Alla kategorier Byggföretag Östergötland Norrköping Kimstads Bygg AB

Kimstads Bygg AB

Biskop Henriks Väg 3, 610 21 Norsholm — Visa karta

Kimstads bygg AB är ett byggföretag som utför allt inom takläggning och husbyggnation. Vi har mer än 15 års erfarenhet av de flesta tjänster. Hos oss kan du få hjälp med nybyggnation, tillbyggnader, renovering, eltjänster samt mark-, tak- och golvläggning.

Vi lägger stor vikt vid att utbilda våra professionella takläggare och hantverkare så att de ska kunna ge dig som kund den bästa servicen, och vi levererar alltid i tid.

Förutom att vi har koll på det här med byggbranschen jobbar vi även effektivt med våra kunders säkerhet. Vi har ansvarsförsäkring och har som policy att våra kunder alltid ska vara 100 procent nöjda med jobbet vi utför.

Varmt välkommen att kontakta oss för en kostnadsfri offert!

Läs vad 23 kunder tycker om Kimstads Bygg AB

• Ann-christin O
    Ann-christin O skrev om Kimstads Bygg AB
    Tjänsten jag köpte av Kimstad Bygg var byggandet av ett uterum till mitt hus.
    Jag upplevde bemötandet väldigt bra från första mötet när vi diskuterade hur uterummet skulle byggas. Killarna som utförde arbetet var mycket duktiga och så trevliga, inkl. målare och plattläggare.
    Jag är mycket nöjd med mitt uterum!
    Det som fungerade mindre bra är att överblivet material blev liggande under hela sommaren på gräsmattan. Det hämtades efter påminnelse.
    Fortfarande är jobbet inte helt klart, jag väntar på ett trappsteg från uterummet och ner på marken.
    Det jobbiga med så många hantverkare är att de hela tiden måste påminnas och det ska tjatas för att få de sista sakerna utförda.
  • Ulf K
    Ulf K skrev om Kimstads Bygg AB
    Leveransen bestod av byte av tak samt ny träfasad. Bra bemötande från början till slut. Bra information vid förändringar. Punktliga.
  • Tomas F
    Tomas F skrev om Kimstads Bygg AB
    Jag förväntar mig att ett företag som Kimstads Bygg AB, dvs ett medelstort företag med 10-15 anställda och med både bra omsättning och vinst, agerar professionellt gentemot sina kunder. Jag förväntar mig att man läser och följer avtal, man bygger noggrant och man tar hand om eventuella fel. Man svarar i telefon och man har regelmässiga uppföljningar med sina kunder. Man är en stolt hantverkare som rakryggad kan ta med blivande kunder och visa vad man har gjort. Man agerar inte så att det blir uppenbart för kunden att företaget är bara intresserat av att tjäna så stora pengar som möjligt.

Jag har beställt nybyggnation av villa. Den är uppförd utan stora fel och de flesta brister är åtgärdade. Godkänd entreprenad som jag ser det.
  • Tobias L
    Tobias L skrev om Kimstads Bygg AB
    Vi byggde hus med Kimstad som entreprenör med samordningsansvar för alla bitar - el, VVS, målning osv.
    Fick bra kontakt och känsla från första mötet och genom hela byggprocessen. Var flexibel då vi ändrade på vissa saker under byggets gång och det var aldrig några problem.

Har även anlitat till småprojekt i efterhand och kommer säkert återkomma om behov uppstår.

Rekommenderas!
  • Thomas O
    Thomas O skrev om Kimstads Bygg AB
    Allt fungerade jättebra i samband med mitt garagebygge.
  • Lars A
    Lars A skrev om Kimstads Bygg AB
    Byte av tak mycket bra jobbat och snabbt
  • Linda K
    Linda K skrev om Kimstads Bygg AB
    Vi ville få vårat tak omlagt. Det var ett trevligt och proffsigt bemötande från början till slut. Trevlig chef och anställda. De var punktliga varje dag och plockade undan efter sig varje dag. Vi hade en 2 åring som sprang omkring ute. De såg till att spik/skriv inte låg kvar. Det kändes kanon.
  • Rebecca S
    Rebecca S skrev om Kimstads Bygg AB
    Bra service, bra pris. Snabb med offert. God kvalitet
  • Mårten J
    Mårten J skrev om Kimstads Bygg AB
    Proffsiga snickare och ett mycket väl utfört arbete.
  • Marie Z
    Marie Z skrev om Kimstads Bygg AB
    Vänliga, trevliga, hjälpsamma och kunniga!!
    Arbetet pågår så jag kan inte svara på hur resultatet blev.
  • Therese R
    Therese R skrev om Kimstads Bygg AB
    Byggt altan med uterum.
    Tillmötesgående och serviceinriktad personal.
  • Ing-marie A
    Ing-marie A skrev om Kimstads Bygg AB
    Helt suveränt från början till slut. Byte av tak och vindskivor och hängrännor.
    Som kund är vi helnöjda med allt. Jätte trevliga och duktiga killar
  • Irene U
    Irene U skrev om Kimstads Bygg AB
    Takbyte i sommarstugan S Hult sista dagarna sept t o m början okt 2016. Taket blev bra, MEN "färdigställandet" av resten blev en besvikelse!
    Vindskivorna var INTE färdigmålade!
    - Ändträet omålat (bara avsågat)
    - Helt omålade baksidor vilket syntes mycket väl (visade bara målningskladd)
    - Skruvar i vindskivorna omålade. Expert anser att skruvhålen måste färdigmålas på plats för att inte släppa in fukt!

- Dessutom har spikar/skruvar gått igenom taksprånget på massor av ställen - inte snyggt.
    - Skarv i ränna otät, vilket föranledde droppande/strilande vatten, som stänkte på två dörrar. Dörrarna svällde med anledning av detta och var svåra att stänga.

Har sms:at Kimstads Bygg vid flera tillfällen och bett dem färdigställa det de åtagit sig. Skarven i rännan hade de åtgärdat.......
    Nu - 2017-08 - har VI SJÄLVA anlitat en "riktig" målare som åtgärdat allt målningsarbete som Kimstads Bygg borde ha gjort.
    Självklart är jag/vi inte nöjda med slutförandet av Kimstads Bygg åtagande hos oss.
    2017-08-26
    Iréne Unger Denser Thomas Denser
  • Paul B
    Paul B skrev om Kimstads Bygg AB
    Byte gavelspetsar i trä, byte nockpannor på enplanshus och byte av yttertak på garage.
    Saknar personligt möte med entreprenören. Hade kontakt med snickare som tittade på jobbet och slutförde snickerijobben men det var hans sista uppdrag på Kimstads Bygg.
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Kimstads Bygg AB
    Bästa folket jätte trevliga å gör ett skitbra jobb
  • Bengt J
    Bengt J skrev om Kimstads Bygg AB
    Jag blev väldigt trevligt bemött från Kimstads Bygg redan vid första mötet.Jobbet gick ut på att byta takmateria.Plus plåtar hängrännor stuprör.Jobbet gick snabbt och smidigt .Resultatet blev mycket bra .Dom trevliga grabbarna lämnade arbetsplatsen välstädad och fin.
  • Carola B
    Carola B skrev om Kimstads Bygg AB
    Har anlitat Kimstad Bygg AB vid två tillfällen gällande takbyte, ny fasad ( 20-tals trävilla ), nybyggnad ateljéhus samt grävjobb/stenlagd parkeringsplats. Kunnig personal och lösningsinriktade. Jag upplever att jag haft en bra dialog/kommunikation och även fått bra råd angående utformningen av arbetet. Företaget har bra planering, tillgång till utrustning/maskiner m.m. och logistik. Vi har inom familjen även anlitat företaget för altanbygge och takbyte på en annan fastighet. Resultaten har varit över min förväntan. En mycket nöjd kund.
  • Christer J
    Christer J skrev om Kimstads Bygg AB
    Bra bemötande. Hantverkare man känner förtroende för och som både jobbar snabbt med bra resultat. Återkoppling på nya och tilläggsarbete kan dock förbättras.
  • Jan S
    Jan S skrev om Kimstads Bygg AB
    Mycket bra bemötande och genomförande av arbetet med att renovera vårt kök. Allt fungerade perfekt och genomfördes helt enligt plan. Dessutom kom de med nya och uppskattade lösningar på problem som uppstod under arbetet.

Vi är mycket nöjda och kan starkt rekommendera dom till andra.
  • Arne S
    Arne S skrev om Kimstads Bygg AB
    På min villa har Kimstad Bygg bytt tak dvs. tegel. papp, läkt samt häng och stuprännor
    Vid samma tidpunkt byttes träräcke på min altan.

Jag har upplevt företaget mycket positivt, utförandet var helt enligt överenskommelsen, med ett fördelaktogt samarbetsklimat.
    Trevliga byggkillar såväl som ledning.
    Jag rekommenderar dem tveklöst.
    Arne Soneland
  • Linnea Ö
    Linnea Ö skrev om Kimstads Bygg AB
    Företaget hjälpte oss att installera kommunalt vatten och avlopp i sommarstugan.
    Kimstads VVS uppträdde proffsigt från början till slut. Höll tiden och kom som dom lovade och genomförde att bra jobb. Jättetrevlig VVS kille. Lelle hette han.
    Företaget får högsta betyg av oss.
  • Peter S
    Peter S skrev om Kimstads Bygg AB
    Kimstad Bygg AB hjälpte mig med att ta upp ett hål och monterade en altandörr. Jobbet blev kanonbra och väldigt trevliga hantverkare, kan varmt rekommendera dem.
  • Monica S
    Monica S skrev om Kimstads Bygg AB
    Köpt byggnation av Carport, bra bemötande med gott resultat. Återkommer förmodligen vid nästa prospekt.

Biskop Henriks Väg 3, 610 21 Norsholm