Alla kategorier Bemanningsföretag Uppsala Uppsala Ip-Only AB

Bäverns Gränd 17, 753 19 Uppsala — Visa karta

Läs vad 2 kunder tycker om Ip-Only AB

• Lasse S
    Lasse S skrev om Ip-Only AB
    Att Sälja fiberanslutningen gick snabbt och snärtfritt men att färdigställa den så man kan beställa tjänster tar alldeles för lång tid. Jag ställde frågan till kundservice och att få svar två veckor efter man skickar ett mail är under all kritik. Det är inte kundservice. Läs mer
  • Bert L
    Bert L skrev om Ip-Only AB
    Vår familj lär nog tyvärr få tillbringa en mardrömslik julhelg i år utan TV eller Internet förutom på telefonen. I tisdags morse, strax efter kl 8, ramlade IP Onlys switch (även kallad signalomkopplare) ner från väggen, vilket inte kan ha annan förklaring än att den inte sattes fast vid monteringen (den sitter bakom en lucka). När switchen ramlade drog den ur alla sladdar och sladden till själva fibern verkar ha skadats. I alla fall går det inte att sätta i den. När switchen ramlade ner drog den också med sig vårt modem, som slogs sönder i fallet.

Ringde IP Only direkt och kom fram till kundtjänsten ungefär 8.30. Fick då löfte av en trevlig kvinna om att en tekniker skull sändas direkt, ifall det inte gick att lösa vid samtal med IP Onlys tekniker. Blev därefter kopplad till IP Onlys tekniker för att diskutera med dem om problemet kunde lösas av mig själv med instruktioner av dem. Teknikern konstaterade att de kunde åka ut direkt och fixa problemet, men att det förutsatte att jag först talade med kundtjänsten igen för att kundtjänsten skulle lägga en serviceorder.

När jag till slut kom fram till kundtjänsten fick jag beskedet att kundtjänsten inte, såsom tidigare uppgivits av såväl kundtjänsten själv som två tekniker som jag talat med (en extra på företagssidan, då jag först blev felkopplad dit, och en på privatsidan) kunde lägga en serviceorder. I stället var jag tvungen att ringa till min tjänsteleverantör Bahnhof, som bara levererar Internet och absolut inte har någonting med vårt avtal med IP Only eller IP Onlys bristande installation av bredbandet att göra. Bahnhof är helt enkelt inte part i vårt avtal och har inget som helst med ärendet att göra. Man kan undra vem skall skulle ha fått ringa till ifall jag inte tecknat något abonnemang om Internet.

När jag fram mot 09.30 fick tala med Bahnhof lade de en service order. En timme senare fick jag besked från Bahnhof att felanmälan var ”vidareskickad till vår servicepartner” och att man skulle återkoppla så snart man hade mer information i mitt ärende. Klockan 14.03 kom ett meddelande från Bahnhof enligt vilket servicearbetet var utfört, att tjänsten skulle fungera och att en omstart av den trasiga utrustningen kunde behövas. Ett telefonsamtal med Bahnhof bekräftade att problemet ingalunda var avhjälpt och att Bahnhofs ”servicepartner” var ingen mindre än – hör och häpna – IP Only! Upprepade telefonsamtal med IP Only har endast lett till resultat att man vägrat diskutera ärendet med mig och hänvisat till Bahnhof. Upprepade telefonsamtal med Bahnhof har endast gett till resultat att man förklarat sig inte veta någonting alls om ärendet därför att det ”ligger hos IP Only”. Man förklarade också att ”IP Only inte vill ha direktkontakt med sina kunder”. Varför är jag inte förvånad? IP Only har under fyra hela dagar struntat i att åtgärda ett problem de orsakade redan 2015 genom att inte sätta fast switchen när den monterades. I stället har man prioriterat senare uppkomna problem. Med sådana prioriteringar förtjänar man inget som helst förtroende. Läs mer