Alla kategorier Kattvakt Stockholms län Sollentuna Katthotellet Villa Minnet
Rekommenderat företag 2016 - Katthotellet Villa Minnet
Rekommenderat företag 2015 - Katthotellet Villa Minnet

Katthotellet Villa Minnet

Runstigen 3, 192 73 Sollentuna — Visa karta

På Katthotellet Villa Minnet älskar vi katter och det kommer ni att märka när ni träffar oss! För oss är katten en självklar familjemedlem och vi finns här för er som behöver hjälp att ta hand om era älskade familjemedlemmar när ni reser bort. Vi är djurvänner ut i fingerspetsarna och vi älskar det vi gör.

När ni ska resa bort är vi din katts andra hem. Du hittar oss i lummiga Viby i Sollentuna. Vi ligger i ett perfekt läge mitt emellan Stockholm City och Arlanda. Vi har 20 separata rum för våra kattgäster, varav 11 sviter med tillgång till egna och stora uteplatser på 6-7 kvadratmeter via kattlucka.

Vi är ett modernt kattpensionat och har som enda katthotell i Sverige ett bokningssystem online där du enkelt kan ta del av vilka datum som är lediga samt att du kan slutföra hela din bokning med kortbetalning direkt. Du kan boka plats ända upp till ett år i förväg så se till att vara ute i god tid inför resan.

Vi fungerar som ett “All-inclusive”-hotell. Här får din katt torrfoder, kattsand, kärlek och allt som hör därtill såsom bus, kel och gos, rensning av ögongrus, borstning och annat som vi tycker att din katt behöver.

Här kan din katt njuta av nivåskillnader, eget fönster, stor klösmöbel, mysmöbler, leksaker, anpassade önskemål och för er som bokar en svit finns tillgång till egen uteplats.

Vi garanterar tillsyn av varje katt tre gånger om dagen och oftast fler gånger än så. Mat får de två gånger om dygnet och samtidigt fräschar vi givetvis till kattlådan då. Vi har goda erfarenheter av en mängd olika medicineringar och det ingår kostnadsfritt i vistelsen.

Varmt välkommen!

Läs vad 44 kunder tycker om Katthotellet Villa Minnet

• Eva A
    Eva A skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Bästa katthotellet!! Varmaste rekommendarationer!!
    Nicholas o Lotta, ni är fantastiska🙏🏼
    Eva o Jonas
    (Stefan o Isac)
    2016-10-28 Katthotellet Villa minnet svarar Eva A
    Varma kramar till er och era härliga katter! :)
  • Anders O
    Anders O skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Vår lilla misse kom hem efter 14 dagar på Villa Minnet, glad och harmonisk som aldrig förr! Märktes inte ens att hon varit borta. Hon måste ha haft det precis som hemma hela tiden...
  • Natalia T
    Natalia T skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Rekommenderar starkt detta katthotell. Mina katter trivdes så bra att dem ville tillbaka till hoteler när vi kom hem. Väldigt rent och väl omhärdetagen och Lotta och Nicholas är så kärleksfulla med katterna. Tack och vi kommer definitivt tillbaka!
    2016-10-13 Katthotellet Villa minnet svarar Natalia T
    Tack så jättemycket för de varma orden! Det var ett rent nöje att få ta hand om dem. Ni är så varmt välkomna tillbaka!
  • Kattis
    Kattis skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Vår katt Morris blev fantastiskt väl omhändertagen, kan varmt rekommendera Villa Minnet.
  • Ina B
    Ina B skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Har bara gott att säga om hotellet! Vår Loka trivdes bra i sin fina svit.
    2016-09-29 Katthotellet Villa minnet svarar Ina B
    Härligt att höra! Varmt välkomna tillbaka!
  • Susanne E
    Susanne E skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Tack för att ni tog så väl hand om Chanel & Venus i sommar.
    Det kändes tryggt att lämna våra kattjejer hos er, och vi kommer gärna tillbaka en annan gång!
    2016-08-31 Katthotellet Villa minnet svarar Susanne E
    De små vännerna! Krama om dem så gott från oss. Hoppas att vi träffas igen! :)
  • Eva L
    Eva L skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Rekommenderar mycket varmt detta pensionat. Mycket trevligt bemötande, rent och fint överallt.
    TusenTack för mycket god omvårdnad av våran lilla Svante, vi kommer gärna tillbaka.
    2016-08-24 Katthotellet Villa minnet svarar Eva L
    Ni får krama om er champion! Vilket nöje det var att få ha honom här hos oss!
  • Veronica M
    Veronica M skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Rekommenderas!
    Fint o fräscht!
  • Ulrika
    Ulrika skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Rekommenderas! Jag och min katt är jättenöjda med stället! Det ligger bra och hela stället är fint, rent och fräscht. Vi har fått ett bra bemötande av alla och vi kommer definitivt tillbaka. :)
    2016-08-21 Katthotellet Villa minnet svarar Ulrika
    Vad jättekul att höra! Varmt välkomna tillbaka till oss!
  • Johan E
    Johan E skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Våra två kissar Leo och Lisa bodde på katthotellet under 3 veckors tid. De verkar ha haft det toppen även om det var lite mindre än de är vana med. Hade en svit med egen uteplats och var väldigt nöjda med upplevelsen. Rent och fräscht samt härlig personal som verkligen gör allt för att pälsbollarna ska trivas!

Vi kommer tillbaka!
  • Linda B
    Linda B skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Vår Saku var på katthotellet i över två veckor, så ett rum utan utevistelse hade varit ett otänkbart alternativt. Som tur hade Villa minnet en svit med stor uteplats, som Saku använde flitigt, stort pluss för det! Det kändes väldigt tryggt att lämna Saku där och vi kommer definitivt att återvända.
  • Lotta T
    Lotta T skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Mina katter Egil och Molly tillbringade två veckor på Villa Minnet. För katter som är vana att gå ut var det lyxigt med rejält tilltagen uteplats med klätterträd. Det kändes som ett tryggt och bra ställe att lämna sina små älsklingar när man åker på semester. Extra plus till att de la ut bilder på nätet på kissarna :)
  • Ulla W
    Ulla W skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Vår katt Rasmus har trivts väldigt bra och han har tagits mycket väl om hand. Det känns tryggt att lämna honom på Villa Minnet.
  • Carina G
    Carina G skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Så skönt att kunna åka iväg på semester och veta att katten har det bra och tas hand om av kunniga och hängivna kattälskare. Återkommer gärna.
    2016-08-02 Katthotellet Villa minnet svarar Carina G
    Åh, vad kul att höra! Krama om lille Mulle från oss! Vi har postat den fina borsten och hoppas att den kommer fram!
  • malin m
    malin m skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Vi har haft vår Tiger boende 9 dagar på Katthotellet Villa Minnet. Han har verkligen blivit fint omhändertagna och ägarna till Villa Minnet är verkligen på rätt plats, kattälskare.
    Vi kommer snart tillbaka. Stort tack! Malin & William
    2016-07-09 Katthotellet Villa minnet svarar malin m
    Lille Tiger! Mysig, gosig och jättehärlig! Vi saknar honom i hans holk! Hälsa från oss :)
  • Anna K
    Anna K skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Superfräscha kattrum och väldigt vänligt bemötande! Vår katt stormtrivdes och fick prima service inkl medicinering och skötsel av tidigare sårskada. Vi kommer gärna tillbaka!
  • per-eric e
    per-eric e skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Vi har haft vår katt Kotten på Villa Minnet under midsommarhelgen. Att Kotten mått bra under denna vistelse såg vi alldeles klart. Lotta och Nicholas berättade att Kotten hade varit mjuk och god redan från början och även nyfiken (inte dumt för en16 åring). Att han spann och var glad när vi kom för att hämta honom och var helt trygg i sitt beteende visade
    tydligt att allt var rätt, det är en känslig herre vi har att göra med.
    Vi kan verkligen varmt rekommendera Villa Minnet för er som behöver ett katthotell. Här tas katterna om hand på ett tryggt, varmt och välordnat sett.

Lena och Pecka Erkesjö
    2016-06-28 Katthotellet Villa minnet svarar per-eric e
    Vi var så glada över att få förtroendet att få ta hand om den lille Kotten! Han har verkligen spritt glädje och värme över hela katthotellet! Ni är varmt välkomna tillbaka om ni behöver hjälp med Kotten igen! Kram på er allesammans!
  • Ingrid M
    Ingrid M skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Jag kan varmt rekommendera Villa Minnet. Vår Tussan blev så väl omhändertagen av den supertrevliga personalen. Vi kommer gärna åter.
    2016-06-15 Katthotellet Villa minnet svarar Ingrid M
    Åh så kul att höra! Krama om den lilla Ragdollen från oss!
  • Yvonne L
    Yvonne L skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Zessan 8 år gammal har tidigare varit på katthotell 7 gånger och vi trodde alla ställen var och såg ungefär likadana ut, kände väl oss någorlunda nöjda därför. När det då plötsligt skulle stängdas, fick jag tips på ett par ställen, men som inte kändes så inbjudande och sökte själv på Internet.
    Hittade Villa Minnet, tyckte nästan det lät för bra för att vara sant. Ringde och bad att få komma och titta - Vi fastna direkt. Redan på hemvägen fick jag skuldkänslor över hur Zessan fått ha det alla gånger tidigare vi lämnat henne, nu i jämförelse när jag sett detta mys-katt-hotell.
    När vi kom hem, bokade vi in henne direkt för nästa resa och nu har hon varit där. När vi hämta henne kunde vi nästan tro att hon varit på spa, hon lukta till och med gott, pälsen kändes mjuk och ren fin kring ögon och öron, där som hon har tendens att få smuts snabbt.. alltså tvärtemot hur det varit tidigare när vi hämtat.
    Mot hösten är hon inbokad 1 vecka igen, jag känner mej helt lugn och vet Zessan kommer får det så bra, med dessa 2 trevliga, helt underbara kattälskare som har Villa Minnet.
    Toppen också att det går att boka långt i förväg, då vi normalt brukar vara ute väldigt tidigt med att beställa resa. Rekommenderar starkt Villa Minnet, tack för ett toppen mysigt katthotell.
    2016-06-06 Katthotellet Villa minnet svarar Yvonne L
    Åh vad roligt att höra! Vi är så glada att vi fick ta hand om Zessan åt er och ni är varmt välkomna tillbaka! Ta hand om er, ge Zessan en godbit från oss och njut av sommaren så ses vi snart igen!
  • Lena H
    Lena H skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Jag kan varmt rekommendera Villa Minnet. Våra katter Viggo och Nero har tagits hand om på bästa sätt. Vi kommer att återkomma till detta trevliga katthotell
  • Sven-Erik R
    Sven-Erik R skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Vår lille, men gamle (16 år), katt Frasse är en van hotell- och pensionatsgäst. I 15 års tid var han en trogen gäst på Stallbackens kattpensionat i Vallentuna, där han trivdes alldeles utmärkt. Men när Stallbacken lade ner verksamheten i vintras blev vi nästan panikslagna. Var skulle vi nu kunna inackordera Frasse? Vi googlade runt och hittade snabbt Villa Minnet, åkte och hälsade på och fick genast förtroende för såväl ägarna som hotellet. När vi sedan åkte på en weekendresa till Sälen i februari, så fick Frasse själv uppleva Villa Minnet under några dagar. När vi sedan hämtade honom verkade han vara jättenöjd med sin vistelse. Nu har han bott där en andra gång (10 dygn blev det) och han stormtrivdes verkligen med såväl ägarna som de andra gästerna. Nu kan vi och Frasse se fram emot många nya vistelser på Katthotellet Villa Minnet. Det är nu bara drygt 5 veckor till nästa. Frasse längtar.... :-)
  • Anna
    Anna skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Våra katter Igor och Chili har varit med från starten och gästat Villa Minnet och vi kan varmt rekommendera detta mysiga katthotell :-)
  • Karin W
    Karin W skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Fantastiskt ställe som drivs av riktiga kattälskare! Känns både proffsigt och personligt. Allra varmaste rekommendationer!
  • Helena T
    Helena T skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Vi kan varmt rekommendera Katthotellet Villa Minnet! Nelson var där över jul och nyårshelgerna och blev otroligt bra omhändertagen, gosad med och det märktes när vi hämtade honom att han hade haft det jättebra! Dessutom var han dålig, men han togs om hand jättebra och vi som var på semester kunde känna oss trygga och lugna. Tack för ett jättebra Kattpensionat!
  • Katarina H
    Katarina H skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Det var första gången vi lämnade in vår katt på hotell och vi är otroligt nöjda med vistelsen och bemötandet! Ägarna är väldigt trevliga och genuint intresserade, extra kul med bloggen så att man kan få en uppdatering om hur det går. Vår katt kommer absolut att bo här nästa gång vi reser bort!
  • Per B
    Per B skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Här känns det tryggt att lämna sin katt. Lugnt och trevligt.
  • Björn E
    Björn E skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Katterna mådde utmärkt på sin vistelse, den sociala träning som blir på katthotellet mellan katterna är riktigt häftig.
    Ägarna är jättetrevliga, och det är tydligt att de tycker om att ta hand om katterna som är på besök - jo, det känns mer som att man är på besök än att man lämnar katterna på generellt pensionat.
    Vi kommer säkerligen att återkomma!
  • Kirsten H
    Kirsten H skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Kan varmt rekommendera detta katthotell som vi testade för första gången, då vårt vanliga hade stängt. Supermysigt med väggfasta klätterställningar/sovplatser i alla rum, där man såg att katterna verkligen trivdes! Trevligt bemötande från ägarna som man märkte var riktiga kattälskare! Kommer definitivt att använda Villa Minnet igen nästa gång vi behöver ett katthotell!
  • Kerstin K
    Kerstin K skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Fantastiska kattvänner som driver detta katthotell. Mycket nöjda när vi hämtade våra små älsklingar efter en veckas vistelse. Självklart blir det Villa Minnet nästa gång vi har behov stt lämna våra familjemedlemmar!
    Tack igen!
  • Tatjana G
    Tatjana G skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Kändes bra och tryggt. Trevligt bemötande. Kunde verkligen koppla av på min solsemester då jag visste att mina katter var trygga och väl omhändertagna på Katthottellet !
    Bästa rekommendationer.

Tatjana Westman
  • Kattis S
    Kattis S skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Trevligt bemötande, mysigt katthotell. Ägare som visar intresse i alla sina gäster! Vi återkommer gärna. Rekommenderas!!
  • Anna K
    Anna K skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Jättemysigt katthotell och supertrevlig personal som älskar katter. Kan verkligen rekommenderas!
  • Eva E
    Eva E skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Kan varmt rekommendera detta fina hotell . Kändes mycket tryggt att ha mina älsklingar där i två veckor i ett rum som dessutom hade uteplats. Bemötande mycket trevligt,kunnigt och det märks att dom älskar katter ??????! Kommer självklart återkomma!
  • Katie K
    Katie K skrev om Katthotellet Villa Minnet
    This was a very nice place for my cat to stay in.

I love my cat very much and it's not easy for me to trust someone else to take good care of her when I'm away, but "Katthotellet Villa Minnet" did a great job and I will definitely be using their services again in the future.

The host, Nicholas, was very friendly and helpful, and that made me feel comfortable about the idea of leaving my cat at the Hotellet.

The rooms are clean and have everything your cat would need during his/her stay (food, water, litter, toys...etc).

I recommend "Katthotellet Villa Minnet" :)
  • Jarkko R
    Jarkko R skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Mycket fint och modernt katthotell med väldigt trevliga ägare. Vår katt var så lugn och harmonisk när vi hämtade hem honom. Han verkar ha haft det riktigt bra under veckan på hotellet.
    Det märks tydligt att ägarna tycker mycket om katter och att de vet hur ett katthotell ska drivas.
    Vi kommer helt säkert tillbaka.
  • Lisa
    Lisa skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Jag hade min katt 4 nätter på Villa Minnet och är otroligt nöjd. Ägarna är väldigt trevliga och tycker verkligen om katter. Bemötandet var strålande, allt har gått smidigt. Men viktigast av allt - katten har haft det mycket bra.
  • Jan-Olof H
    Jan-Olof H skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Bra bemötande. Fräscha lokaler. Måns verkade trivts bra. Rekommenderas! Återkommer gärna.
  • Mina
    Mina skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Ett fräscht och fint katthotell som vi rekommenderar starkt. Vi uppskattade verkligen att vår katt fick bästa möjliga mottagande och att både vi och katten blev väl bemötta.
  • Mina
    Mina skrev om Katthotellet Villa Minnet
  • Hasse N
    Hasse N skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Kanonbra katthotell, trevligt bemötande, känns tryggt att lämna katten där
  • Michaela K
    Michaela K skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Enkelt att boka, fint hotell och trevliga ägare. Det kändes tryggt att lämna ögonstenarna i Villa Minnets omsorg. Kommer att boka igen när det behövs.
  • Wendy A
    Wendy A skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Stort tack! We really have to thank Katthotellet Villa Minnet for the recent stay our cat enjoyed. We were very pleased by the ease of booking & communication, fresh & clean premises and professionalism shown both on drop-off and pick-up. But best of all -- our cat returned home happy, rested and relaxed. We'll definitely be back!
  • Cecilia S
    Cecilia S skrev om Katthotellet Villa Minnet
    En toppenställe helt enkelt!
    Vår katt blev väl omhändertagen och det kändes tryggt att vara på sportlov. Snabb återkoppling via mejl när vi undrade hur katten mådde. Det blir fler besök när vi behöver hjälp nästa gång. Stort tack!
  • Caroline T
    Caroline T skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Min katt verkar ha haft en alldeles ypperlig julledighet på Katthotellet Villa Minnet. Uppskattar verkligen att bloggen uppdateras så frekvent och alla de fina bilderna på katterna som visas där. Ett extra plus i kanten för trevligt bemötande och skjutsen till stationen så vi slapp vänta på bussen i kylan. Kommer definitivt tillbaka. Tack!

Runstigen 3, 192 73 Sollentuna