Alla kategorier Kattvakt Stockholms län Sollentuna Katthotellet Villa Minnet

Katthotellet Villa Minnet

Runstigen 3, 192 73 Sollentuna — Visa karta

På Katthotellet Villa Minnet älskar vi katter och det kommer ni att märka när ni träffar oss! För oss är katten en självklar familjemedlem och vi finns här för er som behöver hjälp att ta hand om era älskade familjemedlemmar när ni reser bort. Vi är djurvänner ut i fingerspetsarna och vi älskar det vi gör.

När ni ska resa bort är vi din katts andra hem. Du hittar oss i lummiga Viby i Sollentuna. Vi ligger i ett perfekt läge mitt emellan Stockholm City och Arlanda. Vi har 20 separata rum för våra kattgäster, varav 11 sviter med tillgång till egna och stora uteplatser på 6-7 kvadratmeter via kattlucka.

Vi är ett modernt kattpensionat och har som enda katthotell i Sverige ett bokningssystem online där du enkelt kan ta del av vilka datum som är lediga samt att du kan slutföra hela din bokning med kortbetalning direkt. Du kan boka plats ända upp till ett år i förväg så se till att vara ute i god tid inför resan.

Vi fungerar som ett “All-inclusive”-hotell. Här får din katt torrfoder, kattsand, kärlek och allt som hör därtill såsom bus, kel och gos, rensning av ögongrus, borstning och annat som vi tycker att din katt behöver.

Här kan din katt njuta av nivåskillnader, eget fönster, stor klösmöbel, mysmöbler, leksaker, anpassade önskemål och för er som bokar en svit finns tillgång till egen uteplats.

Vi garanterar tillsyn av varje katt tre gånger om dagen och oftast fler gånger än så. Mat får de två gånger om dygnet och samtidigt fräschar vi givetvis till kattlådan då. Vi har goda erfarenheter av en mängd olika medicineringar och det ingår kostnadsfritt i vistelsen.

Varmt välkommen!

Läs vad 84 kunder tycker om Katthotellet Villa Minnet

• Emma S skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Fantastiskt bemötande! Engagerade och flexibla ägare. Min katt blev riktigt bortskämd, som sig bör när man bor på hotell. Rekommenderas varmt och hjärtligt! Läs mer
  • sujeet b skrev om Katthotellet Villa Minnet
    We have been using Katthotellet Villa Minnet for Lilly since a year+ now. She has already stayed more than twice at Villa Minnet. Both Nicholas & Lotta are cat lovers and take good care of Lilly and ensure we have a relaxed vacation :)

Villa Minnet's location, cleaniness and hygene are also good and we never had any issues for Lilly once's she's back home. Nicholas and Lotta are also kind enough to consider any date changes or bank the booked dates if required.

Lilly is happy to see other cats at Villa Minnet and gets food, water and care on time. Overall we are happy with Katthotelllet Villa Minnet and do recommend to book well in adavance to get a room for ur cats :)

cheers
    Sujeet Läs mer
  • Susane W skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Vår "lilla Sessan" har bott på Villa Minnet några gånger och hon kommer hem nöjd och glad. Känns helt tryggt att lämna Sessan hos Nicholas och Lotta. // Susane W Läs mer
  • Pia N
    Pia N skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Vicke och Carry kommer gärna tillbaka. Läs mer
  • Lena skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Vår Ernst kunde inte haft det bättre under sin årliga vistelse på Villa Minnet! Detta var tredje gången och han ville knappt åka därifrån när vi kom för att hämta hem honom. Som tidigare gånger var han glad, harmonisk, luktade gott och såg väldigt välmående ut. Vi har märkt att han tycker mycket om Lotta och Nicholas och vi vet att han blir väl omhändertagen där när vi är bortresta. Stort tack till Villa Minnet från Ernst med familj! Läs mer
    Nicholas H gillar detta
  • Nikki B
    Nikki B skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Världens bästa katthotell!
    Nicholas och Lotta, som driver Villa Minnet, är äkta kattmänniskor som är väldigt kunniga med mycket katterfarenhet. Dom är väldigt tillmötesgående och lyhörda för alla behov som både fyrbenta och tvåbenta har.
    Stort bonus är att man kan få väldigt proffsig hjälp med att få in dom små liven i sina transportburar när man ska åka om man inte har kissar som kliver in helt frivilligt i sina burar.
    Hotellet är väldigt fint uppbyggt efter katters alla tänkbara behov och är väldigt rent och fräscht.
    Vi rekommenderar Villa Minnet varmt till alla kattägare som behöver få åka iväg på lite semester och till alla kissar som vill komma iväg på lite lyx-semester.
    Tack Nicholas och Lotta för den här gången! Vi ses vid nästa semestertillfälle!
    //Nicole & Anders och Zappa & Ziggy Läs mer
  • Siri B
    Siri B skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Fantastiskt katthotell! Underbara människor som har hand om katterna, genuin omtanke och kärlek präglar omvårdnaden. Bättre kan inte en katt få det! Läs mer
  • Robert P skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Vilken Katthotell!! Enligt min mening helt exceptionellt. Fantastisk sköt av Lotta och Niclas. Ren, snygg och välplanerat.
    Folk som verkligen bry sig om katter och deras välmående.
    Katter får inte det bättre än att ta deras "semester" på Villa Minnet och ägaren till katter kan kopplar av på deras semester för att man kan lita 100% på Lotta, Niclas och alla andra som arbetar där!
    Stort Tack ni är fantastisk!!
    Med vänlig hälsning
    Robert Peart Läs mer
  • Sani I
    Sani I skrev om Katthotellet Villa Minnet
    We went on vacations and left our cat for ~18 days. They took care of her really well and we're really pleased by their attention and care. Läs mer
  • Camilla L skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Tack för denna gång hälsar King och Legend - vi ses i augusti igen! Läs mer
  • Mari L skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Villa Minnet är rent, snyggt och drivs på ett professionellt sätt av genuint kattälskande personer/familj. Hälsar katten Figge m familj : ) Läs mer
  • Wiktoria A
    Wiktoria A skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Än en gång supernöjda med Katthotellet Villa Minnet. Genuint kattälskande hotellvärdar! Läs mer
  • Virginie C
    Virginie C skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Vi har haft våra ragdolkille ett par gånger och vi är så nöjda! Rent, nybyggt och så trevliga och kattkära ägare!
    Vi ska dit igen under sommar lov!
    Nu är vi stammis❤️ Läs mer
  • Johan A
    Johan A skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Laban tackar för sig för ännu en trevlig vistelse! Rent och snyggt och mycket kärlek. Tryggt att veta. Kommer snart tillbaka! Läs mer
  • Annelie K skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Detta var första gången jag lämnade ifrån mig mina snart två år gamla Maine Coons, men det kändes jättetryggt att lämna dem här! Märks att det är riktiga djurvänner som har hand om stället. Vi kommer definitivt tillbaka! Läs mer
  • Rosemary S skrev om Katthotellet Villa Minnet
    This is a great cat hotel! The facility is clean, modern and well designed. The rooms are thoughtfully designed and well equipped, for the comfort and safety of the guests. The owners, Lotta and Nicholas, are very friendly, informative, supportive and true professionals. My cat, Ben, is always cautious of new people, and never lets anyone (except Mummy, of course) to pick him up. He hisses at people to warn them to keep their distance. But upon minutes of meeting Nicholas for the first time, I was amazed to see Ben already in Nicholas arms! That never ever happened before. When it was time to go home, Lotta assisted with the check-out and I can see how comfortable Ben was with Lotta...he even rolled over and showed his tummy :) Overall, we (Ben and mummy) are very satisfied and will definitely come back again! Thank you, Lotta and Nicholas! Läs mer
  • Tina H skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Vi är så nöjda med våra två katters två vistelser på katthotellet Villa Minnet! Läs mer
  • Lillan G
    Lillan G skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Superställe! Rent och fint! Flisan och Fläcken hälsar att de gärna kommer tillbaka! Tror att Flisan hade span på Mr. Weasley för hon gick länge och jamade vid dörren när hon kommit hem!❤️ Läs mer
  • Elena M
    Elena M skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Absolutely great place, our cats loved it. It is also very apparent that the owners are both professional and genuinely fond of their guests. Will surely come again! Läs mer
  • Emma W skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Our 11 month old Kat and 17 week old Abba, stayed at Villa Minnet for 2 nights. The facilities are modern and the outside area is very well equiped and spacious. Nicholas and Lotta will look after your cat as if it were their own. Läs mer
  • Kerstin H skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Både vi och katterna är jättenöjda. Rent och snyggt. Det märks att de verkligen tycker om katter och pysslar om dem det där lilla extra. Läs mer
  • Lotta A skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Vi och våra katter är supernöjda! Kan varmt rekommendera Villa Minnet. Läs mer
  • Annica B
    Annica B skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Kan verkligen rekommendera detta katthotell. Kändes tryggt och säkert att lämna min katt där. Läs mer
  • Sara R skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Jag och min katt kan inte vara nöjdare! Så fint, fräscht och omhändertagande ställe på alla sätt! Läs mer
  • Zandra J skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Detta fridfullt belägna katthotell och dess värdar – Nicholas och Lotta förtjänar alla stjärnor som går att få! De är helt underbara med katterna och behandlar dem som om de vore deras egna. Lexi trivs så bra att hon nästan inte vill åka hem! Hon kommer alltid hem nyduschad och väldigt nöjd! Jag ger mina allra varmaste rekommendationer!

Kramar från oss Läs mer
  • Moa M
    Moa M skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Jättenöjda med vår katts vistelse hos er, proffsigt och tillmötesgående. Läs mer
  • Sofia G
    Sofia G skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Detta katthotell kan rekommenderas varmt. Superfräscht och vilket engagemang i katterna! Har bara positivt att säga om detta ställe. Det kändes jättebra att lämna vår Sally där när vi var bortresta, vi kommer gärna tillbaka. Läs mer
  • Marianne N skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Tack för att ni tog så fint hand om min knepiga Tuss! Hon är en skygg, äldre katt som aldrig hade bott på katthotell tidigare, men det avlöpte mycket väl. Hon lät sig till och med klappas samt matas med sin medicin – ingen självklarhet i hennes fall. Hotellet är rent, fint och välskött. Ett extra plus för snabb och smidig kommunikation per mejl, när så behövdes.
    Vi kommer gärna tillbaka! Läs mer
  • Ellika C
    Ellika C skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Vill verkligen rekommendera katthemmet Villa Minnet. Våra älsklingar Barney och Fred har varit på besök flera gånger och de är så lugna, trygga och nöjda när vi hämtar dem. Personalen känns verkligen engagerad och ser varje katt och deras behov. Vi är så glada att de finns! Läs mer
    2017-07-09 Katthotellet Villa minnet svarar Ellika C
    Åh söta ni vilka fina ord! Det är lätt med katter som Fred & Barney! :-)
  • Katarina Ö skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Rekommenderas varmt! Vi har valt att checka in vår Toffee vid fyra tillfällen och har varit mycket nöjda varje gång. Vi vet att han blir väl omhändertagen. Rent och fint är det och nu när man har byggt ut Villa minnet med ännu större sviter känns det också ännu bättre att veta att Toffee får ett stort utrymme att vara på, både inne och ute.
    Tack Lotta och Nicholas för att ni finns! Läs mer
  • Pernilla S
    Pernilla S skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Elin har besökt Villa Minnet två gånger, hon som normalt sett är skygg. Hon har varit nöjd och pratat långa haranger båda gångerna på vägen hem. Ett riktigt "katt-SPA" med engagerade ägare. Kommer att boka fler gånger! Läs mer
    2017-06-29 Katthotellet Villa minnet svarar Pernilla S
    Vi ser fram emot att få ta hand om lilla Elin igen! Ha en underbar sommar :)
  • Julia H skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Jag har alltid varit skeptisk till att lämna bort katt på pensionat, tänkt sterila miljöer och avsaknad av kärlek.. Den här gången hade jag dock inget val och bokade efter rekommendationer in min kisse på Villa Minnet en vecka. Vilken positiv överraskning! Det formligen sprutar kattkärlek från ägarna och det kändes inte alls jobbigt att lämna. Han verkat ha hållits aktiverad genom leksaker och sällskap och dom har haft full koll på mat, toalettvanor och allt annat. Ubbe hälsar att han gärna vill komma tillbaka snart!

Julia Läs mer
    2017-06-26 Katthotellet Villa minnet svarar Julia H
    Ubbe är en helt underbar liten katt och det var ett rent nöje att få ta hand om honom och ta del av hans liv ett litet tag! Tusen tack för förtroendet och varmt välkomna tillbaka :)
    Julia H, Katthotellet Villa minnet gillar detta
  • Yvonne S
    Yvonne S skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Tack för att ni tog hand om vår Eddie så bra! Kändes helt tryggt! Läs mer
  • Linda S skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Jag är väldigt kräsen med vem som sköter mina katter och har helst undvikit kattpensionat tidigare, men på Villa Minnet kände jag mig genast trygg med att lämna mina två katter. Fint, rent, fasta rutiner och man märkte att personalen har stor kunskap och erfarenhet, och att de faktiskt bryr sig om katterna. Vi är väldigt nöjda med vårt besök och kommer gärna igen! Läs mer
    2017-05-04 Katthotellet Villa minnet svarar Linda S
    Du har så vackra och härliga katter och det var ett rent nöje att få ha dem hos oss! Varmt välkomna tillbaka!
  • Laila B
    Laila B skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Hej Det kändes tryggt att lämna Simba 4.Otroligt fräscht och rent. Han har blivit lite kaxigare, nu går han ut på balkongen det gjorde han inte förut, när vi öppnade dörren.Vi har redan bokat två vistelser till. Vi var säkra på att det skulle vara bra för honom. Efter besök på Er hemsida. Läs mer
    2017-04-18 Katthotellet Villa minnet svarar Laila B
    Underbara Simba! Det är tur att vi får se honom igen senare i år :-) Nospuss från oss!
    Laila B, Katthotellet Villa minnet gillar detta
  • Ullacarin P
    Ullacarin P skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Det kändes så tryggt att lämna vår Shira på Villa Minnet. Det är så otroligt trevliga ägare som tar hand om sina gäster på detta mysiga katthotell. Vi kommer tillbaka! Läs mer
    2017-03-21 Katthotellet Villa minnet svarar Ullacarin P
    Tack för den här gången! Shira njöt av uteluften till max! Varmt välkomna tillbaka :)
  • Francesca N skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Our dear cat stayed for sportlov at Villaminet and it was his first experience outside his home. I was therefore a bit nervous about it, but as soon as I saw the lovely place I felt already more relaxed. Also the owners are cat lovers and this is so crucial. At the end of the holiday I found our cat exactly as when I left him and the proof is that at home he immediately felt ok as usual. That was such a relief! Thanks Villaminet for such a professional and caring treatment! Läs mer
    2017-03-06 Katthotellet Villa minnet svarar Francesca N
    Thank you for those wonderful words! It was a pleasure to take care of Charlie! We'd love to have him here again :)
  • Agneta E
    Agneta E skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Bea och Nemo hade det toppen medan jag var på semester. Vi kommer definitivt att boka plats till nästa semesterresa också! Läs mer
  • Char B
    Char B skrev om Katthotellet Villa Minnet
    5 plus, har haft min katt där två gånger och de är helt fantastiska! Rekommenderas! Läs mer
  • Federico I skrev om Katthotellet Villa Minnet
    The staff was just great, our cats are not the easiest ones, they are very shine and they get super scared in new environments and with new people. Bianca and Neve were relaxed and happy during their stay. We absolutely recommend this cat pension! For sure we will come back!

Federico & Melania Läs mer
  • Eva A skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Bästa katthotellet!! Varmaste rekommendarationer!!
    Nicholas o Lotta, ni är fantastiska🙏🏼
    Eva o Jonas
    (Stefan o Isac) Läs mer
    2016-10-28 Katthotellet Villa minnet svarar Eva A
    Varma kramar till er och era härliga katter! :)
  • Anders O
    Anders O skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Vår lilla misse kom hem efter 14 dagar på Villa Minnet, glad och harmonisk som aldrig förr! Märktes inte ens att hon varit borta. Hon måste ha haft det precis som hemma hela tiden... Läs mer
  • Natalia T
    Natalia T skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Rekommenderar starkt detta katthotell. Mina katter trivdes så bra att dem ville tillbaka till hoteler när vi kom hem. Väldigt rent och väl omhärdetagen och Lotta och Nicholas är så kärleksfulla med katterna. Tack och vi kommer definitivt tillbaka! Läs mer
    2016-10-13 Katthotellet Villa minnet svarar Natalia T
    Tack så jättemycket för de varma orden! Det var ett rent nöje att få ta hand om dem. Ni är så varmt välkomna tillbaka!
  • Kattis skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Vår katt Morris blev fantastiskt väl omhändertagen, kan varmt rekommendera Villa Minnet. Läs mer
  • Ina B
    Ina B skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Har bara gott att säga om hotellet! Vår Loka trivdes bra i sin fina svit. Läs mer
    2016-09-29 Katthotellet Villa minnet svarar Ina B
    Härligt att höra! Varmt välkomna tillbaka!
  • Susanne E
    Susanne E skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Tack för att ni tog så väl hand om Chanel & Venus i sommar.
    Det kändes tryggt att lämna våra kattjejer hos er, och vi kommer gärna tillbaka en annan gång! Läs mer
    2016-08-31 Katthotellet Villa minnet svarar Susanne E
    De små vännerna! Krama om dem så gott från oss. Hoppas att vi träffas igen! :)
  • Eva L skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Rekommenderar mycket varmt detta pensionat. Mycket trevligt bemötande, rent och fint överallt.
    TusenTack för mycket god omvårdnad av våran lilla Svante, vi kommer gärna tillbaka. Läs mer
    2016-08-24 Katthotellet Villa minnet svarar Eva L
    Ni får krama om er champion! Vilket nöje det var att få ha honom här hos oss!
  • Veronica M
    Veronica M skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Rekommenderas!
    Fint o fräscht! Läs mer
  • Ulrika skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Rekommenderas! Jag och min katt är jättenöjda med stället! Det ligger bra och hela stället är fint, rent och fräscht. Vi har fått ett bra bemötande av alla och vi kommer definitivt tillbaka. :) Läs mer
    2016-08-21 Katthotellet Villa minnet svarar Ulrika
    Vad jättekul att höra! Varmt välkomna tillbaka till oss!
  • Johan E
    Johan E skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Våra två kissar Leo och Lisa bodde på katthotellet under 3 veckors tid. De verkar ha haft det toppen även om det var lite mindre än de är vana med. Hade en svit med egen uteplats och var väldigt nöjda med upplevelsen. Rent och fräscht samt härlig personal som verkligen gör allt för att pälsbollarna ska trivas!

Vi kommer tillbaka! Läs mer