ICA Nära Birkahallen

2.1

8 omdömen om ICA Nära Birkahallen

Karin H
Skrev om ICA Nära Birkahallen

Usch vad tråkigt det är när affärer blir sämre! Birkahallen var en gång en affär med jättebra manuell kött- och charkdisk och hade bra och kunnig personal. De flesta var väldigt trevliga - ja, Ursula var väl inte en solstrålen utan snarare en oslipad diamant som man lärde sig uppskatta för hennes kunnighet. Priserna var även lägre än affärerna i området. I dag är det ingen rolig affär. Dyr, ja till och med ofta dyrare än den "hatade" ICA-affären på St Eriksplan. Jag vet inte om de oftare än andra "missar" att ändra...

Agnetha L gillar detta
AMANDA F
Skrev om ICA Nära Birkahallen

ICA Nära Birkahallen är kanske stans sämsta mataffär! Jag går tyvärr dit ibland när jag inte orkar ta mig till någon annan affär. Maten är dyrast i Stockholm och butikspersonalen är trött och otrevlig. När man kommer till kassan och det blir min tur att handla förväntar jag mig åtminstone ett litet, litet hej men inte ens det brukar jag få vid vissa besök i denna ICA-affär!

ANDREAS I
Skrev om ICA Nära Birkahallen

Handlar där bara i absoluta nödfall, rörigt och ofta saknas priser i hyllkanterna så man får jaga efter personal att fråga. Väldigt dyrt, även för att vara en närbutik och seg personal.

Karin H gillar detta
Jakob D
Skrev om ICA Nära Birkahallen

ICA Nära Birkahallen är en perfekt affär för att köpa det där som man glömde när man storhandlade. Det är en liten butik, så jag förstår att man tar ut högre priser. Vad jag INTE förstår är att man gång på gång extrapris märker varor som man sedan tar fullt betalt för i kassan. Det har hänt mer än tio gånger att jag kommit hem, tittat på kvittot och sett att de tagit ordinarie pris. Det känns som det är något glapp mellan deras prissättning och kassasystem. Svag tvåa!

Agnetha L gillar detta
Viktor T
Skrev om ICA Nära Birkahallen

Birkahallen har lyft lite sen de byggde om. Dock tycker jag fortfarande att det är på tok för dyrt. Den enda anledningen att handla där är att det ligger nära.

J-E s
Skrev om ICA Nära Birkahallen

Har bott i Birkastan sedan 14 år och TYVÄRR är Birkahallen den affären som man är hänvisat till om man ska handla på hemmaplan. Det är trångt, stökigt ( lite böättre nu efter ombyggnad) och framför allt SVINDYRT. Handlaren håller priser som gör att man baxnar.Jag jobbar i City och handlar ibland på Hemköp Åhlens och allt är billigare där trots massor med personal och säkert svindyr hyra. Exempel : "Blanda din egen Müsli" i lösvikt, Hemköp 79 kr/kg, Birkahallen 99 kr/kg = 25,3 % dyrare och så här fortsäter det. Vissa varor...

Fredrik N
Skrev om ICA Nära Birkahallen

Trevlig personal. Något rörigt vid första och 3:e besöket, men så är det ju alltid med att gå i en ny affär !

Malou G
Skrev om ICA Nära Birkahallen

Kvarterslivsmedelsbutiken. Inte den bästa i området kanske, men bra mycket bättre än Ica:n som ligger vid S:t Eriksplan. Helt okej på basutbudet, men nu har de skärpt till sig! De kan verkligen få höra att deras nya utbud på köttavdelningen uppskattas. Mycket fräsch och väldigt bra produkter! Här kan man hitta många olika varor såsom ankbröst och hjortstek och andra roliga varor. Äntligen!