GIH-Badet

Drottning Sofias väg 20, 114 33 Stockholm — Visa karta

Vi har en 25 m. bassäng med 27º och en mellanstor barnbassäng 28º. Hoppsvikter på 1, 3 och 5 meter. Vi har vattengympa o simning till klassiskmusik. Gym med personlig tränare och gratis instruktion vid kortköp, torr och våtbastu samt solarium.

Läs vad 2 kunder tycker om GIH-Badet

• Tobias B
    Tobias B skrev om GIH-Badet
    GIH-Badet tar en snabbt tillbaka till barndomen, lördagsmorgon med brorsan och farsan, klorlukten, bastu, den varma barnpoolen som vi aldrig ville lämna. Speciellt eftersom den stora läskiga 25 meters poolen var så kall.

GIH-Badet är med andra ord ett klassikt badhus. Förmodligen byggt på 50-talet har det lyckats behålla sin gamla charm, här slipper du kakelbeklädda "äventyrsbad" med vattenfall och snuskiga bubbelpooler. GIH-badet är en oas för den som vill göra en behaglig resa tillbaka i tiden och samtidigt passa på att simma ett par kilometer eller helt enkelt bara leka med barnen i den varma barnpoolen av klassisk rektangulär form.

Precis som Emi skriver kan GIH-Badet dock fräschas upp lite om det ska få ett högre betyg.
  • Emi M
    Emi M skrev om GIH-Badet
    När jag var liten var simhallarna fulla av damer i blommiga badmössor.
    Not any more. Nu befolkas bassängerna av übertränade yoga-/triathlonmänniskor i futuristiska simglasögon. De dricker gärna smothies och lyfter fria vikter enligt något schema deras pt satt ihop. Då är det ändå skönt att det fortfarande finns en relativt ostylad, lite sunkig simhall där man slipper springa på någon (vältränad) bekant.
    På GIH kan man simma även om man råkar vara lite vintertjock, blek och baddräkten sitter trångt. Det är bra!
    Erik M, Tobias B gillar detta

Drottning Sofias väg 20, 114 33 Stockholm