Uselt kundbemötande och följer inte konsumentvägledningens råd. Konsumentvägledningen säger att jag har rätt till full kompensation för vara och skada, medan Italianissimo endast erbjuder en ny påse oliver. Så njugg inställning till kompensation. URUSELT!
Se händelse nedan:
Den 10 juni var jag hos er i Lund och handlade presenter till en kusinträff. Träffen ordnades av tre olika personer, så jag köpte tre kassar för att fördela varorna i och personalen (engelsktalande) i er affär var väldigt tjänstvillig och packade varorna... i tre kassar (två likadana, medan den tredje innehöll glutenfria alternativ).
När jag kom hem satte jag kassarna på ett skrivbord och låt dem stå där. När jag av en händelse skulle ta något på skrivbordet några dagar senare tyckte jag det såg konstigt ut där kassarna stod och lyfte då den ena kassen och kunde konstatera att där var blött och "svart" under den kassen och det hade även spritt sig till en annan kasse. Panik! ...men vi var bortbjudna och hann bara ta upp alla saker ur kassarna och sätta dessa samt varorna på tork och torka av det svarta på skrivbordsskivan. När vi kom hem på natten kunde vi efter vägning konstatera att det var en olivpåse som läckt....
Konstaterar att skrivbordsskivan går inte att rädda (svarta fläckar och ojämn)och den läckande olivpåsen samt kassarna är uppvisade och tillbakalämnade till er nu i veckan i butiken i Lund. Personalen (Julie) bad mig kontakta er via mail och ställa ersättningskrav.