Ip-Only AB

Ip-Only AB

Ring 018-843 10 00 www.ip-only.se
Omdömen totalt
16
Snittbetyg
1.0
Skriv ett omdöme

16 omdömen om Ip-Only AB

Visar 16 omdömen med 1.0 i snittbetyg
Johan Bertil Fredrik G

Det absolut värsta företag jag varit i kontakt med. 2 år och inget hänt. När man vill säga upp avtalet säger de; då måste du betala 6900 Sek, för de har kommit så långt I processen. Håll er borta från dem o deras dörrförsäljare.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Anders Manfred R

Sicka klåpare... Ett helt område skrev på kontrakt om fiber med friskrivningsklausulen att dom inom 6 månader kunde dra sig ur om dom inte fick alla bidrag dom behövde. Efter 7 månader ringde VI då vi inte längre kunde få kontakt med våra säljare...o då klämmer dom ur sig att det sket sig med allt..men tackar för vi VARIT kunder hos IP-Only... 7 månader till ingen nytta med andra ord. Så ni som får en IP only säljare som så trevligt vill erbjuda fiber.. Ring runt lite o se om någon annan kan ta det i stället.. Så trevliga... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Claes V
Skrev om Ip-Only AB

Tyvärr kan man inte ge 0 stjärnor. Horribelt företag. Struntar fullständigt i sina kunder och följer inte regler om markintrång. Lantmätare Rasmus Lindberg vet inte vad han sysslar med. Ignorerar allt. IP Only är förlegat. Välj ett trådlöst alternativ. Billigare och med garanterat hög servicnivå.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Thomas Per Kristoffer S

Totalt värdelösa, påstridiga hotfulla säljare som inte accepterar ett NEJ

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
CHARLOTTA F
Skrev om Ip-Only AB

Trevlig säljare som lovade guld & gröna skogar. Bla att både HBO & CMore skulle ingå i vårt avtal med Telia. Något som sedan inte stämde & lång process med Mail till dem, som man får vänta ungefär 1-2 månader att få svar på. Otrevliga & ovilliga att hjälpa till. Skitföretag. Så kan ni välja någon annan som er fiber-leverantör- gör det!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
CHRISTIAN K
Skrev om Ip-Only AB

Säljare band oss och hela området i två år och sa att det garanterat skulle vara påbörjat inom den perioden iaf. Tog 3,5 år. När bindningstiden på två år närmade sig sitt slut började de installera saker i folks hem och säger att de "påbörjat arbetet" så kunderna är fortsatt bundna även efter den egentliga bindningstiden. Att då gå ur avtalet skulle innebära en straffavgift på ~6000:-. De ger oss ett "erbjudande" där vi får en tusenlapp billigare anslutning medan de själva drar in 7-8k extra i ROT/RUT om vi ändrar avtalet.... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
MARIE J
Skrev om Ip-Only AB

Inte nog med att de oupphörligen ringer till min 80-åriga mamma för att övertala henne om att skaffa internet, trots att hon tackat nej och bett om att inte bli uppringt mer. De har dessutom mage att åka hem till henne, mitt i Corona-tider, för att ytterligare försöka övertala henne om att skaffa internet. När min mamma påpekar det olämpliga i att uppsöka äldre personer i Corona-tider, tyckte försäljaren (?) att hon skulle komma ut så kunde de diskutera saken i hennes trädgård. Det här är fullständigt oacceptabelt både i... 

2
Erica O och CHRISTIAN K gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
ERIK B
Skrev om Ip-Only AB

Oerhört valhänt företag. Fick en faktura som gällde en period då jag inte längre hade bredband genom dessa. Det tog 8 samtal, en påminnelse, ett inkassokrav och en dag ifrån kronofogden innan någon på företaget fick tummen ur och tog bort fakturan. Sämre hantering har jag aldrig mött i ett bolag. Kan du välja något annat än IP-Only så gör det, detta företag är under all kritik. Rakt igenom sämst på marknaden.

1
CHRISTIAN K gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
NICLAS W
Skrev om Ip-Only AB

Detta företag har en mycket aggressiv säljteknik, när man tackat nej och vill avsluta så ger de sig inte och kommer med argument att mina barn skall komma efter i skolan om jag inte tackar ja till erbjudandet! Jag har en fungerande adsl uppkoppling och sammanlagt 8 olika mobila lösningar, uppkoppling finns ALLTID vilket inte är fallet med den fiberkabel de erbjuder.

1
CHRISTIAN K gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Tommy N
Skrev om Ip-Only AB

Skojare. Mer oseriöst företag går inte att hitta

1
CHRISTIAN K gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
ROY R
Skrev om Ip-Only AB

Sämsta kundupplevelsen jag har haft, någonsin! Dom var 2 år sena, sen tog arbete 9 veckor från from började gräva till det var klart, dom kapade min el-kabel på två ställen. Drog därifrån, struntade att säga till. Så all mat i kylen och frysen blev förstörd. Inga rabatter, ingen service, ingen hjälp att få! Jag hade mått dålig om jag jobbade på et sådant bolag, hemskt!

1
CHRISTIAN K gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Lars Karl Börje E

Varning för sveriges sämsta företag. Rider enbart på sin monopolsituation. Vi har väntat två år sedan det första datumet blev utlovat. Sen har det hela tiden skjutits framåt. Våren 2018 dvs för ett år sedan kopplades all utrustning in i huset och fibern grävdes in på tomten från vägen. Grannen fick sin fiber inkopplad för 4 månader sedan, vi har inte hört ett ljud från IP Only. Nu är det 30 m mellan oss och grannen så de blinda och döva projektledarna har förståeligt nog inte tillräckligt mellan öronen för att förstå att... 

2
CHRISTIAN K och Svante S gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Barham A
Skrev om Ip-Only AB

IP-Only har det sämsta leverantör av fiber. Jag har betalt 23 000 kr för att få fiber och få ett stabilt internet, men det har varit problem hela tiden, nu har vi problem i 6 dagar och leverantör av tjänsten har försökt att få igång den utan resultat, enligt dem (Telenor) det är IP-Only som ska åtgärda felet. Idag var jag i kontakt med IP Only Kundservice för att göra felsökningen lättare, att de får tillgång till huset för att felsöka omvandlaren, men de vil inte. Det här kan på gå i flera veckor. Vill bara varna er för... 

1
CHRISTIAN K gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Fredrik L
Skrev om Ip-Only AB

Dålig återkoppling på ALLT. Beställde installation sedan blev det tyst. Plötsligt 3 månader senare kommer en snubbe och monterar en dosa på yttervägg. Sedan blev det tyst igen. 1 månad senare har dom grävt upp gräsmattan och flyttat plattor från gången. Nu 5 månader efter beställning vet jag inte vad nästa steg är eftersom INGEN återkoppling sker. Sitter nu i telefonkö till kundtjänst 45 minuter från plats 27 till 22, detta kommer ta tid!!!

1
CHRISTIAN K gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Lasse S
Skrev om Ip-Only AB

Att Sälja fiberanslutningen gick snabbt och snärtfritt men att färdigställa den så man kan beställa tjänster tar alldeles för lång tid. Jag ställde frågan till kundservice och att få svar två veckor efter man skickar ett mail är under all kritik. Det är inte kundservice.

2
CHRISTIAN K och Fredrik L gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela
Bert L
Skrev om Ip-Only AB

Vår familj lär nog tyvärr få tillbringa en mardrömslik julhelg i år utan TV eller Internet förutom på telefonen. I tisdags morse, strax efter kl 8, ramlade IP Onlys switch (även kallad signalomkopplare) ner från väggen, vilket inte kan ha annan förklaring än att den inte sattes fast vid monteringen (den sitter bakom en lucka). När switchen ramlade drog den ur alla sladdar och sladden till själva fibern verkar ha skadats. I alla fall går det inte att sätta i den. När switchen ramlade ner drog den också med sig vårt modem,... 

1
CHRISTIAN K gillar detta
Stötande innehåll
Välj anledning:
Dela

Filtrera omdömen