Alla kategorier Reklambyrå Västra Götaland Göteborg Invisionmedia Gr. AB

Ekelundsgatan 9, 411 18 Göteborg — Visa karta

Läs vad 14 kunder tycker om Invisionmedia Gr. AB

• Lotta H
    Lotta H skrev om Invisionmedia Gr. AB
    Eftersom jag är nystartad ville jag göra reklam för mig, och när jag blev uppringd av en jätte trevlig försäljare från invision media ,nappade jag på erbjudandet.Jag hade färdig logga och skickade över denna avtalet löpte ut u slutet av juli i år .När det bara återstod 1 månad kvar ringde försäljaren och frågade om jag var nöjd men jag svarde nej de hade inte varit bra exponering .Försäljaren fråga om jag ville förlänga avtalet men jag svarade nej,försäljare skulle tala med chefen då det var viktigt med nöjda kunder.Dagen därpå kom en oderbekräftelse om en ny period jag svarade 2 timmar efter denna och signerade inte att jag var inte intresserad skickade till kundtjänst att jag inte var intresserad och försökte att få tag i försäljaren som självfallet var på möte.Nästa gång jag var i kontakt med dem hade försäljaren semester och jag fick en betalning på kommande period.jag skickade mail igen men de sa att jag bekräftat detta men utan någon signatur utan jag varit inne på deras sida ..med mina uppgifter och bekräftat det jag gjorde var att fylla i till kundtjänst angående att jag inte beställt något och där igenom uppgett mina uppgifter. Jag ser i september att min logga är ute och blir skit sur och konatktar dem försäljare ringer upp och säger att de är inte några bovar och att hon kollat upp det med chefen och jag har gjort en oder enligt dem näää sa jag jag vill ha bevis detta har jag inte fått men det är inga bovar sa försäljaren och erbjöd en fölikning på halva beloppet jaha du men det tänker inte jag betala men då är det ord mot ord ..Nu har jag anmält dem men det har laggts ner vi måste vara fler!!!jag tänker inte betala och i går fick jag en påminnelse och att de skulle skicka till indrivning.Never sådana företag skall inte finnas!!
  • Mattias F
    Mattias F skrev om Invisionmedia Gr. AB
    Blir ni kontaktade av IMG, spring - åt andra hållet.
    Sämsta jag har sett i hela mitt liv, fullständigt exempellöst.
    De luras, svamlar, maskar, fattar långsamt - och tjänsten är det mest värdelösa jag någonsin har sett.
    Jag blev uppringd av en telefonförsäljare, som svamlade i trekvart om det som kunde ha presenterats på tre minuter. Gick dumt nog med på att köpa en kampanj, som kostade mig 15 000 kronor plus moms för ett halvår - och som inte gav en enda kund.
    De kontaktade mig i mars, idag (december) har omkring hälften av mina klossar kommit ut. Vid senaste kontakt tackade jag nej fyra gånger under ett samtal på femtio minuter, sedan slängde han på luren i örat på mig.
    Jag har själv arbetat som telefonförsäljare, och ändå aldrig sett, hört eller mardrömt om något liknande. Hur det kan vara lagligt förblir obegripligt.
    Jag avstår gärna från rättsliga åtgärder, om jag bara slipper se eller höra dem i framtiden.
  • Alexander H
    Alexander H skrev om Invisionmedia Gr. AB
    Jättetrevliga, och värdelösa. Känner mig helt lurad, bad om en enkel prisuppgift och mottog en sådan men läste inte igenom den till 100%. Detta innebar att min prisuppgift tydligen var en offert som gick i kraft efter sju dagar. Kostade mig över 10 000 kr på marknadsföring som jag var inte tänkte köpa.

Och 10 000 var dessutom efter att jag ringt och pratat med dem i timtal då de till slut erbjöd att sänka priserna för mig eftersom det blivit fel.

VAR NOGA NÄR NI HAR MED INVISION ATT GÖRA! Annars kan det kosta er mycekt både pengar och energi.
  • Philip B
    Philip B skrev om Invisionmedia Gr. AB
    Gott bemötande med en trevlig säljare var första intrycket! VARNING!! För att kolla hur uppdraget flöt på åker jag ut på de olika ställena där avskiljaren skulle finnas. Fick en chock av det jag såg, min exponering var obefintlig. Min logotyp fanns på en eller 2 få klossar som inte ens var i bruk av 6-10 klossar i 8-10 kassor. En kassa hade upp emot 8 klossar där 3 var i bruk, resten låg i en hög, där hittade jag en kloss med en sida exponerad. Allt detta har jag redan varit i kontakt med Invision Media group om och informerat utan en respons från deras chefer. Philip

Invasion har ringt mig nu och allt är löst, så jag är glad. Jag är faktiskt positivt förvånad av den chef jag pratade med. Han granskade mig ganska hårt eftersom jag öppnade med en haglande offensiv. Men lyssnade och drog slutsatser av varför försäljningen gick som den gick och alla aspekter som skett. I samtalet köpte jag att han sa att uppdraget jag kanske köpte inte var inte det jag trodde och att ett som jag beskrev skulle nog kosta mycket mer. Och den fösäljningsmissen tog de på sig. Min kontroll vid två tillfällen på Ica var något som de slog bort... men han lyssnade.

Philip
  • Pernilla S
    Pernilla S skrev om Invisionmedia Gr. AB
    Jag måste säg att jag tycker företaget är under all kritik. Det började med att man inte redan dagen efter kunde ångra avtalet utan dom påstod att det inte fanns någon ångerrätt, säljaren som ringde till mig sa att jag kunde fundera över helgen, på lördagen mailade jag till adressen som står på orderbekräftelsen och på måndag morgon ringer invisions chef upp och talar om att jag inte har någon ångerrätt, nu efter att läst på lite så vet jag bättre. Jag har köpt avskiljare till 3 olika butiken i min by men inte i en ända öppet kassa fanns min reklam. Jag har mailat dom 2 gånger försökt ringa 1 gång men får inget svar. Jag kommer att gå vidare med detta.
  • alex n
    alex n skrev om Invisionmedia Gr. AB
    De är riktigt trevliga när man vill göra affärer med de och motagliga för att genomföra bra affärer.
    Men de är jobbiga när man tackar nej och till och med ljuger om vad man sagt när man talat med dem.
    Riktigt jobbiga. Verkar inte förstå vad Nej innebär.
    Jag säger till alla telefonförsäljare "vi är två firmatecknare i organisationen" plus tre organisationer plus revisör som tillsammans bestämmer, jag kan inte godkänna någonting själv. Skicka skriftigt information så vi kan tillsammans diskutera och ta ett beslut.
    Det han skickade var ett orderbekräftelse samtidigt som han påstod att jag hade godkänd redan detta.
    Han hittade på och påstod att jag hade sagt massa saker som jag inte sagt.
    I stället för att acceptera en NEJ kom med kritik om vår sätt att besluta och arbeta.
    Plus att han inte ville ge sig och påstod fortfarande att jag hade tackat ja.
    Slutligen tog mig från deras lista. Men det var riktigt jobbigt.
    Har fått kontakt med folk som är ändå sämre, men det var jobbigt ändå.
  • Karl S
    Karl S skrev om Invisionmedia Gr. AB
    Bra på det dom gör, fast kundservicen kanske borde kosta pengar så bra som den är.
  • Marie B
    Marie B skrev om Invisionmedia Gr. AB
  • Malin G
    Malin G skrev om Invisionmedia Gr. AB
  • Alexa B
    Alexa B skrev om Invisionmedia Gr. AB
    Har också gått på det 1 en gång, nu hävdar "säljaren" att jag har bundit mig till en 2a period. När jag frågade efter utskrift av våra samtal sade han att han ej har några. Har redan betalat färdigt för 1a omgången och idag fick jag avtal för godkänning för 2a omgången.
    Har läst och läst på deras hemsida och på mina mejl till och från "säljaren" jag kan inte hitta någonting om annat än att man måste godkänna avtalet för att få faktura samt att man ska säga upp avtalet inom 8 dagar, jag sa upp det inom 4 dagar och ändå fick jag betala drygt 12000 kr samt nu vill de ha 5000 kr till. Det finns ju ingen avtal för en 2a omgång vet någon vad som gäller? Detta har orsakat en massa bråk med min man eftersom vi har ett litet familj företag.
    HJÄLP???!!!
  • Zofie
    Zofie skrev om Invisionmedia Gr. AB
    Gick på detta 1a gången dom ringde och tyckte att det var ok, men tyckte att en gång fick räcka. så andra gången dom ringde tackade jag vänligt men bestämt Nej. Belv då upp ringd 2 !?! gånger till på samma dag då dom undrade om jag verkligen inte skulle va med. Sa NEJ med stora bokstäver, och blev tillsist riktigt förbannad. Och nu har dom börjat ringa igen. Konstigt att Invision inte förstår vad man menar med -Nej tack!!! Otroligt jobbiga och totalt oförmögna att vara lyhörda för kunden.
  • Kim H
    Kim H skrev om Invisionmedia Gr. AB
    Jag kan förstå dessa föregående inlägg till viss del, men har några inflikningar.
    Jag har fram till idag nämligen jobbat där själv.
    Om man fått intrycket av att man talar med "handikappidrotten" så har man antingen inte lyssnat eller så har säljaren och kunden missuppfattat varandra. Invision samarbetar med handikappidrotten och de har ett mycket bra avtal enligt mig. HIF får en mindre summa till varje distrikt och får därefter synas i varenda projekt Invision har igång.
    Att man får en bekräftelse betyder att köparen och säljaren har gjort en överenskommelse per telefon och därefter tas beslutet gemensamt att man får en bekräftelse.
    Det är nog mycket möjligt att du gett signaler som säljaren missuppfattat och denne har antagligen varit lite ivrig. Det är såklart INTE bra. Jag vet att som ny kan det vara svårt att exakt avgöra och jag har själv råkat skicka iväg en sådan bekräftelse för tidigt.

Över lag är dock Invision jäääkligt proffsiga jämfört med andra säljföretag och det är en seriös firma att samarbeta med.
    Visst känns det säkert lite "pushigt" ibland, men det är inget illa menat och man låter det ju aldrig gå för långt.

/ K.
    mix m, camilla a gillar detta
  • Jumjum
    Jumjum skrev om Invisionmedia Gr. AB
    Håller med föregående talare. Gick tyvärr på konceptet efter fruktansvärda påtryckningar från säljaren och har ångrat mig sedan dess. Var ett rent helvete att bli av med dom men nu hoppas jag att dom förstått att jag inte vill ha med dom att göra.
  • Anna M
    Anna M skrev om Invisionmedia Gr. AB
    Släng på luren fort om de ringer!!
    Jag blev uppringd av "Svenskhandikappsidrott" men de visade sig ju i slutet av samtalet att de hette Invision. Jag ville ändå ha information och ev. vara med i en reklamkampanj. Fick då en elektronisk orderbekräftelse per mail som jag skulle "skriva under" och skicka in om jag vill anlita dem. Efter noggrant övervägande backade jag och fick då ett väldigt otrevligt samtal från dem med försök till påtryckning att jag redan var bunden! Nej tack! Så länge man inte "talat in" eller skrivit på något så är inget bundet! Makalöst hur aggressivt försäljare kan/får bete sig.

Ekelundsgatan 9, 411 18 Göteborg