Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag42 omdömen om Koncern Hk
-
skrev om Koncern Hk
För tre månader sedan, när vårt nybygge av villa började närma sig slut så undersökte jag möjligheten att ansluta huset till internet. Ett enda alternativ erbjöds på adressen (borträknat 4G/5G lösningar) vilket är Telia öppen fiber. Fick valet att beställa till kampanjpris 23 900 kr, om man beställde senast 2022-01-14 så skulle installation då ske senast 2022-06-30. Alternativt snabb installation inom 3-4 månader till priset 34 900. Då vi är beroende av en bra och trygg uppkoppling till vårat hemlarm väljer vi det dyrare alternativet, vi förväntar oss att flytta in i Februari och får få installationen utförd inom en månad från inflytt. Jag signerar Telias avtal med BankID vilket verifieras och en bekräftelse med slutdokument mailas ut 2021-11-23.
När jag så idag, dagen innan tre månader från Telias bekräftelse (2022-02-22) hör av mig till Telia för att få ett tydligare besked om när installation är tänkt att ske så kan dom först inte hitta min beställning, sedan hittar dom den men påstår att den inte signerats med BankID. När jag visar att den visst signerats så hävdar man istället att jag inte "laddat upp" avtalet, så dom har inte fått beställningen... men jag har ju deras bekräftelse! Trots detta ingen lösning annat än att beställa på nytt för installation om 3-4 månader till priset 34 900 kr.
Har jag nu tur så vinner jag en månad mot kampanjpriserbjudandet om jag istället hade tecknat detta.
Telia tar inget ansvar utan lastar felaktigt mig som kund för deras slarv och/eller misstag, de ger ingen kompensation och tyvärr så har jag ingen alternativ leverantör.
Detta vet såklart Telia och mest troligt därför dom agerar såhär - dom har ju ändå inget att förlora för jag kan ju inte få trådbunden internetförbindelse genom någon annan...
Om du som läser detta överväger Telia men har andra alternativ att välja på - välj alternativet -
skrev om Koncern Hk
Skaffade Telia mobilt bredband men det fungerade inte ens från början.
Kontaktade dem omedelbart, någon skulle höra av sig/komma för att ordna det.
Efter ett par veckor utan åtgärd så kontaktar jag dom igen.
Dom har "så mycket att göra" men ska komma så snart dom kan, ingenting händer...
Efter flera månader får jag nog!
Åker in till Telia och frågar varför ingenting händer, får ett nytt simkort som jag ska prova.
Fungerar inte det heller, men nu kontaktar någon från supporten via mail.
Ger mig olika förslag på vad jag ska prova.
Så här håller det på i över en månad!
Olika förslag på åtgärder, när han upprepat sig ett flertal gånger så skrev jag att nu tänker jag inte fortsätta med detta.
Han fortsätter bara skicka förslag.
Jag kontaktar Telia och kräver att dom säger upp abonnemanget omedelbart och betalar tillbaka de över 2400:- som jag betalat in.
Dom vägrar att betala mer än 455:-.
För "dom har inga noteringar att jag kontaktat dom från början"!!!
Skickar dom till ARN, men fick inte igenom pga att jag inte kan bevisa att jag felanmält från början.
Men nu byter jag till tele2 på företagsabonnemanget, ungarnas abonnemang och nu när vi får fiber så kommer inte Telia ens komma på tapeten när det blir dags att välja leverantör...
Kommer ALDRIG mer ha någonting mer att göra med Telia!
Varken privat eller mitt företag, och kommer rekommendera alla att välja någon annan leverantör! -
skrev om Koncern Hk
Supervarning!!! Sa upp en hemsidestjänst för över ett år sedan och dom skickar trots detta krav och inkassoföretag. Har ringt detta helt absurda företag där väntetiden oftast är minst 30 minuter, när man kommer fram går det inte att tala med rätt avdelning utan dom mailar ett ärende nummer som jag svarar på utan att få annat svar av dom än att inkassokostnaden hela tiden ökar. Detta skitföretag som delar ut miljardmutor till suspekta makthavare har råkat ut för en moralisk och logistisk härdsmälta. Teckna inga avtal med detta blufföretag
-
skrev om Koncern Hk
Väldigt kortfattat om mitt ärende hos Telia:
- Fick dataintrång via wifi. (Avancerade metoder)
- Telias support kunde inte se intrången.
- Jag framförde bildbevis på intrången, samt mac-adresser.
(Intrånget polisanmäls i samma veva)
- En månad senare, ingen förändring. Intrången sker så fort jag sätter på min wifi.
- Jag ber om att få säga upp mitt bredband .
- De ger mig 1 månads bindningstid (standard).
- Idioten i supporten stänger av mitt bredband samma dag... även om jag sa till att jag ville ha det till den sista dagen som jag är tvungen att betala för.
- Är tvungen att stå i kö till telia igen.. för att få mitt bredband påslaget..
Om du är Masochist, välj ett företag som Telia! Jag ska iaf kämpa för att vänner och närstående aldrig ska bli kunder hos er.
MVH
En person som är tvungen att ändra lösenord överallt och beställa ett nytt kontokort. -
skrev om Koncern Hk
Själva bredbandet funkade alltid riktit bra, men har aldrig nånsin med något företag haft så mycket problem med fakturor som med telia. Autogiro som inte fungerar, extra avgifter som dyker upp utan förvarning. Uppsägning som inte går igenom utan tar 1 månad längre för att de tappat bort pappren. aldrig mer telia!
-
skrev om Koncern Hk
Jag hade Telias tjänst Fiber LAN i ca 4 år, Funkade riktigt bra, hade 100% uptime på linan under hela tiden. Den gick aldrig heller segt att flöt som en dröm. Jag har nu flyttat till ett hus utan fiber och jag saknar verkligen den tjänsten. Hoppas den kommer hit.
-
skrev om Koncern Hk
Köpte Samsung Galaxy Note 2 via halebop (som ingår i Telia nätet och koncernen) till min son, och det är fan ta mig det värsta vi varit med om. Han måste manuellt koppla upp sig och välja nät VARJE DAG!
Tack och lov att vi inte valde våra företagsabonnemang hos TELIA.
Usch nej..TELIA = FELIA -
skrev om Koncern Hk
Har Telia mobilt bredband kontant på landet eftersom jag trodde att Telia hade bäst täckning. Trots att man enligt täckningskartan skulle få full och fantastisk 4G-täckning är hastigheten och täckningen undermålig. Testade med Tele2 och det är ungefär samma täckning. Därtill kommer att Telia har datamängdstak som på sin höjd fungerade för 5 år sedan. Att ta 399 kr/mån med ett tak på 10 GB är en fräckhet när Tele2 tar 349 kr för 80 GB. 10 GB, fattar inte Telia hur lite det är i dagens läge?! Jovisst, man kan fylla på 10 GB för ... 690 kr. 690 kr för 10 GB data är provocerande och stötande.
Dessutom hade Telia förr ett 6 månaders kontantbredband med 2 GB per månad för 599 kr. När alla andra höjer datamängden passade Telia på att sänka den till sammanlagt 10 GB på 6 månader. Smart, Telia. -
skrev om Koncern Hk
Jag har Telia privat och är supernöjd med era "dela" abonnemang . På företaget har jag en annan operatör och skulle gärna byta till er men ni måste bli billigare!
Trevlig dag -
skrev om Koncern Hk
Har nyligen skaffat mig en ett telia bredband 30 - får ju endast ut 16 Mbit - ringde in och vart kompenserad för att man inte kan leverera mer? Så Telia gjorde ett avdrag procentuellt på det jag inte fick! WoW nån har fattat vad kundvård innebär! Tack Linda för all hjälp!!
-
skrev om Koncern Hk
Jag har haft Telia i ett år nu och jag har inte haft några problem med dom,,ett bra företag,,
-
skrev om Koncern Hk
Slutade helt sonika skicka fakuror, ingen förklaring varför. Bojkotta Felia.
-
skrev om Koncern Hk
Har nu använt mig av Telias tv och bredband i en månad och jag är glatt överraskad.
Leverans av box och tjänst har fungerat klockrent. Inga störningar och HD kvaliten är perfekt, speciellt nu vid EM!
Visste faktiskt inte att det kunde fungerar så här smärtfritt... -
skrev om Koncern Hk
Kanske inte sveriges störste skojarföretag inom IT o Telelefoni, men dom er me i toppen o kanske är dom värstingen ??
Kostade mig 3500 kr at slippe av med deres skedne telefonsälgere der grundlurar folk !! -
skrev om Koncern Hk
Telia kundtjänst och butik är två helt olika saker
jag köpte en Huawei B593 3/4g router modem som ersättning till min frus gammal förstörda 4 g modem/abonnemang i förpackningen skulle det finnas med två antenner har försökt att få det som jag har betalat för men icke
Jag får ett svar på telefon, ett annat svar på Telias webb kundtjänst och i butiken vet de inget och hänvisar till kundtjänst och så börjar det om. Efter en veckas tjat och ringande och emajlande runt och besök i min lokala butik och även andra så händer ingenting.....
Verkar va något allvarligt fel med Telia eftersom ångerrätten går ut på fredag så kommer jag att lämna tillbaka allt och avsluta alla abonnemang hos telia/felia,
------------------------------------------
Med anledning av ert goddag yxskaft svar så hänvisar ni mig till butiken igen trots att de i butiken säger att de inte kan hjälpa mig.
SUCK jag har idag vart inne i butiken och fick samma svar som innan vänd dig till kundtjänst...
Verkar som om ingen vet något eller vill hjälpa till hos telia.
Om inget vettigt svar eller att man skickar dessa antenner till mig
så blir jag tvungen att antingen gå vidare med ärendet till ARN/MD + massmedia och sedan i slutändan häva köpet i slutet av nästa vecka.
Med Vänliga Hälsningar
Hej!
Du har fått ett meddelande från oss på Telia Kundservice och du läser det genom att klicka på följande länk:
http://webbguide.telia.se
Med vänlig hälsning
Telia Kundservice
----------------------------------------
Hej jag har köpt en Huawei B593 3/4g router modem som ersättning till min frus gammal förstörda 4 g modem/abonnemang,
enligt uppgifter så skall det finnas med två externa antenner till den men i förpackningen men dessa saknas.
i butiken vet man inget om detta,
men i sälj materialet står det att det skall bipackas vid köp men ingen vet något om det..
Svaret från kundtjänst via telefon och emajl!!!
Det är två antenner som skickas i en separat försändelse.
Med vänlig hälsning
Marie Hedberg
Telia Kundservice
Min fråga är när då och var?
Jag har nu vart i Telia butiken i Borås där jag köpte Huawei B593 kontant utan abonnemang och även i Telias butiker i Göteborg och ingen kan ge mig svar.
Om inget vettigt svar eller att man skickar dessa antenner till mig så blir jag tvungen att häva köpet i slutet av nästa vecka.
Med Vänliga Hälsningar
Datum: 2012-02-29 14:13
Svar: Hej!
Tack för din förfrågan.
Vi kan tyvärr inte se beställingar som är lagda via butik. Jag måste därför hänvisa dig till butiken där din beställning i lagd. Dom kan erbjuda bästa hjälp i detta ärende.
Ha en fortsatt fin dag!
Med vänlig hälsning
Amanda Jarhage
Telia Kundservice
Datum: 2012-02-28 08:57
Fråga: Hej jag har köpt en Huawei B593 3/4g router modem, enligt uppgifter så skall det finnas med två externa antenner till den men i förpackningen men dessa saknas.
i butiken vet man inget om detta,
men i sälj materialet står det att det skall bipackas vid köp men ingen vet något om det..
Svaret från kundtjänst via telefon och emajl!!!
Det är två antenner som skickas i en separat försändelse.
Med vänlig hälsning
Marie Hedberg
Telia Kundservice
Min fråga är när då och var?
Jag har nu vart i Telia butiken i Borås där jag köpte Huawei B593 kontant utan abonnemang och även i Telias butiker i Göteborg och ingen kan ge mig svar.
Om inget vettigt svar eller att man skickar dessa antenner till mig så blir jag tvungen att häva köpet i slutet av nästa vecka.
Med Vänliga Hälsningar -
skrev om Koncern Hk
Har bredband och telefoni genom telia. Allt fungerar klockrent, kunde de sluta ringa lite då och då för att försöka sälja lite mer samt skaffa bättre svarstider på supporten skulle de få en 5a.
Man får vad man betalar för hos Telia och det är lite dyrt men åh så värt det. Grymt bra nät har de så skall ni spela online rekommenderar jag dem varmt. -
skrev om Koncern Hk
sitta i teledonkö i 47minuter och sen kopplas bort av supporten VAD FAN E DETTA? dom ringer och försöker lura på min mamma att hon får x antal tvkanaler för ett bra pris och sen har dom modifietat avtalet och tycker att vi skall betala för massa extra kanaler som vi inte har beställt. en annan kul grej från telia är att dom inte vet vilka fastigheter dom har satt in fiber till. mamma ville flytta hemtelefonen men den skall kopplas i ett tele uttag påstår telia så det blir 3ggr dyrare att koppla det så. man vill ju få en helhetslösning (tv telefon och bredband) åå samma inkoppling men det vill dom inte. Jag är utbildad elektriker och vet vad jag pratar om och fibern är inkopplad det har jag kollat
-
skrev om Koncern Hk
Skaffade Telia Refill, som jag inte ville registrera av synnerliga skäl. Efter tre-fyra månader slutade SIM-kortet ett fungera. Efter forskande och ringande till Kundtjänst fick jag till slut veta att någon mobiltelefonsäljare i södra Sverige hade gett mitt nr till en kund som köpt en ny mobil.
Det var bara att strutta iväg med papperen till närmaste Telia-butik där man först var tvungna att registrera mig för att jag skulle återta numret. Fick sedan 300 kr i besvär efter att jag skällt ut dom.
Sedan klagomålsbrev via snigelpost till reklamation i Luleå efter att ha kontaktat Konsumentverket vilka också sa åt mig att skriva ett klagomål till PTS (Post och telestyrelsen). Snabbt ringde någon snubbe i mellanSverige och skulle hjälpa mig att avregistrera mobilnr.
Det blev lite krångel fortfarande efter det och de gånger jag inte skrivit klagomål på PTS:s hemsida om Telia struntade Telia i Luleå att åtgärda felet.
Så ett tips att skriva klagomål både på Konsumentverkets och PTS hemsida. Uppenbarligen kontrolleras detta och när det finns inregistrerat klagomål får man service. -
skrev om Koncern Hk
Inför vår flytt kontaktade vi Telia i god tid och i den vevan sålde de på oss tre nya abonnemang som skulle vara mycket bättre och billigare än de vi redan hade. Dels skulle vi få trådlöst internet, dels ip-telefoni och slutligen ett nytt mobilabonnemang med tillhörande ny mobil.
Först skickade de fel mobil. När vi fick den nya så håller den inte laddningen och är därmed obrukbar.
Det trådlösa internetet fungerar inte överhuvud taget. Däremot får vi in grannenen Telianätverk. Med sladd har vi en hastighet på 0,71 Mbits/sek för att hämta och 0,20 för att skicka.
IP-telefonin fungerar inte alls.
Men andra ord, tre fel av tre möjliga.
Vi har tillbringat timme efter timme, dag efter dag i kö och i samtal med allt från kundtjänst, supporttekniker och chefer. De har antingen inte kunnat hjälpa oss eller varit otrevliga och till och med lagt på luren i örat. Vi har hela tiden fått olika löften om att felet ska avhjälpas en viss dag, men inget har hänt. Vi har fått löfte om att en tekniker ska komma, men ingen har kommit.
Vi har definitivt tröttnat på Telia nu och vill säga upp hela skiten... men se, det får vi inte!! Nej, vi ska sitta här i två år och betala för tjänster som inte fungerar! Fullkomligt horribelt!!
Det mest ironiska är att vi lånade ut vårt mobila Telenorabonnemang till en kompis som flyttat. Hon stod uten bredband eftersom Telia inte kunde fixa igång det igen.
Men, jag är inte det minsta förvånad.
Har själv jobbat på Telias internetsupport. Min ambition då jag började vara att hjälpa människor, lösa problem och göra missnöjda kunder nöjda. Ganska snart insåg jag att den inställningen tog mig raka spåret till bottenskrapet i Telias näringskedja.
På Telias support får man bonusar och vinner fina priser om man tar många (=snabba) samtal, INTE om man hjälper kunder.
Så jag sa upp mig!
Idag jobbar jag på ett företag där hjälpsamhet premieras. -
skrev om Koncern Hk
Jag är teliatrogen sedan flera år tillbaka. Får alltid, alltid, alltid det bästa service när jag ringer. Är det små grejer så får jag twitterhjälp inom 3-5 minuter. 4 reco av 5 möjliga, för visst skulle jag önska mig lite bättre slutpris:).
-
skrev om Koncern Hk
Äntligen tillbaka till Telia, kundtjänst som man anländer till inom en minut, som svarar på din fråga och som det är lätt att navigera till, i denna djungel av abonnemang.
-
skrev om Koncern Hk
Ett företag som lovar mycket men inte alltid håller det hela. Deras fasta telefoni fungerar faktiskt riktigt bra, så även internet. Dock är deras TV-strul under all kritik. Att kundtjänsten tar minuter eller i sämsta fall timmar på sig att svara ökar tyvärr inte på betyget.
-
skrev om Koncern Hk
Det enda som fungerar som mobilabbonemang om man åker 300m in i skogen, dock lite i dyraste laget tycker jag.
-
skrev om Koncern Hk
Har ringt till deras kundtjänst tre, fyra gånger under de år jag varit kund, och varje gång, och jag menar verkligen VARJE gång, har det blivit fel.
De ändrar till ett felaktigt abonnemang. De skickar ett felaktigt simkort. De stänger av abonnemanget utan att säga till.
Telia var de enda som sålde iPhone när den lanserades i Sverige. Tyvärr har jag Telia sedan dess. Med facit i hand kan jag säga att jag inte borde valt telia, trots iPhone.
Om du har ett fritt val, SNÄLLA välj ett annat telefonbolag. -
skrev om Koncern Hk
Telia har lite problem med faktureringen. Men annars är Telia ett bra företag.
-
skrev om Koncern Hk
Ringde service support, fick till svar. Du är nummer 70 och väntetiden är 29 minuter! Fy farao så dåligt! Vilken urusel service. Känns som om de bara är ute efter pengarna och skiter i resten!
-
skrev om Koncern Hk
luras på dom hemsida när man ska byta ner sig från 24 till 8mbit,fick extra tid på abonnemanget fast det inte står nåt om det, jävla dåligt stil.
-
skrev om Koncern Hk
När jag någon gång får tid över ska jag skanna in den goddag-yxskaft och du-som-kund-får-skylla-dig-själv-korrespondens telia skickade mig. Bu.
-
skrev om Koncern Hk
Gäller hela Telia: Var ADSL-kund innan jag flyttade, har haft mobilen hos dem sedan 2001.
Allt har i stort sett alltid fungerat, blev avbrott i bredbandet när åskan slog ner, det är väl det. Kundtjänst kan jag inte säga mycket om då jag helt enkelt inte har haft behov av att kontakta dem. -
skrev om Koncern Hk
Oetiska priser!
Ta inte över ett gammalt abonnemang.
De vill inte ha dig som kund utan blåser dig på tusenlappar för att ändra lite i datorn. Sedan får du den förre ägarens gamla abonnemangs kostnad, inte de nyare billigare som finns för exakt samma tjänst.
Tack och hej då Telia, Sveriges sämsta teleoperatör!
Byt du också till vem som helst, t.o.m Telenor är bättre. -
skrev om Koncern Hk
-
skrev om Koncern Hk
Har inte behövt ringa deras kundtjänst på flera år, då jag endast har mobil från Telia nu. Dock vet jag av tidigare erfarenhet att det är otroligt långa väntetider i telefonkö. Då jag hade internet via Telia för länge sen var supporten så dålig att jag bytte leverantör. De på den tekniska avdelningen verkar inte alls samspelta. Alla säger olika och ber att man prövar olika grejer för att lösa sitt problem. Ska det vara som att dra lott? Hoppas på att man får den mest kunniga då man suttit i telefonkö? uruslet!
-
skrev om Koncern Hk
Telia har sveriges sämsta kundservice av alla telekombolag.
Mitt mobila bredband går det inte att få en slutfaktura på och avsluta med anledning "det strider mot vår policy".
När jag för 1 år sen skaffade fler kanaler till digital tvn hemma så bad jag specifikt om att inte binda mig, trots detta har jag nu bindningstid och det går inte heller att säga upp.
När man pratar med deras kundtjänst får man oengagerade svar ofta med hänvisning till deras policys.
Kommer aldrig mer vara kund hos telia. -
skrev om Koncern Hk
Hade tre förut, och samtalen avbröts, mobilen funkade inte och kundservicen lös med sin frånvaro. Telia är raka motsatsen - allt funkar helt enkelt totalt problemfritt. Riktigt gött!
-
skrev om Koncern Hk
Tycker de är usla på kundservice och det är inte roligt att sitta i kundtjänst för att sedan inte få svar. Mvh Rickard
-
skrev om Koncern Hk
Följande är min åsikt om hela Telia. Inte just Telia på Kungsgatan 36 i Stockholm.
Telia är lätt bland de sämsta s--tföretag jag stött på. Här kan vi snacka om trögt maskineri. Denna relik från forntiden skulle aldrig överlevt om in "pappa staten" hållt företaget om ryggen.
Jag har visserligen fått ett trevligt bemötande alla gånger. Men det hjälper inte om "hjälpen" man sedan får är "God dag yxskaft".
Sälj ut rasket till företag som förstår sig på affärer. Staten gör det uppenbart inte. Staten verkar tro att det fortfarande är monopolaktören Televerket de har att göra med.
ALDRIG MERA TELIA!!! -
skrev om Koncern Hk
Än en gång blir jag så förbannad på Telia (det har hänt många gånger förut).
Det gäller ett mobilt bredband som inte fungerar där det används på grund av dålig täckning. Detta är konstaterat av mig och Telias tekniker. Trots detta har vi använt det i ett år eftersom det inte fanns nåt annat att tillgå. Vi tecknade ett 12-månaders kontrakt och fick ett gratis modem. Sen gick kontraktet ut och vi förlängde 12 månader och fick en eller två månader gratis. När det nu har gått 15 månader upptäcker jag att 3 har satt upp en mast i närheten och nu har perfekt täckning varför jag vill avsluta Teliaabonnemanget. Men det får jag inte. Inte ens om jag betalar de två fria månaderna. Trots att vi har uppfyllt vår del av det ursprungliga avtalet. Trots att tjänsten fungerar så dåligt att den knappt går att använda. Och trots att vi gjort en formell reklamation. Nej det går inte säger Telia. Va? Vad är det som inte går? Går det inte att göra en kund nöjd genom att riva upp ett papper? Efter att vi har betalat fullt pris i 13 månader och är beredda att betala för två månader till?
Svårt att förstå men de pengarna som detta kommer att ge Telila är kanske så viktiga för företaget att det är värt den badwill det genererar.
Aldrig mer Telia i nåt sammanhang över huvud taget. -
skrev om Koncern Hk
Har haft problem med såväl digital-tv samt pålurade telefoner.
-
skrev om Koncern Hk
Har fösökt bli kund hos telia men deras säljare har inte klarat att svara på mina frågor eller ens få till en portering (tror jag det heter när man byter tel.leverantör) jag gav upp.
-
skrev om Koncern Hk
Har blivit dubbelfakturerad ang digital.tv från
Telia. 569 :- Jag undrar hur många dom gjort det till,och hur många som inte läst fakturan utan bara betalat angivet belopp. Efter 6 dar svarade dom på skickat mejl. -
skrev om Koncern Hk
Hejsan!
Har följande erfarenheter från Telia och dess kundtjänst:
Bakgrund:
30 alt 31 oktober tecknades det ett abonnemang hos Telia med bredband, telefoni och tv för 299 kr via telefon. Numret vi fick var xxx-xxxxxx. Utlovad leveranstid enl försäljaren var 2 veckor.
26 alt 27 oktober tog jag kontakt med kundtjänst via telefon och de meddelade då att leveranstiden var 25 dagar. Allt skulle vara klart i slutet på v48 alt i början på v49.
27 nov ringde jag kundtjänst för att fråga hur det gick med tidigare beställning. Konstant kö på 45 min från kl 0900 till kl 1800. Ingen kontakt med kundtjänst.
28 nov kl 08 ringde min fru kundtjänst och kom fram. Vi fick då nytt leveransbesked som var i slutet på december eller tidigt i januari. Kundtjänsten lovade att återkomma med mer exaktare datum och varför det hade tagit så lång tid. Vi hörde aldrig av från kundtjänst.
28 nov ca kl 1200 gick min fru in i en Telia- butik i XXX för att få bättre besked. Enligt butikssäljare fanns vår beställning då ej i systemet. Varken på mitt eller min frus personnummer eller på tidigare tilldelat telefonnummer. Säljaren hänvisade till en telefon i butiken och min fru hamnade i telefonkö i ca 50 min innan hon kom fram till kundtjänst. Fick kontakt med XXX XXX på kundtjänsten i Sundsvall som ej heller såg våran beställning. Dock hittade hon någon notering om problem med vårat telefonnummer. Min fru meddelade att vi ej längre var intresserade och XXX strök vår beställning. XXX lovade också att vi skulle få ett skriftligt besked att beställning var struken och ej längre fanns. Detta besked har, till dags dato, ej dykt upp. Syftet med samtalet var alltså att få vår beställning struken och få ett besked på detta.
Mailade ovanstående till Telia och svaret:
Vi behöver ditt personnummer eller telefonnummer för att gå vidare med ärendet.
Orkade inte fortsätta att då bråka då Telias kundtjänst uppenbarligen inte kunde läsa till sig telefonnumret i löptexten.
MVH
//Snoddas -
skrev om Koncern Hk
Dessvärre har jag haft stora problem med Telias kundtjänst. Jag köpte en Telia-telefon till vilken jag behövde portera över mitt gamla nummer. Min första beställning kom bort i posten på något sätt (enligt Telia) och detta tvingade mig att besöka Telia-butiken på Kungsgatan för att fylla i en ny anmälan. Där garanterade de mig att den skulle behandlas snabbt och skickas in till rätt enhet. Där fick jag även veta att tio dagar senare skulle numret vara överfört. Tio dagar senare hände ingenting. Jag ringde då upp Telia igen som meddelade att de fått anmälan men inte fått någon påskriven fullmakt från mig (trots att jag fyllt i den i butiken och de lovade att faxa in den direkt). Jag fick då själv faxa in min kopia på fullmakten. Ringde därefter upp Telia igen som meddelade att fullmakten nu var inne men att jag var tvungen att ringa min tidigare operatör för att få dem att släppa numret (något jag gärna hade fått reda på två veckor tidigare). Idag är nu all information på plats (hoppas jag) men jag kommer att få vänta ytterligare 10 dagar innan numret flyttas - totalt en månad får att få denna "enkla" process att fungera alltså. Ledsen Telia men detta har ni misskött och ni gjorde mig väldigt besviken.