Knivbrev AB

Professionellt sliperi i 3:e generation med över 55 års erfarenhet. Knivbrev finns idag i totalt 6 länder och grundades i Sverige.

Hos oss slipar över 150 000 personer sina knivar, saxar, kvarndelar m.m. varje år. Varje dag tar vi emot, slipar och returnerar 1000-1500 knivar i vårt sliperi i Täby.

Vi tar självklart även emot våra kunder på plats för de som hellre vill det. Besök vår hemsida för mer information och priser.

www.knivbrev.se

Hos oss blir dina slöa knivar, saxar m.m. som nya igen!

Läs vad 424 kunder tycker om Knivbrev AB 2

2021-10-28
    Bra och enkla instruktioner. Väldigt enkelt att skicka iväg knivarna.
    Mycket bra resultat = attans vassa knivar!
    Härligt att höra att du är nöjd med allt! Och man får som du säger, passa fingrarna. Tack för att du tog dig tid att skriva en recension! Knivbrev AB
    2021-10-28
    Alltid lika underbart att laga mat med vass egg från Knivbrev!
    Glädjande att höra och visst är det kul med vassa knivar i köket! Tack för ditt toppbetyg och för att du tog dig tid att skriva om dina erfarenheter! Trevlig vecka och ha en fortsatt härlig höst! Knivbrev AB
    2021-10-28
    Enkelt och bra, lagom intervall. Inte lika vass egg som när man lämnar dem på ett knivsliperi, men helt ok
    Glädjer oss att höra Hans. Vi är däremot Europas största sliperi i 3:e generation :-) så förstod tyvärr inte den delen av din feed-back.

Om du önskar mer skärpa så kan vi lägga en lägre vinkel åt dig. Att imponera på någon genom att lägga en lägre vinkel än kniven är tänkt att ha är enkelt men inte så vi jobbar. Detta då den tyvärr då även tappar skärpan snabbt. Vårt jobb är att finna en balans där vi slipar fram en så vass egg som möjligt som i sin tur går att skärpa upp så länge som möjligt. Ju lägre vinkel, ju kortare intervall behöver du mellan slipningarna.

Hör gärna av dig till oss på info@knivbrev.se så kan vi antingen ta in knivarna nu direkt och slipa dem i lägre vinkel eller så kan vi göra det nästa gång du skickar in. Det viktiga är att du meddelar oss vad du önskar så att vi kan få in detta i vårt CRM (IT -system som en notering).

Trevlig vecka och ha en härlig höst! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension!.
    2021-10-28
    Supersnabbt och bra resultat!
    Bra service vid frågor.
    Tack för ditt toppbetyg Åsa, passar även på att rikta ett stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension. Ha en fortsatt trevlig vecka och en härlig höst! Välkommen åter! Knivbrev AB
    Äntligen vassa knivar - enkelt
    Glädjer oss att höra Anita! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension. Ha en fortsatt härlig vecka och en fin höst! Knivbrev AB
    2021-10-28
    Bra service, men väldigt dyrt.

Gillar inte heller att man betalar ”för kuvertet”, då det är svårt att veta hur ofta man behöver slipa. Ibland har jag därför två dyra och oanvända kuvert liggande hemma. Känns inte bra. Skulle hellre betala efter utförd slipning, inte i förskott.

Kuverten är lite små, men nu har jag sett att ni skickar större. Bra!
    Hej Johan och tack för din feed-back!

Det som tyvärr kostar mest är att skicka ut de specialtillverkade kuverten och de specialtillverkade skydden. På detta tillkommer ju porto, paktering (löner), IT -kostnader m.m. m.m. Kostnaden för att slipa en kniv är inte särskilt hög i sammanhanget. Det är helt enkelt på tok för dyrt för att skickas ut ett Knivbrev på vinst eller förlust och kanske aldrig någonsin få betalt för dem. Abonnemang kanske inte passar just dig bäst. Väljer du istället engångsslipning så kan du ju beställa nytt Knivbrev vid behov och använda det direkt när det kommer hem. Alternativt kan du ju pausa abonnemanget så hör du bara av dig när du behöver nytt Knivbrev eller flyttar fram nästa Knivbrev i 1-2 år så att du är ikapp. Knivbreven brinner ju aldrig inne så det finns många smarta lösningar. Hör gärna av dig till oss på kundtjänst (info@knivbrev.se) så syr vi ihop något som blir optimalt för just dig.

Återigen, tack för din feed-back och din recension! Ha en fortsatt trevlig vecka och en fin höst!
    1 bra
    2 vassa knivar 4/5
    3 väldigt snabb hantering
    Tack för ditt betyg och feed-back Fredrik!

I punkt 2 skriver du 4 av 5 så som vi tolkar det. Om det är så att du önskar än vassare knivar så är detta något som omfattas av våra 100% nöjd-kund-garanti. Då tar vi in knivarna på nytt och lägger bara en lägre vinkel. Vi eftersträvar alltid att ligga så nära knivens fabriksvinkel som möjligt men önskar man en egen vinkel så är det inga problem. Detta noteras då även inför framtida slipningar. På så vis kan man säga att vi lär känna våra kunder över tid så att var och en kan få sina knivar slipade precis som de önskar.
    2021-10-28
    Skitbta. Skarpa knivar snabbt i retur
    Tack för ditt toppbetyg Trygve! Ha en fortsatt trevlig vecka och välkommen åter! Knivbrev AB
    2021-10-27
    Har en prenumeration på knivbrev och har hittills alltid varit nöjd med resultatet!
    Glädjer oss att höra Nina! Vi hoppas självklart att du alltid ska fortsätta vara nöjd men vid minsta missnöje har vi alltid 100% nöjd-kund-garanti och då är det bara att du hör av dig till oss så löser vi problemet. Tack för ditt toppbetyg och för att du tog dig tid att skriva om dina erfarenheter! Ha en fortsatt trevlig kväll och en härlig höst! Knivbrev AB
    2021-10-27
    Tycker att priset är lite högt.
    Tack för att du tog dig tid och skrev en recension. Ett spartips är välja fler gånger per år men istället skicka in färre knivar. Då kommer du ner i pris + har alltid vassa knivar. Du är självklart alltid välkommen förbi oss i Täby så kan vi slipa medan du väntar. Då slipper du ju frakten och betalar endast 89 kr per kniv.

Trevlig kväll och ha en fortsatt härlig höst!
    2021-10-27
    Snabb och bra service som alltid!

Svårt att få bort klistret från förpackningen på eggen. Kanske onödigt med klistret då ni även tejpar fast förpackningen runt handtaget ?
    Tack för din trevlig recension och feed-back Christian! Vi känner till problemet med tejpen på våra nya knivskydd och jobbar på det. Vi körde 1000 stycken på test först utan att vi fick återrapportering men sedan vi börjat köra ut 10 000 -tals har vi tyvärr fått en del rapporter likt din. Vi jobbar nu på att finna en annan tejp som inte fäster lika bra men heller inte för löst. Kort och gott ska vi lösa problemet och ber om ursäkt för limresterna. Om du inte får bort limmet med hett vatten och diskmedel så tar lite Aceton lätt bort det.

Trevlig kväll och stort tack för din feed-back!
    2021-10-27
    Enkelt och bra sätt att slipa knivar på!
    Glädjande att höra Joakim och tack för att du tog dig tid att skriva en recension. Ha en fortsatt trevlig kväll och en härlig höst! Knivbrev AB
    2021-10-27
    Snabb bra service..Jag är helnöjd
    Om du är nöjd så är vi också nöjda Lars! Stort tack för att du tog dig tid att skriva om dina erfarenheter. Ha en fortsatt trevlig kväll och en härlig höst! Knivbrev AB
    2021-10-27
    Jag blev utan att förstå inlurad i någon slags abonnemang, vilket jag inte vile. jag vill själv välja när jag ska skicka in mina knivar på slipning. Tråkigt men annars mycket bra.
    Hej Mats, när du gör din beställning har du följande val:

1. Engångsslipning = det du eftersöker.
    2. 1 gång per år = abonnemang med betydligt bättre priser.
    3. 2 gånger per år = abonnemang med än bättre priser.

Valet är självklart ditt och har du valt fel är det bara att du hör av dig till oss på kundtjänst så ändrar vi! Skicka oss gärna lite info kring hur du missade detta så vi kan förbättra det inför framtiden - info@knivbrev.se. Glädjer oss att du är nöjd med allt övrigt.
    2021-10-27
    Helt ok, lite lång leveranstid.
    Glädjer oss att höra Peter! Leveranstiden är något du själv kan påverka. Väljer du t.ex. express och skickar en måndag så har du ditt Knivbrev i retur på onsdagen i samma vecka! Tack för din feed-back! Knivbrev AB
    2021-10-27
    Tydlig information, snabb leverans.
    Glädjer oss att höra Alice! Önskar en fortsatt härlig vecka och en fin höst! Knivbrev AB
    2021-10-27
    Kanonbra! Vassa och fina med snabb och smidig leverans.
    Glädjande att höra Henrik, tack för att du tog dig tid att skriva en recension också! Trevlig vecka och ha en fortsatt härlig höst! Knivbrev AB
    2021-10-27
    Helt nöjd med mina ny slipade knivar!
    Glädjande att höra Ingela! Hoppas du får en fortsatt härliga höst och välkommen åter! Knivbrev AB
    2021-10-27
    Bra slipning, tar dock länge tid nu för tiden, för samma pris, när posten ändrat till varannandags-utdelning.
    Glädjer oss att höra Elin! Ja det tar tyvärr lite längre tid än tidigare. Ett tips är att byta till express som fortfarande går väldigt snabbt. Skickar du då en måndag har du dem i retur på onsdagen i samma vecka. Hör gärna av dig till oss på kundtjänst om du önskar ändra - info@knivbrev.se. Knivbrev AB
    2021-10-27
    Bekvämt. Snabb leverans. Bra bemötande vid den enda kontakt jag haft med företaget.
    Tack för din trevlig recension Kristina! Ha en fortsatt härlig höst och välkommen åter! Knivbrev AB
    1: Föredömligt
    2: Förväntade mig att knivarna skulle bli vassa igen
    3: Kan återkomma när slipning behövs.
    Tack för din recension Sören! Ha en fortsatt härlig höst och välkommen åter! Knivbrev AB
    2021-10-27
    Bra och snabb lev. av knivarna. Smidigt med packetering av knivarna
    Glädjande att höra Hans! Vi tackar dig för ditt toppbetyg och trevlig recension! Knivbrev AB
    2021-10-27
    Snabb och bra service. Knivarna är utmärkt vassa, bättre än nya:).
    Det glädjer oss att höra Ann! Stort tack för ditt toppbetyg och recension! Knivbrev AB
    2021-10-27
    Väldigt snabb service och bra återkoppling under den snabba processen.
    Mycket nöjd med resultatet!
    Härligt att höra Helena! Stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension och delade med dig av din erfarenhet! Trevlig vecka! Knivbrev AB
    Snabb hantering och knivskarpt :-) resultat! Nöjd
    Om du är nöjd så är vi nöjda Regina! Tack för att du tog dig tid och delade med dig av din erfarenhet! Ha en fortsatt härlig höst och välkommen åter! Knivbrev AB
    2021-10-27
    Kunde inte bli mycket bättre. 5 stjärnor av 5 möjliga.
    Tack för din topprecension Stefan! Önskar dig en fortsatt härlig vecka och en fin höst! Knivbrev AB
    2021-10-27
    Har abonnemang på slipning av 4 knivar varje halvår. Perfekt!!!!
    Priset acceptabelt (varken dyrt eller billigt)
    Glädjer oss att höra att du är nöjd! Tack för ditt höga betyg och för att du tog dig tid att skriva en recension. Ha en fortsatt härlig vecka och en fin höst! Knivbrev AB
    2021-10-27
    Mycket nöjd med resultatet! Skickade mina tre favoritknivar.
    Glädjer oss att höra Eva! Tack för att du tog dig och delade med dig av din erfarenhet. Trevlig vecka! Knivbrev AB
    2021-10-27
    Jag slipper bli bemött på något särskilt sätt av förtaget, vilket faktiskt uppskattas. Jag har beställt en tjänst som innebär att jag vill skicka iväg mina knivar på slipning en gång om året, och precis det får jag. Smidigt och utan krångel. Knivarna är sylvassa när de kommer tillbaka och plåsterlådan står framme de första veckorna. Jag är med andra ord mycket nöjd med tjänsten.
    2021-10-27
    Snabb och bekväm leverans. Vänligt bemötande.
    Glädjande att höra Leif och stort tack för din tid att skriva en recension och för ditt toppbetyg. Ha en fortsatt härlig vecka och en fin höst! Knivbrev AB
    2021-10-27
    Vi köpte slipning av tre knivar och det var bekvämt och lätt att lägga ner knivarna i förpackning. Tydliga instruktioner. Nackdel det går inte ner i postlådan så man måste lämna in det till ombud. Likadant i returen att jag var tvungen att hämta ut knivarna igen hos postombudet. Det momentet gör att jag lika gärna kan åka till den lokala knivsliparen. Frakten gör också att det blir ganska dyrt att anlita knivbrev. Däremot är knivarna riktigt vassa när dom kommer tillbaks från slipning.
    Tack för ditt höga betyg och din förträffliga feed-back. Från den 1 november kommer PostNord ändra spelplanen helt. Då kommer varubrev att "hängas" på dörren hos våra kunder istället för att brevbäraren ska försöka lägga dem i brevlådan eller om det inte verkar gå lämna till postombud. Frakten är idag redan subventionerad mot vad den egentligen kostar så det blir tyvärr ingen skillnad. Vi kommer däremot inför ett val där man även begär att få Knivbrevet till ett ombud då många föredrar detta för bättre spårning/trygghet. Vi kommer även införa val med att dina oslipade knivar hämtas upp hemma hos dig. Sådana tjänster kostar ju tyvärr extra så det är mer för dem som vill betala för lite bättre service.

Återigen, stort tack för din recension och bra feed-back. Håll gärna utkik framöver för vi jobbar nu hårt med att införa en rad olika val kring frakten.
  • Kennet B
    skrev om Knivbrev AB
    2021-10-27
    Bra kvalitet på utfört arbete, knivarna är rejält vassa när de kommer tillbaka. Snabb leverans. Helnöjda!
    Att du är helnöjd glädjer oss att höra, då är vi också helnöjda! Tack för att du tog dig tid att skriva en recension. Ha en fortsatt trevlig vecka och en härlig höst! Knivbrev AB
    2021-10-27
    Snabb och bra service. Men för dyrt!
    Tack för din recension Leif och det glädjer oss att du är nöjd med vår service. Priset är tyvärr redan lågt med tanke på att det rör sig om 3 transporter av specialtillverkat material inkl. paketering (löner) och en rad övriga kostnader som t.ex. IT -system för att kunna hantera de höga volymer kunder vi hjälper per dag. Ett spartips är att välja fler gånger per år men skicka in färre knivar per gång. Då får du både ner priset + har alltid några nyslipade knivar. Ett annat spartips är att komma förbi oss i Täby och slipa på plats. Då betalar du ingen frakt utan endast 89 kr per kniv. Knivbrev AB
    2021-10-27
    Kunde ej leverera till brevlåda? Varför då?
    0767850372/calle
    Tack för din feed-back Calle men tråkigt med ditt låga betyg. Sårskilt då detta ligger helt utanför vår kontroll och är ett "lotto". Det är din lokala brevbärare som gör bedömningen om hen kan leverera i brevlådan eller ej. Kontakta gärna ditt lokala postombud om detta fortsätter vara ett problem för dig. Trevlig vecka! Knivbrev AB
    2021-10-27
    Jag har haft våra köksknivar på slipning några år och jag är mycket nöjd. De uppfyller alla förväntningar. Snabba leveranser och mycket bra resultat. Ändrade nyligen intervallet från två knivbrev om året till ett och även där var servicen och bemötandet top!
    Tack för ditt toppbetyg Stefan! Glädjer oss att höra att allt flyter på smidigt. Så ska det alltid gå till. Ha en fortsatt trevlig vecka och en fin höst! Knivbrev AB
    2021-10-27
    Helt perfekt för mig som inte har någon knivslipare i min närhet. Alltid varit nöjd med resultatet.
    Glädjande att höra Elisabeth! Lokala sliperier blir tyvärr bara färre och färre men nu finns vi så vi hoppas få hjälpa dig i många år framöver. Ha en fortsatt trevlig vecka och en fin höst! Knivbrev AB
    2021-10-27
    Skickade min knivar på en liten ledighet, kom tillbaka snabbt och proffsigt
    Glädjer oss att höra Tina! Tack för din topprecension och för att du tog dig tid att skriva den. Ha en fortsatt härlig vecka och en fin höst! Knivbrev AB
    2021-10-27
    Fortsätt som ni gör och kan marknadsföra mer att ni slipar jakt o fiske knivar mfl
    Tack för ditt toppbetyg Henric, vi hade absolut önskat marknadsföra oss mer inom jakt-, fiske- och friluftsknivar men Facebook är tyvärr helt omöjliga att ha att göra med på de områden. Köksknivar är ok men så fort man skriver något om jaktknivar eller jakt blir annonserna blockerade av FB. Vi har tidigare även annonserat i Svensk Jakt men det kostade tyvärr mer än det smakade. Stort tack för tipset/feed-backen och vi hoppas (och ska testa) fler kanaler för att nå fler jägare m.fl. Knivbrev AB
    2021-10-27
    Tjänsten är enkel att använda, och jag är alltid mycket nöjd med resultatet.
    Glädjande att höra Gunnar! Tack för ditt toppbetyg! Ha en fortsatt trevlig vecka och en fortsatt härlig höst! Knivbrev AB
    2021-10-27
    Gåt snabbt och blir väldigt bra
    Härligt att höra Fredrik! Tack för att du tog dig tid att skriva en recension och tack för ditt toppbetyg! Knivbrev AB
    2021-10-27
    Allt funkar hur smidigt som helst. Priset är i överkant för mig men förstår att det säkert är vad man behöver ta för att det ska gå runt.
    Glädjande att höra att du är nöjd med tjänsten. Ja priset är tyvärr svårt att göra något åt. Det är ju många moment med specialtillverkat material, paketering, marknadsföring, lokaler, IT -system osv. osv. som gör att en sådan här tjänst måste få kosta lite extra. Om du däremot har möjlighet att komma förbi oss i Täby kostar det endast 89 kr per slipad kniv.

Tack för din feed-back och att du tog dig tid att skriva en recension!
    2021-10-27
    Snabb och bra hantering. mkt nöjd.
    Glädjer oss att höra Göran, tack för att du tog dig tid att skriva en recension. Ha en fortsatt trevlig vecka! Knivbrev AB
    2021-10-26
    Upplever lite ojämn skärpa på knivarna.
    Snabba och bra leveranser.

Slipning av två globalknivar.
    Det börjar kanske att bli lite dyrt
    Hej Christina och tack för din feed-back! Kontakta oss gärna på info@knivbrev.se så ska vi självklart ta in dina knivar på nytt och se vad detta kan bero på. Beskriv då gärna mer exakt vad du känner när du nyttjar knivarna så sätter vi våra mest erfarna slipare på att åtgärda problemet. Ha en fortsatt trevlig kväll!

Ps. Om du kan ta dig till Täby så slipper du ju betala frakten och betalar då endast 89 kr per slipad kniv. Mycket billigare än så går det tyvärr inte att slipa för om man ska hålla en professionell kvalité.
    2021-10-26
    Det är enkelt och smidigt att skicka knivar på slipning. Ingen stress på att de skall skickas direkt, utan man kan i god tid tänka igenom vilka knivar so skall slipas.
    Jag gillar Knivbrevs koncept 👍
    Glädjer oss att höra Sture! Tack för din trevlig recension. Ha en fortsatt trevlig kväll och en fin höst så hoppas vi att vi även får slipa dina knivar i många år framöver.. Knivbrev AB
    2021-10-26
    Skickade 4 knivar på slipning förra veckan, fick tillbaka dom idag..
    Det var innan jag upptäckte Knivbrev ett tidskrävande projekt att slipa knivarna som ofta blev uppskjutet med resultatet att kni arna oftast var ganska slöa.
    Numera väldigt enkelt när man väl tagit sig till brevlådan.
    Suverän tjänst.
    Tack George! Hoppas vi får glädjen att hjälpa dig i många år framöver. Ha en fortsatt härlig kväll och en fin höst! Välkommen åter! Knivbrev AB
    2021-10-26
    Snabb service. Otroligt smidigt upplagt redan från beställning av brevet till slipade knivar. Skickade in några riktiga ”vrak” till knivar så räknade med att mycket skulle slipad ner men det var marginellt. Resultatet är över förväntan bra. Skickade dit 6 smörknivar och fick tillbaka 6 rakblad så bra jobbat. Rekommenderas starkt
    Tack för din utförliga recension Johan! Glädjer oss att vi lyckades överträffa dina förväntningar. Tack för att du delar med dig av din erfarenhet och välkommen åter! Knivbrev AB
    2021-10-26
    Snabbhet, kvalitet och enkelt att skicka och ta emot
    Härligt att höra att du också är nöjd Pär, det glädjer oss! Ha en fortsatt härlig kväll och välkommen åter! Knivbrev AB
    2021-10-26
    De jobbar bra. Snabbt och bra resultat.
    Tack Therese! Även stort tack för att du tog dig tid att skriva en recension. Ha en fortsatt trevlig kväll! Knivbrev AB
    Knivskarpt mottagande. 🤪
    Skärpa i tonen. 🤪
    Vassa svar. 🤪
    Snabb leverans. 👍
    Glädjer oss att höra Kent! Stort tack för att du tog dig tid att lämna en skarp recension! ;) Knivbrev AB
    Otroligt service.
    Sylvassa knivar och snabb leverans.
    Glädjer oss att höra Viktor! Tack för ditt toppbetyg och för att du tog dig tid att skriva en recension! Knivbrev AB