Köpmangatan 10c, 722 15 Västerås — Visa karta

Vi på Kenzan Tours är specialister på skräddarsydda resor. Vi lyssnar på dina önskemål och sätter ihop just din drömresa. Vi erbjuder prisvärda resor till stora delar av världen. Med våra resor kan du till exempel åka på safari, möta fjärran kulturer, se spektakulär natur och koppla av med sol och bad på paradisstränder. Låt våra engagerade resekonsulter skräddarsy din resa eller följ med på någon av våra gruppresor.

Vi vill att våra resenärer ska få uppleva världens fantastiska platser. Vi vill samtidigt bidra till en hållbar turism där invånarna på våra resmål gynnas och påverkan på miljön minimeras. Därför främjar vi en småskalig turism som gynnar den lokala ekonomin på resmålen och arbetar aktivt med ekoturism. Vår hållbarhetspolicy genomsyrar hela vår verksamhet, från vårt lokala kontor i Västerås till våra resmål runt om i världen.

Kenzan Tours har varit verksamma sedan 2004 och har under åren haft många nöjda resenärer. Läs här på Reco vad våra kunder tycker om oss.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 222 kunder tycker om Kenzan Tours

• 2020-02-26

Ingrid J skrev om Kenzan Tours
    Vi har varit 2 veckor i Panama och Costa Rica arrangerad av Kenzan tours. Hela resan var helt fantastisk. Alla transporter och guider kom på utsatt tid. Hotellen var mycket trevliga allihop o väldigt varierande. Alla hotell hade någonting utöver det vanliga som gjorde dem minnesvärda. Alla utflykter även dom i toppklass och ofta var det bara vi och en lokal guide.
    Vi kan verkligen rekommendera denna resa varmt. Så även kenzans skräddarsydda resa till Kuba dom vi gjorde för 2 år sedan. Allting klaffade lika bra den gången.
    Vi kommer även i fortsättningen resa med Kenzan tours. / ingrid från Göteborg Läs mer
    2020-02-27 Kenzan Tours svarar Ingrid J
    Hej Ingrid!

Sånt här är väldigt roligt att höra!
    Ni är alltid varmt välkomna tillbaka!

• 2020-02-26

Pia L skrev om Kenzan Tours
    Vi har varit på en kombinationsresa med tigersafari i tre nationalparker i Indien och därefter sol och bad på Maldiverna. Hela resan fungerade problemfritt och alla lokala guider och representanter från arrangören tog hand om oss på bästa sätt. Trots mycket resande och många transporter fungerade hela resan perfekt. Mat och boenden på resan var super bra och vi höll oss friska hela resan. Vi fick en resa med fantastiska upplevelser och härliga minnen för livet. Läs mer
    2020-02-27 Kenzan Tours svarar Pia L
    Hej Pia!

Indien och Maldiverna är en fantastik kombination och vi hoppas ni fick se många tigrar!

Med vänliga hälsningar från oss på Kenzan T
  • 2020-02-22

Håkan F skrev om Kenzan Tours
    Kunniga och serviceinriktade. Allt fungerade på plats. Läs mer
    2020-02-26 Kenzan Tours svarar Håkan F
    Hej Håkan!

Tack för ditt inlägg!
    Skönt att höra att du är nöjd med din resa!

• 2020-02-19

ALICIA R skrev om Kenzan Tours
    Vi åkte till Sydamerika med hjälp av Kenzan tours. På grund av oroligheter och avrådan från UD nära avresedatumet fick vi göra relativt snabba ändringar i vår resa. Är inte helt nöjd med hur Kenzan tours lyckades med detta. Dels då de prisförslag vi fick var helt osannolika på nya alternativen- detta förklarades med att vi var nära avresedatumet. Trots att två länder med massor att upplevelser och inrikesresor togs bort- dock förlängdes tiden något i landet vi reste till men utan att upplevelser lades till- ändå blev priset nästan detsamma. Vi valde detta upplägg då det enligt Kenzan var för få ändringar(?) för att "ta bort" hela resan- de hänvisade oss till försäkringsbolaget men som hänvisade oss vidare till Kenzan. Vi åkte trots allt och kände att vi inte hade så mycket andra val än att acceptera det höga slutpriset trots att två av tre länder inte gick att åka till. Själva resan till Sydamerika var fin och med bra guider- dock var det en hel del fel i programmet, saker som uteblev och även luncher som blev uteblivna. Är inte heller nöjd med den stad Kenzan hänvisade oss till istället för de två länder som blev uteblivna- dels då staden var minimal, fanns knappt något att göra och ingen strand som vi efterfrågat- vi blev ifrågasatta på hotellet varför vi skulle stanna så länge då ingen normalt gör det- det fungerar normalt som ett stopp på 1 natt. Har kommenterat detta i efterhand och ställt frågor i efterhand som jag inte fått svar på- detta trots påminnelser. Jag hade högre förväntningar på Kenzan och utifrån det överpris vi fick betala är vi inte nöjda; lite för många fel och för dålig kommunikation. Tråkigt då kommunikationen till en början fungerade bra, och det är möjligt att vi varit nöjda om ursprungsresan hade blivit av. Det vi som sagt är missnöjda med är hanteringen, felen, höga priset (som även Kenzan svarat att de har förståelse för att vi reagerat på-tyvärr misstänker jag att vi har fått stå för en del avbokningar som egentligen resebolaget ska stå för- men har som sagt inte fått svar på detta då Kenzan där struntat i att svara). Läs mer
    2020-02-26 Kenzan Tours svarar ALICIA R
    Hej Alicia,
    Vi har haft mycket kontakt inför resan och vi har även haft kontakt efter resan. Anledningen till att jag inte återkopplade ytterligare på mail var att jag inte hade något ytterligare att tillföra för att komma fram till något svar som var skiljde sig. Resan var inte överprisad och ni fick en resa som ni godkände och betalade för enligt avtalet mellan oss.

Aki Nicolaides
    VD Kenzan Tours
  • 2020-02-15

CATHRINE W skrev om Kenzan Tours
    Hej!
    Vi funderar på att boka paketresa, så vi har alltså inte varit iväg ännu. Men jag undrar över varför Kenzan T inte replied på de senaste (många) inlägg. Inget illa ment, men vi vill gärna veta att det är seriöst och att man ser och validerar sina kunder. Så, min fråga är ju då egentligen om det ff är en up and running resebyrå?
    Tacksam för svar. Mvh Cathrine Läs mer
    2020-02-18 Kenzan Tours svarar CATHRINE W
    Hej Cathrine!
    Var har du lagt in dina inlägg? Återkom gärna till oss per telefon 021-18 16 17 eller mejla oss på office@kenzantours.se så hjälper vi dig med dina funderingar!

2020-02-18 CATHRINE W svarar Kenzan Tours
    Hej!
    Nej, inte mina inlägg, har inte lagt in några ännu då vi inte rest med er. Men jag tänkte allmänt, såg att ni besvarat tidigare en del kommentarer och sen blivit lite tyst med svar.
    Så jag ville bara veta om ni ff var igång liksom, och det fick jag nu, tack!
    Mvh Cathrine
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Anette R

2020-02-15

Anette R skrev om Kenzan Tours
    Jag har köpt och genomfört en rundresa till Peru.
    Alla mina frågor och funderingar innan resan besvarades snarast via mail , jag blev väl bemött även genom telefonsamtal. Klara tydliga besked.
    Jag vill gärna rekommendera Kenzan Tours. Allt fungerade enl.resplanen till 100%.
    Detta var en av mina bästa upplevelser.
    Mvh.Anette Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Anette R
    Hej Anette!
    Tack för dina fina vitsord, härligt att du är nöjd med oss!

• Annalena O

2020-02-12

Annalena O skrev om Kenzan Tours
    Köpte en paketresa till Kuba.Jag har fått bra bemötande av Kenzan Tours i mejl konversation och återkoppling på frågor innan vår resa gjordes.Även bra kontakt efter resan.Resan var över förväntan bra och nästan allt klaffade enligt programmet,de ändrade om lite men inget som jag upplevde som negativt. Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Annalena O
    Hej Annalena!
    Tack för ditt inlägg!
    Kuba är ett fantastiskt resmål!

Med vänliga hälsningar från oss på Kenazan Tours
  • 2020-02-10

Karin T skrev om Kenzan Tours
    Bokade resa till Tanzania med safari i Serengeti och efterföljande vecka på Zanzibar med sol och bad. Snabb, professionell service av vänlig personal. Hade fått rekommendationer av bekanta, och de uppfylldes med råge. Synnerligen välorganiserat, logistiken väl genomtänkt. Allt fungerade helt perfekt. Har nu minnen för livet av en sällsamt fin upplevelse bland djur och natur i Tanzania, och därefter en underbar vila på Zanzibar. Kan rekommenderas. Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Karin T
    Hej Karin!
    Ett stort tack för ditt fina inlägg!

• 2020-02-10

Anne-marie N skrev om Kenzan Tours
    Jag köpte vår resa genom Vincent Engström som vi åkt med tidigare och varit och är väldigt nöjda med. Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Anne-marie N
    Hej Anne-marie!

Det gläder oss att ni är nöjda med resan och Vincent!

Eva-lena H skrev om Kenzan Tours
    Peruresan. Mycket välorganiserat, mycket duktig guide som berättade allt o lite till under resans gång.
    Lätt att ha kontakt med företaget innan resan när nåt strulade. Vi är mycket mycket nöjda med hela resan! Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Eva-lena H
    Hej Eva-Lena!

Tack för ditt inlägg!
    Kul att guiden var så duktig för det är ju en stor del av resan.

Annelie R skrev om Kenzan Tours
    Köpte en resa till Peru 2 veckor i okt/ nov 2019.
    Första gången jag åkt på en organiserad resa och det blev en så positiv upplevelse.
    Allt var så genomtänkt, boende, reserutt, sevärdheter mm. Dessutom tyckte jag det var så bra att det fanns en basic reseplan och sedan kunde man köpa till extra utflykter om man ville, själv passade jag på att ha lediga dagar istället för att kunna ströva själv.
    Vår guide i Peru, Enrique Loyazo, var fantastisk!
    Kontakten med Kenzan tours innan avresa fungerade också mycket bra.
    I framtiden, om jag väljer att åka till fler exotiska resmål , kommer jag med all sannolikhet att välja Kenzan direkt utan att jämföra med andra bolag. Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Annelie R
    Hej Annelie!
    Tack, det värmer att höra att du vill återkomma till oss vid nästa resa!

Claes N skrev om Kenzan Tours
    Min fru o jag, rundresa i Vietnam, 16 dagar. Beställde resan via, Vincentresor, som samarbetar med KZT. Mycket väl organiserat och uppfyllde helt våra önskemål. Besökte även Kambodja, Ankor Vat. Samma omdöme.
    Vid ett par tillfället var jag i kontakt med KZT. Dels via mejl och även per tfn.
    Första kontakt kom via tfn, någon på företaget ville jag skulle sända i kopior på våra pass. Mannen var nästan helt oförståelig pga brytning på något utländskt språk. Jag sände dock kopior av passen med mejl. Detta var flera månader före avresa. Jag fick sedan svar per mejl, att han mottagit passen. Mejlet var skrivet på nästan oförståelig svenska. Allt detta ovan gjorde, att man började undra över ” vad har jag köpt ”. Sedan gjorde jag slutbetalningen. Då kom omedelbart förfrågan, OM ATT VI MÅSTE HA KOPIOR PÅ EDRA PASS, FÖR ATT KUNNA UTFÄRDA FLYGBILJETTER. Då fick man fler farhågor.
    Sen var det mer kludd kring hur vi skulle ha visum till Vietnam och
    Kambodja eller inte. Lite rörigt skött.
    Men, resan var som sagt mycket bra. Men det var ju Vincent-Resor, som genomförde denna på som vanligt bra sätt. Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Claes N
    Hej Claes!
    Det gläder oss att du är nöjd med er resa till Vietnam och Kambodja!
    Tråkigt att vi inte har uppfyllt dina förväntningar på oss när du kontaktat oss och ber om ursäkt för det! Vi är medvetna om detta och jobbar på att förbättra språkkompetensen hos personen i fråga.
  • 2020-02-06

Monica B skrev om Kenzan Tours
    En fantastisk resa i Zambia och Malawi med utmärkta guider.
    Mycket omväxlande safarier med jeep, båt och till fots. Äventyrligt boende i tält en natt med elefanter och flodhästar i närheten. Paddling på Zambezi och två dagar på Mumbo Island var pricken över i! Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Monica B
    Hej Monica!

Precis så ska våra resor upplevas!

• 2020-02-06

Anita B skrev om Kenzan Tours
    Rundresa i södra Peru. Välplanerat med utmärkt svensktalande guide. Bra hotell med lokala ägare och övriga aktiviteter hade ett hållbarhetsperspektiv. Bra bussar. Bra mat men större delen av gruppen drabbades ändå av magsjuka.
    Höjdsjukan kände alla av mer eller mindre vilket måste informeras om tydligare så de som har t.ex. hjärtbesvär är medvetna konsekvenserna av detta då det var en hel del promenader och trappor som en person hade svårt att orka med. Företaget ordnade dock efter hand specialtransport för den personen v.b.
    Vi är i stort mycket nöjda med vår livs resa! Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Anita B
    Hej Anita!

Tack för ditt inlägg!
    Vi tar till oss din synpunkt på att vi kan förbättra informationen om höjdsjukan och lovar att göra det bättre i framtiden.

Per B skrev om Kenzan Tours
    Var till Kuba vid nyår med Vincent Engström som reseledare och medarrangör och resan var toppen, intressanta sevärdheter i ett mycket intresant land. Bra upplägg med att börja i Havanna och sedan åka runt till Viñales och fira nyår i Trinidad för att sedan åka till Varadero för att avsluta resan med några dagars sol och bad, toppenresa. Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Per B
    Hej Per!

Tack för det!
    Vincent är en duktig färdledare och Kuba ett fantastiskt resmål.

Markus V skrev om Kenzan Tours
    Kenzan var Proffsiga, snabba, pålitliga med ett trevligt bemötande. Vi var helnöjda med Den den skräddarsydda Costa rica resan. Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Markus V
    Tack Marcus! Det är fantastiskt att få den responsen!

• Mikael H

Mikael H skrev om Kenzan Tours
    Jag köpte en skräddarsydd Safari tjänst som inkluderade pick-up i Laikipia och drop-off i Nairobi. Vi var två resenärer och vi hade en fantastisk guide, Francis. Vi besök ekvatorn och te- och kaffeodlingar på väg till Safarin. Vi åkte till Nakuru game park med inkvartering på Sarova Lion Hill Game Lodge. Här såg vi under två dagar alla djur som fanns i parken. Mycket tack vare guiden Francis som visste var och när vi skulle åka för att hitta till djuren. Vi såg vattenbufflar, hyenor, lejon, flodhästar och noshörningar mm. Jag träffade Ella och Kenzan Tours på en kvällspresentation sommaren 2019 och fick ett mycket bra intryck av bolagets resor och arrangemang. Också att de kunde skräddarsy resor på plats. Eftersom vi redan hade en resa planerad i december till en universitets examen i Laikipia kunde vi enkelt få ett resepaket från Kenzan som passade in tillsammans just vår resa. Detta var mycket uppskattat och Kenzan Tours levde verkligen upp till och överträffade alla våra förväntningar. Vi överväger att framöver också göra en resa till Masai Mara under migrationspolitiken och kommer då gärna att åka med Kenzan Tours igen. Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Mikael H
    Hej Mikael!
    Vi är glada att vi kunde hjälpa dig att ta fram ett paket som passade just er och att ni haft en fin upplevelse.

• Mia H

Mia H skrev om Kenzan Tours
    Vi har haft en fantastisk resa från början till slut. Allt har klaffat perfekt, så ett stort tack för ett superbra arrangemang! Safarin var förstås höjdpunkten och boendet på campen helt perfekt med jättebra service och supergod mat. Inget att klaga på.

Vår guide på safarin var också väldigt bra och otroligt erfaren och gjorde verkligen sitt bästa för att vi skulle få de bästa upplevelserna, vilket vi också fick.

Det enda som blev lite tokigt för vår del var att det i informationsbrevet stod att vi skulle ha 50 och 100 dollars sedlar, men det gick ju inte så bra när man skulle betala mindre belopp. De hade svårt att växla på vissa ställen.

Transfer och allt på Zanzibar funkade också perfekt! Vi gjorde en utflykt till Mnemba och där valde vi att ta en egen båt och valde då "speedboat" för att bara ha en resa på ca 1 timma istället för 1 och 45 fick vi besked om. Dock var det ju ingen speedboat vi fick så det tog i alla fall runt 1 tim och 45 min. Annars var det en jättefin utflykt.

Som sagt, vilken upplevelse vi har haft! Kunde inte drömma om att man skulle få se så mycket och få se djuren på så nära håll. En superfin resa! Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Mia H
    Hej Mia!

Härligt att ni haft en underbar resa! En safari är ju ett minne för livet!
    Vi ska titta på vårt informationsbrev och ändra det, tack för att du uppmärksammade oss på det!

• Thomas B

Thomas B skrev om Kenzan Tours
    Köpte en två veckors skräddarsydd resa till Kuba. Uppskattade mycket att ha en enda kontaktperson hela vägen fram till avresan. En mycket kunnig person som själv besökte landet flera gånger per år som reseledare. Superbra också att kunna få utforma sin resa helt själv i dialog med kontaktpersonen. Uppskattade även Kenzans partnerföretag på Kuba som jag upplevde låg på samma höga nivå. Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Thomas B
    Hej Thomas!
    Vad roligt att du haft en bra kontakt och att din resa blev lyckad.
    Vår styrka ligger i att skräddarsy efter våra kunders önskemål så att man får den upplevelse man önskat.

Laila S skrev om Kenzan Tours
    Vi har köpt 3 olika resor med Kenzan Tours och är supernöjda med uppläggen på alla 3 resorna.
    Peru, Kenya - Uganda, Borneo.
    Lika förvånade varje gång hur allt stämmer med tider och upplevelseroch bemötande.
    Det finns alltid någon på plats och möter upp vart man än kommer, behöver aldrig oroa sej för det.
    Det mesta ingår i priset och har mestadels stämt upp till våra förväntningar, så det är väldigt prisvärde resor. Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Laila S
    Hej Laila!

Tack! Det här är det bästa betyg vi kan få!
    Det är alltid trevligt med återkommande kunder!
    Du är varmt välkommen när det är dags för er 4:e resa!

Mia R skrev om Kenzan Tours
    Fantastisk bra ordnad resa till Peru men Enrique som guide. Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Mia R
    Hej Mia!
    Kul att du är nöjd med resan! Peru är ju ett väldigt häftigt resmål!

Eva F skrev om Kenzan Tours
    En skräddarsydd safariresa till två nationalparker Ruaha och Selous, i Tanzania.

Mycket bra bemötande, trevlig och hjälpsam personal, hela resan flöt på bra från början till slut, mycket kunniga guider

Hade förväntningar på att få se afrikanska vildhundar vilket infriades med råge. Beror mer på tur än skicklighet från Kenzan tours sida, men i alla fall...

Fantastisk natur och djurupplevelse Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Eva F
    Hej Eva!

Ibland är det bra att man har turen på sin sida för vildhundarna kan vi inte styra.
    Det gläder oss att din resa blev fantastisk!

• Jan-Olof K

Jan-Olof K skrev om Kenzan Tours
    Vår första resa med KenzanTours till Vietnam-Kambodja blev en riktig fullträff med bra och snabb respons på frågor m.m innan resan.Själva resan leddes av Winzent Engström från WinzentResor en fantastisk guide som blev en stor del av resans behållning.Mycket kunnig fina ledaregenskaper och skapade en grupptrivsel hela tiden t.om när det blev nödvändigt att ändra i programmet p.g.a t.ex väderomslag eller annat som behövdes lösas snabbt.Helt genom perfekt! Resans innehåll och tider väl anpassat hela tiden och utflykterna lagom långa och intressanta.Toppresa.Kommer att hålla koll på vad KenzanTours erbjuder i framtiden. Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Jan-Olof K
    Hej Jan-Olof!
    Det är en stor och viktig del av en resa som er att man har en duktig färdledare och det är Vincent!
    Vi uppdaterar vår hemsida med nya resor med jämna mellanrum och hoppas du hittar något som passar där.

M

Jacob W skrev om Kenzan Tours
    Prisvärt, Mycket bra service, jättebra guide, inget att klaga på. Läs mer
    2020-02-21 Kenzan Tours svarar Jacob W
    Hej Jacob!

Tack för dina fina ord! Är du nöjd är vi det också!

• 2019-08-16

Ulf U skrev om Kenzan Tours
    Köpte resa till Tanzania (1 vecka safari och 1 vecka på Pemba Island).
    Är inte särskilt nöjd med hur Kenzan klarade av att informera OCH genomföra denna resa.
    Skickade ett mail med kommentarer till Kenzans kontor - men fick inget svar förrän efter påminnelse. Läs mer
  • 2019-08-14

Gunnel I skrev om Kenzan Tours
    Peruresa
    Utmärkta guider, intressanta mål, bra hotell.
    Lite för snabb vidareflytt från Lima. Hade varit bra med två nätter där eftersom resan var lång och startade tidigt på morgonen vilket innebar att en resenär på 130 km från Arlanda fick bara några få timmars sömn inför resan.
    Hade också önskat direktflyg från Juliaca till Lima men det är kanske inte möjligt. Alltså en resa vi gärna rekommenderat till våra vänner. Med vänlig hälsning Gunnel Isaksson Läs mer
  • 2019-08-10

Anna-lena H skrev om Kenzan Tours
    Resa Peru. Bra guide, svensktalande, gjorde resan fantastiskt innehållsrik. Läs mer

Siv U skrev om Kenzan Tours
    Min man och jag köpte en res till Peru. Kontakten och bemötandet med resebyrån var mycket bra. En mycket bra resa som med råge uppfyllde våra förväntningar. Läs mer
  • Håkan A

2019-08-08

Håkan A skrev om Kenzan Tours
    Våra förväntningar överträffades på alla områden. Läs mer

Carina N skrev om Kenzan Tours
    En rundresa i Peru ..en fantastiskt upplevelse ..helt fantastisk guide ..helt fantastiskt bra organiserat med allt ..både inrikes flyg ..tåg ..buss ..allt flöt på perfekt Läs mer

Susanne M skrev om Kenzan Tours
    Rundresa i Sri lanka,s om specialdesignades efter våra önskemål. Mycket duktig chaufför som var mycket kunnig och trevlig. alts fungerade bra. 2 av hotellen var inget vidare men i övrigt allt till belåtenhet Läs mer

Göran R skrev om Kenzan Tours
    Allt funkade. Bra bemötande, flexibilitet, snabbhet, vänlighet. Läs mer

Margareta G skrev om Kenzan Tours
    Bokade ett resepaket. Blev bra bemött och informerad under bokningdprocessen och mina önskemål blev väl tillgodosedda. Hela resan blev mycket lyckad och den lokala arrangören som Kenzantous anlitat var utmärkt. Läs mer
  • ANN-CHRISTIN C

2019-08-05

ANN-CHRISTIN C skrev om Kenzan Tours
    Hemma igen efter en tripp till Zanzibar. Man blir vänligt och fint bemött av er representant , som visar upp Zanzibar på ett fantastiskt sätt.
    Vi har fått uppleva både natur, kultur och fantastisk mat i ett land som skiljer sig helt från vårt eget.
    Denna plats kan vi varmt rekommendera.

Tack för ert fina upplägg och dokumentation.
    Allt fungerade till 100%. Läs mer
    2019-08-07 Kenzan Tours svarar ANN-CHRISTIN C
    Tack för din fina rekommendation!
  • 2019-05-22

Beata N skrev om Kenzan Tours
    Kenzan Tours = en toppsemester!
    Efter tre resor med Kenzan Tours kan vi bara säga: NI ÄR BÄST!!!
    En fantastisk resa till Peru med Lares trek , en underbar resa genom Sydafrika med safari och fjällvandringar i Drakensberg och senaste oförglömlig resa till Tanzania med ”en promenad” mot Kilimanjaros topp.
    Tryggt att få allt i ett paket anpassat efter våra speciella önskemål och levererat i ett fint omslag dvs allt fungerar perfekt. Man kan verkligen koppla av och njuta av stunden när man sliper tänka på det praktiska som är förvånansvärt bra organiserat runt om.
    Tack Kenzan Tours! Ni gör ett fantastiskt jobb!
    Vi hörs snart igen! Kramar!
    Beata och Marek Läs mer
    2019-08-07 Kenzan Tours svarar Beata N
    En härlig rekommendation, tack!!
  • 2019-05-01

Per L skrev om Kenzan Tours
    Vi började planeringen av vår Kubaresa med att lägga upp en resplan inkl. antalet dagar för besök i Havanna och Trinidad, på Kubas huvudö, samt några veckors sol & bad på den kubanska ön Cayo Largo. Vår ursprungliga idé var att organisera hela resan på egen hand … som vi brukar göra.

Efter letande fann vi att Kenzan Tours hade vårt önskehotell på Cayo Largo med på sin hemsida. Vi skickade över vår hela resplan till Kenzan Tours. Kort därefter fick vi svar i retur från Vincent Engström på Kenzan Tours som återkom med ett förslag och konkurrenskraftigt pris för resan, inkl. alla boenden, flera transfers/transporter samt flyg på Kuba.

Vår Kubaresa på nästan 4 veckor fungerade perfekt med alla transporter mellan städer och till/från flyg. Vi bodde både på casa particular (privata Bed & Breakfast) och på hotell och vi tycker att varje Kubaresenär måste pröva på att bo på casa particular – mycket trevligt och personligt!

Under resan hade vi kontakt och träffade Kenzan Tours samarbetspartner Cuba Holidays som finns i Havanna. Extra bonus var att Edyk på Cuba Holidays, som också pratar svenska, gav oss mycket intressant och värdefull information när vi anlände samt gjorde rundtur i Havanna i en gammal amerikansk cabriolet.

Vi är fortfarande mycket positivt överraskade att allt kunde fungera så perfekt på Kuba … tror knappast att allt hade fungerat så bra och välordnat i Sverige :-) Läs mer

Anki F skrev om Kenzan Tours
    Var i Costa Rica över jul och nyår 2018/2019. Kontakten med Kenzan Tours i samband med bokning m m gick väldigt smidigt. Allt under resan fungerade också väl (information, transfer mellan olika hotell, utflykter etc). Guiderna var kunniga och utflykterna (besök på vulkan, flodtur och hängande broar) blev fantastiska naturupplevelser. Vår resa som avslutades vid Stilla Havskusten blev över förväntan. Vi kommer säkerligen att anlita Kenzan Tours i framtiden också. Läs mer

Elinor R skrev om Kenzan Tours
    Resa till Sril Lanka och Maldiverna Läs mer

Carina L skrev om Kenzan Tours
    Jag köpte en kombinationsresa med safari och sol- och bad semester i Afrika. Jag blev jättebra bemött och fick svar på alla frågor som dök upp innan vi skulle resa iväg. Kenzan Tours lyckades överträffa mina förväntningar och allt fungerade mycket bra på plats. Väldigt bra representanter på plats som fick oss att känna att de var nära sina kollegor trots avstånd. Läs mer
  • 2019-01-13

Clara D skrev om Kenzan Tours
    Jag och min man fick stöd och hjälp med att hitta en skräddarsydd bröllopsresa. Jag gav önskemål av plats och upplägg på resan samt en viss prisklass. Vi fick olika förslag tills vi hittade ett som vi tyckte passade oss perfekt. De tog våra önskemål på allvar och letade inom prisklassen. Vår totala upplevelse är mycket positiv av Kenzan Tours. Läs mer
  • 2019-01-11

Anna O skrev om Kenzan Tours
    Vi köpte en rundresa i Kambodja och Vietnam och fick oerhörd stor hjälp med planeringen och upplägget av resan av Kenzan Tours och deras samarbetspartner Asian Tours. Det var en fantastisk resa och vi blev mkt väl bemötta hela resan igenom. Läs mer
  • 2018-12-17

Helene K skrev om Kenzan Tours
    Vi kombinerade safari i Tanzania med solsemester på Zanzibar. Mycket bra researrangemang från Kenzan Tours Läs mer
  • 2018-12-12

Clary E skrev om Kenzan Tours
    I April 2018 reste vi med Kenzan. De hjälpte oss att arrangera 3 veckors semester i Costa Rica, Cuba och Panama.
    Det var mycket som blev fel, utflykter som inte blev av men som vi betalt för, dagsutflykter som blev över 14 timmar, taxi som inte kom men som var beställda, fel i programmet som vi fått ifrån dem, vi stod på fel ställen när vi skulle bli upplockade. Vi fick ta taxi till rätt ställe och betala för det själva.
    Vi skrev ner allt under resan (även det positiva) och skickade in det när vi åter var i Sverige. När det hade gått 3 månader utan svar från Kenzan då kontaktade jag dem igen, då hade mitt brev ”hamnat mellan stolarna” De lovade att besvara mig så fort som möjligt.
    Förvånad blev jag när ett svar kom från Cuba. Huvudansvarig Kenzas Tour hade alltså inte tagit sitt eget ansvar utan vidabefodrade mitt brev till Cuba. Från Cuba kom ett svar men det var mycket av det som stod i brevet som inte stämde. Vi klandade inte Cuba eftersom de inte är vana att organisera resor med turister. Det är här vi tycker att Kenzan borde ta sitt ansvar.
    Jag skrev åter till Kenzas, bl a att vi hade betalt utflykter till dem innan vi åkte iväg från Sverige, utflykter som inte blev av. Vi förklarade även att vi hade följt deras programm men mycket stämde inte.
    Vi har fortfarande inte fått något svar. Mitt brev gick iväg den 2 augusti 2018.
    Så här i efterhand skulle vi ha dragit oss ur redan från början då det började strulade med olika saker. Bl a kopierade vi våra pass och skickade passen flera månader innan resan för att de skulle ordna visum till Cuba. 2 v innan resan sa de att de inte hade fått kopior på något pass. Då undrade vi om det skulle komma iväg till Cuba eller inte.
    Min svägerska och ett annat par åkte också med Kenzan men vid andra datum, de var inte heller nöjda med dem, mycket strul.
    Ska du ut och resa då rekommendera jag starkt ett annat resebolag! Läs mer
  • Miro T

2018-12-03

Miro T skrev om Kenzan Tours
    Ja, vad skall man säga! En riktigt bra upplevelse med två fantastiska veckor på Sri Lanka och Maldiverna. Helt enligt program och över förväntan. Vi hade en egen chaufför/guide under veckan på Sri Lanka som gjorde ett bra jobb med att leda oss rätt så att vår upplevelse blev den bästa. Människor, djur mat och kultur och lagom aktiviteter gjorde vistelsen komplett. Att avsluta på The Bearfoot på Maldiverna var fantastiskt. En resort som vi rekomenderar starkt. Här kan man njuta av lugnet eller ägna sig åt deras stora utbud av utflykter. Vi fick uppleva både sköldpaddor, Mantor och delfiner på dessa utflykter. Allt som allt en toppsemester! Läs mer
  • 2018-10-16

Susanne L skrev om Kenzan Tours
    Just hemkommen efter en fantastisk Tanzaniaresa - en veckas safari plus en vecka i paradisiska Zanzibar! Safarin innebar mycket bilåkande på skumpiga vägar men det var det värt. Under hela safarin hade vi den stora glädjen att guidas och köras av William som hade svar på alla våra tusen frågor och lärde oss så mycket om såväl djur och natur som samhällsliv. Vi två kompisar kände oss som drottningar som delade på bilens kung. Att bo på Kenzans tented camp blev spännande då vi hörde vrål av lejon på natten. En buffel hölls under uppsikt av campens personal, i gryningen avtecknades en masaj i soluppgången. Omtumlande safari med alla de stora fem. Zanzibar blev efter safarin en härlig vecka vid det stora turkosa! Flygen var smidiga, boendena bra med vårt önskemål om separata sängar på alla våra tre hotell. Stort tack till Kenzan för en fantastisk första smak av Afrika! Läs mer
  • 2018-08-08

Annica A skrev om Kenzan Tours
    Reste till Peru och fick ett bra bemötande före och under resan. Vissa problem som uppstod löstes, medan viss förändring av resrutten inte var positiv. De flesta guiderna var bra och helhetsintrycket av resan var mycket bra. Läs mer
    2018-08-30 Kenzan Tours svarar Annica A
    Hej Annica!
    Vad kul att du tyckte bemötandet och guiderna var bra, samt bra att problemen löste sig och allt blev bra!
    Välkommen tillbaka!

Med vänliga hälsningar
    Kenzan tours
  • 2018-05-29

Linda S skrev om Kenzan Tours
    Åkte på en safari resa till Tanzania. Våra guider var fantastiska och gjorde allt för att göra vår resa ett minne för livet! Kenzan Tours gav ett väldigt professionellt intryck. Läs mer
    2018-05-29 Kenzan Tours svarar Linda S
    Hej Linda!
    Safari i Tanzania är svårslaget och roligt att höra att ni blev så nöjda!
    Välkomna tillbaka!

Jan S skrev om Kenzan Tours
    Köpt resa till Kuba. Utmärkt service innan och under resan. Resan blev bättre än vi kunde förvänta oss. Läs mer
    2018-05-29 Kenzan Tours svarar Jan S
    Hej Jan!

Vad roligt det är när upplevelsen överträffar förväntningarna, så vill vi ha det!
    Välkommen tillbaka!

Ann-sofie P skrev om Kenzan Tours
    Jag önskade köpa en specialresa anpassad helt för oss. De lyssnade och kom direkt med några olika mycket bra förslag. Vi valde ett av dem och vi brev mycket nöjda med alltihop.
    Jag hade mycket höga förväntningar och samtliga infriades. Läs mer
    2018-05-29 Kenzan Tours svarar Ann-sofie P
    Vad roligt att ni blev så nöjda!
    Ni får gärna återkomma när det blir dags för nästa resa.

Erik H skrev om Kenzan Tours
    Jag har köpt flera resor av Kenzan Tours, såsom Safari i Kenya med avslutning på Zanzibar, rundtur på Kuba med avslutning i Varadero, rundtur på Sri Lanka med avslutning på Maldiverna ch senast 4 nätter på Zanzibar och 10 nätter på Pemba.
    Vad gäller bemötande har jag ingenting att anmärka på.
    Alla resor har varit oförglömliga upplevelser och med råge motsvarat förväntningarna.
    Förutom att upplevelserna har varit mer än bra så tycker jag att de vid prisjämförelser med några andra reseföretag har varit prisvärda.
    Så det sammanfattande betyget blir mycket bra. Läs mer
    2018-05-29 Kenzan Tours svarar Erik H
    Hej Erik!
    En trogen vän, så roligt! Det är klart att om man är nöjd med det man beställer, är det lätt att återkomma, och du verkar ju ha varit lite varstans med oss. Roligt!!

Köpmangatan 10c, 722 15 Västerås