JMS Vattenrening

JMS Vattenrening

Välkommen till JMS Vattenrening!

Friskt vatten för dig!

Vi förser dig med friskt vatten genom våra anpassade vattenreningslösningar. Vi har funnits i branschen sedan 1994 då vi startade vår verksamhet i Örebro. Vår idé var lika enkel då som nu - att leverera driftsäkra vattenreningsfilter med hög kvalitet till rätt pris.

Vi erbjuder produkter & kunskap inom bland annat vattenrenare, vattenfilter, hushållsfilter, dricksvattenfilter, vattenbrunnar, vattenpumpar och sänkpumpar. Vi hjälper dig med allt från kostnadsfri analys till färdig installation.

Läs vad 338 kunder tycker om JMS Vattenrening 2

2021-07-21
    Vänligt kompetent bemötande med personligt besök på plats.
    Snabb och proffsig installation inom någon vecka och vi är oerhört glada för vårt nu fräscha och goda dricksvatten.
    Rekommenderas varmt!
    2021-06-17
    Ej nöjda alls med detta företag tyvärr. Produkterna kanske är bra, men inte servicen som faktiskt är under all kritik.
    Tråkigt att höra att du inte fått något bra intryck av JMS. Vi kan inte se att du handlat något av oss men vi kikar gärna på ditt ärende och ser om vi kan tillföra något för att vända din upplevelse. Du är välkommen att återkoppla till info@jms-vattenrening.se JMS Vattenrening
    2021-05-22
    Mycket bra service och ett väl utfört arbete. Är 100% nöjd och vårt vatten håller nu hög kvalitet.
    2021-05-20
    Snabb och bra hantering av vår installation
    2021-05-02
    Vi köpte Vattenfilter. Vår kontakt har varit Martin Hübinette och han har varit kanon. Bra service och trevlig. Jag har redan rekommenderat er till andra.
    2021-05-01
    Beställde avhärdare och kolfilter, 2 veckor senare var det installerat och klart. Väldigt nöjd kund, allt löpte på fort och smidigt. Inga flaskhalsar eller komplikationer, enkel kommunikation.
    2021-04-28
    Varning för ro filter enligt jms skall filtret ge 1 del renat vatten och 1 del går till avloppet. Mitt filter får jag ut 5%renat vatten resten går ut i avloppet. Så ca 150liter vatten går går bara till spillo varje dag. Vad gör JMS inte ett skit 😡!!! Jo dom skickar faktura på 3000kr i timmen till ingen nytta blev ingen för bättring!!!
    2021-03-18
    Bra bemötande, snabbt första hembesök, tydlig o sakkunnig beskrivning av produkterna vi var intresserade av. Fick offert omgående och kunde redan vid hembesöket genomföra beställningen.
    Installationen blev bättre än vad vi hoppats på så vi är helnöjda. Trevlig personal i hela linjen. Rekommenderar gärna andra att anlita JMS! /Per
  • Stig S
    2021-03-16
    Genom strul med tidigare JMS-kontakt där jag i förväg betalt för service stod jag utan denna service.
    JMS UPPSALA gick då in och genomförde servicen utan någon kostnad för mig.
    Oerhörd stort, jag kunde aldrig tro att någon skulle engagera sig på detta sätt.
    2021-03-16
    Köpte en JMS-700 som tar bort kalk, kalcium, järn och Mangan.
    Tycker jag fick ett bra bemötande med framförallt kunnig personal, som noggrant förklarade vilket det bästa alternativet var för just mitt vatten. Jag är väldigt nöjd med den service jag får på min maskin varje år!
    2021-03-16
    Mycket bra bemötande både från säljare och installatör och de har levt väl upp till det förväntade !
    2021-02-20
    Missfärgat o illa luktande vatten blev klart o fräscht vatten,

Känns fräscht att dricka vattnet

Tack
    2021-02-17
    Återkoppling i världsklass och snabba åtgärder. Rekomenderas starkt!
    2021-02-10
    Vattenrening med installation. Bra och gemensam diskussion innan köp där jag som kund fick möjlighet att påverka men där säljaren gav ramarna utifrån sin unika kompetens och möjliga val med avseende på min brunns analysresultat.
    2021-01-21
    Perfekt leverans vattenreningsenhet och hydropress.
    2021-01-19
    Har bestyckat två fastigheter med kolfilter, avhärdade och uv-filter. Bra skött av administrativ personal, mindre bra från försäljaren. Hade förväntat mig hög servicegrad från säljaren, fungerade inte riktigt som jag ansåg mig vilja ha. Men admin folket var desto mer tillmötesgående. Deras installatör var suverän. Trots strul med säljaren så ger vi gärna ett bra omdöme.
    2021-01-12
    Väldigt trevligt bemötende!
    Montören kom på utsatt tid o var riktigt proffesionell på det han gjorde.
    Kan varmt rekomendera JMS Vattenrening om ni har problem med vattnet!!
  • Leif R
    2021-01-12
    Köpte ett vattenfilter med avhärdade. Trevligt bemötande och bra info. av försäljare. Proffsig montör, snabb installation och trevlig dialog!
    Vattnet blev ”klart” utan den gula färgen och smaken helt neutral! Så långt perfekt funktion, nu får vi se vad vattenprovet visar om en månad!
    Leif Rydh / Vätö
    2021-01-07
    Allt var toppen
    Bra service
    Bra personal
    Vänligt bemötande
    2020-12-22
    God service och rätt produkter
    2020-12-10
    Seriöst. Proffsigt. Klockrent vatten!
    2020-12-08
    Heji februari skickade jag mina vattenprover för testning och fram till i dag har jag inga resultat
    Tomasz, Tack för din återkoppling, vi ber om ursäkt att du inte fått svar troligen har vi sökt dig men inte fått svar. Kontakta ditt lokala JMS kontor så hjälper vi dig eller maila på info@jms-vattenrening.se JMS Vattenrening
    2020-11-12
    Saknade information om skötsel hur ofta ska salt fyllas på o hur stor förbrukning beräknad åtgång
    Ulf, Våra filter backspolar efter behov eller på säkerhetsbackspolning vilket innebär att din saltförbrukning följer vattenförbrukningen. Kontakta din säljare som kan räkna ut hur ofta du bör fylla på salt. JMS Vattenrening
    2020-10-12
    Vattenrening för lantställe. Nöjd med reningen av vattnet som fick bort järn smak och kalk. Tycker dock att det är lite stökigt med påfyllning av salttabletter under vinterhalvåret då man inte är där lika kontinuerligt och kan fylla på, skulle vilja kunna stänga av reningen under kortare perioder.
    2020-10-02
    fick besök av en kunnig representant köpte sedan filter men har ej hunnit koppla in detta ännu men kanske i December.
    2020-10-02
    Vi anlitade Täby för att installera JMS RO FH 3060.
    Allting lät jättebra från början. Det skulle ta 1-2 dagar. Vi skulle bara isolera och få in el.
    Sen Skulle installationen dra igång.
    Då hade vi ej fått all information som skulle göras.
    Vi skulle fixa Rörmockare, dränering m.m så ca 2 månader tog det efter allt strul.
    Detta är bara en bråkdel av allt som har hänt.
    Oprofessionellt hanterat
    Så med andra ord.
    Riktigt missnöjd kund
    Per, Tack för din feedback, tråkigt att höra att du inte fått något bra intryck av våra produkter och vår personal. Vi kikar gärna på ditt ärende och ser om vi kan tillföra något för att vända din upplevelse. Du är välkommen att återkoppla till info@jms-vattenrening.se så tar vi dina synpunkter vidare till ansvarig avdelning. JMS Vattenrening
    Service av vattenrenaren
    Bemötandet var bra
    Enligt föväntnig
    Tycker dock att det blev dyrt, servicepersonalen kom långväga ifrån (stor resekostnad)
    2020-10-01
    Beställde service på vattenfilter.

Reparatören kom i tid och genomförde ett bra arbete.
    2020-10-01
    Köpt T1AAE och UV bakteriefilter.
    Säljaren som besökte oss föreslog efter en mycket kort inspektion 3 olika maskiner.
    När montörerna kom visade det sig att det var omöjligt att få plats med alla tre varför dom inte kunde slutföra arbetet och var tvungna att återkomma senare. Dom påbörjade dock arbetet och klippte av en värmekabel som innebar att vatten droppade genom slangen och under diskbänken i ett par veckor (ca 30-40 liter). Förhoppningsvis har vi lyckats torka upp allt.
    När montörerna kom tillbaks saknades en del delar och när installationen var klar fungerade varken T1AAE eller UV. Vilket innebar ett tredje besök.
    Vid tredje besöket lyckades montören få igång UV medan T1AAE fortfarande är trasig. Jag väntar nu på besök nummer 4.

Det har snart gått två månader sedan monteringen skulle vara klar.
    Dessutom fick jag en faktura efter första besöket (när alltså ingenting fungerade) som skulle betalas inom 5 dagar. Inte bara kort betalningstid utan också en faktura innan arbetet var slutfört och med felaktiga belopp.
    Jag hoppas verkligen att vattenreningen ska komma igång och att maskinerna kommer att hålla. Med tanke på alla fel som varit hittills så är jag verkligen orolig.
    Hälsningar
    Bo Holmberg
    2020-09-30
    Trevlig kille som berättade utförligt vad han gjorde och vad vi skulle göra.
    Tror han hette Dino.
    2020-09-29
    Komplett installation av tryckhöjande utrustning, samt efterföljande service
    2020-09-28
    Kalle är och har varit fantastiskt bra , däremot är inte min problematik med vattnet löst, ännu. Kalle jobbar på det, och
    Det är anledningen till att jag inte svarade på detta tidigare
    2020-09-28
    Dax att byta bort hydroforen till en hydropress. Funkar bra.
    2020-09-27
    Har köpt JMS modell 410.Har mycket hårt vatten,men efter. jag installerade den här så blev det inga kalkfläckar på bilen när jag spolade av den.Väldigt mjukt vatten har vi nu.Fungerar klanderfritt,bara att fylla på salt någon gång per månad.Kan verkligen rekommendera detta om man har mycket kalk i vattnet.
    2020-09-27
    Köpte ett PH-filter och ett tryckkärl.
    Installationen blev ungefär som förväntat. Bra dialog med killen som var här och installerade allt.
    Dock var dialogen med säljaren svårare. Det kändes bitvis rörigt och jag upplevde att kunskapen på området ibland var lite bristfällig.
    Summan på fakturan blev mindre än väntat, så det är ett stort plus.
    2020-09-27
    Bra service, något lång väntetid för att få en tid. Trevlig personal som är lyhörd och försöker hjälpa trots lång kö. Bra produkter och god kunskap. Transparent faktura och bra förklaring av servicepersonalen innan fakturan kom och fakturan stämde med vad serviceteknikern sa. Så sammanfattningsvis bra i alla led.
  • 2020-09-27
    Vattenrenare.
    Omöjligt att komma fram till er för att ställa frågor om renaren
    2020-09-27
    Bra kvalité och service. Dock dyra servicekostnader på vattenreningssystemet.
    2020-09-26
    Tveksam service och kunskap från vallåkra VVS som utförde installationen. De fick komma tre gånger istället för en gång som jag blivit lovad. Det innebar att jag stannade hemma tre dagar från arbetet istället för en dag.
    Folkmassa och service.
    Väl bemött, vänligt och korrekt.
    Företaget uppfyllde mina förväntningar.
    Allt ok.
    2020-09-25
    Service på vattenfiltet- personalen trevlig
    2020-09-25
    Ej helnöjd med vattenreningen.
    Fortfarande avlagringar av kalk.
    Tvätten blir också väldigt hård.
    2020-09-25
    Bra bemötande. Snabbt svar. Bra lösning av problemet.
    2020-09-25
    Blir alltid bra bemött av personalen i företaget
    2020-09-25
    Hej snabbt och bra jobbat utförlig information om anläggning
    2020-09-25
    Vattenfilter. Mkt trevlig bemötande. Förväntade mig rent och klart vatten vilket infriades. Mkt bra vattenfilter.
    2020-09-25
    Jag beställde service av reningsverket och det utfördes till belåtenhet.
  • Mike E
    2020-09-24
    Det tillkom kostnader utöver vad som var bestämt i offerten!!!!!
    Karin i växeln var vänlig och till stor hjälp att vi lyckades komma överens.
    2020-09-24
    Man har förstört vårt vattenpump genom nonchalant hantering av installation och inställningar.
    2020-09-24
    Jag köpte ett vattenfilter till landet
    Och i början innan jag hade bestämt vilket filter jag skulle välja var dom bra och hjälpsamma .sedan köpte jag vattenfiltret för 19000 kr av dom men så fort dom fick pengarna då svarar dom inte i telefon när man behöver hjälp med instalationen .har försökt få hjälp ända sedan i juni och inte fått någon hjälp
    Janne