Alla kategorier Webshop Kafferosteriet Koppar AB

Kafferosteriet Koppar AB

Kafferosteriet Koppar – Sveriges färskaste kaffe!

Vårt nyrostade kaffe innehåller nästan 1000 olika aromer och är en helt annan smakupplevelse än vi svenskar är vana vid från "vanligt" kaffe i butiken. Kaffe från oss på Kafferosteriet Koppar levereras fraktfritt hem till dig, i vårt smarta Kaffebrev, bara ett par dagar efter att det rostats.

Kaffe från oss är alltid ekologiskt och noga utvalt, varför det klassas som specialkaffe, och vi betalar Fairtradepriser till kaffebönderna. Vi tror på tesen att nöjda bönder producerar godare kaffe! När vi sedan rostar kaffet gör vi det i liten skala, för hand i små maskiner. Vi rostar på låg värme under lång tid för att få ut så mycket smak som möjligt ur varje kaffeböna. Du som kund kan välja mellan hela eller malda bönor och vi rostar både för bryggkaffe och espresso.

Vi erbjuder även 100% nöjd-kund-garanti, vilket betyder att är du inte fullt nöjd med ditt kaffe får du pengarna tillbaka. Välkommen till oss på Kafferosteriet Koppar!

Läs vad 138 kunder tycker om Kafferosteriet Koppar AB

• Tapsa P

2019-01-14

Tapsa P skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Grymt snabb leverans! Låg i brevlådan dagen efter beställningen. Kaffet var bland det bästa jag druckit!
    (Presskaffe N˚7 Dominikanska) Beställde mera idag, måste ha ett paket på jobbet också :-) Läs mer
    2019-01-14 Fredrik G svarar Tapsa P
    Tack Tapsa! Betyder hur mycket som helst att höra sådana här saker. Vi rostar vidare här och det är bara höra av dig om du ser att vi kan göra något annorlunda eller bättre för dig. Tack från rosteriet!
  • 2018-12-11

Christina K skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Köpte presskaffe mycket gott och snabb leverans 😁jag är helnöjd Läs mer
  • Adam D

2018-12-11

Adam D skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Underbart kaffe och grumt service!! Läs mer
  • 2018-11-30

Gölin H skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Fantastiskt gott kaffe! Har alltid haft både socker /sötningsmedel och grädde/mjölk i mitt kaffe. Nu med "Kopparkaffe" använder jag ingetdera. Det om något säger väl allt! :-) Läs mer
  • Christian W

2018-11-22

Christian W skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Prenumererat ett tag nu , och stortrivs med kaffet och bemötandet av Fredrik ! Prenumererar på hela bönor , och man blir bortskämd med smaken på detta kaffe , man vill inte ha annat än Koppars ! Kundservicen är den bästa jag stött på ! Strålande ! Läs mer
  • Filip G

2018-11-21

Filip G skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    La en beställning runt kl 13 på tisdag. Fick kaffet direkt hem i brevlådan redan dagen efter. Snabb leverans och kaffet levde upp till alla mina förväntningar. Kommer garanterat handla här mer framöver! Läs mer

Birgitta B skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Trevligt proffsigt bemötande. Presskaffe mustigt Uppfyllde mer än mina förväntningar. Aldrig druckit så gott kaffe. Allt annat kaffe även om det är ekologiskt smakar sämre. Svårt att dricka annat kaffe efter det här! Läs mer

Åsa N skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Hela bönor. Supergott!!! Då min kaffemaskin lagt av så har jag beställt brygg kaffe i stället. Säkert lika bra. Bra service. Läs mer

Christian K skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Jag hade höga förväntningar på kaffet, men jag blev överraskad av bemötandet. Jag fick ett högst personligt bemötande och kommer fortsätta att prenumerera på kaffe från Koppar. Kaffet luktade fantastiskt och smakade ännu bättre. Ser verkligen fram emot att testa alla olika sorter som finns. Mvh Christian Läs mer

Bodil D skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Prenumeration på mörkrostade kaffebönor. Godaste kaffet jag druckit! Har också varit i kontakt med ägaren, Fredrik, som är supertrevlig och väldigt serviceminded! Ett kanonbra affärsidé! Läs mer
  • Rasmus E

2018-10-16

Rasmus E skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Fantastiskt serviceminded och tar sig verkligen tid för att hjälpa dig hitta det kaffe du helst vill ha. För mig som hade en tydlig preferens sen innan var jag osäker på vad jag ville ha och de erbjöd sig tillochmed att göra en ny rostning de normalt sett inte har för att göra mig nöjd med kaffet. Snabbt, fräscht och gott! Läs mer
  • Yvonne B

2018-09-27

Yvonne B skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Wow! Vilken service, här finns verkligen en passion för kaffe, och vilket kaffe! Provat nr 1&2 och ser fram emot nya upplevelser framöver, är ingen storkonsument men vill att kaffet är skilnaden som gör skillnaden, och det gör det till 200% Läs mer
  • 2018-09-26

Gunilla J skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Underbart nyrostat kaffe, den senaste leveransen med kaffe från Papua Nya Guinea är det godaste jag druckit på länge. Läs mer
  • Ylva R

2018-09-03

Ylva R skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Bra service och mycket gott kaffe! Läs mer
  • Per H

2018-08-31

Per H skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Beställde Kaffe från kafferosteriet Koppar. Kom dagen efter, nyrostat med härlig arom. En lyx man kan kosta på sig ibland, om man bryr sig om smak och njutning. Läs mer
  • Erik R

2018-08-16

Erik R skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Underbart goda espressobönor - och en omsorg om den enskilde kunden som är enastående. Läs mer
  • 2018-07-25

Anna-Lena B skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Härligt mustigt kaffe med mycket smak men milt utan kärvhet. Så gott att jag längtar hem efter att fått automatkaffe hela dagen. Älskar doftande paket i brevlådan och med den personliga servicen vet man att det blir kanonbra oavsett vad som händer, jag fick till och med hjälp med en ej fungerande smakrabatt. Kommer åter med glädje :) Läs mer
  • Lars S

2018-07-18

Lars S skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Suveränt kaffe och lika suveränt bemötande!
    Top marks! Läs mer
  • 2018-07-18

Kenneth N skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Äntligen hittat det perfekta kaffet för mig!
    Prenumererar sedan en tid på No5 Sorrento och kan inte vara mer nöjd.
    Magiskt god espresso som man längtar efter!
    Har fått blixtsnabba leveranser de gånger jag behövt göra extra beställningar.
    Det märks tydligt att det är människor med en passion för vad de gör som driver rosteriet. Läs mer
  • Johnny T

2018-07-16

Johnny T skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Nu har jag äntligen testat kaffet och det smakade...
    UNDERBART - jag har druckit kaffe sen jag var tre månader (jo, i Norra Finland gör man så) och testat många olika kaffesorter.

Men när jag testade detta kaffe vart det BINGO!

Supertack för grymt gott kaffe och till er som inte testat ännu - gör det! Du kommer inte bli besviken! Läs mer
  • Nicole K

2018-07-10

Nicole K skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Helt fantastiskt kaffe! Ser fram emot varenda kopp och vill nu bara dricka kaffe hemma. Wow. Ni har förändrat mitt liv! Läs mer
  • 2018-06-29

Michael E skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Fick hem min Sorento ..Arabica/Robusta. ..idag ...å ner i kvarnen ...fram med filterhållaren tjof.så har man en grymt go kopp med en superb Crema. ..

Yammi Läs mer
  • 2018-06-20

Johan F skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Har testat 3 sorters specialkaffe från deras utbud och kan bara säga att allt ifrån servicen till kvaliten på kaffet har varit förvånansvärt bra. Det här är människor som verkligen bryr sig om sitt kaffe och uppskattar feedback och att t ex prata tips om bättre bryggningsmetoder. Läs mer
  • Micael B

2018-06-12

Micael B skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Köpte två olika sorters espressobönor av Koppar. När de anlände i lådan så kunde jag inte bärga mig. Utan skyndade mig hem för att mala / smaka min första kopp.
    Fantastiskt, smak & creama Ja allt.
    Men det är svårt att beskriva något som måste prövas? Så min enda rekommendationen är att.
    Köp och pröva!!!!!!!! Läs mer
  • Victor L

2018-06-05

Victor L skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Magiskt kaffe - är du en sann kaffeälskare måste du testa Kafferosteriets kaffe, min favorit är mellanrosten! :) Läs mer
  • Simon B

2018-05-31

Simon B skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Super! Gott kaffe, utmärkt service. Läs mer
  • 2018-05-31

Felix L skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Mycket bra kaffe och snabb leverans till ett väldigt förmånligt pris. Dessutom en trevlig ägare som verkar brinna för vad han gör. Läs mer
  • 2018-05-30

Jim F skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Testade bryggkaffe mellanrost som var riktigt gott. Nästa gång blir det att testa mörkrost! Läs mer
  • 2018-05-30

Emma L skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Väldigt imponerad av Kafferosteriets proffessionalitet och snabba leveranser. Otroligt gott kaffe! Efter ha provat flera kaffeleverantörer i Sverige är detta min absoluta favorit! Läs mer
  • Cajsa B

Cajsa B skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Jag har jobbat som barista och därigenom lärt mig hur en riktigt bra espresso och en riktigt bra kaffe ska smaka.
    Koppar har gjort det bästa kaffet jag smakat hittills. Man ser snabbt hur fint kaffet blommar upp, ett tecken på att man fått riktigt färskt kaffe.
    I proportion till hur bra kvalité kaffet är av är priset otroligt bra. Bäst är ändå att kunna få nyrostat specialkaffe utan att behöva gå till posten och hämta ut paketet. Detta kommer hem i brevlådan i små brev. Läs mer
  • Alexandra T

Alexandra T skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Kafferosterit Koppar skänker njutning och glädje varje morgon då vi dricker vårt perfekta kaffe. Högsta kvalitet på bönorna och bra service. Läs mer
  • Jannik S

Jannik S skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Jag har alltid klassat mig som en kaffeälskare och köpt av det dyrare kaffet i butikerna. Men efter att ha testat specialkaffe för första gången kan jag inte tänka mig att återgå till vanligt. Skillnaden är otroligt påtaglig.
    Nu när mina smaklökar vant sig är det för mig otänkbart att gå tillbaks till ”vanligt” kaffe.
    Det jag gillar mest, förutom smaken på kaffet, är upplevelsen från själva kaffebrevet. På förpackningen finns en liten ventil som släpper ut koldioxid men som också avger en underbar doft som sprider sig från brevinkastet. Det är en fantastisk upplevelse. Läs mer
  • 2018-05-13

Mikael K skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Snabb service och produkten infriade förväntningarna Läs mer
  • Anna K

2018-05-13

Anna K skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Fantastisk produkt. Stark smakupplevelse! Alla rätt! Framför allt inte ett uns av beska - bara 1st klassigt kaffe! Läs mer
  • 2018-04-24

Per-Ola W skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Bra bemötande!
    Kaffet jag beställde var etiopiskt. På grund av den obefintliga rostningen kan man knappast kalla drycken för kaffe. Smaken är mer som fadd version av citronte. Nu är detta det enda kaffet jag köpt så mitt omdöme speglar naturligtvis endast just detta kaffe. Tyvärr blir entusiasmen att pröva ett annat kaffe inte så hög. Läs mer
    2018-04-25 Fredrik G svarar Per-Ola W
    Hej Per-Ola,
    tack för ditt omdöme - även om det inte resulterade i högsta poäng! Detta är otroligt värdefull feedback och vi behöver bli tydligare vad man kan förvänta sig av våra olika sorter under respektive produktsida på hemsidan. Etiopien är rostat precis så som vi önskar ha den, för att framhäva ursprunget som absolut går åt citronte, lite jasmin, kanske bergamott, osv. Alltså väldigt te-lika variationer.
    Hade du köpt ett mer rostat kaffe, så hade du upplevt helt andra aromer och smaker. Du får jättegärna höra av dig till mig via mail, så ser vi till att du får testa också ett annat kaffe. Vi har ju 100% nöjd kund garanti och den tycker jag vi använder oss här. ;-)
    Vi hörs alltså via mailen!
    hälsningar,
    Fredrik
  • 2018-04-22

Staffan S skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Rostningen utförd med bra fingertoppskänsla. Professionellt bemötande som inbjuder till dialog. En glädje att vara kund hos Kafferosteriet Koppar. Lycka till i fortsättningen! Läs mer

Joakim A skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Kafferosteriet Koppar har varit fantastiska. Med snabba leveranser, snabba och utförliga svar på mina frågor samt med ett genuint intresse för att hjälpa mig att få till den perfekta espresson har dem överstigit mina förväntningar på alla punkter. Läs mer

Greta J skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Ett otroligt gott kaffe, jag har prövat både ett mellan rostat no 2
    samt ett mustigare är inte helt säker no 6 tror jag båda väldigt
    goda. Jag tycker verkligen att man ska unna sig ett gott kaffe
    som Kafferosteriet Koppar har. Bemötandet är seriöst och personligt väldigt bra. Läs mer

Andreas L skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Bra produkter, personligt bemötande! Läs mer
  • 2018-04-16

Anna F skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Snabb och professionell service! Läs mer
  • 2018-04-12

Simon Å skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Bemötandet när det gäller service är toppen, det är enkelt att skapa abonnemang och nästan enklare att avsluta! Första abonnemanget jag startat som är enkelt att avsluta! Bra jobbat koppar!

Det enda minuset jag kan ge koppar är att påsarna med kaffe är väldigt små, på koppars hemsida skriver de att man kan ta två abonnemang så får man mer kaffe men det blir dubbla priset och ganska mycket kaffe då, en vanlig påse innehållet 230g kaffe, varför inte ha en på 400g kaffe som kostar som 1,5 små? Läs mer
  • 2018-04-12

Thomas P skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Professionella rakt igenom, grym service. Och kaffet, vilket kaffe!! Läs mer
  • 2018-03-24

Johan W skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Utmärkt kaffe och fantastisk kundservice! Läs mer
  • Daniel N

2018-03-22

Daniel N skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Fantastiskt bra kaffe med jämn kvalitet. Och mycket bra kundservice. 👍🏼😊 Läs mer
  • Jona B

2018-03-11

Jona B skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Utmärkt rakt igenom. Kaffet är precis lika gott som hemsidan ger intryck av och tjänsten är hur bekväm som helst.

Har min starkaste rekommendation! Läs mer
  • Cissi N

2018-03-01

Cissi N skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Mycket gott kaffe och trevlig och personlig kontakt från företaget. Köpte först kaffebönor några gånger för att testa vilken rostning som passade bäst hemma hos oss och har nu övergått till prenumeration, både på grund av det goda kaffet och det fina bemötandet. Läs mer
  • Marianne E

2018-03-01

Marianne E skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Absolut toppen på alla sätt! Jg har fått det jag vill ha, kan byta sort och de är flexibla till tusen och alltid trevliga vid bemötandet av kunder. Läs mer
  • 2018-02-13

Fredrik H skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Enormt vänliga och hjälpsamma, bra produkter, snabb respons på mail etc etc...kan inte komma på något som inte är kanon-bra Läs mer
  • 2018-02-12

Thomas E skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Koppar har ett kundbemötande av högsta klass, och levererar fantastiska produkter. Läs mer
  • 2018-02-12

Pia R skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Jag kom i kontakt med kafferosteriet via pren Box. Kontakten med kafferosteriet har varit kanonbra från första kaffepåsen som jag valde att prenumerera på. Har dock en kaffepaus nu, men kommer att ta upp min prenumeration igen. Läs mer