Alla kategorier Renovera badrum Västra Götaland Göteborg Kakelhem Byggservice AB

Kakelhem Byggservice AB

Backa Bergögata 9, 422 46 Hisings backa — Visa karta

Läs vad 5 kunder tycker om Kakelhem Byggservice AB

• Kristina skrev om Kakelhem Byggservice AB
    Renoveringen av mitt badrum gick jättebra! Och slut resultatet är jag super nöjd med. Även trevlig och duktig personal, tack! Läs mer
  • Christian A
    Christian A skrev om Kakelhem Byggservice AB
    Ett badrum som lovades vara klart på 3 veckor tog 3 månader. Visst 1 månad av dessa får jag ta på mig då jag hade beställt en kommod som dröjde men ändå, 2 månader.
    Extremt mycket fel och slarv. De fick komma ett 10 tal gånger för att åtgärda allt från flimrande lampor som till slu slocknade helt till lister runt toaletthus och missade detaljer/delar. När vi till slut får ett klart badrum börjar det tidigt smälla och låta från rören vilket vi påvisat under tiden renoveringen höll på men som med allt annat snackades detta bort. Jag ringde både vårat vattenföretag samt försäkringsbolag och 2 oberoende besiktningsmän konstaterade att de bilat sönder ett rör o golvet på badrummet som läckte. Kakelhem byggservice fortsätter att förneka och säger att det inte finns några rör under golvet vilket jag har en planritning som visar så frågan är hur kunnig dessa herrar egentligen är.
    Kakelhem vägrar fortfarande erkänna att det är dem som gjort fel trots bevisning men som tur är ställde försäkringsbolaget upp och skall ta allt från början igen. Jag får alltså renovera hela rummet på nytt.
    Kakelhem byggservice vägrar kompensera en ända krona för detta!

Köp inga tjänster av detta företag!!! Läs mer
  • Jim N skrev om Kakelhem Byggservice AB
    Bolaget som vi hyr utav anlitade Kakelhem för att renovera lägenheten vi bor i och det känns oprofessionellt gjort.

De var inte klara när vi skulle flytta in, trots att de på morgonen sagt att de skulle vara klara när vi flyttade in efter lunch. De fick fre-mån på sig att göra klart men de målade bara väggarna och det är färgstänk på golven i flera rum.

Sex gånger fick de komma tillbaka och göra klart punkter som de hade struntat i eller missat. De sa flera gånger att de var klara även om de bara åtgärdade en femtedel av punkterna. De städade inte efter sig när de hade åtgärdat någonting och de lämnade småspik på golvet vid två tillfällen. De smutsade ner vårat sängöverkast och påslakan med verktyg som de använde och kladdade ner vår gitarr med färg utan att säga något.

I badrummet är det skavda och spruckna kakelplattor och det ser ut som de har applicerat fog med fingrarna. Det är kladdigt av fog och lim på kakelplattorna vilket gör det svårt att städa. De hade även satt ventilationsdonet bredvid ventilationsröret så att vårt badrum saknade ventilation.

Rören till diskmaskinen var felkopplade och kyl och frys fungerade inte då de hade behandlats felaktigt när de ställts in. Spisfläkten var felmonterad och det saknades kolfilter i en kolfilterfläkt.

När de har lagt golven så har de lagt ut brun fog om det blivit en glipa mellan vägg och golv. De använde också fog i skarvarna mellan lister istället för att såga till så att de passade. På några ställen har de skarvat ihop två längre lister med en kort bit emellan, istället för en fullång bit.

All finish i hela lägenheten ser amatörmässig ut, allt från att de har skruvat sönder skåp och trösklar vid montering till att de slätar över sprickor och hålrum med fog eller kladdat med färg, klister och fog på olika ytor.

Hade jag som privatperson anlitat kakelhem och fått en lägenhet som ser ut som den här hade jag varit förbannad och besviken. Läs mer
  • Klas Erik L skrev om Kakelhem Byggservice AB
    Trevlig, tillmötesgående och kunnig personal. Arbetet var ordentligt utfört och klart på utsatt tid och vi är mycket nöjda med resultatet.
    Tummen upp och tack!
    Rekommenderas Läs mer
  • sara a skrev om Kakelhem Byggservice AB
    Fick kontakt med Kakelhem Byggserivce AB,Dem var väldigt trevliga och kunniga rekommendrar dem starkt,Renoverade badrum samt kök och självklart blev det väldigt fint stort tack till er killar på Kakelhem Byggservice AB
    Sara Andersen Läs mer

Bästa badrumsrenoverarna i Göteborg: