Kenzan Tours

Vi på Kenzan Tours är specialister på skräddarsydda resor. Vi lyssnar på dina önskemål och sätter ihop just din drömresa. Vi erbjuder prisvärda resor till stora delar av världen. Med våra resor kan du till exempel åka på safari, möta fjärran kulturer, se spektakulär natur och koppla av med sol och bad på paradisstränder. Låt våra engagerade resekonsulter skräddarsy din resa eller följ med på någon av våra gruppresor.

Vi vill att våra resenärer ska få uppleva världens fantastiska platser. Vi vill samtidigt bidra till en hållbar turism där invånarna på våra resmål gynnas och påverkan på miljön minimeras. Därför främjar vi en småskalig turism som gynnar den lokala ekonomin på resmålen och arbetar aktivt med ekoturism. Vår hållbarhetspolicy genomsyrar hela vår verksamhet, från vårt lokala kontor i Västerås till våra resmål runt om i världen.

Kenzan Tours har varit verksamma sedan 2004 och har under åren haft många nöjda resenärer. Läs här på Reco vad våra kunder tycker om oss.

266 omdömen om Kenzan Tours

Sedan starten hos Reco 2013
  • 2023-01-31 Insamlad av företaget
    Bra bemötande, mycket bra ordnat på plats. Allt fungerade!
  • 2023-01-24 Insamlad av företaget
    Vi har haft en mycket bra resa på alla sätt. Mottagandet i Tanzania och bemötande av vår guide var fantastiskt. Det fungerade även bra med förflyttning till Zanzibar och mellan våra olika boenden.

Vad som däremot var mindre bra var våra platser på flyget till och från Tanzania. Då vi var bokade som en grupp med andra personer som vi inte kände kunde vi inte checka in via web. På vägen hem var vi placerad på helt olika rader i mitten. Efter en hel del diskussion på flygplatsen i Addis lyckades vi byta till oss så att vi kunde sitta två och två.

Men på det stora hela var vi mycket nöjda med vår resa.
  • 2023-01-23 Insamlad av företaget
    Jag blev bra bemött av medarbetare men det var 4 olika medarbetare involverade och med mail från både K.tour och K.travel. Gör det lite otydligt från företagets sida mot kund. Vem ska jag svara och till vilken adress!
    Vi köpte en resa till Costa Rica och lade till ytterligare aktiviteter utöver de som ingick. Resan med aktiviteter var mycket bra. Vi hade gärna avstått en natt i Dominical som kändes mer som en transportnatt och på ett väldigt ofräscht hotell. Vi hade hellre tagit en resdag full ut för att komma till "Poor Mans Paradise".
    Resan mellan Monteverde och Domincal hade det gärna fått vara en bättre bil.
    Annars har allt fungerat perfekt med voutcher och tider, ett suveränt bra upplägg. Reser gärna med er igen!
  • 2023-01-21 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och det blev en väldigt bra resa till Costa Rica. Resan levde upp till våra förväntningar.
  • 2023-01-21 Insamlad av företaget
    Vi åkte till Costa Rica i 16 dagar, där vi besökte Tortuguero, La Fortuna, Monteverde
    och Samara. Bra information från Kenzantours innan resan. Kontaktpersonen i Costa Rica var alltid tillgänglig och svarade snabbt om vi hade frågor. Alla förflyttningar mellan hotellen fungerade utmärkt och alla guider var pålästa och trevliga. Mycket bra utflykter, med fantastisk natur och många djur, speciellt båtturen i djungeln i Tortuguero. Alla hotell var bra och fräscha. Hotellet i Samara hade mycket trevlig personal som var väldigt hjälpsamma, men hotellet låg 2 kilometer från byn och det fanns ingen taxi, så vi fick gå längs stranden till och från byn varje dag.
    Det sämsta var att flyget dit gick 6 på morgonen, vilket gjorde att vi var tvungna att vara uppe hela natten. Sedan mellanlandade vi i Amsterdam och fick vänta över 5 timmar på flyget till San José. Själva flygningen med KLM var br.
    Som helhet var det en fantastisk resa med många upplevelser!
    2023-01-19 Insamlad av företaget
    Väldigt bra upplägg av utflyktsmål, transport runt landet och fina platser. Vi är väldigt nöjda med resan till Costa Rica.
  • 2023-01-18 Insamlad av företaget
    Vi är mycket nöjda med vår resa till Costa Rica. En bra blandning mellan strand och regnskog. Trevliga och avslappande människor, inte så turisttätt och tillrättalagt. Underbart att det gick att dricka kranvattnet.

Bra bemötande på Kenzan tours!
  • 2023-01-16 Insamlad av företaget
    Ftg är service inriktade och vill hjälpa till. svara på frågor mm.
    Det vi inte varit nöjd med är saker på plats och vi förstår att det kan vara svårt att veta i förväg.
    Vi åkte på Costa Ricas juveler och resan var överlag bra mix av aktiviteter och avkoppling.
  • 2023-01-15 Insamlad av företaget
    vi köpte en familjeresa för 16 personer till Tanzania ; med safari och Zanzibar, sol och bad.
    Allt fungerade bra, vi blev mötta av på flygplatsen i Kilimanjaro av 3 förare med jeepar som var ansvariga för safariäventyret i Tanzania, under 4 dagar. Det fanns t o m barnsits i en av jeeparna för den lilla 1-åringen som vi hade med oss. Vi besökte 2 parker och fick se alla tänkbara djur till allas förtjusning och blev väl trakterade med luncher av våra ledare/guider/chaufförer. Lodgen, Bougainvilla, motsvarade väl våra förväntningar på såväl kost som logi.
    Vistelsen i Zanzibar på Spice Island lodge var också en succé. Utmärkt logi och mat även här. Trots att vi stannade i 10 nätter och åt alla måltider på lodgen så tröttnade vi inte på maten. Trevlig betjäning som verkligen ville vårt bästa. Vi hade "all inclusive" så det tillfredsställde allas önskemål om drycker, "mellis" osv.Stor och bra saltvattenspool som passade både barn och vuxna.
    Två saker som jag skulle vilja att Kenzan noterar är dock
    för det första: vi blev inte i förväg upplysta om att man inte kan bada från stranden. Vi hade sett fram emot bad från Indiska oceanens stränder, men botten var alltför stenig och ojämn för att man skulle kunna bada där. Hotellet hade gjort en bra lösning med en lång pir där man kunde gå ut och bada när det var högvatten, där fanns också en trevlig bar för mysigt häng. Men inte idealiskt.
    För det andra: Hotellets manager var långt ifrån social, han hälsade oftast inte när man mötte honom på området. Det är viktigt att man som gäst blir sedd och välkomnad. Han hade tydligen problem med sitt äktenskap för han och hustrun satt och bråkade högljutt på restaurangen/loungen. Det faktum att man inte fick någon kontakt med honom innebar också att man inte hade tillfälle att påpeka småsaker som inte fungerade, t ex att trappstegen på trappan vi piren var trasiga. Det fanns överlag flera detaljer som skulle behöva lite" TLC", sådant som en manager skall veta om, eller se.
    Sammantaget är dock att vi är mycket nöjda med resan och har med oss många fina minnen
    2023-01-14 Insamlad av företaget
    Allt som var bokat fungerade bra - vår driver mötte oss, ordnade alla incheckningar vid parker och hotell. Hotell och camping var bra standard och vår safari blev mycket lyckad. Så även vår vecka på Zanzibar!
    2023-01-13 Insamlad av företaget
    Resa till Costa Rica.
    Mycket bra service i form av förslag på resmål, resrutt och svar på frågor.
    På plats i CR fungerade allt klockrent utan förseningar eller problem.
  • 2023-01-12 Insamlad av företaget
    Bemötandet var fantastiskt. Förväntningarna var mycket bra allt fungerade. Safari samt 8 dagar på Zanzibar.
  • 2023-01-12 Insamlad av företaget
    Allt fungerade bra med Kenzan Tours. Resan i sig var toppen, det enda som inte var bra var att de transfer tider som angavs vid transporter inom landet mellan olika hotell och till flygplatsen var helt fel. I verkligheten tog varje resa dubbelt så lång tid vilket fick till följd att vi nästan missade flyget hem. Sedan fick vi vänta i Paris för transfer 9 timmar då vi inte var bokade med första eller ens andra flyg från Paris till Kastrup, det borde Kenzan uppmärksammat när resan bokades. Förutom detta var allt bra!
  • 2022-12-28 Insamlad av företaget
    Bra arr utom sista dagen. Hade önskat att transfer till flyget hemåt hade gått direkt från Manuel antonio istället för en hotellnatt i San Jose. Inget speciellt att se där tycker jag.
    Tack för ditt omdöme! Vad trevligt att du i stort var nöjd med researrangemanget. Vi ser över programmet med sista natten i huvudstaden.
    God fortsättning önskar Kenzan Travel AB 🦥☀️
  • 2022-12-28 Insamlad av företaget
    Tacksam att det gick att boka om pga pandemi-dock ändring av boende och reslängd men ingen prisreduktion.
    Tack för ditt omdöme!
    Vi är glada att vi kunde boka om er två gånger på grund av pandemin. Det är många faktorer som vägs in vid prissättning, inklusive högre priser p.g.a. inflation, valutakurser och flygskatter. Dessa faktorer har påverkat kostnaderna för resor som tyvärr har blivit högre.
    Vi ser fram emot att få höra från dig vid nästa stora reseupplevelse.
    God fortsättning önskar Kenzan Travel AB ☀️🐘️
  • 2022-12-25 Insamlad av företaget
    Blev alltid bra bemött med rimliga svarstider. De fixade nya boenden när vi plötsligt blev tre resenärer istället får två. Sen var inte extrasängarna så bekväma och hotellrummen var för små för att bo tre i dem.
    Förväntningarna var att alla resor skulle funka och att hotellen hade OK standard. Det var det men en upphämtning hade blivit missad men efter ca 10 minuters väntan kom en taxi och hämtade oss. Bra fixad av den lokala kontakten.
    Vi köpte Costa Rica a la cart. Kenzan var lyhörda för våra krav men vi hade missat att det var ett drygt dygn i San José när vi skulle åka hem. Det var ett bortkastat dygn. Inget av intresse för mig i den staden.
    Fick ändå mycket för pengarna!
    Tackar för ditt omdöme! Vi är glada att det löste sig med transfern och ska ha i åtanke gällande extrasängar på boendena samt avslutande nätter i San José i framtida reseupplägg. Kenzan Tours
  • 2022-12-24 Insamlad av företaget
    Väldigt tillmötesgående och serviceinriktade.
    Stort tack för ditt omdöme, vi är glada att du väljer att resa med just oss.
    God fortsättning önskar Kenzan Travel AB 🛕☀
  • 2022-12-23 Insamlad av företaget
    Intressanta sevärdheter och makalösa upplevelse
    Bekvämt boende med mycket välsmakande mat
    En fantastiskt kunnig, erfaren och trevlig guide
    Tack för ditt omdöme! Vi är så glada för att du är nöjd över din safariresa och ska vidarebefordra dina fina ord till guiden.
    God Fortsättning önskar Kenzan Travel AB 🐯☀️
    2022-12-22 Insamlad av företaget
    Fantastiskt kunnig personal, både i Sverige och på plats i Tanzania. Rekommenderar Kenzan varmt!
    Stort tack för ditt omdöme och din rekommendation! Vi är också mycket nöjda med våra samarbetspartners och skall framföra dina goda vitsord till dem.
    Hälsningar Kenzan Travel AB 🎅
  • 2022-12-22 Insamlad av företaget
    Bra bemötande, lyhörda med hänsyn till vad vi önskat av resan. Även bra kontakt med företaget på plats i landet vi besökte. Lättillgängligt via whatsapp. En mycket bra resa nära djur natur samt det folkliga livet med fokus på hemlagad mat och enkelhet och äventyr på vår rundresa i Centralamerika.
    Vi tackar hjärtligt för dina fina ord om oss och är glada att din resa mötte förväntningarna.
    God jul önskar Kenzan Travel AB 🎄
  • 2022-12-22 Insamlad av företaget
    Det tog några dagar innan jag fick svar på min förfrågan om resa till Madagaskar men efter det så flöt allt på väldigt bra. Jag upplevde att man mötte mina önskemål och svarade på de frågor jag hade. Själva arrangemanget fungerade utan problem, hämtning från hotell, guidade turer, matpauser mm. hela vägen till att man lämnades tillbaka till hotellet. Hur och var man kan växla pengar var lite oklart och var en fråga som man gärna hade fått svar på. Idag vet jag att det finns bankomat på Nosy Be dit vi flög men det fick vi lista ut själva. Man kunde även växla på flygplatsen där man köpte visum men till sämre kurs. I det stora är jag nöjd med resebolaget.
    Tack för ditt omdöme. Vi är glada att ni är nöjda med oss och med er resa.
    I september/oktober hade vi ett mycket stort inflöde av förfrågningar vilket försenade våra svar. Vi ber om ursäkt för det och ska ta till oss feedback att informera om valutaväxling.
    Juliga hälsningar Kenzan Travel AB 🤶
  • 2022-12-22 Insamlad av företaget
    Då jag visste att jag själv behövde hålla reda på alla papper och ta ansvar för att vara på rätt plats så uppstod inga problem överhuvudtaget. Allt fungerade smidigt.
    Förra gången till Peru hade jag blivit lovad ett omhändertagande, vilket jag inte fick och inte förstod att jag inte skulle få förrän efter en vecka. Då blev det stor irritation.
    Men som sagt var denna resa till Costa Rica prickfri och mycket givande.
    Tack för ditt omdöme, vi är så glada för att du är nöjd över din resa.
    Vi ser fram emot att få höra från dig vid nästa stora upplevelse
    Hälsningar Kenzan Travel AB 🦥🐢
    2022-12-22 Insamlad av företaget
    Vi jämförde ett par olika reseföretag som vi hittat i sökningar på nätet. Det som utmärkte Kenzan var den snabba responsen vi fick, både vi Mail och mobil.
    En mindre bra sak var dock att hemsidan inte var uppdaterad när det gällde priser. Fortfarande inte tyvärr.
    Men innehållet var informativt och bra. Unikt var också den skräddarsydda reseupplevelsen.
    Vi köpte till slut en skräddarsydd resa till Indokina baserad på en av de gruppresor som fanns på hemsidan.
    Stort tack för ditt omdöme, vi är glada att du väljer att resa med just oss.
    Vi uppskattar att du nämner hemsidan, vi arbetar med att uppdatera våra priser.
    Hälsningar Kenzan Travel AB 🛕☀☀
  • 2020-04-23 Insamlad av företaget
    Vet ej var ni fått lars-erik från men lars stämmer.Costa rica gruppresa. Har redan svarat till kenzan en gång men kan ta det igen. Bra o trevlig resa. Mkt bra boenden, mkt bra reseledare o guide.
    Mindre bra varbussen, taklastning tog mkt tid främst vid framkomst då det redan var rejält sent o fortfande långt att åka. Inga vidare säten heller.
    Ett tips är att se till att detfinns vatten tillgängligt på bussen så inte envarbehöver springa ochletadetta. Känns lite oproffsigt. Del av resan fanns vatten men ej från början o inte på slutet.
    Bra med varierande biotoper, berg, hav... och inte allt förlånga dagsturer.
    Trodde nog det skulle vara mer synliga arter i regnskogen, haha , men detär ju som detär. Kul att se tapir, ej helt givet.
    Verkar vara begränsatmedtillgång till regnskogen, många grupper överallt på stigarna. Finns andra områdenmed lägre besökstryck kanske?
    Bra att sluta med ett par dar vid havet. Flerdar behövs dockinte.
    En trevlig o prisvärd resa därvi nog fickse det mesta av värde. Mvh Lars
    Hej Lars!

Vi ber om ursäkt för missen med ditt namn!
    Tack för ditt fina inlägg! Dina förslag vi tar med oss inför fortsatta resor till Costa Rica.

2020-04-23 Insamlad av företaget
    Sri Lanka och Maldiverna.
    Perfekt inklusive förändringar
    Sri Lanka perfekt men Maldiverna en besvikelse. Lång inrikesflygning och ointressant ställe.
    Hej Lars!
    Kul att du är nöjd med Sri Lanka delen av resan men tråkigt att du inte var nöjd med Maldiverna, det är en underbar plats för vila eller dykning!

• 2020-04-23 Insamlad av företaget
    Vi deltog i en paketresa till Costa Rica i mars 2020.
    I resan ingick rundresa, guider, hotell och delvis mat.
    Resan var bra arrangerad. Bra blandning av turer och vila. Det gick att boka fler turer om man ville.
    Vidblev mycket bra bemötta av företaget och av de guider som företaget anlitat. De lokala guiderna var trevliga, kunniga och entusiastiska. Vår reseledare bidrog till att vi blev en fin grupp. Coronan började sprida sig medan vi var på resa. Men vår reseledare såg till att vi inte blev alltför oroliga och var angelägen om att vi skulle njuta av resan.
    När vi landat i SAN José hade vi en ganska lång bussresa till första hotellet. Det hade varit skönt att få komma till ett hotell på en gång. Hotellen var bra, trevliga. De flesta var mindre hotell, vilket jag tycker är bra. Några hotell hade lite låg standard, men OK.
    En välordnad resa med mycket innehåll.
    Hej Britt Marie!
    Tack för ditt fina betyg! På Costa Rica finns något för alla - aktiviteter, natur och bad!
    Skönt att vara i grupp när det händer så exceptionella händelser som covid-19 .

• 2020-04-22 Insamlad av företaget
    Vi åkte till Costa Rica i mars 2020. Från första stund blev vi bra bemötta och våra förväntningar överträffades med råge. Mycket bra upplagd resa, bra boende. Vår reseledare Ella och vår lokala guide Chris var fantastiska genom hela resan. Vi kommer definitivt att resa med Kenzan Tours igen.
    Hej Britt!

Tack för din fina recension!
    Ni är varmt välkomna tillbaka nästa gång ni vill ut och resa igen!

• 2020-03-29 Insamlad av företaget
    Organized, affordable tours for all ages. A bit like backpacking but with more control. Perfect if you want something in between. We went 2 weeks to Costa Rica and had an amazing time.
    Hello Jessica!
    Thank you for your fine words!

Best regards from us at Kenzan Tours
  • 2020-03-29 Insamlad av företaget
    Jag köpte Sydafrika & Mozambique med Paradisstrand tillsammans med en väninna.
    Eftersom jag aldrig varit i Afrika hade jag rätt stora förväntningar och jag är inte besviken. Det bästa med resan var Safarin i Krüger Parken. En riktigt bra guide där. De tre från Nomad som tog hand om oss har jag inget att klaga på, kanske kunde dom ge oss lite mer info om vart och när vi hade möjlighet att hämta ut pengar och handla. Vi kom lite i ofas med sånt.
    På slutet av vår resa, 3 dagar kvar, så ställde Coronan till det för oss, vi tog kontakt med Kenzan som hjälpte oss så förutom kunde. Dom var ovetande om att gränserna stängdes och att vi inte kom vidare. Men som sagt dom agerade och hjälpte oss på ett bra sätt. Kanske Nomad borde informerat dom snabbare.
    Vi avslutade på ett litet fint hotell i Johannesburg 3 dagar. Där fixade hotellet en taxiguide till oss en av dagarna, vi besökte då Nelson Mandela's båda hem, Apartheidmuseumet och Soveto där vi fick besöka en man i sitt fattiga hem. Mycket spännande.
    Kort och gott är jag jättenöjd. Troligt kommer jag åka iväg igen med mer safari på schemat.
    Tack 🦎 Kenzan för denna gången!
    Hej Kristina!
    Tack för din fina recension, det värmer!
    Det har varit mycket för oss att ordna p g a virusets framfart men nu är alla våra resenärer tryggt hemma igen.
    Vi har flera olika safaris till olika länder att välja på när resandet tar fart igen så välkommen tillbaka!

• 2020-03-27 Insamlad av företaget
    Vi beställde en resa av Kenzan tours till Tanzania med safari och sedan flög vi ut till en liten ö som tillhör Tanzania som heter Pemba. Vi fick ett förslag för 5 personer ( 2 vuxna och tre ” barn” 16, 18 o 23 år) hur vi skulle resa men vi hade lite egna synpunkter och hade fått egna rekommendationer som Kenzan tours lyssnade på och ändrade så det skulle bli efter våra önskningar. Känslan att köra in på den första tended campen efter 3 timmar i jeepen var fantastisk. Vi svängde av från en större väg och det höll på att börja skymma. Helt plötsligt så stod det elefanter bara några meter från oss, giraffer gick bredvid vägen som knappt kan kallas väg, vi hade ingen aning om vad vi skulle komma fram till det var helt öde så när som på alla djur, impala och zebror och gnuer anslöt sig till de övriga djuren och man kände sig som om man var med på en tv inspelning för National Geografics. Helt plötsligt ser vi ljus, bilen stannar och flera män kommer och hjälper oss med väskorna. Vi blir placerade i den öppna loungen för en välkomstdrink med utsikt över en vacker pool med en flock gnuer strax bredvid. Vi får information om att vi måste ha någon ur personalen varje gång vi går till rummet pga av de vilda och vackra djuren. Maten är fantastisk där tre kockar grillar bbq på terassen. Vi tar ett kvälls dopp i den ljumma poolen och tittar på djuren runt omkring oss. Vi somnar som stockar för att vakna strax före 05.00 för att gå och titta på soluppgången med en masaj som visade oss både djur och växter under en oförglömlig promenad med mot sjön i närheten. Sen var det dags för frukost och efter det vår första game drive. Dagarna på safarit var helt oförglömliga. Vackra tended camps med allt man kan önska sig, god mat och dryck, vänliga men diskreta personer i personalen fanns där hela tiden men vi kände oss ändå själva och aldrig besvärade. Djurens läten vaggade en till sömns varje natt och nya spännande game drives varje dag, mycket beroende på vad vi ville. Om vi ville ut tidigt gjorde vi det, ville vi tillbaka lite tidigare för att åka ut en gång till senare gjorde vi det. Otroligt flexibel personal och framförallt vår chaufför hela veckan. När veckan var slut satte vi oss i ett litet plan för 12 personer som tog oss till Pemba Manta resort. Det var som att komma 150 år bakåt i tiden. De använde inga pengar i byarna, det var byteshandel som gällde. Ingen tiggde pengar för de behövdes inte. Några barn var väldigt nyfikna på oss och vi på dem så de visade oss runt, några pratade lite engelska och för övrigt var det hand språket som gällde. Vi förstod ganska snart att de gärna ville ha lite kläder. Tyvärr var ju planen väldigt små så vi hade inte mycket bagage men en chaufför från hotellet körde oss ca en halvtimme till en minimal by med en klädaffär. Vi köpte alla tröjor i barnstorlekar för ca 100 dollar fick vi ganska många! Han i affären blev överlycklig för att vi handlade hos honom och alla barn i byn närmast vårt hotell blev också väldigt glada över en tröja. Ett tips till er som åker dit, om ni får plats ta med lite tröjor men om ni vill stötta handlaren på ön köp tröjorna där och dela ut. Också en oförglömlig upplevelse. Jag är verkligen glad att mina barn fick se en sådan plats som man sällan får göra som turist, det kändes dessutom inte så fattigt eftersom alla var mätta och glada. Det fanns gott om mat och fisk på och runt ön. Hotellet var också fantastiskt men som de skriver inte 5 stjärnigt i ordets rätta betydelse men absolut 5 stjärnigt i charm och vilja från personalen att vi skulle ha det bra. Drinkar med rostade nötter stod framför en innan man hann blinka och eftergett par dagar visste alla vad man ville ha så det var redan klart när man kom. Städarna gjorde fina dekorationer av våra snäckor vi hittat och massagen var skön att ha varje dag när man gick upp från stranden. Vi åkte ut till sandbankar på morgonen och då lastades bord filtar och matsäck med som dukades upp under segelduk. Vi dök, snorklade och seglade med deras speciella segelbåtar medan de två kaptenerna sjöng sånger ur lejonkungen med fantastiska röster. En resa ingen av oss någonsin kommer att glömma!!!
    Hej Felicia!

Vilken fantastisk beskrivning av er resa, det låter som en dröm! Jag förstår att ni har många fina minnen med er hem!

• 2020-03-26 Spontant omdöme
    En fantastisk researrangör till spännande resmål! Vi har rest med Kenzan tidigare och nu precis kommit hem från en fantastisk resa till Costa Rica. När orolighetena med Corona började fick vi boka om den planerade Vietnamresan till en Costa Rica-resa istället. Vi kom iväg före reserestriktionerna började. Väl framme började kaos med stängda gränser och inställda flyg. Trots detta genomförde vi resan utan minsta avvikelse från programmet. När det var dags för hemresa blev flyg mellan Amsterdam och Köpenhamn inställt, men Aki på Kenzan Tours bokade om oss till Göteborg och vi kom lyckligt hem bara en dag försenade. Vi hade en privat rundresa med delade transporter genom Costa Rica. Allting fungerade med punktlig upphämtning till alla utflykter och transporter. Landet Costa Rica rekommenderas starkt eftersom man bevarat regnskog och vilda djur. Alla naturupplevelser är äkta med vilda djur. Absolut inga instängd djur på något hemskt zoo. All turism sker sker utan att störa den naturliga miljön. Vi rekommenderar att man bokar uppgradering av hotellen. Vi bodde helt fantastiskt - stora panoramafönster mot regnskogen på ett ställe, och enorm havsutsikt på ett annat. Vi har upplevt vulkaner, kaffeplantage, nattvandring med vilda djur, hängbroar, spaning efter Sengångare, vild orörd strand mm. Vi rekommenderar starkt både Kenzan Tours och Costa Rica!!!
    Hej Katarina!

Tack för din fina rekommendation!
    Vi kan bara hålla med dig, Costa Rica är en destination och vår arrangör på plats är suverän.

2020-03-23 Insamlad av företaget
    Hej,
    Vi bokade en resa via Kenza Tours p g a goda vitsord genom kollega.
    Min pojkvän blev nyfiken på Costa Rica då det var dit kollegan åkt.
    Han bokade och vad jag förstår var Kenza oerhört hjälpsamma med alla frågor och funderingar (jag var inte så engagerad just då)
    Vi fick mycket god information och biljett m m hemskickat.
    Gillar hela upplägget på hur de skötte den biten.
    Jag hade någon fråga, då var det enkelt att ringa för att få svar och hjälp.

Flygen var väl planerade, gott mottagande vid ankomst i Costa Rica. Tydliga vouchers med tider och företag som skulle ta emot oss (dock var inte alla lika förstående med att ta emot vouchern, men för oss var det tydligt)
    Fina boende överallt, trevliga människor, kunniga tolkar både språkligt och kunskapsmässigt.
    De turer som var inbokade var mycket bra!
    Det finns detaljer i resans struktur som kunde vara lite annorlunda, enligt vårt tycke, men i stort är vi mycket nöjda.

Det var när det blev ändringar i planen så kom inte informationen till oss som den borde. Dels p g a att vi inte hade på våra mobiltelefoner men inte heller via e-post. Även om det fanns Wi-fi på valda ställen så fick vi inte informationen.
    Det gällde 2 tillfällen men utöver det fungerade upphämtning, utflykter, återkörningar perfekt till punk och pricka!
    Artiga, punktliga chaufförer trots att de ibland endast talade spanska (och vi inte) så presenterade sig och talade lite vänligt med oss. Fast de flesta försökte sig på engelska.
    Så tryggt, rent och fint.

Nu kan det bero på att Costaricanerna är sådana i stort men jag tror att Kenza har hittat goda samarbetspartners.
    Vi fick härliga möten!

Vi är verkligen glada och nöjda att vår resa blev till ett mycket gott minne!
    I dagens läge känns det än bättre att vi gjorde resan och kunde njuta av den samt att vi kom hem utan problem.

Jag känner att jag med glädje rekommenderar Kenza Tours när det gäller resa till Costa Rica!

Med vänlig hälsning

Mia Backman (/Clas Lind)
    Hej Mia och Clas!
    Ert fina inlägg värmer!
    Costa Rica är ett vänligt och spännande resmål och vi har verkligen en bra arrangör på plats där som vi samarbetat med i många år.
    Härliga minnen är guld värda!

• Anna W
    skrev om Kenzan Tours
    2020-03-18 Insamlad av företaget
    Jag och min familj har varit i Tanzania och Zanzibar. Kenzan hade skräddarsytt en resa till vår familj med Safari där vi fått sett elefanter, giraffer, zebror, bufflar flodhästar och noshörningar och mycket mycket mer på nära håll. Vi har haft en egen guide med oss, Rama som tagit hand om oss på det allra bästa sättet. Vi har bott på helt fantastiska hotell i Tanzania som inte liknar något vi tidigare upplevt. Vi har bland annat bott mitt i djungeln med hyenor, elefanter och minipennbas runt husknuten. Masihotellet vi bodde på var helt fantastisk mitt ute i ingenstans. Där fick vi fick ta del av masaiernas kultur. Hotellet hade utsikt över Kilimanjaro. Hotellpersonalen och Zenzan har tillgodosett både glutenfri och mjölkfri kost och vi har ätit mycket god mat och blivit väl omhändertagna överallt. Allt har varit uppstyrt i minsta detalj med transfer och utflykter vilket har känts väldigt skönt och tryggt. På Zanzibar ställde hotellet dubbel three Hilton till det för oss en söndag eftermiddag. Vi använde oss då av Kenzans-jourtelefon och fick hjälp direkt. Tack Aki! Jag kommer inte åka tillbaka till Hilton i Zanzibar men Zenzan och safari i Tanzania kan jag verkligen rekommendera. Vi har rest mycket i värden men aldrig varit med om en så här fantastisk resa. Tack Kenzan!!!☀️
    Vi ses nästa gång det är dags för en ny äventyrsresa☺️
    Hej Anna!
    Härligt att ni har haft en underbar resa! Rama är en av de guider som varit med i många år och han är väldigt uppskattad av oss och resenärerna.
    Välkomna tillbaka när det är dags för nästa äventyr!

• 2020-03-18 Insamlad av företaget
    Bra service på kontoret i Sverige, fick svar på mina frågor innan och efter
    Köpte en Safari kombinerat med Zanzibar. Bra upplagt med tre parker i Tanzania och trevlig och kunnig guide i Rama. Hotellet Langi Langi var ok. Dock för mycket försäljare på stranden, vilket kan bli jobbigt i längden, man fick ingen ro där alls. Då var det lugnare vid poolen. Trevlig massös på hotellet och trevliga städerskor, de ska ni vara rädda om. Kymig farbror i receptionen, men han tog sig vart eftersom tiden gick. Restaurangpersonalen kunde dock varit lite bättre på engelska. Bra platschef på kenzanzibar i Saleh och trevliga utflykter.
    Hej Peter!

Tack för ditt positiva inlägg! Vi hoppas du fått med dig en massa fina minnen!

2020-03-18 Insamlad av företaget
    Vi var fyra personer som bokade rundresa på Sri Lanka och några soldagar på Maldiverna.
    Jag upplevde kenzan Tours som mycket hjälpsamma och ändrade och fixade in i det sista så att vår resa skulle bli exakt vad vi förväntade oss.Vilket den också blev.
    Hej Lena!

Vi är glada för ditt inlägg och att vi lyckades leverera det ni ville ha, det är prio ett för oss!

• 2020-03-18 Insamlad av företaget
    Jag köpte resan av Kenzan Tours. Fick ett bra bemötande och bra planerad resa. Våra förväntningar uppfylldes helt. Själva resan var toppen, boende utflykter och upplevelser.

Helt nöjd med helheten!
    Hej Agneta!
    Vi är så glada att ni fått resan ni förväntat er! Då har vi lyckats.

• 2020-03-10 Insamlad av företaget
    Vi är helt nöjda, lite strul med första hotellet i Havanna men det fixa dom snabbt. Och Eddie guiden i Havanna var super bra dessutom prata han svenska. En annorlunda resa och sevärd.Lena o Ove Nordström Rimbo.
    Hej Lena och Ove!
    Tack för ert inlägg!
    Kuba är ett spännande resmål.

• 2020-03-04 Insamlad av företaget
    Hej!

Vi har köpt en resa till Maldiverna på Sun Island Resort genom Kenzan Tours.
    Personalen helt trevliga och hjälpsamma vid telefonsamtal. Vi fick i tid all information via e-mail och post, de var väldigt noga!
    På plats i Maldiverna helt magiskt!
    Superior Beach Bungalow stort och fint, maten på restaurang består av buffé och det finns alltid något som passar alla.
    Vädret kanon bra, vatten magiskt och det finns massa aktiviteter som ingår i priset eller man kan köpa på plats (olika utflykter).

Claudia
    Hej Claudia!

Tack för ditt fina inlägg!
    Maldiverna är fantastiskt!

• 2020-03-04 Insamlad av företaget
    Tredje gången vi väljer Kenzan för vår skräddarsydda semester. Alltid snabba svar och vänligt bemötande från Gabriella och Aki. Våra resor har varit prisvärda och mött våra önskemål. Allting har alltid klaffat och funkat. Allting som förväntat och utmärkt service av deras represtenanter på plats, som förväntat i detta prissegment. Akn varmt rekommendera.
    Hej Magnus!
    Stort tack för din fina rekommendation och för att du väljer att återkomma till oss när du vill ut och uppleva världen!

2020-03-04 Insamlad av företaget
    Vi kjøpte en rundtur i India, og er veldig fornøyd med mottakelse og tilbudet vi fikk.
    Kenzan Tours var hjelpsomme med de endringer og tilbakemeldinger vi hadde på det opprinnelige tilbudet, og kom raskt med andre muligheter.
    Hej Guri!

Tack för ditt inlägg!
    Bra att ni känner er nöjda med servicen från oss!

• 2020-03-03 Insamlad av företaget
    Köpte en resa till Costa Rica

Vi är mycket nöjda med alla arrangemang. Alla transporter fungerade och höll sina tider.
    Hotellen vi bodde på var bra. Poor Man´s i Corcovado var en pärla med sitt ostörda läge och goda mat. Dessutom en trevlig vandring i nationalparken. Vi som gillar natur och platser med inte alltför mycket folk känner att där borde vi ha varit fler dagar. Hotell Verde Mar i Manuel Antonio var bra beläget med kort promenad till restauranter och affärer och beläget precis vid stranden. Dessutom med bra bussförbindelser till staden Quepos. Många andra hotell i området hade betydligt längre till stranden. Stranden var däremot livlig med många försäljare och jippon utan att för den skull störa.
    På båda stränderna var det mycket höga vågor och inte särskilt lämpligt för mindre barn. Vi var förra året i Samara med betydligt "snällare" vågor som passar bättre om man har mindre barn med sig.
    Resan från Sverige till Costa Rica gick via Frankfurt och New York enligt vårt önskemål. Det var en miss att åka via USA med allt krångel med att hämta bagaget och långa köer i passkontrollen. Det var knappt vi hann med anslutande flyg, trots att vi hade 2 timmar på oss. Rekommendera ingen att åka via USA , även om det är en tusenlapp billigare än direktflyg från Europa.
    Hej Yvonne och Björn!

Tack för er fina rekommendation och tipset om att Samara passar bättre när små barn är med på resan!
    Vi håller med om att låta bli att åka till Costa Rica via USA då det är tidskrävande och krångligt.

• 2020-03-03 Insamlad av företaget
    Resa till Costa Rica, Equador och Galapagos. Bra planerad resa med duktiga guider och mycket bra hotell som passade oss perfekt. Mina förväntningar var att se mycket djur på Galapagos och Costa Rica hade jag inga speciella förväntningar på och jag kände inte till det alls. Kenzan tours levde upp till förväntningarna.
    Hej Karin!

Tack för ditt inlägg!
    Du har varit till spännande destinationer.

2020-03-03 Insamlad av företaget
    Vi bokade rundresa i Vietnam och i Angkor Vat och hjälpen vi fick var strålande bra!
    /Åsa och Agnetha
    Hej Åsa och Agnetha!
    Tack!
    Vi är glada att ni är nöjda med oss!

• 2020-02-29 Spontant omdöme
    Jag och familjen åkte på safari i Tanzania kombinerat med sol och bad på Zanzibar, en fantastisk resa väldigt välordnad med erfarna och duktiga guider och chaufförer. Vårt första boende på Maasai loge var något alldeles extra, genuint och mycket trevligt.
    Hej Helén!
    Tack för din fina rekommendation!
    Det gläder oss att ni haft en upplevelserik resa, det blir härliga minnen!

• 2020-02-26 Insamlad av företaget
    Vi har varit 2 veckor i Panama och Costa Rica arrangerad av Kenzan tours. Hela resan var helt fantastisk. Alla transporter och guider kom på utsatt tid. Hotellen var mycket trevliga allihop o väldigt varierande. Alla hotell hade någonting utöver det vanliga som gjorde dem minnesvärda. Alla utflykter även dom i toppklass och ofta var det bara vi och en lokal guide.
    Vi kan verkligen rekommendera denna resa varmt. Så även kenzans skräddarsydda resa till Kuba dom vi gjorde för 2 år sedan. Allting klaffade lika bra den gången.
    Vi kommer även i fortsättningen resa med Kenzan tours. / ingrid från Göteborg
    Hej Ingrid!

Sånt här är väldigt roligt att höra!
    Ni är alltid varmt välkomna tillbaka!

2020-02-26 Insamlad av företaget
    Vi har varit på en kombinationsresa med tigersafari i tre nationalparker i Indien och därefter sol och bad på Maldiverna. Hela resan fungerade problemfritt och alla lokala guider och representanter från arrangören tog hand om oss på bästa sätt. Trots mycket resande och många transporter fungerade hela resan perfekt. Mat och boenden på resan var super bra och vi höll oss friska hela resan. Vi fick en resa med fantastiska upplevelser och härliga minnen för livet.
    Hej Pia!

Indien och Maldiverna är en fantastisk kombination och vi hoppas ni fick se många tigrar!

Med vänliga hälsningar från oss på Kenzan T
  • 2020-02-22 Insamlad av företaget
    Kunniga och serviceinriktade. Allt fungerade på plats.
    Hej Håkan!

Tack för ditt inlägg!
    Skönt att höra att du är nöjd med din resa!

Med vänlig hälsning från oss på Kenzan Tours
  • 2020-02-19 Spontant omdöme
    Vi åkte till Sydamerika med hjälp av Kenzan tours. På grund av oroligheter och avrådan från UD nära avresedatumet fick vi göra relativt snabba ändringar i vår resa. Är inte helt nöjd med hur Kenzan tours lyckades med detta. Dels då de prisförslag vi fick var helt osannolika på nya alternativen- detta förklarades med att vi var nära avresedatumet. Trots att två länder med massor att upplevelser och inrikesresor togs bort- dock förlängdes tiden något i landet vi reste till men utan att upplevelser lades till- ändå blev priset nästan detsamma. Vi valde detta upplägg då det enligt Kenzan var för få ändringar(?) för att "ta bort" hela resan- de hänvisade oss till försäkringsbolaget men som hänvisade oss vidare till Kenzan. Vi åkte trots allt och kände att vi inte hade så mycket andra val än att acceptera det höga slutpriset trots att två av tre länder inte gick att åka till. Själva resan till Sydamerika var fin och med bra guider- dock var det en hel del fel i programmet, saker som uteblev och även luncher som blev uteblivna. Är inte heller nöjd med den stad Kenzan hänvisade oss till istället för de två länder som blev uteblivna- dels då staden var minimal, fanns knappt något att göra och ingen strand som vi efterfrågat- vi blev ifrågasatta på hotellet varför vi skulle stanna så länge då ingen normalt gör det- det fungerar normalt som ett stopp på 1 natt. Har kommenterat detta i efterhand och ställt frågor i efterhand som jag inte fått svar på- detta trots påminnelser. Jag hade högre förväntningar på Kenzan och utifrån det överpris vi fick betala är vi inte nöjda; lite för många fel och för dålig kommunikation. Tråkigt då kommunikationen till en början fungerade bra, och det är möjligt att vi varit nöjda om ursprungsresan hade blivit av. Det vi som sagt är missnöjda med är hanteringen, felen, höga priset (som även Kenzan svarat att de har förståelse för att vi reagerat på-tyvärr misstänker jag att vi har fått stå för en del avbokningar som egentligen resebolaget ska stå för- men har som sagt inte fått svar på detta då Kenzan där struntat i att svara).
    Hej Alicia,
    Vi har haft mycket kontakt inför resan och vi har även haft kontakt efter resan. Anledningen till att jag inte återkopplade ytterligare på mail var att jag inte hade något ytterligare att tillföra för att komma fram till något svar som var skiljde sig. Resan var inte överprisad och ni fick en resa som ni godkände och betalade för enligt avtalet mellan oss.

Aki Nicolaides
    VD Kenzan Tours
  • 2020-02-15 Spontant omdöme
    Hej!
    Vi funderar på att boka paketresa, så vi har alltså inte varit iväg ännu. Men jag undrar över varför Kenzan T inte replied på de senaste (många) inlägg. Inget illa ment, men vi vill gärna veta att det är seriöst och att man ser och validerar sina kunder. Så, min fråga är ju då egentligen om det ff är en up and running resebyrå?
    Tacksam för svar. Mvh Cathrine
    Hej Cathrine!
    Var har du lagt in dina inlägg? Återkom gärna till oss per telefon 021-18 16 17 eller mejla oss på office@kenzantours.se så hjälper vi dig med dina funderingar!

Med vänlig hälsning
    Hej!
    Nej, inte mina inlägg, har inte lagt in några ännu då vi inte rest med er. Men jag tänkte allmänt, såg att ni besvarat tidigare en del kommentarer och sen blivit lite tyst med svar.
    Så jag ville bara veta om ni ff var igång liksom, och det fick jag nu, tack!
    Mvh Cathrine
    CATHRINE W
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2020-02-15 Insamlad av företaget
    Jag har köpt och genomfört en rundresa till Peru.
    Alla mina frågor och funderingar innan resan besvarades snarast via mail , jag blev väl bemött även genom telefonsamtal. Klara tydliga besked.
    Jag vill gärna rekommendera Kenzan Tours. Allt fungerade enl.resplanen till 100%.
    Detta var en av mina bästa upplevelser.
    Mvh.Anette
    Hej Anette!
    Tack för dina fina vitsord, härligt att du är nöjd med oss!

Med vänlig hälsning från oss på Kenzan Tours