Mycket nöjd!!! Lättillgänglig o snabbt med personlig touch. Snabb o tydlig information!!! Vänligt bemötande! Vad mer kan man önska?
ICA Försäkring AB
Om företaget
ICA Försäkring är en ny uppstickare på den svenska försäkringsmarknaden. Vi erbjuder riktigt bra försäkringar - de allra flesta är topprankade av Konsumenternas Försäkringsbyrå - till ett bra pris. Hos oss kan du bland annat köpa bilförsäkring, hemförsäkring, husförsäkring, olycksfallsförsäkring, båtförsäkring, hund- och kattförsäkring,...
741 omdömen om ICA Försäkring AB
Sedan starten hos Reco 2021
Bemötandet va helt ok men ja blev väldigt besviken när de inte bara tog en självrisk på 1500kr utan även 30% extra för färskhets och förbruknings kostnad de va nya oöppnade varor så de känns inte bra varför betala massa pengar när allt man fick va 500kr elelr som de skrev 477kr men vi har rundat upp till 500kr för att vara snälla typ samt bonus på 200kr det tar även 2v innan presentkortet når oss vi hade mat för strax under 3k som blev förstört och här sitter vi nu utan mat o inga direkta pengar heller inte ska de väl vara...
Snabb handläggning och mycket trevlig personal som jag var i kontant med.
Hej Mirza! Härligt att höra att handläggningen i ditt ärende var snabb och att du blivit trevlig bemött. Önskar en fin dag! /Hanna
Jag har haft frysen I 3 år men den var tillverkat ca 12 år och jag tycker den ersättning är lågt och fel, hur ska jag som konsument veta detta?
Hej Mac! Tack för ditt omdöme, tråkigt att du inte är nöjd med oss! Om du anser att ett beslut är felaktigt har du rätt att ompröva det, du finner information om hur du går tillväga i ditt skadebeslut. Med vänliga hälsningar, Per-Olof ICA Försäkring AB
Det är alltid lätt o beskriva sitt ärende, ica ger bra feedback är det något hör dom alltid av Mycket bra
Tack för ditt omdöme! Vi är glada att du upplever kontakten som enkel och att du får bra återkoppling. Det betyder mycket för oss!
Mycket bra service via telefon!
Stort tack för ditt omdöme! Härligt att höra att du är nöjd med servicen via telefon.
Otroligt snabb handledning och trevligt bemötande
Tack så mycket för ditt fina omdöme! Det gläder oss att du är nöjd med handledningen och vårt bemötande. Varmt välkommen åter!
Det tog lång tid (flera veckor) för dem att bekräfta effekten på den stulna elsparkcykeln. Något som jag skickade flera länkar om till dem, men som de verkar ha ignorerat.
Tack för att du tog dig tid att lämna feedback. Jag beklagar att det dröjde innan du fick återkoppling kring ditt ärende. Det är inte den upplevelsen vi vill att våra kunder ska ha och vi kommer ta dina synpunkter vidare. /Hanna
Fick hjälp med mitt ärende snabbt och effektivt. Blev bra bemött.
Tack för ditt fina omdöme! Härligt att höra din postiva upplevelse av oss. Önskar en fin dag! /Hanna
Frys slutade fungera. Ersättning för förstört innehåll men frys tyvärr för gammal. Bra bemötande, enkelt och snabbt att få kontakt.
Tack för din återkoppling! Vi är glada att du är nöjd med bemötandet och att det gick smidigt att få kontakt, även om vi förstår att situationen med frysen var tråkig.
Bra, snabba och lyhörda. Jag fick snabb återkoppling på min fråga och ärendet rättade till direkt.
Tack för det fina omdömet! Vi är glada att du upplevde processen som både snabb och lyhörd.
Snabb hantering av ärendet m, bra kommunikation per mail
Stort tack för din återkoppling! Det gläder oss att du är nöjd med både hanteringstiden och kommunikationen.
De tar inte ansvar för vad de står för. De har endast kommunikation via mail och hänvisar bara till skriftlig överklagan då de inte vågar ta ett möte. De trycker på vad de tror gemene man inte har koll på och släpper sen själva ärendet. Riktigt bedrövlig och rentav feg hantering.
Vi beklagar att du upplever situationen så. Vi följer alltid våra rutiner och hanterar ärenden enligt gällande processer, även om vi förstår att det inte alltid upplevs som tillräckligt. Tack för din feedback!
När Man behöver hjälp av försäkringen gäller den inte , orsak för gammal skada felgjord mm så varför ska man ha försäkring när man behöver hjälp gäller den inte men betalt vill Ica ha för något som inte fungerar
Hej Nils, Tack för ditt omdöme. Vi beklagar den dålig upplevelsen du haft. Vi kan dessvärre inte gå in på något specifikt skadeärende men har du vidare funderingar kan du kontakta oss på 033-47 47 90. Önskar dig en fin dag! Mvh Amalia ICA Försäkring.
Tyckte värderingen av min mobil var konstig, den var värderad 2 tusen under de jag köpte den för NY. Och då köpte jag den för 2 tusen billigare för att jag lämna in min gamla mobil i retur och fick pengar för den. Så själva värderingen är konstig! Känner att jag borde fått ut mer i försäkrings pengar men de år kanske så man gör. Sänker värdet på mobilen även om de finns ett faktiskt pris på den från försäljaren. Men själva processen och responsen från ICA var ändå rätt enkel och rak så de ska ni ha plus för!
Hej Robin, Tack för ditt omdöme. Kul att höra att du tycker processen funkade bra. Vi kan dessvärre inte gå in på något specifikt skadeärende men har du vidare funderingar kan du kontakta oss på 033-47 47 90. Önskar dig en fin dag! Mvh Amalia ICA Försäkring
Försäkringsärende mobiltelefon. Först avslag sedan ändrade man sig. Positivt, ingen prestige. Blev bra till slut. Vi har även en hundförsäkring där det funkat bra.
Hej Göran, Tack för ditt omdöme. Vi är glada över att du är nöjd och tycker det funkar bra med dina försäkringar. Önskar dig en fin dag! Mvh Amalia ICA Försäkring
* Bra bemötande. * Förväntade mig bra bemötande och fick det. * Jag gjorde en skadeanmälan på skadade tår, olycksfallsskada utomlands. * Senare gjorde jag en skadeanmälan på förlorade glasögon -
Hej Britt Marie, Tack för ditt omdöme. Vi är glada att du är nöjd med både bemötandet och hjälpen du fick. Önskar dig en fin dag! Mvh Amalia ICA Försäkring
Snabb support och snabb återkoppling!
Hej Niclas, Tack för ditt omdöme. Kul att höra att du är nöjd över vårt arbete. Önskar dig en fin dag! Mvh Amalia ICA Försäkring
Skada på mina glasögon. Kontaktade ICA Försäkringar digitalt, med bild på skadan, kvitto på glasögonen och kvitto på nya glasögonen. Svar från handläggaren direkt (Åsa) Fick pengarna på mitt konto mycket snabbt! Enkelt, smidigt, och snabbt hanterat! Bra jobbat!! 🙏🏻 LÅE
Hej Lars, Tack för ditt fina omdöme. Vi är glada att du är nöjd över vårat arbete och att du fick snabb hjälp med ditt skadeärende. Önskar dig en fin dag! Mvh Amalia ICA Försäkring
Enkelt och bra Trevlig personal
Hej Leif, Tack för ditt omdöme. Vi är glada att du är nöjd med både bemötandet och hjälpen du fick. Önskar dig en fin dag! Mvh Amalia ICA Försäkring
Har haft alla mina försäkringar hos ICA banken och alltid fått så enormt dålig hjälp om ens någon hjälp vid dom få ärenden vi haft genom åren. Nu senast valde vi att säga upp samtliga försäkringar och jag rekommenderar ingen att skaffa ica försäkring
Hej Rebecca, Tack för din feedback, vi beklagar den dålig upplevelsen du haft. Vi tar detta på allvar och arbetar för att förbättra detta. Önskar dig en fin dag! Mvh Amalia ICA Försäkring
Bra bemötande snabb återkoppling.
Hej Ann, Tack för ditt omdöme. Kul att höra att du är nöjd och fick den hjälp du behövde. Önskar dig en fin dag! Mvh Amalia ICA Försäkring
Bra bemötande och en snabb handläggning av mitt försäkringsärende
Hej Lars, Kul att höra att du är nöjd och fick den hjälp du behövde. Önskar dig en fin dag! Mvh Amalia ICA Försäkring
Fungerar enkelt och kostnadseffektivt!
Tack för ditt betyg! Härligt att höra att du är nöjd med oss. Önskar en fin dag! /Oskar ICA Försäkring
Jag erbjöds en "14 dagar kostnadsfri försäkring" i samband med köp av en ny bil. Det står klart och tydligt på flera ställen i avtalsvillkoren att den inte förnyas automatiskt. Sedan skickade de två fakturor. Den första var ett "erbjudande", vilket var ungefär som förväntat, förutom att de var flera gånger dyrare än en konkurrent. Det står "Vill du inte ha försäkringen hos oss? Ring oss gärna och meddela det på 033-47 47 90", men i sammanhanget, givet allt annat som står skrivet, är det ett önskemål om att man ska tala...
Hej Alexander, Tack för ditt omdöme. Vi ska självklart ta detta vidare och jobba på en förbättring gällande våra 14 dagars kostnadsfri försäkring. Vi önskar dig en fortsatt fin dag! Med vänliga hälsningar ICA Försäkring
Snabba, lätta att ha att göra med ocj aldrig några konstigheter. Tack för er hjälp när min lådcyckel blev stulen.
Tack för ditt toppbetyg! Härlig att höra att ditt ärende hanterats smidigt och att du är nöjd med oss. Önskar en fin dag! /Hanna ICA Försäkring
Mycket omständigheter. Problem med axelskada som inträffade maj 2021 och Ica försäkring bara drar ut på tiden. Har fruktansvärt ont och kraftigt nedsatt rörelseförmåga. Axeloperation med Axel protes väntar. Ica försäkring har tillgång till alla journaler mm så det bekräftar, men det skall bara VÄNTAS har kostnader för Rehab sjuk träning för axlar, simhall Sjukresor. (Tidigare varje vecka, men får numera ej hjälp med ledsagning från hemtjänsten) så senast tiden fungerar inte det heller. Ersättning nu är välkommet, och jag...
Hej Peter! Vi beklagar att processen med din försäkring inte har gått smidigt och att du känner att det dragits ut på tiden. Jag rekommenderar att du kontaktar vår skadeavdelning direkt för att få en uppdatering om ditt ärende och för att vi ska kunna hjälpa till att skynda på processen. Vårt mål är att hjälpa dig på bästa sätt och vi tar gärna emot dina synpunkter så vi kan förbättra våra tjänster. /Hanna ICA Försäkring
Mitt ärende hanterades snabbt och utan krångel. Fick ersättning inom 1 dyng på kontot.
Hej Nils! Tack för ditt fina omdöme. Härligt att höra att ditt ärende hanterats smidigt och snabbt. Önskar en fin dag!
Snabba svar och fin servive. Ett bra innehåll i den hemförsäkringen vi tecknat.,
Tack för ditt toppbetyg! Härligt att höra att du är nöjd med vår service och försäkringen. Önskar en fin dag! Mvh ICA Försäkring
Trevligt bemötande, snabb ersättning.
Hej Annelie! Tack för ditt fina betyg och omdöme! Kul att du är nöjd med oss, det är skönt att vi kunde hjälpa dig! Ha en fin dag! Med vänlig hälsning, Per-Olof ICA försäkring AB
Snabb och smidig hantering av ärendet, inget negativt kring kontakten.
Tack för ditt fina omdöme! Härligt att höra att du upplevde hanteringen som snabb och smidig. Varmt välkommen åter!
Relativt snabb hantering och bra beslut/utbetalning men lite sega i respons och dåligt att kommunikationen inte sker via hemsidan utan via mail
Hej Johan! Tack för din feedback. Kul att höra att du är nöjd över vår hantering och beslut. Vi ska jobba vidare på att få en bättre kommunikation. Med vänliga hälsningar ICA Försäkring
Fungerade bra, inget krångel utan fick ersättning enligt önskemål.
Hej Tomas! Tack för ditt omdöme. Kul att höra att du är nöjd över vårt arbete. Med vänliga hälsningar ICA Försäkring
Jag tycker eran ica försäkring är bra. Snabb och bra service.
Tack för ditt fina omdöme! Vi blir glada att höra att du är nöjd med vår service.
Bra bemötande och smidig process.
Hej Johannes! Tack för din fina feedback! Vi är glada att du upplevde bra bemötande och en smidig process. Ha en fin dag! / Hanna ICA Försäkring
Blev hjälpt med problemet omgående! Tack!
Hej Helen! Härligt att höra att ditt problem löstes omgående. Tack för ditt fina omdöme! /Hanna ICA Försäkring
De var faktiska trevliga och det som var bäst var att de svarade snabbt och justerade snabbt vilket var alldeles utmärkt.
Tack för ditt fina betyg! Vi är glada att du uppskattade vår snabbhet och att vi kunde hjälpa till på ett trevligt och effektivt sätt. Önskar en fin dag / Hanna ICA Försäkring
Förväntade mig lite mer trygghet av en hemförsäkring. Jag blev nekad ersättning två gånger för ett uppenbart försäkringsärende (glasögon som gått sönder vid en olycka), innan jag till slut fick rätt – först efter omprövning. Det tog tid och krävde en hel del energi. När ersättningen väl kom blev jag ytterligare besviken: 40 % åldersavdrag på glasögon som bara var två år gamla, plus självrisk. Från ett inköpspris på 8800 kr slutade det med 3700 kr i ersättning. Det känns ärligt talat mer som ett skämt än ett skydd. Trevlig ton i kontakten – men det väger inte upp den totala upplevelsen.
Hej Dejvi! Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Vi förstår att det kan vara frustrerande när en ersättning inte blir som förväntat, särskilt efter en omprövning. Vi beklagar att du inte kände att tryggheten var tillräcklig och att processen dragit ut på tiden. Har du funderingar kring hur ditt ärende har bedömts rekommenderar jag att du kontaktar vår skadeavdelning. Önskar dig en fin dag! / Hanna ICA Försäkring
Jag är mycket nöjd med ICA försäkringen. Jag hade aldrig råkat ut för en olycka . ICA försäkringen var väldigt bra! Jag rekommenderar ICA försäkringen till alla!
Hej Birgit! Tack så mycket för din fina feedback! Vi är glada att du är nöjd med försäkringen och att den har gett dig trygghet. Din rekommendation betyder mycket för oss, och vi ser fram emot att fortsätta ge dig bra service i framtiden! Önskar en fin dag / Hanna ICA Försäkring
Den är bra men jag tycker det tog för lång tid. Dessutom kan blanketten uppdateras.
Tack för din feedback! Du får gärna kontakta oss gällande blanketten du önskar uppdateras, så kan vi se över det. Önskar en fin dag! / Hanna ICA Försäkring
Utmärkt service och snabb handläggning vid avbeställning av resa. Rekommenderar starkt!
Hej Torgny, Tack så mycket för din fina feedback! Vi är glada att du är nöjd med vår service och handläggning. Det betyder mycket för oss att du rekommenderar oss. Önskar en fin dag! / Hanna ICA Försäkring
Allrisken är värdelös, min 4 år gammal 70 tums smart tv gick sönder fick 98 kr ersättning på det . Helt värdelös☹️
Tack för din feedback! Vi förstår att det är frustrerande när en produkt går sönder. Dessvärre kan vi inte kommentera enskilda skadeärenden över Reco. Om det är frågetecken kring ditt skadeärende rekommenderar jag att du kontaktar vår skadeavdelning. Önskar en fin dag! / Hanna ICA Försäkring
Jag blev bemött bra men blev besviken av resultatet.
Hej Malek, Kul att höra att du är nöjd över vårat bemöttande. Är det något gällande resultatet som du vill prata vidare om så kan du ringa oss på 033-47 47 90. Med vänliga hälsningar ICA Försäkring
Allt har fungerat bra, men att använda telefonen för att hantera, bifoga var svårt. Begränsningar på storlek osv. Vore smidigt om allt kunde hanteras på mobilen.
Hej Björn, tack för din feedback. Detta ska vi ta med oss och jobba vidare på. Med vänliga hälsningar ICA Försäkring
Smidig hantering via telefon mellan reparatör och handläggare, ersättningen OK.
Hej Mats, Kul att höra att du är nöjd över våran hantering gällande ditt ärende. Med vänliga hälsningar ICA Försäkring
Snabbt, smidigt, tydligt och professionellt!
Tack så mycket! Vi är glada att du uppskattar vår service och att allt gick snabbt och smidigt.
Mycket snabb handläggning när man fick tag i handläggare. Negativt var att jag gjorde en anmälan på nätet men den blev ej registrerad hos ICA försäkring.
Tack för din feedback! Vi är glada att höra att handläggningen gick snabbt när du fick kontakt. Vi tar till oss av din synpunkt om den oregistrerade anmälan och kommer att se över det för att undvika liknande situationer framöver.
Jättesnabba och trevligt bemötande. Rekommenderas varmt.
Stort tack för din rekommendation! Vi är glada att du är nöjd med både vår hastighet och service.
Mycket bra bemötande. Snabb handläggning, inga undanflykter. Mycket bra fortsätt så.
Tack för dina vänliga ord! Vi är glada att du är nöjd med vår service och ska fortsätta jobba för att hålla samma höga standard.
Tycker Ica ska bli tydligare i sin beskrivning i bilförsäkring om det tar emot företagbil i nytäckning av försäkring eller att det bara gäller privat försäkring. Annars nöjd.
Tack för din feedback! Vi uppskattar att du delar med dig av dina synpunkter och tar till oss av dem för att bli ännu tydligare i vår information.