Alla kategorier Försäkringsbolag Stockholms län Solna Ica Försäkring AB

Ica Försäkring AB

Svetsarvägen 16, 171 41 Solna — Visa karta

ICA Försäkring är en ny uppstickare på den svenska försäkringsmarknaden. Vi erbjuder riktigt bra försäkringar - de allra flesta är topprankade av Konsumenternas Försäkringsbyrå - till ett bra pris. Hos oss kan du bland annat köpa bilförsäkring, hemförsäkring, husförsäkring, olycksfallsförsäkring, båtförsäkring, hund- och kattförsäkring, husvagns- och släpvagnsförsäkring och MC-försäkring.

Välkommen till Sveriges nya försäkringsbolag!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 3 kunder tycker om Ica Försäkring AB

• Patrick K
    Patrick K skrev om Ica Försäkring AB
    Har fått en vattenskada i vår bostadsrätt och vi hade ICA bostadsrättförsäkring i några månader. Vår tvättmaskin är från 2006 och hade läckt via avloppsröret från rörgenomföringen i en vägg. Det satt ingen rörmachett som krävs nuförtiden vid rörgenomföringar utan endast fästmassa har använts för att fästa röret i tätskiktet. Ocab hade varit på plats och hävdade i deras rapport att det är 1999 års branschregler som gäller alltså är installationen korrekt utförd.

ICA anlitar Crawford & Company AB för att hantera deras ärenden. Det känns som om man blir bemött som en brottsling, trots att man är kund och betalar sin försäkring. De gör allt för att undvika betala ut en krona och det känns verkligen inte som om kundvård är deras primära val. Det är först när problem verkligen uppstår som man vet hur bra ens försäkringsbolag är. Detta var första gången vi provade ICAs försäkring och definitivt den sista gången, för så fort denna historia är löst, vilket verkar sluta att vi kommer få betala allt själva, så kommer vi avsluta denna försäkring och välja ett roligt försäkringsbolag.

ICA försäkringen är billig, där av en stjärna, men det är också allt. Ta hellre en lite dyrare försäkring och undvik göra samma misstag som vi gjort. Läs mer
  • Joacim A
    Joacim A skrev om Ica Försäkring AB
    Passa er för ica försäkring, Har olycksfalls försäkring fick en kundvagn över foten, bruten tå, tappad nagel och förstörd sko kan inte gå på 4 veckor, fick inte en krona av försäkringen. Är väl ändå per definition olycksfall. Tar gärna emot premie men betalar inte ut något om du skadar dig! Läs mer
  • Fadi J
    Fadi J skrev om Ica Försäkring AB
    Aldrig mer, Jag har tecknat bilförsäkring hos dom via nätet, och sedan så fick jag en jätte försenad faktura under semester tiden och då var jag redan bortrest, och fakturan blev naturligtvis obetald pga att jag bortrest. och sedan när jag kom tillbaka från semester så upptäcker jag att de har redan tagit bort försäkringen, helt oseriöst, Jag har pratat med de och förklarat detta, men inget har hänt. jag har frågat om de kunde skicka deras fakturor via mail men de sa att tyvärr de kunde inte göra det. ALDRIG MER ICA FÖRSÄKRING! Läs mer

Kavallerivägen 24, 17458, SUNDBYBERG