Kafferosteriet Koppar AB

Kafferosteriet Koppar AB

About company

Kafferosteriet Koppar – Sveriges färskaste kaffe! Vårt nyrostade kaffe innehåller nästan 1000 olika aromer och är en helt annan smakupplevelse än vi svenskar är vana vid från "vanligt" kaffe i butiken. Kaffe från oss på Kafferosteriet Koppar levereras fraktfritt hem till dig, i vårt smarta Kaffebrev, bara ett par dagar efter...

173 omdömen om Kafferosteriet Koppar AB

TORD B
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Trevligt bemötande, snabba leveranser, mycket gott kaffe.

FREJ S
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Tror detta kanske är en av mina första recensioner jag skriver. Men här tar jag mer än gärna tid att uppmana alla som älskar kaffe att handla hos Kafferosteriet Koppar. För mig ett sällsynt fint bemötande och unik kunskap. Både kaffet och personalen gjorde mig varm i själen. Tack ska ni ha för ni givit mig julkänslan tillbaks. GOD JUL!

MIA L
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

En riktig pärla till företag som snabbt och enkelt levererar extremt gott, nyrostat kaffe. Pålitlig, trevlig och snabb kundservice - visst kostar det lite men kaffet är värt var enda krona! Förutom att det är schysst och ekologiskt är en påse ändå mycket billigare än ett fikabesök om man slår ut det per kopp :-)

Hans Olof Thor Å
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Grymt bra kaffe och härligt bemötande av kundservice!

Bo Kenneth A
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

För länge länge sen.. När man var liten och pappa skulle tanka på väg till semestern kommer jag ihåg att det kom ut någon i overall och frågade om allt var bra. Sen tankade han bilen och som en bonus putsade han vindrutan och frågade om det var något annat som önskades. Det var som och åka till ett hotell fast att sitta i bilen. I dag får man prata med pumpen om man skulle vilja ha något "extra" när man tankar. Men det roliga är att allt jag beskrev från förr ovan det finns allt fortfarande hos Kafferosteriet Koppen,...

JOAKIM R
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Jättesmidigt och kanonbra kaffe!

Mikael N
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Förutom det goda kaffet och den snabba leveransen direkt hem i brevlådan har jag nog aldrig känt mig så välkommen och kommunicera så mycket med en webbutik.

Louise S
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Ett väldigt gott kaffe. Snabba svar på mail

Niklas L
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Godaste kaffet jag har smakat. Jag har letat efter så goda smaker från kaffe som möjligt i flera år och jag tror att jag har letat färdigt! Jag drack en kopp direkt när jag fick kaffet i brevlådan och jag kunde inte fått en godare upplevelse. Nästa dag gick jag på jobbet och mindes tillbaka på den goda koppen kaffe och tänkte att jag måste ha fel, det kunde inte vara så gott. Men när jag kom hem så bryggde jag en ny kopp och det var lika fantastiskt! Jag valde en prenumeration på "ursprung" och fick Uganda Bukonzo Kaffebönor....

Magnus K
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Mycket gott kaffe som levereras bra och trevliga epostmeddelanden

Ulf lennart M
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Wow, det det var ett lyft med bönorna från Koppar (No 1 Espresso). Köpte tidigare direkt från ett exklusivt märke med rostning som var upp till en månad gammal. Hade svårt att få tillräckligt fin malning med den trots finaste inställningen på min Graef 800 och fick nästan ingen crema. Efter några malningsförsök med No 1 (rostning för tre dagar sedan) hamnade inställningen på sex för att få en perfekt shot med härlig crema. Och så smidigt med påsarna som går in i brevlådan så man slipper bege till ett utlämningsställe för upphämtning.

Niklas L gillar detta
Anton B
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Detta företag är absolut bästa jag haft att göra med på väldigt länge känns det som. Utmärkt service, håller vad de lovar, trevlig korrespondens i mail, helt klart driven personal, och det bästa av allt... Det bästa kaffe du kan köpa på prenumeration/löst i den form som passar dig (Hela bönor, malet för olika varianter av bryggning). Kan inte annat än ge fullt betyg på detta och kommer stanna som kund för "gott" som det ser ut just nu. :)

Niklas L gillar detta
John Östergaard P
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Fantastisk kaffe och en trevlig och snabb kundservice. De vet verkligen vad de sysslar med!

Mattias S
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Mycket bra och trevlig kundservice. Får hoppas kaffet håller lika hög nivå.

Svar från Kafferosteriet Koppar AB

Hej Mattias! Hör av dig annars, kaffet måste vara minst lika bra! ;-) Fredrik, grundare

Linda H
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Godaste kaffet jag druckit och helt klart fantastisk service! Prenumerationen fungerar perfekt och det är skönt att veta att gott kaffe dimper ner i brevlådan när det är dags! Rekommenderas varmt.

Nils H
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Fantastiskt gott kaffe och den snabbaste och trevligaste kundtjänsten jag haft att göra med hittills.

Jonas Ö
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Beställde hem en påse med Colombia Huila ekologiskt bryggkaffe. Och det var det absolut godaste kaffet jag smakat. Kommer fortsätta beställa härifrån! :)

BJÖRN H
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Utsökt kaffe som man kan dricka med gott samvete. Kommer fortsätta köpa härifrån :-)

Suzana S
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Så gott! Man blir bortskämd med fantastiskt gott kaffe! En påse varannan vecka med ljuvligt kaffe är fantastiskt smart! Smart påse med kaffe som landar i brevlådan och kaffet är i toppklass. Perfekt överraskningspresent till kaffeälskande vänner som inte bor i krokarna! Rekommenderas varmt! SMAKA!

Linus P
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Riktigt bra kaffe! Lyhörda och serviceminded! Fantastisk prenumerstionstjänst! 5 av 5!! Fanns det ett högre betyg skulle jag ge det!

Dominique Noel Ryszard W
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Väldigt bra service, mycket personliga och man förstår att det brinner för vad det gör ❤️💪 Jag är nöjd och kommer i fortsättningen köpa mina bönor här! När jag googlade runt så märkte jag att priset inte var så dyrt som jag tyckte från början 👌

Caroline Elisabeth A
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Finns mycket fina recentiorer om kafferosteriet koppar här, så därför ville jag testa. Beställde hem N°6 för pressokanna, och det smakar som vatten!!!! Hällde i rätt mycket i kannan, lät det dra länge och kaffet så svagt att det är som att dricka vatten smaksatt med typ kaffe. Icas kaffe har mer smak och är betydligt "mustigare" än detta. Tråkigt för jag såg fram emot en fin kaffeupplevelse!

Dominique Noel Ryszard W och 2 andra gillar detta
Svar från Kafferosteriet Koppar AB

Hej Caroline! Attans vad tråkigt att vi inte lever upp till dina förväntningar här. Det kan säkert finnas flera orsaker till att vi inte gör det, men förmodligen så är du mer van vid ett finare malt kaffe (som ICA:s är)... Ett mer finmalet kaffe extraherar mer smak. Mustig i sig är ett av våra fylligaste kaffen, bara Indonesien skulle jag säga är "mustigare". Vi har dock valt att mala alla våra presskaffen lite grövre än vanligt, landade i det efter att en massa kunder hjälpt oss testa fram. Eftersom vi har en 100% nöjd...

Emmanuel L
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Fantastisk service och otroligt gott kaffe. Har sällan blivit så nöjd med något!

Mia J
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Perfekt betyg från mig då kaffet jag beställer är nyrostat, koffeinfritt och ekologiskt. Det är inte så lätt att hitta koffeinfria bönor och definitivt inte ekologiska. Tummen upp för det! Jag har alltid fått svar vid problem, både via facebook och mail.

Anders Vestlund
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Kan knappt bli bättre, nyrostat och direktlevererat till dörren! Nu ska det bara hittas en favorit av alla sorter. :)

Sven L
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Ett paradis för en kaffenörd. Att få nyrostat kaffe som verkligen ÄR nyrostat hem i brevlådan är ju fantastiskt bara det . Men kaffet från Koppar är egentligen så gott att jag hade kunnat vänta på det en vecka för jag har ju i mitt kaffeliv väntat i 65 år på detta kaffe. Jag har nu varit prenumerant något år och njuter varje kaffekopp numera och har för tillfället prenumeration på no 7 Indonesian ett kaffe som verkligen är excellent och jag har bara ett annat kaffe som tål att jämföras med detta och det är Sumatra Gayo,...

Tobias Duv
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Fantastiskt gott kaffe! Dessutom är det alltid ekologiskt! Jag prenumererar på espressokaffe till min La Pavoni & maler med min Vario. Fungerar utmärkt! Jag kommer inte byta kaffe leverantör!

Ted O.
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

N˚1 EKOLOGISK MÖRKROST Snygg paketering, snabb leverans och trevlig hemsida. Kaffet kunde dock ha varit vilket budgetmärke som helst enligt mig. Jag fick hem kaffepaketet, öppnade, och luktade. Knappt någon doft överhuvudtaget. En märklig uns av cornflakes var det enda jag kunde få fram. Jag malde bönorna och slängde ner dem i min aeropress och hoppades på det bästa. Ingenting, väldigt smaklöst. För 89:- förväntade jag mig något annat. Jag tänker givetvis beställa någon annan sort så fort detta är slut, men om jag får...

Per-Ola W gillar detta
Svar från Kafferosteriet Koppar AB

Hej Ted! Det var jättetråkigt att höra. Vi har inte fått in några liknande klagomål från den batch som rostades den 11 december i fjol. Om det är så att du druckit kaffet först nu, så är det emellertid inte alls orimligt att du upplever kaffet som platt och smaklöst. Vi säger alltid att "Nyrostat är godast" och det är därför vi rostar alla våra kaffen varje vecka, så att kunderna alltid ska kunna dricka det färskt. En stor del av poängen går förlorad annars, för direkt när kaffet lämnar rosten börjar smakerna och aromerna...

Ida Nygren
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Fantastiskt gott espressokaffe!!! Extra förtjust i mellanrosten N°2. Nu kan jag riktigt längta efter att göra en latte eller att få hem en ny påse. Det är värt varenda krona! Supersnabb och bra leverans på bara 1-2 dagar direkt i brevlådan. Kan verkligen rekommendera!!

Johan H
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Snabb service och kaffet ger jag toppbetyg på👍

Andreas N
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Fredrik och hans team har verkligen kommit på något unikt som att skicka hem nyrostat kaffe till oss kaffeälskande nordbor. Och, det är inte bara idén med kaffebrev som är god, även kaffet är riktigt gott också! Vilken skillnad det var för mig att ena dagen dricka kaffe gjort på ett vanligt paket köpt i butik och andra dagen dricka nyrostat från Kafferosteriet Koppar. Visst, det är dyrare än det vanliga paket kaffe du köper i butik, men man får så mycket mer när man får hem nyrostat. Helt andra smaker, nyanser och variationer...

Maria T
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

BRYGGKAFFE N˚1 EKOLOGISK MÖRKROST Smidigt att få hemskickat! Dock inte mörkrostat utan mer som lätt mellanrost. Man får "lägga på" rätt mycket för att få tendens till smak. Priset 387 kr/kg ger inga poäng i prisvärdhet. Konceptet med nyrostat kaffe att få hem i brevlådan är bra MEN då det knappt smakar kaffe samt är fem gånger dyrare än "vanligt" kaffe (sånt som dessutom smakar kaffe!) så blir inte betyget så bra. Hade hoppas på mer!

Per-Ola W gillar detta
Elisabeth R
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Jag är jättenöjd! Det är så gott! Det här är rena vardagslyxen och jag njuter verkligen av varje kopp. Varje klunk är full av så mycket smak. Jag har ju alltid gillat kaffe men det här är helt nytt för mig. Och man blir personligt varmt bemött i kontakten. Det är också väldigt trevligt. Ni får aldrig sluta skicka hem kaffe till mig nu! 🙂 Pia Palmin Svanlund

Iréne L
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Kvalite´. Aha upplevelse på aromerna. Har inget problem med priset de tar så, bara att min plånbok inte tillåter att köpa så ofta. Nöjd. Lite guldkantupplevelse. Mvh

Lena W
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Köpte bryggkaffe. Mycket gott och fin balans. Gav bort i julklapp och det var uppskattat! Nu har jag gjort en beställning till på pressokaffe och nummer 6 bryggkaffe! Hade inga förväntningar, så blev mycket överraskad av det goda kaffet!

Tapsa P
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Grymt snabb leverans! Låg i brevlådan dagen efter beställningen. Kaffet var bland det bästa jag druckit! (Presskaffe N˚7 Dominikanska) Beställde mera idag, måste ha ett paket på jobbet också :-)

Svar från Kafferosteriet Koppar AB

Tack Tapsa! Betyder hur mycket som helst att höra sådana här saker. Vi rostar vidare här och det är bara höra av dig om du ser att vi kan göra något annorlunda eller bättre för dig. Tack från rosteriet!

Christina K
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Köpte presskaffe mycket gott och snabb leverans 😁jag är helnöjd

Adam D
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Underbart kaffe och grumt service!!

Gölin H
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Fantastiskt gott kaffe! Har alltid haft både socker /sötningsmedel och grädde/mjölk i mitt kaffe. Nu med "Kopparkaffe" använder jag ingetdera. Det om något säger väl allt! :-)

Christian W
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Prenumererat ett tag nu , och stortrivs med kaffet och bemötandet av Fredrik ! Prenumererar på hela bönor , och man blir bortskämd med smaken på detta kaffe , man vill inte ha annat än Koppars ! Kundservicen är den bästa jag stött på ! Strålande !

Filip G
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

La en beställning runt kl 13 på tisdag. Fick kaffet direkt hem i brevlådan redan dagen efter. Snabb leverans och kaffet levde upp till alla mina förväntningar. Kommer garanterat handla här mer framöver!

Birgitta B
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Trevligt proffsigt bemötande. Presskaffe mustigt Uppfyllde mer än mina förväntningar. Aldrig druckit så gott kaffe. Allt annat kaffe även om det är ekologiskt smakar sämre. Svårt att dricka annat kaffe efter det här!

Åsa N
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Hela bönor. Supergott!!! Då min kaffemaskin lagt av så har jag beställt brygg kaffe i stället. Säkert lika bra. Bra service.

Christian K
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Jag hade höga förväntningar på kaffet, men jag blev överraskad av bemötandet. Jag fick ett högst personligt bemötande och kommer fortsätta att prenumerera på kaffe från Koppar. Kaffet luktade fantastiskt och smakade ännu bättre. Ser verkligen fram emot att testa alla olika sorter som finns. Mvh Christian

Bodil D
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Prenumeration på mörkrostade kaffebönor. Godaste kaffet jag druckit! Har också varit i kontakt med ägaren, Fredrik, som är supertrevlig och väldigt serviceminded! Ett kanonbra affärsidé!

Rasmus E
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Fantastiskt serviceminded och tar sig verkligen tid för att hjälpa dig hitta det kaffe du helst vill ha. För mig som hade en tydlig preferens sen innan var jag osäker på vad jag ville ha och de erbjöd sig tillochmed att göra en ny rostning de normalt sett inte har för att göra mig nöjd med kaffet. Snabbt, fräscht och gott!

Yvonne B
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Wow! Vilken service, här finns verkligen en passion för kaffe, och vilket kaffe! Provat nr 1&2 och ser fram emot nya upplevelser framöver, är ingen storkonsument men vill att kaffet är skilnaden som gör skillnaden, och det gör det till 200%

Gunilla J
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Underbart nyrostat kaffe, den senaste leveransen med kaffe från Papua Nya Guinea är det godaste jag druckit på länge.

Ylva R
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Bra service och mycket gott kaffe!

Per H
Escribió sobre Kafferosteriet Koppar AB

Beställde Kaffe från kafferosteriet Koppar. Kom dagen efter, nyrostat med härlig arom. En lyx man kan kosta på sig ibland, om man bryr sig om smak och njutning.