Alla kategorier Arkitekt Stockholms län Stockholm Östermalm Kask Arkitekter AB

Danderydsgatan 18, 114 26 Stockholm — Visa karta

Vi på Kask Arkitekter har utfört en rad olika typer av byggprojekt under våra 45 år i branschen. Uppdragsgivarna har varierat från privatpersoner och mindre företag till stora bolag och kommunala eller statliga myndigheter och vi har ofta varit ansvariga för tekniskt avancerade projekt.

Om- och tillbyggnad av historiska objekt, där korrekta material och tekniker är avgörande, är vi vana vid. Vi är kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001, respektive, och även i projekt där våra samarbetspartners tar över specifika delar står vi alltid som ytterst ansvariga.

Välkomna upp till vår vindsvåning på Östermalm för att diskutera din projektidé!

Läs vad 7 kunder tycker om Kask Arkitekter AB

• Viktoria S
    Viktoria S skrev om Kask Arkitekter AB
    Vi tog kontakt med dem för att få hjälp med ritningar till ett hus. Detta hus ska ligga i ett "känsligt" område. Kommunens bygglovsnämnd är väldigt petnoga med exteriört utseende för att det ska passa in i den befintliga bebyggelsen.
    Trots denna info så valde arkitekten först att rita något som vi inte ville ha och som vi visste att kommunen inte skulle godkänna. Detta gjorde att arbetet drog ut på tiden både kalendermässigt och i antal timmar, vilket vi tyckte var onödigt. Pga dessa extra timmar så blev det också väldigt mycket dyrare än vi kunde ana. då arbetet fick göras om flera gånger. Men vi fick till slut vårt bygglov (det blev avslag till en början, trots att vi hade styrt upp arbetet så att utseendet skulle bli godtagbart). Och huset är nu byggt. Läs mer
  • Göran S
    Göran S skrev om Kask Arkitekter AB
    Kask arkitekter är en mycket proffsig byrå med rätt attityd och kunskap. Jag har som entreprenör använt mig av många arkitektfirmor för ritningar på enbostadshus. Kask levererar alltid det som är avtalat och resultatet är ypperligt, att dom sen är mycket trevliga är grädde på moset. Läs mer
    2014-05-19 Lars S svarar Göran S
    Hej Göran!
    Vill tacka för din fina rekommendation på reco.
    gm Lars Seitz
  • Lale J
    Lale J skrev om Kask Arkitekter AB
    - Hur var bemötandet?
    Vädligt bra bemötande! Engagerade, proffessionella och drivna.

- Hur levde företaget upp till er förväntan?
    Företaget levde upp till mina förväntningar. Däremot hade jag en ganska bestämd bild av vad jag ville åtstadkomma med min lägenhet och på den punkten blev jag lite besviken över att resultatet inte riktigt matchade förväntningarna.

- Hur var stämningen/miljön/service-nivån?
    Mycket bra service! Engagerade om väldigt måna om projektet!

- Hur uppfattar du värdet av det ni betalade?
    Bra värde för pengarna! Nu blev som sagt slutresultatet inte vad jag hade förväntat mig vilket innebär att jag troligtvis måste göra egna justeringar innan jag kan gå vidare med min renovering men i övrigt, väldigt nöjd.

- Hur skulle du sammanfatta upplevelsen?
    Vädligt bra upplevelse! Engagerade, duktiga och måna. Jag är väldigt nöjd med arkitekterna och företaget om än något besviken på slutresultatet, Läs mer
    2014-05-19 Lars S svarar Lale J
    Hej Lale!
    Hoppas det gått bra med din lägenhet!
    Och tack för din rekommendation!
    Med vänlig hälsning
  • Wera K
    Wera K skrev om Kask Arkitekter AB
    Har ju egentligen bara erfarenhet av Lars Seitz, som är arkitekt hos Kask. Det har fungerat utomordentligt bra med honom. Pålitlig, snabb, vänlig etc. Läs mer
    2014-05-19 Lars S svarar Wera K
    Hej!
    Tack för fina ord på reco.se
    Hoppas ni har det bra i huset.
  • Dragan M
    Dragan M skrev om Kask Arkitekter AB
    professionelt, kunningt, korrekt ! Läs mer
    2014-05-19 Lars S svarar Dragan M
    Hej Dragan!
    Vill tacka för goda rekommendationer på reco.se
    MVH
  • mats å
    mats å skrev om Kask Arkitekter AB
    Proffsiga, innovativa och snabb hantering. Läs mer
    2014-05-19 Lars S svarar mats å
    Kask Arkitekter AB vill härmed tacka för era rekommendationer på reco.se
    Hando Kask
  • ulf E
    ulf E skrev om Kask Arkitekter AB
    gott- vi har alltid blivit bra bemötta och snabt expidierade. Trivs bra med Lars Seitz Läs mer
    2014-05-19 Lars S svarar ulf E
    Hej Ulf!
    Tack för trevligt samarbete samt era rekommendationer på reco.se

Danderydsgatan 18, 114 26 Stockholm