Så otroligt dåligt bemötande
För några veckor sedan köpte jag en batteridriven gräsklippare på Jula i Varberg.
På hemsidan står det att gräsklipparen är "för trädgårdsstorlek 500-1000m2". På paketet står det däremot att gräsklipparen ska klara "400-700m2".
Jag frågade ett butiksbiträde i affären som sa att gräsklipparen skulle klara av min gräsmatta (500m2).
Jag köpte gräsklipparen och blev då varse om att den knappt klarade 200m2. Detta var på en helt vanlig gräsmatta, på absolut lägsta energi-inställningar....
Jag laddade batteriet igen och testade en gång till. Samma resultat.
Jag ringde då Julas kundsupport som sa åk in till affären igen och förklara för dem vad jag precis hade förklarat för honom.
Jag undrade om inte dom kunde kontakta jula åt mig, och informera dem om situationen. Jag sa också att jag vill returnera produkten. Okej, sa kundtjänst.
Min sambo körde sedan in gräsklipparen.
Då fick hon återigen förklara hela situationen för jula-personalen i Varberg. Sedan informerade de henne om att en avgift på 250 kronor skulle tillkomma för att "jula måste skicka gräsklipparen på en reparation".
Nej, det tänker vi inte betala sa sambon. Vi vill bara returnera den.
Då frågade personalen om min sambo kunde berätta hela historien igen, för att han var tvungen att skicka med det till ryobi.
Min sambo svarade då att nej, du kan copy paste:a det du precis skrev ner när jag drog det första gången.
Det protesterade personalen mot, då han skulle vara tvungen att öppna ett annat program igen då.
Efter ungefär 2 veckor fick vi ett mejl om att vår produkt var reparerad och att vi kunde komma och hämta den.
Jag ringde då kundtjänst igen och sa att vi vill inte ha gräsklipparen. Jag fick då ÅTERIGEN dra hela historien om varför.
Visade sig att de bara hade bytt batteriet. Inget mer hade gjorts. Inte för att det spelade någon roll, jag ville ändå bara returnera en bristfällig produkt med falska uppgifter om vad produkten faktiskt klarar av.
Kundtjänst lyssnade och sa sedan att jag skulle åka in till julas varuhus och berätta för allt för dem.
Jag sa då att nej, nu har jag gjort det här ett par gånger redan och det händer ingenting. Jag frågade om kundtjänst kunde kontakta julas varuhus åt mig varpå hon svarade:
"Hur menar du då? Det kan vi inte göra."
Jag frågade då om hon inte bara kunde använda sin telefon och ringa varuhuset i Varberg och reda ut vad jag misstänker är en ganska allvarlig brist i kommunikationen mellan Julas centrala kundtjänst och julas varuhus.
Då sa hon "eeeeh jo det kan jag kanske".
Okej, sa jag. Tack. Då får du gärna göra det och sedan återkoppla till mig. Jag ligger just nu ute med nästan 7000 kr för en gräsklippare som bara kostat mig tid, energi och pengar.
Sedan dess har jag inte hört nåt.
Jag undrar om det är såhär jula vill behandla sina kunder. Det här har varit oerhört jobbigt att hantera, och jula har bara strävat emot vad jag vet är min rätt. Dåligt
Jula har väl inte världens bästa kvalitet på sina produkter,det finns bättre butiker med liknande priser.
Köpte en fläkt som man kan få till samma pris, men med betydligt bättre kvalitet på andra ställen.
Foten på fläkten var bucklig och av sketen plast, tänkte byta men såg att alla andra fläktar var i samma skick,när jag reklamerade fick jag ett tillgodokvitto.Har ingen önskan alls att köpa något mera i denna butik.
Jula är en sådan där bra butik som har lite av det mesta. Kanske är det främst killar som tycker om att gå och titta på verktyg, maskiner och bilsaker här men de har även en hel del bra saker till hemmet. Och är det något man behöver finns det oftast på Jula. Butiken i Kungens kurva är stor och bra, och har dessutom bra priser!