Ikea Västerås

3.0

12 omdömen om Ikea Västerås

HÅKAN C
Skrev om Ikea Västerås

Köpte en byrå Malm till min dotter igår. Vi kom hem och upptäckte tyvärr en skada på byrån. Åkte hela vägen tillbaka idag för att byta den. Vi blev erbjudna 18.50 per mil för besväret, totalt 40 kr. Påpekade då att det inte är hela min kostnad. De själva tar ut 699 kr om de hade kört ut den och burit upp den. Jag insisterade på att få detta belopp men de kunde bara erbjuda mig en gratislunch i deras restaurang. Avböjde både lunchen och de 40 kr eftersom jag tyckte de spottade mig i ansiktet. Jag är otroligt...

Folkhemmet
4.2/5 i betyg av 370 omdömen 4.2 av 370 omdömen

Vänligt och hjälpsamt bemötande vid besök i butiken Barkarby. Vi valde sen att beställa på nätet vilket i stort sett var enkelt.. Lite okla

Anders A
Skrev om Ikea Västerås

Har turen att bo mittemellan Västerås och Uppsala, och jag väljer numera alltid IKEA i Uppsala. Där är personalen mycket MYCKET trevligare, det är mer ordning och reda och stämningen totalt sett är skönare. I Västerås råkade jag för något år sedan ut för en kille (som jag förstod var i högre chefsposition) som hette Anders och han var helt okunnig och inte särskilt trevlig heller. Han vägrade förstå vad jag menade, trots att jag tillslut förklarade det som om han vore en 3-åring. Det kändes verkligen som om han idiotförklarade...

Jonas L
Skrev om Ikea Västerås

Är alltid tillräckligt bra. Mycket bra möjligheter för barnfamiljer

Niklas B
Skrev om Ikea Västerås

Själva butiken är bara OK. Det kommer dock att bli hur bra som helst när det flyttar ut till Erikslund. Det bästa med IKEA Hälla är att det finns sjukt billig mat! Det slår allt. 16 kr för en köttbulletallrik! Är ju nästan dyrare att äta hemma då.

Andreas L
Skrev om Ikea Västerås

För dåligt sortiment och lager. Åk till Barkarby eller Kungens Kurva istället.

Mikael M
Skrev om Ikea Västerås

Det är ett företag som följer sina stadgar och gör allt för kundens bästa. Arbetarna sliter hårt och det märks på kvaliteten på alla produkter som företaget levererar. En av mina favoriter inom det här områdåoooet. Rekommenderas varmt.

Jennie I
Skrev om Ikea Västerås

Oerhörd bra möbelaffär. Där hittar man allt till bra priser.

Hanna S
Skrev om Ikea Västerås

Som student går detta ej att vara utan

Björn N
Skrev om Ikea Västerås

Här kan man handla allt man behöver när det gäller heminredning. De har ett brett sortiment till alltifrån sovrum till badrum. Priserna är låga, men man får hem en byggsats att plocka ihop. Det är oftast inget problem då de har behjälpliga beskrivningar och oftast de verktyg som behövs inkluderade. Ibland behövs skruvmejsel som inte brukar följa med, det har dock de flesta hemma så det är sällan nåt problem. De har även diverse "Svenska" matvaror som lingonsylt och fläderblomssaft. Deras restaurang är prisvärd och vid utgången säljer de alltid kokt korv med bröd för en femma

Jasmin A
Skrev om Ikea Västerås

Det stora och, i hela världen, välkända Ikea. Här finns allt man kan tänka sig behöva i sitt hem, och det mesta till ett rimligt pris. Den enda nackdelen är att man måste bygga ihop möblerna själv, men det är det värt för detta är studenternas paradis!

Maja O
Skrev om Ikea Västerås

Ett välsorterat IKEA med bra planering. IKEA brukar inte alltid ha en bra planering, det brukar vara svårt att ta sig till till exempel restauranten men det är inte alls svårt här. Personalen är trevlig och hjälpsam. Detta är definitivt ett IKEA att åka till.

victoria c
Skrev om Ikea Västerås

Trevlig och mycket hjälpsam personal, däremot är sortimentet begränsat och lokalerna hyfsat små vilket kan bidra till viss trängsel.