Alla kategorier Resebyrå Västmanland Västerås Kenzan Tours
Rekommenderat företag 2016 - Kenzan Tours
Rekommenderat företag 2015 - Kenzan Tours

Stora Gatan 38, 722 12 Västerås — Visa karta

I vår Kenzan-värld finns något för alla! Safariresor, äventyr, paradisstränder, upplevelser, bröllopsresor, gruppresor, och rundresor! Vi utmanar de större arrangörerna genom att erbjuda något utöver det vanliga: Nämligen enastående service från engagerade resekonsulter som vägleder er till att hitta er unika resa till ett rimligt pris. Kenzan Tours har resor som passar alla reslystna människor oavsett intressen och budget! Under de år vi varit verksamma, sedan 2004, har vi fått stor erfarenhet om de resmål vi säljer och kan sy ihop resan som ni önskar! Vi vet att er planerade långresa är viktig för er och att ni därför vill anlita en arrangör som verkligen engagerar sig och hjälper till att skapa den perfekta drömresan som dessutom ska kännas trygg att boka!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 96 kunder tycker om Kenzan Tours

• Britt-marie E
    Britt-marie E skrev om Kenzan Tours
    Allt har fungerat utmärkt. Chaufförer kom punktligt, var mycket trevliga och gav intressant information. Boendet i Havana - b & b utmärkt. Trevlig familj, god frukost.
    Hotellet utmärkt. Bra serviceminded personal, bra mat.
  • Conny J
    Conny J skrev om Kenzan Tours
    Vi har de bästa erfarenheter av Kenzan! Vi har alltid blivit väl bemötta och fått mycket hjälp inför bokning och med olika alternativ till resor. Man har haft stort tålamod med olika frågor. Vi har bokat många resor hos Kenzan och vi har alltid varit mycket nöjda. När det någon gång har hänt något under resan har vi kunnat vända oss till Aki eller någon av medarbetarna.
  • Katarina G
    Katarina G skrev om Kenzan Tours
    Jag är nöjd med researrangemanget och med den hjälp vi fick av Kenzan Tours. De gav oss olika förslag så vi skulle kunna få en bra resa med vettiga flygturer mm. Jag kan rekommendera andra safariresenärer att anlita Kenzan Tours.
  • Charlotte P
    Charlotte P skrev om Kenzan Tours
    Vg se mitt mail till Kenzan Tours 29 november 2016.
  • Gunhild B
    Gunhild B skrev om Kenzan Tours
    Kenzan Tours
    Jeg har ringt noen få ganger til Kenzan Tours og har ikke mye erfaring med dere. Men etter min første samtale fikk jeg et positivt inntrykk.
    Informasjonen jeg fikk var fyldig og god og jeg følte at dette kan jeg stole på.
    Har reist en gang med dere til Peru og jeg var spent på om turen gav det innholdet vi var lovet. Jeg ble ikke skuffet på turen, tvert imot var innholdet bra.
    Så jeg tar gjerne en tur igjen

Hilsen Gunhild E. Bakke
    2016-11-23 Akis N svarar Gunhild B
    Hej Gunhild!
    Roligt att höra att resan till Peru motsvarade dina förväntningar. Du är varmt välkommen tillbaka till oss om du planerar en ny resa!

• Ingegerd S
    Ingegerd S skrev om Kenzan Tours
    Vi hade en fantastisk foto-safari i Tanzania. Reseplaneringen fungerade perfekt och det är härligt att bo i tält ute i Serengeti, mitt i vildmarken.
  • Susanne C
    Susanne C skrev om Kenzan Tours
    Vi tog kontakt med Kenzan Tours inför en resa till Seychellerna. Vi angav vilka öar och hotell vi var intresserade av. De tog fram ett paket med flyg, boende, transfer och båtbiljetter. Allt från kontakterna med Kenzan Tours, samtliga bokningar och
    kontakterna med den lokala agenturen fungerade alldeles utmärkt. Tvekar inte för att boka genom Kenzan Tours igen.
  • Liz I
    Liz I skrev om Kenzan Tours
    Vår safariresa till Tanzania med efterföljande sol och bad på Zanzibar var fantastisk!
    Välplanerad resa med bra service och hjälp inför resan. Väl på plats så fungerade allt som planerat och vi fick mycket bra service och bemötande överallt.
    Vi är mycket nöjda med Kenzan Tours!
  • Carina D
    Carina D skrev om Kenzan Tours
    Vi fick ett professionellt och varmt bemötande hela vägen, från beställning till de vi mötte på våra resmål.
  • Monica G
    Monica G skrev om Kenzan Tours
    Utmärkt och snabb service, d.v.s. snabba svar och snabba undersökningar gällande önskemål. Vi bokade ett "paket" som vi önskade modifiera gällande boende och ort för resa till Cuba. Önskemålen behandlades snabbt, smidigt och med ett trevligt bemötande. Utöver denna service hemma var alla involverade underleverantörer av samma goda kvalitet. Bra sammarbetspartner!
    2016-11-23 Akis N svarar Monica G
    Hej Monica!
    Tack för ditt fina omdöme om oss och våra lokala arrangörer i Kuba. Det glädjer oss att höra att ni tycker det fungerade bra i alla led.

• Alf J
    Alf J skrev om Kenzan Tours
    Diverse resor, utmärkt bemötande och allt levererat.
  • Anna K
    Anna K skrev om Kenzan Tours
    Vi bokade en privat safari för vår familj till Tanzania, med avslut på Zanzibar. Resan skräddarsyddes efter våra önskemål. Vi fick ett väldigt bra bemötande både på kontoret i Västerås och från Kenzan Tours lokalt, allt fungerade över förväntan! Sammantaget blev resan alltså mycket lyckad, och jag kan absolut rekommendera Kenzan som researrangör. Jag kommer med största sannolikhet att boka en resa igen med dem till Afrika i framtiden.
    2016-11-23 Akis N svarar Anna K
    Hej Anna!
    Vad roligt att höra att ni är nöjda med er resa! Ni är varmt välkomna tillbaka om ni planerar en ny resa.

• Malin F
    Malin F skrev om Kenzan Tours
    Jättebra bemötande från Kenzan Tours.
  • Sylvia A
    Sylvia A skrev om Kenzan Tours
    Trevligt bemötande, snabba mailsvar. Resan till Cuba och alla arrangemang där fungerade utmärkt. Jag hade dock inte förstått att vårt boende i Havanna låg så i utkanten att man var tvungen att åka taxi, då hade vi kanske gjort ett annat upplägg, men det kan jag inte gärna belasta Kenzan tours med.
    Jag är mycket nöjd och har redan rekommenderat byrån
  • Anders P
    Anders P skrev om Kenzan Tours
    Bra resor bra bemötande på våra resor
  • Sune D
    Sune D skrev om Kenzan Tours
    Var på rundresa i Peru i våras med Kenzan Tours. En fantastisk upplevelse, som jag varmt vill rekommendera

Sune Drufva
  • Anita J
    Anita J skrev om Kenzan Tours
    Vår resa till Peru var välordnad med bra guide o otroliga naturupplevelser. Vi hade en fantastisk ( och intensiv) resa.
  • Anna-karin J
    Anna-karin J skrev om Kenzan Tours
    Snabb och återkoppling på de frågor jag haft, jag som kund känner mig personligt bemött utav kunnig personal.
    Den resa vi beställde motsvarade eller överträffade våra förväntningar. Safarin i Tanzania helt otrolig med många nära djurmöten. Sen efter det en alldeles fantastisk upplevelse på Pemba en underbar strand med fantastisk personal som verkligen gjorde allt för att vi skulle ha det så bra som möjligt. Mycket vällagad och otroligt god mat.
    2016-11-23 Akis N svarar Anna-karin J
    Hej Anna-karin!
    Vi är glada att höra att ni hade det bra på resan och är nöjda med servicen hos oss och på Pemba!

• Sofia S
    Sofia S skrev om Kenzan Tours
    Har inget negativt att säga om Kenzan tours. Vi åkte på vår bröllopsresa till Seychellerna och är kanon nöjda, ett minne som vi alltid kommer bära med oss. Allt fungerade smidigt allt ifrån bokning till planeringen när vi var på plats. Kan verkligen rekommendera Kenzan tours och vi kommer gärna åka med dem igen!
    2016-11-23 Akis N svarar Sofia S
    Hej Sofia!
    Tack för ditt fina omdöme! Vi är glada att er bröllopsresa blev lyckad, och vi på Kenzan Tours önskar er all lycka i framtiden!

• Hans-Erik J
    Hans-Erik J skrev om Kenzan Tours
    Vi hade en god ferie med små grupper och dyktige guider i Peru/Bolivia. Hotell også "presis lagom" i standard. rent och bra servicenivå.
    Gillar också Fair-tradesamarbetet.Totalt mycket før pengene. jfr med tre konkurrenter.
    Lång hemresa med 4 flighter.
    2016-11-23 Akis N svarar Hans-Erik J
    Hej Hans-Erik!
    Roligt att er resa blev bra och att ni uppskattar vårt Fairtrade-arbete! Fairtrade ligger oss varmt om hjärtat, och vi arbetar aktivt för att den lokala befolkningen på våra resmål ska få del av turismens fördelar.

• Roland Ö
    Roland Ö skrev om Kenzan Tours
    Anlitade denna resebyrå för Argentina/Chile i 20 dagar dyrt 74000 kr för paket med flyg, hotell och olika turer inkluderade.
    Chile började bra med duktig guide sedan i Argentina var det halvdan researrangörer som anlitades där pesos styrde. När problem uppstod och jag kontaktade jour nr på Kenzan fick jag ett litet trevligt email om att de tittar på problemet och återkommer. Vilket var BS! ingen kontakt efter att ha varit hemma efter i över en vecka eller på plats.
    Kan ej rekommendera Sydamerika gällande detta resebolag beställ själv så blir det bättre.
    MVH
    Roland
  • Lisa S
    Lisa S skrev om Kenzan Tours
    Vi är supernöjda med resans genomförande, tidshållnling, guider, hotel o innehåll! Återkommer gärna!
  • Lena K
    Lena K skrev om Kenzan Tours
    En mycket bra rundresa. Vi är imponerade av att alla transfers fungerade optimalt. Kenzan tours förberedde vår resa till Kuba på alla sätt, så vi kunde njuta av vår resa. Vi upplever att vi fick mycket för pengarna!
  • Börje J
    Börje J skrev om Kenzan Tours
    Resans arr var mycket bra, men wild life upplevelsen blev en besvikelse. Mycket få djur djur sågs på resan!
  • Bo T
    Bo T skrev om Kenzan Tours
    Vi bokade en resa till Costa Rica. Redan vid första kontakten fick vi mycket bra kontakt. Man tog sig tid med våra frågor. De praktiska arrangemangen sköttes professionellt både före och under resan. Allt fungerade perfekt. Vi rekommenderar uppriktigt Kenzan Tours.
  • Lennart W
    Lennart W skrev om Kenzan Tours
    Trevligt bemötande. Hjälp med planering och bokning av turer och hotell. Tack vare all hjälp blev resan fantastisk.
  • Monica B
    Monica B skrev om Kenzan Tours
    Kenzan Tour var alldeles utmärkt att resa med. Jag är supernöjd. Ett mycket trevligt bemötande av Ella i Västerås och en super skicklig guld,Anders Broman.
  • Yvonne L
    Yvonne L skrev om Kenzan Tours
    Hej! Vi hade en riktigt bra resa, det mesta funkade bra förutom en transport som vi fick vänta i två timmar innan det löste sig. Det var en väldigt bra förmån att vi kunde få en guidad tur i Havanna på svenska.
    Sen var väl hotellet i Trinidad ingen höjdare såg ut som en bunker. Dåligt med vatten framför allt varmvatten. Läget var fint.
  • Anneli D
    Anneli D skrev om Kenzan Tours
    Vi har fått ett mycket bra bemötande både före under efter vår resa till Kuba. Vi fick utmärkt hjälp med att lägga upp vår resa, göra sena tillägg/ändringar och allt fungerade på plats. Upplevelsen på plats levde upp till förväntningarna. Kan verkligen rekommendera Kenzan.
  • Marie S S
    Marie S S skrev om Kenzan Tours
    Snabbt svar på förfrågan om Kuba tillsammans med en offert. Egna önskemål och många ändringar i offerten mottogs och besvarades per omgående. På plats fanns en bra agent som ringde pp och presenterade sig och som kunde ställa upp på allehanda utflykter eller lösa eventuella problem vi hade. Bra val av hotell, alla transfers etc fungerade utmärkt.
    Mikael O, Akis N gillar detta
  • Malin Ö
    Malin Ö skrev om Kenzan Tours
    Snabb offert på resa vid förfrågan och allt har fungerat bra, både med förberedelser inför resa och under resan.
  • Stina S
    Stina S skrev om Kenzan Tours
    Mycket vänligt bemötande och service. Alla bokningar fungerade perfekt och var till största belåtenhet.
  • Eva R
    Eva R skrev om Kenzan Tours
    Genuint vänliga människor med mycket lekfullhet, en spännande o berörande historia o kultur, makalös natur - Cuba berörde mej starkt. Trots stor fattigdom o statlig maktförstelning blev jag så GLAD o hoppfull av min vistelse, ständigt med deras härliga musik i öronen.
  • Lars L
    Lars L skrev om Kenzan Tours
    Vi (familj med två vuxna och en 12-åring) är högst nöjda med hela arrangemanget från Kenzan, från första kontakt till hemkomst och hjälp med ett eftersläpande problem som var tvunget att lösas från Sverige.
    Vi var på safari i Tanzania samt efterföljande tid på Zanzibar. En fördel i samband med beställningen var att resan kunde designas efter våra önskemål om tid på olika destinationer under safarin samt antal dagar på safari resp Zanzibar. Hela det beställningsförfarandet fungerade enkelt, lyhört och bra.
    Under safarin hade vi bra guide, bra boende på olika lodger, utmärkta upplevelser, god mat samt i övrigt allt väl fungerande.
    Vi kan mycket väl tänka oss att använda Kenzan för nya resor.
  • Stig J
    Stig J skrev om Kenzan Tours
    Vi åkte med Kenzan Tours till Kuba. Allt fungerade otroligt bra och överträffade våra förväntningar. Vi fick ett förslag på rundresa på västra Kuba första veckan. Detta var otroligt bra, med fantastisk guide och bra chaufför. Vi såg många vackra platser som Vinalesdalen där vi var på ridtur, Maria de la Gorda där vi badade och snorklade i karibiska havet, besökte Kubas näst största nationalpark och såg stora leguaner, amerikansk krokodil, massor av fåglar m.mm. Soroa, Las terrazas m.m. Och naturligtvis Havana. Vi bodde. 3 nätter på Casa parikular hemma hos kubanska familjer och 4 nätter på hotell. Att bo hemma hos kubaner var en höjdare med god mat och vänliga människor. Det underlättar dock om man kan lite spanska ord. Överhuvudtaget var kubanerna väldigt trevliga och vänliga. Andra veckan bodde vi på Varadero på all-inclusive hotell och badade, solade och hade det bra. Vi är väldigt nöjda med resan som kenzan Tours' ordnade och åker gärna med dem igen.
  • Maud E
    Maud E skrev om Kenzan Tours
    Ett mycket bra reseföretag. Vänliga, kunniga och trevliga säljare för vår resa till Kuba. Allt fungerade perfekt såsom transfer till och från flygplatsen i Havanna samt till badorten Varadero. Båten som vi åkte med runt Kuba gav oss en bättre hytt än vi hade betalat för. Vi blev överraskade att alla boenden vi hade var så lyxiga så det var över vår förväntan. Ja allt fungerade perfekt och vi tycker att av alla resor vi har gjort var denna den bästa. Vi vill gärna kontakta Kenzan tours för vår nästa resa.
  • Elisabet D
    Elisabet D skrev om Kenzan Tours
    Ypperligt bemötande. Köpte en resa för 2 till Costa Rica. Bra o intressant reserutt, bra hotell. Alla hämtningar och lämningar till olika resmål och hotell fungerade klockrent! Anlitar gärna Kenzan Tours igen och berättar för alla vilken bra resebyrå Kenzan Tours är!
  • Agneta G
    Agneta G skrev om Kenzan Tours
    Vi har rest med Kenzan Tours två gånger. Vi är mycket nöjda med den information och bemötandet inför resan.
  • Ole Morten  H
    Ole Morten H skrev om Kenzan Tours
    Helt fra bestilling til hjemreise har alt fungert 100%. Vi var på en rundreise i det Gyldne Triangel i India med New Delhi, Jaipur og Agra som mål. På flyplassen møtte vi representanten for reiseselskapet og han tok oss med til hotellet hvor innsjekking ble gjennomført for oss. Den første dagen hadde vi på egenhånd.
    Dag 2 kom vår faste sjåfør denne uken for å hente oss på hotellet. Guiden vi skulle ha med oss i New Delhi hentet vi på veien. Guiden var kunnskapsrik og vi fikk med oss mye av Delhi. Når det var tid for lunsj ble vi kjørt til en restaurant tilpasset våre ganer, men med et godt indisk preg. Har følte vi oss trygge på matkvaliteten. Slik fortsatte det gjennom hele uken og vi ble godt tatt imot på alle hotellene hvor de sjekket oss inn. Nye guider på hvert sted gjorde det hele bare enda mere spennende. Det var alle tre veldig gode på å formidle til oss. Vår faste sjåfør loset oss trygt gjennom hele reisen.
    Ved avreise fra New Delhi (midt på natten) kom både vår faste sjåfør og deres lokale representant og hjalp oss med innsjekkingen på flyplassen. Igjen en meget behagelig måte å reise på.

Siste uken tilbrakte vi på Meeru Resort Island på Maldivene og her mangler jeg superlativer. Vi bodde på den nordlige delen (forbeholdt voksne) og i en hytte på påler. Vi hadde all inclusive pluss om innbefattet både mat og drikke. Dette kan trygt anbefales og det er et bra nivå på viner og øvrig drikke. Vi anbefaler likevel å prøve Asia Wok med spesielt Teppanyaki. Da får du både en matopplevelse og show samtidig. I tillegg er det vel et must med en eller to spa behandlinger. Dette var rett og slett en uke i pur luksus som trygt kan anbefales på det varmeste.

Vi takker for et fantastisk opplegg fra Kenzan Tours og vi gleder oss til vår neste reise med de som tilrettelegger!
  • Christina J
    Christina J skrev om Kenzan Tours
    Från offert och hela vägen fungerade allt perfekt. Vi var i Tanzania på safari och till Zanzibar. Vi hade många frågor på vägen och fick hela tiden snabba svar. Proffsig hjälp med att sy ihop vår resa enligt våra önskemål. Mycket kunniga guider särskilt safariguiden Rami! Planering och transfer fungerade också alldeles utmärkt hela vägen även om det blev lite för många stopp/byten på vägen. Alla gjorde sitt allra bästa för att vi skulle få ut så mycket som möjligt av vår resa och vi kände oss mycket väl omhändertagna. De problem som uppstod på plats löstes snabbt av de lokala arrangörerna. Det kändes tryggt att ha ett nummer till Kenzan tours att ringa om något skulle inträffa. Vi kan varmt rekommendera Kenzan tours som researrangör!
  • Nina R
    Nina R skrev om Kenzan Tours
    Vi åkte med Kenzan Tours' till Tanzania på safari och sedan till Zanzibar . Vi var verkligen nöjda med den hjälp vi fick att sy ihop resan både tidsmässigt och med olika boendeformer. På plats fungerade alla transfer perfekt och vår guide under safarituren var fantastisk. Helhetsupplevelsen kunde inte bli bättre
  • Eva J
    Eva J skrev om Kenzan Tours
    Vi åkte till Seychellerna. Allt fungerade perfekt. Vi blev mötta på utsatt tid och körda till båt/hotell/flyg och vänligt bemötta överallt.
    Kan verkligen rekommendera Kenzan Tours och en resa till Seychellerna! Så vackert!!
  • Gunilla E
    Gunilla E skrev om Kenzan Tours
    Har åkt till Borneo med Kenzan Tours, fick bra information från början, med olika alternativ att välja mellan. Allt fungerade perfekt under hela resan, med trevliga, hjälpsamma och kunniga guider. Fantastiska och oförglömliga upplevelser. Glömde min telefon i taxin från flygplatsen i Kuala Lumpor, ringde Kenzan i Sverige, nästa dag fick jag tillbaka min telefon. Tack!!
  • Marie N
    Marie N skrev om Kenzan Tours
    Vi fick mycket gott bemötande och hjälp att planera vår resa efter personliga önskemål av personal vid Kenzan Tours. Bra förslag på upplägg som vi kunde justera efter våra överväganden. Vi fick god och användbar information inför resan. Allt fungerade enligt plan på plats under resan. Vi har inget att klaga på och kommer med stor sannolikhet att anlita företaget igen. De förväntningar vi hade om personligt bemötande, flexibelt upplägg och smidiga lösningar uppfylldes helt.
  • Åsa B
    Åsa B skrev om Kenzan Tours
    Mycket bra bemötande ända från offertförfrågan fram till vår resa till Kuba över nyår. Allt med resan var bra uppstyrt så flyg, flera transfer, stadsrundtur och dagsutflykt fungerade utmärkt. De lokala representanterna i Havanna var mycket trevliga och kunniga.
    Kan helt klart rekommendera Kenzan tours, man är i trygga händer.
  • Lotta H
    Lotta H skrev om Kenzan Tours
    Flygbokningen fungerade mycket dåligt vad gäller inrikesflyget - oklart vems fel detta berodde på. Annars helnöjd med boendet, utflykterna och resan i sin helhet.
  • Anders W
    Anders W skrev om Kenzan Tours
    Redan från första kontakten med säljaren på Kenzan kände jag mig väl omhändertagen genom personlig och lyhörd service som kändes ärlig och äkta. Min resa till Seychellerna klickade klockrent och fullständigt friktionsfritt, precis som man vill ha det!
  • Kerstin W
    Kerstin W skrev om Kenzan Tours
    Jag kan verkligen rekommendera Kenzan Tours. Vi fick mycket stöd redan när vi planerade vår resa till Kuba. Vi valde Kuba- Karibiens pärla, 15 dagar. Vid ankomsten till Havanna blev vi först skjutsade enligt plan till hotellet där vi blev mottagna av Domingo, (mycket trevlig svensktalande kuban) från Cubatours. Sedan förflöt vår resa helt enligt plan. Våra förväntningar, som var otroligt höga, införlivades till fullo. Kenzan Tours har verkligen lyckats att kombinera vila och avkoppling med mycket sevärdheter. Vi lärde oss väldigt mycket om Kuba, kultur och samhälle, om revolutionen mm tack vare otroligt duktig och trevlig guide/guider under vår rundresa. Hotellen var av bästa klass. Det enda vi handlade med oss hem var cigarrer till våra svärsöner.
    Vid nästa långresa kommer vi absolut att ta kontakt med Kenzan Tours igen.
  • Elisabeth B
    Elisabeth B skrev om Kenzan Tours
    Detta är andra gången jag reser med Kenzan Tours..och det blir fler. Upplägget bestämdes efter dialog och blev då vår skräddarsydda resa. Allt fungerade utmärkt, transporter, boende och, inte minst, känslan av att det fanns en kontakt som var nåbar. Nu behövdes den bara vid hemresan, en beställd taxi uteblev men vår kontakt var lättnådd och löste situationen.
    Är van att resa på egen hand men uppskattar numera att kunna fokusera mer på resans innehåll och upplevelser och inte alls på att fixa transporter och boende. Kenzan verkar också ha god kännedom om lämpliga val, båda mina erfarenheter är goda. Och,,det blir inte dyrare än att trixa själv. Tror på konceptet och den lilla personliga resebyrån, särskilt när man besöker mer exotiska resmål.
  • Gunilla L
    Gunilla L skrev om Kenzan Tours
    Kenzan Tours är serviceinriktade och svarar snabbt på frågor. Före min resa, som jag gjorde med Kenzan Tours, fick jag mycket bra information.
    På själva resan fungerade det mesta bra, även om det fanns en del att önska av arrangören på plats, men detta är inget som Kenzan Tours kan belastas för.

Stora Gatan 38, 722 12 Västerås