Alla kategorier Webshop Kafferosteriet Koppar AB

Kafferosteriet Koppar AB

Kafferosteriet Koppar – Sveriges färskaste kaffe!

Vårt nyrostade kaffe innehåller nästan 1000 olika aromer och är en helt annan smakupplevelse än vi svenskar är vana vid från "vanligt" kaffe i butiken. Kaffe från oss på Kafferosteriet Koppar levereras fraktfritt hem till dig, i vårt smarta Kaffebrev, bara ett par dagar efter att det rostats.

Kaffe från oss är alltid ekologiskt och noga utvalt, varför det klassas som specialkaffe, och vi betalar Fairtradepriser till kaffebönderna. Vi tror på tesen att nöjda bönder producerar godare kaffe! När vi sedan rostar kaffet gör vi det i liten skala, för hand i små maskiner. Vi rostar på låg värme under lång tid för att få ut så mycket smak som möjligt ur varje kaffeböna. Du som kund kan välja mellan hela eller malda bönor och vi rostar både för bryggkaffe och espresso.

Vi erbjuder även 100% nöjd-kund-garanti, vilket betyder att är du inte fullt nöjd med ditt kaffe får du pengarna tillbaka. Välkommen till oss på Kafferosteriet Koppar!

Läs vad 31 kunder tycker om Kafferosteriet Koppar AB

• Sebastian D
    Sebastian D skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Ett fantastiskt litet kafferosteri med underbart gott kaffe och utomordentlig kundservice. De gör sitt yttersta för att sina kunder ska bli nöjda. Jag lyckades få dem att göra en speciallösning med deras kaffebrev där jag fick testa på alla deras kaffesorter, och när jag råkade få fel en gång så skickade de genast rätt produkt utan extra kostnad :)
  • Maria S
    Maria S skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Helt otroligt gott kaffe. Smakar mycket mer och godare än ”vanligt” kaffe. Alltid superfärskt och jag har verkligen ingenting att klaga på! Dessutom är det mycket uppskattat att ge bort som present.
  • Björn H
    Björn H skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Gott, smidigt, ekologisk, rättvist... Jag är så glad att jag testade Koppar! Jag har varit kund i över ett år nu och har inga som helst planer på att sluta!
  • Åsa N
    Åsa N skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Mycket trevligt, personligt, snabbt och framsynt bemötande.
    Enkelt att beställa via hemsidan, bra med tydliga förklaringar kring olika malningar och kaffesorter. En av anledningarna till att jag valde Koppar är att de har en uttalad miljö- och rättvisetanke med sitt kaffe, och att det är ett litet företag.
    Inom timmar från min beställning (presskaffe mörk- och mellanrost) fick jag, förutom orderbekräftelse, ett personligt mail där man ville förvissa sig om att jag uppfattat leveranstiden (vilket jag hade eftersom den framgick tydligt).
    På utgivet datum kommer kaffet, snyggt och smart förpackat. Det är tydligt att man utformat förpackningen för att kunna hanteras i vanliga posten. Jag uppskattar de mindre förpackningarna eftersom jag dricker inte kaffe själv, utan har det för gäster, och då har en lite mindre och ojämn förbrukning. Det är också bra att det inte finns något extra, onödigt emballage.
    Alla har hitintills varit mycket uppskattande kring smaken.
    Jag kan varmt rekommendera Kafferosteriet Koppar och kommer definitivt handla igen så snart nuvarande förrådet tagit slut.
    2017-07-23 Fredrik G svarar Åsa N
    Wow Åsa, vilket betyg!! Att få sådana här omdömen känns verkligen helt otroligt och sporrar oss att fortsätta jobba för att göra tjänsten ännu bättre. Skulle det vara något som du kommer på vi kan göra bättre - hör gärna av dig! Ha en superhärlig sommar!
  • Anton J
    Anton J skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Detta är verkligen vad alla kaffeälskare behöver! skickade en beställning på måndagen och fick kaffebönorna i brevlådan på onsdag. Kaffebönorna var så färska att de behövde vila lite innan jag kunde använda dem till espresso (vilket är ett mycket bra betyg). Resultatet av de mellanrostade espressobönorna gav en mycket söt och fyllig espresso med lite syrlighet, precis som jag vill ha den. Hade de rostat bönor varje vecka hade de fått 10 av 5 i betyg!
    2017-07-22 Fredrik G svarar Anton J
    TACK Anton!! Det betyder jättemycket att ha dig som kund! Hör av dig direkt till mig om det är något vi kan göra ännu bättre, förutom att rosta varje vecka (som vi också ser väldigt mkt fram emot, för det kan vi göra när vi har tillräckligt många kunder!).
    Ha en bra sommar!
    Fredrik
  • Julianna G
    Julianna G skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Åååhh så gott och smidigt det här är. Kan inte ge annat än högsta betyg. Jag njuter av varje kopp!!!
  • Erik J
    Erik J skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Jag blev oerhört glad när jag såg att det äntligen fanns en bra tjänst för att prenumerera på nyrostat kaffe. Allting är verkligen tipp-topp, kundbemötandet, enkelheten att nyttja tjänsten och framför allt kaffet.

Rekommenderas starkt!
  • Peder W
    Peder W skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Jag var super nöjd med både produkten och leveransen. Kaffet var fantastiks gott och smakrikt, men med en otroligt smidig leverns. Har nu en stående leverans.
  • Lina M
    Lina M skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Nymalet kaffe direkt i brevlådan - genialiskt! Jag kan varmt rekommendera det till alla kaffeälskare!
  • Ulf I
    Ulf I skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Jag får fylligt och gott mörkrostat kaffe hemskickat som kaffebrev varannan vecka. Det är alltid perfekt. Alltid bra kommunikation i samband med köp eller frågor. Rekommenderas.
  • Anders G
    Anders G skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Blev övertygad att kaffet skulle vara bättre än normalkaffet i vanliga butiker. I början när vi provade märkte jag ingen större skillnad, nu smakar det däremot renare och godare.
  • Joel M
    Joel M skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Fantastisk support och bra produkter.
  • Per S
    Per S skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Har nu en längre tid prenumererat på kaffebrev från Kafferosteriet Koppar.
    Mycket smidigt sätt att få kaffet levererat direkt hem i brevlådan. Enkla rutiner och betallösningar. Kaffet kommer med jämna mellanrum färdigmalet och vakuumförpackat i påsar, som går ner i brevlådan, utan att jag behöver komma ihåg att beställa. Ingen risk att jag blir utan! Servicen håller samma höga klass som kaffet!
  • Marcus B
    Marcus B skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Otroligt snabb leverans, direkt i brevlådan!

Kaffet är bättre än något alternativ jag prövat på i Lund och Malmö. Beställde ett engångsutskick för att testa och kör vidare med en prenumeration. Fortsätt med det ni gör!

Beställde espresso mörkrost #1 som smakade fantastiskt. Väldigt balanserad och fyllig i smaken.

Rekommenderat för familj och vänner!
    2017-06-28 Fredrik G svarar Marcus B
    Wow Marcus,
    tack för fina ord. På återhörande och ha en härlig sommar!
  • Kristian L
    Kristian L skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Underbar upplevelse att varannan vecka få ett litet paket med nyrostade bönor, Redan när man tar i påsen känner man doften av riktigt gott kaffe. Att sen få brygga en kopp av dessa bönor och njuta av den... Gillar man kaffe så är det en känsla som måste upplevas. Punktliga och billiga leveranser, och när jag nyligen var i kontakt med dom för att ändra adress så fick jag ett mycket trevligt och snabbt svar. Bara positivt att säga.
  • Daniel L
    Daniel L skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Fantastiskt koncept! Det bästa kaffet och den bästa servicen till rätt pris. Och snabbt går det också! 5/5
  • Olivia E
    Olivia E skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Fantastisk doft och smak som upplever förväntningarna. Snyggt designat paket och snabba leveranser.
  • Sara S
    Sara S skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Fantastiskt! Jättegott kaffe som jag numera inte kan starta dagen utan! Jättebra med prenumeration på kaffe så att jag slipper bli utan.
  • Karolina B
    Karolina B skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Lätt att komma igång, lätt att avsluta. Trevligt bemötande. Gott kaffe!
  • Linus C
    Linus C skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Jag har en prenumeration på Espresso #1 och är väldigt nöjd!

Kafferosteriet Koppar löser tre problem för mig:
    1. Svårigheten att hitta ett bra ekologiskt kaffe där jag bor
    2. Svårigheten (eller rättare sagt helt omöjligt) att hitta färskrostat kaffe där jag bor. Nu får jag kaffet i brevlådan 2-3 dagar efter rostning)
    3. Krånglet med att behöva beställa nytt kaffe i tid när det börjar bli tomt, och då leta efter en leverantör som anger rostningsdatum och har något som är färskt nog.

Med min utrustning märker jag en enorm skillnad på bönor som används inom 2 veckor, och bönor som stått i butik i 3 månader eller längre. Perfekt crema varje gång med nyrostat!
    2017-06-28 Fredrik G svarar Linus C
    Hej Linus!
    Tack för din rekommendation. Tack även för ditt stöd i att vara med och utveckla tjänsten, det betyder jättemycket. Ser fram emot att förse dig med perfekta cremor också fortsättningsvis. Ha en supersommar!
  • Tobias F
    Tobias F skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Fantastisk tjänst. Smidigt att få färskt kaffe direkt hem i brevlådan. Och det är ju inte helt fel att kaffet är riktigt gott. Prova...
    2017-06-27 Fredrik G svarar Tobias F
    Tack Tobias,
    för de här fina orden. Varje kund betyder mycket för oss och är det något du tycker vi kan bli ännu bättre på i framtiden - hör gärna av dig. Berätta gärna för dina vänner och bekanta om tjänsten!
    Tack för att du är kund!
  • Elisabet L
    Elisabet L skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Fantastiskt gott kaffe och uppskattar också att få det hemskickat!
    2017-06-26 Fredrik G svarar Elisabet L
    Tack Elisabet,
    för de fina orden! Det betyder mycket att ha dig som kund. Berätta gärna om oss för dina vänner och bekanta!
    Ha en härlig sommar!
  • Claes E
    Claes E skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Den här tjänsten kan inte annat än att få högsta betyg av oss. Vi tar emot fyra Kaffebrev varannan vecka till kontoret och medarbetarna är nu helt beroende av att kaffet måste vara nyrostat…... Smaken är enastående och att kaffet är ekologiskt är såklart ett stort plus! Det enda som är dåligt med tjänsten är att det är så mycket svårare att dricka annat kaffe på andra möten än de vi har själva på kontoret. Jag tror till och med att några anställda blivit prenumeranter på Kaffebrev hem, kul bonus för Koppar - det borde man ju ha provision på! ;-)
    2017-06-26 Fredrik G svarar Claes E
    Tack! Det var en rolig recension. Vi tycker det är fantastiskt kul att vi kan leverera även till kontor, särskilt när man får sådan här feedback!
    Tack för att ni är kunder!
  • Per I
    Per I skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Jag har köpt kaffe flera gånger och är mycket nöjd! En gång råkade jag beställa fel sort men det rättades till direkt när jag kontaktade dem. Kaffet är magiskt och det är så enkelt när det kommer direkt i brevlådan.
    2017-06-26 Fredrik G svarar Per I
    Tack Per,
    fina ord! Så länge vi inte har skickat ut leveranserna så ändrar vi självklart i våra ordrar, bra att det klaffade!
    Tack för att du är kund, ha en fin sommar!
  • Markus E
    Markus E skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Verkligen gott kaffe, kul med färskrostat, märker faktiskt skillnad. Smart med kaffebrev som går ned i brevinkastet och leveranser kommer snabbt och punktligt!
    2017-06-26 Fredrik G svarar Markus E
    Tack Markus för de här orden och kul att du märker skillnad!
    Nyrostat kaffe innehåller nästan 1000 aromer och smaker, så det är verkligen skillnad tycker vi som smakar av kaffet dagligen. Härligt att det också är tydligt för våra kunder. Sprid gärna nyrostens lov till nära och kära, vänner och bekanta, och tack för att du är kund hos oss!
  • Nils K
    Nils K skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Mycket gott nyrostat kaffe. Gillar att kaffebrevet kommer direkt hem i brevlådan - jämfört med att hämta ut det på något utlämningsställe.
    2017-06-26 Fredrik G svarar Nils K
    Tack Nils för den här fina recensionen. Varje kund betyder allt för oss och vi strävar ständigt att förbättra både produkten och tjänsten. Tveka inte höra av dig till oss i framtiden om det är något vi kan göra för dig!
    Tack för att du är kund!
  • Anna L
    Anna L skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Kafferosteriet Koppar AB ger ett professionellt, modernt och trevligt bemötande. Snabb återkoppling från dem och snabba leveranser.
    2017-06-26 Fredrik G svarar Anna L
    Hej Anna!
    Många tack för denna fina recension. Varje ny kund är en seger och att få femstjärniga omdömen från dem - WOW. Tack för att du är kund!
  • Katarina B
    Katarina B skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Snabb frakt och fantastiskt kaffe!! Rekommenderas varmt. Kommer absolut att handla igen!
    2017-06-26 Fredrik G svarar Katarina B
    Hej Katarina!
    Vilka fina ord. Vi är väldigt stolta över vår tjänst, kul att den går hem hos våra kunder! Då vi är ett nystartat bolag och Kaffebreven en ny produkt så får du gärna berätta om oss för dina vänner, nära och kära. Tack för att du är kund, det betyder mycket!
  • Philip S
    Philip S skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Väldigt bra bemötande, bra kundservice och framförallt en grym produkt! Älskar deras kaffe och sjukt smidigt med kaffebrev rätt ner i brevlådan. Kan inte leva utan det!
    2017-06-26 Fredrik G svarar Philip S
    Wow, vilken fin recension! Tack Philip för denna. Varje kund betyder mycket så här i början, så berätta gärna om oss för dina vänner och bekanta. Återigen, tack och vi ser fram emot att ha dig som återkommande kund!
  • Fredrik R
    Fredrik R skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Jag prenumererar på färskrostade kaffebönor från Koppar och är väldigt nöjd. Bönorna kommer välpaketerade direkt i brevlådan. Rostningen är perfekt för min smak och jag älskar idén med att prenumerera på kaffe.
    2017-06-26 Fredrik G svarar Fredrik R
    Tack Fredrik för detta fina omdöme. Våra kunder betyder allt för oss, så berätta gärna om oss och våra Kaffebrev för nära och kära!
  • Clas V
    Clas V skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Koppar har förutom fantastiska produkter en leverans som man kan lita på. Jag upplever att produkterna lever upp till vad de lovar och att det alltid levereras som det ska helt enkelt.
    2017-06-26 Fredrik G svarar Clas V
    Hej Clas! Det var verkligen kul att höra, och ännu roligare att du letat dig fram till att kunna rekommendera oss på Reco.se. Varje kund betyder otroligt mycket så här i början, så berätta gärna om dina upplevelser för nära och kära! Tack, ser fram emot att ha dig som återkommande kund!