vi beställde installationsritningar för ett flerfamiljshus,

Vi fick bra och snabb hjälp och ritningarna har efter lite korrigering blivit bra.

Kan rekommendera honom till andra!
    2018-01-30
    Bra snabb service, god tillgänglighet och bra resultat.
    2018-01-03
    Även om det var ett litet uppdrag så har jag blivit seriöst bemött, leverans i rimlig tid, lätt att ha en bra dialog både via e-post och vid möte.
    2018-01-03
    Snabb och tydlig kommunikation och väldigt snabbt utfört uppdrag, som exakt motsvarade förväntningarna. Mycket bra!
    2017-10-12
    VVS ritningar, Bra underlag för upphandling. 3D hjälper i planeringen av projektet. Tydlig och responsiv kommunikation.
    2017-10-11
    Fick profesionellt bemötande både med ventilation och VVS handlingar .
    Hjälpte oss akut med Ventilations handlingar, snabb service :-)
  • Mohammad V
    2017-03-27
    VVS & Ventilation:
    - Bra & snabba respons.
    - Bra priser
    - Ofta behövs revidering (bättre att vara mera noggrann för att minimera erlagt arbete och fel konstruktion)
    2017-03-25
    Bemötande, mycket bra.
    Ritningar, El, Vent. och ventilation samt energi beräkning
    Sören Chroft är väldigt sak kunnig och ett bra bollplank.
  • Erling J
    2017-03-25
    Sören har hela tiden varit mycket tillmötesgående och lyhörd för våra behov samt önskemål. I samband med att vi projekterar vårt nya hus så har Sören kommit med förslag och rekommendationer på lösningar som tillgodoser våra önskemål. Sören har alltid svarat och återkopplat inom ett par timmar eller senast dagen efter. Det känns tryggt att samarbeta med Sören då han tar fullt ansvar för sin prestation. Dessutom har Sören erfarenhet och förståelse för att projektet utvecklas över tiden och tar flexibelt hand om de utmaningar som dyker upp i samband med tillval och ev ersättningsprodukter t ex värmepump och FTX.
    2016-09-18
    S.C Hus & Energikonsult har levererat energibalansberäkningar till oss, alltid snabbt och mycket professionellt.
    2016-09-15
    Snabba och lätta att få kontakt med.