Kakelhem Byggservice AB

Backa Bergögata 14, 422 46 Hisings backa — Visa karta

Välkommen till Kakelhem Byggservice AB!

Med erfarenhet inom byggbranschen sedan 1998 är vi din behöriga kakelspecialist i Hisings backa men omnejd. Med hjärta och stort engagemang finns vi här för dig oavsett om du är fastighetsägare, förvaltare, företag eller privatperson.

Hos oss på Kakelhem Byggservice AB får du hjälp med allt från att renovera kök, hall eller tvättstuga till att inreda badrum, snickeri, rivning och sanering samt mycket mer. Boka en kostnadsfri konsultation genom att besöka vår hemsida eller be om en offert så återkommer vi med pris. Varmt välkommen!

Läs vad 8 kunder tycker om Kakelhem Byggservice AB

• 2019-11-18

Maria Ulrica L skrev om Kakelhem Byggservice AB
    Kakelhem gjorde en helrenovering av mitt badrum. Jag är jättenöjd med utfört arbete. Mycket kunniga hantverkare. Från början var det lätt att nå dom men i slutet kom omständigheter som gjorde att det blev svårare att nå ansvarig, en mindre nackdel. Jag kan trots det varmt rekommendera företaget ! Läs mer
  • 2019-11-17

Johan B skrev om Kakelhem Byggservice AB
    Kakelhem gjorde ett bra jobb med totalrenoveringen av vårt hus på relativt kort tid! Vi är mycket nöjda med resultatet. Lätt att få kontakt om det är något man behöver hjälp med. Läs mer
  • 2019-11-01

Reza H skrev om Kakelhem Byggservice AB
    Vi är mycket nöjda med Kakelhem. Kunnig och professionell i alla lägen med hög standard. Kan varmt rekommendera detta företag. Läs mer
  • 2019-02-22

Jenny Nilsson skrev om Kakelhem Byggservice AB
    Jätte trevlig personal och bra service. Snabbt och bra arbete med ett fint renoverat badrum som resultat! Läs mer
  • 2018-10-18

Kristina skrev om Kakelhem Byggservice AB
    Renoveringen av mitt badrum gick jättebra! Och slut resultatet är jag super nöjd med. Även trevlig och duktig personal, tack! Läs mer
  • 2018-04-23

Jim N skrev om Kakelhem Byggservice AB
    Bolaget som vi hyr utav anlitade Kakelhem för att renovera lägenheten vi bor i och det känns oprofessionellt gjort.

De var inte klara när vi skulle flytta in, trots att de på morgonen sagt att de skulle vara klara när vi flyttade in efter lunch. De fick fre-mån på sig att göra klart men de målade bara väggarna och det är färgstänk på golven i flera rum.

Sex gånger fick de komma tillbaka och göra klart punkter som de hade struntat i eller missat. De sa flera gånger att de var klara även om de bara åtgärdade en femtedel av punkterna. De städade inte efter sig när de hade åtgärdat någonting och de lämnade småspik på golvet vid två tillfällen. De smutsade ner vårat sängöverkast och påslakan med verktyg som de använde och kladdade ner vår gitarr med färg utan att säga något.

I badrummet är det skavda och spruckna kakelplattor och det ser ut som de har applicerat fog med fingrarna. Det är kladdigt av fog och lim på kakelplattorna vilket gör det svårt att städa. De hade även satt ventilationsdonet bredvid ventilationsröret så att vårt badrum saknade ventilation.

Rören till diskmaskinen var felkopplade och kyl och frys fungerade inte då de hade behandlats felaktigt när de ställts in. Spisfläkten var felmonterad och det saknades kolfilter i en kolfilterfläkt.

När de har lagt golven så har de lagt ut brun fog om det blivit en glipa mellan vägg och golv. De använde också fog i skarvarna mellan lister istället för att såga till så att de passade. På några ställen har de skarvat ihop två längre lister med en kort bit emellan, istället för en fullång bit.

All finish i hela lägenheten ser amatörmässig ut, allt från att de har skruvat sönder skåp och trösklar vid montering till att de slätar över sprickor och hålrum med fog eller kladdat med färg, klister och fog på olika ytor.

Hade jag som privatperson anlitat kakelhem och fått en lägenhet som ser ut som den här hade jag varit förbannad och besviken. Läs mer
  • 2017-02-15

Klas Erik L skrev om Kakelhem Byggservice AB
    Trevlig, tillmötesgående och kunnig personal. Arbetet var ordentligt utfört och klart på utsatt tid och vi är mycket nöjda med resultatet.
    Tummen upp och tack!
    Rekommenderas Läs mer
  • 2017-02-10

sara a skrev om Kakelhem Byggservice AB
    Fick kontakt med Kakelhem Byggserivce AB,Dem var väldigt trevliga och kunniga rekommendrar dem starkt,Renoverade badrum samt kök och självklart blev det väldigt fint stort tack till er killar på Kakelhem Byggservice AB
    Sara Andersen Läs mer

Backa Bergögata 14, 422 46 Hisings backa