People sitting to deal with the customers issues are very unprofessional. It seems they just come to office to do a job and to connection with the customers. If you talk to 3 different persons from customer care, you get three different answer and held you as liar. I could have given then lower than one but unfortunately, there is no option to do that. When you talk to them, you clearly get an impression that "they don't care". I hope other competitors outperform them soon. Their prices are higher than and service quality...

Telia Company AB
43 omdömen om Telia Company AB
Dåligt från början till slut. Det började med ett ej fungerande sim-kort, som jag sedan fick åka och hämta ut ett nytt i butik. Under perioden jag hade abonnemang fungerade nätverket väl bra. Vid avslut, när jag skulle byta, har dom fakturerat extra belopp och sagt att det var okej (kunde inte klaga vidare), begärde en slutfaktura för att slippa dom (har inte fått det), behövde kontakta dom 2 ggr innan jag fick slutfaktura. Anställda var trevliga att ha kontakt med, men deras ”rutiner” är under all kritik.
För tre månader sedan, när vårt nybygge av villa började närma sig slut så undersökte jag möjligheten att ansluta huset till internet. Ett enda alternativ erbjöds på adressen (borträknat 4G/5G lösningar) vilket är Telia öppen fiber. Fick valet att beställa till kampanjpris 23 900 kr, om man beställde senast 2022-01-14 så skulle installation då ske senast 2022-06-30. Alternativt snabb installation inom 3-4 månader till priset 34 900. Då vi är beroende av en bra och trygg uppkoppling till vårat hemlarm väljer vi det dyrare...
Skaffade Telia mobilt bredband men det fungerade inte ens från början. Kontaktade dem omedelbart, någon skulle höra av sig/komma för att ordna det. Efter ett par veckor utan åtgärd så kontaktar jag dom igen. Dom har "så mycket att göra" men ska komma så snart dom kan, ingenting händer... Efter flera månader får jag nog! Åker in till Telia och frågar varför ingenting händer, får ett nytt simkort som jag ska prova. Fungerar inte det heller, men nu kontaktar någon från supporten via mail. Ger mig olika förslag på vad...
Supervarning!!! Sa upp en hemsidestjänst för över ett år sedan och dom skickar trots detta krav och inkassoföretag. Har ringt detta helt absurda företag där väntetiden oftast är minst 30 minuter, när man kommer fram går det inte att tala med rätt avdelning utan dom mailar ett ärende nummer som jag svarar på utan att få annat svar av dom än att inkassokostnaden hela tiden ökar. Detta skitföretag som delar ut miljardmutor till suspekta makthavare har råkat ut för en moralisk och logistisk härdsmälta. Teckna inga avtal med detta blufföretag
Väldigt kortfattat om mitt ärende hos Telia: - Fick dataintrång via wifi. (Avancerade metoder) - Telias support kunde inte se intrången. - Jag framförde bildbevis på intrången, samt mac-adresser. (Intrånget polisanmäls i samma veva) - En månad senare, ingen förändring. Intrången sker så fort jag sätter på min wifi. - Jag ber om att få säga upp mitt bredband . - De ger mig 1 månads bindningstid (standard). - Idioten i supporten stänger av mitt bredband samma dag... även om jag sa till att jag ville ha det till...
Själva bredbandet funkade alltid riktit bra, men har aldrig nånsin med något företag haft så mycket problem med fakturor som med telia. Autogiro som inte fungerar, extra avgifter som dyker upp utan förvarning. Uppsägning som inte går igenom utan tar 1 månad längre för att de tappat bort pappren. aldrig mer telia!
Jag hade Telias tjänst Fiber LAN i ca 4 år, Funkade riktigt bra, hade 100% uptime på linan under hela tiden. Den gick aldrig heller segt att flöt som en dröm. Jag har nu flyttat till ett hus utan fiber och jag saknar verkligen den tjänsten. Hoppas den kommer hit.
Köpte Samsung Galaxy Note 2 via halebop (som ingår i Telia nätet och koncernen) till min son, och det är fan ta mig det värsta vi varit med om. Han måste manuellt koppla upp sig och välja nät VARJE DAG! Tack och lov att vi inte valde våra företagsabonnemang hos TELIA. Usch nej..TELIA = FELIA
Har Telia mobilt bredband kontant på landet eftersom jag trodde att Telia hade bäst täckning. Trots att man enligt täckningskartan skulle få full och fantastisk 4G-täckning är hastigheten och täckningen undermålig. Testade med Tele2 och det är ungefär samma täckning. Därtill kommer att Telia har datamängdstak som på sin höjd fungerade för 5 år sedan. Att ta 399 kr/mån med ett tak på 10 GB är en fräckhet när Tele2 tar 349 kr för 80 GB. 10 GB, fattar inte Telia hur lite det är i dagens läge?! Jovisst, man kan fylla på 10 GB...
Jag har Telia privat och är supernöjd med era "dela" abonnemang . På företaget har jag en annan operatör och skulle gärna byta till er men ni måste bli billigare! Trevlig dag
Har nyligen skaffat mig en ett telia bredband 30 - får ju endast ut 16 Mbit - ringde in och vart kompenserad för att man inte kan leverera mer? Så Telia gjorde ett avdrag procentuellt på det jag inte fick! WoW nån har fattat vad kundvård innebär! Tack Linda för all hjälp!!
Jag har haft Telia i ett år nu och jag har inte haft några problem med dom,,ett bra företag,,
Slutade helt sonika skicka fakuror, ingen förklaring varför. Bojkotta Felia.
Har nu använt mig av Telias tv och bredband i en månad och jag är glatt överraskad. Leverans av box och tjänst har fungerat klockrent. Inga störningar och HD kvaliten är perfekt, speciellt nu vid EM! Visste faktiskt inte att det kunde fungerar så här smärtfritt...
Kanske inte sveriges störste skojarföretag inom IT o Telelefoni, men dom er me i toppen o kanske är dom värstingen ?? Kostade mig 3500 kr at slippe av med deres skedne telefonsälgere der grundlurar folk !!
Telia kundtjänst och butik är två helt olika saker jag köpte en Huawei B593 3/4g router modem som ersättning till min frus gammal förstörda 4 g modem/abonnemang i förpackningen skulle det finnas med två antenner har försökt att få det som jag har betalat för men icke Jag får ett svar på telefon, ett annat svar på Telias webb kundtjänst och i butiken vet de inget och hänvisar till kundtjänst och så börjar det om. Efter en veckas tjat och ringande och emajlande runt och besök i min lokala butik och även andra så händer...
Har bredband och telefoni genom telia. Allt fungerar klockrent, kunde de sluta ringa lite då och då för att försöka sälja lite mer samt skaffa bättre svarstider på supporten skulle de få en 5a. Man får vad man betalar för hos Telia och det är lite dyrt men åh så värt det. Grymt bra nät har de så skall ni spela online rekommenderar jag dem varmt.
sitta i teledonkö i 47minuter och sen kopplas bort av supporten VAD FAN E DETTA? dom ringer och försöker lura på min mamma att hon får x antal tvkanaler för ett bra pris och sen har dom modifietat avtalet och tycker att vi skall betala för massa extra kanaler som vi inte har beställt. en annan kul grej från telia är att dom inte vet vilka fastigheter dom har satt in fiber till. mamma ville flytta hemtelefonen men den skall kopplas i ett tele uttag påstår telia så det blir 3ggr dyrare att koppla det så. man vill ju få...
Skaffade Telia Refill, som jag inte ville registrera av synnerliga skäl. Efter tre-fyra månader slutade SIM-kortet ett fungera. Efter forskande och ringande till Kundtjänst fick jag till slut veta att någon mobiltelefonsäljare i södra Sverige hade gett mitt nr till en kund som köpt en ny mobil. Det var bara att strutta iväg med papperen till närmaste Telia-butik där man först var tvungna att registrera mig för att jag skulle återta numret. Fick sedan 300 kr i besvär efter att jag skällt ut dom. Sedan klagomålsbrev...
Inför vår flytt kontaktade vi Telia i god tid och i den vevan sålde de på oss tre nya abonnemang som skulle vara mycket bättre och billigare än de vi redan hade. Dels skulle vi få trådlöst internet, dels ip-telefoni och slutligen ett nytt mobilabonnemang med tillhörande ny mobil. Först skickade de fel mobil. När vi fick den nya så håller den inte laddningen och är därmed obrukbar. Det trådlösa internetet fungerar inte överhuvud taget. Däremot får vi in grannenen Telianätverk. Med sladd har vi en hastighet på 0,71 Mbits/sek...
Jag är teliatrogen sedan flera år tillbaka. Får alltid, alltid, alltid det bästa service när jag ringer. Är det små grejer så får jag twitterhjälp inom 3-5 minuter. 4 reco av 5 möjliga, för visst skulle jag önska mig lite bättre slutpris:).
Äntligen tillbaka till Telia, kundtjänst som man anländer till inom en minut, som svarar på din fråga och som det är lätt att navigera till, i denna djungel av abonnemang.
Ett företag som lovar mycket men inte alltid håller det hela. Deras fasta telefoni fungerar faktiskt riktigt bra, så även internet. Dock är deras TV-strul under all kritik. Att kundtjänsten tar minuter eller i sämsta fall timmar på sig att svara ökar tyvärr inte på betyget.
Det enda som fungerar som mobilabbonemang om man åker 300m in i skogen, dock lite i dyraste laget tycker jag.
Har ringt till deras kundtjänst tre, fyra gånger under de år jag varit kund, och varje gång, och jag menar verkligen VARJE gång, har det blivit fel. De ändrar till ett felaktigt abonnemang. De skickar ett felaktigt simkort. De stänger av abonnemanget utan att säga till. Telia var de enda som sålde iPhone när den lanserades i Sverige. Tyvärr har jag Telia sedan dess. Med facit i hand kan jag säga att jag inte borde valt telia, trots iPhone. Om du har ett fritt val, SNÄLLA välj ett annat telefonbolag.
Telia har lite problem med faktureringen. Men annars är Telia ett bra företag.
Ringde service support, fick till svar. Du är nummer 70 och väntetiden är 29 minuter! Fy farao så dåligt! Vilken urusel service. Känns som om de bara är ute efter pengarna och skiter i resten!
luras på dom hemsida när man ska byta ner sig från 24 till 8mbit,fick extra tid på abonnemanget fast det inte står nåt om det, jävla dåligt stil.
När jag någon gång får tid över ska jag skanna in den goddag-yxskaft och du-som-kund-får-skylla-dig-själv-korrespondens telia skickade mig. Bu.
Gäller hela Telia: Var ADSL-kund innan jag flyttade, har haft mobilen hos dem sedan 2001. Allt har i stort sett alltid fungerat, blev avbrott i bredbandet när åskan slog ner, det är väl det. Kundtjänst kan jag inte säga mycket om då jag helt enkelt inte har haft behov av att kontakta dem.
Oetiska priser! Ta inte över ett gammalt abonnemang. De vill inte ha dig som kund utan blåser dig på tusenlappar för att ändra lite i datorn. Sedan får du den förre ägarens gamla abonnemangs kostnad, inte de nyare billigare som finns för exakt samma tjänst. Tack och hej då Telia, Sveriges sämsta teleoperatör! Byt du också till vem som helst, t.o.m Telenor är bättre.
Har inte behövt ringa deras kundtjänst på flera år, då jag endast har mobil från Telia nu. Dock vet jag av tidigare erfarenhet att det är otroligt långa väntetider i telefonkö. Då jag hade internet via Telia för länge sen var supporten så dålig att jag bytte leverantör. De på den tekniska avdelningen verkar inte alls samspelta. Alla säger olika och ber att man prövar olika grejer för att lösa sitt problem. Ska det vara som att dra lott? Hoppas på att man får den mest kunniga då man suttit i telefonkö? uruslet!
Telia har sveriges sämsta kundservice av alla telekombolag. Mitt mobila bredband går det inte att få en slutfaktura på och avsluta med anledning "det strider mot vår policy". När jag för 1 år sen skaffade fler kanaler till digital tvn hemma så bad jag specifikt om att inte binda mig, trots detta har jag nu bindningstid och det går inte heller att säga upp. När man pratar med deras kundtjänst får man oengagerade svar ofta med hänvisning till deras policys. Kommer aldrig mer vara kund hos telia.
Hade tre förut, och samtalen avbröts, mobilen funkade inte och kundservicen lös med sin frånvaro. Telia är raka motsatsen - allt funkar helt enkelt totalt problemfritt. Riktigt gött!
Tycker de är usla på kundservice och det är inte roligt att sitta i kundtjänst för att sedan inte få svar. Mvh Rickard
Följande är min åsikt om hela Telia. Inte just Telia på Kungsgatan 36 i Stockholm. Telia är lätt bland de sämsta s--tföretag jag stött på. Här kan vi snacka om trögt maskineri. Denna relik från forntiden skulle aldrig överlevt om in "pappa staten" hållt företaget om ryggen. Jag har visserligen fått ett trevligt bemötande alla gånger. Men det hjälper inte om "hjälpen" man sedan får är "God dag yxskaft". Sälj ut rasket till företag som förstår sig på affärer. Staten gör det uppenbart inte. Staten verkar tro att det fortfarande är monopolaktören Televerket de har att göra med. ALDRIG MERA TELIA!!!
Än en gång blir jag så förbannad på Telia (det har hänt många gånger förut). Det gäller ett mobilt bredband som inte fungerar där det används på grund av dålig täckning. Detta är konstaterat av mig och Telias tekniker. Trots detta har vi använt det i ett år eftersom det inte fanns nåt annat att tillgå. Vi tecknade ett 12-månaders kontrakt och fick ett gratis modem. Sen gick kontraktet ut och vi förlängde 12 månader och fick en eller två månader gratis. När det nu har gått 15 månader upptäcker jag att 3 har satt upp en...
Har haft problem med såväl digital-tv samt pålurade telefoner.
Har fösökt bli kund hos telia men deras säljare har inte klarat att svara på mina frågor eller ens få till en portering (tror jag det heter när man byter tel.leverantör) jag gav upp.
Har blivit dubbelfakturerad ang digital.tv från Telia. 569 :- Jag undrar hur många dom gjort det till,och hur många som inte läst fakturan utan bara betalat angivet belopp. Efter 6 dar svarade dom på skickat mejl.
Hejsan! Har följande erfarenheter från Telia och dess kundtjänst: Bakgrund: 30 alt 31 oktober tecknades det ett abonnemang hos Telia med bredband, telefoni och tv för 299 kr via telefon. Numret vi fick var xxx-xxxxxx. Utlovad leveranstid enl försäljaren var 2 veckor. 26 alt 27 oktober tog jag kontakt med kundtjänst via telefon och de meddelade då att leveranstiden var 25 dagar. Allt skulle vara klart i slutet på v48 alt i början på v49. 27 nov ringde jag kundtjänst för att fråga hur det gick med tidigare beställning....
Dessvärre har jag haft stora problem med Telias kundtjänst. Jag köpte en Telia-telefon till vilken jag behövde portera över mitt gamla nummer. Min första beställning kom bort i posten på något sätt (enligt Telia) och detta tvingade mig att besöka Telia-butiken på Kungsgatan för att fylla i en ny anmälan. Där garanterade de mig att den skulle behandlas snabbt och skickas in till rätt enhet. Där fick jag även veta att tio dagar senare skulle numret vara överfört. Tio dagar senare hände ingenting. Jag ringde då upp Telia igen...