Alla kategorier Webshop Kafferosteriet Koppar AB

Kafferosteriet Koppar AB

Kafferosteriet Koppar – Sveriges färskaste kaffe!

Vårt nyrostade kaffe innehåller nästan 1000 olika aromer och är en helt annan smakupplevelse än vi svenskar är vana vid från "vanligt" kaffe i butiken. Kaffe från oss på Kafferosteriet Koppar levereras fraktfritt hem till dig, i vårt smarta Kaffebrev, bara ett par dagar efter att det rostats.

Kaffe från oss är alltid ekologiskt och noga utvalt, varför det klassas som specialkaffe, och vi betalar Fairtradepriser till kaffebönderna. Vi tror på tesen att nöjda bönder producerar godare kaffe! När vi sedan rostar kaffet gör vi det i liten skala, för hand i små maskiner. Vi rostar på låg värme under lång tid för att få ut så mycket smak som möjligt ur varje kaffeböna. Du som kund kan välja mellan hela eller malda bönor och vi rostar både för bryggkaffe och espresso.

Vi erbjuder även 100% nöjd-kund-garanti, vilket betyder att är du inte fullt nöjd med ditt kaffe får du pengarna tillbaka. Välkommen till oss på Kafferosteriet Koppar!

Läs vad 73 kunder tycker om Kafferosteriet Koppar AB

• Melody G
    Melody G skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Köpte en av de bästa mörkrostade espresso jag druckit, och jag har druckit många olika espressosorter. Superbra service och tack Mail från ägaren i efterhand! Läs mer
  • Sebastian Ö
    Sebastian Ö skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Kaffet är magiskt gott och servicen på topp med både snabba svar och leveranser Läs mer
  • Anna Ö
    Anna Ö skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Sjukt gott kaffe och fin personlig service! Läs mer
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Koppars koncept är helt klockrent. Alltid färskrostat, alltid ekologiskt och schysst. Och det märks att kaffet rostas med omsorg. Jag har nästan helt slutat dricka vanligt kaffe eftersom det är en så stor smakskillnad gentemot färskrostad, nymalen espresso. Det är samma slags upplevelse som med ett finare rödvin när man upptäcker smaknyanser och toner som inte finns i mängdkaffe. Vill även ge en eloge till grundaren Fredrik som med snabb, trevlig och personlig kommunikation gör att man känner sig uppskattad som kund! Läs mer
  • Håkan M
    Håkan M skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Smidigt med kaffebrev. Gott kaffe och snabba leveranser. Läs mer
  • Jan H
    Jan H skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    En positiv upplevelse. Jag har provat både bryggkaffe o espresso Läs mer
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Gott kaffe och enkelt att handla Läs mer
  • Carl-Olof B
    Carl-Olof B skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Har fungerat väldigt bra, kundvänligt och enkelt. lätt att få kontakt med Läs mer
  • Peter A
    Peter A skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Mkt bra service och bemötande. Fantastiskt bra kaffe med bra variation. Läs mer
  • Joel G
    Joel G skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Trevligt och personligt bemötande. Varor av fin kvalité levererade i tid. Kaffet som jag handlade levde upp till förväntningarna. Läs mer
  • David Ö
    David Ö skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Snabb leverans, bra kundkontakt och gott kaffe! Läs mer
  • Jan L
    Jan L skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Mycket bra bemötande, och snabb återkoppling via mail.
    Jag får praktiskt och smidigt ett brev med nymalet kaffe i min brevlåda på den utlovade veckodagen.
    Inga påtvingade avtal, som är omständigt och krångliga.
    Lätt att pausa och avbryta som jag förstår.
    Ett seriöst företag, utan vinstintresset i första rummet, utan en genomtänkt och smart företagsidé om att leverera färskt kaffepulver i stället för de vanliga butikspaketen. Läs mer
  • Daniel M
    Daniel M skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Varma rekommendationer till Kafferosteriet Koppar!
    Underbar idé med nyrostat kaffe direkt hem till dörren utan att behöva tänka på det. Har man väl provat på detta så kan man inte byta tillbaka till ”vanligt” kaffe igen. Något att lyfta är även den överlägsna service man får för att företaget skall försäkra sig att man får det kaffe man önskar på det sättet man önskat.
    Helt klart långt över mina förväntningar!! Läs mer
  • Christian
    Christian skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Har provat mellanrost och mörkrost. Bägge rostningarna har smakat riktigt bra! Är väldigt nöjd att ha hittat Koppar för förutom det att kaffet är väldigt gott är det riktigt bekvämt att få det direkt hem i brevlådan också.
    Har redan rekommenderat Koppar till flera vänner och fler lär det bli när kaffe kommer upp i samtalet. Läs mer
  • Fredrik C
    Fredrik C skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Bättre och mer personlig service får man leta efter! Läs mer
  • Mats R
    Mats R skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Enkelt sätt att få hem gott kaffe Läs mer
  • Stefan D
    Stefan D skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Jag har under flera års tid prövat mycket kaffe från olika rosteri, både "vanligt" kaffe och espresso. Efter att ha prövat flera olika sorter av Koppars nyrostade kaffe kan jag konstatera att inget kaffe jag tidigare prövat ger en bättre smakupplevelse. Det är verkligen skillnad på nyrostat och "äldre" kaffe, än om vi bara pratar om någon månad. Bönorna som kommer direkt hem i brevlådan doftar fantastiskt och är så fina, inga oljiga bönor som gör kvarnen igensatt.

Dessutom har jag fått personlig återkoppling på flera av mina beställningar vilket tyder på att man verkligen är mån om sina kunder.

Jag rekommenderar Kafferosteriet Koppar till alla som uppskattar gott kaffe. Min kaffeprenumeration startar idag! Läs mer
  • Andreas R
    Andreas R skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Kan ju vara världens bästa idé, med färskt, högkvalitativt kaffe i brevlådan bara dagar efter rostning! Utsökt kaffe, snabb leverans och betydligt roligare att öppna ett kaffebrev än räkningar!👍🏼 Prenumerant direkt! Läs mer
  • Paula M
    Paula M skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Absolut förstklassig service, kaffe och snabb leverans. Återkommer såklart 😊 Läs mer
  • Monica G
    Monica G skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Sökte ekologiskt kaffe och måste säga att ert mellanrostade kaffe är bland det bästa jag smakat! Vilken skillnad! Doften när jag öppnade påsen, mild och aromatisk jämfört med den ofta bittra doften av vanliga kaffebönor. Och smaken, så rund och krämig!
    Bra koncept, snabb leverans & trevligt bemötande. Rekommenderas varmt :-) Läs mer
  • Cornelia G
    Cornelia G skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    That's what i'm talking about, detta är kaffe! Både MALD ESPRESSO N˚1 EKOLOGISK MÖRKROST & MALD ESPRESSO N˚2 EKOLOGISK MELLANROST är helt ljuvliga Läs mer
    2017-10-31 Fredrik G svarar Cornelia G
    WOW Cornelia, fatta vad det betyder att få en sådan här recension. Det gör mig bara så otroligt glad och får mig att satsa ännu hårdare. TACK för att du är min kund!! /Fredrik, KOPPAR
    Cornelia G gillar detta
  • Sandra S
    Sandra S skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Mellanrosten är ljuvlig! Definitionen av välbalanserad! Läs mer
  • Rolf W
    Rolf W skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Hej jag hittar inte hur man beställer kaffe på er hemsida? Läs mer
    2017-10-22 Fredrik G svarar Rolf W
    Hej Rolf! Gå in på hemsidan, kafferosterietkoppar.se, och klicka på KÖP eller PRENUMERERA, uppe i menyn. Välj sedan kaffe, lägg i varukorgen, gå till kassan och checka ut. Tack för att du är intresserad, jättekul om du blir vår kund! Ha en skön helg!
  • Ulrika H
    Ulrika H skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Lätt , smidigt och numer har vi alltid färskt kaffe hemma.
    Vi köper påsar med mörkrostade bönor. Läs mer
  • William B
    William B skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Fantastiskt kaffe och härligt bemötande! Kommer absolut att fortsätta köpa mitt kaffe härifrån! Läs mer
  • Fredrik W
    Fredrik W skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Bra bemötande från företaget som vanligt. Enkelt, smidigt och trevligt!
    Prenumererar på kaffe. Kanske inte det viktigaste i min vardag, men kul! Kanske godare och lite roligare. Läs mer
  • Billy K
    Billy K skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Bra grejjer! Bra grejjer! Bra grejjer! Bra grejjer! Bra grejjer! Bra grejjer! Bra grejjer! Bra grejjer! Bra grejjer! Bra grejjer! Bra grejjer! Bra grejjer! Bra grejjer! Bra grejjer! Bra grejjer! Bra grejjer! Bra grejjer! Bra grejjer! Bra grejjer! Bra grejjer! Bra grejjer! Bra grejjer! Bra grejjer! Läs mer
  • Daniel D
    Daniel D skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Köpt först en förpackning kaffe som prov innan en eventuell prenumeration. Leverans och bemötande överträffade mina relativt högt ställda förväntningar vilket ledde till att jag valde att börja prenumerera. Bemötande, produkt och leverans har konsekvent varit utmärkt. Läs mer
  • Hannes H
    Hannes H skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Fantastisk service och fantastisk kaffe Läs mer
  • Per H
    Per H skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    No fuzz! Riktigt bra kaffe, precis som man vill ha det! Det finns ett före och ett efter Koppar. Att slippa oroa sig för att dom ska ha rätt kaffe på snabbköpet eller att man ska behöva lägga ut hela veckopengen på ngt som knappt smakar kaffe på fanzypanzykaffestället (läs vi-ser-hur-långt-vi-kan-ta-begreppet-kaffe-ställen). Det är guld värt! I alla fall om man vill veta vad man får i koppen varje morgon, och det vill jag. Läs mer
  • Stina L
    Stina L skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Snabb leverans och mycket lätt med betalning. Trevligt bemötande från leverantör.

Kaffet smakade toppen! Kommer absolut att beställa igen och verkligen köpa som present då det är lätt att ge bort ett kaffebrev! Läs mer
  • Shampa B
    Shampa B skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Friendly, efficient service coupled with excellent coffee! Thank you. Läs mer
  • Leif H
    Leif H skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Mycket nöjd med både kaffeprodukterna och servicen från företaget! Läs mer
  • Adrian B
    Adrian B skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Jag har länge letat efter en tjänst som levererar alldeles nyrostade kaffebönor direkt till brevlådan (inte ombud) och, inte minst, till en rimlig kostnad.

Kafferosteriet Koppar är det första företaget jag stött på som uppfyller alla mina önskemål så jag testade att beställa från dem. Allting fungerade bra, jag gillar att frakten ingår i priset och – förstås – kaffet smakar bra.

Man ska vara medveten om att de inte rostar varje dag, så man kan få vänta på sin beställning lite, tills det finns färskrostade bönor att skicka. Då företaget är relativt nystartat fick jag ett personligt erbjudande om prenumeration som jag testat sedan i våras och är nöjd med. Varannan onsdag ligger det en påse kaffebönor i brevlådan som är alldeles nyrostade.

Skulle jag önska något so vore det möjlighet till större variation av bönor att välja mellan, i dagsläget finns det bara olika grader av rostning. Jag gillar att botanisera bland olika sorter, när jag köper bönor från andra rosterier. Läs mer
  • Henrik L
    Henrik L skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Kan varmt rekommendera !
    Gott kaffe, coolt att man får gott kaffe i brevlådan .
    Grundaren är hur trevlig som helst . Läs mer
    2017-08-31 Fredrik G svarar Henrik L
    Tack Henrik,
    då får vi se till att du blir en återkommande kund nu också. Hoppas Lättrosten kommer att smaka!
  • Johanna D
    Johanna D skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Jag har haft prenumerationen av kaffe från kafferosteriet i några månader, det är smidigt och kaffet kommer alltid i tid varannan vecka Läs mer
    2017-08-30 Fredrik G svarar Johanna D
    Tack Johanna för fin rekommendation. Tveka aldrig höra av dig till oss om det är något vi kan göra bättre eller om du undrar över något. Ha en fortsatt fin vecka!
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Riktigt gott och trevligt kaffe! Har just nu en prenumeration på det mörkrostade kaffet och är lite sugen på att lägga till det ljusrostade.

Överlag en kul grej och det är alltid lika trevligt när man överraskas av paketet kaffe som ligger i brevlådan. Läs mer
    2017-08-25 Fredrik G svarar Daniel B
    Hej Daniel, tack så jättemycket för en fin recension. Maila mig direkt så ska vi nog kunna snacka lite lättrostat också. ;-) Varje kund är en seger, stort tack för att du uppskattar kaffet och tjänsten. Ha en fin helg! hälsningar, Fredrik, KOPPAR
    Daniel B, Fredrik G gillar detta
  • Michael F
    Michael F skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Enkel och smidig tjänst, som ger gott nyrostade kaffebönor i brevlådan varannan vecka. Räcker utmärkt för två vuxna som tar några koppar per dag. Läs mer
    2017-08-25 Fredrik G svarar Michael F
    Tack Michael för en fin recension! Precis så. Min fru och jag gör också åt ungefär ett Kaffebrev på två veckor för frukostkaffet. Stort tack för att du är min kund, betyder supermycket. Ha en skön helg!
  • Hans A
    Hans A skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Jag har fått bra hjälp från företaget hela tiden. Leveranser kommer som det ska! Jag har köpt mest espressokaffe och lite bryggkaffe!

Jag är mycket nöjd kund! Läs mer
    2017-08-30 Fredrik G svarar Hans A
    Tack Hans för fin rekommendation! I dagarna bör du få ditt nya kaffe, hoppas det fortsätter att smaka. Ha en fortsatt fin vecka!
  • Erika S
    Erika S skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Positivt! Väl bemött. De tog tid för mig som kund och svarade utförligt på mina frågor Läs mer
    2017-08-25 Fredrik G svarar Erika S
    Tack Erika för en fin recension. Hoppas att du fortsätter att uppskatta både vårt kaffe och vår tjänst. Ha en härlig helg!
    Hälsningar,
  • Tobias R
    Tobias R skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Gott kaffe. Bra service. Smart tjänst. Läs mer
  • David T
    David T skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Jag har väl inte fått något personligt bemötande, men kaffet har kommit i brevlådan och det är gott! Bra tjänst! Läs mer
  • Sebastian D
    Sebastian D skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Ett fantastiskt litet kafferosteri med underbart gott kaffe och utomordentlig kundservice. De gör sitt yttersta för att sina kunder ska bli nöjda. Jag lyckades få dem att göra en speciallösning med deras kaffebrev där jag fick testa på alla deras kaffesorter, och när jag råkade få fel en gång så skickade de genast rätt produkt utan extra kostnad :) Läs mer
  • Maria S
    Maria S skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Helt otroligt gott kaffe. Smakar mycket mer och godare än ”vanligt” kaffe. Alltid superfärskt och jag har verkligen ingenting att klaga på! Dessutom är det mycket uppskattat att ge bort som present. Läs mer
  • Björn H
    Björn H skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Gott, smidigt, ekologisk, rättvist... Jag är så glad att jag testade Koppar! Jag har varit kund i över ett år nu och har inga som helst planer på att sluta! Läs mer
  • Åsa N
    Åsa N skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Mycket trevligt, personligt, snabbt och framsynt bemötande.
    Enkelt att beställa via hemsidan, bra med tydliga förklaringar kring olika malningar och kaffesorter. En av anledningarna till att jag valde Koppar är att de har en uttalad miljö- och rättvisetanke med sitt kaffe, och att det är ett litet företag.
    Inom timmar från min beställning (presskaffe mörk- och mellanrost) fick jag, förutom orderbekräftelse, ett personligt mail där man ville förvissa sig om att jag uppfattat leveranstiden (vilket jag hade eftersom den framgick tydligt).
    På utgivet datum kommer kaffet, snyggt och smart förpackat. Det är tydligt att man utformat förpackningen för att kunna hanteras i vanliga posten. Jag uppskattar de mindre förpackningarna eftersom jag dricker inte kaffe själv, utan har det för gäster, och då har en lite mindre och ojämn förbrukning. Det är också bra att det inte finns något extra, onödigt emballage.
    Alla har hitintills varit mycket uppskattande kring smaken.
    Jag kan varmt rekommendera Kafferosteriet Koppar och kommer definitivt handla igen så snart nuvarande förrådet tagit slut. Läs mer
    2017-07-23 Fredrik G svarar Åsa N
    Wow Åsa, vilket betyg!! Att få sådana här omdömen känns verkligen helt otroligt och sporrar oss att fortsätta jobba för att göra tjänsten ännu bättre. Skulle det vara något som du kommer på vi kan göra bättre - hör gärna av dig! Ha en superhärlig sommar!
    Fredrik KOPPAR
  • Anton J
    Anton J skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Detta är verkligen vad alla kaffeälskare behöver! skickade en beställning på måndagen och fick kaffebönorna i brevlådan på onsdag. Kaffebönorna var så färska att de behövde vila lite innan jag kunde använda dem till espresso (vilket är ett mycket bra betyg). Resultatet av de mellanrostade espressobönorna gav en mycket söt och fyllig espresso med lite syrlighet, precis som jag vill ha den. Hade de rostat bönor varje vecka hade de fått 10 av 5 i betyg! Läs mer
    2017-07-22 Fredrik G svarar Anton J
    TACK Anton!! Det betyder jättemycket att ha dig som kund! Hör av dig direkt till mig om det är något vi kan göra ännu bättre, förutom att rosta varje vecka (som vi också ser väldigt mkt fram emot, för det kan vi göra när vi har tillräckligt många kunder!).
    Ha en bra sommar!
    Fredrik
  • Julianna G
    Julianna G skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Åååhh så gott och smidigt det här är. Kan inte ge annat än högsta betyg. Jag njuter av varje kopp!!! Läs mer
  • Erik J
    Erik J skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Jag blev oerhört glad när jag såg att det äntligen fanns en bra tjänst för att prenumerera på nyrostat kaffe. Allting är verkligen tipp-topp, kundbemötandet, enkelheten att nyttja tjänsten och framför allt kaffet.

Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Peder W
    Peder W skrev om Kafferosteriet Koppar AB
    Jag var super nöjd med både produkten och leveransen. Kaffet var fantastiks gott och smakrikt, men med en otroligt smidig leverns. Har nu en stående leverans. Läs mer