Alla kategorier Mataffär Stockholms län Stockholm Östermalm Gärdet ICA Nära Gärdet

ICA Nära Gärdet

Smedsbacksgatan 1, 115 39 Stockholm — Visa karta

Hos oss på ICA Gärdet hittar du ett brett och intressant sortiment för dina dagliga inköp. Vi erbjuder god och personlig service samt ett bra urval av färskvaror.

Läs vad 9 kunder tycker om ICA Nära Gärdet

• Pete N
    Pete N skrev om ICA Nära Gärdet
    Nu behöver man inte bli förvånad över de höga priserna och det dåliga sortimentet längre, för nu har de installerat en "säkerhetsdörr" som inte öppnar så att man kan komma in! LoL
  • Charlotte
    Charlotte skrev om ICA Nära Gärdet
    Ica Gärdet,Smedbacksgatan
    En familjär och trivsam butik med stor serviceanda, tillmötesgående och trevlig personal. Förvisso ligger vissa priser lite högt men med tanke på långa öppetider (07-23 alla dagar),postservice och stort sortiment av färskvaror såsom nybakat bröd och grillat, är priserna fullt acceptabla. Var hittar man en Ica butik idag som så självklart ger service som att dela på ett vitkålshuvud eller en gurka och ordnar hemkörning? Icas specialerbjudande råder även här i kombination med egna, har många gånger tagit del av prisvärda priserbjudande från deras breda sortiment. Här blir man snabbt både en nöjd kund och får en härlig känsla av att vara stamkund!
  • Daniel N
    Daniel N skrev om ICA Nära Gärdet
    Oj vad dyrt!!!!!
  • Dan H
    Dan H skrev om ICA Nära Gärdet

Dyrt och trångt. Det enda positiva är öppettiderna. Ska sluta handla här, även då det innebär att jag kommer att förlora mycket tid.
  • John E
    John E skrev om ICA Nära Gärdet
    Jag förstår att det inte är ICAs fel att de är den enda matbutiken i området. Tyvärr medför dock detta att trängseln är stor, köerna långa och priserna höga.

Sortimentet är dock imponerande för den lilla ytan. Det väl tilltagna pantningsrummet fungerar också smidigt. Dessa fördelar tillsammans med bra öppettider (07-23) räddar ICA Gärdet från betyg 2 och får istället betyg 3.

Tyvärr måste jag säga att jag drar mig för att besöka ICA Gärdet. Ett besök på ICA Gärdet blir dyrt och kostar mig många livspoäng i trängsel och köande. Jag går hellre en omväg till Coop på Erik Dahlbergsgatan.
    Tobias H, Tobias B gillar detta
  • Carl-Johan B
    Carl-Johan B skrev om ICA Nära Gärdet
    Stockholms dyraste matbutik. Sjukt.
  • Dwane J
    Dwane J skrev om ICA Nära Gärdet
    Kan verkligen inte rekommendera ICA Gärdet. Varken uppe på höjden eller på rökubbsgatan. Priserna är helt obehagligt dyra. Efter ICAs köttskandal har t.ex Handlaren tagit in kött ifrån icas centrallager, men prissättningen kommer verkligen inte därifrån.

De senaste dagarna när jag har varit där har dem t.ex tagit 239kr/kg för lövbiff.. Ett fantastiskt prisvärt pris... (ironin flödar)

Men man kan väl mer eller mindre ta vilken vara som helst och jämföra den med en annan affär och garanterat få ett bättre pris.

Om ni kan och har möjlighet så handla inte där.
  • David L
    David L skrev om ICA Nära Gärdet
    Trångt pga överbelamring och häpnadsväckande dyrt!! Finns absolut ingen anledning att handla här om man inte är så gammal att man inte orkar ta sin rullator ned till varken prisxtra eller ica fältöversten. Som jag ser det överlever de bara pga läget: det finns ju ingen annan affär uppe på gärdeshöjden.
  • Daniel T
    Daniel T skrev om ICA Nära Gärdet
    Trots att detta måste vara landets minsta Ica butik är de faktisk lyckats trycka in ett rejält sortiment. De har all du behöver och servar öfre gärdet med allt paketerat för de lilla hushållet. Priserna är dock helt galna, detta måste vara landets dyraste livsmedelsbutik.
    Jonas F gillar detta

Smedsbacksgatan 1, 115 39 Stockholm