Torggatan 1, 722 15 Västerås — Visa karta

Vi på Kenzan Tours är specialister på skräddarsydda resor. Vi lyssnar på dina önskemål och sätter ihop just din drömresa. Vi erbjuder prisvärda resor till stora delar av världen. Med våra resor kan du till exempel åka på safari, möta fjärran kulturer, se spektakulär natur och koppla av med sol och bad på paradisstränder. Låt våra engagerade resekonsulter skräddarsy din resa eller följ med på någon av våra gruppresor.

Vi vill att våra resenärer ska få uppleva världens fantastiska platser. Vi vill samtidigt bidra till en hållbar turism där invånarna på våra resmål gynnas och påverkan på miljön minimeras. Därför främjar vi en småskalig turism som gynnar den lokala ekonomin på resmålen och arbetar aktivt med ekoturism. Vår hållbarhetspolicy genomsyrar hela vår verksamhet, från vårt lokala kontor i Västerås till våra resmål runt om i världen.

Kenzan Tours har varit verksamma sedan 2004 och har under åren haft många nöjda resenärer. Läs här på Reco vad våra kunder tycker om oss.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 198 kunder tycker om Kenzan Tours

• 2019-08-16

Ulf U skrev om Kenzan Tours
    Köpte resa till Tanzania (1 vecka safari och 1 vecka på Pemba Island).
    Är inte särskilt nöjd med hur Kenzan klarade av att informera OCH genomföra denna resa.
    Skickade ett mail med kommentarer till Kenzans kontor - men fick inget svar förrän efter påminnelse. Läs mer
  • 2019-08-14

Gunnel I skrev om Kenzan Tours
    Peruresa
    Utmärkta guider, intressanta mål, bra hotell.
    Lite för snabb vidareflytt från Lima. Hade varit bra med två nätter där eftersom resan var lång och startade tidigt på morgonen vilket innebar att en resenär på 130 km från Arlanda fick bara några få timmars sömn inför resan.
    Hade också önskat direktflyg från Juliaca till Lima men det är kanske inte möjligt. Alltså en resa vi gärna rekommenderat till våra vänner. Med vänlig hälsning Gunnel Isaksson Läs mer
  • 2019-08-10

Anna-lena H skrev om Kenzan Tours
    Resa Peru. Bra guide, svensktalande, gjorde resan fantastiskt innehållsrik. Läs mer

Siv U skrev om Kenzan Tours
    Min man och jag köpte en res till Peru. Kontakten och bemötandet med resebyrån var mycket bra. En mycket bra resa som med råge uppfyllde våra förväntningar. Läs mer
  • Håkan A

2019-08-08

Håkan A skrev om Kenzan Tours
    Våra förväntningar överträffades på alla områden. Läs mer

Carina N skrev om Kenzan Tours
    En rundresa i Peru ..en fantastiskt upplevelse ..helt fantastisk guide ..helt fantastiskt bra organiserat med allt ..både inrikes flyg ..tåg ..buss ..allt flöt på perfekt Läs mer

Susanne M skrev om Kenzan Tours
    Rundresa i Sri lanka,s om specialdesignades efter våra önskemål. Mycket duktig chaufför som var mycket kunnig och trevlig. alts fungerade bra. 2 av hotellen var inget vidare men i övrigt allt till belåtenhet Läs mer

Göran R skrev om Kenzan Tours
    Allt funkade. Bra bemötande, flexibilitet, snabbhet, vänlighet. Läs mer

Margareta G skrev om Kenzan Tours
    Bokade ett resepaket. Blev bra bemött och informerad under bokningdprocessen och mina önskemål blev väl tillgodosedda. Hela resan blev mycket lyckad och den lokala arrangören som Kenzantous anlitat var utmärkt. Läs mer
  • ANN-CHRISTIN C

2019-08-05

ANN-CHRISTIN C skrev om Kenzan Tours
    Hemma igen efter en tripp till Zanzibar. Man blir vänligt och fint bemött av er representant , som visar upp Zanzibar på ett fantastiskt sätt.
    Vi har fått uppleva både natur, kultur och fantastisk mat i ett land som skiljer sig helt från vårt eget.
    Denna plats kan vi varmt rekommendera.

Tack för ert fina upplägg och dokumentation.
    Allt fungerade till 100%. Läs mer
    2019-08-07 Kenzan Tours svarar ANN-CHRISTIN C
    Tack för din fina rekommendation!
  • 2019-05-22

BEATA N skrev om Kenzan Tours
    Kenzan Tours = en toppsemester!
    Efter tre resor med Kenzan Tours kan vi bara säga: NI ÄR BÄST!!!
    En fantastisk resa till Peru med Lares trek , en underbar resa genom Sydafrika med safari och fjällvandringar i Drakensberg och senaste oförglömlig resa till Tanzania med ”en promenad” mot Kilimanjaros topp.
    Tryggt att få allt i ett paket anpassat efter våra speciella önskemål och levererat i ett fint omslag dvs allt fungerar perfekt. Man kan verkligen koppla av och njuta av stunden när man sliper tänka på det praktiska som är förvånansvärt bra organiserat runt om.
    Tack Kenzan Tours! Ni gör ett fantastiskt jobb!
    Vi hörs snart igen! Kramar!
    Beata och Marek Läs mer
    2019-08-07 Kenzan Tours svarar BEATA N
    En härlig rekommendation, tack!!
  • 2019-05-01

Per L skrev om Kenzan Tours
    Vi började planeringen av vår Kubaresa med att lägga upp en resplan inkl. antalet dagar för besök i Havanna och Trinidad, på Kubas huvudö, samt några veckors sol & bad på den kubanska ön Cayo Largo. Vår ursprungliga idé var att organisera hela resan på egen hand … som vi brukar göra.

Efter letande fann vi att Kenzan Tours hade vårt önskehotell på Cayo Largo med på sin hemsida. Vi skickade över vår hela resplan till Kenzan Tours. Kort därefter fick vi svar i retur från Vincent Engström på Kenzan Tours som återkom med ett förslag och konkurrenskraftigt pris för resan, inkl. alla boenden, flera transfers/transporter samt flyg på Kuba.

Vår Kubaresa på nästan 4 veckor fungerade perfekt med alla transporter mellan städer och till/från flyg. Vi bodde både på casa particular (privata Bed & Breakfast) och på hotell och vi tycker att varje Kubaresenär måste pröva på att bo på casa particular – mycket trevligt och personligt!

Under resan hade vi kontakt och träffade Kenzan Tours samarbetspartner Cuba Holidays som finns i Havanna. Extra bonus var att Edyk på Cuba Holidays, som också pratar svenska, gav oss mycket intressant och värdefull information när vi anlände samt gjorde rundtur i Havanna i en gammal amerikansk cabriolet.

Vi är fortfarande mycket positivt överraskade att allt kunde fungera så perfekt på Kuba … tror knappast att allt hade fungerat så bra och välordnat i Sverige :-) Läs mer

Anki F skrev om Kenzan Tours
    Var i Costa Rica över jul och nyår 2018/2019. Kontakten med Kenzan Tours i samband med bokning m m gick väldigt smidigt. Allt under resan fungerade också väl (information, transfer mellan olika hotell, utflykter etc). Guiderna var kunniga och utflykterna (besök på vulkan, flodtur och hängande broar) blev fantastiska naturupplevelser. Vår resa som avslutades vid Stilla Havskusten blev över förväntan. Vi kommer säkerligen att anlita Kenzan Tours i framtiden också. Läs mer

Elinor R skrev om Kenzan Tours
    Resa till Sril Lanka och Maldiverna Läs mer

Carina L skrev om Kenzan Tours
    Jag köpte en kombinationsresa med safari och sol- och bad semester i Afrika. Jag blev jättebra bemött och fick svar på alla frågor som dök upp innan vi skulle resa iväg. Kenzan Tours lyckades överträffa mina förväntningar och allt fungerade mycket bra på plats. Väldigt bra representanter på plats som fick oss att känna att de var nära sina kollegor trots avstånd. Läs mer
  • 2019-01-13

Clara D skrev om Kenzan Tours
    Jag och min man fick stöd och hjälp med att hitta en skräddarsydd bröllopsresa. Jag gav önskemål av plats och upplägg på resan samt en viss prisklass. Vi fick olika förslag tills vi hittade ett som vi tyckte passade oss perfekt. De tog våra önskemål på allvar och letade inom prisklassen. Vår totala upplevelse är mycket positiv av Kenzan Tours. Läs mer
  • 2019-01-11

Anna O skrev om Kenzan Tours
    Vi köpte en rundresa i Kambodja och Vietnam och fick oerhörd stor hjälp med planeringen och upplägget av resan av Kenzan Tours och deras samarbetspartner Asian Tours. Det var en fantastisk resa och vi blev mkt väl bemötta hela resan igenom. Läs mer
  • 2018-12-17

Helene K skrev om Kenzan Tours
    Vi kombinerade safari i Tanzania med solsemester på Zanzibar. Mycket bra researrangemang från Kenzan Tours Läs mer
  • 2018-12-12

Clary E skrev om Kenzan Tours
    I April 2018 reste vi med Kenzan. De hjälpte oss att arrangera 3 veckors semester i Costa Rica, Cuba och Panama.
    Det var mycket som blev fel, utflykter som inte blev av men som vi betalt för, dagsutflykter som blev över 14 timmar, taxi som inte kom men som var beställda, fel i programmet som vi fått ifrån dem, vi stod på fel ställen när vi skulle bli upplockade. Vi fick ta taxi till rätt ställe och betala för det själva.
    Vi skrev ner allt under resan (även det positiva) och skickade in det när vi åter var i Sverige. När det hade gått 3 månader utan svar från Kenzan då kontaktade jag dem igen, då hade mitt brev ”hamnat mellan stolarna” De lovade att besvara mig så fort som möjligt.
    Förvånad blev jag när ett svar kom från Cuba. Huvudansvarig Kenzas Tour hade alltså inte tagit sitt eget ansvar utan vidabefodrade mitt brev till Cuba. Från Cuba kom ett svar men det var mycket av det som stod i brevet som inte stämde. Vi klandade inte Cuba eftersom de inte är vana att organisera resor med turister. Det är här vi tycker att Kenzan borde ta sitt ansvar.
    Jag skrev åter till Kenzas, bl a att vi hade betalt utflykter till dem innan vi åkte iväg från Sverige, utflykter som inte blev av. Vi förklarade även att vi hade följt deras programm men mycket stämde inte.
    Vi har fortfarande inte fått något svar. Mitt brev gick iväg den 2 augusti 2018.
    Så här i efterhand skulle vi ha dragit oss ur redan från början då det började strulade med olika saker. Bl a kopierade vi våra pass och skickade passen flera månader innan resan för att de skulle ordna visum till Cuba. 2 v innan resan sa de att de inte hade fått kopior på något pass. Då undrade vi om det skulle komma iväg till Cuba eller inte.
    Min svägerska och ett annat par åkte också med Kenzan men vid andra datum, de var inte heller nöjda med dem, mycket strul.
    Ska du ut och resa då rekommendera jag starkt ett annat resebolag! Läs mer
  • Miro T

2018-12-03

Miro T skrev om Kenzan Tours
    Ja, vad skall man säga! En riktigt bra upplevelse med två fantastiska veckor på Sri Lanka och Maldiverna. Helt enligt program och över förväntan. Vi hade en egen chaufför/guide under veckan på Sri Lanka som gjorde ett bra jobb med att leda oss rätt så att vår upplevelse blev den bästa. Människor, djur mat och kultur och lagom aktiviteter gjorde vistelsen komplett. Att avsluta på The Bearfoot på Maldiverna var fantastiskt. En resort som vi rekomenderar starkt. Här kan man njuta av lugnet eller ägna sig åt deras stora utbud av utflykter. Vi fick uppleva både sköldpaddor, Mantor och delfiner på dessa utflykter. Allt som allt en toppsemester! Läs mer
  • 2018-10-16

Susanne L skrev om Kenzan Tours
    Just hemkommen efter en fantastisk Tanzaniaresa - en veckas safari plus en vecka i paradisiska Zanzibar! Safarin innebar mycket bilåkande på skumpiga vägar men det var det värt. Under hela safarin hade vi den stora glädjen att guidas och köras av William som hade svar på alla våra tusen frågor och lärde oss så mycket om såväl djur och natur som samhällsliv. Vi två kompisar kände oss som drottningar som delade på bilens kung. Att bo på Kenzans tented camp blev spännande då vi hörde vrål av lejon på natten. En buffel hölls under uppsikt av campens personal, i gryningen avtecknades en masaj i soluppgången. Omtumlande safari med alla de stora fem. Zanzibar blev efter safarin en härlig vecka vid det stora turkosa! Flygen var smidiga, boendena bra med vårt önskemål om separata sängar på alla våra tre hotell. Stort tack till Kenzan för en fantastisk första smak av Afrika! Läs mer
  • 2018-08-08

Annica A skrev om Kenzan Tours
    Reste till Peru och fick ett bra bemötande före och under resan. Vissa problem som uppstod löstes, medan viss förändring av resrutten inte var positiv. De flesta guiderna var bra och helhetsintrycket av resan var mycket bra. Läs mer
    2018-08-30 Kenzan Tours svarar Annica A
    Hej Annica!
    Vad kul att du tyckte bemötandet och guiderna var bra, samt bra att problemen löste sig och allt blev bra!
    Välkommen tillbaka!

Med vänliga hälsningar
    Kenzan tours
  • 2018-05-29

Linda S skrev om Kenzan Tours
    Åkte på en safari resa till Tanzania. Våra guider var fantastiska och gjorde allt för att göra vår resa ett minne för livet! Kenzan Tours gav ett väldigt professionellt intryck. Läs mer
    2018-05-29 Kenzan Tours svarar Linda S
    Hej Linda!
    Safari i Tanzania är svårslaget och roligt att höra att ni blev så nöjda!
    Välkomna tillbaka!

Jan S skrev om Kenzan Tours
    Köpt resa till Kuba. Utmärkt service innan och under resan. Resan blev bättre än vi kunde förvänta oss. Läs mer
    2018-05-29 Kenzan Tours svarar Jan S
    Hej Jan!

Vad roligt det är när upplevelsen överträffar förväntningarna, så vill vi ha det!
    Välkommen tillbaka!

Ann-sofie P skrev om Kenzan Tours
    Jag önskade köpa en specialresa anpassad helt för oss. De lyssnade och kom direkt med några olika mycket bra förslag. Vi valde ett av dem och vi brev mycket nöjda med alltihop.
    Jag hade mycket höga förväntningar och samtliga infriades. Läs mer
    2018-05-29 Kenzan Tours svarar Ann-sofie P
    Vad roligt att ni blev så nöjda!
    Ni får gärna återkomma när det blir dags för nästa resa.

Erik H skrev om Kenzan Tours
    Jag har köpt flera resor av Kenzan Tours, såsom Safari i Kenya med avslutning på Zanzibar, rundtur på Kuba med avslutning i Varadero, rundtur på Sri Lanka med avslutning på Maldiverna ch senast 4 nätter på Zanzibar och 10 nätter på Pemba.
    Vad gäller bemötande har jag ingenting att anmärka på.
    Alla resor har varit oförglömliga upplevelser och med råge motsvarat förväntningarna.
    Förutom att upplevelserna har varit mer än bra så tycker jag att de vid prisjämförelser med några andra reseföretag har varit prisvärda.
    Så det sammanfattande betyget blir mycket bra. Läs mer
    2018-05-29 Kenzan Tours svarar Erik H
    Hej Erik!
    En trogen vän, så roligt! Det är klart att om man är nöjd med det man beställer, är det lätt att återkomma, och du verkar ju ha varit lite varstans med oss. Roligt!!

Mari T skrev om Kenzan Tours
    resa till Costa Rica.
    Allt fungerade perfekt!! Läs mer
    2018-05-29 Kenzan Tours svarar Mari T
    Hej Mari!
    Å, vad bra!
    Costa Rica är ju fantastiskt!

Inger N skrev om Kenzan Tours
    Jag åkte i mars till Cuba och kryssning i Karibien. Kryssningen var fantastisk. Fick se mycket av Mayakulturen i Maxivo och Belize. Efter en vecka åkte jag till Varadero och därifrån gjorde jag utflykter till Trinidad, santa Clara ich Cienfuegos. Jag blev väl omhändertagen ich fick hjälp när jag så önskade . Massor av fina intryck av natur och kultur. Rekommenderar denna resa! Läs mer
    2018-05-29 Kenzan Tours svarar Inger N
    Hej Inger!
    Vilken intressant resa du har haft, roligt också att att det praktiska har fungerat så bra. Välkommen tillbaka när det börjar bli dags för nästa resa!

• 2018-05-02

Kenneth A skrev om Kenzan Tours
    Resa till Cuba-Mexico. Bea bemötande, fixa problem när de uppstod. Läs mer
    2018-05-08 Kenzan Tours svarar Kenneth A
    Hej Kenneth!
    Roligt att höra att du haft en bra resa!

• 2018-05-01

Folke A skrev om Kenzan Tours
    Vi köpte en resa till Tanzania efter att i flera år funderat på den och blivit inspirerade av Ella hos Kenzan. Vi har alltid av henne blivit oerhört trevligt bemötta. Jag tyckte att allt vi hade som förväntningar överträffades med råge under safarin medan vi är lite missnöjda över sista veckan på Zanzibar avseende boendet, platsen och maten. Läs mer
    2018-05-08 Kenzan Tours svarar Folke A
    Hej Folke!
    Håller med dig, Ella är en klippa! Roligt att safarin blev så lyckad. Hoppas att ni fick möjlighet att se The big five?!
    Ni är naturligtvis välkomna tillbaka till oss när det blir dags för nästa resa.

• 2018-04-22

Svenne L skrev om Kenzan Tours
    Härlig safari med en guide som var kompetent och värnade om djur och natur. Alla Kenzans personal var vänliga och hjälpsamma. Maten var ganska OK, men kunde varit bättre (veg.) Totalt sett var resan bättre än förväntat. Läs mer
    2018-04-24 Kenzan Tours svarar Svenne L
    Fina ord och roligt att höra att vi har överträffat förväntningarna, om än maten kunde varit bättre! Hjärtligt välkomna tillbaka när det blir dags för nästa resa!

• 2018-04-22

Monica S skrev om Kenzan Tours
    Vi köpte en resa genom Kenzan Tours . De tog hänsyn till våra önskemål. Allt fungerade upphämtning från hotell till en duktig och serviceinriktad chaufför. Våra förväntningar var höga och företaget kunde leva upp till våra förväntningar. Det var en oförglömlig resa. Läs mer
    2018-04-24 Kenzan Tours svarar Monica S
    Så roligt att höra att vi levde upp till förväntningarna, det är ju vårt mål! Ni är hjärtligt välkomna tillbaka när det blir dags för nästa resa.

Christina S skrev om Kenzan Tours
    Vi köpte en specialdesignad resa till Kuba, med boende- och researrangemang under 17 dagar. Kenzan Tours personal, liksom personal på plats på Kuba, var fantastiskt hjälpsamma, med intresserat bemötande och måna om att allt skulle bli som vi ville ha det.
    Vi rekommenderar varmt andra Kubaresenärer att köpa resetjänster av kenzan Tours! Läs mer
    2018-04-24 Kenzan Tours svarar Christina S
    Nöjda resenärer är det bästa vi vet, och vi jobbar ju för att uppfylla allas önskningar vad gäller arrangemang och resmål! Hoppas ni har många fina minnen att plocka fram!

Karl-erik A skrev om Kenzan Tours
    Reste till Kuba med ett sällskap på 11 personer där Kenzan ordnade med flyg, transporter, guidning och boenden. Allt fungerade mycket bra så jag kan verkligen rekommendera dem. Personlig och prisvärd resebyrå. Läs mer
    2018-04-24 Kenzan Tours svarar Karl-erik A
    Roligt att höra, och hoppas att ni har fått fina minnen att bära med er. Välkomna tillbaka!

Ji-ung U skrev om Kenzan Tours
    Skräddarsydd paketresa. Mkt bra och personligt bemötande (mejlledes). Bra och kunnig servicenivå.

Rekommenderas! Läs mer
    2018-04-24 Kenzan Tours svarar Ji-ung U
    Tack för ditt fina omdöme och välkommen tillbaka!

Einar P skrev om Kenzan Tours
    Bokade en safari resa (rainbow)
    Företaget var väldigt kunniga och var väldigt proffsiga
    Mina förväntningar var höga och jag hoppades att få uppleva mycket av djur och natur
    Företaget i Sydafrika som tog oss runt var otroligt kunniga och uppträdde på ett proffsigt sätt
    Avslutningsvis är detta en resa jag kommer bära med mig av fina och roliga minnen
    Och jag kommer säkert att anlita Kenzan igen
    Tack
    Hälsningar väldigt nöjd kund
    Einar Pihl/ Ann-Christin Brismo Läs mer
    2018-04-04 Kenzan Tours svarar Einar P
    Hej Einar och Ann-Christin
    Å, vad roligt att ni fick en sån fin upplevelse och ni är naturligtvis välkomna tillbaka!

Marie E skrev om Kenzan Tours
    Vi hade bokat en kombiresa, 1 vecka safari och 1 vecka på Zanzibar. Allt med bokning inkl resa fungerade perfekt.
    Under safarin hade vi med fördel kunnat stanna någon natt till i tälten. Allt var väldigt välordnat med mat och boende. Trots att lejon hördes precis utanför när vi åt så middag kände vi oss trygga tack vare proffsig personal.
    Vår guide som körde oss tryggt under safarin var mycket bra och kompetent.
    Vi fick köra en hel del offroad vilket gjorde att vi kom djuren väldigt nära. Vi fick se både när geparder och lejon jagade "mat".
    Kort sagt - vi längtar tillbaka och gör gärna om resan men då kanske vi stannar flera dagar inne i Serengeti och bor i tält. Läs mer
    2018-04-04 Kenzan Tours svarar Marie E
    Hej Marie
    Ja, det är lätt att längta tillbaka till Serengeti, med dess storslagna djurliv! Även på Zanzibar finns det mycket att längta tillbaka till. Ni är välkomna tillbaka när det blir dags för nästa resa!

Carina M skrev om Kenzan Tours
    Safari i serengeti samt ngorongoro. bra arrangerat, mycket trevligt beroende. kan klart rekommenderas. Läs mer
    2018-04-04 Kenzan Tours svarar Carina M
    Hej Carina
    Roligt med så fina ord från dig! Du är välkommen tillbaka när det blir dags för nästa resa!

• 2018-03-21

Eva L skrev om Kenzan Tours
    Gott bemötande o svar på frågor , Hjälp att genomföra reseönskemål vilka låg lite utanför bestämd rutt. Läs mer
    2018-04-04 Kenzan Tours svarar Eva L
    Hej Eva
    Vi försöker ju skräddarsy enligt kundens önskemål, och då är det bara toppenroligt att allt har gått så bra! Välkommen tillbaka när det blir dags för nästa resa!

• 2018-03-21

Matts L skrev om Kenzan Tours
    Vi var på Safari i Tanzania och avslutade med en vecka på Zanzibar i samband med min frus 70-årsdag. Mycket nöjda med Kenzan Tours som researrangör. Allt fungerade över förväntan.Mycket trevlig och påläst guide, James, på safarin och mysigt boende på tentcampen Kommer att rekommendera Kenzan Tours till vänner och bekanta. Läs mer
    2018-04-04 Kenzan Tours svarar Matts L
    Hej Matts
    Ber att få gratulera din fru i efterskott! Det verkar som om ni har haft en härlig resa med många oförglömliga minnen, och det är ju det man vill ha, eller hur?!

Margaretha B skrev om Kenzan Tours
    Vi är 4 personer som köpte en resa till Tanzania med 1 v safari o 1 v på Zanzibar. Resan blev helt fantastisk från början till slut. Vi fick bra hjälp från början med valet av safarirutt o hur safarin skulle utformas samt resan dig, så att vi fick bra ”value for money”. Jättetrevlig o bra vägledning så att vi gjorde bra val. När vi hade problem med att reservera flygplansstolarna gick kollegor till vår kontaktperson, som var bortrest, in och hjälpte oss. Därefter gick resan ner jättebra.
    På plats i Tanzania hade vi en fantastiskt trevlig och kunnig guide, Peter, som gav oss en otrolig upplevelse på vår safari. Peter fick t o m godkänt av Kenzan tours att köra i områden som var mindre turistiska, vilket gav en intensiv naturupplevelse för oss. Min sambo o jag har nämligen varit på safari tidigare och kunde irriterad över antalet bilar kring djuren o kommunikationen mellan bokarna, så vi hade ju ngt att jämföra med o ville ha en intensivare naturupplevelse denna gång. Vi kan bara säga att safarin blev långt över förväntan med oförglömliga naturupplevelser, även med lite äventyr o med intressant information som gjorde att vi lärde oss en hel del om djuren. Så vi kan bara säga att vi fått en fantastisk upplevelse tack vare Kenzan tours o kan verkligen varmt
    rekommendera dem som anordnare av resor. Deras Tältlodger var därtill jättefina o maten var otroligt god och det kändes tryggt att äta.
    Vår vecka på Zanzibar hade vi också fått hjälp med att välja hotell till. Även där kan jag bara säga att vi är helnöjda med de rekommendationer vi fått, de rumsbokningar de gjort o hotellets mat som var suveränt god o som Kenzan tours varmt rekommenderade.
    Så vi har bara en idel positiv känsla av den service vi fått och den resa vi gjort, som kenzan tours bidragit till att bli en oförglömlig upplevelse. Läs mer
    2018-04-04 Kenzan Tours svarar Margaretha B
    Hej Margaretha
    Fantastiskt trevlig att höra att allt har fungerat så bra och att ni fått en upplevelse för livet. Ni är förstås hjärtligt välkomna tillbaka när det blir dags för nästa resa!

• Martin L

2018-03-20

Martin L skrev om Kenzan Tours
    Vi bokade en tvåveckors resa till Costa Rica för hela familjen - två vuxna och tre barn (10, 14, 16). Flyg, transfer, hotel, transporter och utflykter/äventyr var bokat från Sverige. Allt fungerade perfekt och Kenzan tours var omsorgsfulla i råd och tios. Många förberedande Mail innan resan, alltid snabba svar. Bra jobbat! Resan blev jättebra! Läs mer
    2018-04-04 Kenzan Tours svarar Martin L
    Hej Martin
    Viss är det fint när man får dela så här härliga upplevelser med hela familjen! Välkommen tillbaka!

MARIANNE H skrev om Kenzan Tours
    Vi åkte inom Kuba fyra dagar på väg till Florida. Vi fick hjälp med att boka boende och två utfärder på Kuba. Allt fungerade perfekt. Guiderna var väldigt bra. Utfärderna innehöll mer än Kenzantours hade berättat. Även Casa particulares och hotell var bättre än väntat.
    Vi hade mest kontakt per mail och de svarade snabbt. Vi fick också realistisk information o hur det fungerar i ett land som Kuba och det var väldigt bra. Vi åker gärna med Kenzantours igen.
    Marianne Hallqvist Läs mer
    2018-04-04 Kenzan Tours svarar MARIANNE H
    Hej Marianne

Vad roligt att allt fungerade så bra och det är ju alltid trevligt när verkligheten överträffar förväntningarna, eller hur?!

• Julius G

2018-03-20

Julius G skrev om Kenzan Tours
    Vi är nöjda med vår resa, både klättringen till Mount Kenya och safari i Tanzania. Bemötandet från personalen har varit bra hela tiden, vi kan inte klaga på något.
    Vi har varit på en köttrestaurang i Nairobi på egen hand, en intressant upplevelse. Vi har köpt lite afrikansk hantverk, och varit på det största museet i Afrika med afrikansk konst, mycket intressant också.
    Så vi kan rekommendera Kenzan Tours till våra vänner när det gäller Afrikaresor. Läs mer
    2018-04-04 Kenzan Tours svarar Julius G
    Hej Julius
    Vilket härligt äventyr ni verkar ha haft, med både klättring och safari! Välkommen tillbaka igen när det blir dags för nästa resa.

Sirpa J skrev om Kenzan Tours
    Den ”svenska” guiden delgav felaktig information, som gjorde att det strulade i Havanna för oss, annars bra, välorganiserad resa. Läs mer
    2018-04-04 Kenzan Tours svarar Sirpa J
    Hej Sirpa
    Tråkigt att det skulle strula till sig i Havanna, men förhoppningsvis var det något som gick att lösa?!

Sara R skrev om Kenzan Tours
    Jag skrev en förfrågan om ett kostnadsförslag på min egen resplan och Kenzan Tours återkom snabbt med ett genomarbetat förslag som vi sedan reviderade tillsammans.

Snabbt, effektivt och vänligt bemötande! Läs mer
    2018-04-04 Kenzan Tours svarar Sara R
    Hej Sara
    Tack för dina vänliga ord om gott bemötande. Hoppas du får en trevlig resa!

• 2018-02-25

Elisabeth L skrev om Kenzan Tours
    Vi köpte en individuell paketresa med flyg, hotell, utflykter och vistelse på gamereserv.
    De anpassade resan efter våra önskemål, och vi är mycket nöjda. Läs mer
    2018-03-01 Kenzan Tours svarar Elisabeth L
    Hej Elisabeth
    Vad roligt att ni blev så nöjda! Det är ju en fantastisk upplevelse att få se de vilda djuren på plats i deras naturliga miljö. Ni är hjärtligt välkomna tillbaka när ni vill ut och resa igen!

• 2018-02-21

Helena L skrev om Kenzan Tours
    Kenzan Tour hjälpte oss att komma till Tanzania och Zanzibar. Vi hade en fantastik safaritur och bodde i Kenzas camp som var i bästa klass.
    Jag kan verkligen rekkomendera dem och åker gärna på fler resor med dem som arrangör. Läs mer
    2018-02-22 Kenzan Tours svarar Helena L
    Hej Helena
    Visst är det speciellt att bo i tält mitt bland de vilda djuren!
    Roligt att du tog dig tid att skriva det fina omdömet också, och naturligtvis är ni välkomna tillbaka när det blir dags för nästa resa!

• 2018-02-21

Tomas E skrev om Kenzan Tours
    Tar för lång tid att sammanfatta vad jag tycker. Betyg 5/5 och starka rekommendationer till vänner och bekanta. Ställ gärna ett antal frågor att besvara i stället - sparar min tid. Läs mer
    2018-03-01 Kenzan Tours svarar Tomas E
    Hej Tomas
    Tack för att du tog dig tid att skriva det fina omdömet! Och naturligtvis är ni välkomna att återkomma när det blir dags för nästa resa.

• Rose-marie L

2018-02-20

Rose-marie L skrev om Kenzan Tours
    Enkelt, smidigt att boka med KenzanTour .Förklarade hur vi ville med vår resa till Sydafrika och dom matchade.
    Hade inte så stora förväntningar men hela familjen var mer än nöjda.Roligt att åka i en liten grupp om 12personer från olika delar av världen med kunniga guider från Afrika .Rekommenderar denna resebyrå ! Läs mer
    2018-02-22 Kenzan Tours svarar Rose-marie L
    Hej Ros-Marie
    Vad roligt att ni blev så nöjda med resan. Att resa till Afrika och där få göra nya bekantskaper berikar ens liv! Ni är hjärtligt välkomna tillbaka ni vill ut och resa igen.

Torggatan 1, 722 15 Västerås