Ikea Örebro

Ikea Örebro

Ring 0476-810 00 www.ikea.se
3.7

IKEA Örebro ligger vid Marieberg köpcentrum strax utanför Örebro alldeles invid E:20. Där hittar du Örebros största inspirationskälla för heminredning. Vi vill vara det familjevänliga varuhuset dit man gör en heldagsutflykt. Vi förnyar ständigt varuhuset.

22 omdömen om Ikea Örebro

ABDUL K
Skrev om Ikea Örebro

Ikea har en dålig kvalitet på sina varor. Vi köpte en garderob med skjutdörrar. Vi var tre personer som tillsammans jobbade på att montera ihop den. Det gjorde vi efter att noga läsa igenom instruktionsboken punkt för punkt. När det var dags för att ställa upp den hjälptes vi alla tre åt att lyfta garderoben så att garderobens tyngd inte får garderoben sönder. Garderobens storlek i förhållandet till de medföljande skruvarna och garderobens väggars (plankornas) dåliga kvalitet orsakade att garderoben sjönk ihop diagonalt...

Johan A
Skrev om Ikea Örebro

Håller samma goda nivå som de flesta IKEA-varuhus runtom i Sverige. Bra service, bra priser o bra läge.

Caroline A
Skrev om Ikea Örebro

Kan bara inte låta bli. IKEA är ju fantastiskt. Hos IKEA hittar man lösningar till det mesta i hemmet, till en lagom peng. Är man utomlands räcker en sväng till IKEA och man känner sig som hemma för en stund!

Mattias R
Skrev om Ikea Örebro

Helt klart det bästa IKEA jag besökt och det är åtminstone fem olika i södra Sverige. Planlösningen är smart förlagd på ett plan och man börjar med olika "miljöer" som blandas samman elegant med diverse prylar att plocka direkt. Ingen indelning alltså mellan "köp" och "titta" som vissa IKEA verkar föredra...avslutas med lageravdelningen, där man kan få bra hjälp, samt en "fyndavdelning" innan man når kassorna. Har du ett par IKEA att välja mellan inom din närhet? Välj Örebro!

Leena J
Skrev om Ikea Örebro

Ta 31:an ut en dag och lös en shoppingbiljett, du hinner både fram och åter på en biljett och det är sällan man återvänder missnöjd, Ikea Örebro är kul förutsatt att man gillar Ikeas koncept. Man får alltid nya idéer och hittar roliga och bra saker. Restaurangen är ok fast den vegetariska maten är ojämn, supergod ibland och tråkig ibland.

Jenny  W
Skrev om Ikea Örebro

Bra lampsortiment och bra fyndhörna.

Sophie L
Skrev om Ikea Örebro

IKEA är det bästa stället för den fattige studenten att hitta sina prylar till lägenheten. Det är billigt, snyggt och bra. Det är även roligt att bara spendera några timmar där och titta på allt som finns att köpa. De har även god och otroligt billig mat att köpa i kafeterian. Om du inte har något att göra en dag, åk ut till IKEA och ta en kopp kaffe för endast guldkronan. Det är gott - och billigt.

Emma I
Skrev om Ikea Örebro

Otroligt bra Ikea-butik med stort utbud av alla kategorier möbler och diverse. Bra service, trevlig personal, de är snabba på att beställa hem nya varor, de har det mesta och det bästa av Ikeas urval. Butiken är snygg och ligger bra för både Örebroare och förbipasserande.

Sofia A
Skrev om Ikea Örebro

Ikea har i tycke allt som man behöver, oavsett om man är barn, hund, katt, student, arbetande eller pensionär. En dagsutflykt med restaurant, lekrum och shopping för allt. Ikea har utökat deras sortiment så pass att man inte behöver handla någon annan stans.

Sofia S
Skrev om Ikea Örebro

Det är som vilket annat IKEA som helst. Har de mesta av sakerna i lager men servicen verkar bero på dagsformen. Ibland hjälper de en otroligt mycket, plockar fram från lager etc och ibland verkar de strunta i om du handlar där eller någon annanstans. Fintfint är det ombyggda och fräscha cafét. Ett besök där före eller efter lunchruschen rekommenderas.

Veronica S
Skrev om Ikea Örebro

IKEA är alltid bra, rolig inredning och de har verkligen allt. I Örebro kanske de inte har det bästa utbutet, men tillräckligt för att hitta det man behöver. Lagom stort, så att man orkar gå igenom, med bra organisation.

carolina N
Skrev om Ikea Örebro

Ikea är ett företag som i många avseenden passar alla! De är billiga, har bra kvalité på sina möbler och erbjuder inredning som passar både studenter som bor trångt, familjer som vill ha moderna grejer och äldre som söker enkla lösningar på sitt möblemang.

Patrick B
Skrev om Ikea Örebro

Ikea är varje students första stop när man flyttar från mor och far. Här finns ett otroligt bra utbud vad gäller inredning och köksmateriell. Och man ska definitivt inte glömma deras starter paket. Butiken är organiserad och har oftast vad man letar efter.

Anette J
Skrev om Ikea Örebro

Som "fattig student" är det prio ett att man kan köpa grejer till ett bra pris (oftast så billigt som möjligt) men ändå med en kvalitét som slår det mesta. Var vänder man sig då, om inte till IKEA. Varuhuset i Örebro är det som ligger närmast så därför blir det ju dit man åker när man behöver något nytt. Man hittar allt. Mitt senaste inköp är från barnavdelningen faktiskt. Bestick-set i plast att ha med till skolan. Perfekt. Kostar inte skjortan och skulle det försvinna pga nån konstig anledning så är det inte hela världen,...

Johan E
Skrev om Ikea Örebro

Efter en välbehövlig renovering samt omgjord inredning fick Ikea i Örebro vid Mariebergs köpcenter en ny look. Jämfört med övriga Ikea-affärer i Sverige ligger Ikea i Örebro bra i fas. Stort lager och trevlig tillmötesgående personal som kan sin sak vill jag varmt rekommendera Ikea i Örebro. Och då har jag inte kommenterat den goda maten som övervägs av gedigen husmanskost till rimliga priser.

Hanna S
Skrev om Ikea Örebro

Ganska litet sortiment för att vara en IKEA affär i en ganska så stor stad. Ett plus för den trevliga miljön och den fina restaurangen. Väldigt bra att man numera själv kan scanna in sina varor och betala. Vilket för det mesta gör att man slipper stå i långa, jobbiga köer. En fin IKEA butik. Bra att lagret där man hämtar ur större varor ligger så nära affären så att man slipper att åka för att hämta sina varor.

Sandra G
Skrev om Ikea Örebro

IKEA i Örebro är tyvärr inte det bästa IKEA jag varit på. Utbudet är inte alls särskilt bra och jag hittar sällan allt jag vill ha. Priserna är ju ganska bra förvisso och man kan hitta mycket smått krimskrams om man vill ha det. Även tavlor och växter är bra. Men när det kommer till hyllor och liknande saker så har de oftast bara ett par olika att välja mellan och det drar ner tycker jag. Sist fick jag åka till Stockholm och komplettera för att få alla de grejer jag ville ha. IKEA i örebro får två av fem.

Anna H
Skrev om Ikea Örebro

IKEA i Örebro har inte riktigt fallit mig i smaken, ofta är basgrejer så som hyllkonsoler, lampor och liknande slut vilket är irriterande när man åkt ut till Marieberg för att köpa detta. I övrigt är det trevlig personal som gärna hjälper en att hitta det man behöver. Restaurangen är dock inte den bästa IKEA-restaurangen jag varit på, salladsbuffén känns tråkig och torr, och skålarna till salladen alldeles för små. Plus dock till att det finns en cafédel med gott fikabröd!

Christofer Y
Skrev om Ikea Örebro

IKEA i Örebro är så som alla IKEA med stort utbud till bra priser. Enda felet egentligen är väl att det ligger lite avsides i Marieberg, som annars är ett bra köpcentrum. Resturangen den bästa i stan om du är sugen på köttbullar :-P

Thomas M
Skrev om Ikea Örebro

Ikea i örebro är enligt min mening ett bra ställe, som vanligt med alla ikea så finns ett oerhört stort utbud av vardagsrums möbler, sovrumsmöbler, köksmöbler och saker till hallen. finns även köksredskap och lampor till alla rum man kan tänka sig. tack vara att det finns allt i en butik så kvittar det vad man behöver så kan man åka till iken. med andra ord, behöver man inredning av något slag så finns det antagligen på ikea för en billig peng.

Emma E
Skrev om Ikea Örebro

IKEA har allt man behöver och lite till. Man kommer alltid härifrån med något litet, ljuslyktor eller servetter. Som man egetnligen kanske inte direkt behöver, men som kan bli användbart. Älskar stämningen på IKEA, dessutom kostar 10 köttbullar 16 kr. på dagarna.. bara det :)

Jonas E
Skrev om Ikea Örebro

På IKEA vet man vad man får. Det är inga överraskningar här. Men det är ruggigt prisvärt, men det vet ni redan. Får man tag på personalen är de faktiskt riktigt duktiga, trevliga och tillmötesgående. Om ni funderar på en soffa, har jag bara en sak att säga: Månstad! Mer soffa för dina dinaler får du inte!