IKEA

IKEA

Ring 0775-70 05 00 www.ikea.se
3.3

IKEA möbler, inredning, sovrum, vardagsrum, kök, sängar, heminredning

26 omdömen om IKEA

Margita M

Idag skulle vi äta lunch på varuhuset i Kalmar. Det gjorde vi. Sämre mat har jag inte stött på. Man såg knappt skillnad på kyckling och fisk och till fisken var det 2 dåliga skinnpotatis plus en synnerligen liten klick remouladsås. När jag klagade på mängden så ville de ha extra betalt för en normal mängd sås. Dricka ingick inte längre. Halva tisdagspriset var avskaffat. Gå inte hit!

Lena B

Varning för IKEA Kalmar, köksavdelning. Vi fick en kvinna som skulle hjälpa oss med ett kök och vi besökte avdelningen ett antal gånger eftersom hon gjorde fel gång på gång, hon klagade på programmet men sanningen var att hon klarade inte av det. Vi hade mailkontakt ett antal gånger där hon fick rätta till felen hon gjorde och ändå blev det inte rätt. Jag beställde ljus bänkskiva, hon var med när jag såg ut den och hon gick direkt till datorn för att lägga in den. Döm om min förvåning när jag fick en mörk bänkskiva hemskickad....

Johan R

Varning för ikeas bänkskivor. Har byggt 5 kök men aldrig tidigare köpt bänkskiva av ikea. 3 månader har det tagit minst 5 handläggare 2 mätningar på plats av ikeas underleverantör. Och ändå är det fel. Idag återkommer dom igen med fel på något. Så nu ska jag som kund sitta ytterligare timmar med dom. Vi har betalat ca 4000kr i mätservice 6000 kr mer för ett snitt på skivan dom "missade" under 3 månader. Och ändå verksr dom inte kunna leverera. Köp inte deras bänkskivor om du ska ha måttbeställda från ikea. Dom är helt...

HÅKAN C

Köpte en byrå Malm till min dotter igår. Vi kom hem och upptäckte tyvärr en skada på byrån. Åkte hela vägen tillbaka idag för att byta den. Vi blev erbjudna 18.50 per mil för besväret, totalt 40 kr. Påpekade då att det inte är hela min kostnad. De själva tar ut 699 kr om de hade kört ut den och burit upp den. Jag insisterade på att få detta belopp men de kunde bara erbjuda mig en gratislunch i deras restaurang. Avböjde både lunchen och de 40 kr eftersom jag tyckte de spottade mig i ansiktet. Jag är otroligt...

Jonas V

Bestäl aldrig bänkskivor från IKEA... minsta anpassning av hantverkarna och IKEA är omöjliga.

Thomas Lars Gustaf J

Hej! Den 1/12 beställde jag ljus från ikea med leverans hem. Att det skulle vara någon försening eller längre leveranstider framgick inte. Sedan dess har det i princip varit tyst. Först 15 dagar efter att jag lade min beställning lyckades de få iväg mitt paket trots att man lovar att skicka inom 48 timmar. Ingen information till mig och ingen ursäkt eller förklaring. Därefter gick paketet över till Postnord mitt i julruschen och de lyckades inte leverera innan jul. Givetvis beställde jag ljus för att använda dem...

Ulrika Lena S

Fick min hemleverans 15/5 där 90% av beställningen saknades, i chatten utlovades att problemet skulle vara löst inom 48 timmar. Idag 48 DAGAR senare efter diverse chat konversationer och samtal med reklamationsavdelningen har IKEA ännu inte till fullo återbetalt mina pengar. Inte en gång under dessa närmare två månader har reklamationsavdelningen återkopplat till mig om att de inte kommer uppfylla det de så övertygande har lovat i senaste kontakten. Har lagt massor med tid på att jaga tillbaka pengar jag har betalt för saker som inte har levererats. Aldrig mer IKEA!

ANDREAS I

Nybyggt IKEA-varuhus som enligt mig är bland de bättre, det kanske beror på att det är nytt och personalen verkligen vill visa vad man går för. Läget precis bredvid E22 och innan bron till Öland är väldigt smart också oavsett om man kommer utsocknes ifrån och vill köpa hem något eller kanske köpa med ngt till sommarstugan på ön.

johan k

Mycket bra! Har hittat många fina möbler här och man får alltid hjälp och service om man undrar något.

Christoffer  W

här finns allt man kan önska sig. bra möbler till bra priser. studenternas paradis när man ska flytta hemifrån. det är lätt att frakta och lätt att bygga ihop möblerna och ser snyggt ut också. kan det bli bättre?

Talla A

På ikea kan jag hitta möbler och inrednings prylar hela min lägenhet och ändå spara pengar. Jag gillar deras breda sortiment och att man kan hitta saker som är riktigt billiga och sånt som kan vara lite mer exklusivt. Dom har även väldigt bra förvarings produkter som är snygga och bra.

Frida N

IKEA är perfekt för alla. Finns massa olika att välja mellan, både i färg, form och pris, vad man än ska ha. Här finns allt från soffor till vaser till ljushållare till glödlampor. Hjälpsam personal. Dessutom har de även supergod mat i restaurangdelen.

Paulina

IKEA är alltid IKEA. Trevlig personal, det går fort i kassorna och bra utbud.

Cecilia Å

Alltid samma trevliga personal. Det går fort i kassorna. Ute i butiken finns det mycket hjälp att få. Smart, studentvänligt och hemtrevligt.

johan s

Ikea är ett superbra företag som verkligen vet var de står. Alla gillar IKEA, dels för priset men också för att de alldra flesta av deras varor håller väldigt hög kvalitet. Att det sen också finns superbilliga alternativ med lägre kvalitet är också ett väldigt bra val. Dessutom älksar jag deras korv md bröd, jag vågar inte tänka på vad den innehåller men den är verkligen supergod. Värt ett besök nästan bara därför.

Emma A

IKEA är det självklart bästa alternativet för heminredning för personer med begränsad ekonomi såsom studenter. Jag tycker att IKEA i Kalmar är välorganiserat och inspirerande. Personalen är trevlig och tillmötesgående.

Hanny W

Ikea i Kalmar är bra organiserat och har ordning och reda på sina saker. Personalen är alltid trevlig och hjälpsam.

Elin K

IKEA har alltid bra saker till bra priser men just denna affären är något extra. Personalen hjälper gärna till, lokalerna är bra planerade och det är lätt att hitta vad man söker även på tag-själv lagret. Skulle det man söker mot förmodan inte finnas här ringer de runt till andra affärer runt om för att du ska kunna få ta hem det du sökt.

Cecilia  G

Ikea Kalmar är ett nybyggt och välplanerat Ikea med stort utbud och framförallt bra priser och personal!

Emma M

IKEA i Kalmar är nybyggt och det märks verkligen. Allt är välplanerat och välorganiserat och allt är prydligt uppradat. Du finner alltid vad du söker. Jag behöver väl inte säg att det är billigt, såsom på alla andra ikea varuhus. Restaurangen får ett stort plus! mycket genomtämkt! Personalen är kunnig och trevliga vilket naturligtvis även det är ett stort plus. Mitt favorit-ikea helt klart!

Maja L

Ett mycket bra IKEA! allt är genomtänkt och välplacerat. Det är rätt så nybyggt så det är fräscht och fint. Rätt så stort med. Ikea är ju helt underbart i sig och det här är nog ett av Sveriges bästa! Restaurangen är också fin och bra mat. Och om man är sugen på en burgare finns det Burgerking precis bredvid, vilket jag uppskattar stort=) Personalen verkar himla glada och trevliga, iallafall de jag har mött. Väldigt bra med femkronorskorv och glass som de har precis vid utgången.

Emma S

IKEA i Kalmar är ett välplanerat IKEA. Man följer avdelningarna på ett smidigt sätt och kommer sedan till Tag-själv-lagret där alla hyllor är på samma ställe, i vissa IKEA-varuhus ligger tag-själv-lagret på två olika plan vilket kan krångla till allting. Restaurangen är även stor och luftig och man hittar alltid en plats. Där är även personalen trevlig. IKEA i Kalmar har även bara ett plan vilket gör att man hittar allting på samma våning utan att behöva ta hissen, trappan eller liknande.

Björn W gillar detta
carolina l

ikea i kalmar ligger mycket bra utmed motorvägen. de har ett stortutbud och man får mycket inspiration när man går där inne. det är lätt att hitta och deras resturang är mycket bra. de har nya och morderna möbler som alltid känns rätt!

sandra j

Ikea i kalmar är en av de nyaste ikeavaruhusen i sverige ch de märks verkligen när man är och handlar där. Det är nytt och fräsht coh lätt att hitta de man letar efter. Trevlig personal och man får med sig en massa bra tipps och idéer hem när man åker därifrån!

Caroline Nilsson N

känns större än det är, ikeafavoriten

Cecilia K

Ja vad kan man säga. Ikea i Kalmar är bra serviceinriktat och det finns alltid människor att fråga och man kan få hjälp. Visserligen är det mycket självhjälp på Ikea, men mänsklig hjälp är ovärderlig. Bra och fin fyndhörna har dom också, den blir bättre och bättre för varje gång. I restaurangen är det snabb och trevlig service, och alltid himla god sallad! Det finns oftast allt man ska ha, men ibland kan det ju faktiskt vara så att det tar helt slut och så tar det en evinnerlig evighet innan de kommer in nytt igen, trots...