Åhlens City Stockholm
3.0 i betyg av av
2 omdömen
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag2 omdömen om Åhlens City Stockholm
-
skrev om Åhlens City Stockholm
Deras kundtjänst är ett skämt. Deras butikschef för J Lindeberg likaså.
Jag fick en present av min sambos föräldrar som hälsade på från Grekland. De betalade med kort. Byxorna har slitits sönder efter några månader pga dålig kvalitet. Då detta var en present så fanns inget kvitto. Därför ringde jag Åhlens och kopplades till butiken för att kolla om detta gick att lösa INNAN jag åkte dit. Ja, det ska gå - kom in bara så löser vi det.
Åkte in med byxorna och fick veta att utan undantag behövs kvitto eller kontoutdrag. Jag hade förklarat för dem på telefon att jag inte har detta men eftersom de sa att det var ok ändå så åkte jag in till butiken.
Butikschefen försökte hitta transaktionen i sin dator men tydligen kunde man inte få fram den perioden då köpet gjorts, verkligen lägligt kan man tycka?
Noll goodwill, noll serviceanda. Inga ursäkter för att deras kollega gett mig fel information. Snarare insinuerade man att jag borde fatta att jag måste ha kvitto eller att jag förstått fel vad kollegan sagt.
Värdelös service. Ringde även Åhlens kundservice som inte kunde göra något alls. Såhär tappar man kunder. -
skrev om Åhlens City Stockholm
Stockholms bästa varuhus? Stockholms enda riktiga varuhus? Benägen att svara ja på båda två. Efter något sunkigt och vilset decennium eller två har de rykt upp sig enormt så har du inte besökt dom på ett par år så gör det. Det känns fräscht, uppdaterat och jag tycker de har hittat en perfekt balans mellan kända varumärken och egna mer prisvärda alternativ. Och som en bonus har de vågat satsa på att faktiskt ha personal. Alltså, riktiga levande trevliga(!) människor som finns tillgängliga(!) på butiksgolvet. Jag vet, jag är lika förvånad.
Visst, den där andra dinosaurien lite längre ner på gatan har alla de "fina" märkena men traditioner i all ära, det känns väldigt mycket tråkigare och träigare där. Plus att vill jag handla mer exklusivt går jag till märkesbutiker ändå.