JMS Vattenrening

Grusgropsvägen 3, 702 36 Örebro — Visa karta

Välkommen till JMS Vattenrening!

Friskt vatten för dig!

Vi förser dig med friskt vatten genom våra anpassade vattenreningslösningar. Vi har funnits i branschen sedan 1994 då vi startade vår verksamhet i Örebro. Vår idé var lika enkel då som nu - att leverera driftsäkra vattenreningsfilter med hög kvalitet till rätt pris.

Vi erbjuder produkter & kunskap inom bland annat vattenrenare, vattenfilter, hushållsfilter, dricksvattenfilter, vattenbrunnar, vattenpumpar och sänkpumpar. Vi hjälper dig med allt från kostnadsfri analys till färdig installation.

Läs vad 213 kunder tycker om JMS Vattenrening

• 2020-03-26

Catarina F skrev om JMS Vattenrening
    Dålig info. Ingen koll om det fungerade hos oss. Vår vattenberedera är för liten för systemer, så vi får ha en stor kompressor i tvättstugan, för att fylla på luft varannan dag. Systemet går igång bara vi spolar i toaletten. Har förstört hela huset. Apparaten i köket låter så högt när man spolar vatten. Försöker undvika att använda den. Så kostnad på 70000 men vill helst inte använda det Läs mer
  • 2020-03-22

Åke S skrev om JMS Vattenrening
    Jag köpte kolfilterannlägning för att få bättre vattenrening få birt humus m.m det fungerer bra Läs mer

Björn J skrev om JMS Vattenrening
    Servce på vattenreningen.
    Bemötandet är bra,får den information jag behöver för anlägningen. Med andra ord jag är nöjd. Läs mer

Ingela H skrev om JMS Vattenrening
    Vattenrening på ingående vatten och dricksvattenrening.
    Väldigt smidig sälj process. Trevligt bemötande.
    Gott vatten äntligen. Läs mer

Jan-olov P skrev om JMS Vattenrening
    Det var lite strul innan jag fick min leverans från er. Men efter några dagar kom även det andra paketet. Det var nämligen tvä kolli i er leverans.
    Mvh Jan-Olov Läs mer
  • 2020-03-17

Maj-britt J skrev om JMS Vattenrening
    Jag har partikelfilter och kalkfilter från JMS, det fungerar perfekt. Och service och filterinköp fungerar oxå. Nöjd med hela konceptet. Läs mer
  • 2020-03-16

Björn Å skrev om JMS Vattenrening
    Snabb och kundorienterad hantering, som resulterade i att hänsyn togs till att jag faktiskt inte behövde anlita deras tjänster till slut

Ärligt och trovärdigt intryck.

Mycket positivt

Björn Läs mer

Mats F skrev om JMS Vattenrening
    De två herrarna från JMS i Norrköping har gjort ett mycket gott intryck. De har med mycket trevligt bemötande och med imponerande sakkunskap hjälpt oss att hitta bästa möjliga lösning för vår vattenrening. Läs mer

David L skrev om JMS Vattenrening
    Utfört service. Vid bokning så lockades det med att vattenprov för ett värde på 2000:- skulle ingå. Vattenprovet utfördes. Och efter fick vi reda på att det fanns anmärkningar på vårat vatten. När vi frågade om vi kunde få veta vad det vad för anmärkningar så vart det tyst. Och när fakturan sen kommer så kommer den flera dagar efter att den skulle ha varit betald. Försökte återigen få svar på några frågor. Men tyst igen. Allmänt konstigt sätt att behandla kunder. Väldigt på när det skall bokas och utföras något. Men sen så tystnar det. Hade trott att man fick ta del av resultatet och sen diskutera en ev åtgärd. Nu känns det bara som en bluff för att tjäna pengar. Läs mer

Johanna T skrev om JMS Vattenrening
    Vattenprov på egen brunn.
    Trevligt bemötande och väl information . Läs mer

Åke J skrev om JMS Vattenrening
    Vattenrenande, hydropress. Blev vänligt bemött, förväntningarna: ett vatten med mindre kalk, för tidigt att säga ngt om det. Tider hölls bra. Har även hört av sej på telefon. Läs mer

Peter F skrev om JMS Vattenrening
    Vattenfilter för kalk o järn....fick snabb hjälp med vad som behövdes...monterade själv i de kom och startade upp anläggningen....nu eter några dagar har vi äntligen rent vatten...
    Bra o snabb hjälp..... Läs mer
  • 2020-03-14

John E skrev om JMS Vattenrening
    Jag köpte ett servicekit för att serva min radonanläggningen. Och det kom sex och prydligt ett paket till utlämningsstället ICA och och alla prylar fungerade Bra. Är helt nöjd. John Läs mer
  • 2020-03-14

Sven H skrev om JMS Vattenrening
    Har redan svarat på en enkät
    Fick bra råd av servicetekniker men säljarna bör öka din kompetens för att avlasta servicetekniker, tex att battendroppning från avluftningshål på kran beror på att slang fr kran till avlopp är igensatt Läs mer

Hans M skrev om JMS Vattenrening
    Har köpt en uppgradering av vattenreningsanläggning, kostnad ca 66500:-.
    Fick offert, beställning gjordes, leveranstid ca 10 dagar, framflyttad leverans, ingen eller mycket dålig återkoppling när leverans kan ske, jag fick själv jaga information, Faktura kom omgående med 10 dagars förfallodatum, påpekade för säljaren att leverans inte gjorts, säljaren var i kontakt med huvudkontor som skulle ordna nytt förfallodatum, efter ca 10 dagar kommer påminnelse om att faktura förfallit + ränta. Ny vända av säljaren till HK. inget händer. Efter ytligare 10 dagar kommer kravbrev..... Samlade då all dokumentation bilder på sms osv skickade detta via mail till Prioritet Finans som då tillsammans med JMS flyttade fram förfallodatum och som återtog kraven.
    Det är svårt att få en konkret leveranstid och montage. "Man skall alltid se när grabbarna har tid", och man får stöta på flera gånger för att få en bekräftad leveranstid/montagetid.
    Summa: Jag tycker säljaren är bra. JMS har bra produkter. JMS måste ha problem med den interna dialogen och känns "penninghungriga".
    Nu är allt monterat och igångkört leveransen fungerar väl.
    Men en liten ursäkt hade höjt JMS värde hos mig.

Hans M Läs mer

Landskrona F skrev om JMS Vattenrening
    Wallåkra VVS gjorde servicen.
    Bra och noggrant arbete. Läs mer

Anders J skrev om JMS Vattenrening
    Vi är mycket nöjda med arbetet dom utfördes av Josef. Läs mer

Olle L skrev om JMS Vattenrening
    Service på avhärdningsfilter. Jag är helt nöjd 😊. Trevlig och kunnig serviceman, allt är ok 👌 Läs mer

Ellen G skrev om JMS Vattenrening
    Jag köpte en delkomponent till vårt vattenreningssystem och blev bemött på bästa sätt. God service på plats, förslag på bästa alternativ utifrån våra behov och bra uppföljning inför service på plats. Läs mer

Kent S skrev om JMS Vattenrening
    Jag blev vänligt bemött och fick svar på mina frågor. Läs mer

Jonas B skrev om JMS Vattenrening
    JMS är alltid servicevilliga och levererar snabbt. Trevlig personal. Läs mer

Jan S skrev om JMS Vattenrening
    Vattenfilter och service på renare Läs mer
  • 2020-03-12

Leif J skrev om JMS Vattenrening
    Service av 2st filter samt montering av ytterliggare filter för driksvattnet Vi hade även lite dropp av vatten efter installaion av filter. Dom kom ut väldigt snabt till oss. Jag blev väldigt förvånad av den fina service
    Leif Johansson Läs mer

Leif V skrev om JMS Vattenrening
    Saltsug och oring
    Bra bemötande Läs mer

Sture A skrev om JMS Vattenrening
    Service av reningsverk. Bemötande ok. Dock upplevdes kostnaden väl hög. Mvh, Sture. Läs mer

Micael B skrev om JMS Vattenrening
    Proffsigt och bra bemötande under utförande och kontakt Läs mer

Kurt D skrev om JMS Vattenrening
    Hej mycket nöjd enkelt att sköta bara att se till att det finns salt snyggt med rören o inga kalkavlagringar endast en liten vit burk och till slut mycket gott och klart vatten mvh Kurt Läs mer

Maria J skrev om JMS Vattenrening
    Jag köpte ett vattenfilter.
    Förväntningarna som fans var att få bra vatten och det funkar jättebra.

Bra och snabb leverans. Läs mer

Stefan K skrev om JMS Vattenrening
    Multifilter och leverans av salttabletter. Läs mer
  • 2020-03-10

Benny L skrev om JMS Vattenrening
    Vattenrening. Blev mycket bra bemött. Läs mer

Anneli L skrev om JMS Vattenrening
    Service av vår vattenrening, trevlig personal. Killen som gjorde servicen glömde att ställa kranarna rätt så kalken gick in direkt i kranarna annars var det perfekt gjort Läs mer

Jouni Ä skrev om JMS Vattenrening
    Kunniga och proffsiga och mycket väl bemött. Läs mer

Khr V skrev om JMS Vattenrening
    Bra produkter av hög kvalitet Läs mer

Jan-olof G skrev om JMS Vattenrening
    Köpte en vattenrenare under diskbänken. Den föesta fungerade inte och reparerades. Men den slutade helt fungera efter ca: 3 månader. Byttes ut utan kostnad då det var garanti.
    Proffsigt bemötande av installatören. Läs mer

Trolleberg D skrev om JMS Vattenrening
    Otroligt dyr service.
    30 min service för runt 3.500:-
    En timpeng som inte ens de dyraste advokaterna debiterar. Läs mer
    2020-03-09 JMS Vattenrening svarar Trolleberg D
    Tack för din feedback. Våra tekniker är utbildade och tränade på att göra en snabb och kvalitativ service som innefattar arbetstid, resor, restid samt ställtid. Ev. förbrukningsmaterial och slitagedelar tillkommer med löpande debitering. Våra tekniker går igenom en funktionskontroll, backspolningstest, rengöring, kontroll av tryck och flöde, påfyllning av förbrukningsmaterial, byte av slitagedelar och grov analys av ditt vatten. Om du upplever att vi inte levt upp till detta är du välkommen att återkoppla till info@jms-vattenrening.se så kikar vi närmare på ditt ärende.

Per-olov J skrev om JMS Vattenrening
    Service av vattenfilter. Proffsigt och snabbt. Trevlig kille. Läs mer

Robert J skrev om JMS Vattenrening
    Mycket bra bemötande och kunnig personal. Jag köpte en nyckel till vattenfilter. Snabb support.

Kan starkt rekommendera JMS Läs mer

Åke S skrev om JMS Vattenrening
    Servicen har efter några tidigare katastrofala besök blivit bra. En upplevelse är att sedan servicen utförts från Örebro blivit mycket mycket bättre än den var när Den styrdes från Västerås Läs mer

Viktor S skrev om JMS Vattenrening
    Trevlig och ärlig säljare samt kunnig installatör. Från att jag hörde av mig om offert på avhärdningsfilter tills dess att allt var installerat i källaren gick på mindre än en vecka. Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • Jimmy S

2020-03-08

Jimmy S skrev om JMS Vattenrening
    Mycket nöjd, trodde inte att filtret skulle göra så stor skillnad!
    Skulle gjort detta för länge sedan om jag förstått behovet. Läs mer

Carl-erik J skrev om JMS Vattenrening
    Trevlig kille med hjälpsam attityd. Läs mer

Ann-sofi E skrev om JMS Vattenrening
    I mitt nyköpta hus fanns vattenrening från JMS, då jag var osäker på om och hur det fungerade kontaktade jag ett JMS-företag. Inget fungerade. Ett filter och en UV-lampa byttes och det byttes kol i ett annat filter. Bre service och trevligt bemötande, jag är mycket nöjd. Läs mer

Jörn M skrev om JMS Vattenrening
    Service av befindlig vattenreningsanläggning och stor provtagning av brunnsvatten.
    Mycket trevligt bemötande!
    Vi fick seriös råd och tipps för vårt vatten.
    Christian Sandin med kollega Anders gick med oss igenom protokollet och bestämde oss för tillägg på vår anläggning.
    Orderbekräftelse kom samma dag, precis som avtalat med all information och rabatt.

Nu väntar vi på installationen.
    Hittills är vi JÄTTE nöjda! Läs mer
  • 2020-03-03

Sten G skrev om JMS Vattenrening
    Alltid hjälpsamma för att lösa ev problem. Läs mer
  • 2020-02-21

Tomislav V skrev om JMS Vattenrening
    Tack för hjälpen med vatten testet och rådgivning. Snabb och bra service av Thomas och Niklas.
    Sleven Läs mer
  • 2020-02-16

Björn B skrev om JMS Vattenrening
    Dricksvattenrenare Mycket bra. Läs mer
  • 2020-02-16

Sten Å skrev om JMS Vattenrening
    Kom vid rätt tid, var positiv och genomförde servicen som planerat. Läs mer

Astrid K skrev om JMS Vattenrening
    Hej jag är nöjd med servicen

Det var en trevlig kille som var här MVH astrid Läs mer

Evelina A skrev om JMS Vattenrening
    Köpte vattenrening och filter. Bra service och trevlig personal! Läs mer

Stefan S skrev om JMS Vattenrening
    Service vattenfilter.Bra service. Trevligt bemötande. 10 dagars kredit på faktura är olagligt och drar ner betyget. Läs mer
    2020-02-17 JMS Vattenrening svarar Stefan S
    Stefan,
    Det finns ingen lag som bestämmer om ett företag måste lämna kredit eller hur många dagar du har på dig att betala en faktura. Företag kan välja sina betalningsvillkor och du godkänner dem när du väljer att handla av företaget. Du ska därför alltid läsa igenom villkoren innan du köper en vara eller en tjänst. Sammanfattningsvis är det alltså inte fel av ett företag att ha betalningsvillkor på 10 dagar.
    Har du några fler funderingar är du välkommen att höra av dig till info@jms-vattenrening.se
    MVH
    JMS Vattenrening