Rekommenderat företag 2015 - Katthotellet Villa Minnet
Katthotellet Villa Minnet

Katthotellet Villa Minnet

Runstigen 3, 192 73 Sollentuna

På Katthotellet Villa Minnet älskar vi katter och det kommer ni snart att märka när ni träffar oss! För oss är katten en självklar familjemedlem och vi finns här för er som behöver hjälp att ta hand om era älskade familjemedlemmar när ni reser bort. Vi är djurvänner ut i fingerspetsarna och vi älskar det vi gör.

När ni ska resa bort är vi din katts andra hem. Du hittar oss i lummiga Viby i Sollentuna. Vi ligger i ett perfekt läge mitt emellan Stockholm City och Arlanda. Vi utökar nu vårt katthotell. Det blir 20 separata rum för våra kattgäster, varav 11 sviter med tillgång till egna och stora uteplatser på 6-7 kvadratmeter via kattlucka.

Vi är ett modernt kattpensionat och har som enda katthotell i Sverige ett bokningssystem online där du enkelt kan ta del av vilka datum som är lediga samt att du kan slutföra hela din bokning med kortbetalning direkt. Du kan boka plats ända upp till ett år i förväg så se till att vara ute i god tid inför resan.

Vi fungerar som ett “All-inclusive”-hotell. Här får din katt torrfoder, kattsand, kärlek och allt som hör därtill såsom bus, kel och gos, rensning av ögongrus, borstning och annat som vi tycker att din katt behöver.

Här kan din katt njuta av nivåskillnader, eget fönster, stor klösmöbel, mysmöbler, leksaker, anpassade önskemål och för er som bokar en svit finns tillgång till egen uteplats.

Vi garanterar tillsyn av varje katt tre gånger om dagen och oftast fler gånger än så. Mat får de två gånger om dygnet och samtidigt fräschar vi givetvis till kattlådan då. Vi har goda erfarenheter av en mängd olika medicineringar och det ingår kostnadsfritt i vistelsen.

Varmt välkommen!

Läs vad 25 kunder tycker om Katthotellet Villa Minnet

• Lena H
    Lena H skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Jag kan varmt rekommendera Villa Minnet. Våra katter Viggo och Nero har tagits hand om på bästa sätt. Vi kommer att återkomma till detta trevliga katthotell
    Katthotellet Villa minnet gillar detta
  • Sven-Erik R
    Sven-Erik R skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Vår lille, men gamle (16 år), katt Frasse är en van hotell- och pensionatsgäst. I 15 års tid var han en trogen gäst på Stallbackens kattpensionat i Vallentuna, där han trivdes alldeles utmärkt. Men när Stallbacken lade ner verksamheten i vintras blev vi nästan panikslagna. Var skulle vi nu kunna inackordera Frasse? Vi googlade runt och hittade snabbt Villa Minnet, åkte och hälsade på och fick genast förtroende för såväl ägarna som hotellet. När vi sedan åkte på en weekendresa till Sälen i februari, så fick Frasse själv uppleva Villa Minnet under några dagar. När vi sedan hämtade honom verkade han vara jättenöjd med sin vistelse. Nu har han bott där en andra gång (10 dygn blev det) och han stormtrivdes verkligen med såväl ägarna som de andra gästerna. Nu kan vi och Frasse se fram emot många nya vistelser på Katthotellet Villa Minnet. Det är nu bara drygt 5 veckor till nästa. Frasse längtar.... :-)
  • Anna
    Anna skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Våra katter Igor och Chili har varit med från starten och gästat Villa Minnet och vi kan varmt rekommendera detta mysiga katthotell :-)
  • Karin W
    Karin W skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Fantastiskt ställe som drivs av riktiga kattälskare! Känns både proffsigt och personligt. Allra varmaste rekommendationer!
  • Helena T
    Helena T skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Vi kan varmt rekommendera Katthotellet Villa Minnet! Nelson var där över jul och nyårshelgerna och blev otroligt bra omhändertagen, gosad med och det märktes när vi hämtade honom att han hade haft det jättebra! Dessutom var han dålig, men han togs om hand jättebra och vi som var på semester kunde känna oss trygga och lugna. Tack för ett jättebra Kattpensionat!
  • Katarina H
    Katarina H skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Det var första gången vi lämnade in vår katt på hotell och vi är otroligt nöjda med vistelsen och bemötandet! Ägarna är väldigt trevliga och genuint intresserade, extra kul med bloggen så att man kan få en uppdatering om hur det går. Vår katt kommer absolut att bo här nästa gång vi reser bort!
  • Per B
    Per B skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Här känns det tryggt att lämna sin katt. Lugnt och trevligt.
  • Björn E
    Björn E skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Katterna mådde utmärkt på sin vistelse, den sociala träning som blir på katthotellet mellan katterna är riktigt häftig.
    Ägarna är jättetrevliga, och det är tydligt att de tycker om att ta hand om katterna som är på besök - jo, det känns mer som att man är på besök än att man lämnar katterna på generellt pensionat.
    Vi kommer säkerligen att återkomma!
  • Kirsten H
    Kirsten H skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Kan varmt rekommendera detta katthotell som vi testade för första gången, då vårt vanliga hade stängt. Supermysigt med väggfasta klätterställningar/sovplatser i alla rum, där man såg att katterna verkligen trivdes! Trevligt bemötande från ägarna som man märkte var riktiga kattälskare! Kommer definitivt att använda Villa Minnet igen nästa gång vi behöver ett katthotell!
  • Kerstin K
    Kerstin K skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Fantastiska kattvänner som driver detta katthotell. Mycket nöjda när vi hämtade våra små älsklingar efter en veckas vistelse. Självklart blir det Villa Minnet nästa gång vi har behov stt lämna våra familjemedlemmar!
    Tack igen!
  • Tatjana G
    Tatjana G skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Kändes bra och tryggt. Trevligt bemötande. Kunde verkligen koppla av på min solsemester då jag visste att mina katter var trygga och väl omhändertagna på Katthottellet !
    Bästa rekommendationer.

Tatjana Westman
  • Kattis S
    Kattis S skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Trevligt bemötande, mysigt katthotell. Ägare som visar intresse i alla sina gäster! Vi återkommer gärna. Rekommenderas!!
  • Anna K
    Anna K skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Jättemysigt katthotell och supertrevlig personal som älskar katter. Kan verkligen rekommenderas!
  • Eva E
    Eva E skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Kan varmt rekommendera detta fina hotell . Kändes mycket tryggt att ha mina älsklingar där i två veckor i ett rum som dessutom hade uteplats. Bemötande mycket trevligt,kunnigt och det märks att dom älskar katter ??????! Kommer självklart återkomma!
      2015-07-13
    Eva E: Lite fel att bilder vart frågetecken... Hälsar Eva
  • Katie K
    Katie K skrev om Katthotellet Villa Minnet
    This was a very nice place for my cat to stay in.

I love my cat very much and it's not easy for me to trust someone else to take good care of her when I'm away, but "Katthotellet Villa Minnet" did a great job and I will definitely be using their services again in the future.

The host, Nicholas, was very friendly and helpful, and that made me feel comfortable about the idea of leaving my cat at the Hotellet.

The rooms are clean and have everything your cat would need during his/her stay (food, water, litter, toys...etc).

I recommend "Katthotellet Villa Minnet" :)
  • Jarkko R
    Jarkko R skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Mycket fint och modernt katthotell med väldigt trevliga ägare. Vår katt var så lugn och harmonisk när vi hämtade hem honom. Han verkar ha haft det riktigt bra under veckan på hotellet.
    Det märks tydligt att ägarna tycker mycket om katter och att de vet hur ett katthotell ska drivas.
    Vi kommer helt säkert tillbaka.
  • Lisa
    Lisa skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Jag hade min katt 4 nätter på Villa Minnet och är otroligt nöjd. Ägarna är väldigt trevliga och tycker verkligen om katter. Bemötandet var strålande, allt har gått smidigt. Men viktigast av allt - katten har haft det mycket bra.
  • Jan-Olof H
    Jan-Olof H skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Bra bemötande. Fräscha lokaler. Måns verkade trivts bra. Rekommenderas! Återkommer gärna.
  • Mina
    Mina skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Ett fräscht och fint katthotell som vi rekommenderar starkt. Vi uppskattade verkligen att vår katt fick bästa möjliga mottagande och att både vi och katten blev väl bemötta.
  • Mina
    Mina skrev om Katthotellet Villa Minnet
  • Hasse N
    Hasse N skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Kanonbra katthotell, trevligt bemötande, känns tryggt att lämna katten där
  • Michaela K
    Michaela K skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Enkelt att boka, fint hotell och trevliga ägare. Det kändes tryggt att lämna ögonstenarna i Villa Minnets omsorg. Kommer att boka igen när det behövs.
  • Wendy A
    Wendy A skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Stort tack! We really have to thank Katthotellet Villa Minnet for the recent stay our cat enjoyed. We were very pleased by the ease of booking & communication, fresh & clean premises and professionalism shown both on drop-off and pick-up. But best of all -- our cat returned home happy, rested and relaxed. We'll definitely be back!
  • Cecilia S
    Cecilia S skrev om Katthotellet Villa Minnet
    En toppenställe helt enkelt!
    Vår katt blev väl omhändertagen och det kändes tryggt att vara på sportlov. Snabb återkoppling via mejl när vi undrade hur katten mådde. Det blir fler besök när vi behöver hjälp nästa gång. Stort tack!
  • Caroline T
    Caroline T skrev om Katthotellet Villa Minnet
    Min katt verkar ha haft en alldeles ypperlig julledighet på Katthotellet Villa Minnet. Uppskattar verkligen att bloggen uppdateras så frekvent och alla de fina bilderna på katterna som visas där. Ett extra plus i kanten för trevligt bemötande och skjutsen till stationen så vi slapp vänta på bussen i kylan. Kommer definitivt tillbaka. Tack!