Alla kategorier Mataffär Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan ICA Supermarket Baronen

ICA Supermarket Baronen

Odengatan 40, 113 51 Stockholm — Visa karta

Läs vad 6 kunder tycker om ICA Supermarket Baronen

• Håkan H
    Håkan H skrev om ICA Supermarket Baronen
    Jag har inte bott i området mer än ett halvår, men har redan tröttnat. Trött och oengagerad personal, dyra varor, och jag vet inte hur många gånger jag hittat varor där datumet passerats med råge och ännu mer.
    Dessutom skickar de ut erbjudanden som inte finns. Handla för mer än 2000:- före det datumet så får du det och det. Man handlar för minst den dubbla summan, men något erbjudande finns inte. När man mejlar och frågar varför, får man inget svar.
    ICA Baronen 0 poäng.
  • Patrik S
    Patrik S skrev om ICA Supermarket Baronen
    Otroligt trångt. Dyra varor och seg personal på morgonen.
    SÄNK PRISET! 76 kr för fryst taco-kyckling? Kostar 35 på Maxi.
  • Andreas E
    Andreas E skrev om ICA Supermarket Baronen
    Butiken har nu slagit in väggen till angränsande lokal och det är nu inte lika trångt som förr. Utbudet har ökat och det finns onekligen en hel del smarriga saker, men man anar att den som beställer inte har koll eftersom butiken ofta har så kallat "17 produkter från Scan"-utbud.

Kvar är den lågbegåvade och påfallande ohjälpsamma personalen som inte har koll på något, vare sig det gäller utbud eller innehåll. De tycks vara anställda för sitt utseende. Jag har flera gånger frågat efter produkter och får varje gång till svar att hon "ska skriva upp det" eller "beställa det till nästa vecka" utan att något händer. Att fråga efter "rökt sidfläsk" och få sig tilldelad en sladdrig förpackning Scans bacon med rökarom är inte ett tecken på kunskap, det är tecken på bristande intresse för mat.
  • Stina O
    Stina O skrev om ICA Supermarket Baronen
    Rekommenderar inte. Jag bor i samma kvarter, är för lat för att gå längre än till Baronen, men nu räcker det. Jag håller fullständigt med Jonas H. Baronen - skulle kunna vara en toppenbutik, men är SÅ dålig. ALLT! (Utom läget, för oss.) Var finns den ansvarige butikschefen? Finns det en chef! Baronen skadar varumärket Ica, vet dom inte om hur det står till på detta ofräscha ställe?
  • Alexander M
    Alexander M skrev om ICA Supermarket Baronen
    Håller med Jonas H men fattar inte riktigt varför blev det betyg "2" det borde vara "1" - dåligt bemötande av personal (om man hittar nån) samt mkt trångt
  • Jonas H
    Jonas H skrev om ICA Supermarket Baronen
    Om ICA Baronen kan man skriva följande. För många produkter, för lite utrymme och för lite personal. Att medlemmar ur den kvinnliga yngre personalen verkar mer intresserade av sina mobiltelefoner än att ta hand om kunder i kö gör det inte roligare att handla där. Att det är för litet utrymme och för många kunder gör att det blir väldigt trångt. Händer ibland att man hittar produkter där bäst-före-datum passerats med ett par månader. MÅNADER. Kommer ihåg en gång när jag lämnade produkten till kassapersonalen och nästa dag såg samma produkt på hyllan igen. Kylavd där specerier mm förvaras har problem med ventilationen och det luktar avlopp. Har så gjort i flera månader, och jag förstår inte varför inget gjorts för att ändra på det. Handlar istället på ICA Nära på Sveavägen - bara ett kvarter längre bort. Där kostar personalen på sig att le och hälsa och man har gått om plats att röra sig på och sortimentet är mycket bra - dock saknas chark och fiskdisken som Baronen har gjort sig berömd för. Går man 5 minuter ännu längre bort kommer man till Stockholms billigaste matvarubutik - ICA Vanadis. Plus får ICA Baronen för att de har öppet till 22, men deras snäsiga väktare släpper inte in någon senare än 21.55. Inte ens för att handla en liter mjölk.

ICA Baronen borde ta sig en liten funderare. Det finns ett stort antal andra matvaruaffärer inom gångavstånd.

Edit: I början av augusti 2009 hittade jag bröd med bäst-före-datum maj 2008! Dvs ett mer än 15 månader gammalt bröd. Med tanke på att det inte var första gången jag hittade gamla produkter så undrar man hur ofta det sker en inventering...

Odengatan 40, 113 51 Stockholm