Kopernicus AB

Snittbetyg
4.6
Ring 035-250 54 06 Dela

Om företaget

Sedan 2012 har Kopernicus hjälpt över 2 500 privatpersoner, lantbrukare och företagare runt om i södra Sverige att ställa om till förnybar energi. Vi är din lokala solcellsinstallatör med fokus på att erbjuda trygghet och kvalitet i samarbete med vår partner Solarwatt. Tillsammans kan vi garantera dig en marknadsledande solcellsanläggning....

156 omdömen om Kopernicus AB

Sedan starten hos Reco 2023

Visar 156 omdömen med 4.6 i snittbetyg
Mats W
Skrev om Kopernicus AB

Vi har haft en bra kontakt med Kopernicus personal från säljare till montörer och kan rekommendera dem till andra presumtiva kunder som vill ha en bra och säker solcellsinstallation. Vi är mycket nöjda med installationen av solceller, växelriktare och batteri i fastigheten.

Reid P
Skrev om Kopernicus AB

Inte bland de billigaste, men engagemanget var helt perfekt liksom tidsaspekten för genomförandet av installation av 22 solceller. Kommunikationen med företaget helt perfekt.

Jan S
Skrev om Kopernicus AB

Fantastisk kundkontakt från säljare, installatör, serviceman och kontorspersonal. Kan inte ha valt bättre leverantör!!

Peter S
Skrev om Kopernicus AB

Vi blev rekommenderade av en bekannt och vi tycker att Kopernicus har levererat bra, allt enligt den tidsplan som gjordes upp året innan.

Anna B
Skrev om Kopernicus AB

Bra strvice god kunskap. Gott bemötande.

Olle B
Skrev om Kopernicus AB

Mycket bra att ha att göra med, trots lite missar pga speciella händelser så löste de det utan problem!

Thomas P
Skrev om Kopernicus AB

Seriöst bra möte ,genomgång. Noga kontroll innan installation,. Proffsig installation. Dokumentation och manual på installation + garanti.

Alexander S
Skrev om Kopernicus AB

Från första kontakt till färdig elproduktion har allt varit proffsigt och snabbt

Ingemar C
Skrev om Kopernicus AB

Bra bemötande o service rakt igenom. Lite höga i pris.

Ulf M
Skrev om Kopernicus AB

Otroligt professionellt och vänligt bemötande, av saklig och kunnig personal. Detta gäller såväl projektering, administration och utförande (extra tack till killarna som hjälpte oss att montera ett entrétak när de var här). Jag hade höga förväntningar, och Kopernicus levde verkligen upp till dem. Vi fick solceller installerade av Kopernicus.

Matts A
Skrev om Kopernicus AB

Vi tog in anbud på solceller med batteri från fem olika aktörer. Kopernicus hade ett genomarbetat underlag, en av de dyrare offerterna men säljaren lovade kvalitet och förtydligade där vi hade frågor. De kom igång snabbt efter vi bestämt oss, killarna som satte upp solcellerna var noggranna och proffsiga. Elektrikerna som satte in batterier och kopplade in anläggningen visade och förklarade hur anläggningen fungerar, så alla levde upp till kvaliteten som utlovades i offerten. När sedan Eon upptäckte att de gjort fel och...

Svar från Kopernicus AB

Tack Matts för ditt omdöme! Vi blir alltid lika glada när våra kunders förväntningar överträffas och att du upplevt oss som engagerade för att lösa din installation så bra och snabbt som möjligt. Tack för att du tog dig tid att skriva dit omdöme. Många glada soltimmar önskar vi på Kopernicus dig framöver!

Lisa D
Skrev om Kopernicus AB

Engagerat och trevligt bemötande av representanten. Tydlig och bra genomgång. Vi hade höga förväntningar och Kopernicus AB levde upp till dem Alla inblandade hantverkare var trevliga och gjorde utmärkta jobb. Vi känner oss trygga i uppföljningen med Kopernicus AB och är väldigt nöjda med helheten. Produkterna är dyrare än konkurrenternas men vi tycker ändå att vi gjort ett bra val av leverantör. Upplevelsen är att Kopernicus AB är ett mycket seriöst och ansvarstagande företag.

Svar från Kopernicus AB

Tack Lisa för ditt fina omdöme! Att du uppfattat våra kollegor som trevliga och tydliga, men också att vi levt upp till dina förväntningar, gör oss väldigt glada. Tack för att du tog dig tid att skriva dit omdöme. Många glada soltimmar önskar vi på Kopernicus dig framöver!

Jonas B
Skrev om Kopernicus AB

Kunnig personal o mkt väl bemött, excellent installation med igångkörning

Svar från Kopernicus AB

Tack för ett fint omdöme! Vi på Kopernicus eftersträvar att leverera en enastående kundupplevelser och är tacksamma för att du bekräftas detta. Ha en fortsatt fin dag önskar vännerna på Kopernicus!

Gunnar J
Skrev om Kopernicus AB

Det allra mesta har funkat perfekt. Kopernikus representants bemötande har varit mycket bra. Möjligen kunde lite mera krut på information och tips om effektiva och lättlästa appar för koll av produktion som kunde ge mera vägledning om hur man bör resonera i de val som kan finnas avseende avtal med elproducenter och nätägare. Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd med alla åtgärder i samband upphandling och med installationen av anläggningen.

Svar från Kopernicus AB

Tack för ditt goda omdöme! Vi kommer ta med oss din feedback framåt och arbeta för att utveckla vårt informationsflöde. Men vi blir glada för att du i övrigt är nöjd med vår installation och arbete. Ha en fortsatt fin dag önskar vännerna på Kopernicus!

Stellan K
Skrev om Kopernicus AB

Blev väl bemött och proffsigt genomförd installation av solceller.

Sven-Åke J
Skrev om Kopernicus AB

Bra upphandling, trevligt och snabbt bemötande Korrekt genomförande enligt tidsplan Fint uppställt efter projektet blev klart

Svar från Kopernicus AB

Tack för ett fint omdöme! Vi är glada att vi lyckades hålla vår tidplan och levererade projektet i enlighet med våra högt uppsatta mål gällande en enastående kundupplevelser! Ha en fortsatt fin dag önskar vännerna på Kopernicus

Ann S
Skrev om Kopernicus AB

Jag läste på noggrant om solceller och jämförde offerter från 5 olika företag. Kopernicus blev vinnaren. Jag uppskattar särskilt det seriösa bemötandet av säljare Marcus Thoresson. Han gav mig en mycket realistisk bild av förutsättningarna för solceller på mitt hus. Marcus är proffsig och mycket kunnig. Från beställning till leverans gick allting mycket fort och även här fick jag ett mycket bra bemötande från projektledaren och installatörer. En eloge till er! Slutsats: Såhär ska det gå till!

Svar från Kopernicus AB

Tack för ditt mycket positiva omdöme, och tack för att du uppmärksammar Marcus fina arbete! Vi eftersträvar att leverera en enastående kundupplevelser och är tacksamma för att du bekräftas detta. Ha en fortsatt fin dag önskar vännerna på Kopernicus!

Lennart Karl Sixten J

Trevlig säljare, tillmötesgående och snabba återkopplingar. Bra o kunniga installatörer samt elektriker. Snygg o väl gjord installation på alla plan. Enda minus var att säljaren var dåligt informerad om styrningen över appen vid igångsättning av panelerna. Efteråt var det vissa mättekniska problem. Det löste Kopernikus snabbt och återkopplade med kunnig o bra information.

Svar från Kopernicus AB

Tack för ditt goda och konstruktiva omdöme! Vi kommer ta med oss din feedback framåt och arbeta för att utveckla vårt informationsflöde. Men vi blir glada för att du i övrigt är nöjd med vår installation och arbete. Ha en fortsatt fin dag önskar vännerna på Kopernicus!

Hsb Sandslätt Etapp 2 H

Mycket bra och professionellt. Att det skulle flyta på snabbt och enkelt. Bra personal som uppfyllde sin uppgift väl. Köpte solceller för montage på tak.

Svar från Kopernicus AB

Tack till er på HSB Sandslätt för förnyat förtroende och vi ser framemot att även bygga er batterianläggning framöver. Många fina soltimmar till er!

Lars-Ivar P
Skrev om Kopernicus AB

OK men sedan blev säljaren uppsagd och ingen kontakt gick och få. Fick ringa själv och jaga någon som visste och tog sig an mitt köp Marcus som tog över har varit mycket bra. Solceller med batteri

Svar från Kopernicus AB

Hej! Tack för att du delade din feedback med oss. Vi beklagar djupt för den bristen på kontinuitet du upplevde när säljaren som du först kunde fortsätta kontakten med dig. Det är viktigt för oss att våra kunder känner sig väl omhändertagna och att kommunikationen är smidig under hela processen. Vi tar ditt omdöme på stort allvar och kommer att använda det för att förbättra vår interna kommunikation och säkerställa att liknande situationer undviks i framtiden. Vi är glada att höra att Marcus har varit till stor hjälp och...

Kjell L
Skrev om Kopernicus AB

Vi är väldigt nöjda med ert arbete ni utförde hos oss det var duktiga killar som var här fast det var dåligt väder med kyla o snö så fortsatte de ett jobba ni får väldigt höga betyg Hälsningar Kjell O Maj Britt Larsson vi kommer verkligen rekommendera er till andra som ska ha utfört liknande arbete. Kjerll

Marcus H
Skrev om Kopernicus AB

Superproffsigt från första mötet till driftsättning.

Gunnel L
Skrev om Kopernicus AB

Var väldigt hjälpsamma under hela processen från det att vi fick offert till att allt var installerar och klart. Hade bara hört gott om kopernicus innan vi blev kontaktade av dem. Det stämde till 100%. Grannen hade tipsat att vi var intresserade. Jag köpte inte det billigaste alternativet, men är hittills nöjd med det valet. Har ju inte gett så mycket energi ännu, men jag har ju bara haft installationen drygt två månader. Och vädret har ju inte varit så soligt. Har kollat mot vår dotter som har solceller. Vi ligger i fas med hennes anläggning så allt verkar helt ok. Mvh Gunnel L

Krister W
Skrev om Kopernicus AB

Jag har bara varit i kontakt med eran försäljare Anders Åkesson men han ställt upp 100 procent och hjälpt oss

Monica Z
Skrev om Kopernicus AB

Personlig, kompetent personal som svarade snabbt på våra frågor.

Torsten J
Skrev om Kopernicus AB

Mycket bra med besök från er innan jag bestämt mig för köp.

Öyvind R
Skrev om Kopernicus AB

* Helprofft och tillmötesgående! * Vi köpte solcellspaneler och alla planer sköttes precis som avtalat. * Har rekommenderat till andra att använda företaget för installation av solcellsanläggning. Öyvind Reitan

Lars erik H
Skrev om Kopernicus AB

Mycket bra firma! Allt gick som smort från start till slut! Familjen är mycket nöjda! Lars Henriksson Kruse

Robin T

wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

Mats P
Skrev om Kopernicus AB

De månar om sina kunder. Solcellerna producerar som enligt deras beräkningar

Per W
Skrev om Kopernicus AB

Installation av solpaneler på taket. Allt gick utan problem från första kontakt. Hur nöjda vi är får värderas när ett år har gått.

Ingemar K
Skrev om Kopernicus AB

Vi är mycket nöjda med Kopernicus från början till slutet.

Valter O
Skrev om Kopernicus AB

Vi blev bra bemötta, men tycker att allt skulle vara på Svenska. Vi kan rekommendera Kopenicus. Vi hade bara förväntningar att allt skulle fungera. Än så länge fungerar det. Vi köpte solceller.

Claes I
Skrev om Kopernicus AB

Proffesionellt agerande hos alla medarbetare. Allt som avtalats fungerade väl och installationen gick snabbt och smidigt.

Björn O
Skrev om Kopernicus AB

Jag anlitade kopernicus för att sätta upp solceller och installera en integrerad elbilsladdare. Kopernicus är ett premium-företag som kostar mer än vanliga men som å andra sidan har ett solitt rykte om att leverera kvalite. Installationen av solcellerna gick enastående och utfördes snabbt och professionellt, allt gick enligt tidsplanen och bemötandet var väldigt bra. Emellertid, när installationen av elbilsladdaren skulle göras så bröt Kopernicus kontraktet. Motiveringen var att arbetet var för svårt (=dyrt) och skulle...

Svar från Kopernicus AB

Tack för din feedback och för att du valde Kopernicus för att utföra din installation. Vi är glada över att höra att installationen av solcellerna gick enastående och att du upplevde att arbetet utfördes snabbt och professionellt. Vi beklagar att vi inte kunde fullfölja installationen av elbilsladdaren och förstår din besvikelse. Vi kommer att ta detta som en lärdom av detta att förbättra vår kommunikation och projektbedömning i framtiden. Tack igen för din feedback och för att du gav oss möjligheten att arbeta med dig.

Christofer B
Skrev om Kopernicus AB

Bra och professionellt arbete och bemötande.

Kristian A
Skrev om Kopernicus AB

Tydlig och bra information. De höll leverans datumen och installatörerna bar proffsiga i sitt utförande, bemötande och visade hänsyn till grannar som också påverkades av vår installation .

Peter S
Skrev om Kopernicus AB

Ett trevligt bemötande mycket kompetent arbete med att få fram offert samt en mycket bra montering och driftsättning. 48 paneler monterade på ridhustak samt 15 Kw växelriktare Appen för att kontrollera produktionen däremot är ingen höjdare.

Evelyn H
Skrev om Kopernicus AB

Hade fått tips om Kopernicus av 2 nöjda kunder, bla min svärson. De var mycket nöjda. Försäljaren Marcus Thoresson var mycket proffsig, vänlig och effektiv. Likaså de båda hantverkarna Philip o Pauline. Mycket proffsiga o trevliga. Verkligen jättetrevliga o de verkade ha kul när de arbetade tillsammans. Hitils har allt fungerat mycket bra. Verkligen nöjd 👍😃

Bengt S
Skrev om Kopernicus AB

Fantastiskt bemötande från offert till färdig installation

Bodefälts Bilservice Ab Vrigstad B

TREVLIG PERSONAL,ARBETET PÅBÖRJADES EFTER ÖVERENSKOMMEN TID

Leif A
Skrev om Kopernicus AB

Jag är nöjd och tacksam att jobbet gick fort och trevliga montörer övriga tussen tal ska veta att ni finns Hälsar Leif Altmann

Jens P
Skrev om Kopernicus AB

Verkar vara ordning och reda. Bra montörer.

Lars Q
Skrev om Kopernicus AB

De har varit ganska snabba på att svara, ger ett bra intryck där besitter kunskap. Bra återkoppling när det kommer upp frågor. Nöjd med återkoppling och den håller nu på att installera den senaste sol anläggningen till oss!

Ulrika A
Skrev om Kopernicus AB

Bra bemötande och processen flöt på utan problem. Kan varmt rekommendera dem till andra.

Mikael E
Skrev om Kopernicus AB

TRevlig försäljare, app / sw för att ha kontroll på solcellsanläggningen för kunden kan ju bli mycket bättre.

Svar från Kopernicus AB

Tack så mycket för din feedback och för att du valde oss för att installera din solcellsanläggning. Vi är glada över att höra att du upplevde vår säljare som trevlig! När det gäller appen eller mjukvaran för att övervaka din solcellsanläggning, tar vi din åsikt på största allvar. Vi kommer ge feedback till vår leverantör som tillhandahåller appen och arbeta för att denna ska bli mer användarvänlig. Vi strävar ständigt efter att förbättra våra tjänster och produkter för att säkerställa att våra kunder har den bästa möjliga...

Kenth C
Skrev om Kopernicus AB

37st Solarwatt glas/glas solpaneler (405W) med SMA X12 växelriktare samt smartmätare installerades och driftsattes 231031. Seriöst o proffsigt bemötande från säljare till projekt ledare och montörer kan verkligen rekommendera Kopernicus AB.

Gunnel B
Skrev om Kopernicus AB

Är det bra i den vänstraste cirkeln eller i den högraste? Eftersom det inte framgår direkt tänkte jag avstå, men kunde då inte lämna sidan, Först när jag tryckte på en av cirklarna förstod jag vad som var vad. Dumt ! Jag har blivit mycket proffsigt bemött både i samband med installationen av solceller och diskussioner före i samband med beställningen och efteråt när det gäller att fixa slutdokumenten mm. I kommunikation via mail, sms eller via telefonsamtal. Blev själv rekommenderar Copernicus av en bekant och kommer själv att rekommendera dem om jag får frågan

Svar från Kopernicus AB

Tack så mycket för din återkoppling och för att du delar din erfarenhet med oss. Vi uppskattar din ärlighet och är glada över att höra att du har blivit proffsigt bemött under hela processen! När det gäller de cirkulära ikonerna på vår Recos-webbplats är vi ledsna om det inte var tydligt vilken som var positiv/negativ. Vi är tacksamma för att du vill rekommendera oss till dina bekanta och att du är nöjd med våra tjänster. Kundnöjdhet är av största vikt för oss, och vi kommer alltid att sträva efter att leverera högkvalitativa...

Donald S
Skrev om Kopernicus AB

Mycket kompetent och proffsig projektledning samt mycket kunnig och noggranna montörer.

Viveca T
Skrev om Kopernicus AB

Från första möte kontrakt kändd vi att detta var ett serilöst företag och valde därför deras solpanel!

Filtrera omdömen