Alla kategorier Kaffe Stockholms län Tyresö Kafferosteriet Koppar AB

Kafferosteriet Koppar AB

Radiovägen 28, 135 48 Tyresö — Visa karta

Kafferosteriet Koppar – Sveriges färskaste kaffe!

Vårt nyrostade kaffe innehåller nästan 1000 olika aromer och är en helt annan smakupplevelse än vi svenskar är vana vid från "vanligt" kaffe i butiken. Kaffe från oss på Kafferosteriet Koppar levereras fraktfritt hem till dig, i vårt smarta Kaffebrev, bara ett par dagar efter att det rostats.

Kaffe från oss är alltid ekologiskt och noga utvalt, varför det klassas som specialkaffe, och vi betalar Fairtradepriser till kaffebönderna. Vi tror på tesen att nöjda bönder producerar godare kaffe! När vi sedan rostar kaffet gör vi det i liten skala, för hand i små maskiner. Vi rostar på låg värme under lång tid för att få ut så mycket smak som möjligt ur varje kaffeböna. Du som kund kan välja mellan hela eller malda bönor och vi rostar både för bryggkaffe och espresso.

Vi erbjuder även 100% nöjd-kund-garanti, vilket betyder att är du inte fullt nöjd med ditt kaffe får du pengarna tillbaka. Välkommen till oss på Kafferosteriet Koppar!

Läs vad 155 kunder tycker om Kafferosteriet Koppar AB

• SUZANA S

2019-06-03

SUZANA S skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Så gott! Man blir bortskämd med fantastiskt gott kaffe! En påse varannan vecka med ljuvligt kaffe är fantastiskt smart! Smart påse med kaffe som landar i brevlådan och kaffet är i toppklass. Perfekt överraskningspresent till kaffeälskande vänner som inte bor i krokarna! Rekommenderas varmt! SMAKA! Läs mer
  • LINUS P

5 av 5!! Fanns det ett högre betyg skulle jag ge det! Läs mer
  • Dominique Noel Ryszard W

2019-04-11

Dominique Noel Ryszard W skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Väldigt bra service, mycket personliga och man förstår att det brinner för vad det gör ❤️💪 Jag är nöjd och kommer i fortsättningen köpa mina bönor här! När jag googlade runt så märkte jag att priset inte var så dyrt som jag tyckte från början 👌 Läs mer
  • Caroline Elisabeth A

2019-04-02

Caroline Elisabeth A skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Finns mycket fina recentiorer om kafferosteriet koppar här, så därför ville jag testa. Beställde hem N°6 för pressokanna, och det smakar som vatten!!!! Hällde i rätt mycket i kannan, lät det dra länge och kaffet så svagt att det är som att dricka vatten smaksatt med typ kaffe. Icas kaffe har mer smak och är betydligt "mustigare" än detta. Tråkigt för jag såg fram emot en fin kaffeupplevelse! Läs mer
    2019-04-02 Fredrik G svarar Caroline Elisabeth A
    Hej Caroline!
    Attans vad tråkigt att vi inte lever upp till dina förväntningar här. Det kan säkert finnas flera orsaker till att vi inte gör det, men förmodligen så är du mer van vid ett finare malt kaffe (som ICA:s är)... Ett mer finmalet kaffe extraherar mer smak. Mustig i sig är ett av våra fylligaste kaffen, bara Indonesien skulle jag säga är "mustigare". Vi har dock valt att mala alla våra presskaffen lite grövre än vanligt, landade i det efter att en massa kunder hjälpt oss testa fram.

Eftersom vi har en 100% nöjd kund garanti, så får du gärna maila mig på nyrostat@kafferosterietkoppar.se och så löser vi framåt. Antingen att du får pengarna tillbaka eller att jag får fresta med ett bryggmalet Kaffebrev av samma sort som kompensation. Hälsa från mig när du mailar, så att mailet hamnar rätt bara!

Fredrik, grundare KOPPAR
    2019-04-04 Caroline Elisabeth A svarar Fredrik G
    Hej,

Tack för snabbt svar, bra kundtjänst! Har mailat er ett svar :)
    Läs mer genom att expandera tråden +
    Dominique Noel Ryszard W, Caroline Elisabeth A, Fredrik G gillar detta
  • 2019-03-27

Emmanuel L skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Fantastisk service och otroligt gott kaffe.
    Har sällan blivit så nöjd med något! Läs mer
  • Mia J

2019-03-02

Mia J skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Perfekt betyg från mig då kaffet jag beställer är nyrostat, koffeinfritt och ekologiskt. Det är inte så lätt att hitta koffeinfria bönor och definitivt inte ekologiska. Tummen upp för det! Jag har alltid fått svar vid problem, både via facebook och mail. Läs mer
  • 2019-02-27

Anders Vestlund skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Kan knappt bli bättre, nyrostat och direktlevererat till dörren! Nu ska det bara hittas en favorit av alla sorter. :) Läs mer
  • Sven L

2019-02-26

Sven L skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Ett paradis för en kaffenörd. Att få nyrostat kaffe som verkligen ÄR nyrostat hem i brevlådan är ju fantastiskt bara det . Men kaffet från Koppar är egentligen så gott att jag hade kunnat vänta på det en vecka för jag har ju i mitt kaffeliv väntat i 65 år på detta kaffe. Jag har nu varit prenumerant något år och njuter varje kaffekopp numera och har för tillfället prenumeration på no 7 Indonesian ett kaffe som verkligen är excellent och jag har bara ett annat kaffe som tål att jämföras med detta och det är Sumatra Gayo, Nobelkaffet. Alla ni som hittat till Koppar, denna kaffeoas och deras kaffebrev kan skatta er lyckliga för nu vet ni hur kaffe kan och ska smaka. Pröva gärna lite olika sorter där tills ni hittar rätt. Ljuva kaffestunder tillönskas. Som smör på moset får man bra service av en alltid lika glad och hjälpsam personal kring Fredrik. Tack för att ni finns och berikar mitt liv med kaffe som är som allra bäst. Sven Lind Läs mer
  • 2019-02-23

Tobias Duv skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Fantastiskt gott kaffe! Dessutom är det alltid ekologiskt! Jag prenumererar på espressokaffe till min La Pavoni & maler med min Vario. Fungerar utmärkt! Jag kommer inte byta kaffe leverantör! Läs mer
  • 2019-02-15

Ted O. skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    N˚1 EKOLOGISK MÖRKROST
    Snygg paketering, snabb leverans och trevlig hemsida.
    Kaffet kunde dock ha varit vilket budgetmärke som helst enligt mig. Jag fick hem kaffepaketet, öppnade, och luktade. Knappt någon doft överhuvudtaget. En märklig uns av cornflakes var det enda jag kunde få fram. Jag malde bönorna och slängde ner dem i min aeropress och hoppades på det bästa. Ingenting, väldigt smaklöst. För 89:- förväntade jag mig något annat. Jag tänker givetvis beställa någon annan sort så fort detta är slut, men om jag får samma upplevelse igen så blir det min sista beställning från Kafferosteriet Koppar. Läs mer
    2019-02-16 Fredrik G svarar Ted O.
    Hej Ted!
    Det var jättetråkigt att höra. Vi har inte fått in några liknande klagomål från den batch som rostades den 11 december i fjol. Om det är så att du druckit kaffet först nu, så är det emellertid inte alls orimligt att du upplever kaffet som platt och smaklöst. Vi säger alltid att "Nyrostat är godast" och det är därför vi rostar alla våra kaffen varje vecka, så att kunderna alltid ska kunna dricka det färskt. En stor del av poängen går förlorad annars, för direkt när kaffet lämnar rosten börjar smakerna och aromerna att lämna bönorna. Hör gärna av dig till mig på nyrostat@kafferosterietkoppar.se om det är så att jag inte har rätt uppgifter om din beställning - eller om detta Kaffebrev tagit över två månader på sig att komma till din brevlåda.
    Fredrik, grundare KOPPAR
    Per-Ola W gillar detta
  • 2019-02-05

Ida Nygren skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Fantastiskt gott espressokaffe!!! Extra förtjust i mellanrosten N°2. Nu kan jag riktigt längta efter att göra en latte eller att få hem en ny påse. Det är värt varenda krona! Supersnabb och bra leverans på bara 1-2 dagar direkt i brevlådan. Kan verkligen rekommendera!! Läs mer
  • Johan H

2019-02-02

Johan H skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Snabb service och kaffet ger jag toppbetyg på👍 Läs mer
  • Andreas N

2019-01-23

Andreas N skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Fredrik och hans team har verkligen kommit på något unikt som att skicka hem nyrostat kaffe till oss kaffeälskande nordbor. Och, det är inte bara idén med kaffebrev som är god, även kaffet är riktigt gott också!
    Vilken skillnad det var för mig att ena dagen dricka kaffe gjort på ett vanligt paket köpt i butik och andra dagen dricka nyrostat från Kafferosteriet Koppar.
    Visst, det är dyrare än det vanliga paket kaffe du köper i butik, men man får så mycket mer när man får hem nyrostat. Helt andra smaker, nyanser och variationer kan jag garantera att du får uppleva.
    Man verkligen längtar mer efter en kopp kaffe numera.

Själva prenumerationen då, det är mycket enkelt och smidigt att man kan byta ut sin sort man prenumererar på mot en annan, pausa prenumerationen och lägga till fler sorter. Dessutom är de väldigt trevliga och enkla att ha att göra med när man har lite frågor.

Jag pausar där nu, för nu blev jag så sugen på en kopp...

Fem kaffebönor! Läs mer
  • 2019-01-23

Maria T skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    BRYGGKAFFE N˚1 EKOLOGISK MÖRKROST
    Smidigt att få hemskickat!
    Dock inte mörkrostat utan mer som lätt mellanrost. Man får "lägga på" rätt mycket för att få tendens till smak.
    Priset 387 kr/kg ger inga poäng i prisvärdhet. Konceptet med nyrostat kaffe att få hem i brevlådan är bra MEN då det knappt smakar kaffe samt är fem gånger dyrare än "vanligt" kaffe (sånt som dessutom smakar kaffe!) så blir inte betyget så bra. Hade hoppas på mer! Läs mer
    Per-Ola W gillar detta
  • Elisabeth R

2019-01-21

Elisabeth R skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Jag är jättenöjd! Det är så gott! Det här är rena vardagslyxen och jag njuter verkligen av varje kopp. Varje klunk är full av så mycket smak. Jag har ju alltid gillat kaffe men det här är helt nytt för mig.
    Och man blir personligt varmt bemött i kontakten. Det är också väldigt trevligt.
    Ni får aldrig sluta skicka hem kaffe till mig nu! 🙂
    Pia Palmin Svanlund Läs mer
  • 2019-01-20

Iréne L skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Kvalite´. Aha upplevelse på aromerna. Har inget problem med priset de tar så, bara att min plånbok inte tillåter att köpa så ofta.
    Nöjd. Lite guldkantupplevelse.
    Mvh Läs mer
  • Lena W

2019-01-20

Lena W skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Köpte bryggkaffe. Mycket gott och fin balans.
    Gav bort i julklapp och det var uppskattat!
    Nu har jag gjort en beställning till på pressokaffe och nummer 6 bryggkaffe!
    Hade inga förväntningar, så blev mycket överraskad av det goda kaffet! Läs mer
  • Tapsa P

2019-01-14

Tapsa P skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Grymt snabb leverans! Låg i brevlådan dagen efter beställningen. Kaffet var bland det bästa jag druckit!
    (Presskaffe N˚7 Dominikanska) Beställde mera idag, måste ha ett paket på jobbet också :-) Läs mer
    2019-01-14 Fredrik G svarar Tapsa P
    Tack Tapsa! Betyder hur mycket som helst att höra sådana här saker. Vi rostar vidare här och det är bara höra av dig om du ser att vi kan göra något annorlunda eller bättre för dig. Tack från rosteriet!
  • 2018-12-11

Christina K skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Köpte presskaffe mycket gott och snabb leverans 😁jag är helnöjd Läs mer
  • Adam D

2018-12-11

Adam D skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Underbart kaffe och grumt service!! Läs mer
  • 2018-11-30

Gölin H skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Fantastiskt gott kaffe! Har alltid haft både socker /sötningsmedel och grädde/mjölk i mitt kaffe. Nu med "Kopparkaffe" använder jag ingetdera. Det om något säger väl allt! :-) Läs mer
  • Christian W

2018-11-22

Christian W skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Prenumererat ett tag nu , och stortrivs med kaffet och bemötandet av Fredrik ! Prenumererar på hela bönor , och man blir bortskämd med smaken på detta kaffe , man vill inte ha annat än Koppars ! Kundservicen är den bästa jag stött på ! Strålande ! Läs mer
  • Filip G

2018-11-21

Filip G skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    La en beställning runt kl 13 på tisdag. Fick kaffet direkt hem i brevlådan redan dagen efter. Snabb leverans och kaffet levde upp till alla mina förväntningar. Kommer garanterat handla här mer framöver! Läs mer

Birgitta B skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Trevligt proffsigt bemötande. Presskaffe mustigt Uppfyllde mer än mina förväntningar. Aldrig druckit så gott kaffe. Allt annat kaffe även om det är ekologiskt smakar sämre. Svårt att dricka annat kaffe efter det här! Läs mer

Åsa N skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Hela bönor. Supergott!!! Då min kaffemaskin lagt av så har jag beställt brygg kaffe i stället. Säkert lika bra. Bra service. Läs mer

Christian K skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Jag hade höga förväntningar på kaffet, men jag blev överraskad av bemötandet. Jag fick ett högst personligt bemötande och kommer fortsätta att prenumerera på kaffe från Koppar. Kaffet luktade fantastiskt och smakade ännu bättre. Ser verkligen fram emot att testa alla olika sorter som finns. Mvh Christian Läs mer

Bodil D skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Prenumeration på mörkrostade kaffebönor. Godaste kaffet jag druckit! Har också varit i kontakt med ägaren, Fredrik, som är supertrevlig och väldigt serviceminded! Ett kanonbra affärsidé! Läs mer
  • Rasmus E

2018-10-16

Rasmus E skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Fantastiskt serviceminded och tar sig verkligen tid för att hjälpa dig hitta det kaffe du helst vill ha. För mig som hade en tydlig preferens sen innan var jag osäker på vad jag ville ha och de erbjöd sig tillochmed att göra en ny rostning de normalt sett inte har för att göra mig nöjd med kaffet. Snabbt, fräscht och gott! Läs mer
  • Yvonne B

2018-09-27

Yvonne B skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Wow! Vilken service, här finns verkligen en passion för kaffe, och vilket kaffe! Provat nr 1&2 och ser fram emot nya upplevelser framöver, är ingen storkonsument men vill att kaffet är skilnaden som gör skillnaden, och det gör det till 200% Läs mer
  • 2018-09-26

Gunilla J skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Underbart nyrostat kaffe, den senaste leveransen med kaffe från Papua Nya Guinea är det godaste jag druckit på länge. Läs mer
  • Ylva R

2018-09-03

Ylva R skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Bra service och mycket gott kaffe! Läs mer
  • Per H

2018-08-31

Per H skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Beställde Kaffe från kafferosteriet Koppar. Kom dagen efter, nyrostat med härlig arom. En lyx man kan kosta på sig ibland, om man bryr sig om smak och njutning. Läs mer
  • Erik R

2018-08-16

Erik R skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Underbart goda espressobönor - och en omsorg om den enskilde kunden som är enastående. Läs mer
  • 2018-07-25

Anna-Lena B skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Härligt mustigt kaffe med mycket smak men milt utan kärvhet. Så gott att jag längtar hem efter att fått automatkaffe hela dagen. Älskar doftande paket i brevlådan och med den personliga servicen vet man att det blir kanonbra oavsett vad som händer, jag fick till och med hjälp med en ej fungerande smakrabatt. Kommer åter med glädje :) Läs mer
  • Lars S

2018-07-18

Lars S skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Suveränt kaffe och lika suveränt bemötande!
    Top marks! Läs mer
  • 2018-07-18

Kenneth N skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Äntligen hittat det perfekta kaffet för mig!
    Prenumererar sedan en tid på No5 Sorrento och kan inte vara mer nöjd.
    Magiskt god espresso som man längtar efter!
    Har fått blixtsnabba leveranser de gånger jag behövt göra extra beställningar.
    Det märks tydligt att det är människor med en passion för vad de gör som driver rosteriet. Läs mer
  • Johnny T

2018-07-16

Johnny T skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Nu har jag äntligen testat kaffet och det smakade...
    UNDERBART - jag har druckit kaffe sen jag var tre månader (jo, i Norra Finland gör man så) och testat många olika kaffesorter.

Men när jag testade detta kaffe vart det BINGO!

Supertack för grymt gott kaffe och till er som inte testat ännu - gör det! Du kommer inte bli besviken! Läs mer
  • Nicole K

2018-07-10

Nicole K skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Helt fantastiskt kaffe! Ser fram emot varenda kopp och vill nu bara dricka kaffe hemma. Wow. Ni har förändrat mitt liv! Läs mer
  • 2018-06-29

Michael E skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Fick hem min Sorento ..Arabica/Robusta. ..idag ...å ner i kvarnen ...fram med filterhållaren tjof.så har man en grymt go kopp med en superb Crema. ..

Yammi Läs mer
  • 2018-06-20

Johan F skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Har testat 3 sorters specialkaffe från deras utbud och kan bara säga att allt ifrån servicen till kvaliten på kaffet har varit förvånansvärt bra. Det här är människor som verkligen bryr sig om sitt kaffe och uppskattar feedback och att t ex prata tips om bättre bryggningsmetoder. Läs mer
  • Micael B

2018-06-12

Micael B skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Köpte två olika sorters espressobönor av Koppar. När de anlände i lådan så kunde jag inte bärga mig. Utan skyndade mig hem för att mala / smaka min första kopp.
    Fantastiskt, smak & creama Ja allt.
    Men det är svårt att beskriva något som måste prövas? Så min enda rekommendationen är att.
    Köp och pröva!!!!!!!! Läs mer
  • Victor L

2018-06-05

Victor L skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Magiskt kaffe - är du en sann kaffeälskare måste du testa Kafferosteriets kaffe, min favorit är mellanrosten! :) Läs mer
  • Simon B

2018-05-31

Simon B skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Super! Gott kaffe, utmärkt service. Läs mer
  • 2018-05-31

Felix L skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Mycket bra kaffe och snabb leverans till ett väldigt förmånligt pris. Dessutom en trevlig ägare som verkar brinna för vad han gör. Läs mer
  • 2018-05-30

Jim F skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Testade bryggkaffe mellanrost som var riktigt gott. Nästa gång blir det att testa mörkrost! Läs mer
  • 2018-05-30

Emma L skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Väldigt imponerad av Kafferosteriets proffessionalitet och snabba leveranser. Otroligt gott kaffe! Efter ha provat flera kaffeleverantörer i Sverige är detta min absoluta favorit! Läs mer
  • Cajsa B

Cajsa B skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Jag har jobbat som barista och därigenom lärt mig hur en riktigt bra espresso och en riktigt bra kaffe ska smaka.
    Koppar har gjort det bästa kaffet jag smakat hittills. Man ser snabbt hur fint kaffet blommar upp, ett tecken på att man fått riktigt färskt kaffe.
    I proportion till hur bra kvalité kaffet är av är priset otroligt bra. Bäst är ändå att kunna få nyrostat specialkaffe utan att behöva gå till posten och hämta ut paketet. Detta kommer hem i brevlådan i små brev. Läs mer
    Folke E, Fredrik G gillar detta
  • Alexandra T

Alexandra T skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Kafferosterit Koppar skänker njutning och glädje varje morgon då vi dricker vårt perfekta kaffe. Högsta kvalitet på bönorna och bra service. Läs mer
  • Jannik S

Jannik S skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Jag har alltid klassat mig som en kaffeälskare och köpt av det dyrare kaffet i butikerna. Men efter att ha testat specialkaffe för första gången kan jag inte tänka mig att återgå till vanligt. Skillnaden är otroligt påtaglig.
    Nu när mina smaklökar vant sig är det för mig otänkbart att gå tillbaks till ”vanligt” kaffe.
    Det jag gillar mest, förutom smaken på kaffet, är upplevelsen från själva kaffebrevet. På förpackningen finns en liten ventil som släpper ut koldioxid men som också avger en underbar doft som sprider sig från brevinkastet. Det är en fantastisk upplevelse. Läs mer
    Folke E, Fredrik G gillar detta
  • 2018-05-13

Mikael K skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Snabb service och produkten infriade förväntningarna Läs mer

Radiovägen 28, 135 48 Tyresö