Ica Försäkring AB

Svetsarvägen 16, 171 41 Solna — Visa karta

1.0 i betyg av av 10 omdömen

ICA Försäkring är en ny uppstickare på den svenska försäkringsmarknaden. Vi erbjuder riktigt bra försäkringar - de allra flesta är topprankade av Konsumenternas Försäkringsbyrå - till ett bra pris. Hos oss kan du bland annat köpa bilförsäkring, hemförsäkring, husförsäkring, olycksfallsförsäkring, båtförsäkring, hund- och kattförsäkring, husvagns- och släpvagnsförsäkring och MC-försäkring.

Välkommen till Sveriges nya försäkringsbolag!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 10 kunder tycker om Ica Försäkring AB

• 2020-09-24

JOSEFIN L skrev om Ica Försäkring AB
    Om du väljer ica bör du läsa deras villkor och överväga om alla de kryphål de har i sina avtal gör det värt att överhuvudtaget ha en försäkring. Vi drabbades i likhet med många grannar av vattenskada i kyl pga igentäppt kondenshål. Våra grannar har andra försäkringsbolag (Länsförsäkringar, Folksam och Gjensidig) och de får alla ersättning för nytt golv och ny kyl och frys. Ica ersätter ingenting i vårt fall. Välj ett annat försäkringsbolag! Läs mer
  • Reco tipsar!
    Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
    4.3 / 5 i betyg — 179 omdömen
    Badge2020
    "Hej. Mitt ärende fick en mycket snabb och korrekt behandling. Jag hade nog mina förutfattade meningar, eftersom detta var ett försäkringsbo"
  • JEANETTE O

2020-01-22

JEANETTE O skrev om Ica Försäkring AB
    Haft inbrott i bilen. Lås och rutor skadades vid inbrottet. Ica halvförsäkringar på bilen. Där inbrott och inbrottsförsök ingår men dom på ica vill inte betala ut en spänn. Om tjuven inte trollar sig in i bilen så anser Ica att de är skadegörelse och man får inte ett smack Läs mer
  • 2019-12-19

EMEBET MEKURIA H skrev om Ica Försäkring AB
    Dåligt bemotand , otidliginformation och slarvig personal.jag recommenderar EJ den här försäkring. Läs mer
  • Oliver Carl Omar L

2019-11-05

Oliver Carl Omar L skrev om Ica Försäkring AB
    Sämsta jag har varit med om.

Min port till min lägenhet blev bombad. Jag blev tvungen att bo på hotell i några dagar för att vattnet och elen slogs ut. Kvittona skickades in till försäkringsbolaget, intyg från hyresvärden skickades, de fick personlig kontakt med hyresvärden som intyga, jag skrev deras urjobbiga skadeformulär och efter att ha pratat med dem ungefär 10 gånger verkade det som att de så småningom skulle skicka pengarna för hotellvistelsen.

Tre veckor senare hör jag av mig och undrar hur det går med arbetet och när jag skulle få mina försäkringspengar. Då svarar de med att de behöver ett intyg från hyresvärden på att jag har fått en hyresreducering (vilket jag inte har fått) samt att jag måste skicka in en självrisk på 1500kr för att kunna få ut mina försäkringspengar - detta är uppgifter de aldrig har nämnt tidigare.

Jag är en fattig student som har varit med om en bombning och de behandlar mig på det här sättet. Det är under all kritik. Utöver detta har de även en nonchalant och överlägsen attityd.

Köp inte deras hemförsäkring!!! Läs mer
  • 2019-10-15

Shappe A skrev om Ica Försäkring AB
    Helt värdelösa! Kommer aldrig ta Ica försäkring igen. Dem är nonchalanta och arroganta. Trots att jag hade klara bevis och bilder på skadan så nekar dem en. Inte alls tryggt. Varning för dem.

Du får vad du betalar för. Aldrig blivit bemött på detta sätt.

Skadereglerarna är riktiga skojare.

Jag varnar er verkligen Läs mer
  • Grizel R

2019-02-13

Grizel R skrev om Ica Försäkring AB
    Jag försäkrade min Porsche hos ICAs försäkringar med en helförsäkring och ”fria mil” för snart ett år sedan där jag även betalde in hela försäkringsbeloppet på drygt 8.000kr på en gång.

Nu i vintras den 9:e februari (lördag) 2019 körde jag fast påväg till affären tillsammans med min 8 åriga dotter på landsväg (353) mellan Örträsk och Bjurholm mellan klockslag 18:00-20:30 vilket kan kontrolleras via Lykselses kommun att denna vägen inte var plogad under större delen utav den kvällen, det låg uppskattningsvis omkring 15-25cm lössnö på vägbanan.

I ett par diverse försök med att köra loss bilen ur snön på den oplogade vägbanan, så slutade det med att bilen gick varm troligtvis då motorutrymmet, hjulhusen, samt fälgarna var helt tilltäppta utav snö som hade tryckts in och fastnat vilket tillslut senare fick bilen att helt stanna och längre inte gick att strata.

Jag och min dotter gick då båda två ut och hjälpes åt att plockade bort all snö som hade fastnat runt och i alla fälgarna, hjulhusen och under bilen så gott som vi kunde med hjälp utav en isskrapa som fanns i bilen, men när vi klev in i bilen igen och skulle starta bilen så small det till ifrån ifrån motorn och flertalet varningslampor började lysa på instrumentbrädan.

Jag ringde då till bärgaren via en separat tilläggsförsäkring jag har hos Assistans Bolaget som senare den kvällen tog bilen till Porsche Center i Umeå där dem två dagar senare konstaterade efter en felsökning som jag själv dessutom fick bekosta på (1200kr), att felet på bilen var en brusten drivrem.

Jag ringde därefter ICAs försäkringar och skulle förklarar händelsen, men innan jag ens hann varken säga mitt namn eller vad försäkringsärendet avsåg, så sa kvinnan jag talades vid med, Att dem inte täcker kostnader för maskinskador på bilen då den passerat över 10.000mil och enligt ICAs bedömning (innan att ens tagit del utav varken orsak och händelse) anser i förväg att bilen därför gått sönder pga ”förslitningsskada” och att dem ”tyvärr” inte kan hjälpa mig med detta.

Så till alla er som har en bil som passerat över 10 tusen mil och som har en helförsäkring hos ICA, ni bör definitivt överväga att byta försäkringsbolag.

Hälsning
    Grizelda. R Läs mer
  • 2018-10-19

David S skrev om Ica Försäkring AB
    Bad om "barnförsäkring" för min sambos 9-åriga dotter som nyss flyttade till Sverige. De sa att de ska utreda 8-10 veckor men att under tiden gäller olycksfallsdelen samt sjukdelen gäller retroaktivt om försäkringen beviljas (och det här är världens mest kärnfriska barn så varför skulle den inte beviljas så småningom?). Efter 4 veckor kommer avslag. Anledning: Att hon inte bott i Sverige minst 18 månader. MEN DET KUNDE DE VÄL SAGT FRÅN BÖRJAN så vi sluppit fylla i deras jobbiga hälsodeklaration och vänta en månad. Under tiden tog offerten slut hos IF som vi annars tänkt välja, så fick vi be dem förlänga den. IF har aldrig varit några problem för mej, ber om ursäkt IF att vi tänkte testa ICA, men framöver blir det IF för hela slanten. Läs mer
  • 2018-07-12

Patrick K skrev om Ica Försäkring AB
    Har fått en vattenskada i vår bostadsrätt och vi hade ICA bostadsrättförsäkring i några månader. Vår tvättmaskin är från 2006 och hade läckt via avloppsröret från rörgenomföringen i en vägg. Det satt ingen rörmachett som krävs nuförtiden vid rörgenomföringar utan endast fästmassa har använts för att fästa röret i tätskiktet. Ocab hade varit på plats och hävdade i deras rapport att det är 1999 års branschregler som gäller alltså är installationen korrekt utförd.

ICA anlitar Crawford & Company AB för att hantera deras ärenden. Det känns som om man blir bemött som en brottsling, trots att man är kund och betalar sin försäkring. De gör allt för att undvika betala ut en krona och det känns verkligen inte som om kundvård är deras primära val. Det är först när problem verkligen uppstår som man vet hur bra ens försäkringsbolag är. Detta var första gången vi provade ICAs försäkring och definitivt den sista gången, för så fort denna historia är löst, vilket verkar sluta att vi kommer få betala allt själva, så kommer vi avsluta denna försäkring och välja ett roligt försäkringsbolag.

ICA försäkringen är billig, där av en stjärna, men det är också allt. Ta hellre en lite dyrare försäkring och undvik göra samma misstag som vi gjort. Läs mer
  • Joacim A

2017-03-14

Joacim A skrev om Ica Försäkring AB
    Passa er för ica försäkring, Har olycksfalls försäkring fick en kundvagn över foten, bruten tå, tappad nagel och förstörd sko kan inte gå på 4 veckor, fick inte en krona av försäkringen. Är väl ändå per definition olycksfall. Tar gärna emot premie men betalar inte ut något om du skadar dig! Läs mer
  • Fadi J

2016-08-05

Fadi J skrev om Ica Försäkring AB
    Aldrig mer, Jag har tecknat bilförsäkring hos dom via nätet, och sedan så fick jag en jätte försenad faktura under semester tiden och då var jag redan bortrest, och fakturan blev naturligtvis obetald pga att jag bortrest. och sedan när jag kom tillbaka från semester så upptäcker jag att de har redan tagit bort försäkringen, helt oseriöst, Jag har pratat med de och förklarat detta, men inget har hänt. jag har frågat om de kunde skicka deras fakturor via mail men de sa att tyvärr de kunde inte göra det. ALDRIG MER ICA FÖRSÄKRING! Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte