Kimstads Bygg AB

Kimstads Bygg AB

Kimstads bygg AB är ett byggföretag som utför allt inom takläggning och husbyggnation. Vi har mer än 15 års erfarenhet av de flesta tjänster. Hos oss kan du få hjälp med nybyggnation, tillbyggnader, renovering, eltjänster samt mark-, tak- och golvläggning.

Vi lägger stor vikt vid att utbilda våra professionella takläggare och hantverkare så att de ska kunna ge dig som kund den bästa servicen, och vi levererar alltid i tid.

Förutom att vi har koll på det här med byggbranschen jobbar vi även effektivt med våra kunders säkerhet. Vi har ansvarsförsäkring och har som policy att våra kunder alltid ska vara 100 procent nöjda med jobbet vi utför.

Varmt välkommen att kontakta oss för en kostnadsfri offert!

Läs vad 55 kunder tycker om Kimstads Bygg AB 2

2022-02-28 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och duktiga hantverkare. Vi står nu med ett badrum som överträffade våra förväntningar. Pris något i överkant.
    2022-01-28 Insamlad av företaget
    Bra bemötande och dialog! Framförallt nöjd med resultatet av renoveringen av mitt badrum!
  • 2022-01-28 Insamlad av företaget
    Trevliga och utförde arbetet enligt överenskommelse
    2022-01-27 Insamlad av företaget
    Bra bemötande inför offert för takbyte. De var snabba att komma och titta samt ge offert. Bra kommunikation efter första kontakt och vidare, lätta att få tag på, alltid någon som svarar när man ringer och har frågor.
    Bra utfört arbete till konkurrenskraftigt pris.
    Vi är väldigt nöjda med att vi valde Kimstad bygg AB för vårt takbyte.
  • Lucas V
    2022-01-25 Insamlad av företaget
    Noggranna byggare som mer än gärna bollar idéer med dig för att förverkliga din dröm. Rekommenderas varmt!
    2022-01-25 Insamlad av företaget
    Ett grymt smidigt takbyte. Bra byggare och enkelt att få kontakt vid frågor. Kommer använda Kimstads bygg igen.
    2022-01-16 Insamlad av företaget
    Kompetent och trevlig personal som är lyhörda för kundens önskemål. Rekommenderas varmt!
    2022-01-11 Insamlad av företaget
    Bra bemötande, bra tillgänglighet och kommunikation.
    Kan rekommenderas för renovering av badrum.
    2022-01-10 Insamlad av företaget
    Renovering av badrum.
    Tycker vi har blivit bra bemötta och saker har sköts som utlovat. De olika hantverkarna har synkat sig bra så inga krockar har skett. Prisförslaget vi fått innan arbetet stämde bra med slutfaktura och bra inom felmarginal plus tillval. Kommer anlita igen i framtiden.
  • 2022-01-08 Spontant omdöme
    Anlitade Kimstads bygg vid nyproduktion av villa. Under byggets gång var det lätt att få kontakt med dem men efter slutbesiktningen svarar de knappt på telefon/mail. Det har nästan gått 3 år och de har fortfarande inte åtgärdat de fel eller brister som togs upp. De har vid ett par tillfällen lovat att komma men dyker inte upp utan kommer med nya ursäkter.
    Vi har även upptäckt många brister/fel i efterhand som inte går att åtgärda och som de inte ens förmedlat till oss under byggets gång.
    Verkar inte finnas någon yrkesstolthet hos dem, utan viktigast är att få in nya jobb än att avsluta påbörjade.
    2021-12-22 Insamlad av företaget
    Takbyte
    Mycket proffsig kommunikation innan, under och efter renoveringen. Besvarade mina frågor och funderingar löpande.
    Tydlig offert.
    Fakturan stämde överens med offerten.
    Mycket trevliga, snyggt genomfört arbete, hela taket lagt & klart på totalt två veckor.
    2021-12-11 Insamlad av företaget
    Kanon företag!
    Kanon 👍🙌 från start till mål.
    Grymt snabba, trevlig personal,
    bra bemötande, håller rent efter sig mm
    ”Otroligt” trevlig chef !
    Tack för ett super jobb!

/ mycket nöjda Kunder !
    2021-12-08 Insamlad av företaget
    Gott bemötande , gör jobbet i tid, bra kommunikation
    2021-12-07 Insamlad av företaget
    Trevliga och bra hantverkare!
    Började senare än angiven tid, så tillbyggnaden blev inte klart i tid enligt avtal. Men vi är nöjda med tillbyggnaden nu när den är färdig!
    2021-12-05 Insamlad av företaget
    Mycket bra bemötande och kommunikation från början till slut Arbetena var tajmade och helt utan väntetider. Toppenresultat för både badrum och tak. Kan verkligen rekommenderas.
    2021-12-02 Insamlad av företaget
    Kimstad Bygg bytte tak på två av våra flyglar. Professionellt, välgjort, trevlig och kunniga proffs!
    2021-11-27 Insamlad av företaget
    Bra kommunikation med företaget. Snabbt utförandet av takbytet. Mycket trevliga och kompetenta!
    2021-11-26 Insamlad av företaget
    professionella, duktiga. Går att lita på.
    2021-11-26 Insamlad av företaget
    Vi anlitade Kimstads Bygg för att renovera en liten gästtoalett och sätta igen ett takfönster.
    Hantverkarna som kom var kunniga och trevliga, kom med tips och idéer och svarade gärna på frågor. Däremot fick vi intrycket av att det var stressigt på planeringssidan av företaget, något de också sa rätt ut, med hantverkare inbokade på olika jobb överallt. Det ledde till att framförhållningen blev lite lidande och vid ett tillfälle kom en hantverkare för att göra uppgift C innan uppgift B påbörjats, vilket naturligtvis ledde till småtrubbel.
    Men jobbet blev gjort, och i vår uppfattning blev det gjort bra (det har inte börjat läcka än, vad vi vet). Trevlig och kompetent personal, lätta att ha att göra med. En klar 4/5!
    2021-11-25 Insamlad av företaget
    Bra bemötande av gänget som var hos oss. De var engagerade, kunniga & lyssnade på våra önskemål.
    Vi kommer sannolikt att engagera dem igen :)
    Öppen kommunikation om "coronafaktorer" som påverkade bygget.
    2021-11-25 Insamlad av företaget
    Väldigt kunniga, noggranna och trevliga hantverkare. Haft en bra dialog med alla inom firman gällande vår badrumsrenovering och problem som uppstått längs vägen har lösts på ett väldigt bra sätt. Kan starkt rekommendera Kimstad Bygg.
  • 2021-10-06 Spontant omdöme
    Jag jämförde med 3 firmor inför vårt takbyte. Valet landade hos Kimstad bygg vilket jag inte ångrat en sekund. Mycket nöjd och kan varmt rekommendera dom vidare.
    2021-03-10 Insamlad av företaget
    Vi har bytt taktegel på en 70- tals villa.
    Vi fick ett omedelbart förtroende för entreprenören,
    vilket visade sig vara riktigt.
    Arbetet utfördes till full belåtenhet av kunniga och trevliga
    arbetare.
    Vi känner oss mycket nöjda med resultatet.
    Vi kan verkligen rekommendera denna firma.
    2021-03-10 Insamlad av företaget
    Byte av fönster och ytterpanel med delvis tilläggsisolering.

Bra daglig kommunikation med arbetsledare.

Lösningsfokuserade.

Levererade efter förväntan ett bra resultat.
    2021-03-09 Insamlad av företaget
    Bra bemötande. En riktigt schysst firma. Rekommenderas varmt!
    Bra service
    Trevlig personal
    Tillmötesgående
    Hög kunskapsnivå
    Håller vad de lovar och lite till
    2021-03-08 Insamlad av företaget
    Fick hjälp med att designa och konstruera stommen till en stor altan samt markarbeten under altanen och grunden till växthus.
    Väldigt gott bemötande och ett stort plus att dom även gjorde markarbeten. Rekommenderas varmt.
  • Kim A
    Allt var toppen!
    Gällde en badrumsrenovering.
    Jag hade en plan hur jag ville att det skulle se ut. Dom kom med egna tankar och reflektioner och det gillade jag. Kommer anlita dom till allt jag vill ha gjort framöver.
    2020-11-04 Verifierad kundrelation
    Mailade dom för att titta på mitt hus och få en offert.
    Efter någon vecka kom en väldigt trevlig kille, skulle få offer inom 1 vecka.
    Efter 3 veckor ringde jag dom och pratade med chefen, ska ta tag i det direkt va svaret.
    Efter åtskilliga veckor utan återkoppling mailade skickade jag kontaktade jag både han som kollade på mitt tak samt chefen, inget svar.
    Försökt få kontakt med dom 2 ggr efter det, ingen återkoppling.

Bra på att snacka men händer väldigt lite / inget.

Inget företag jag någonsin skulle rekommendera pga deras handläggning, eller brist på den.
    2018-04-11 Insamlad av företaget
    Deras arbete är utmärkt utfört, arbetet utfördes med bästa tänkbara personer alla var proffs och tidsåtgången oerhört bra dessutom var planeringen mellan dom olika yrkesgrupperna utmärkt.
    Göran / Inger Nilsson
    2018-02-19 Insamlad av företaget
    Fick hjälp med renovering av kök, samt rivning av väggar.
    Vi är väldigt nöjda med slut resultatet ock kommer säkerligen höra av oss igen när vi behöver hjälp.
    2018-02-14 Insamlad av företaget
    Mycket proffsigt bemötande vid personligt besök inför offert, offertens utformning och leverans samt dialogen kring den.

Upplever att vi fick det vi beställde till ett bra pris.

Med vänlig hälsning Björn
  • 2017-09-28 Insamlad av företaget
    Tjänsten jag köpte av Kimstad Bygg var byggandet av ett uterum till mitt hus.
    Jag upplevde bemötandet väldigt bra från första mötet när vi diskuterade hur uterummet skulle byggas. Killarna som utförde arbetet var mycket duktiga och så trevliga, inkl. målare och plattläggare.
    Jag är mycket nöjd med mitt uterum!
    Det som fungerade mindre bra är att överblivet material blev liggande under hela sommaren på gräsmattan. Det hämtades efter påminnelse.
    Fortfarande är jobbet inte helt klart, jag väntar på ett trappsteg från uterummet och ner på marken.
    Det jobbiga med så många hantverkare är att de hela tiden måste påminnas och det ska tjatas för att få de sista sakerna utförda.
    2017-09-07 Insamlad av företaget
    Leveransen bestod av byte av tak samt ny träfasad. Bra bemötande från början till slut. Bra information vid förändringar. Punktliga.
    2017-09-06 Insamlad av företaget
    Jag förväntar mig att ett företag som Kimstads Bygg AB, dvs ett medelstort företag med 10-15 anställda och med både bra omsättning och vinst, agerar professionellt gentemot sina kunder. Jag förväntar mig att man läser och följer avtal, man bygger noggrant och man tar hand om eventuella fel. Man svarar i telefon och man har regelmässiga uppföljningar med sina kunder. Man är en stolt hantverkare som rakryggad kan ta med blivande kunder och visa vad man har gjort. Man agerar inte så att det blir uppenbart för kunden att företaget är bara intresserat av att tjäna så stora pengar som möjligt.

Jag har beställt nybyggnation av villa. Den är uppförd utan stora fel och de flesta brister är åtgärdade. Godkänd entreprenad som jag ser det.
    2017-08-31 Insamlad av företaget
    Vi byggde hus med Kimstad som entreprenör med samordningsansvar för alla bitar - el, VVS, målning osv.
    Fick bra kontakt och känsla från första mötet och genom hela byggprocessen. Var flexibel då vi ändrade på vissa saker under byggets gång och det var aldrig några problem.

Har även anlitat till småprojekt i efterhand och kommer säkert återkomma om behov uppstår.

Rekommenderas!
    2017-08-30 Insamlad av företaget
    Allt fungerade jättebra i samband med mitt garagebygge.
    2017-08-30 Insamlad av företaget
    Byte av tak mycket bra jobbat och snabbt
    2017-08-28 Insamlad av företaget
    Vi ville få vårat tak omlagt. Det var ett trevligt och proffsigt bemötande från början till slut. Trevlig chef och anställda. De var punktliga varje dag och plockade undan efter sig varje dag. Vi hade en 2 åring som sprang omkring ute. De såg till att spik/skriv inte låg kvar. Det kändes kanon.
    Bra service, bra pris. Snabb med offert. God kvalitet
    2017-08-28 Insamlad av företaget
    Proffsiga snickare och ett mycket väl utfört arbete.
    2017-08-28 Insamlad av företaget
    Vänliga, trevliga, hjälpsamma och kunniga!!
    Arbetet pågår så jag kan inte svara på hur resultatet blev.
    Byggt altan med uterum.
    Tillmötesgående och serviceinriktad personal.
  • Ing-marie A
    2017-08-27 Insamlad av företaget
    Helt suveränt från början till slut. Byte av tak och vindskivor och hängrännor.
    Som kund är vi helnöjda med allt. Jätte trevliga och duktiga killar
    2017-08-26 Insamlad av företaget
    Takbyte i sommarstugan S Hult sista dagarna sept t o m början okt 2016. Taket blev bra, MEN "färdigställandet" av resten blev en besvikelse!
    Vindskivorna var INTE färdigmålade!
    - Ändträet omålat (bara avsågat)
    - Helt omålade baksidor vilket syntes mycket väl (visade bara målningskladd)
    - Skruvar i vindskivorna omålade. Expert anser att skruvhålen måste färdigmålas på plats för att inte släppa in fukt!

- Dessutom har spikar/skruvar gått igenom taksprånget på massor av ställen - inte snyggt.
    - Skarv i ränna otät, vilket föranledde droppande/strilande vatten, som stänkte på två dörrar. Dörrarna svällde med anledning av detta och var svåra att stänga.

Har sms:at Kimstads Bygg vid flera tillfällen och bett dem färdigställa det de åtagit sig. Skarven i rännan hade de åtgärdat.......
    Nu - 2017-08 - har VI SJÄLVA anlitat en "riktig" målare som åtgärdat allt målningsarbete som Kimstads Bygg borde ha gjort.
    Självklart är jag/vi inte nöjda med slutförandet av Kimstads Bygg åtagande hos oss.
    2017-08-26
    Iréne Unger Denser Thomas Denser
    2017-08-23 Insamlad av företaget
    Byte gavelspetsar i trä, byte nockpannor på enplanshus och byte av yttertak på garage.
    Saknar personligt möte med entreprenören. Hade kontakt med snickare som tittade på jobbet och slutförde snickerijobben men det var hans sista uppdrag på Kimstads Bygg.
    2017-08-23 Insamlad av företaget
    Bästa folket jätte trevliga å gör ett skitbra jobb
    2017-08-22 Insamlad av företaget
    Jag blev väldigt trevligt bemött från Kimstads Bygg redan vid första mötet.Jobbet gick ut på att byta takmateria.Plus plåtar hängrännor stuprör.Jobbet gick snabbt och smidigt .Resultatet blev mycket bra .Dom trevliga grabbarna lämnade arbetsplatsen välstädad och fin.
    2017-08-21 Insamlad av företaget
    Har anlitat Kimstad Bygg AB vid två tillfällen gällande takbyte, ny fasad ( 20-tals trävilla ), nybyggnad ateljéhus samt grävjobb/stenlagd parkeringsplats. Kunnig personal och lösningsinriktade. Jag upplever att jag haft en bra dialog/kommunikation och även fått bra råd angående utformningen av arbetet. Företaget har bra planering, tillgång till utrustning/maskiner m.m. och logistik. Vi har inom familjen även anlitat företaget för altanbygge och takbyte på en annan fastighet. Resultaten har varit över min förväntan. En mycket nöjd kund.
    2017-08-21 Insamlad av företaget
    Bra bemötande. Hantverkare man känner förtroende för och som både jobbar snabbt med bra resultat. Återkoppling på nya och tilläggsarbete kan dock förbättras.