Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag14 omdömen om Ip-Only AB
-
skrev om Ip-Only AB
Tyvärr kan man inte ge 0 stjärnor. Horribelt företag. Struntar fullständigt i sina kunder och följer inte regler om markintrång. Lantmätare Rasmus Lindberg vet inte vad han sysslar med. Ignorerar allt. IP Only är förlegat. Välj ett trådlöst alternativ. Billigare och med garanterat hög servicnivå.
-
skrev om Ip-Only AB
Totalt värdelösa, påstridiga hotfulla säljare som inte accepterar ett NEJ
-
skrev om Ip-Only AB
Trevlig säljare som lovade guld & gröna skogar. Bla att både HBO & CMore skulle ingå i vårt avtal med Telia.
Något som sedan inte stämde & lång process med Mail till dem, som man får vänta ungefär 1-2 månader att få svar på. Otrevliga & ovilliga att hjälpa till.
Skitföretag.
Så kan ni välja någon annan som er fiber-leverantör- gör det! -
skrev om Ip-Only AB
Säljare band oss och hela området i två år och sa att det garanterat skulle vara påbörjat inom den perioden iaf. Tog 3,5 år. När bindningstiden på två år närmade sig sitt slut började de installera saker i folks hem och säger att de "påbörjat arbetet" så kunderna är fortsatt bundna även efter den egentliga bindningstiden. Att då gå ur avtalet skulle innebära en straffavgift på ~6000:-.
De ger oss ett "erbjudande" där vi får en tusenlapp billigare anslutning medan de själva drar in 7-8k extra i ROT/RUT om vi ändrar avtalet. Jag tackade gladeligen nej och betalar en tusenlapp mer för att IPonly ska få 7k mindre av skattebetalarna.
De "lockar" med erbjudande om billigare Telia-paket och säger det är typ 50% billigare i nya avtalet, men det är ju enbart för att Telia i originalavtalet var extremt mycket dyrare än alla andra alternativ. Ett kalkylerat sätt att kunna komma med en "prissänkning" senare för att låsa folk till ett avtal som gynnar företaget själva. Pålästa kunder väljer ändå andra operatörer eller går direkt till Telia och skalar bort ytterligare 1/3 på priset.
De vill att man ska välja operatör via deras portal som ger sämre pris än det man får från operatörerna själva. När man nu valt en operatör (inte via portalen) så meddelar operatören att det inte finns någon synlig aktiv lina till fastigheten, så jag måste kontakta IPonly för att säga åt dom att skicka en rapport till Telia. Detta 1,5 månad efter vi fått "green light" och IPonly skickat faktura på utfört arbete/levererad tjänst. Har bestridit fakturan och kommer inte betala förrän jag har en fungerande anslutning.
Hade det varit någon annan firma hade jag antagit det varit ett misstag, men när det är Iponly kan jag inte annat än misstänka det är ett sista försök att mjölka pengar och tvinga in kunderna att ansluta via deras portal och till de priserna där de får provision.
Sämsta företaget jag haft att göra med på väldigt länge, förmodligen någonsin. De borde inte få finnas på den svenska marknaden med den blandning av inkompetens och fula säljmetoder som de har.
Teckna INTE avtal med detta företag! Om dom är på plats kommer seriösa aktörer hack i häl. Vänta på dom istället. Det kommer garanterat gå snabbare och smärtfriare.
//Projektledare av markentreprenad och ledningar i backen sedan ett decennium tillbaka -
skrev om Ip-Only AB
Inte nog med att de oupphörligen ringer till min 80-åriga mamma för att övertala henne om att skaffa internet, trots att hon tackat nej och bett om att inte bli uppringt mer. De har dessutom mage att åka hem till henne, mitt i Corona-tider, för att ytterligare försöka övertala henne om att skaffa internet. När min mamma påpekar det olämpliga i att uppsöka äldre personer i Corona-tider, tyckte försäljaren (?) att hon skulle komma ut så kunde de diskutera saken i hennes trädgård. Det här är fullständigt oacceptabelt både i sin fult aggressiva försäljningsstrategi och ur smittskyddssynpunkt. IP-Only kommer att anmälas för detta.
-
skrev om Ip-Only AB
Oerhört valhänt företag. Fick en faktura som gällde en period då jag inte längre hade bredband genom dessa. Det tog 8 samtal, en påminnelse, ett inkassokrav och en dag ifrån kronofogden innan någon på företaget fick tummen ur och tog bort fakturan. Sämre hantering har jag aldrig mött i ett bolag. Kan du välja något annat än IP-Only så gör det, detta företag är under all kritik. Rakt igenom sämst på marknaden.
-
skrev om Ip-Only AB
Detta företag har en mycket aggressiv säljteknik, när man tackat nej och vill avsluta så ger de sig inte och kommer med argument att mina barn skall komma efter i skolan om jag inte tackar ja till erbjudandet! Jag har en fungerande adsl uppkoppling och sammanlagt 8 olika mobila lösningar, uppkoppling finns ALLTID vilket inte är fallet med den fiberkabel de erbjuder.
-
skrev om Ip-Only AB
Skojare. Mer oseriöst företag går inte att hitta
-
skrev om Ip-Only AB
Sämsta kundupplevelsen jag har haft, någonsin!
Dom var 2 år sena, sen tog arbete 9 veckor från from började gräva till det var klart, dom kapade min el-kabel på två ställen. Drog därifrån, struntade att säga till. Så all mat i kylen och frysen blev förstörd. Inga rabatter, ingen service, ingen hjälp att få!
Jag hade mått dålig om jag jobbade på et sådant bolag, hemskt! -
skrev om Ip-Only AB
Varning för sveriges sämsta företag. Rider enbart på sin monopolsituation. Vi har väntat två år sedan det första datumet blev utlovat. Sen har det hela tiden skjutits framåt. Våren 2018 dvs för ett år sedan kopplades all utrustning in i huset och fibern grävdes in på tomten från vägen. Grannen fick sin fiber inkopplad för 4 månader sedan, vi har inte hört ett ljud från IP Only.
Nu är det 30 m mellan oss och grannen så de blinda och döva projektledarna har förståeligt nog inte tillräckligt mellan öronen för att förstå att det går fortare att vara rationell och koppla in samtidigt. Så nu börjar bilden klarna varför det tar sådan tid för IP Only. Kundtjänst svarar inte på mail längre, ringer man så får man samma gamla intetsägande svar "vi kopplar in successivt". Om ni har valmöjlighet och ska installera fiber ta absolut inte IP Only om ni inte njuter av att bli nonchalant behandlade och har tid att vänta minst två år från utlovat datum. -
skrev om Ip-Only AB
IP-Only har det sämsta leverantör av fiber. Jag har betalt 23 000 kr för att få fiber och få ett stabilt internet, men det har varit problem hela tiden, nu har vi problem i 6 dagar och leverantör av tjänsten har försökt att få igång den utan resultat, enligt dem (Telenor) det är IP-Only som ska åtgärda felet.
Idag var jag i kontakt med IP Only Kundservice för att göra felsökningen lättare, att de får tillgång till huset för att felsöka omvandlaren, men de vil inte. Det här kan på gå i flera veckor.
Vill bara varna er för att de är bara trevliga innan installation, välja andra alternativ om ni har möjlighet.
Jag bytte internet leverantör för att jag trodde det var deras utrustning som var fel, tycker synd om de för att det är de som är ansikte mot kunderna och inte IP-Only. -
skrev om Ip-Only AB
Dålig återkoppling på ALLT. Beställde installation sedan blev det tyst. Plötsligt 3 månader senare kommer en snubbe och monterar en dosa på yttervägg. Sedan blev det tyst igen. 1 månad senare har dom grävt upp gräsmattan och flyttat plattor från gången. Nu 5 månader efter beställning vet jag inte vad nästa steg är eftersom INGEN återkoppling sker. Sitter nu i telefonkö till kundtjänst 45 minuter från plats 27 till 22, detta kommer ta tid!!!
-
skrev om Ip-Only AB
Att Sälja fiberanslutningen gick snabbt och snärtfritt men att färdigställa den så man kan beställa tjänster tar alldeles för lång tid. Jag ställde frågan till kundservice och att få svar två veckor efter man skickar ett mail är under all kritik. Det är inte kundservice.
-
skrev om Ip-Only AB
Vår familj lär nog tyvärr få tillbringa en mardrömslik julhelg i år utan TV eller Internet förutom på telefonen. I tisdags morse, strax efter kl 8, ramlade IP Onlys switch (även kallad signalomkopplare) ner från väggen, vilket inte kan ha annan förklaring än att den inte sattes fast vid monteringen (den sitter bakom en lucka). När switchen ramlade drog den ur alla sladdar och sladden till själva fibern verkar ha skadats. I alla fall går det inte att sätta i den. När switchen ramlade ner drog den också med sig vårt modem, som slogs sönder i fallet.
Ringde IP Only direkt och kom fram till kundtjänsten ungefär 8.30. Fick då löfte av en trevlig kvinna om att en tekniker skull sändas direkt, ifall det inte gick att lösa vid samtal med IP Onlys tekniker. Blev därefter kopplad till IP Onlys tekniker för att diskutera med dem om problemet kunde lösas av mig själv med instruktioner av dem. Teknikern konstaterade att de kunde åka ut direkt och fixa problemet, men att det förutsatte att jag först talade med kundtjänsten igen för att kundtjänsten skulle lägga en serviceorder.
När jag till slut kom fram till kundtjänsten fick jag beskedet att kundtjänsten inte, såsom tidigare uppgivits av såväl kundtjänsten själv som två tekniker som jag talat med (en extra på företagssidan, då jag först blev felkopplad dit, och en på privatsidan) kunde lägga en serviceorder. I stället var jag tvungen att ringa till min tjänsteleverantör Bahnhof, som bara levererar Internet och absolut inte har någonting med vårt avtal med IP Only eller IP Onlys bristande installation av bredbandet att göra. Bahnhof är helt enkelt inte part i vårt avtal och har inget som helst med ärendet att göra. Man kan undra vem skall skulle ha fått ringa till ifall jag inte tecknat något abonnemang om Internet.
När jag fram mot 09.30 fick tala med Bahnhof lade de en service order. En timme senare fick jag besked från Bahnhof att felanmälan var ”vidareskickad till vår servicepartner” och att man skulle återkoppla så snart man hade mer information i mitt ärende. Klockan 14.03 kom ett meddelande från Bahnhof enligt vilket servicearbetet var utfört, att tjänsten skulle fungera och att en omstart av den trasiga utrustningen kunde behövas. Ett telefonsamtal med Bahnhof bekräftade att problemet ingalunda var avhjälpt och att Bahnhofs ”servicepartner” var ingen mindre än – hör och häpna – IP Only! Upprepade telefonsamtal med IP Only har endast lett till resultat att man vägrat diskutera ärendet med mig och hänvisat till Bahnhof. Upprepade telefonsamtal med Bahnhof har endast gett till resultat att man förklarat sig inte veta någonting alls om ärendet därför att det ”ligger hos IP Only”. Man förklarade också att ”IP Only inte vill ha direktkontakt med sina kunder”. Varför är jag inte förvånad? IP Only har under fyra hela dagar struntat i att åtgärda ett problem de orsakade redan 2015 genom att inte sätta fast switchen när den monterades. I stället har man prioriterat senare uppkomna problem. Med sådana prioriteringar förtjänar man inget som helst förtroende.