Bra motagande och snabb hanter
ICA Försäkring AB
Om företaget
ICA Försäkring är en ny uppstickare på den svenska försäkringsmarknaden. Vi erbjuder riktigt bra försäkringar - de allra flesta är topprankade av Konsumenternas Försäkringsbyrå - till ett bra pris. Hos oss kan du bland annat köpa bilförsäkring, hemförsäkring, husförsäkring, olycksfallsförsäkring, båtförsäkring, hund- och kattförsäkring,...
930 omdömen om ICA Försäkring AB
Sedan starten hos Reco 2021
Svarar fortoch bra men börjar bli dyrt att ha försäkring här,speciellt husförsäkring stor finns billigare med liknade saker.
Glatt överraskad över hur snabbt mitt ärende behandlades . Det var mycket enkelt att skicka in skadeanmälan
Supersnabb hantering och snabb utbetalning. Vänligt bemött Jag hade dock köpt en äldre modell då den senaste var för stor. En ny modell ökar vanligtvis i pris, medan en äldre faller i pris. Tycker då att man borde använda inköpspris, inte vad den kostar idag. Man blir ju straffad dubbelt då. Annars hade jag gett 5 stjärnor
Tack för att du delar med dig av din upplevelse! Vi är glada att du uppskattar vår snabba hantering och bemötande. Din synpunkt kring prissättningen är värdefull och hjälper oss att fortsätta utvecklas. Vad roligt att resten av processen kändes bra.
Trevliga och relativt snabba svar, bra handläggning och bemötande. Mindre bra att mindre än 10% av ordinarie värde på förlorat gods blev utbetalt.
Hej Peiman, tack för ditt fina omdöme! Vi kan tyvärr inte gå in på specifika skadeärenden, men om du har några funderingar är du välkommen att ringa oss på 033‑47 47 90. Önskar dig en fin dag! / ICA Försäkring
Det var väldigt smidigt och snabbare än vad jag tror Tack
Härligt att höra att allt gick smidigt, tack för att du delar med dig! /Hanna
Trevlig handläggare som tog sig ann vårt ärende på bästa sätt.
Tack för din fina recension, vi är glada att du blev väl bemött. /Hanna
Har blivit bra bemött av dem och har haft bra och snabb komminkation genom både mail och sms.
Tack för ditt fina omdöme! Önskar en fin dag/ Hanna
Skaderegleringen skedde snabbt och smidigt
Härligt att höra att skaderegleringen gick snabbt och smidigt. Tack för ditt fina omdöme! / Hanna
Trevligt bemötande o snabb handläggning av försäkringsärende😊
Tack för ditt toppbetyg! Härligt att höra att du är nöjd med oss. /Hanna
Snabb och effektiv handläggning.
Tack för din fina återkoppling! Härligt att höra att du upplevde handläggningen som snabb och effektiv.
Allt gick bra även om det tog lite tid
Tack för ditt omdöme! Skönt att höra att allt gick bra, även om processen tog lite längre tid. Vi uppskattar att du delar din upplevelse.
Det går snabbt och när allt är inskickat att få besked hur det går
Tack för din återkoppling! Vad bra att höra att du upplevde processen som snabb och tydlig. Det uppskattar vi verkligen.
Trevligt o snabbt bemötande .Enkelt o inget krångel för att kunna utnyttja försäkringen .
Tack för ditt omdöme! Härligt att höra att du upplevde både bemötandet och processen som enkel och smidig. Vi uppskattar att du delar med dig.
Snab och smidig hantering av ärendet utan onödig dokumentation
Tack för ditt omdöme! Vad bra att höra att hanteringen upplevdes som snabb och smidig. Vi uppskattar att du delar din erfarenhet.
Helt ok tycker jag bara bra nöjd
Tack för ditt omdöme! Härligt att höra att du är nöjd och tycker att allt fungerade bra. Vi uppskattar din feedback.
Snabbt och bra hanterat av ICA Försäkringar Efter några timmar var ärendet godkänt och klart. Gällde en stor sprucken ruta
Tack för ditt fina omdöme! Vad roligt att höra att ärendet gick smidigt och att du snabbt fick hjälp med den spruckna rutan. Vi uppskattar att du tog dig tid att dela din upplevelse.
Ok! Tyvärr alltför hög självrisk tycker jag. Företaget jag hade kontakt med var ganska bra fast det var lite dålig kommunikation så jsg fick kontakta dem och kolla hela toden om saker o ting.
Hej Maria, tack för att du delar med dig av din upplevelse. Vi beklagar att du upplever självrisken som hög och att kommunikationen inte fungerade som den borde. Vi tar din feedback på stort allvar och vill gärna se hur vi kan förbättra både informationen och kontakten framöver. Hör gärna av dig direkt till oss så kan vi gå igenom ditt ärende mer i detalj. Önskar dig en fin dag! / ICA Försäkring
Jag tyckte idag att när jag ringde Johan om min olycksförsäkring på min söndriga Spishäll så fick jag ingen riktig begriplig information om hur man räknar ut åldersavdrag för ersättningen. Vi tyckte att han var mycket ointresserad och ej entusiastisk på att vilja förklara och hjälpa till att få oss att förstå. Ej heller på summan om vad det innebar för oss att få den repererad.
Hej Tom, tack för att du hör av dig och delar med dig av din upplevelse. Vi beklagar verkligen att du inte fick tydlig information kring åldersavdraget och ersättningen för din spishäll, och att bemötandet inte upplevdes som engagerat. Det är absolut inte den service vi vill ge våra kunder. Vi vill gärna förklara hur åldersavdraget beräknas och vad det innebär för din ersättning. Kontakta oss gärna direkt så går vi igenom ditt ärende mer detaljerat och ser till att du får den information du behöver. Din feedback är viktig...
Snabb hjälp, smidigt och med bra förståelse.
Hej Annika, tack för ditt fina omdöme! Kul att höra att du har fått snabb och bra hjälp med ditt ärende. Önskar dig en fin dag! / ICA Försäkring
Hjälper med ingenting. Kommer absolut nästa år när bindningstiden går ut.
Hej Josefin, tack för ditt omdöme! Vi beklagar att du känner att du inte fått den hjälp du behöver. Vi vill gärna förstå mer om vad som inte fungerat och se om vi kan hitta en lösning innan din bindningstid går ut. Hör gärna av dig till oss direkt så kan vi titta närmare på ditt ärende. Önskar dig en fin dag! / ICA Försäkring
Anmälan gällde vattenskada i badrum som i och för sig hade några år på nacken men där ytskiktet såg fräscht ut och få ägare renoverar nog ett ytskikt var 17:e år där allt ser helt och bra ut. Svaret var i princip "skyll dig själv det var för gammalt", jag kan förstå att det är ett vinstdrivande företag och vill begränsa utgifter. Men ett litet beklagande skulle inte sitta fel.
Vi beklagar att du inte är nöjd med beskedet och tar till oss din synpunkt om bemötandet. Vi kan dessvärre inte kommentera enskilda skadeärende på Reco men du får gärna kontakta oss om du har funderingar kring bedömningen. /Hanna
Snabb response och trevlig kunnig personal
Tack för din fina feedback! Vi är glada att du uppskattar vår snabba respons och bemötande. Önskar en fin dag! /Hanna
Väldigt smidigt och snabbt. Fick beslut på bara 2-3 dagar.
Tack för din recension! Vi är glada att du upplevde processen som smidig och snabb. /Hanna
Dålig bemötande, dålig hantering, dålig attityd hos personalen, man får inte hjälp med sina ärenden, de betalar inte ersättning om det händer någonting på egendomar som är försäkrad. De försöker komma undan för att inte betala ersättning.
Tack för att du delar din upplevelse. Vi beklagar att du inte är nöjd och tar till oss din feedback för att förbättras. Har du funderingar kring hur ditt ärende har bedömts får du gärna kontakta oss igen. /Hanna
Jag har inte känt dem så länge, men jag har varit i Indien och på ditresan blev jag av med mitt baggage och det kom fram 2,5 dygn senare. Jag anmälde skadan och fick besked att de sätter in 1000:- på mitt konto som ersättning. De var snabba och det var jättebra. För övrigt kan jag inte uttala mig om hur de fungerar eftersom jag har haft dem så kort tid.
Tack för ditt fina omdöme! Vi är glada att du fick snabb hjälp och att du är nöjd med hanteringen av ditt ärende. /Hanna
Stulen cykel som min hemförsäkring täckte. Enkelt att få kontakt och mycket bra hjälp med att fylla i skadeanmälan. pengarna kom väldigt kvickt in på mitt kont. Tyckte dock att det var lite snålt tilltaget men jag är nöjd ändå med hela hanteringen av mitt ärende.
Tack för ditt omdöme! Vi är glada att du fick snabb hjälp och uppskattar din feedback kring ersättningen. /Hanna
Väldigt nöjd med personal bemötande och hur allt hanteras.
Hej Linda, tack för ditt fina omdöme! Kul att höra att du är nöjd med bemötandet och hanteringen av ditt ärende. Önskar dig en fin dag! / ICA Försäkring
Frys sönder fick ut ca 800 efter att de dragit hälften av värdet plus 1500 i självrisk värdet av maten standard varor var 4300 ca. Ingen utbetalning i kronor det kommer på ett presentkort som du bara kan använda på ica. Jämförelsevis med andra bolag är försäkringen dyr och inte bättre än ett sopnedkast. Aldrig mer ICA!!
Hej Lisbeth, tack för ditt omdöme! Vi förstår att du är besviken och tar din feedback på stort allvar. Ersättningen grundas på försäkringens villkor, men vi vill gärna se över ditt ärende om något känns fel. Hör gärna av dig till oss direkt så hjälper vi dig vidare. / ICA Försäkring
snabb hantering av mitt ärende
Hej Anna, tack för ditt fina omdöme! Kul att höra att du fick snabb och bra hjälp med ditt ärende. Önskar dig en fin dag! / ICA Försäkring
Blev vänligt bemött. Man tog sig an ärendet omgående och lämnade snabbt besked om ersättning. Ersättningen betalades ut omgående, fantastiskt välskött allting!! Mycket nöjd!
Tack för din fina återkoppling! Vad roligt att höra att allt fungerade smidigt och att du är nöjd med bemötandet och hanteringen. Önskar en fin dag! /Hanna
Jätte bra och trevlig personaljat är jätte nöjd
Tack för ditt fina omdöme och feedback! /Hanna
Komplicerat, omständigt, oempatiskt och trots att jag skickat in allt de bett om hittar de på nya saker som ska kompletteras till ärendet så jag har inte fått en enda krona trots att jag fått inbrott och blivit rånad när jag ligger och sover bredvid min 13-åriga dotter! Ångrar kraftigt att jag bytte från Trygg-Hansa!
Vi beklagar att du upplevt situationen som besvärlig. Vi kan dessvärre inte uttala oss om skadeärenden via Reco, men du är välkommen att kontakta din handläggare eller skadeavdelningen för mer information eller omprövning. /Hanna
Jag har upprepade problem med att logga in till tjänsten med BankID både på mobil och dator. Dagen efter försöker jag igen logga in. Denna gång fungerar det, men jag blir ganska snabbt utkastad från tjänsten. Dock kan jag klicka bakåt i webbläsaren och komma tillbaka till mina sidor. Det känns inte säkert. Jag försöker ladda om sidan, men nu står den bara och laddar. Bestämmer mig för att ringa istället. På telefonen beskriver jag vad som har hänt. Personen som svarar pratar försäkringsspråk och använder begrepp som "ska...
Hej Torfinn Tack för att du tog dig tid att skriva en så detaljerad och uppriktig recension. Vi är djupt ledsna över att din första interaktion med vår skadeavdelning efter att ha varit kund hos oss, har lämnat dig med känslan av att vilja byta försäkringsbolag. Vi beklagar djupt de tekniska problemen med BankID-inloggningen. Det är oacceptabelt att du var tvungen att försöka logga in upprepade gånger, och ännu allvarligare att du blev utkastad från tjänsten och kunde ta dig tillbaka genom webbläsarens bakåtfunktion....
Trevlig och korrekt bemötande, snabb handläggning!
Tack så mycket för ditt fina omdöme! Vi är glada att du är nöjd med bemötandet och handläggningen.
Ett bra bemotande. Och en vanlig ton trots prekart lage.
Hej Karl, tack för ditt omdöme! Kul att höra att du är nöjd över bemötandet i ditt ärende. Önskar dig en fin dag! / ICA Försäkring
Snabb behandling av mitt ärende !!!
Tack för ditt toppbetyg! Vi är glada att du är nöjd med hanteringen av ditt ärende. /Hanna
Omhändertagande och proffsiga.
Tack för ditt fina omdöme, härligt att höra att du är nöjd med oss! /Hanna
Snabb återkoppling i ärendet Trevlig tekniker som hjälpte mig med ifyllande av uppgiftet
Tack för ditt omdöme! Vi är glada att du fick snabb hjälp och att vår tekniker gjorde ett gott intryck. Välkommen att höra av dig igen vid behov! /Hanna
Jag anser att ICA Försäkring i stora delar är ett alldeles lysande försäkringsbolag. Bra och kunnig personal som har en personligt uttryck. Men som vanligt konkurrerar flera försäkringsbolag om priset. Vanligtvis brukar ICA vinna men inte alltid :)
Tack för din fina kommentar! Vi uppskattar verkligen att du lyfter fram vår personal och service. Vi strävar alltid efter att ge bästa möjliga pris och service och är glada att du ofta väljer oss! /Hanna
Snabba bra informations men borde vara man kan chatta och ladda upp dokument
Tack för din feedback, vi tar till oss dina synpunkter och ser över hur vi kan förbättra upplevelsen ytterligare.
Snabb återkoppling vid kontakt
Tack för ditt fina omdöme, vi uppskattar att du tog dig tid att dela din upplevelse!
Snabb och professionell hantering.
Hej Joakim, tack för ditt fina omdöme! Kul att höra att du fick snabb och bra hjälp. Mvh ICA Försäkring!
På vilket sätt blev du bemött av ICA Försäkring AB? Enbart kommunikation via mejl. Till en början är det ok. Inget telefonnummer till handläggare Vilka förväntningar hade ni och hur levde ICA Försäkring AB upp till dem? Förväntning om återkoppling och uppdatering i pågående skadeärende. Trots flera försök att komma i kontakt med handläggare för vägledning om nästa steg fick jag ingen återkoppling. När jag försökte ringa kundservice blev jag kopplad till handläggaren som gick till telefonsvar. Sammanfatta din upplevelse...
Hej Robin, tack för att du tagit dig tid att dela med dig av din upplevelse. Vi beklagar att du inte fått den återkoppling och vägledning du förväntat dig i ditt skadeärende. Vi strävar alltid efter att ge våra kunder tydlig och tillgänglig kommunikation, och vi tar din feedback på stort allvar. Om ditt ärende fortfarande är aktuellt och du önskar hjälp, är du varmt välkommen att återkomma så hjälper vi dig vidare. Mvh ICA Försäkring!
Lämnade in en anmälan om försenat bagage och fick snabbt svar men blev mycket besviken på ersättningen. Hälsningar Rolf
Tack för att du tog dig tid att dela din upllevelse. Vi är glada att du fick ett snabbt svar på din anmälan, men det är tråkigt att höra att ersättningen inte levde upp till dina förväntningar. Har du funderingar kring hur ditt ärende har bedömts får du gärna kontakta oss på nytt. Önskar en fin dag! /Hanna
Snabb hantering och ett trevligt bemötande.
Tack för ditt fina omdöme! Härligt att höra att du är nöjd med oss. /Hanna
Snabb och professionell handläggning. Vi är mycket nöjda.
Tack för ert fina omdöme! Vi är glada att ni är nöjda och uppskattar ert förtroende.
Det började med att jag via tips kunde försäkra min husbil för en vettig peng hos ICA försäkringar. I tron om att ICA Försäkringar var en ”uppstickare” valde jag att även flytta min husförsäkring. Året därpå får jag en 40% höjning på husbils försäkringen. Jag bytt försäkringsbolag för husbilen och kommer även att byta tillbaka husförsäkringen till det jag hade innan. (Hade inget att klaga på hos mitt gamla försäkringsbolag)
Hej Thomas, tack för ditt omdöme! Priset påverkas av flera faktorer vilket gör att det kan bli en prisjusteringen vid förnyelsen. Vi uppskattar att du valde oss, och om du vill se över din nuvarande husförsäkring innan du byter tillbaka hjälper vi gärna till. Önskar dig en fin dag! / ICA Försäkring
Snabb handläggning och trevligt bemötande
Hej Pia, tack för ditt omdöme! Kul att höra att du fick snabb och bra hjälp med ditt ärende. Önskar dig en fin dag! / ICA Försäkring
Billig bilförsäkring, husförsäkring, snabb hjälp vid skada på min friggebod efter storm. Olycksfall lite dyrare än andra
Hej Bengt, tack för ditt omdöme! Kul att höra att du fick snabb och bra hjälp med ditt ärende. Önskar dig en fin dag! / ICA Försäkring