Kenzan Tours

Köpmangatan 10c, 722 15 Västerås — Visa karta

Vi på Kenzan Tours är specialister på skräddarsydda resor. Vi lyssnar på dina önskemål och sätter ihop just din drömresa. Vi erbjuder prisvärda resor till stora delar av världen. Med våra resor kan du till exempel åka på safari, möta fjärran kulturer, se spektakulär natur och koppla av med sol och bad på paradisstränder. Låt våra engagerade resekonsulter skräddarsy din resa eller följ med på någon av våra gruppresor.

Vi vill att våra resenärer ska få uppleva världens fantastiska platser. Vi vill samtidigt bidra till en hållbar turism där invånarna på våra resmål gynnas och påverkan på miljön minimeras. Därför främjar vi en småskalig turism som gynnar den lokala ekonomin på resmålen och arbetar aktivt med ekoturism. Vår hållbarhetspolicy genomsyrar hela vår verksamhet, från vårt lokala kontor i Västerås till våra resmål runt om i världen.

Kenzan Tours har varit verksamma sedan 2004 och har under åren haft många nöjda resenärer. Läs här på Reco vad våra kunder tycker om oss.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 243 kunder tycker om Kenzan Tours

Lars-erik D skrev om Kenzan Tours
    Vet ej var ni fått lars-erik från men lars stämmer.Costa rica gruppresa. Har redan svarat till kenzan en gång men kan ta det igen. Bra o trevlig resa. Mkt bra boenden, mkt bra reseledare o guide.
    Mindre bra varbussen, taklastning tog mkt tid främst vid framkomst då det redan var rejält sent o fortfande långt att åka. Inga vidare säten heller.
    Ett tips är att se till att detfinns vatten tillgängligt på bussen så inte envarbehöver springa ochletadetta. Känns lite oproffsigt. Del av resan fanns vatten men ej från början o inte på slutet.
    Bra med varierande biotoper, berg, hav... och inte allt förlånga dagsturer.
    Trodde nog det skulle vara mer synliga arter i regnskogen, haha , men detär ju som detär. Kul att se tapir, ej helt givet.
    Verkar vara begränsatmedtillgång till regnskogen, många grupper överallt på stigarna. Finns andra områdenmed lägre besökstryck kanske?
    Bra att sluta med ett par dar vid havet. Flerdar behövs dockinte.
    En trevlig o prisvärd resa därvi nog fickse det mesta av värde. Mvh Lars Läs mer
    2020-05-05 Kenzan Tours svarar Lars-erik D
    Hej Lars!

Vi ber om ursäkt för missen med ditt namn!
    Tack för ditt fina inlägg! Dina förslag vi tar med oss inför fortsatta resor till Costa Rica.

Lars S skrev om Kenzan Tours
    Sri Lanka och Maldiverna.
    Perfekt inklusive förändringar
    Sri Lanka perfekt men Maldiverna en besvikelse. Lång inrikesflygning och ointressant ställe. Läs mer
    2020-05-05 Kenzan Tours svarar Lars S
    Hej Lars!
    Kul att du är nöjd med Sri Lanka delen av resan men tråkigt att du inte var nöjd med Maldiverna, det är en underbar plats för vila eller dykning!

Britt-marie J skrev om Kenzan Tours
    Vi deltog i en paketresa till Costa Rica i mars 2020.
    I resan ingick rundresa, guider, hotell och delvis mat.
    Resan var bra arrangerad. Bra blandning av turer och vila. Det gick att boka fler turer om man ville.
    Vidblev mycket bra bemötta av företaget och av de guider som företaget anlitat. De lokala guiderna var trevliga, kunniga och entusiastiska. Vår reseledare bidrog till att vi blev en fin grupp. Coronan började sprida sig medan vi var på resa. Men vår reseledare såg till att vi inte blev alltför oroliga och var angelägen om att vi skulle njuta av resan.
    När vi landat i SAN José hade vi en ganska lång bussresa till första hotellet. Det hade varit skönt att få komma till ett hotell på en gång. Hotellen var bra, trevliga. De flesta var mindre hotell, vilket jag tycker är bra. Några hotell hade lite låg standard, men OK.
    En välordnad resa med mycket innehåll. Läs mer
    2020-05-05 Kenzan Tours svarar Britt-marie J
    Hej Britt Marie!
    Tack för ditt fina betyg! På Costa Rica finns något för alla - aktiviteter, natur och bad!
    Skönt att vara i grupp när det händer så exceptionella händelser som covid-19 .

• 2020-04-22

Britt W skrev om Kenzan Tours
    Vi åkte till Costa Rica i mars 2020. Från första stund blev vi bra bemötta och våra förväntningar överträffades med råge. Mycket bra upplagd resa, bra boende. Vår reseledare Ella och vår lokala guide Chris var fantastiska genom hela resan. Vi kommer definitivt att resa med Kenzan Tours igen. Läs mer
    2020-05-05 Kenzan Tours svarar Britt W
    Hej Britt!

Tack för din fina recension!
    Ni är varmt välkomna tillbaka nästa gång ni vill ut och resa igen!

• 2020-03-29

Jessica N skrev om Kenzan Tours
    Organized, affordable tours for all ages. A bit like backpacking but with more control. Perfect if you want something in between. We went 2 weeks to Costa Rica and had an amazing time. Läs mer
    2020-04-02 Kenzan Tours svarar Jessica N
    Hello Jessica!
    Thank you for your fine words!

Best regards from us at Kenzan Tours
  • 2020-03-29

Kristina O skrev om Kenzan Tours
    Jag köpte Sydafrika & Mozambique med Paradisstrand tillsammans med en väninna.
    Eftersom jag aldrig varit i Afrika hade jag rätt stora förväntningar och jag är inte besviken. Det bästa med resan var Safarin i Krüger Parken. En riktigt bra guide där. De tre från Nomad som tog hand om oss har jag inget att klaga på, kanske kunde dom ge oss lite mer info om vart och när vi hade möjlighet att hämta ut pengar och handla. Vi kom lite i ofas med sånt.
    På slutet av vår resa, 3 dagar kvar, så ställde Coronan till det för oss, vi tog kontakt med Kenzan som hjälpte oss så förutom kunde. Dom var ovetande om att gränserna stängdes och att vi inte kom vidare. Men som sagt dom agerade och hjälpte oss på ett bra sätt. Kanske Nomad borde informerat dom snabbare.
    Vi avslutade på ett litet fint hotell i Johannesburg 3 dagar. Där fixade hotellet en taxiguide till oss en av dagarna, vi besökte då Nelson Mandela's båda hem, Apartheidmuseumet och Soveto där vi fick besöka en man i sitt fattiga hem. Mycket spännande.
    Kort och gott är jag jättenöjd. Troligt kommer jag åka iväg igen med mer safari på schemat.
    Tack 🦎 Kenzan för denna gången! Läs mer
    2020-04-02 Kenzan Tours svarar Kristina O
    Hej Kristina!
    Tack för din fina recension, det värmer!
    Det har varit mycket för oss att ordna p g a virusets framfart men nu är alla våra resenärer tryggt hemma igen.
    Vi har flera olika safaris till olika länder att välja på när resandet tar fart igen så välkommen tillbaka!

• Felicia S

2020-03-27

Felicia S skrev om Kenzan Tours
    Vi beställde en resa av Kenzan tours till Tanzania med safari och sedan flög vi ut till en liten ö som tillhör Tanzania som heter Pemba. Vi fick ett förslag för 5 personer ( 2 vuxna och tre ” barn” 16, 18 o 23 år) hur vi skulle resa men vi hade lite egna synpunkter och hade fått egna rekommendationer som Kenzan tours lyssnade på och ändrade så det skulle bli efter våra önskningar. Känslan att köra in på den första tended campen efter 3 timmar i jeepen var fantastisk. Vi svängde av från en större väg och det höll på att börja skymma. Helt plötsligt så stod det elefanter bara några meter från oss, giraffer gick bredvid vägen som knappt kan kallas väg, vi hade ingen aning om vad vi skulle komma fram till det var helt öde så när som på alla djur, impala och zebror och gnuer anslöt sig till de övriga djuren och man kände sig som om man var med på en tv inspelning för National Geografics. Helt plötsligt ser vi ljus, bilen stannar och flera män kommer och hjälper oss med väskorna. Vi blir placerade i den öppna loungen för en välkomstdrink med utsikt över en vacker pool med en flock gnuer strax bredvid. Vi får information om att vi måste ha någon ur personalen varje gång vi går till rummet pga av de vilda och vackra djuren. Maten är fantastisk där tre kockar grillar bbq på terassen. Vi tar ett kvälls dopp i den ljumma poolen och tittar på djuren runt omkring oss. Vi somnar som stockar för att vakna strax före 05.00 för att gå och titta på soluppgången med en masaj som visade oss både djur och växter under en oförglömlig promenad med mot sjön i närheten. Sen var det dags för frukost och efter det vår första game drive. Dagarna på safarit var helt oförglömliga. Vackra tended camps med allt man kan önska sig, god mat och dryck, vänliga men diskreta personer i personalen fanns där hela tiden men vi kände oss ändå själva och aldrig besvärade. Djurens läten vaggade en till sömns varje natt och nya spännande game drives varje dag, mycket beroende på vad vi ville. Om vi ville ut tidigt gjorde vi det, ville vi tillbaka lite tidigare för att åka ut en gång till senare gjorde vi det. Otroligt flexibel personal och framförallt vår chaufför hela veckan. När veckan var slut satte vi oss i ett litet plan för 12 personer som tog oss till Pemba Manta resort. Det var som att komma 150 år bakåt i tiden. De använde inga pengar i byarna, det var byteshandel som gällde. Ingen tiggde pengar för de behövdes inte. Några barn var väldigt nyfikna på oss och vi på dem så de visade oss runt, några pratade lite engelska och för övrigt var det hand språket som gällde. Vi förstod ganska snart att de gärna ville ha lite kläder. Tyvärr var ju planen väldigt små så vi hade inte mycket bagage men en chaufför från hotellet körde oss ca en halvtimme till en minimal by med en klädaffär. Vi köpte alla tröjor i barnstorlekar för ca 100 dollar fick vi ganska många! Han i affären blev överlycklig för att vi handlade hos honom och alla barn i byn närmast vårt hotell blev också väldigt glada över en tröja. Ett tips till er som åker dit, om ni får plats ta med lite tröjor men om ni vill stötta handlaren på ön köp tröjorna där och dela ut. Också en oförglömlig upplevelse. Jag är verkligen glad att mina barn fick se en sådan plats som man sällan får göra som turist, det kändes dessutom inte så fattigt eftersom alla var mätta och glada. Det fanns gott om mat och fisk på och runt ön. Hotellet var också fantastiskt men som de skriver inte 5 stjärnigt i ordets rätta betydelse men absolut 5 stjärnigt i charm och vilja från personalen att vi skulle ha det bra. Drinkar med rostade nötter stod framför en innan man hann blinka och eftergett par dagar visste alla vad man ville ha så det var redan klart när man kom. Städarna gjorde fina dekorationer av våra snäckor vi hittat och massagen var skön att ha varje dag när man gick upp från stranden. Vi åkte ut till sandbankar på morgonen och då lastades bord filtar och matsäck med som dukades upp under segelduk. Vi dök, snorklade och seglade med deras speciella segelbåtar medan de två kaptenerna sjöng sånger ur lejonkungen med fantastiska röster. En resa ingen av oss någonsin kommer att glömma!!! Läs mer
    2020-04-02 Kenzan Tours svarar Felicia S
    Hej Felicia!

Vilken fantastisk beskrivning av er resa, det låter som en dröm! Jag förstår att ni har många fina minnen med er hem!

• 2020-03-26

KATARINA W skrev om Kenzan Tours
    En fantastisk researrangör till spännande resmål! Vi har rest med Kenzan tidigare och nu precis kommit hem från en fantastisk resa till Costa Rica. När orolighetena med Corona började fick vi boka om den planerade Vietnamresan till en Costa Rica-resa istället. Vi kom iväg före reserestriktionerna började. Väl framme började kaos med stängda gränser och inställda flyg. Trots detta genomförde vi resan utan minsta avvikelse från programmet. När det var dags för hemresa blev flyg mellan Amsterdam och Köpenhamn inställt, men Aki på Kenzan Tours bokade om oss till Göteborg och vi kom lyckligt hem bara en dag försenade. Vi hade en privat rundresa med delade transporter genom Costa Rica. Allting fungerade med punktlig upphämtning till alla utflykter och transporter. Landet Costa Rica rekommenderas starkt eftersom man bevarat regnskog och vilda djur. Alla naturupplevelser är äkta med vilda djur. Absolut inga instängd djur på något hemskt zoo. All turism sker sker utan att störa den naturliga miljön. Vi rekommenderar att man bokar uppgradering av hotellen. Vi bodde helt fantastiskt - stora panoramafönster mot regnskogen på ett ställe, och enorm havsutsikt på ett annat. Vi har upplevt vulkaner, kaffeplantage, nattvandring med vilda djur, hängbroar, spaning efter Sengångare, vild orörd strand mm. Vi rekommenderar starkt både Kenzan Tours och Costa Rica!!! Läs mer
    2020-04-02 Kenzan Tours svarar KATARINA W
    Hej Katarina!

Tack för din fina rekommendation!
    Vi kan bara hålla med dig, Costa Rica är en destination och vår arrangör på plats är suverän.

• 2020-03-23

Mia B skrev om Kenzan Tours
    Hej,
    Vi bokade en resa via Kenza Tours p g a goda vitsord genom kollega.
    Min pojkvän blev nyfiken på Costa Rica då det var dit kollegan åkt.
    Han bokade och vad jag förstår var Kenza oerhört hjälpsamma med alla frågor och funderingar (jag var inte så engagerad just då)
    Vi fick mycket god information och biljett m m hemskickat.
    Gillar hela upplägget på hur de skötte den biten.
    Jag hade någon fråga, då var det enkelt att ringa för att få svar och hjälp.

Flygen var väl planerade, gott mottagande vid ankomst i Costa Rica. Tydliga vouchers med tider och företag som skulle ta emot oss (dock var inte alla lika förstående med att ta emot vouchern, men för oss var det tydligt)
    Fina boende överallt, trevliga människor, kunniga tolkar både språkligt och kunskapsmässigt.
    De turer som var inbokade var mycket bra!
    Det finns detaljer i resans struktur som kunde vara lite annorlunda, enligt vårt tycke, men i stort är vi mycket nöjda.

Det var när det blev ändringar i planen så kom inte informationen till oss som den borde. Dels p g a att vi inte hade på våra mobiltelefoner men inte heller via e-post. Även om det fanns Wi-fi på valda ställen så fick vi inte informationen.
    Det gällde 2 tillfällen men utöver det fungerade upphämtning, utflykter, återkörningar perfekt till punk och pricka!
    Artiga, punktliga chaufförer trots att de ibland endast talade spanska (och vi inte) så presenterade sig och talade lite vänligt med oss. Fast de flesta försökte sig på engelska.
    Så tryggt, rent och fint.

Nu kan det bero på att Costaricanerna är sådana i stort men jag tror att Kenza har hittat goda samarbetspartners.
    Vi fick härliga möten!

Vi är verkligen glada och nöjda att vår resa blev till ett mycket gott minne!
    I dagens läge känns det än bättre att vi gjorde resan och kunde njuta av den samt att vi kom hem utan problem.

Jag känner att jag med glädje rekommenderar Kenza Tours när det gäller resa till Costa Rica!

Med vänlig hälsning

Mia Backman (/Clas Lind) Läs mer
    2020-03-26 Kenzan Tours svarar Mia B
    Hej Mia och Clas!
    Ert fina inlägg värmer!
    Costa Rica är ett vänligt och spännande resmål och vi har verkligen en bra arrangör på plats där som vi samarbetat med i många år.
    Härliga minnen är guld värda!

• Anna W

2020-03-18

Anna W skrev om Kenzan Tours
    Jag och min familj har varit i Tanzania och Zanzibar. Kenzan hade skräddarsytt en resa till vår familj med Safari där vi fått sett elefanter, giraffer, zebror, bufflar flodhästar och noshörningar och mycket mycket mer på nära håll. Vi har haft en egen guide med oss, Rama som tagit hand om oss på det allra bästa sättet. Vi har bott på helt fantastiska hotell i Tanzania som inte liknar något vi tidigare upplevt. Vi har bland annat bott mitt i djungeln med hyenor, elefanter och minipennbas runt husknuten. Masihotellet vi bodde på var helt fantastisk mitt ute i ingenstans. Där fick vi fick ta del av masaiernas kultur. Hotellet hade utsikt över Kilimanjaro. Hotellpersonalen och Zenzan har tillgodosett både glutenfri och mjölkfri kost och vi har ätit mycket god mat och blivit väl omhändertagna överallt. Allt har varit uppstyrt i minsta detalj med transfer och utflykter vilket har känts väldigt skönt och tryggt. På Zanzibar ställde hotellet dubbel three Hilton till det för oss en söndag eftermiddag. Vi använde oss då av Kenzans-jourtelefon och fick hjälp direkt. Tack Aki! Jag kommer inte åka tillbaka till Hilton i Zanzibar men Zenzan och safari i Tanzania kan jag verkligen rekommendera. Vi har rest mycket i värden men aldrig varit med om en så här fantastisk resa. Tack Kenzan!!!☀️
    Vi ses nästa gång det är dags för en ny äventyrsresa☺️ Läs mer
    2020-03-26 Kenzan Tours svarar Anna W
    Hej Anna!
    Härligt att ni har haft en underbar resa! Rama är en av de guider som varit med i många år och han är väldigt uppskattad av oss och resenärerna.
    Välkomna tillbaka när det är dags för nästa äventyr!

Peter D skrev om Kenzan Tours
    Bra service på kontoret i Sverige, fick svar på mina frågor innan och efter
    Köpte en Safari kombinerat med Zanzibar. Bra upplagt med tre parker i Tanzania och trevlig och kunnig guide i Rama. Hotellet Langi Langi var ok. Dock för mycket försäljare på stranden, vilket kan bli jobbigt i längden, man fick ingen ro där alls. Då var det lugnare vid poolen. Trevlig massös på hotellet och trevliga städerskor, de ska ni vara rädda om. Kymig farbror i receptionen, men han tog sig vart eftersom tiden gick. Restaurangpersonalen kunde dock varit lite bättre på engelska. Bra platschef på kenzanzibar i Saleh och trevliga utflykter. Läs mer
    2020-03-26 Kenzan Tours svarar Peter D
    Hej Peter!

Tack för ditt positiva inlägg! Vi hoppas du fått med dig en massa fina minnen!

Lena S skrev om Kenzan Tours
    Vi var fyra personer som bokade rundresa på Sri Lanka och några soldagar på Maldiverna.
    Jag upplevde kenzan Tours som mycket hjälpsamma och ändrade och fixade in i det sista så att vår resa skulle bli exakt vad vi förväntade oss.Vilket den också blev. Läs mer
    2020-03-26 Kenzan Tours svarar Lena S
    Hej Lena!

Vi är glada för ditt inlägg och att vi lyckades leverera det ni ville ha, det är prio ett för oss!

Agneta S skrev om Kenzan Tours
    Jag köpte resan av Kenzan Tours. Fick ett bra bemötande och bra planerad resa. Våra förväntningar uppfylldes helt. Själva resan var toppen, boende utflykter och upplevelser.

Helt nöjd med helheten! Läs mer
    2020-03-26 Kenzan Tours svarar Agneta S
    Hej Agneta!
    Vi är så glada att ni fått resan ni förväntat er! Då har vi lyckats.

• 2020-03-10

Lena Och Ove N skrev om Kenzan Tours
    Vi är helt nöjda, lite strul med första hotellet i Havanna men det fixa dom snabbt. Och Eddie guiden i Havanna var super bra dessutom prata han svenska. En annorlunda resa och sevärd.Lena o Ove Nordström Rimbo. Läs mer
    2020-03-18 Kenzan Tours svarar Lena Och Ove N
    Hej Lena och Ove!
    Tack för ert inlägg!
    Kuba är ett spännande resmål.

• Claudia Andreea J

2020-03-04

Claudia Andreea J skrev om Kenzan Tours
    Hej!

Vi har köpt en resa till Maldiverna på Sun Island Resort genom Kenzan Tours.
    Personalen helt trevliga och hjälpsamma vid telefonsamtal. Vi fick i tid all information via e-mail och post, de var väldigt noga!
    På plats i Maldiverna helt magiskt!
    Superior Beach Bungalow stort och fint, maten på restaurang består av buffé och det finns alltid något som passar alla.
    Vädret kanon bra, vatten magiskt och det finns massa aktiviteter som ingår i priset eller man kan köpa på plats (olika utflykter).

Claudia Läs mer
    2020-03-10 Kenzan Tours svarar Claudia Andreea J
    Hej Claudia!

Tack för ditt fina inlägg!
    Maldiverna är fantastiskt!

• 2020-03-04

Magnus M skrev om Kenzan Tours
    Tredje gången vi väljer Kenzan för vår skräddarsydda semester. Alltid snabba svar och vänligt bemötande från Gabriella och Aki. Våra resor har varit prisvärda och mött våra önskemål. Allting har alltid klaffat och funkat. Allting som förväntat och utmärkt service av deras represtenanter på plats, som förväntat i detta prissegment. Akn varmt rekommendera. Läs mer
    2020-03-10 Kenzan Tours svarar Magnus M
    Hej Magnus!
    Stort tack för din fina rekommendation och för att du väljer att återkomma till oss när du vill ut och uppleva världen!

• 2020-03-04

Guri D skrev om Kenzan Tours
    Vi kjøpte en rundtur i India, og er veldig fornøyd med mottakelse og tilbudet vi fikk.
    Kenzan Tours var hjelpsomme med de endringer og tilbakemeldinger vi hadde på det opprinnelige tilbudet, og kom raskt med andre muligheter. Läs mer
    2020-03-10 Kenzan Tours svarar Guri D
    Hej Guri!

Tack för ditt inlägg!
    Bra att ni känner er nöjda med servicen från oss!

Yvonne Och Björn F skrev om Kenzan Tours
    Köpte en resa till Costa Rica

Vi är mycket nöjda med alla arrangemang. Alla transporter fungerade och höll sina tider.
    Hotellen vi bodde på var bra. Poor Man´s i Corcovado var en pärla med sitt ostörda läge och goda mat. Dessutom en trevlig vandring i nationalparken. Vi som gillar natur och platser med inte alltför mycket folk känner att där borde vi ha varit fler dagar. Hotell Verde Mar i Manuel Antonio var bra beläget med kort promenad till restauranter och affärer och beläget precis vid stranden. Dessutom med bra bussförbindelser till staden Quepos. Många andra hotell i området hade betydligt längre till stranden. Stranden var däremot livlig med många försäljare och jippon utan att för den skull störa.
    På båda stränderna var det mycket höga vågor och inte särskilt lämpligt för mindre barn. Vi var förra året i Samara med betydligt "snällare" vågor som passar bättre om man har mindre barn med sig.
    Resan från Sverige till Costa Rica gick via Frankfurt och New York enligt vårt önskemål. Det var en miss att åka via USA med allt krångel med att hämta bagaget och långa köer i passkontrollen. Det var knappt vi hann med anslutande flyg, trots att vi hade 2 timmar på oss. Rekommendera ingen att åka via USA , även om det är en tusenlapp billigare än direktflyg från Europa. Läs mer
    2020-03-10 Kenzan Tours svarar Yvonne Och Björn F
    Hej Yvonne och Björn!

Tack för er fina rekommendation och tipset om att Samara passar bättre när små barn är med på resan!
    Vi håller med om att låta bli att åka till Costa Rica via USA då det är tidskrävande och krångligt.

Karin O skrev om Kenzan Tours
    Resa till Costa Rica, Equador och Galapagos. Bra planerad resa med duktiga guider och mycket bra hotell som passade oss perfekt. Mina förväntningar var att se mycket djur på Galapagos och Costa Rica hade jag inga speciella förväntningar på och jag kände inte till det alls. Kenzan tours levde upp till förväntningarna. Läs mer
    2020-03-10 Kenzan Tours svarar Karin O
    Hej Karin!

Tack för ditt inlägg!
    Du har varit till spännande destinationer.

Åsa I skrev om Kenzan Tours
    Vi bokade rundresa i Vietnam och i Angkor Vat och hjälpen vi fick var strålande bra!
    /Åsa och Agnetha Läs mer
    2020-03-10 Kenzan Tours svarar Åsa I
    Hej Åsa och Agnetha!
    Tack!
    Vi är glada att ni är nöjda med oss!

• 2020-02-29

HELÉN F skrev om Kenzan Tours
    Jag och familjen åkte på safari i Tanzania kombinerat med sol och bad på Zanzibar, en fantastisk resa väldigt välordnad med erfarna och duktiga guider och chaufförer. Vårt första boende på Maasai loge var något alldeles extra, genuint och mycket trevligt. Läs mer
    2020-03-03 Kenzan Tours svarar HELÉN F
    Hej Helén!
    Tack för din fina rekommendation!
    Det gläder oss att ni haft en upplevelserik resa, det blir härliga minnen!

• 2020-02-26

Ingrid J skrev om Kenzan Tours
    Vi har varit 2 veckor i Panama och Costa Rica arrangerad av Kenzan tours. Hela resan var helt fantastisk. Alla transporter och guider kom på utsatt tid. Hotellen var mycket trevliga allihop o väldigt varierande. Alla hotell hade någonting utöver det vanliga som gjorde dem minnesvärda. Alla utflykter även dom i toppklass och ofta var det bara vi och en lokal guide.
    Vi kan verkligen rekommendera denna resa varmt. Så även kenzans skräddarsydda resa till Kuba dom vi gjorde för 2 år sedan. Allting klaffade lika bra den gången.
    Vi kommer även i fortsättningen resa med Kenzan tours. / ingrid från Göteborg Läs mer
    2020-02-27 Kenzan Tours svarar Ingrid J
    Hej Ingrid!

Sånt här är väldigt roligt att höra!
    Ni är alltid varmt välkomna tillbaka!

• 2020-02-26

Pia L skrev om Kenzan Tours
    Vi har varit på en kombinationsresa med tigersafari i tre nationalparker i Indien och därefter sol och bad på Maldiverna. Hela resan fungerade problemfritt och alla lokala guider och representanter från arrangören tog hand om oss på bästa sätt. Trots mycket resande och många transporter fungerade hela resan perfekt. Mat och boenden på resan var super bra och vi höll oss friska hela resan. Vi fick en resa med fantastiska upplevelser och härliga minnen för livet. Läs mer
    2020-03-03 Kenzan Tours svarar Pia L
    Hej Pia!

Indien och Maldiverna är en fantastisk kombination och vi hoppas ni fick se många tigrar!

Med vänliga hälsningar från oss på Kenzan T
  • 2020-02-22

Håkan F skrev om Kenzan Tours
    Kunniga och serviceinriktade. Allt fungerade på plats. Läs mer
    2020-02-26 Kenzan Tours svarar Håkan F
    Hej Håkan!

Tack för ditt inlägg!
    Skönt att höra att du är nöjd med din resa!

• 2020-02-19

ALICIA R skrev om Kenzan Tours
    Vi åkte till Sydamerika med hjälp av Kenzan tours. På grund av oroligheter och avrådan från UD nära avresedatumet fick vi göra relativt snabba ändringar i vår resa. Är inte helt nöjd med hur Kenzan tours lyckades med detta. Dels då de prisförslag vi fick var helt osannolika på nya alternativen- detta förklarades med att vi var nära avresedatumet. Trots att två länder med massor att upplevelser och inrikesresor togs bort- dock förlängdes tiden något i landet vi reste till men utan att upplevelser lades till- ändå blev priset nästan detsamma. Vi valde detta upplägg då det enligt Kenzan var för få ändringar(?) för att "ta bort" hela resan- de hänvisade oss till försäkringsbolaget men som hänvisade oss vidare till Kenzan. Vi åkte trots allt och kände att vi inte hade så mycket andra val än att acceptera det höga slutpriset trots att två av tre länder inte gick att åka till. Själva resan till Sydamerika var fin och med bra guider- dock var det en hel del fel i programmet, saker som uteblev och även luncher som blev uteblivna. Är inte heller nöjd med den stad Kenzan hänvisade oss till istället för de två länder som blev uteblivna- dels då staden var minimal, fanns knappt något att göra och ingen strand som vi efterfrågat- vi blev ifrågasatta på hotellet varför vi skulle stanna så länge då ingen normalt gör det- det fungerar normalt som ett stopp på 1 natt. Har kommenterat detta i efterhand och ställt frågor i efterhand som jag inte fått svar på- detta trots påminnelser. Jag hade högre förväntningar på Kenzan och utifrån det överpris vi fick betala är vi inte nöjda; lite för många fel och för dålig kommunikation. Tråkigt då kommunikationen till en början fungerade bra, och det är möjligt att vi varit nöjda om ursprungsresan hade blivit av. Det vi som sagt är missnöjda med är hanteringen, felen, höga priset (som även Kenzan svarat att de har förståelse för att vi reagerat på-tyvärr misstänker jag att vi har fått stå för en del avbokningar som egentligen resebolaget ska stå för- men har som sagt inte fått svar på detta då Kenzan där struntat i att svara). Läs mer
    2020-02-26 Kenzan Tours svarar ALICIA R
    Hej Alicia,
    Vi har haft mycket kontakt inför resan och vi har även haft kontakt efter resan. Anledningen till att jag inte återkopplade ytterligare på mail var att jag inte hade något ytterligare att tillföra för att komma fram till något svar som var skiljde sig. Resan var inte överprisad och ni fick en resa som ni godkände och betalade för enligt avtalet mellan oss.

Aki Nicolaides
    VD Kenzan Tours
  • 2020-02-15

CATHRINE W skrev om Kenzan Tours
    Hej!
    Vi funderar på att boka paketresa, så vi har alltså inte varit iväg ännu. Men jag undrar över varför Kenzan T inte replied på de senaste (många) inlägg. Inget illa ment, men vi vill gärna veta att det är seriöst och att man ser och validerar sina kunder. Så, min fråga är ju då egentligen om det ff är en up and running resebyrå?
    Tacksam för svar. Mvh Cathrine Läs mer
    2020-02-18 Kenzan Tours svarar CATHRINE W
    Hej Cathrine!
    Var har du lagt in dina inlägg? Återkom gärna till oss per telefon 021-18 16 17 eller mejla oss på office@kenzantours.se så hjälper vi dig med dina funderingar!

Med vänlig hälsning
    Kenzan Tours
    2020-02-18 CATHRINE W svarar Kenzan Tours
    Hej!
    Nej, inte mina inlägg, har inte lagt in några ännu då vi inte rest med er. Men jag tänkte allmänt, såg att ni besvarat tidigare en del kommentarer och sen blivit lite tyst med svar.
    Så jag ville bara veta om ni ff var igång liksom, och det fick jag nu, tack!
    Mvh Cathrine
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Anette R

2020-02-15

Anette R skrev om Kenzan Tours
    Jag har köpt och genomfört en rundresa till Peru.
    Alla mina frågor och funderingar innan resan besvarades snarast via mail , jag blev väl bemött även genom telefonsamtal. Klara tydliga besked.
    Jag vill gärna rekommendera Kenzan Tours. Allt fungerade enl.resplanen till 100%.
    Detta var en av mina bästa upplevelser.
    Mvh.Anette Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Anette R
    Hej Anette!
    Tack för dina fina vitsord, härligt att du är nöjd med oss!

• Annalena O

2020-02-12

Annalena O skrev om Kenzan Tours
    Köpte en paketresa till Kuba.Jag har fått bra bemötande av Kenzan Tours i mejl konversation och återkoppling på frågor innan vår resa gjordes.Även bra kontakt efter resan.Resan var över förväntan bra och nästan allt klaffade enligt programmet,de ändrade om lite men inget som jag upplevde som negativt. Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Annalena O
    Hej Annalena!
    Tack för ditt inlägg!
    Kuba är ett fantastiskt resmål!

Med vänliga hälsningar från oss på Kenazan Tours
  • 2020-02-10

Karin T skrev om Kenzan Tours
    Bokade resa till Tanzania med safari i Serengeti och efterföljande vecka på Zanzibar med sol och bad. Snabb, professionell service av vänlig personal. Hade fått rekommendationer av bekanta, och de uppfylldes med råge. Synnerligen välorganiserat, logistiken väl genomtänkt. Allt fungerade helt perfekt. Har nu minnen för livet av en sällsamt fin upplevelse bland djur och natur i Tanzania, och därefter en underbar vila på Zanzibar. Kan rekommenderas. Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Karin T
    Hej Karin!
    Ett stort tack för ditt fina inlägg!

• 2020-02-10

Anne-marie N skrev om Kenzan Tours
    Jag köpte vår resa genom Vincent Engström som vi åkt med tidigare och varit och är väldigt nöjda med. Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Anne-marie N
    Hej Anne-marie!

Det gläder oss att ni är nöjda med resan och Vincent!

Eva-lena H skrev om Kenzan Tours
    Peruresan. Mycket välorganiserat, mycket duktig guide som berättade allt o lite till under resans gång.
    Lätt att ha kontakt med företaget innan resan när nåt strulade. Vi är mycket mycket nöjda med hela resan! Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Eva-lena H
    Hej Eva-Lena!

Tack för ditt inlägg!
    Kul att guiden var så duktig för det är ju en stor del av resan.

Annelie R skrev om Kenzan Tours
    Köpte en resa till Peru 2 veckor i okt/ nov 2019.
    Första gången jag åkt på en organiserad resa och det blev en så positiv upplevelse.
    Allt var så genomtänkt, boende, reserutt, sevärdheter mm. Dessutom tyckte jag det var så bra att det fanns en basic reseplan och sedan kunde man köpa till extra utflykter om man ville, själv passade jag på att ha lediga dagar istället för att kunna ströva själv.
    Vår guide i Peru, Enrique Loyazo, var fantastisk!
    Kontakten med Kenzan tours innan avresa fungerade också mycket bra.
    I framtiden, om jag väljer att åka till fler exotiska resmål , kommer jag med all sannolikhet att välja Kenzan direkt utan att jämföra med andra bolag. Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Annelie R
    Hej Annelie!
    Tack, det värmer att höra att du vill återkomma till oss vid nästa resa!

Claes N skrev om Kenzan Tours
    Min fru o jag, rundresa i Vietnam, 16 dagar. Beställde resan via, Vincentresor, som samarbetar med KZT. Mycket väl organiserat och uppfyllde helt våra önskemål. Besökte även Kambodja, Ankor Vat. Samma omdöme.
    Vid ett par tillfället var jag i kontakt med KZT. Dels via mejl och även per tfn.
    Första kontakt kom via tfn, någon på företaget ville jag skulle sända i kopior på våra pass. Mannen var nästan helt oförståelig pga brytning på något utländskt språk. Jag sände dock kopior av passen med mejl. Detta var flera månader före avresa. Jag fick sedan svar per mejl, att han mottagit passen. Mejlet var skrivet på nästan oförståelig svenska. Allt detta ovan gjorde, att man började undra över ” vad har jag köpt ”. Sedan gjorde jag slutbetalningen. Då kom omedelbart förfrågan, OM ATT VI MÅSTE HA KOPIOR PÅ EDRA PASS, FÖR ATT KUNNA UTFÄRDA FLYGBILJETTER. Då fick man fler farhågor.
    Sen var det mer kludd kring hur vi skulle ha visum till Vietnam och
    Kambodja eller inte. Lite rörigt skött.
    Men, resan var som sagt mycket bra. Men det var ju Vincent-Resor, som genomförde denna på som vanligt bra sätt. Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Claes N
    Hej Claes!
    Det gläder oss att du är nöjd med er resa till Vietnam och Kambodja!
    Tråkigt att vi inte har uppfyllt dina förväntningar på oss när du kontaktat oss och ber om ursäkt för det! Vi är medvetna om detta och jobbar på att förbättra språkkompetensen hos personen i fråga.
  • 2020-02-06

Monica B skrev om Kenzan Tours
    En fantastisk resa i Zambia och Malawi med utmärkta guider.
    Mycket omväxlande safarier med jeep, båt och till fots. Äventyrligt boende i tält en natt med elefanter och flodhästar i närheten. Paddling på Zambezi och två dagar på Mumbo Island var pricken över i! Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Monica B
    Hej Monica!

Precis så ska våra resor upplevas!

• 2020-02-06

Anita B skrev om Kenzan Tours
    Rundresa i södra Peru. Välplanerat med utmärkt svensktalande guide. Bra hotell med lokala ägare och övriga aktiviteter hade ett hållbarhetsperspektiv. Bra bussar. Bra mat men större delen av gruppen drabbades ändå av magsjuka.
    Höjdsjukan kände alla av mer eller mindre vilket måste informeras om tydligare så de som har t.ex. hjärtbesvär är medvetna konsekvenserna av detta då det var en hel del promenader och trappor som en person hade svårt att orka med. Företaget ordnade dock efter hand specialtransport för den personen v.b.
    Vi är i stort mycket nöjda med vår livs resa! Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Anita B
    Hej Anita!

Tack för ditt inlägg!
    Vi tar till oss din synpunkt på att vi kan förbättra informationen om höjdsjukan och lovar att göra det bättre i framtiden.

Per B skrev om Kenzan Tours
    Var till Kuba vid nyår med Vincent Engström som reseledare och medarrangör och resan var toppen, intressanta sevärdheter i ett mycket intresant land. Bra upplägg med att börja i Havanna och sedan åka runt till Viñales och fira nyår i Trinidad för att sedan åka till Varadero för att avsluta resan med några dagars sol och bad, toppenresa. Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Per B
    Hej Per!

Tack för det!
    Vincent är en duktig färdledare och Kuba ett fantastiskt resmål.

Markus V skrev om Kenzan Tours
    Kenzan var Proffsiga, snabba, pålitliga med ett trevligt bemötande. Vi var helnöjda med Den den skräddarsydda Costa rica resan. Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Markus V
    Tack Marcus! Det är fantastiskt att få den responsen!

• Mikael H

Mikael H skrev om Kenzan Tours
    Jag köpte en skräddarsydd Safari tjänst som inkluderade pick-up i Laikipia och drop-off i Nairobi. Vi var två resenärer och vi hade en fantastisk guide, Francis. Vi besök ekvatorn och te- och kaffeodlingar på väg till Safarin. Vi åkte till Nakuru game park med inkvartering på Sarova Lion Hill Game Lodge. Här såg vi under två dagar alla djur som fanns i parken. Mycket tack vare guiden Francis som visste var och när vi skulle åka för att hitta till djuren. Vi såg vattenbufflar, hyenor, lejon, flodhästar och noshörningar mm. Jag träffade Ella och Kenzan Tours på en kvällspresentation sommaren 2019 och fick ett mycket bra intryck av bolagets resor och arrangemang. Också att de kunde skräddarsy resor på plats. Eftersom vi redan hade en resa planerad i december till en universitets examen i Laikipia kunde vi enkelt få ett resepaket från Kenzan som passade in tillsammans just vår resa. Detta var mycket uppskattat och Kenzan Tours levde verkligen upp till och överträffade alla våra förväntningar. Vi överväger att framöver också göra en resa till Masai Mara under migrationspolitiken och kommer då gärna att åka med Kenzan Tours igen. Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Mikael H
    Hej Mikael!
    Vi är glada att vi kunde hjälpa dig att ta fram ett paket som passade just er och att ni haft en fin upplevelse.

• Mia H

Mia H skrev om Kenzan Tours
    Vi har haft en fantastisk resa från början till slut. Allt har klaffat perfekt, så ett stort tack för ett superbra arrangemang! Safarin var förstås höjdpunkten och boendet på campen helt perfekt med jättebra service och supergod mat. Inget att klaga på.

Vår guide på safarin var också väldigt bra och otroligt erfaren och gjorde verkligen sitt bästa för att vi skulle få de bästa upplevelserna, vilket vi också fick.

Det enda som blev lite tokigt för vår del var att det i informationsbrevet stod att vi skulle ha 50 och 100 dollars sedlar, men det gick ju inte så bra när man skulle betala mindre belopp. De hade svårt att växla på vissa ställen.

Transfer och allt på Zanzibar funkade också perfekt! Vi gjorde en utflykt till Mnemba och där valde vi att ta en egen båt och valde då "speedboat" för att bara ha en resa på ca 1 timma istället för 1 och 45 fick vi besked om. Dock var det ju ingen speedboat vi fick så det tog i alla fall runt 1 tim och 45 min. Annars var det en jättefin utflykt.

Som sagt, vilken upplevelse vi har haft! Kunde inte drömma om att man skulle få se så mycket och få se djuren på så nära håll. En superfin resa! Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Mia H
    Hej Mia!

Härligt att ni haft en underbar resa! En safari är ju ett minne för livet!
    Vi ska titta på vårt informationsbrev och ändra det, tack för att du uppmärksammade oss på det!

• Thomas B

Thomas B skrev om Kenzan Tours
    Köpte en två veckors skräddarsydd resa till Kuba. Uppskattade mycket att ha en enda kontaktperson hela vägen fram till avresan. En mycket kunnig person som själv besökte landet flera gånger per år som reseledare. Superbra också att kunna få utforma sin resa helt själv i dialog med kontaktpersonen. Uppskattade även Kenzans partnerföretag på Kuba som jag upplevde låg på samma höga nivå. Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Thomas B
    Hej Thomas!
    Vad roligt att du haft en bra kontakt och att din resa blev lyckad.
    Vår styrka ligger i att skräddarsy efter våra kunders önskemål så att man får den upplevelse man önskat.

Laila S skrev om Kenzan Tours
    Vi har köpt 3 olika resor med Kenzan Tours och är supernöjda med uppläggen på alla 3 resorna.
    Peru, Kenya - Uganda, Borneo.
    Lika förvånade varje gång hur allt stämmer med tider och upplevelseroch bemötande.
    Det finns alltid någon på plats och möter upp vart man än kommer, behöver aldrig oroa sej för det.
    Det mesta ingår i priset och har mestadels stämt upp till våra förväntningar, så det är väldigt prisvärde resor. Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Laila S
    Hej Laila!

Tack! Det här är det bästa betyg vi kan få!
    Det är alltid trevligt med återkommande kunder!
    Du är varmt välkommen när det är dags för er 4:e resa!

Mia R skrev om Kenzan Tours
    Fantastisk bra ordnad resa till Peru men Enrique som guide. Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Mia R
    Hej Mia!
    Kul att du är nöjd med resan! Peru är ju ett väldigt häftigt resmål!

Eva F skrev om Kenzan Tours
    En skräddarsydd safariresa till två nationalparker Ruaha och Selous, i Tanzania.

Mycket bra bemötande, trevlig och hjälpsam personal, hela resan flöt på bra från början till slut, mycket kunniga guider

Hade förväntningar på att få se afrikanska vildhundar vilket infriades med råge. Beror mer på tur än skicklighet från Kenzan tours sida, men i alla fall...

Fantastisk natur och djurupplevelse Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Eva F
    Hej Eva!

Ibland är det bra att man har turen på sin sida för vildhundarna kan vi inte styra.
    Det gläder oss att din resa blev fantastisk!

• Jan-Olof K

Jan-Olof K skrev om Kenzan Tours
    Vår första resa med KenzanTours till Vietnam-Kambodja blev en riktig fullträff med bra och snabb respons på frågor m.m innan resan.Själva resan leddes av Winzent Engström från WinzentResor en fantastisk guide som blev en stor del av resans behållning.Mycket kunnig fina ledaregenskaper och skapade en grupptrivsel hela tiden t.om när det blev nödvändigt att ändra i programmet p.g.a t.ex väderomslag eller annat som behövdes lösas snabbt.Helt genom perfekt! Resans innehåll och tider väl anpassat hela tiden och utflykterna lagom långa och intressanta.Toppresa.Kommer att hålla koll på vad KenzanTours erbjuder i framtiden. Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Jan-Olof K
    Hej Jan-Olof!
    Det är en stor och viktig del av en resa som er att man har en duktig färdledare och det är Vincent!
    Vi uppdaterar vår hemsida med nya resor med jämna mellanrum och hoppas du hittar något som passar där.

M

Jacob W skrev om Kenzan Tours
    Prisvärt, Mycket bra service, jättebra guide, inget att klaga på. Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Jacob W
    Hej Jacob!

Tack för dina fina ord! Är du nöjd är vi det också!

• 2019-08-16

Ulf U skrev om Kenzan Tours
    Köpte resa till Tanzania (1 vecka safari och 1 vecka på Pemba Island).
    Är inte särskilt nöjd med hur Kenzan klarade av att informera OCH genomföra denna resa.
    Skickade ett mail med kommentarer till Kenzans kontor - men fick inget svar förrän efter påminnelse. Läs mer
  • 2019-08-14

Gunnel I skrev om Kenzan Tours
    Peruresa
    Utmärkta guider, intressanta mål, bra hotell.
    Lite för snabb vidareflytt från Lima. Hade varit bra med två nätter där eftersom resan var lång och startade tidigt på morgonen vilket innebar att en resenär på 130 km från Arlanda fick bara några få timmars sömn inför resan.
    Hade också önskat direktflyg från Juliaca till Lima men det är kanske inte möjligt. Alltså en resa vi gärna rekommenderat till våra vänner. Med vänlig hälsning Gunnel Isaksson Läs mer
  • 2019-08-10

Anna-lena H skrev om Kenzan Tours
    Resa Peru. Bra guide, svensktalande, gjorde resan fantastiskt innehållsrik. Läs mer
  • 2019-08-08

Siv U skrev om Kenzan Tours
    Min man och jag köpte en res till Peru. Kontakten och bemötandet med resebyrån var mycket bra. En mycket bra resa som med råge uppfyllde våra förväntningar. Läs mer
  • Håkan A

2019-08-08

Håkan A skrev om Kenzan Tours
    Våra förväntningar överträffades på alla områden. Läs mer

Köpmangatan 10c, 722 15 Västerås