Kopernicus AB

Kopernicus AB

www.kopernicus.se
  • BadgeTwoYears

Sedan 2012 har Kopernicus hjälpt över 2 500 privatpersoner, lantbrukare och företagare runt om i södra Sverige att ställa om till förnybar energi. Vi är din lokala solcellsinstallatör med fokus på att erbjuda trygghet och kvalitet i samarbete med vår partner Solarwatt. Tillsammans kan vi garantera dig en marknadsledande solcellsanläggning....

181 omdömen om Kopernicus AB

Anders B
Skrev om Kopernicus AB

Mycket proffesionellt och bemötande uppträdande både från säljaren och montörer

Svar från Kopernicus AB

Tack Anders för ditt fina omdöme och att du tog dig tiden att skriva! Detta är något vi uppskattar väldigt mycket. Många soliga hälsningar från oss på Kopernicus!

Jo Bilservice
Skrev om Kopernicus AB

överenskommelsen av köp mm har funkat utan problem

Svar från Kopernicus AB

Tack för din positiva feedback! Vi är glada att höra att allt kring köpet har gått smidigt. Tack för att du tog dig tid att skriva dit omdöme. Många glada soltimmar önskar vi på Kopernicus dig framöver!

Glenn S
Skrev om Kopernicus AB

Jag fick ett fint bemötande och bra info när jag köpte solceller och batteri. De var väldigt proffsiga och trevliga under installationen.

Svar från Kopernicus AB

Tack så mycket Glenn! Vi är verkligen glada att höra att du är nöjd med både bemötandet och informationen du fick vid köpet. Det betyder mycket för oss att du upplevde oss som proffsiga och trevliga. Om du har några frågor framöver eller behöver mer hjälp, tveka inte att höra av dig. Vi uppskattar ditt förtroende och ser fram emot att följa din solenergiresa!

Mats B
Skrev om Kopernicus AB

Mycket positivt bemötande. Allt fungerade utan problem. Innan fakturering var anläggningen fullt fungerade. Köpte solpaneler inklusive batteri monterat och klart. Augusti 2024.

Svar från Kopernicus AB

Tack för din positiva feedback! Vi är glada att höra att allt fungerade smidigt och att du är nöjd med din installation. Hör gärna av dig om du har några frågor framöver

Bo F
Skrev om Kopernicus AB

Ett mycket seriösts bemötande, med raka besked som uppfyllde alla våra förväntningar. Kan rekommendera Kopernicus. Det som gjorde att vi anlitade Kopernicus var att de inte fakturerade något innan anläggningen var i drift och godkänna av nätägaren. Således ingen risk för oss att ligga ute med kapital under installations tiden och oroa oss för konkurs och allt vad det innebär.

Svar från Kopernicus AB

Tack för din fina rekommendation Bo! Vi är glada att vi kunde uppfylla dina förväntningar och att anläggningen är igång.

Leif R
Skrev om Kopernicus AB

Snabb återkoppling vid frågor, allt funkade vid installationen och har fungerat sen dess.Hampus va väldigt proffsig o inte pådrivande, hoppas ni får tag på en lika bra säljare, såg att han slutat. mvh Leif Roos

Svar från Kopernicus AB

Tack Leif för din feedback och fina ord om Hampus! Vi är glada att installationen fungerat bra och uppskattar ditt förtroende. Vi arbetar för att fortsätta ge samma höga service.

Misan B
Skrev om Kopernicus AB

Bästa bemötandet från bästa företaget. Känns tryggt att köpa solcellsanläggning och batteri av Kopernicus. Kunnigt och pålitligt företag. Säljaren var mycket trevlig och tillmötesgående och så även montörerna. Rekommenderas varmt.

Svar från Kopernicus AB

Tack Misan för din fina feedback. Det gläder oss att du känner dig trygg med ditt val och att både säljaren och montörerna levde upp till dina förväntningar. Din rekommendation betyder mycket för oss! Tveka inte att höra av dig om du har några frågor framöver.

Rolf V
Skrev om Kopernicus AB

Ett företag som tar till sig kundens synpunkter och önskemål om installationen. Proffsigt och väl utfört arbete.

Svar från Kopernicus AB

Vi är glada att höra att vi kunde möta dina önskemål och att du är nöjd med det utförda arbetet. Tack för din fina feedback!

Linda K
Skrev om Kopernicus AB

Proffessionellt, med bra bemötande, kvalitets produkter, snabbt och enkelt.

Svar från Kopernicus AB

Tack så mycket Linda för dina fina ord. Skönt att höra att du är nöjd över installationen.

Magnus K
Skrev om Kopernicus AB

ger mej trygghet rätt från början

Svar från Kopernicus AB

Vad fint att höra Magnus. Tack så mycket för du tog dig tid att skriva en recension.

Magnus Ö
Skrev om Kopernicus AB

Seriösa, bra montering och allt funkar som det ska. Hade varit trevligt med en uppföljning av säljaren efter allt var på plats och driftsatt…

Svar från Kopernicus AB

Tack Magnus för recensionen och vi är glada att allt fungerar som det ska och att du är nöjd med monteringen. Din synpunkt om uppföljning är värdefull, och vi tar med oss det för att förbättra vår service framöver.

Mikael P
Skrev om Kopernicus AB

Vänliga och tillmötesgående, fantastiska montörer och elektrikern ytterst kunnig. Ej marknadens billigare, men väl värda. Övertygad om att fästen i tak är bland de stabilare och pannorna har minimal osynlig åverkan. Beställde 33 st. paneler på 420w styck. Sungrows växelriktare på15kW, batteri på 9,6 kWh och elektrikern fixade i efterhand off-grid. Funderar på att utöka batterierna, så täcker de natten ut också.

Svar från Kopernicus AB

Tack Mikael för att du tagit dig dit att skriva en recension. Vad skönt att höra att du är nöjd med oss och vårt arbete. Bara att höra av dig till oss så ska vi hitta en lösning för din batteriutökning.

Rita O
Skrev om Kopernicus AB

Allt fungerade enl plan och väldigt duktiga anställda Vi köpte solpaneler och batteri

Svar från Kopernicus AB

Tack Rita för dina fina ord. Vi är glada att allt gick enligt plan och att du är nöjd med våra oss. Tveka inte att höra av dig om du har några frågor framöver!

Peter A

Bra bemötande och återkoppling Seriöst

Svar från Kopernicus AB

Tack Peter för din feedback. Vi uppskattar att du upplevde vårt bemötande och återkoppling som bra och seriöst.

Bengt-Göran H
Skrev om Kopernicus AB

Bra kontakt o trevligt bemötande

Svar från Kopernicus AB

Tack för din feedback Bengt-Göran. Det är alltid kul att höra att kontakten har varit bra. Har du några funderingar framöver tveka inte på att höra av dig.

Barbro C
Skrev om Kopernicus AB

Mycket bra bemötande. Hade tålamod att förklara och svara på dumma frågor. Har köpt solceller av Kopernicus AB

Svar från Kopernicus AB

Tack så hemskt mycket för de fina orden. Inga frågor är för dumma Barbro, vi svarar gärna på alla funderingar du har.

Egon G
Skrev om Kopernicus AB

Vi har köpt solceller och ett batteripack. Hittills tycker vi att de funkar bra och har inget att anmärka på dem. Kopernicus har stöttat oss hela tiden och svarat på frågor på ett tillfredsställande sätt.

Svar från Kopernicus AB

Tack Egon för fin feedback, detta tar vi åt oss. Har du några funderingar framöver så är det bara att höra av dig.

Roland J
Skrev om Kopernicus AB

Jag tyckte att hen la ner mycket kraft och vilja, kände med en gång förtroende för hen. Gick igenom detaljer och vad man skulle tänka på, hen tog tid på sig. Hen var den ende av 10 som vi fick offerter som personligen kom hem till vår bostad, så vi köpte 21 paneler och det funkar perfekt.

Svar från Kopernicus AB

Tack Roland för du belyser arbetet vår säljare lägger ner för att du som kund ska få en anläggning du är nöjd med. Har du några funderingar längre fram så är du välkommen att höra av dig.

Magnus C
Skrev om Kopernicus AB

Ett säkert och kunnigt företag Bra kontakt och seriöst hanterande Nöjd med arbetet och kontakterna

Svar från Kopernicus AB

Tack Magnus för du tog dig tiden att ge oss feedback. Vad skönt att höra att du är nöjd med arbetet och kontakten du haft med oss.

Hans M

Trevligt bemötande. Förtroendeingivande. Kvalite

Svar från Kopernicus AB

Förtroendeingivande är precis det vi vill vara. Tack för en fin återkoppling Hans.

Bo L
Skrev om Kopernicus AB

seriöst från början till slut. Väldigt duktiga montörer snyggt slutresulatat.

Svar från Kopernicus AB

Vad skönt att höra att slutresultatet blev snyggt och att du är nöjd Bo. Tack för feedbacken.

Torbjörn B
Skrev om Kopernicus AB

Utmärkt projektledning av installationen av solpaneler. Den genomfördes på ett mycket professionellt sätt.

Svar från Kopernicus AB

Tack Torbjörn för du tog dig tiden att skriva ett omdöme. Vi är glada att du är nöjd med installationen och projektledningen.

Per F
Skrev om Kopernicus AB

Hej, Jag har haft kontakt med Kopernicus AB i ca 2 1/2 år och alltid blivit väldigt bra bemött. Redan från det att deras säljare Hampus kom hem till oss för att diskutera en solcells lösning kändes det som ett mycket kompetent och ärligt företag. Vi köpte en SMA 15 kw växelriktare och 46 solpaneler. I Juni i år bytte vi ut växelriktaren mot en Sigenergy hybridväxelriktare och batterier. Även här har det fungerat klanderfritt med kontakten med alla inblandade på företaget. Vi är super nöjda. Per och Mia Flintvall

Svar från Kopernicus AB

Tack Per och Mia för era fina ord och för det långa förtroendet. Vi ser fram emot många soltimmar tillsammans med er framöver.

Anders V
Skrev om Kopernicus AB

Bra service och Pär som var säljare var mes och bemötande under hela processen.

Svar från Kopernicus AB

Tack Anders för feedback. Vi är glada att du är nöjd med installationen. Många glada soltimmar önskar vi på Kopernicus dig framöver!

Philip G
Skrev om Kopernicus AB

Mycket seriöst bemötande av både säljare och montörer. Allt flöt på enligt plan och installationen blev mycket bra.

Svar från Kopernicus AB

Vad fint att höra att du är nöjd över installationen Philip. Tack för din feedback.

Mats W
Skrev om Kopernicus AB

Vi har haft en bra kontakt med Kopernicus personal från säljare till montörer och kan rekommendera dem till andra presumtiva kunder som vill ha en bra och säker solcellsinstallation. Vi är mycket nöjda med installationen av solceller, växelriktare och batteri i fastigheten.

Svar från Kopernicus AB

Tack Mats för rekommendationen, det tar vi med oss.

Reid P
Skrev om Kopernicus AB

Inte bland de billigaste, men engagemanget var helt perfekt liksom tidsaspekten för genomförandet av installation av 22 solceller. Kommunikationen med företaget helt perfekt.

Svar från Kopernicus AB

Tack Reid för din feedback. Vad roligt att du är nöjd med oss. Vi ser fram emot många glada soltimmar framöver.

Jan S
Skrev om Kopernicus AB

Fantastisk kundkontakt från säljare, installatör, serviceman och kontorspersonal. Kan inte ha valt bättre leverantör!!

Svar från Kopernicus AB

Tack Jan, detta tar vi med oss. Det är roligt att höra att du är nöjd med alla led.

Peter S
Skrev om Kopernicus AB

Vi blev rekommenderade av en bekannt och vi tycker att Kopernicus har levererat bra, allt enligt den tidsplan som gjordes upp året innan.

Svar från Kopernicus AB

Fantastiskt att höra att allt flutit på som det ska. Tack Peter för förtroendet.

Anna B
Skrev om Kopernicus AB

Bra strvice god kunskap. Gott bemötande.

Svar från Kopernicus AB

Tack Anna för du tagit dig tid att skriva. Vi är glada att höra att du är nöjd med bemötandet. Vi ser fram emot många soltimmar tillsammans med dig framöver.

Olle B
Skrev om Kopernicus AB

Mycket bra att ha att göra med, trots lite missar pga speciella händelser så löste de det utan problem!

Svar från Kopernicus AB

Tack Olle för din feedback. Vad skönt att höra att allt flöt i installationen även fast det kom hinder.

Thomas P
Skrev om Kopernicus AB

Seriöst bra möte ,genomgång. Noga kontroll innan installation,. Proffsig installation. Dokumentation och manual på installation + garanti.

Svar från Kopernicus AB

Tack Thomas för din fina feedback. Vi är glada att allt gick enligt plan och att du är nöjd med vår installation.

Alexander S
Skrev om Kopernicus AB

Från första kontakt till färdig elproduktion har allt varit proffsigt och snabbt

Svar från Kopernicus AB

Tack Alexander för din feeback. Vi är väldigt glada att du tycker installationen blev bra.

Ingemar C
Skrev om Kopernicus AB

Bra bemötande o service rakt igenom. Lite höga i pris.

Svar från Kopernicus AB

Tack Ingemar, vi är glada att du är nöjd med vår installation och hoppas du hör av dig om du har några funderingar.

Ulf M
Skrev om Kopernicus AB

Otroligt professionellt och vänligt bemötande, av saklig och kunnig personal. Detta gäller såväl projektering, administration och utförande (extra tack till killarna som hjälpte oss att montera ett entrétak när de var här). Jag hade höga förväntningar, och Kopernicus levde verkligen upp till dem. Vi fick solceller installerade av Kopernicus.

Svar från Kopernicus AB

Tack Ulf för dina ord, dessa tar vi med oss in i fikarummet. Många glada soltimmar önskar vi på Kopernicus dig framöver!

Matts A
Skrev om Kopernicus AB

Vi tog in anbud på solceller med batteri från fem olika aktörer. Kopernicus hade ett genomarbetat underlag, en av de dyrare offerterna men säljaren lovade kvalitet och förtydligade där vi hade frågor. De kom igång snabbt efter vi bestämt oss, killarna som satte upp solcellerna var noggranna och proffsiga. Elektrikerna som satte in batterier och kopplade in anläggningen visade och förklarade hur anläggningen fungerar, så alla levde upp till kvaliteten som utlovades i offerten. När sedan Eon upptäckte att de gjort fel och...

Svar från Kopernicus AB

Tack Matts för ditt omdöme! Vi blir alltid lika glada när våra kunders förväntningar överträffas och att du upplevt oss som engagerade för att lösa din installation så bra och snabbt som möjligt. Tack för att du tog dig tid att skriva dit omdöme. Många glada soltimmar önskar vi på Kopernicus dig framöver!

Lisa D
Skrev om Kopernicus AB

Engagerat och trevligt bemötande av representanten. Tydlig och bra genomgång. Vi hade höga förväntningar och Kopernicus AB levde upp till dem Alla inblandade hantverkare var trevliga och gjorde utmärkta jobb. Vi känner oss trygga i uppföljningen med Kopernicus AB och är väldigt nöjda med helheten. Produkterna är dyrare än konkurrenternas men vi tycker ändå att vi gjort ett bra val av leverantör. Upplevelsen är att Kopernicus AB är ett mycket seriöst och ansvarstagande företag.

Svar från Kopernicus AB

Tack Lisa för ditt fina omdöme! Att du uppfattat våra kollegor som trevliga och tydliga, men också att vi levt upp till dina förväntningar, gör oss väldigt glada. Tack för att du tog dig tid att skriva dit omdöme. Många glada soltimmar önskar vi på Kopernicus dig framöver!

Jonas B
Skrev om Kopernicus AB

Kunnig personal o mkt väl bemött, excellent installation med igångkörning

Svar från Kopernicus AB

Tack för ett fint omdöme! Vi på Kopernicus eftersträvar att leverera en enastående kundupplevelser och är tacksamma för att du bekräftas detta. Ha en fortsatt fin dag önskar vännerna på Kopernicus!

Gunnar J
Skrev om Kopernicus AB

Det allra mesta har funkat perfekt. Kopernikus representants bemötande har varit mycket bra. Möjligen kunde lite mera krut på information och tips om effektiva och lättlästa appar för koll av produktion som kunde ge mera vägledning om hur man bör resonera i de val som kan finnas avseende avtal med elproducenter och nätägare. Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd med alla åtgärder i samband upphandling och med installationen av anläggningen.

Svar från Kopernicus AB

Tack för ditt goda omdöme! Vi kommer ta med oss din feedback framåt och arbeta för att utveckla vårt informationsflöde. Men vi blir glada för att du i övrigt är nöjd med vår installation och arbete. Ha en fortsatt fin dag önskar vännerna på Kopernicus!

Stellan K
Skrev om Kopernicus AB

Blev väl bemött och proffsigt genomförd installation av solceller.

Sven-Åke J
Skrev om Kopernicus AB

Bra upphandling, trevligt och snabbt bemötande Korrekt genomförande enligt tidsplan Fint uppställt efter projektet blev klart

Svar från Kopernicus AB

Tack för ett fint omdöme! Vi är glada att vi lyckades hålla vår tidplan och levererade projektet i enlighet med våra högt uppsatta mål gällande en enastående kundupplevelser! Ha en fortsatt fin dag önskar vännerna på Kopernicus

Ann S
Skrev om Kopernicus AB

Jag läste på noggrant om solceller och jämförde offerter från 5 olika företag. Kopernicus blev vinnaren. Jag uppskattar särskilt det seriösa bemötandet av säljare Marcus Thoresson. Han gav mig en mycket realistisk bild av förutsättningarna för solceller på mitt hus. Marcus är proffsig och mycket kunnig. Från beställning till leverans gick allting mycket fort och även här fick jag ett mycket bra bemötande från projektledaren och installatörer. En eloge till er! Slutsats: Såhär ska det gå till!

Svar från Kopernicus AB

Tack för ditt mycket positiva omdöme, och tack för att du uppmärksammar Marcus fina arbete! Vi eftersträvar att leverera en enastående kundupplevelser och är tacksamma för att du bekräftas detta. Ha en fortsatt fin dag önskar vännerna på Kopernicus!

Lennart Karl Sixten J

Trevlig säljare, tillmötesgående och snabba återkopplingar. Bra o kunniga installatörer samt elektriker. Snygg o väl gjord installation på alla plan. Enda minus var att säljaren var dåligt informerad om styrningen över appen vid igångsättning av panelerna. Efteråt var det vissa mättekniska problem. Det löste Kopernikus snabbt och återkopplade med kunnig o bra information.

Svar från Kopernicus AB

Tack för ditt goda och konstruktiva omdöme! Vi kommer ta med oss din feedback framåt och arbeta för att utveckla vårt informationsflöde. Men vi blir glada för att du i övrigt är nöjd med vår installation och arbete. Ha en fortsatt fin dag önskar vännerna på Kopernicus!

Hsb Sandslätt Etapp 2 H

Mycket bra och professionellt. Att det skulle flyta på snabbt och enkelt. Bra personal som uppfyllde sin uppgift väl. Köpte solceller för montage på tak.

Svar från Kopernicus AB

Tack till er på HSB Sandslätt för förnyat förtroende och vi ser framemot att även bygga er batterianläggning framöver. Många fina soltimmar till er!

Lars-Ivar P
Skrev om Kopernicus AB

OK men sedan blev säljaren uppsagd och ingen kontakt gick och få. Fick ringa själv och jaga någon som visste och tog sig an mitt köp Marcus som tog över har varit mycket bra. Solceller med batteri

Svar från Kopernicus AB

Hej! Tack för att du delade din feedback med oss. Vi beklagar djupt för den bristen på kontinuitet du upplevde när säljaren som du först kunde fortsätta kontakten med dig. Det är viktigt för oss att våra kunder känner sig väl omhändertagna och att kommunikationen är smidig under hela processen. Vi tar ditt omdöme på stort allvar och kommer att använda det för att förbättra vår interna kommunikation och säkerställa att liknande situationer undviks i framtiden. Vi är glada att höra att Marcus har varit till stor hjälp och...

Kjell L
Skrev om Kopernicus AB

Vi är väldigt nöjda med ert arbete ni utförde hos oss det var duktiga killar som var här fast det var dåligt väder med kyla o snö så fortsatte de ett jobba ni får väldigt höga betyg Hälsningar Kjell O Maj Britt Larsson vi kommer verkligen rekommendera er till andra som ska ha utfört liknande arbete. Kjerll

Svar från Kopernicus AB

Tack Kjell och Britt, vad fint att höra att ni är nöjda med er installation och våra montörers arbete. Er rekommendation värmer även när det är kallt på taket.

Marcus H
Skrev om Kopernicus AB

Superproffsigt från första mötet till driftsättning.

Svar från Kopernicus AB

Tack för din feedback Marcus. Väldigt glada för att du tycker vår installation var proffsig.

Gunnel L
Skrev om Kopernicus AB

Var väldigt hjälpsamma under hela processen från det att vi fick offert till att allt var installerar och klart. Hade bara hört gott om kopernicus innan vi blev kontaktade av dem. Det stämde till 100%. Grannen hade tipsat att vi var intresserade. Jag köpte inte det billigaste alternativet, men är hittills nöjd med det valet. Har ju inte gett så mycket energi ännu, men jag har ju bara haft installationen drygt två månader. Och vädret har ju inte varit så soligt. Har kollat mot vår dotter som har solceller. Vi ligger i fas med hennes anläggning så allt verkar helt ok. Mvh Gunnel L

Svar från Kopernicus AB

Tack Gunnel för du valde oss som leverantör och att du är nöjd med din installation. Många glada soltimmar önskar vi på Kopernicus dig framöver!

Krister W
Skrev om Kopernicus AB

Jag har bara varit i kontakt med eran försäljare Anders Åkesson men han ställt upp 100 procent och hjälpt oss

Svar från Kopernicus AB

Tack Krister för feedback. Detta tar vi med oss. Många glada soltimmar önskar vi på Kopernicus dig framöver!

Monica Z
Skrev om Kopernicus AB

Personlig, kompetent personal som svarade snabbt på våra frågor.

Svar från Kopernicus AB

Vad fint att höra att ni är nöjd med vår insats. Tack Monica för din feedback.