Knivbrev AB

www.knivbrev.se
  • BadgeFourYears
9 036
4.4

Sveriges ledande professionellt sliperi i 3:e generation med över 57 års erfarenhet. Knivbrev finns idag i totalt 6 länder och grundades i Sverige. Vi har blivit framröstade till Årets Företagare i Täby och har idag bland Sveriges Mest Nöjda kunder enligt SKI. Bara i Sverige skickar över 150 000 personer sina knivar, saxar,...

9036 omdömen om Knivbrev AB

Sedan starten hos Reco 2020

Gustav Ö
Skrev om Knivbrev AB

Idiotsäker process och helt enastående resultat! Kunde inte föreställt mig att Knivbrev skulle vara såhär bra.

Jonas E
Skrev om Knivbrev AB

Grymt smidigt och lättförståeligt! Knivarna komma i mycket fint skick och vassa!!!!

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Jonas och stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension för att dela med dig av dina erfarenhter! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Kristina K
Skrev om Knivbrev AB

Allt fungerade perfekt och är jättenöjd med mina nyslipade knivar

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Kristina och tack för att du delar dina erfarenheter! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Anders G
Skrev om Knivbrev AB

Bra logistik. Bra slipat. För dyrt.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Anders! Blir betydligt billigare (nästan halva priset) om du väljer abonnemang istället för engångsslipning! Hojta gärna till om du vill ändra så kan vi även justera fakturan direkt. Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Tony S
Skrev om Knivbrev AB

Smidigt och bra koncept med rimlig prissättning

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Tony! Tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Eva-Lotta M
Skrev om Knivbrev AB

Proffsigt planerat, knivkuvert direkt till deras adress! Fungerade bra!

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Eva-Lotta! Tack för din recension + toppbetyg! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Kirsten K
Skrev om Knivbrev AB

Väldigt bra beskrivning hur man skulle gå tillväga med att skicka iväg knivarna, mycket tydlig information! Gick väldigt snabbt att få tillbaka knivarna! Så nöjd med hela processen

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Kirsten! Tog några år att få till men glädjer oss att höra att du tycker vi lyckats. Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Thomas B

* enkelt * snabbt * flexibelt * kvalitet * goda råd

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Thomas och stort tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Jens K
Skrev om Knivbrev AB

Bra slipning och snabb leverans, tack!

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Jens och stort tack för ditt toppbetyg och för att du tog dig tid att skriva en recension! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Mikael L
Skrev om Knivbrev AB

Det har tagit lång tid att få returen som ännu inte kommit!! Skickade in mina knivar för 12 dagar sedan. Jag vet ej resultatet då dessa ej kommit i retur!

Svar från Knivbrev AB

Hej Mikael, Ser att du var och lämnade in dina knivar på plats eller iaf betalade på plats av någon underlig andledning (dvs. att du inte väntade på att få dem slipade men du kanske dök upp mitt i lunchen eller hade bråttom vidare). Ser även att fakturan makulerats. Kan tyvärr inte se exakt orsak varför du inte tog med dig knivarna direkt och varför de istället skickades hem till dig via B-post som du valt. Vi fick in och slipade ditt Knivbrev den 18:e. Just den 18:e var första gången på 11 år som Postnords lastbil var...

Tina L
Skrev om Knivbrev AB

Lätt, smidigt och snabbt med knivbrev! Knivarna är som nya igen. Rekommenderas!

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Tina! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension och tack för toppbetyget! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Stefan N
Skrev om Knivbrev AB

Jag köpte fyra knivslipningar som var mycket bra. Men det har blivit för dyrt. Jag har minskat frekvensen pga det.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Stefan! Vi har däremot inte justerat våra priser sedan januari 2023, dvs. inte ens hängt med i inflationen. Vi har cirka 7% vinstmarginal och det är extremt lågt med tanke på oförutsedda utgifter etc. Kommer tyvärr inte att bli billigare men vi jobbar nu på olika kostnadsbesparingar (ex. självbetjäning via mina sidor etc.) för att iaf inte behöva höja lika mycket som de flesta andra företag i Sverige fått göra. Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Tuula S
Skrev om Knivbrev AB

Snabbt, enkelt och smidigt sätt att alltid ha bra vässade knivar hemma.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Tuula och stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Passar även på att tacka för toppbetyget! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Per-Olof K
Skrev om Knivbrev AB

Väldigt enkelt Vet att de slipar knivar bra Toppen med hemleverans av de slipade knivarna!

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Per-Olof och tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Kent J
Skrev om Knivbrev AB

Snabbt och bra att få knivarna slipade. Dock rätt dyrt!

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Kent! Om du väljer abonnemang så kommer du ner rejält i pris (nästan 50% lägre). Med en vinstmarginal på ynka 7% (se gärna allabolag.se) så går det ju tyvärr. inte att leverera en sådan här tjänst billigare utan att gå med förlust. Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Ingrid T
Skrev om Knivbrev AB

Mycket nöjd kund sedan många år och jag vill passa på att säga ett stort personligt Tack! för ert fantastiska bidrag till Barncancerfonden. Jag vet att de pengarna gör en fantastisk nytta på våra Barnsjukhus Onkologmottagningen.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Ingrid och tack själv! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Attila T
Skrev om Knivbrev AB

Utmärkt snabb bra kvalitet bra hjälp för att kunna göra bra jobb

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Attila! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Annika H
Skrev om Knivbrev AB

Funkar toppenfint. Smidigt att skicka via post. När de kommer tillbaks skär man sig alltid lite när man plockar ut dem ur paketet; supervassa!

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra att du är nöjd men trist att du skär dig! Håll en handen på de 3 plastnitarna på skyddet och den andra handen på handtaget. Vicka därefter kniven tills den släpper från tejpen. Förstå då drar du försiktigt ut kniven utan att använda någon kraft. Håll aldrig på sidan av skyddet så undviker du skador. Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Lars-Inge R
Skrev om Knivbrev AB

Enkelt och snabbt. Har anlitat Knivbrev flera gånger och fungerar alltid mycket bra.

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Lars-Inge! Vi hoppas få stå till förfogande i många år till! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Christer E
Skrev om Knivbrev AB

Snabb leverans och bra kvalitet

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Christer! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Geir P
Skrev om Knivbrev AB

Smidigt. Supersnabb service. Strålande samarbete.

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Geir! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Lina W
Skrev om Knivbrev AB

Är nöjd med slipningen men tyvärr är leveranstiden på tok för lång. Denna gången kan problemet ligga hos PostNord. Skickade knivarna en tisdag, ni hade dem på onsdagen o returnerade dem på torsdag samma vecka. So far so good. Idag 24/4 en onsdag veckan därpå ..!! har jag fortfarande inte fått knivarna. Det tar alltså en vecka för PostNord att lev inom Stockholm. Bör gå fortare kan jag tycka.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra att du blev nöjd med slipningen! Iom att du valt standardfrakt (B-post) så borde ditt Knivbrev komma fram idag. B-posten tar 4 vardagar + helg. Hoppas de dyker upp senare idag eller senast imorgon. Med expressfrakt så hade det gått betydligt snabbare. Skickar du då in en måndag så har du Knivbrevet i retur redan på onsdagen i samma vecka. Express kostar endast 49 kr extra så kanske värt att satsa på nästa gång? Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Kristoffer L
Skrev om Knivbrev AB

Jag tycker Knivbrev är riktigt bra! Men jag skulle vilja se en annan prenumererationsmodell där man får ett brev om året.

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Kristoffer! Ser att du valt 2 Knivbrev per år men det är ju bara att ändra till 1 gång per år om du vill det. Vi kan även skräddarsy så du får exakt som du vill. Dvs. vill du ha ett Knivbrev ex. var 14:e månad så löser vi även detta. Maila oss gärna (info@knivbrev.se) och meddela exakt hur ofta du önskar ett Knivbrev så löser vi det. Inom kort (några veckor) kommer du kunna göra detta helt själv via vårt nya "mina sidor" som lanseras snart. Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Tina L
Skrev om Knivbrev AB

Snabb leverans av brevet som knivarna skulle läggas i, tydliga instruktioner hur man skulle göra och snabb leverans tillbaka av de slipade knivarna

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Tina! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Helena S
Skrev om Knivbrev AB

smidigt men PostNord tar lite tid på sig för leverans

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra att du tycker tjänsten är smidig! Leveranstiden är däremot något du väljer själv. Om du väljer standardfrakt (B-post) så spar du ju en slant men då tar transporten 4 vardagar + helg åt vardera håll. Väljer du istället express (prioritera A-post) för endast 49 kr extra så går det med blixtens hastighet. Skickar du då in ditt Knivbrev på en måndag så har du det i retur redan på onsdagen i samma vecka. Skiljer mao 7-9 dagar mellan dessa olika alternativ du har att välja mellan. Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Kristina G
Skrev om Knivbrev AB

Snabbt och bra hantering Bra priser lätt och beställa förpackningen

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Kristina och tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Madeleine J
Skrev om Knivbrev AB

Alltid nöjd, mina knivar blir som nya.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Madeleine! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Lars J
Skrev om Knivbrev AB

Har ingett att klaga på när det gäller enbart slipningen. Men som trogen kund får man aldrig någon rabatt tycker att om man är en trogen kund borde man få något. Är man ny kund så är det ofta någon form av rabatt man kan ta del av. Är man en trogen kund så känner man sig värdelös och lurad när man alltid för betala fullt pris.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra att du är nöjd med slipningen Lars! Som trogen kund får du dels 50% lägre pris än de som väljer engångsslipning. Utöver detta får du även 10% rabatt per år som sparas år efter år tills du väljer att nyttja din samlade rabatt. Du kan maila oss på info@knivbrev.se för att se vad du är uppe i. Inom några veckor kommer du även kunna logga in på vårt nya "mina sidor" där du förutom att kunna göra diverse justeringar även kommer kunna aktivera din samlade rabatt på nästa Knivbrev. De rabatter vi kör är endast...

Maria J
Skrev om Knivbrev AB

Smidigt att kunna skicka iväg knivarna och sedan få dom hemskickade färdigslipade!👍 Enkel förpackning, tydliga instruktioner och till ett ok pris!

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Maria! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Lars H
Skrev om Knivbrev AB

3 köksknivar fick en bra renovering. Bra info och snabb hantering. Returen tog lite tid, men det finns ju snabbare alternativ att välja. Nu klarar sig knivarna bra med skärpstål tills nästa knivbrev

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Lars! Ja standardfrakt (B-post) tar ju tyvärr lite tid men i gengäld sparar man ju 49 kr jämfört med express (prioriterad A-post som går med blixtens hastighet). Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Janne L
Skrev om Knivbrev AB

Abonnemang och utfört arbete är fantastiskt men att skicka mails till abbonemangskunder och erbjuda 30% precis efter att knivarna har slipats är ett hån

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Janne! Beklagar att du fått mail om detta erbjudande men som abonnent har du alltid 10% rabatt per år (utöver nära på 50% rabatt jämfört med de som väljer engångsslipning). Mailet du nämner ska normalt bara skickas ut till gamla kunder som inte slipat på ett år. Vi ska kika på varför det gick till dig. Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Ewelina N
Skrev om Knivbrev AB

Otroligt snabbt omhändertagande av mina knivar. Levererades med en superbra grundslipning, att skära lök är som att skära i smör.

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Ewelina! Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter och stort tack för toppbetyget! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Birgitta C
Skrev om Knivbrev AB

Lätt att använda brevet och snabbt handhavande!

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Birgitta! Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Thomas S
Skrev om Knivbrev AB

Jag har problem med abonnemangstjänsten! Sköter mina knivar väl och dom behöver inte grundslipas särskilt ofta. Flera år i rad insåg jag försent att jag inte behövde ett nytt knivbrev. Pengar i sjön! Skulle kanske behöva slipa 4-5 knivar vart tredje år, så vore bättre att beställa en engångslipning för mig. Tjänsten, slipningen, är jättebra!

Svar från Knivbrev AB

Hej Thomas, Då är du väldigt bra på att skärpa knivarna (eller kanske inte använder dem så ofta). Ett Knivbrev blir aldrig för gammalt så använd de du har så kan du ju beställa engångsslipningar därefter. Ett annat tips är att slipa hälften av knivarna lite mer ofta så har du ju alltid vassa knivar men det vet du ju bäst själv. Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Lena K

Mycket bra. Vassa knivar. Nöjd

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Lena och om du är nöjd så är vi det också! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Solveig H

Slipade 4 knivar, snabbt och smidigt sätt att få "nya" knivar

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Solveig och stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Per F

Klanderfri, laservass service!!

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Per och tack för din recension + toppbetyget! Ha en fortsatt härlig kväll och välkommen åter!

Per A
Skrev om Knivbrev AB

Snabbt och problemfritt. Knivarna kommer tillbaka otroligt vassa. Provade en hemslipningsapparat. Visst blev knivarna vassare men inte som när de kommer tillbaka från Knivbrev.

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Per! Nyslipade knivar har en extremt tunn och känslig egg. När de blir slöa efter en tid så går de däremot snabbt och enkelt att få vassa igen. Med tiden börjar man runda av eggen varpå eggen inte behöver skärpas lika ofta (men blir ju samtidigt inte lika vass som när den slipas). Det viktiga är att du INTE kör kniven i hemmaslipen då du omedelbart förstör slipningen. Använd istället ett klassiskt skärpstål du kan köpa för någon eller några hundralappar. Vi har tyvärr haft 100 -tals kunder som förstört...

Annika L
Skrev om Knivbrev AB

Att man ska behöva vänta så länge på att få tillbaka sina knivar. Dåligt. Själva slipningen brukar va bra. Men så här länge vill jag inte vara utan mina knivar.

Svar från Knivbrev AB

Hej Annika, Leveranstiden är ett val du gör. Vi fick in ditt Knivbrev den 16:e april och slipade och returnerade samma dag. Då du valt standardfrakt (B-post) så tar returen alltid 4 vardagar + helg. Detta betyder att du tidigast kan få tillbaka ditt Knivbrev under dagen. Det är mao inte alls försenat. Trist att du verkar tro att detta är vårt fel när det i själva verket är ett val du gjort. Vi informerade om detta vid beställning, i orderbekräftelse + i mailet du fick när vi tog emot ditt Knivbrev. I detta mail fick du...

Birgitta L
Skrev om Knivbrev AB

Snabb hantering och bra resultat.

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Birgitta och stort tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Lennart M
Skrev om Knivbrev AB

Knivarna blir skarpa och det går snabbt, vad mer kan man behöva!

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Lennart och ja, vad mer kan man behöva. Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Per J
Skrev om Knivbrev AB

Snabba och bra tjänster Bra information om vad status är på bestälmningen

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Per och tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Rolf A
Skrev om Knivbrev AB

Fungerar alldeles utmärkt, snabbt tillbaka.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Rolf! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Lars-erik B
Skrev om Knivbrev AB

Alltid lika smidigt att använda Knivbrev

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Lars-Erik! Tack för din recension + toppbetyget! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Helen L
Skrev om Knivbrev AB

Knivarna kom tillbaka väldigt snabbt!

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Helen och vi hoppas att du även blev nöjd med slipningen vilket vi tolkar ditt höga betyg som att du blev. Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Magnus F
Skrev om Knivbrev AB

Enkelt, snabbt och världsklass resultat när man fick tillbaka knivarna.

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Magnus och stort tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Lena H
Skrev om Knivbrev AB

Snabb leverans. Bra bett i saxarna som jag skickat in. Har inte gått fakturan än, så har ingen uppfattning om priset. .

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Lena! Priserna brukar man ju däremot kika på före man skickar in. Du finner vår prislista som allra första menyval i huvudmenyn på vår hemsida (www.knivbrev.se/priser-slipa-knivar är direktlänken). Priset består av slipning + frakt (där det finns olika leveransalternativ att välja). Ha en fortsatt härlig vår och välkommen åter!

Gunno F
Skrev om Knivbrev AB

mycket bra snabba leveranser bra priser vassa knivar

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Gunno och stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension kring dina erfarenheter! Ha en fortsatt trevlig vecka och välkommen åter!

Helena L
Skrev om Knivbrev AB

Resultatet av slipningen var perfekt. Dock så tog tiden från skickat tills knivarna var tillbaka hemma igen. 14 dagar tog det. Betydligt längre tid än det tidigare gjort.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra att du är nöjd med slipningen Helena! Ser att du valt standardfrakt (B-post) men kan däremot inte se att det skett någon försening. Till skillnad från express (A-post) så tar B-post 4 vardagar + helg åt vardera håll. Vi fick in ditt Knivbrev den 12:e och slipade och returnerade samma dag. När jag söker på postnord.se (på ditt kollinummer: UU589752206SE) så ser det iaf ut att ha levererats i tid men så kanske inte är fallet då vilket vi isf beklagar. Express kostar endast 49 kr extra. Om du skickar in...

Carl S
Skrev om Knivbrev AB

Smidigt, Prisvärt och fantastiskt att få hem nyslipade Knivar!

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Carl och stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension kring dina erfarenheter! Ha en fortsatt hälig söndagskväll och välkommen åter!