Knivbrev AB

Sveriges ledande professionellt sliperi i 3:e generation med över 57 års erfarenhet. Knivbrev finns idag i totalt 6 länder och grundades i Sverige. Vi har blivit framröstade till Årets Företagare i Täby och har idag bland Sveriges Mest Nöjda kunder enligt SKI.

Bara i Sverige skickar över 150 000 personer sina knivar, saxar, kvarndelar m.m. varje år. Allt slipas av välutbildade slipare i Täby och du är självklart även välkommen förbi och slipa på plats.

Besök vår hemsida för mer information och priser.

www.knivbrev.se

Hos oss blir dina slöa knivar, saxar m.m. som nya igen!

Läs vad 5291 kunder tycker om Knivbrev AB 2

2022-11-30 Verifierad kund
    Super bra och snabbt som de lovade. Mina knivar var inte så vassa när jag köpte dem, så de är mycket bättre nu kommer att fortsätta lämna mina knivar dar
    Kan bara säga att de är kanonbra 🤗😃😃 ett stort tack från mig, Anette wallin
    Mycket bra. Informativt. Jag är nöjd
    2022-11-29 Verifierad kund
    Knivarna blev lver förväntan bra, har bara provat dom en gång sedan jag fick dom,
    Snabbt och effektivt, helnöjd
    2022-11-29 Verifierad kund
    Hade fått många positiva signaler om Knivbrev varför jag valde att prova själv med att sända in 4 slöa knivar för slipning.
    Kan bara ge positiva signaler om förpackningen, knivarnas skärpa och även att transporten av breven var utmärkt.
    Blir fler gånger så småningom.
    Hej Arne.
    Härligt att höra att du tog steget att testa vår tjänst och att höra att du är nöjd.
    2022-11-29 Verifierad kund
    Snabb service och mycket fint resultat på slipningen av mina köksknivar och hushållssax. Fick med bra skötselråd för den fortsatta skärpan och förvaring.
    Hej Ulrika.
    Vad roligt att höra att du är nöjd.
    Tack för att du tog dig tid att skria en recension.
    Ha en fortsatt fin dag så hoppas vi få ta hand om dina knivar och saxar även i fortsättningen.
  • Oliver H
    skrev om Knivbrev AB
    2022-11-29 Verifierad kund
    Våra gamla knivar är som nya efter att ha blivit slipade av knivbrev. Från beställning till leverans var kommunikationen ovanligt bra och detaljerad. Det finns många användbara tips om hur man hanterar knivar på rätt sätt.
    Hej Oliver.
    Tack för att du ger oss toppbetyg.
    Och vad härligt att höra att du är nöjd med vår tjänst.
    2022-11-29 Verifierad kund
    Allt bra o vassa knivar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!’
    Hej Lars.
    2022-11-29 Verifierad kund
    Blir alltid glad när min kniv kommer hem nyslipad. Så smidigt att skicka iväg och snabbt kommer knivbrevet tillbaka.
    Hej Monica.
    Tack för att du ger oss toppbetyg.
    Och vad härligt att höra att du är nöjd med vår tjänst. Alltid lite extra roligt när en trogen kund delar med sig av sin erfarenhet.
    2022-11-29 Verifierad kund
    Super service! Mycket nöjd med allt!
    Hej Jörn.
    Snabb leverans. Gott arbete. Slipning av 4 knivar och 1 sax
    Hej Anna.
    Härligt att höra att du är nöjd med vår tjänst.
    2022-11-29 Verifierad kund
    Otroligt nöjd med resultat och att det gick så fort.
    Hej Lucas.
    Tack för att du ger oss toppbetyg.
    Och vad härligt att höra att du är nöjd med vår tjänst.
    2022-11-29 Verifierad kund
    Bra beskrivning för att packa kuvertet och sända. Bra att få bekräftelse om att de mottagit kuvertet. Bra att Knivbrev aviserade att den kunde bli förseningar. Bra att få information om att kuvertet skickats från Knivbrev.
    Bra slipning av de fem knivarna
    Tiden att få knivarna åter var kortare än förväntning
    Hej Harald.
    Vad roligt att höra att du är nöjd med vår tjänst
    Och tack för att du tog dig tid att skriva en recension.
    Är det något du anser vi kan göra än bättre så får du gärna höra av dig till vår kundtjänst på info@knivbrev.se.
    2022-11-29 Verifierad kund
    Knivslipning som blev mycket bra o smidigt med paket o post
    Hej Philip.
  • PATRICIA ESTRELLA M
    skrev om Knivbrev AB
    2022-11-29 Verifierad kund
    Köpte vanliga slippningar och knivarna blev bra och vassa. Blev dock dyrt med frakt kostnaderna och till slut känns det inte så prisvärt.
    Glädjer oss att höra att du blev nöjd med slipningen!

Det blir betydligt billigare (nästan halva priset) och du väljer abonnemang istället för engångsslipning och knivarna blir ju slöa igen och igen och kommer behöva slipas 1-2 gånger per år så länge de används.
    Att få tillbaka sina knivar bättre än som nya för en dryg 100 -lapp tycker ju de flesta är en rätt bra deal nu när några liter mjölk kostar lika mycket och knivarna använder ju de flesta dagligen.

Trevlig vecka!
    2022-11-29 Verifierad kund
    Enkla rutiner, lätt att hantera.
    Väl utfört arbete.
    Hej Håkan.
    2022-11-28 Verifierad kund
    Jag ger knivbrev högsta betyg, skickade mina knivar i ej ok skick, och fick tillbaka perfekt slipade knivar, helt underbart!
    Bra service, perfekt slipning, allt gick så snabbt och smidigt, jag är såå nöjd!
    Och att slippa köpa nya knivar var ju så skönt, finns ju annat att använda pengarna till i dessa tider.
    Glädjer oss att höra Katarin! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en utförlig recension! Vi håller självklart med om att det både är miljösmart och billigare att slipa än att köpa nytt. Dessutom är nya knivar ofta bara fabriksslipade och långt ifrån så vassa som de blir när vi handslipar dem.

Ha en fortsatt härligt vinter och välkommen åter!
    2022-11-28 Verifierad kund
    Mycket bra skärpa på de knivar vi har testa.
    Härligt att höra Börge och stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Passar även på att tack för toppbetyget!

2022-11-28 Verifierad kund
    Bra bemötande samt snabb service .
    Glädjer oss att höra Leif! Stort tack för ditt betyg och recension!

2022-11-28 Verifierad kund
    Mycket besviken då knivarna som jag skickade in kom tillbaka med limrester och eggen va hackig som om den va slipad med för grova korn och inte alls bra. Det gjorde att skärpan på kniven va sämre än innan jag skickade dom.
    Hej Frank, låter ju väldigt konstigt! Hör av dig så tar vi självklart in dem på nytt och ser över samt slipar om. Att se slipränder på eggen är däremot något man ska göra på köksknivar. Annars fäster de inte i råvaror som t.ex. tomat och lök. En rakkniv slipas med upp till 30 000 s.k. grit vilket är ett mått på finkornighet (en kökskniv med max 5000). Skillnaden är att du inte kan skära en tomat med en rakkniv då den bara glider omkring på tomaten om du inte punkterar den. Det handlar mao inte om att slipa fram en så blankpolerad egg som möjligt vilket tyvärr en del tror. Då får du samma effekt som med en rakkniv. I ditt fall låter det ju däremot som något annat när du samtidigt säger att den känns slö, så hör som sagt av dig så fixar vi detta. Vi har alltid 100% nöjd-kund-garanti vilket innebär gratis omslipning + att vi bjuder på expressfrakt.

Ps. Tejpen fäster ibland lite väl hårt på vissa blad. Vi håller på att byta ut tejpen till en som inte lämnar några rester men detta får du bort när du diskar kniven vilket man alltid ska göra med nya eller nyslipade knivar före användning.

Trevlig vecka så hörs vi!
    2022-11-28 Verifierad kund
    Mina knivar blir så vassa efter slipning och kommer snabbt tillbaka.
    Härligt att höra Marie! Glädjer oss att du tog dig tid att skriva en recension och tack för toppbetyget!

2022-11-28 Verifierad kund
    Strålande! Bra service och snabb leverans
    Glädjer oss att höra Pia och stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension!

2022-11-27 Verifierad kund
    Snabbt och enkelt. Ett vasst erbjudande!
    Härligt att höra Gert! En vass recension :-)!

2022-11-27 Verifierad kund
    Mycket effektivt och proffsigt hantering från beställning till leverans.
    Tråkigt dock när fakturan kom då man tagit ut express frakt kostnad och jag hade fått mail att pga hög arbetsbelastning har man beslutat att bjuda på det för att komma ifatt.
    Svårt att komma i kontakt på telefon dvs begränsad tid och för få val när man ringt. Jag hade tänkt beställa presentkort i julklapp men har gett upp pga webbsidan som inte är enkel.
    Hej Anne-mette,

Iom att du själv valt express så blev/blir du aldrig drabbad av förseningen. Detta då ditt Knivbrev alltid prioriteras först i kön, dvs. före de som valt standardfrakt. Förseningen avsåg mao endast de som valt standardfrakt vilka vi kompenserade genom snabbare retur. Detta fanns det även information om i mailet. Genom detta kunde vi spara in tid på transporten så att alla kunder fick sina knivar i retur enligt tidsplan men dina tillsammans med övriga som betalt för express slipades och returnerades först av alla.

Ps. Vi tar gärna emot information kring vad du tycker är krångligt med att beställa ett presentkort (info@knivbrev.se). Om det är så enkelt som att du inte hittar sidan där man beställer så finner du den här: www.knivbrev.se/presentkort/. Annars tar vi tacksamt emot feedback då vi aldrig fått ett klagomål på den sidan tidigare.

2022-11-27 Verifierad kund
    Önskade slipa 5 knivar. Fick knivbrev med 5 skydd samt tydliga instruktioner. Skickade in och fick meddelande att allt kommit fram samt att leverans skulle ta längre än lovat men kompenserades med expressleverans.
    Knivarna var som nya, vassa och äntligen användbara. Kommer att nyttja detta även framöver.
    Glädjer oss att höra Lars! Stort tack för din recension + toppbetyget!

2022-11-27 Verifierad kund
    Uppskattar att få snabb återkoppling på att min kniv kommit fram och att den är skickad snabbt tillbaka.
    Det glädjer oss att höra Johan och stor tack för att du delar med dig av dina erfarenheter!

2022-11-27 Verifierad kund
    Hinner nye skriva nåt men är nöjd.
    Vi förstår! Vi är ändå glada för att du tryckte iväg en recension och tackar för toppbetyget!

Snabbt enkelt och professionellt
    Härligt att höra Ulf! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension!

2022-11-27 Verifierad kund
    Snabbt och proffsigt. Riktigt vassa knivar i retur!
    Rekommenderas!
    Glädjer oss att höra Anders och tack för att du rekommenderar oss vidare!

2022-11-27 Verifierad kund
    Ett kundbemötande i världsklass. Bästa jag någonsin stött på. Bra information och instruktioner. Levde upp till sina löften hela vägen. Helt enkelt fantastiskt. Och knivarna blev bättre än nya.
    Mycket, mycket nöjd.
    Det gläder oss att höra och Lena och om du är nöjd så är vi också nöjda!

2022-11-27 Verifierad kund
    Otroligt smidigt och riktigt vassa knivar.
    Härligt att höra Peter! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension!

2022-11-27 Verifierad kund
    Allt var bra! Bemötande, hantering och slutleverans. Man kunde följa mottagandet, hanteringen och leverans tillbaka till kunden. Även mottagandet av betalning så att man vet att allt har gått som det ska. Toppenservice.
    Enda minuspoängen var priset. Lite dyrt. Man kunde ha köpt en ny kniv efter 3-4 slipningar.
    Glädjer oss att höra Sammie och stort tack för din utförliga recension! Ett bra spartips är att välja abonnemang istället för engångsslipning. Då får du nästan 2 Knivbrev till priset av 1.

2022-11-27 Verifierad kund
    Snabb leverans, bra slipat. Bra förpackningar.
    Det glädjer oss att höra Jan-Olof och tack för att du tog dig tid att skriva en recension!

Ha en fortsatt härlig söndag och välkommen åter!
    ...............................
    Stort tack för toppbetyget Jan!

Ha en fortsatt härlig söndag och välkommen åter!
    Knivarna blev vassa!

Tydlig kommunikation från Knivbrev angående hur paketering går till, hur abonnemang fungerar osv.

Kan rekommendera.
    Glädjer oss att höra Niklas och tack för att du rekommenderar oss vidare!

2022-11-27 Verifierad kund
    Snabbt, enkelt o bra resultat
    Härligt att höra att du också är nöjd Ingmari! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension och tack för toppbetyget!

Hej!

Svarade snabbt på min fråga på mailen.

Är nöjd med resultatet. Har lämnat in global knivar och knivar till köttkvarnen.
    Glädjer oss att höra Ulla och stort tack för att du delar med dig av din erfarenhet!

2022-11-26 Verifierad kund
    En kniv blev slöare än innan den andra blev bara lite vass.
    Hej Anders, låter ju som att det blivit något fel och att dina knivar inte har slipats alls. Hör gärna av dig så får vi kika vidare på detta och ta in dem på nytt. Vi har ju alltid 100% nöjd-kund-garanti vilket bland annat betyder att vi bjuder på expressfrakt så skickar du en måndag så har du dem i retur redan på onsdagen. Framförallt innebär det att våra mest erfarna slipare går igenom slipningen och ser om något gjorts fel. Därefter slipar vi om dem och låter 2 slipare kontrollera jobbet före retur. Syftet är att man aldrig ska behöva bli missnöjd 2 gånger.

Ha en fortsatt trevlig helg!
    2022-11-26 Verifierad kund
    Alltid bra service, snabb leverans & bra resultat. Rekommenderas!
    Härligt att höra Matilda! Stort tack för din recension + toppbetyget!

2022-11-26 Verifierad kund
    Alltid bra utfört och alltid snabbt, mycket bra.
    Glädjer oss att höra Jan och stort tack för att du delar med dig av dina erfarenheter!

2022-11-26 Verifierad kund
    Min upplevelse med knivbrev är riktigt skarp!
    Härligt att höra! Vilken skarp recension!

2022-11-26 Verifierad kund
    Snabbt och proffsigt bemötande. Bra med återkoppling om vad som händer hela tiden.
    Det glädjer oss att höra Elisabet! Tack för din recension + höga betyget!

Snabbt och effektivt .
    Bra slipade knivar
    Det glädjer oss att höra Henrik! Stort tack för din recension + toppbetyg!

2022-11-25 Verifierad kund
    Jag hade enormt slöa Globalknivar, som jag själv försökt slipa. Jag hade stora förväntningar på förändring med hjälp av knivbrev.
    Döm av min förvåning då jag fick tillbaka enormt vassa knivar. Underbart att skiva en tomat när kniven skär som om det inte fanns nåt motstånd alls. Underbart - stort tack!
    Det glädjer oss att höra Ewa och stort tack för att du tog dig tid att skriva din recension. Passar även på att tacka för toppbetyget!

2022-11-25 Verifierad kund
    Jag är mycket nöjd med mina knivar. Och så gick det så otrolig snabbt!!
    Härligt att höra Gerd! Stort tack för att du tog dig att skriva en recension!

2022-11-25 Verifierad kund
    förväntade mig inte pålagd fraktkostnad
    Våra priser består av slipning + frakt där du kan göra ett antal olika val. Du finner alla priser och information i vår prislista och tanken är att du då även bestämmer dig för transporttid, transportförsäkring samt om ditt Knivbrev ska skickas till ombud eller direkt hem till dig. Du kan även välja om du önskar standardfrakt (B-post) eller expressfrakt (prioriterad A-post). Verkar tyvärr som att du missat hela avsnittet kring frakt och försäkring.

Trevlig helg!
    2022-11-25 Verifierad kund
    Svarade inte på min fråga om leveranstid ( nästan 4 veckor)
    Snabbare leveranstid, 2-3 arbetsdagar + postgång.
    Slipa hålskivor till köttkvarn.
    Kommer inte att anlita Knivbrev n.g.
    Hej Anders, kvarndelar samlas ihop och slipas 1 gång per vecka vilket vi informerade dig om vid beställningen (står även i prislistan).

I ditt fall fick vi in dina kvarndelar dagen efter övriga hade slipats så det tog ju då en vecka till där de bara låg hos oss och väntade på nästa slipning. Eftersom du valt standardfrakt (B-post) tog det därefter 4 vardagar + helgen tillbaka. Kvarndelar tar tyvärr betydligt mycket längre tid att slipa varför vi måste ha lite volym för att de ens ska vara värda att hålla på med. Därav samlas de ihop och slipas "på löpande band". Vi har däremot aldrig lovat 2-3 arbetsdagar för kvarndelar. Ledsen om du uppfattat det så!

Trevlig helg!
    2022-11-25 Verifierad kund
    Bra arbete , men i dyraste laget, tog längre tid än vanligt
    Glädjer oss att höra Pär! Vill du komma ner i pris så är det betydligt billigare att välja abonnemang än engångsslipning. Vill du ha snabbare frakt så kan du välja express istället. Skickar du då in en måndag så har du Knivbrevet i retur redan på onsdagen i samma vecka - blixtens hastighet! Standardfrakt (B-post) tar 4 vardagar + helg åt vardera hålla så det skiljer cirka 1 vecka mellan dessa 2 alternativ.

2022-11-25 Verifierad kund
    Allt har verkat proffsigt och väl skött!!!
    Härligt att höra Liliane! Stort tack för ditt toppbetyg och för att du tog dig tid att skriva din recension!

2022-11-25 Verifierad kund
    Toppen! Bra service snabb återkoppling och ett härligt resultat
    Härligt att höra Jonas! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension!

Ha en trevlig helg och välkommen åter!