INTRO Homestyling & Interior

INTRO Homestyling & Interior

Vi är stylister och inredningsarkitekter som brinner för det vi gör och vi är personligt engagerade i varje projekt, ned till minsta detalj!

I portfolion har vi, förutom många fina sålda hem, även inredning av offentliga utrymmen såsom restauranger, caféer och kontor.

Vårt mål är alltid att få nöjda, återkommande kunder och sedan 2004 har vi byggt upp ett nätverk av mäklare och privatpersoner i Göteborgsområdet som anlitar oss regelbundet.

Ska du sälja din bostad, men har redan flyttat möbler och inredning? På INTRO har vi ett stort urval av möbler och inredningsdetaljer som vi hyr ut, stylat och klart, för fotografering och visning. Välkommen!

Läs vad 183 kunder tycker om INTRO Homestyling & Interior 2

2021-04-16
    Jag anlitade INTRO för styling inför försäljningen av min lägenhet. Jag fick ett gott intryck då Ann-Louise, som jag hade kontakt med, var tydlig i sin bedömning av lägenhetens fördelar och nackdelar. Hon kom även med förslag och lösningar som jag är övertygad om bidrog till lägenhetens dragningskraft när annonsen låg ute.

Sammanfattningsvis skulle jag säga att INTRO arbetar på ett professionellt och tillmötesgående sätt. Jag kan utan tvekan rekommenderar dem!
    2021-04-16
    Vi har fått hjälp med total styling av en lägenhet inför försäljning. Vill verkligen rekommendera INTRO för ett positivt samarbete. Kunniga, trevliga och snabba i processen med hög kvalite på leveransen. Lägenheten blev mycket finare än vad vi hade förväntat och lägenheten såldes mycket snabbt. Köparen fick en tydlig vision om hur den kunde inredas och bli jättefin. Bilderna var också jättefina och visa på möjligheterna.
    2021-04-16
    Vi beställde styling inför försäljning av lägenheten. Blev så mycket finare än man någonsin kunnat tro. Blev verkligen en styling utöver det vanliga! Supertrevlig personal, bra kommunikation och tydliga :) rekommenderar varmt!
    2021-04-02
    Vänlig o rak bemötande.väntade inte alls så omfattande styling. Det var överraskning att se hur annorlunda lgh blev med mina egna grejor i stylistens händer. Placering av tavlorna toppen. Jag hade köpt fotostyling paket.
    2021-03-31
    Inredningstjänst inför försäljning av lägenhet. Vi har blivit jätte bra bemötta och fått fin service och hjälp. Vi är super nöjda med inredningen. Över våran förvänta. Så denna firma rekommenderas varmt. Mvh Lena och Linda
    2021-03-20
    Tempo och finess rekommenderas
    2021-03-18
    Ann-Louise Sjölund stylade min lägenhet inför försäljning och gjorde det strålande. Hon var trevlig, tydlig och kompetent, jag är mer än nöjd.
    2021-03-11
    Styling inför visning av lgh.
    Jättefint jobb! Lätt att kommunicera, snabba svar! Bra samarbete m mäklare.
    2021-03-09
    Stylingen av vår lägenhet inför försäljning var supersmidig och resultatet var över all förväntan! Kan varmt rekommenderas.
    2021-03-09
    Fick en fantastiskt fin näst intill totalomgjord lägenhet som inte såg ut som allt annat som låg uppe på hemnet. Tvivlar inte på att detta bidrog starkt till det stora intresse och den snabba försäljningen min bostadsrätt sedan fick.
    Processen var smidig och stylisten väldigt trevlig.
    Rekommenderas!
    2021-03-04
    Köpte styling av min lägenhet i Slättadamm. Stylingen blev jättesnygg; faktiskt över all förväntan! Emma gjorde ett bra jobb. Lägenheten såldes därefter snabbt och elegant för ett bra pris. Jag är helt nöjd!
    2021-03-04
    Jag köpte styling till min lägenhet och de gjorde ett fantastiskt bra jobb på bars ett par dagar.
    2021-03-04
    Vi tog hjälp av INTRO när vi skulle fotografera vår lägenhet inför en kommande försäljning. Hjälpen vi fick var noggrann med tydliga direktiv och resultatet var perfekt! Lägenheten kändes modern, lugn och hemtrevlig med en riktig wow-känsla!

Vi skulle rekommendera alla att ta hjälp av INTRO :)
    2021-03-03
    Emma gjorde ett fantastiskt jobb och vi fick en ”wow-känsla” när vi kom hem. Rekommenderar verkligen Intro interior.
    2021-02-28
    Köpte en hel styling och fick ett bra bemötande. Det blev skitsnyggt och lägenheten såldes på två veckor.
  • David N
    2021-02-25
    Emma hjälpte mig verkligen att få min lägenhet att blomma ut!
  • ANNA E
    2021-02-23
    Vi är verkligen nöjda med stylingen av vår lägenhet! Tack Emma!
    2021-02-18
    Lovisa Svensson hjälpte oss med styling av vår lägenhet inför försäljning. Hon är fantastisk på att styla och se detaljer. Vår lägenhet har aldrig upplevts luftigare, mysigare eller snyggare för den delen. Sålde rekord i brf och det tackat vi hennes styling tackar för!
    2021-02-02
    Det här var alldeles fantastiskt att få hjälp med stylingen vid försäljningen av vårt hus av dessa makalösa inredare, Anna och Ann-Louise på Intro. De fick vårt hem och våra ting att lysa, skapade harmoni och balans i färgsättning och inredning med mattor, textilier och övriga inredningsdetaljer. En ögonöppnare blev det, man blir ju lätt hemmablind och det har varit så roligt att se sitt hem förvandlas under dessa dagar.
    Vi hade nog inte haft så många besök på Hemnet om vi inte anlitat deras hjälp, nu tickar besöksräknaren stadigt uppåt i rask takt och vår mäklare har fullt upp med hugade spekulanter.
    Stort och innerligt Tack!
  • EMMA H
    2021-02-01
    Ann-Louise som stylade vår lägenhet gjorde ett fantastiskt jobb. Vi kom hem till ett helt nytt hem som var ombonat in i minsta detalj. Vi hade endast valt bas och blev förvånade över hur stor skillnad det blev. Vill även berömma planeringen och kommunikationen som fungerade utomordentligt bra!
    2021-01-18
    Vi var väldigt nöjda med vad Emma och hennes kollegor gjorde i vår lägenhet på Skillnadsgatan. Det var en smakfull styling som känns personlig, vilket vi var väldigt nöjda med!
    2020-11-15
    Ann-Louise på Intro stylade nedervåningen på vårt hus inför försäljning och vi blev grymt nöjda!🤩 Hon är otroligt tillmötesgående, hjälpsam och proffsig! I sin styling lyckades hon framhäva husets hjärta och själ från sin bästa sida - med en kombination av våra möbler, deras och inredning som fick interiör att magiskt harmonisera. Vi fick även ovärderliga tips till vår egen styling av ovanvåningen. Blev en galet lyckad försäljning. Rekommenderas starkt!!!🌸
    2020-10-16
    styling inför försäljning av lägenhet
    2020-10-01
    Super nöjda! Anna B på Intro gjorde ett grymt bra jobb! Lyhörd, kunnig, proffsig, och enorm service-anda gjorde att vi var 100 % nöjda. Hon lyssnade in våra önskemål, kom med egna förslag, och höjde utseendet på vår bostadsrätt. Vi kommer anlita henne/INTRO igen - garanterat!!!

Vi var nervösa innan att stylisten skulle göra om vårt hem till något vi inte kände oss bekväma med. Men tvärtom - vi fick ett hem som vi älskar så mycket att vi knappt vill sälja längre.
    Anna B var dessutom tydlig i sin kommunikation, vilket vi uppskattade enormt. Inget velande eller otydlighet, raka rör så vi förstod och visste vad som behövdes göra.
    Vi fick en åtgärdslista som vi följde. När vi ville köpa in något nytt så kollade vi med stylisten som gav oss råd (detta var enormt uppskattat av oss). Sen hade Anna B fingertoppskänsla på dagen D när det skulle fotas. Hela tiden flyttade hon runt saker så att möbler, konst och inredning kom till sin bästa plats! Hon hade stenkoll på vad som funkar på bilder och vad som inte funkar när det skall fotas.
    Wow säger jag bara... det där är Talang!

Vi rekommenderar Intro - varmt och helhjärtat!
  • Liselotte E
    2020-06-24
    Vi är tyvärr mycket besvikna på det stylinguppdrag vi just genomfört tillsammans med Intro (rekommenderade av Lundins) för 30 000 SEK och som avser en lägenhet i centrala Gbg på 78 kvm ( ca 5 Mkr i ut gångspris) som ligger i ett mkt attraktivt område (Bö). Ett område med mkt få lägenheter som har de bekvämligheter mm som vår lägenhet kan erbjuda. Framför allt är den attraktiv för de som vill flytta från sina villor till ett bekvämt och kvalitativt boende med mkt hög standard i ett lugnt område och njuta av att få sitta på en stor härlig balkong (stor som en liten terass) omgiven av härlig grönska.

Vi hade för stylisten tydligt visat redan vid vårt första möte med henne i lägenheten, innan vi skrev på offerten, hur vi ville ha det stylat i form av färgval, känsla etc. Vi hade nämligen till lägenheten, redan innan detta möte, tagit dit egna möbler från våra 3 hem som vi tyckte skulle passa i lägenheten (tur man har ett hästsläp i familjen). Detta då vi initialt tänkt styla klart lägenheten själva (det en av oss gjort ett flertal ggr med lyckat resultat). Vi tog bla dit en ljus soffa, ett vackert vitt sidebord, ett modernt runt vitt köksbord med vita populära stolar till, moderna riktiga tavlor i form av litografier och akvareller mm. Också en mycket fräsch handtuftad benvit matta från Kasthall till vardagsrummet, golv och bordsarmatur från bla Svensk Tenn, en PH-lampa till köket etc). ”Less is more” när man har en lägenhet som är attraktiv i sig själv.

Mkt tydligare kan man nog inte vara. Detta var vårt sätt att visa för stylisten vilka färger och vilken känsla vi ville skulle förmedlas med lägenheten både okulärt som via bilder på HEMNET. En lägenhet med hög kvalite, både när det gäller vald inredning i form av möbler etc som nivå på materialvalen i själva lägenheten i sig.

Lägenheten skulle kännas ljus, luftig, somrig och ge en känsla av att välkomna en, kännas personlig och framfört allt vara riktad mot en äldre målgrupp då den mest troliga köparen kommer från en villa i närområdet men också kännas ok för andra köpare.

VI FICK NÅGOT HELT ANNAT…………

Grått, brandgult, brunt och en massa stora saker överallt (många klumpiga) och ofta flera tillsammans. Dessa dolde många av det vackra detaljer som lägenheten har, men framför allt tog de bort blicken från alla de ”features” som är lägenhetens styrka och inte att förglömma, tog bort lägenhetens luftighet och ljusa känsla och värme som vi var så måna om att få fram.

Man hade tex med hjälp av höga prydnadssaker på soffbord, i fönster på var sida av balkongen mm stängt möjligheten att bara låta blicka få vandra genom vardagsrummet och ut på stora balkongen mot den fria utsikten med vacker grönska en bit bort i söderläge när man kommer in i lägenheten (lägenhetens absoluta största och unika fördel). Istället fastnade blicken på prydnadsakerna och de torkade höga blommorna som stod på soffbordet dvs blicken kom inte vidare ut mot det vackra.

Den vackra ekparketten från Kärhs samt det vackra klinkergolvet såg man inte mkt av heller då det täcktes av stora grå/gråbeiga mattor. En stor ostruken grå duk lades på matbordet så det var omöjligt att se att det var en härlig andra, men mindre balkong, precis bakom matbordet i köket som gick o öppna och att man även där kunde få känna en känsla av att sitta ute. På det smala vackra elementskyddet strax bredvid trycktes en flera nummer för stor grön växt upp som liksom ramlade på en när man fick den i blickfånget. Detta är bara några exempel.

Visst kan det bli lite fel ibland men att då bemötas med arrogans och dessutom en tydlig ovilja att ens försöka få till det då vi framförde att vi ville förändra en del som gjorts är kanske inte det bästa om man vill vara professionell och kundorienterad.......

Att inte kunna ha en öppen och kreativ dialog med kunden i dessa situationer då målet för alla skall vara att göra lägenheten så attraktiv som möjligt är enormt ledsamt.

Att då inte heller bli hörsammade då vi önskade få arbeta med annan på Intro för att komma vidare med försäljningen ..... ja, då blir det lätt o börja få en känsla att man hoppat i galen tunna när det gäller valet av samarbetspartner.

Som vi ser på styling.......

Med en lägenhet som redan har en rad mkt attraktiva ”features”, som vår denna gång, skall stylingen bara på ett mycket fint sätt understödja dessa, absolut INTE ta över eller ännu värre dölja dem.

Med en lägenhet som saknar egen attraktivitet är det stylingen som verkligen är av högsta vikt då den i sig måste ge lägenheten den attraktionskraft som lägenheten egentligen saknar.

FÖR OSS BLEV DET SOM ATT STYLINGEN LADE ETT ENDA GRÅTT SKYNKE ÖVER HELA LÄGENHETEN OCH SOLEN GICK I MOLN TROTS DEN UNDERBARA SOLIGA SOMMAR SOM FANNS PRECIS UTANFÖR

Med vänlig hälsning,

Anders, Henrik och Liselotte
    Hej Liselotte! Det är väldigt tråkigt att du upplever bemötandet som dåligt fr vår stylist och att du känner dig besviken på stylingen. Vi är väldigt måna om att ha nöjda kunder och att vara lyhörda för kundens önskemål. Som du ser här på RECO.se har vi väldigt bra betyg fr våra kunder. Du förmedlade inga specifika önskemål till stylisten innan stylingen utfördes. Vilket gör det svårt för oss att veta exakt vad du önskade. Du hade även sett igenom vår hemsida och hade fullt förtroende för oss att få lägenheten fin inför försäljning förmedlade du till stylisten. I detta fallet så mötte både mäklare och stylist dig på alla dina önskemål om förändringar i styling och ny fotografering. Vår stylist arbetade en hel extra dag för att möta dina önskemål. Och mäklaren tog kostnaden för omfotografering. Våra stylister på INTRO är utbildade för att skapa stylingar som tilltalar en bred målgrupp så detta handlar inte om personlig smak. Vårt jobb är att tillsammans med mäklaren och fotografen optimera ytorna. Vi anser att vi har gjort allt vi kan och lite mer därtill för att möta dig som kund. MVH WICTORIA OSTRELIUS VD INTRO INTRO Homestyling & Interior
    2018-10-03
    Bra skött, inget att anmärka på
    2018-09-04
    Jag valde en mindre Fullstyling av min lägenhet inför fotografering och försäljning där nästintill alla möbler och stylingprylar kom från Intro.
    Jag hade en väldigt trevlig kontakt med Anna på Intro som höll mig uppdaterad vid varje steg av processen och var till stor hjälp.
    Förväntningarna var egentligen inte så stora, klart tänkte jag att de piffar till lägenheten lite fint, men det överträffades. Lägenheten blev otroligt fint och det förmedlades en fin känsla... Ville typ flytta in själv :-)
    2018-07-04
    Styling av en villa- Mycket trevligt och informativt.
    Hade hört att företaget var bra och proffsigt
    Enkelt uttryckt - det stämde
    Dom som kom hem var utomordentligt trevliga och kunniga.
    I mitt aktiva liv var jag personalchef.

Jag skulle med glädje anställa dom !!!!
    2018-06-13
    Styling inför försäljning. Proffsigt, snyggt, hemtrevligt!
    Schysst kommunikation, lösningsorienterat. Snabba svar!
    2018-06-13
    Stylig över förväntan, märktes att de verkligen hade tagit sig tid och mycket proffesionellt bemötande.
    2018-06-13
    I samband med försäljning av vår lägenhet fick vi snabb och proffsig hjälp ifrån Karin på Intro. Vi köpte en "medium-styling" och slutresultatet blev verkligen över förväntan! Många fina detaljer som bidrog till en harmonisk helhet med en tydlig röd tråd igenom hela konceptet. Vi är supernöjda och vill verkligen varmt rekommendera Intro och Karin Ljung!
    2018-03-31
    Jag har fått hjälp med homestyling och visningsstyling. Bra och positivt bemötande och mycket fin styling med blommor, tavlor, mattor och småmöbler samt övrig dekoration som vaser och askar.
    Dock få alternativ på tider för möte och för lång tid mellan visningsstyling och själva visningen.
  • Anais E
    2018-03-23
    Det kändes jättebra! Allt var smidigt och det blev väldigt snyggt i lägenheten
    2018-03-22
    Homestyling inför bostadaförsäljning. Vänlig personal hela vägen som utför professionellt arbete.
    Rekomenderas varmt.
    2018-02-22
    Utmärkt bemötande genom hela processen!
    2018-02-22
    Väldigt bra bemötande, snygg stailing !
  • Juliana P
    2017-11-28
    Profesionell, flexibel och service minded personal.
    Öppna för mina förväntningar.Utmärkt kommunikation.
    Varmt rekommenderas.
    2017-11-28
    Jättefin styling som verkligen lyfte vår lägenhet. Trevlig personal som genomförde snabbt, enkelt och utan problem.
    Fem plus!
    2017-11-23
    Snabbt, lätt att kommunicera om än en del frågetecken ang vad som vi pratade om och vad som står på fakturan.
    2017-11-23
    Bra snabb respons på styling av lägenhet inför visningsfotografering. Bra attityd och snabbt agerande. Lösningsorienterad
    2017-11-23
    Vi är mycket nöjda med stylingen av vår bostad inför försäljning. Kontakten med Lovisa på INTRO INRED har hela tiden varit bra och bemötandet alltid lika trevligt. Vi kan varmt rekommendera företaget om alla är lika proffsiga som Lovisa.
    2017-11-13
    Extreamly proffesionel people, and fast.
    2017-10-04
    Homestyling i toppklass!
    Blev verkligen jättefint.
    Härligt bemötande och hög kvalité.
    2017-10-03
    Styling inför lgh-visning.
    Bra att tala med, öppna för mina förväntningar och måna om att göra mig som kund nöjd.
    Jag hade gärna upplevt lite mer spontan respons på mina försök till mailkontakt.
    2017-10-02
    Mycket bra hjälpa att definiera vad som skall tas bort och sedan hjälpa med fräscha snittblommor och styling av detaljer med befintliga möbler, vaser etc.

Hjälpen var totalt ca 2,5 h samt tillkommer snittblommor.
    Jag tycker priset utslaget per timme plus snittblommor är alldeles för högt och ligger på advokatnivå.
    Vill dock betona att vi var mycket nöjda med resultatet.
    2017-10-02
    Vi köpte en ministyling och är supernöjda med allt från början till slut. Verkligen professionella och vet vad de gör. Kan varmt rekommendera Intro Inred om du behöver hjälp inför försäljning av bostad.
    2017-10-02
    Snabbt enkelt och perfektion i utförande
    2017-10-02
    Dom kan verkligen sin grej... Slut resultat blev världsklass..
    2017-10-02
    Intro inred stylade min lägenhet innan försäljning. De gjorde det mycket bra och all kommunikation fungerade väl
    2017-10-02
    Bra dialog. Professionalism. Kompetens. Harmoni.