JMS Vattenrening

Grusgropsvägen 3, 702 36 Örebro — Visa karta

Välkommen till JMS Vattenrening!

Friskt vatten för dig!

Vi förser dig med friskt vatten genom våra anpassade vattenreningslösningar. Vi har funnits i branschen sedan 1994 då vi startade vår verksamhet i Örebro. Vår idé var lika enkel då som nu - att leverera driftsäkra vattenreningsfilter med hög kvalitet till rätt pris.

Vi erbjuder produkter & kunskap inom bland annat vattenrenare, vattenfilter, hushållsfilter, dricksvattenfilter, vattenbrunnar, vattenpumpar och sänkpumpar. Vi hjälper dig med allt från kostnadsfri analys till färdig installation.

Läs vad 316 kunder tycker om JMS Vattenrening

• 2020-11-12

Ulf G skrev om JMS Vattenrening
    Saknade information om skötsel hur ofta ska salt fyllas på o hur stor förbrukning beräknad åtgång Läs mer
  • 2020-10-12

Jennie L skrev om JMS Vattenrening
    Vattenrening för lantställe. Nöjd med reningen av vattnet som fick bort järn smak och kalk. Tycker dock att det är lite stökigt med påfyllning av salttabletter under vinterhalvåret då man inte är där lika kontinuerligt och kan fylla på, skulle vilja kunna stänga av reningen under kortare perioder. Läs mer
  • 2020-10-02

Gert A skrev om JMS Vattenrening
    fick besök av en kunnig representant köpte sedan filter men har ej hunnit koppla in detta ännu men kanske i December. Läs mer
  • 2020-10-02

Per H skrev om JMS Vattenrening
    Vi anlitade Täby för att installera JMS RO FH 3060.
    Allting lät jättebra från början. Det skulle ta 1-2 dagar. Vi skulle bara isolera och få in el.
    Sen Skulle installationen dra igång.
    Då hade vi ej fått all information som skulle göras.
    Vi skulle fixa Rörmockare, dränering m.m så ca 2 månader tog det efter allt strul.
    Detta är bara en bråkdel av allt som har hänt.
    Oprofessionellt hanterat
    Så med andra ord.
    Riktigt missnöjd kund Läs mer
    2020-10-02 JMS Vattenrening svarar Per H
    Per,
    Tack för din feedback, tråkigt att höra att du inte fått något bra intryck av våra produkter och vår personal. Vi kikar gärna på ditt ärende och ser om vi kan tillföra något för att vända din upplevelse. Du är välkommen att återkoppla till info@jms-vattenrening.se
    så tar vi dina synpunkter vidare till ansvarig avdelning.

Britt L skrev om JMS Vattenrening
    Service av vattenrenaren
    Bemötandet var bra
    Enligt föväntnig
    Tycker dock att det blev dyrt, servicepersonalen kom långväga ifrån (stor resekostnad) Läs mer

Henrik E skrev om JMS Vattenrening
    Beställde service på vattenfilter.

Reparatören kom i tid och genomförde ett bra arbete. Läs mer

Bo H skrev om JMS Vattenrening
    Köpt T1AAE och UV bakteriefilter.
    Säljaren som besökte oss föreslog efter en mycket kort inspektion 3 olika maskiner.
    När montörerna kom visade det sig att det var omöjligt att få plats med alla tre varför dom inte kunde slutföra arbetet och var tvungna att återkomma senare. Dom påbörjade dock arbetet och klippte av en värmekabel som innebar att vatten droppade genom slangen och under diskbänken i ett par veckor (ca 30-40 liter). Förhoppningsvis har vi lyckats torka upp allt.
    När montörerna kom tillbaks saknades en del delar och när installationen var klar fungerade varken T1AAE eller UV. Vilket innebar ett tredje besök.
    Vid tredje besöket lyckades montören få igång UV medan T1AAE fortfarande är trasig. Jag väntar nu på besök nummer 4.

Det har snart gått två månader sedan monteringen skulle vara klar.
    Dessutom fick jag en faktura efter första besöket (när alltså ingenting fungerade) som skulle betalas inom 5 dagar. Inte bara kort betalningstid utan också en faktura innan arbetet var slutfört och med felaktiga belopp.
    Jag hoppas verkligen att vattenreningen ska komma igång och att maskinerna kommer att hålla. Med tanke på alla fel som varit hittills så är jag verkligen orolig.
    Hälsningar
    Bo Holmberg Läs mer
  • 2020-09-30

Åsa F skrev om JMS Vattenrening
    Trevlig kille som berättade utförligt vad han gjorde och vad vi skulle göra.
    Tror han hette Dino. Läs mer
  • 2020-09-29

Peter D skrev om JMS Vattenrening
    Komplett installation av tryckhöjande utrustning, samt efterföljande service Läs mer
  • 2020-09-28

Kenny H skrev om JMS Vattenrening
    Kalle är och har varit fantastiskt bra , däremot är inte min problematik med vattnet löst, ännu. Kalle jobbar på det, och
    Det är anledningen till att jag inte svarade på detta tidigare Läs mer
  • 2020-09-28

Mats L skrev om JMS Vattenrening
    Dax att byta bort hydroforen till en hydropress. Funkar bra. Läs mer

Lars J skrev om JMS Vattenrening
    Har köpt JMS modell 410.Har mycket hårt vatten,men efter. jag installerade den här så blev det inga kalkfläckar på bilen när jag spolade av den.Väldigt mjukt vatten har vi nu.Fungerar klanderfritt,bara att fylla på salt någon gång per månad.Kan verkligen rekommendera detta om man har mycket kalk i vattnet. Läs mer

Marcus H skrev om JMS Vattenrening
    Köpte ett PH-filter och ett tryckkärl.
    Installationen blev ungefär som förväntat. Bra dialog med killen som var här och installerade allt.
    Dock var dialogen med säljaren svårare. Det kändes bitvis rörigt och jag upplevde att kunskapen på området ibland var lite bristfällig.
    Summan på fakturan blev mindre än väntat, så det är ett stort plus. Läs mer

Mikael E skrev om JMS Vattenrening
    Bra service, något lång väntetid för att få en tid. Trevlig personal som är lyhörd och försöker hjälpa trots lång kö. Bra produkter och god kunskap. Transparent faktura och bra förklaring av servicepersonalen innan fakturan kom och fakturan stämde med vad serviceteknikern sa. Så sammanfattningsvis bra i alla led. Läs mer

Ann-charlotte T skrev om JMS Vattenrening
    Vattenrenare.
    Omöjligt att komma fram till er för att ställa frågor om renaren Läs mer

Elias W skrev om JMS Vattenrening
    Bra kvalité och service. Dock dyra servicekostnader på vattenreningssystemet. Läs mer
  • 2020-09-26

Charles N skrev om JMS Vattenrening
    Tveksam service och kunskap från vallåkra VVS som utförde installationen. De fick komma tre gånger istället för en gång som jag blivit lovad. Det innebar att jag stannade hemma tre dagar från arbetet istället för en dag. Läs mer

Bill W skrev om JMS Vattenrening
    Folkmassa och service.
    Väl bemött, vänligt och korrekt.
    Företaget uppfyllde mina förväntningar.
    Allt ok. Läs mer

Steve J skrev om JMS Vattenrening
    Service på vattenfiltet- personalen trevlig Läs mer

Inga-lill E skrev om JMS Vattenrening
    Ej helnöjd med vattenreningen.
    Fortfarande avlagringar av kalk.
    Tvätten blir också väldigt hård. Läs mer

Bo B skrev om JMS Vattenrening
    Bra bemötande. Snabbt svar. Bra lösning av problemet. Läs mer

Birgitta B skrev om JMS Vattenrening
    Blir alltid bra bemött av personalen i företaget Läs mer

Bengt-erik J skrev om JMS Vattenrening
    Hej snabbt och bra jobbat utförlig information om anläggning Läs mer

Margareta R skrev om JMS Vattenrening
    Vattenfilter. Mkt trevlig bemötande. Förväntade mig rent och klart vatten vilket infriades. Mkt bra vattenfilter. Läs mer

Kristina A skrev om JMS Vattenrening
    Jag beställde service av reningsverket och det utfördes till belåtenhet. Läs mer
  • Mike E

2020-09-24

Mike E skrev om JMS Vattenrening
    Det tillkom kostnader utöver vad som var bestämt i offerten!!!!!
    Karin i växeln var vänlig och till stor hjälp att vi lyckades komma överens. Läs mer

Folke S skrev om JMS Vattenrening
    Man har förstört vårt vattenpump genom nonchalant hantering av installation och inställningar. Läs mer

Jan J skrev om JMS Vattenrening
    Jag köpte ett vattenfilter till landet
    Och i början innan jag hade bestämt vilket filter jag skulle välja var dom bra och hjälpsamma .sedan köpte jag vattenfiltret för 19000 kr av dom men så fort dom fick pengarna då svarar dom inte i telefon när man behöver hjälp med instalationen .har försökt få hjälp ända sedan i juni och inte fått någon hjälp
    Janne Läs mer

Mårten S skrev om JMS Vattenrening
    Reningsverk med salt för järn mm.
    Mycket bra. Bra instruktioner. Trevligt bemötande.
    Ville ha bra vatten och så blev det.
    På det hela taget nöjd.
    Kanske skulle det behövas ett särtryck om just manöverenheten. Lite komplicerat att jobba med.
    Mvh Mårten Läs mer

Anna G skrev om JMS Vattenrening
    En otroligt bra kundkontakt personlig service. Läs mer

Anette J skrev om JMS Vattenrening
    De skulle laga min kalkavhärdare. Jag betalade in fakturan i förskott. Reparatören kom inte på avtalad tid och jag var hemma o väntade en hel dag i onödan. Jag fick själv ringa på kvällen o fråga varför de inte kom och bokade in ny tid en vecka senare.
    Till slut kom en reparatör som inte kunde laga avhärdaren och kallade den ”kinaskit”. Han hade sönder den ännu mer och ersatte det trasiga med en ful ersättning + en vattenslang som låg över hela tvättstugan och lämnade det så. Han skulle återkomma med tips om någon annan firma som kunde laga den men efter att han rådfrågat kollegor kunde de inte säga någon annan firma. Jag skulle få tillbaka pengarna som jag betalat in i förskott och nu snart tre månader senare väntar jag fortfarande på pengarna trots att jag ringt och påmint dem. Uselt! Läs mer

Christer A skrev om JMS Vattenrening
    Bra utfört jobb...tyvärr stor resekostnsd för att komma till kunden Läs mer

Sven-erik P skrev om JMS Vattenrening
    Bra bemötande lev. Enl önskemål
    4 stjärnor Läs mer

Andreas M skrev om JMS Vattenrening
    Vattenfallet
    Väldigt bra bemött Läs mer

Fredrik B skrev om JMS Vattenrening
    Jag tycker denna kontroll/service av filtret känns lite som man försöker hitta sätt att kunna fakturera kunden mer pengar. Räcker det inte med att skicka in ett vattenprov?
    Känns inte rimligt.

Förklara gärna skillnaden för mig
    Ord pris typ 3800 kr.

Fredrik Läs mer

Jonas H skrev om JMS Vattenrening
    Köpte i Örebro
    Installerad av kunnig personal, snabbt och trevlig. Läs mer
  • Lisa S

2020-09-24

Lisa S skrev om JMS Vattenrening
    Vi köpte en vattenrenare, vi fick bra information och ett positivt bemötande. Även trevligt bemötande vid köp av saltsäckar och service av anläggningen Läs mer

Ann-christin H skrev om JMS Vattenrening
    Jag har köpt ett vattenreningssystem, som vi är nöjda med. Mycket bra bemötande av företaget👍Ja företaget levde upp till förväntningarna. Företag som bryr sig för att få det att fungera..... fortsätt så. Läs mer

Lorelei M skrev om JMS Vattenrening
    Service på avhärdare och vattenrening

Trevlig personal
    Något dyrt Läs mer

Jan J skrev om JMS Vattenrening
    Bra bemötande och snapt jobbat Läs mer

Per L skrev om JMS Vattenrening
    Vid det här tillfället så var det dags för sevice på en redan befintlig anläggning Läs mer

Bengt Å skrev om JMS Vattenrening
    Underhåll och service av reningsanläggning. Allt snabbt och enkelt. Läs mer
  • 2020-09-22

Mats S skrev om JMS Vattenrening
    Verkar blivit lagat på andra försöket, snabb service Läs mer
  • 2020-09-22

Göran B skrev om JMS Vattenrening
    Läckage efter service återbesök men ny läckage
    Fick lösa uppgiften själv efter leverans av nipplar. Läs mer
  • Dag F

2020-09-22

Dag F skrev om JMS Vattenrening
    Teknikern hade kundfokus hela tiden. Bra!
    Var systematisk och pedagogisk. Läs mer
  • 2020-09-21

Jan J skrev om JMS Vattenrening
    Service av vattenreningsanläggning. Allt var mycket bra, tyckte dock att det blev dyrt.. Läs mer

Stein M skrev om JMS Vattenrening
    Trevligt serviceinriktat bemötande
    Proffsigt utfört Läs mer

Bengt P skrev om JMS Vattenrening
    Jag hade beställt underhållsarbete för vårt tidigare installerade vattenfilter.
    Bra bemötande av företaget både i expeditionen och sedermera när teknikern mötte upp hemma hos oss för att utföra arbetet.
    Jag är nöjd. Läs mer

Victoria N skrev om JMS Vattenrening
    Vi tycker att priset för en service som tar ca 10 min är hutlöst när det kostar flera 1000-lappar. Läs mer

Benny C skrev om JMS Vattenrening
    Vi har upplevt att hela affären med JMS har skötts mycket proffsigt, säljaren har kontaktat oss efter installation och vi är helt nöjda. Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte