Knivbrev AB

www.knivbrev.se
  • BadgeFourYears
9 601
4.4

Sveriges ledande professionellt sliperi i 3:e generation med över 57 års erfarenhet. Knivbrev finns idag i totalt 6 länder och grundades i Sverige. Vi har blivit framröstade till Årets Företagare i Täby och har idag bland Sveriges Mest Nöjda kunder enligt SKI. Bara i Sverige skickar över 150 000 personer sina knivar, saxar,...

9601 omdömen om Knivbrev AB

Sedan starten hos Reco 2020

Johan S
Skrev om Knivbrev AB

Smidig och snabb leverans. Supervassa knivar!

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Johan! Stort tack för din recension + toppbetyget! Ha en härlig helg och välkommen åter!

Andreas A
Skrev om Knivbrev AB

Snabb leverans och bra slipade knivar🙂

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Andreas och stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Ha en fortsatt härlig sommar och välkommen åter!

Fredrik K
Skrev om Knivbrev AB

Snabb kundservice. Enkelt lägga till express via Mail. Sjukt vassa knivar!

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra att du blev nöjd Fredrik! Ha en fortsatt härlig sommar och välkommen åter!

Jonas A
Skrev om Knivbrev AB

Snabbt och enkelt. Toppklass! Snabb leverans.

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Jonas och stort tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Ha en fortsatt härlig sommar och välkommen åter!

Cervin I
Skrev om Knivbrev AB

Det gick snabbt att beställa och få hem knivbrevet. Det tog tre dagar sedan var knivarna tillbaka i magnetlisten i köket. Det var en fröjd att skiva upp tomaten och det var tur att vi inte hade flera kilo tomater för då hade jag skivat upp alla till frukostmackan. Längtar till köket och mina nyslipade. Har dock inte fått någon faktura än men………. Jag är mer än nöjd och kommer att återkomma. Vänligen Inga-Lill

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Cervin och extra stort tack för din utförliga recension! Om du är nöjd så är vi också nöjda! Ha en fortsatt härlig sommar och välkommen åter!

Per H
Skrev om Knivbrev AB

Snabbt slipat och återskickat. Väldigt vassa knivar.

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Per! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Ha en fortsatt härlig sommar och välkommen åter!

Fredrik J
Skrev om Knivbrev AB

Kanonbra slipning men breven kommer för ofta

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Fredrik! I nästa vecka lanserar vi mina sidor. Där kommer du själv kunna ställa in när nästa och nästa Knivbrev efter det ska komma. Du kommer även kunna ställa in olika antal skydd från gång till gång. Vi kan redan nu skräddarsy detta åt dig genom att du mailar oss (info@knivbrev.se). Vi hade hoppats på lansera vårt mycket avancerade mina sidor igår men vi fann lite nya buggar så hoppas det blir nästa vecka. Ha en fortsatt härlig sommar och välkommen åter!

Bo W
Skrev om Knivbrev AB

Abonnemang, två gånger per år. Väldigt snabb service, utmärkt resultat!

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Bo! Tack för din recension + toppbetyget! Ha en fortsatt härlig sommar och välkommen åter!

Johnny A
Skrev om Knivbrev AB

Hej Framförallt är Knivbrev mycket enkelt att ta del av. Resultatet var något av det vassaste jag varit med om. Och framförallt så känns det riktigt bra

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Johnny och stort tack för att du tog dig tid att skriva din recension! Ha en fortsatt härlig sommar och välkommen åter!

Ingrid M
Skrev om Knivbrev AB

Proffsigt jobb och snabbt utförande!

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra att du också blev nöjd Ingrid och tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Ha en fortsatt härlig sommar och välkommen åter!

Kenneth B
Skrev om Knivbrev AB

Hej jo det fungerade perfekt , Och väldigt vassa knivar, vad fin brödkniven blev, många tycker men var blev fakturan av??

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Kenneth! Fakturan skickas normalt ut 5 dagar efter att vi returnerar Knivbrevet. Detta för att det annars blir mycket oro över att man får fakturan före Knivbrevet. Fakturan skickas via mail. Om du inte klickar på länken i mailet inom 48h så får du istället fakturan via posten (för att förhindra att man inte får den alls om den råkar hamna bland skräpposten). Ha en fortsatt härlig sommar och välkommen åter!

Helena B
Skrev om Knivbrev AB

Enkelt att skicka. Snabb leverans. Skickade knivarna på onsdagen fick Mail när de kommit fram till knivbrev och fick tillbaka nyslipade knivar på fredagen! Fantastiskt så smidigt! Rakt hem i brevlådan! Rekommenderas, slöa knivar är inte kul och man märker hur slöa de var innan när man får dem tillbaka vassa!

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Helena och vi håller med, dvs. det är först när man låter slipa knivarna man förstod hur slöa de var innan. Tack för en utförlig recension och för toppbetyget! Ha en fortsatt härlig sommar och välkommen åter!

Sigrid S
Skrev om Knivbrev AB

Enkelt, smidigt, snabbt och perfekt resultat

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Sigrid! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Ha en fortsatt härlig sommar och välkommen åter!

Viktor W
Skrev om Knivbrev AB

Resultatet bra och enligt förväntan. Ganska dyr frakt.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Viktor! Frakten är egentligen dyrare än det du betalar till oss. Det man måste tänka på är att frakten ju avser porto X3, dvs. tomt Knivbrev hem till dig, slöa knivar in till oss och som nya i retur. Lätt att jämföra med vanlige e-handel där frakten antingen bakats in i varans pris samtidigt som det bara är 1 väg. Ha en härlig sommar och välkommen åter!

Saga G
Skrev om Knivbrev AB

Perfekt med prenumeration och supersnabb leverans av sylvassa knivar 👌🏻

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Saga och tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Ha en härlig sommar och välkommen åter!

Tadeusz B
Skrev om Knivbrev AB

Jag är mycket glad knivarna är bättre nu.

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra och tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Ha en fortsatt härlig sommar och välkommen åter!

Carl T
Skrev om Knivbrev AB

Ofattbart att företag med en så arrogant (och som det verkar inkompetent) kundservice existerar. Det tog över 20 dagar från beställning till det att knivarna blev slipade. Jag kommer aktivt avråda människor att använda tjänsten. Det är bra mycket enklare och billigare att använda exempelvis Cervera.

Svar från Knivbrev AB

Hej Carl, Vi har 0 dagars kö och slipar samma dag vi får in ditt Knivbrev. Detta kan du läsa om i stort sett på varje kommentar nedan. Det är heller inte orsaken till din 1:a vilken beror på att du nu fått brev från KFM då fakturan skulle ha betalts för 95 dagar sedan (idag). Då har du fått 1 faktura, hela 2 påminnelser en rad SMS påminnelser, inkassokrav och slutligen krav från KFM! Att vi inte går med på att dra tillbaka dessa krav kallar du för ikompetens och arrogans, det kan vi leva med! Lycka till i framtiden

Magnus P
Skrev om Knivbrev AB

Väldigt missnöjd. Känns som knivarna har blivit slipade med en handslip för 69kr från claes Ohlsson. Nej fy fan. Den fakturan kan dom köra upp där solen aldrig lyser !!!

Svar från Knivbrev AB

Hej Magnus, Vi har slipat knivar på samma sätt i 58 år och 3 generationer. Du skrev samma sak på Facebook utan att kunna precisera vad du är missnöjd med. Vi har alltid 100% nöjd-kund-garanti men den gäller enbart om man kan beskriva vad man är missnöjd med så löser vi det. I detta fall rekommenderar jag dig att ta detta via ARN. Vi kommer självklart fortsatt ta betalt för det jobb som gjorts. Ps. Du har valt abonnemang som vi nu avslutar men om du inte vill ha nästa Knivbrev så får du meddela detta varpå vi gör om...

Thomas P

Kanonbra slipning och service

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra och tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Ha en fortsatt härlig sommar och välkommen åter!

Therese H
Skrev om Knivbrev AB

Fantastiskt smidigt och fantastiskt jobb

Jonas D
Skrev om Knivbrev AB

Ett smart , bra och smidigt sätt att få sina knivar slipade , Och så blir dom väldigt vassa .

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Jonas och tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Ha en fortsatt härlig sommar och välkommen åter!

Jessica L
Skrev om Knivbrev AB

Har aldrig använt tjänsten får faktura efter faktura som dom vägrar makulera

Svar från Knivbrev AB

Hej Jessica, Iom att du beställt hem Knivbrev och därefter inte ångrat dig så skickas fakturan ut. Vi har inte råd med att skicka ut ett Knivbrev och hoppas på att du tänkt nyttja det. Det specialtillverkade Knivbrevet, skydden samt porto är en högre kostnad för oss än att defacto slipa dina knivar. Vi har erbjudit dig att endast betala för utskickat material vilket du inte heller hade lust med, mer än så kommer vi inte göra. Trevlig sommar!

Rickard K
Skrev om Knivbrev AB

Knivarna blev som nya, gick snabbt med leveransen är mycket nöjd med allt.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Richard och tack för din recension + höga betyg! Ha en fortsatt härlig sommar och välkommen åter!

Hans A
Skrev om Knivbrev AB

Enkel och snabb hantering. Bra skärpa på allt från en billig brödkniv till jaktknivarna.

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Hans och stort tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Ha en fortsatt härlig sommar och välkommen åter!

Ingegerd J
Skrev om Knivbrev AB

Enkelt, smidigt och fantastiskt resultat.

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Ingegerd! Ha en fortsatt härlig sommar och välkommen åter!

Jorge P
Skrev om Knivbrev AB

Snabb leverans! Knivarna fungerar bra, men jag har inte kunskaperna som krävs för att kunna bedöma jobbet

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Jorge! Om du känner dig nöjd så har du ju kunskapen att bedöma jobbet. Ha en fortsatt härlig sommar och välkommen åter!

Per-Erik H
Skrev om Knivbrev AB

Med ett ord : Suveränt!! Allt fungerade perfekt.

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Per-Erik och STORT tack för att du tog dig tid att dela med dig av dina erfarenheter! Ha en fortsatt härlig sommar och välkommen åter!

Kjell-åke H
Skrev om Knivbrev AB

Fungerar efter förväntning men kommer lite tätt

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Kjell-Åke! Om du önskar skräddarsy hur ofta Knivbreven ska komma så är det bara att maila oss. Nästa vecka lanseras "mina sidor" och där kommer du kunna ställa in detta själv. Ha en härlig sommar och välkommen åter!

Lars-Göran A
Skrev om Knivbrev AB

Helt ok. Dock missvisande information ang. erbjudande, vilket medgavs efter påstötning

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Lars-Göran! Ser att vår medarbetare svarade dig fel. Däremot blev ju fakturan rätt där rabatten var medräknad. Det var inte så länge sedan vi införde rabatt även på engångsslipning vilket han missat. Ha en härlig sommar och välkommen åter!

Lena Ingegärd W
Skrev om Knivbrev AB

Det var en väldigt snabb leverans och bra slipade knivar.

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Lena! Om du är nöjd så är vi det också! Ha en fortsatt toppensommar och välkommen åter!

Elisabeth Y
Skrev om Knivbrev AB

Bra slipade knivar men någon gång har vi upplevt att det vara lite sämre, dock senast väldigt bra. Snabb leverans. Tacl

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Elisabeth! Om du någonsin blir missnöjd så har vi ju alltid 100% nöjd-kund-garanti. Då är det bara att du hör av dig så skickar vi ut nytt Knivbrev och slipar exakt så som just du vill ha det. Annars följer vi tillverkarens rekommenderade slipvinklar. Hör man av sig så noterar vi även detta inför framtriden. Det innebär då även att 2 slipare kikar på slipningen och godkänner den före retur. Dvs. vi vill aldrig att en kund ska bli missnöjd 2 gånger. Därav viktigt att du berättare exakt hur du vill ha...

Irma K
Skrev om Knivbrev AB

Snabbt och smidigt! Lite dyrare än andra men för smidigheten värd några tior mer!

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Irma! Det som skiljer oss från andra sliperier är ju att man får hem ett Knivbrev och skydd. Utöver det så tillkommer ju porto men vill man komma ner i pris så är man alltid välkommen förbi oss så slipar vi medan du man väntar. Då erbjuder vi mer eller mindre exakt samma pris som de små lokala sliperierna (iaf de professionella. Finns även 100 -tal hemmaslipare men det är lite av en chanslott om det blir bra eller inte). Ha en fortsatt härlig sommar och välkommen åter!

Anita P
Skrev om Knivbrev AB

Vassa knivar och mycket snabbt! Mycket nöjd😊

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Anita och om du är nöjd så är vi det också! Ha en fortsatt härlig sommar och välkommen åter!

Bengt Olof Göran N

Supervassa knivar Snabb retur

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra och stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Ha en fortsatt härlig sommar och välkommen åter!

Mikael I
Skrev om Knivbrev AB

snabbt och bra på alla sätt kniven blev vass

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Mikael! Stort tack för att du delar med dig av dina erfarenheter och tack för det höga betyget! Ha en härlig sommar och välkommen åter!

Jesper B
Skrev om Knivbrev AB

Smidigt och snabbt sätt att få knivarna slipade till nyskick! Hela processen från beställning till leverans gick enkelt och utan problem.

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Jesper! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension och tack för toppbetyget också! Ha en trevlig söndag och välkommen åter!

Roland H
Skrev om Knivbrev AB

Skarpa knivar. Snabb leverans.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Roland! Tack för att du tog dig tid att skriva om din erfarenhet! Ha en fortsatt trevlig helg och välkommen åter!

Carina N
Skrev om Knivbrev AB

Mycket snabb leverans, perfekt slipade knivar. Det som drar ner min upplevelse är att kostnaden är väl hög.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Carina! Om du vill komma ner i pris så kan du välja abonnemang och även en lägre slipkvalité (blir fortfarande ett superbra resultat). Med 7% vinstmarginal (dvs. extremt lågt) så finns det tyvärr ingen möjlighet att erbjuda lägre priser. Väljer du abonnemang så får du utöver ett 50% lägre pris (än de som väljer engångsslipning) även 10% rabatt per år. Ha en fortsatt härlig sommar och välkommen åter!

Madeleine A
Skrev om Knivbrev AB

Snabbt och smidigt sätt att få knivarna i bra skick igen!

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Madeleine! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Ha en härlig helg och välkommen åter!

Carol L
Skrev om Knivbrev AB

Riktigt bra. Håller hög kvalitet och man får tillbaks knivarna snabbt

Svar från Knivbrev AB

Det glädjer oss att höra Carol och stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension kring dina erfarenheter! Ha en fortsatt härlig sommar och välkommen åter!

Peter W
Skrev om Knivbrev AB

Snabb och bra service .Lätt att förstå hur man skulle göra

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Peter! Stort tack för din recension + toppbetyget. Ha en fortsatt härlgi sommar!

Urban Å
Skrev om Knivbrev AB

Bra service Tycker dock att knivarna blivit sämre slipade på senaste tiden. Har en ny kniv jag inte vill skicka pga att jag känner att den inte blir lika bra som den är innan. Mvh Urban

Svar från Knivbrev AB

Lite svårt att förstå vad du menar med "sämre". Vi har slipat på samma sätt i 58 år och 3 generationer så hör gärna av dig med lite bättre info så kan vi anpassa slipningen efter dina specifika krav. Ha en fortsatt härlig sommar!

Mr. J

Bra slipning, snabb leverans. Kan inte bli bättre 👍

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra och stort tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Ha en fortsatt härlig sommar och välkommen åter!!

Annette L
Skrev om Knivbrev AB

Vi har använt knivbrev vid 2 tillfällen tidigare och varit så nöjda! Det var nu flera år sen vi skickade knivbrev och denna gång fick vi tillbaka knivarna inom 2 dagar helt outstanding!! Supernöjda!!

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Anette! Numera går det än snabbare än tidigare så glädjer oss att höra att ni uppsattare "speeden". Ha en fortsatt härlig sommar och välkommen åter!

Elna L
Skrev om Knivbrev AB

Knivarna blev bra och jag är nöjd med Knivbrev, men tog lång tid att få pga Post Nords strulande.

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra att du blev nöjd med slipningen! Däremot tråkigt att leveransen tagit tid. Har fungerat kanon i sommar (jämfört med en del tidigare somrar med många vikarier hos Postnord) så extra tråkigt att det inte fungerade snabbt för just dig.

Ulrika W
Skrev om Knivbrev AB

Väldigt bra men för dyrt. Tveksamt om jag vill prenumerera

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Ulrika! Väljer du abonnemang så blir det nästan 50% lägre pris vilket ju borde vara en bra motiavation till att välja abonnemang istället för engångsslipning. Inom kort (några dagar) kommer du även kunna skräddarsy ditt abonnemang via mia sidor. Där kan du välja exakt när Knivbreven ska komma och även med olika antal skydd från gång till gång. Innan mina sidor är klart så går detta att lösa genom att du mailar oss - info@knivbrev.se. Ha en härlig sommar och välkommen åter!

Jarl Å
Skrev om Knivbrev AB

Utmärkt service bra knivar snabbt tillbaka allt perfekt

Svar från Knivbrev AB

Härlig att höra Jarl och stort tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Ha en härlig sommar och välkommen åter!

Kristina G
Skrev om Knivbrev AB

Snabb , smidigt och bra service. Knivarna blir ”knivskarpa”. Funkar perfekt med prenumerationen.

Svar från Knivbrev AB

Härligt att höra Kristina och stort tack för din recension + toppbetyget! Ha en härlig sommar och välkommen åter!

Lena K
Skrev om Knivbrev AB

Snabbt och enkel retur. Sylvassa knivar!

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Lena! Tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Ha en härlig sommar och välkommen åter!

Tomas E

Snabbt o bra slipat som vanligt . Mvh Tomas

Svar från Knivbrev AB

Glädjer oss att höra Tomas och tack för att vi får fortsätta slipa dina knivar. Ha en härlig sommar och välkommen åter!