ICA Försäkring AB

ICA Försäkring är en ny uppstickare på den svenska försäkringsmarknaden. Vi erbjuder riktigt bra försäkringar - de allra flesta är topprankade av Konsumenternas Försäkringsbyrå - till ett bra pris. Hos oss kan du bland annat köpa bilförsäkring, hemförsäkring, husförsäkring, olycksfallsförsäkring, båtförsäkring, hund- och kattförsäkring, husvagns- och släpvagnsförsäkring och MC-försäkring.

Välkommen till Sveriges nya försäkringsbolag!

Läs vad 129 kunder tycker om ICA Försäkring AB 2

2022-05-26 Insamlad av företaget
    Jag råkade inom loppet av en vecka ut för två av varandra oberoende skador på min helförsäkrade bil. Jag fasade för inför kontakten med försäkringsbolaget, skule de tro mig?
    Min nervositet kom fort på skam. Inte en gång blev min historia ifrågasatt.
    Trots att jag arbetar skift och hade två skadeärenden behövde jag inte sitta i telefon ḱö en enda gång, jag upplevde inte heller processerna som besvärliga på något annat vis heller. Allting skedde via mejl och hemsida,. Jag behövde under processerna inte heller kontakta kundtjänst därför att det inte dök upp några frågetecken, formulären var oklanderligt konstruerade.
    Jag är supernöjd.
    Hej Daniel!
    Wow vad roligt att höra. Tack för att du delar med dig av din upplevelse!
    Vi önskar dig en trevlig helg!
    /Emma, ICA Försäkring.
    2022-05-12 Insamlad av företaget
    Jag har varit i kontakt med er genom ett bilförsäkringsärende. Det gick smidigt att reg. skadan på er hemsida, men sedan blev det kommunikationsmiss då ni inte uppgav att min skada var "godkänd" och att ni skickat det vidare till verkstaden som skulle laga skadan på bilen. Dröjsmålet till att bilen blev lagad blev därför onödigt lång.
    Hej Lotti!
    Vi tackar för ditt omdöme och feedback. Har du några frågor kring ditt skadeärende ber vi dig kontakta din skadehandläggare.
    Ha en fin dag!
    2022-05-10 Insamlad av företaget
    Allt var jätte bra,super nöjd det kunde inte bli bättre
    Hej! Vi tackar dig för ditt fina omdöme och önskar dig en fin dag /Christoffer ICA Försäkring AB
    2022-05-09 Insamlad av företaget
    Enkel hantering bra bemötande
    Snabb återkoppling
    Hej Bo!
    Vad roligt att höra! Tack för ditt omdöme.
    Ha en fin dag!
    2022-05-06 Insamlad av företaget
    Bilförsäring.
    Snabb och enkel skadereglering
    Hej Per!
    Vad roligt att du är nöjd med oss, tack för ditt omdöme!
    2022-05-05 Insamlad av företaget
    Enkelt tydligt bra trevlig bemötande
    Hej Bengt,
    Vad roligt att höra!
    Vi önskar dig en fin fredag och en trevlig helg!
    2022-05-05 Insamlad av företaget
    Jag har min bil försäkrad hos Ica Försäkring och är mycket nöjd! Drabbades av skada i januari 2022 och det löste man på bästa sätt utan minsta krångel. Toppen!
    Hej Mats,
    Det var mycket roligt att höra!
    Ha en riktigt fin helg!
    2022-05-04 Insamlad av företaget
    Blev mycket bra bemött av Ica försäkring ,levde verkligen upp till förväntningarna lagade bilen och fasad husvägg
    Hej Jeanette!
    Vad roligt att du är nöjd med vår service och hanteringen av dina skador.
    Ha en riktigt fin dag!
    2022-05-03 Insamlad av företaget
    Min bil blev stulen och jag har hel försäkring på min bil som blev stulen och jag fick inte ersättning.
    Hej! Det va tråkigt att höra att du inte är nöjd. Vill du prata med någon gällande din skada ska du höra av dig till din skadehandläggare eller vår skadeavdelning. Önskar dig en fin dag /Christoffer ICA Försäkring AB
    2022-05-03 Insamlad av företaget
    Blev bra bemöt. Men känner mig lurad på försäkringen. Bilen sa dom att dom värderade så högt dom kunde för dom hade kollat runt. När jag fick någorlunda kraft tillbaka så såg jag att dessa bilar låg på 20000-30000 kr.Jag fick innan avdrag 12000 . Känner mig grundlurad. Sen personförsäkringen,, skandalöst! Fick 2700. Då hade jag vart med om en bilolycka, fått bilen förstörd och haft stora problem med smärtor efter olyckan samt att mitt självförtroende och rädsla för att sitta bakom ratten blivit jättetuff. Var sjukskriven i fyra veckor sedan bestämde jag mig att försöka återgå till jobbet. Dels för att få tillbaka självförtroendet för att köra bil, dels för att komma igång. Men resan tillbaka är och har varit jättejobbig. Rädslan för bilkörning ,smärtan i rygg, nacke och den törn mitt självförtroende och den psykiska oron. Det är inte värt mer än 2700 kr. Nej jag kommer inte rekommendera icaförsäkrimg till någon. Mycket bättre att ta en riktig försäkring hos de stora gamla bolagen.
    2022-05-03 Insamlad av företaget
    Smidigt och enkel hantering av att starta vår bilförsäkring. Dock något dyr! Men håller hekt klart utlovat!
    2022-05-02 Insamlad av företaget
    Bra försäkring men kundservicen är stundvis under all kritik. Dåligt bemötande av okunnig personal. Ringer man om en skadeanmälan vill man inte prata med en "tonårstjej" som verkar sitta ute och dricka kaffe. Proffsigare och kunnigare bemötande önskas. Mailar man in via kundservicesidan är det inte alltid man får något svar. Saknar också återkoppling när man anmäler en skada. Saknar att kunna hitta sitt ärende på webben och följa det där.
    Hej! Det va tråkigt att höra att du inte är nöjd med vår kundservice. Vill du prata med någon gällande din skada ska du höra av dig till din skadehandläggare eller vår skadeavdelning. Önskar dig en fin dag /Christoffer ICA Försäkring AB
    2022-05-01 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande. Snabb behandling och återkoppling.
    2022-05-01 Insamlad av företaget
    Bra bilförsäkring till rimligt pris.
    Bra bemötande vid skada.
    2022-05-01 Insamlad av företaget
    Ofta krångligt om mam jämför med anra försäkringsbolag. Flera gånger där de krånglat o höjt självrisken
    Hej! Det låter konstigt. Vill du återkomma till vår kundtjänst så ska vi hjälpa dig att plocka fram priser. Önskar dig en fin dag /Christoffer ICA Försäkring AB
    2022-04-28 Insamlad av företaget
    Hej,

Jag är väldigt nöjd med er. Snabb och proffsigt bemötande. Kan verkligen rekommendera er till mina vänner.
    Hej!
    Tack för ditt fina omdöme, roligt att du är nöjd med oss!
    Ha en fin fredag och helg!
    2022-04-26 Insamlad av företaget
    Min bil blev vandaliserad, Icas försäkring skötte det snyggt och gav skälig ersättning. Jag är nöjd. Dessutom billig premie
    Hej! Va kul att du är så nöjd med ditt skadeärende. Vi tackar dig för ditt omdöme och önskar dig en fin dag /Christoffer ICA Försäkring AB
    2022-04-23 Insamlad av företaget
    Dom gör sitt jobb bra
    2022-04-22 Insamlad av företaget
    Har inget att klaga på trevligt bemötande bra priser.
    Det handlar om en Parkeringsskada på min bil.
    2022-04-22 Insamlad av företaget
    Bra bemötande / Har bilförsäkring fick en liten skada och allt flöt på inga problem
    Hej Staffan!
    Vad glada vi blir över ditt omdöme.
    Ha en riktigt fin helg!
    2022-03-25 Spontant omdöme
    Riktigt billigt att teckna års/månads premie dock när skadan är framme då får man kämpa /tidskrävande inte värt besväret, teckna dem stora försäkringar istället
    Hej! Tråkigt att du upplever det så. Du får gärna återkomma till vår kundservice eller skadeavdelning och berätta vad som hänt så ska vi hjälpa dig.
    Önskar dig en trevlig helg!
    2022-03-17 Spontant omdöme
    Sämsta försäkringsbolag på alla möjliga sätt och vis!
    Hej Ali!
    Det var inte roligt att du känner dig missnöjd. Du får gärna höra av dig till vår kundservice på forsakring@ica.se med vad som gjort dig missnöjd.
    2022-01-24 Insamlad av företaget
    Har hus, husvagn och bilar försäkrade hos ICA.

Tyvärr har jag råkat ut för några incidenter under åren där ICA och ersatt mina skador enligt min förväntan, förutom åldersavdragen som är större än vad jag anser är rimligt.
    Hej! Tack för ditt omdöme och din feedback. Vi önskar dig en fin dag /Christoffer ICA Försäkring AB
    2022-01-23 Insamlad av företaget
    Sökte en bra och prisvärd bilförsäkring på nätet, Fastnade då på ICA försäkring.
    Efter en skada och skadereglering blev jag utmärkt bemött. Mycket bra service och snabb behandling av ärendet och jag var mycket nöjd med skaderegleringen.
    Jag rekommenderar gärna ICA bilförsäkring.
    Jag kontrollerade också upp ICA villaförsäkring, men där var inte försäkringen tillräckligt täckande för våtutrymme ,så jag behåller mitt gamla försäkringsbolag där.
    2022-01-23 Insamlad av företaget
    Blev mycket väl bemött när jag anmälde min skada. Allt gick smidigt i verkstaden när dem besiktade bilen och skadan åtgärdades väl. Mycket nöjd med oIca försäkring.
    2022-01-23 Insamlad av företaget
    Hyfsad snabb hjälp och de har rätt ut det vi behövt hjälp med.
    Hej! Va kul att du är så nöjd med vår service. Stort tack för ditt omdöme och vi önskar dig en trevlig helg /Christoffer ICA Försäkring AB
    2022-01-22 Insamlad av företaget
    Allt har varit toppen😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊
    Hej! Vad roligt och höra att du är så nöjd. Vi tackar dig för ditt omdöme och önskar dig en fin dag /Christoffer ICA Försäkring AB
    2022-01-21 Insamlad av företaget
    Trevlig och hjälpsam person som svarade i telefon samt förklarade på ett utmärkt sätt hur jag skulle gå tillväga för att anmäla min personskada
    2022-01-21 Insamlad av företaget
    Snabb service från insatt personal. Min skadeanmälan ang bilen hanterades mycket snabbt, mejinformation var tydlig, trevligt bemötande vid telefonkontakt. Samarbetspartnern, plåtverkstaden var också ytterst trevlig, informativ, hjälpsam och snabb. Att priset på bilförsäkringen dessutom är ca 2000 kr billigare än min tidigare gör ju inte saken sämre!
    2022-01-19 Insamlad av företaget
    Fick mycket hjälp då jag krockade med min bil.
    Väldigt tacksam för en bra försäkring.
    2022-01-19 Insamlad av företaget
    Jag har blivit bemött med vänlig och snabb hantering. Inget ifrågasättande om mitt ärende. Alltså inga konstigheter med att bli trodd då jag krockade med en älg och bilen blev totalt kvaddad. Har haft en bilförsäkring hos er.
    2022-01-19 Insamlad av företaget
    ICA försäkring är bra i alla avseenden. Jag har osedvanligt nog haft flera skador första året som kund och fått bra respons och hjälp vid samtliga tillfällen. Det har gjort att jag bytt även min bilförsäkring till ICA. Även här är jag helnöjd. Jag rekommenderar alla som kan att byta till ICA. Notera att jag är på intet sätt sponsrad av ICA, bara väldigt nöjd med utfallet som kund.
    Hej! Det glädjer oss att du är så nöjd. Tack för ett fint omdöme! Ha en bra dag! /Christoffer, ICA Försäkring ICA Försäkring AB
    2022-01-19 Insamlad av företaget
    Bemötande bra. Förväntade mig snabb återkoppling vilket var lite "si och så".
    Gällde ett försäkringsärende via min bilförsäkring. Som anmäldes i december 2021 och fortfarande, 19/1-2022, INTE blivit omhändertagen på verkstad.
    Hej! Vad kul att du känner att vårt bemötande är bra. Har du frågor kring ditt skadeärende ska du vända dig till din skadehandläggare eller vår skadeavdelning för hjälp med ditt ärende. Önskar dig en fin dag /Christoffer ICA Försäkring AB
    2022-01-18 Insamlad av företaget
    Jag har bilförsäkringen
    Fick bra service vid skadan på bakrutan
    2022-01-17 Insamlad av företaget
    Tack för att jag kunde ha min försäkring hos er
    2022-01-14 Insamlad av företaget
    Hej!
    Jag har haft bra bemötande från kunniga ansvarig. jag hade bil försäkring, och jag fick mycket bra information och upp fyllda varan förväntningar. Det var jätte bra att göra affär med ICA Försäkring och kommer jag fortsättningsvis att köpa sådana tjänst från ICA Försäkring.
    Med vänlig hälsning
    Hej Said, tack för ditt omdöme!
    Vad skönt att du är nöjd, Ha en fin dag! /David, ICA Försäkring.
    2022-01-12 Insamlad av företaget
    Tyckte bilförsäkringen var för dyr därför har jag bytt försäkringsbolag nu.
    Hej Christina,
    tack för ditt omdöme!
    Vi önskar dig en trevlig helg!
    2022-01-12 Insamlad av företaget
    Villahemförsäkring, känns trygg o bra.
    Jag har inte utnyttjat försäkringen och har därför ingen erfarenhet av företagets bemötande etc
    Hej Yvonne!
    Roligt att du är nöjd hittills, det hoppas vi att du ska förbli!
    /Emma
    Trevlig personal och hjälpsamma
    Hej Jonny!
    Roligt att du känner dig nöjd, då är vi också nöjda!
    Ha en fortsatt fin dag!
    Bra bemötande.
    Snabbt ätgärdat.
    Med andra ord nöjd!
    2022-01-11 Insamlad av företaget
    Jag har blivit bra bemöt,smidigt skötta ärende

Jag hade en plåtskada

Toppbetyg till er alla
    Sämsta försäljningsbolag hittills
    Hej! Vad tråkigt och höra att du inte är nöjd. Vi tackar dig för din feedback och önskar dig en fin dag /Christoffer ICA Försäkring AB
    Bra. Bättre. Bästa. Jag har 4 försäkringar och är helnöjd
    Hej Per!
    Det glädjer oss att du är så nöjd. Tack för ett fint omdöme!
    Ha en bra tisdag!
    2022-01-09 Insamlad av företaget
    Snabb hantering av skada vi fick på bilen.
    2022-01-05 Insamlad av företaget
    Enkelt förstående smidigt.
    Bra respons , trevlig handläggaren
    Hej! Vad roligt och höra att du är så nöjd. Vi tackar dig för ditt omdöme och önskar dig en god fortsättning /Christoffer ICA Försäkring AB
    2022-01-03 Insamlad av företaget
    Ica försäkring uppfyller allt man kan förvänta sig av ett försäkringsbolag. Lätt att få kontakt med och hjälpsamma när man behöver dem. Förstått att man behöver hjälp när man kontaktar dem!!
    Hej! Vad roligt och höra att du är så nöjd. Vi tackar dig för ditt omdöme och önskar dig en god fortsättning/Christoffer ICA Försäkring AB
    2022-01-03 Insamlad av företaget
    Jag blev förvånad över att försäkringspremien inte påverkas av om fordonet är påställt eller avställt
    Hej! När det kommer till vår årsförsäkring gäller samma premie året om även om fordonet är på eller avställt. Tack för din feedback och vi önskar dig en fin dag /Christoffer ICA Försäkring AB
    2022-01-02 Insamlad av företaget
    Helt suveränt, kunde inte vara bättre.
    2022-01-02 Insamlad av företaget
    I samband med en skada på bilen blev allt skött på bästa sätt.
    Mycket nöjd.
  • Christer W
    skrev om ICA Försäkring AB
    2022-01-02 Insamlad av företaget
    Smidiga vid tecknandet. Inte så tillmötesgående i samband med ett ärende (lite väl refererande till det finstilta).
    Hej! Tack för din feedback. Vi tackar dig för ditt omdöme och önskar dig en god fortsättning/Christoffer ICA Försäkring AB