Alla kategorier Postorder Stockholms län Täby Knivbrev AB

1.0 i betyg av av 5 omdömen

Läs vad 5 kunder tycker om Knivbrev AB

• 2019-01-18

Thomas K skrev om Knivbrev AB
    Varför kan man inte sätta lägre än en etta?! Knivbrev förtjänar inte ett betyg som är positivt över huvud taget.
    Först och främst är de rätt mediokra på att slipa knivar. Vilket är en rätt dålig sak om man säljer knivslipning som en tjänst.
    En femåring som slipar mot baksidan av en tallrik lyckas få knivarna minst lika vassa och dessutom utan att slipa bort 3 mm gods per slipning.
    Om vi säger som såhär; en grönsakskniv med 22mm höjd som skickas till Knivbrev kommer att vara nednött bortom räddning på två års slipning. Samma kniv som slipas av en randomklåpare kommer att vara lika "vass" och dessutom hålla livet ut.
    Dock är själva slipandet det som de är bäst på. Det kan verka konstigt med tanke på deras medelmåttighet, men man förstår direkt om man någonsin kommunicerar med ärkedåren som är VD för bolaget. Det är sällan som jag kallar folk för pajas men för den här tjommen finns det liksom inget alternativ. Det tog två minuter innan han hävde invektiv över mig och hävdade att de minsann slipar 20000 knivar perfekt varje år och att jag ljuger om jag påstår något annat.
    Ordet som passar bäst in för att guida nya tilltänkta kunder börjar på "u" och slutar på "ndvik".
    Siktar du lågt; köp en värdelös "rullslip" och gnugga själv hemma; du får vassare knivar och dessutom förstör du dem inte för alltid.
    Siktar du högre; lämna in kniven till en vettig firma. En sådan där där folk kan kommunicera, har lite yrkesstolthet och en allmän känsla av hyfs. Har du svårt att välja; blunda och peka. Ingenting kommer att vara sämre. Läs mer
  • 2018-12-28

Benny J skrev om Knivbrev AB
    Mycket missnöjd.

Får fakturor, trotts att jag avslutat avtalet.
    Något som de uppenbarligen förlagt/raderat.

Mailar om och om igen, men får bara samma felaktiga svar, där de vägrar rätt till sitt misstag.

Bara hot om krav/inkasso.

UNDVIK!! Läs mer
  • Marcus Å

2018-12-12

Marcus Å skrev om Knivbrev AB
    Oseriöst företag. Köp inget från knivbrev. Snåriga avtalsformuleringar som gör att du riskerar en högre kostnad än vad du tror. Exempelvis skickar de ut fakturor för knivbrev som inte levereras. Läs mer
  • Erik S

2017-12-27

Erik S skrev om Knivbrev AB
    Det var bra tills jag hade en synpunkt... Förbluffande otrevliga! Gick till personangrepp direkt och betedde sig makalöst oproffessionellt. Det här företaget kommer inte att bli långlivat. Läs mer
  • 2017-04-26

Stefan L skrev om Knivbrev AB
    Har slipat 12 st knivar hos dem. De var riktigt bra att göra med så länge de gjorde ett bra jobb.... När de sedan gjorde ett misstag och slipade en kniv helt felaktigt så var det helt stop. När de väl erkände att de gjort fel så vill de ändå inte ta något som helst ansvar. De svarar inte på mail eller telefon utan försöker trötta ut en... men jag mailar dem 1 gång var annan vecka - får väl snart maila oftare. Mitt förslag var att jag skulle få tillbaka pengarna för den senaste slipningen som kompensation (vilket är mer än rimligt då de förstört en kniv som ny kostar 1000kr), men jag får inget svar. Att erkänna ett misstag och sedan sticka huvudet i sanden är tecken på ett dåligt klimat på arbetsplatsen och att företaget är mycket dåligt styrt. Läs mer