Kopernicus AB

Kopernicus AB

www.kopernicus.se
  • BadgeTwoYears

Sedan 2012 har Kopernicus hjälpt över 2 500 privatpersoner, lantbrukare och företagare runt om i södra Sverige att ställa om till förnybar energi. Vi är din lokala solcellsinstallatör med fokus på att erbjuda trygghet och kvalitet i samarbete med vår partner Solarwatt. Tillsammans kan vi garantera dig en marknadsledande solcellsanläggning....

144 omdömen om Kopernicus AB

Jonas B
Skrev om Kopernicus AB

Kunnig personal o mkt väl bemött, excellent installation med igångkörning

Svar från Kopernicus AB

Tack för ett fint omdöme! Vi på Kopernicus eftersträvar att leverera en enastående kundupplevelser och är tacksamma för att du bekräftas detta. Ha en fortsatt fin dag önskar vännerna på Kopernicus!

Gunnar J
Skrev om Kopernicus AB

Det allra mesta har funkat perfekt. Kopernikus representants bemötande har varit mycket bra. Möjligen kunde lite mera krut på information och tips om effektiva och lättlästa appar för koll av produktion som kunde ge mera vägledning om hur man bör resonera i de val som kan finnas avseende avtal med elproducenter och nätägare. Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd med alla åtgärder i samband upphandling och med installationen av anläggningen.

Svar från Kopernicus AB

Tack för ditt goda omdöme! Vi kommer ta med oss din feedback framåt och arbeta för att utveckla vårt informationsflöde. Men vi blir glada för att du i övrigt är nöjd med vår installation och arbete. Ha en fortsatt fin dag önskar vännerna på Kopernicus!

Stellan K
Skrev om Kopernicus AB

Blev väl bemött och proffsigt genomförd installation av solceller.

Sven-Åke J
Skrev om Kopernicus AB

Bra upphandling, trevligt och snabbt bemötande Korrekt genomförande enligt tidsplan Fint uppställt efter projektet blev klart

Svar från Kopernicus AB

Tack för ett fint omdöme! Vi är glada att vi lyckades hålla vår tidplan och levererade projektet i enlighet med våra högt uppsatta mål gällande en enastående kundupplevelser! Ha en fortsatt fin dag önskar vännerna på Kopernicus

Ann S
Skrev om Kopernicus AB

Jag läste på noggrant om solceller och jämförde offerter från 5 olika företag. Kopernicus blev vinnaren. Jag uppskattar särskilt det seriösa bemötandet av säljare Marcus Thoresson. Han gav mig en mycket realistisk bild av förutsättningarna för solceller på mitt hus. Marcus är proffsig och mycket kunnig. Från beställning till leverans gick allting mycket fort och även här fick jag ett mycket bra bemötande från projektledaren och installatörer. En eloge till er! Slutsats: Såhär ska det gå till!

Svar från Kopernicus AB

Tack för ditt mycket positiva omdöme, och tack för att du uppmärksammar Marcus fina arbete! Vi eftersträvar att leverera en enastående kundupplevelser och är tacksamma för att du bekräftas detta. Ha en fortsatt fin dag önskar vännerna på Kopernicus!

Lennart Karl Sixten J

Trevlig säljare, tillmötesgående och snabba återkopplingar. Bra o kunniga installatörer samt elektriker. Snygg o väl gjord installation på alla plan. Enda minus var att säljaren var dåligt informerad om styrningen över appen vid igångsättning av panelerna. Efteråt var det vissa mättekniska problem. Det löste Kopernikus snabbt och återkopplade med kunnig o bra information.

Svar från Kopernicus AB

Tack för ditt goda och konstruktiva omdöme! Vi kommer ta med oss din feedback framåt och arbeta för att utveckla vårt informationsflöde. Men vi blir glada för att du i övrigt är nöjd med vår installation och arbete. Ha en fortsatt fin dag önskar vännerna på Kopernicus!

Hsb Sandslätt Etapp 2 H

Mycket bra och professionellt. Att det skulle flyta på snabbt och enkelt. Bra personal som uppfyllde sin uppgift väl. Köpte solceller för montage på tak.

Lars-Ivar P
Skrev om Kopernicus AB

OK men sedan blev säljaren uppsagd och ingen kontakt gick och få. Fick ringa själv och jaga någon som visste och tog sig an mitt köp Marcus som tog över har varit mycket bra. Solceller med batteri

Kjell L
Skrev om Kopernicus AB

Vi är väldigt nöjda med ert arbete ni utförde hos oss det var duktiga killar som var här fast det var dåligt väder med kyla o snö så fortsatte de ett jobba ni får väldigt höga betyg Hälsningar Kjell O Maj Britt Larsson vi kommer verkligen rekommendera er till andra som ska ha utfört liknande arbete. Kjerll

Marcus H
Skrev om Kopernicus AB

Superproffsigt från första mötet till driftsättning.

Gunnel L
Skrev om Kopernicus AB

Var väldigt hjälpsamma under hela processen från det att vi fick offert till att allt var installerar och klart. Hade bara hört gott om kopernicus innan vi blev kontaktade av dem. Det stämde till 100%. Grannen hade tipsat att vi var intresserade. Jag köpte inte det billigaste alternativet, men är hittills nöjd med det valet. Har ju inte gett så mycket energi ännu, men jag har ju bara haft installationen drygt två månader. Och vädret har ju inte varit så soligt. Har kollat mot vår dotter som har solceller. Vi ligger i fas med hennes anläggning så allt verkar helt ok. Mvh Gunnel L

Krister W
Skrev om Kopernicus AB

Jag har bara varit i kontakt med eran försäljare Anders Åkesson men han ställt upp 100 procent och hjälpt oss

Monica Z
Skrev om Kopernicus AB

Personlig, kompetent personal som svarade snabbt på våra frågor.

Torsten J
Skrev om Kopernicus AB

Mycket bra med besök från er innan jag bestämt mig för köp.

Öyvind R
Skrev om Kopernicus AB

* Helprofft och tillmötesgående! * Vi köpte solcellspaneler och alla planer sköttes precis som avtalat. * Har rekommenderat till andra att använda företaget för installation av solcellsanläggning. Öyvind Reitan

Lars Erik H
Skrev om Kopernicus AB

Mycket bra firma! Allt gick som smort från start till slut! Familjen är mycket nöjda! Lars Henriksson Kruse

Robin T

wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

Mats P
Skrev om Kopernicus AB

De månar om sina kunder. Solcellerna producerar som enligt deras beräkningar

Per W
Skrev om Kopernicus AB

Installation av solpaneler på taket. Allt gick utan problem från första kontakt. Hur nöjda vi är får värderas när ett år har gått.

Ingemar K
Skrev om Kopernicus AB

Vi är mycket nöjda med Kopernicus från början till slutet.

Valter O
Skrev om Kopernicus AB

Vi blev bra bemötta, men tycker att allt skulle vara på Svenska. Vi kan rekommendera Kopenicus. Vi hade bara förväntningar att allt skulle fungera. Än så länge fungerar det. Vi köpte solceller.

Claes I
Skrev om Kopernicus AB

Proffesionellt agerande hos alla medarbetare. Allt som avtalats fungerade väl och installationen gick snabbt och smidigt.

Björn O
Skrev om Kopernicus AB

Jag anlitade kopernicus för att sätta upp solceller och installera en integrerad elbilsladdare. Kopernicus är ett premium-företag som kostar mer än vanliga men som å andra sidan har ett solitt rykte om att leverera kvalite. Installationen av solcellerna gick enastående och utfördes snabbt och professionellt, allt gick enligt tidsplanen och bemötandet var väldigt bra. Emellertid, när installationen av elbilsladdaren skulle göras så bröt Kopernicus kontraktet. Motiveringen var att arbetet var för svårt (=dyrt) och skulle...

Svar från Kopernicus AB

Tack för din feedback och för att du valde Kopernicus för att utföra din installation. Vi är glada över att höra att installationen av solcellerna gick enastående och att du upplevde att arbetet utfördes snabbt och professionellt. Vi beklagar att vi inte kunde fullfölja installationen av elbilsladdaren och förstår din besvikelse. Vi kommer att ta detta som en lärdom av detta att förbättra vår kommunikation och projektbedömning i framtiden. Tack igen för din feedback och för att du gav oss möjligheten att arbeta med dig.

Christofer B
Skrev om Kopernicus AB

Bra och professionellt arbete och bemötande.

Kristian A
Skrev om Kopernicus AB

Tydlig och bra information. De höll leverans datumen och installatörerna bar proffsiga i sitt utförande, bemötande och visade hänsyn till grannar som också påverkades av vår installation .

Peter S
Skrev om Kopernicus AB

Ett trevligt bemötande mycket kompetent arbete med att få fram offert samt en mycket bra montering och driftsättning. 48 paneler monterade på ridhustak samt 15 Kw växelriktare Appen för att kontrollera produktionen däremot är ingen höjdare.

Evelyn H
Skrev om Kopernicus AB

Hade fått tips om Kopernicus av 2 nöjda kunder, bla min svärson. De var mycket nöjda. Försäljaren Marcus Thoresson var mycket proffsig, vänlig och effektiv. Likaså de båda hantverkarna Philip o Pauline. Mycket proffsiga o trevliga. Verkligen jättetrevliga o de verkade ha kul när de arbetade tillsammans. Hitils har allt fungerat mycket bra. Verkligen nöjd 👍😃

Bengt S
Skrev om Kopernicus AB

Fantastiskt bemötande från offert till färdig installation

Bodefälts Bilservice Ab Vrigstad B

TREVLIG PERSONAL,ARBETET PÅBÖRJADES EFTER ÖVERENSKOMMEN TID

Leif A
Skrev om Kopernicus AB

Jag är nöjd och tacksam att jobbet gick fort och trevliga montörer övriga tussen tal ska veta att ni finns Hälsar Leif Altmann

Jens P
Skrev om Kopernicus AB

Verkar vara ordning och reda. Bra montörer.

Lars Q
Skrev om Kopernicus AB

De har varit ganska snabba på att svara, ger ett bra intryck där besitter kunskap. Bra återkoppling när det kommer upp frågor. Nöjd med återkoppling och den håller nu på att installera den senaste sol anläggningen till oss!

Ulrika A
Skrev om Kopernicus AB

Bra bemötande och processen flöt på utan problem. Kan varmt rekommendera dem till andra.

Mikael E
Skrev om Kopernicus AB

TRevlig försäljare, app / sw för att ha kontroll på solcellsanläggningen för kunden kan ju bli mycket bättre.

Svar från Kopernicus AB

Tack så mycket för din feedback och för att du valde oss för att installera din solcellsanläggning. Vi är glada över att höra att du upplevde vår säljare som trevlig! När det gäller appen eller mjukvaran för att övervaka din solcellsanläggning, tar vi din åsikt på största allvar. Vi kommer ge feedback till vår leverantör som tillhandahåller appen och arbeta för att denna ska bli mer användarvänlig. Vi strävar ständigt efter att förbättra våra tjänster och produkter för att säkerställa att våra kunder har den bästa möjliga...

Kenth C
Skrev om Kopernicus AB

37st Solarwatt glas/glas solpaneler (405W) med SMA X12 växelriktare samt smartmätare installerades och driftsattes 231031. Seriöst o proffsigt bemötande från säljare till projekt ledare och montörer kan verkligen rekommendera Kopernicus AB.

Gunnel B
Skrev om Kopernicus AB

Är det bra i den vänstraste cirkeln eller i den högraste? Eftersom det inte framgår direkt tänkte jag avstå, men kunde då inte lämna sidan, Först när jag tryckte på en av cirklarna förstod jag vad som var vad. Dumt ! Jag har blivit mycket proffsigt bemött både i samband med installationen av solceller och diskussioner före i samband med beställningen och efteråt när det gäller att fixa slutdokumenten mm. I kommunikation via mail, sms eller via telefonsamtal. Blev själv rekommenderar Copernicus av en bekant och kommer själv att rekommendera dem om jag får frågan

Svar från Kopernicus AB

Tack så mycket för din återkoppling och för att du delar din erfarenhet med oss. Vi uppskattar din ärlighet och är glada över att höra att du har blivit proffsigt bemött under hela processen! När det gäller de cirkulära ikonerna på vår Recos-webbplats är vi ledsna om det inte var tydligt vilken som var positiv/negativ. Vi är tacksamma för att du vill rekommendera oss till dina bekanta och att du är nöjd med våra tjänster. Kundnöjdhet är av största vikt för oss, och vi kommer alltid att sträva efter att leverera högkvalitativa...

Donald S
Skrev om Kopernicus AB

Mycket kompetent och proffsig projektledning samt mycket kunnig och noggranna montörer.

Viveca T
Skrev om Kopernicus AB

Från första möte kontrakt kändd vi att detta var ett serilöst företag och valde därför deras solpanel!

Staffan F
Skrev om Kopernicus AB

Bästa service från början till slut. Vi upplevde att företaget har stor kompetens och arbetet utfört av ytterst trevligt personal. Omdömet gäller även samarbetet med Elinstallatören. Mycket smidigt för oss som beställare och kund.

Väckelsångs Skogsmaskiner Ab V

Jag köpte solpaneler och är jättenöjd med bemötandet.

Svar från Kopernicus AB

Tack för ditt fina omdöme, det uppskattar vi på Kopernicus mycket! Om du har några ytterligare frågor eller behöver mer information i framtiden, tveka inte att kontakta oss. Soliga hälsningar från oss på Kopernicus!

Per P
Skrev om Kopernicus AB

Mycket bra bemötande av säljaren Per, kom snabbt och gav offert. Blev i stort sett den tidsplan som angavs och när det väl var dags för uppsättning och inkoppling var det ett mycket bra team som var här. Gick snabbt och de tillgodosåg våra önskemål om kabeldragning. Duktig elektriker som kopplade in allt och därefter god hjälp när det strulade lite med igångsättandet. Vi köpte 16 paneler och billaddare. Totalt sett ett mycket bra betyg! Mvh Per

Svar från Kopernicus AB

Tack så mycket för ditt positiva omdöme! Vi uppskattar det och är glada att höra att du är nöjd med våra tjänster och produkter. Vi strävar alltid efter att ge bästa möjliga service. Ha en bra dag! Soliga hälsningar från oss på Kopernicus!

Li B
Skrev om Kopernicus AB

Hampus var helt fantastisk, tog sig tid, kom med goda råd samt avfärdade några idéer vi hade . Allt har gått så snabbt, kunde inte bli bättre, logistiken flöt på. Vi köpte glas/glas, 26 st. Så nöjda med allt.

Svar från Kopernicus AB

Tack så mycket för ditt underbara omdöme om Hampus och våra tjänster! Vi är glada att höra att du är så nöjd med resultatet och att allt gick så smidigt. Om du har fler projekt eller behöver hjälp i framtiden, tveka inte att höra av dig. Ha en fantastisk dag! Soliga hälsningar från oss på Kopernicus.

Holgerfastigheter I Fbg Ab H

Bra process hela vägen från offert till genomförande och leverans. Bra kontakt efter leverans vid frågor, förbättringsfrågor mm.

Svar från Kopernicus AB

Tack så mycket för din feedback! Det är glädjande att höra att du är nöjd med hela processen och vår kundservice. Vi är alltid här för att svara på dina frågor och arbeta med förbättringar. Om du har ytterligare frågor eller behöver vår hjälp i framtiden, tveka inte att kontakta oss. Vi uppskattar din förtroende. Soliga hälsningar från vännerna på Kopernicus

Lars-Erik P
Skrev om Kopernicus AB

Företaget jag anlitat värkar bra, god service och hjälpsamma, är bara positiv med både installationen och uppstart

Svar från Kopernicus AB

Vi är glada att höra att du har fått god service och att allt har gått så positivt. Om du har ytterligare behov eller frågor i framtiden, är vi här för att hjälpa till. Tack för ditt förtroende! Soliga hälsningar från vännerna på Kopernicus

Leif Å
Skrev om Kopernicus AB

Från köp, installation och efter åt fungerade allt mycket bra. Härligt med ett företag som gör sitt yttersta för att leverera en bra produkt som gör kunden nöjd med affären. En liten diskussion hade vi under monteringen men det löste företaget direkt. Bra gjort!

Svar från Kopernicus AB

Tack så mycket för ditt positiva omdöme! Det är glädjande att höra att hela processen från köp till installation och efterföljande support har fungerat så bra för dig. Vi värdesätter din feedback och är alltid här för att säkerställa att våra kunder är nöjda. Om du har några fler frågor eller behöver vår hjälp i framtiden, tveka inte att kontakta oss. Vi uppskattar ditt förtroende och ser fram emot att fortsätta leverera bra produkter och service. Soliga hälsningar från vännerna på Kopernicus

Patrik L
Skrev om Kopernicus AB

Tillgängligheten är god. Svar på frågor kommer snabbt framför allt efter genomfört köp. Utlovad prestanda hålls med goda marginaler. Installationen dröjde och kunde inte göras som planerat men skälen var rimliga och ett tillmötesgående föreslogs av kopernicus som var skäligt. Allt igenom fungerande företag med god service och kvalitet.

Svar från Kopernicus AB

Tack så mycket för ditt positiva omdöme om vår tillgänglighet, prestanda och kundservice. Vi beklagar för eventuella förseningar under installationen, men uppskattar din feedback! Vi strävar alltid efter att leverera kvalitet och god service till våra kunder, och vi är tacksamma för ditt förtroende. Om du har några fler frågor eller behöver vår hjälp i framtiden, tveka inte att kontakta oss. Vi ser fram emot att fortsätta arbeta med dig. Soliga hälsningar från vännerna på Kopernicus

Mattias F
Skrev om Kopernicus AB

Funkade bra från beställning till färdigt jobb.

Svar från Kopernicus AB

Tack för ditt omdöme! Vi strävar alltid efter att ge våra kunder en problemfri och positiv upplevelse. Om du någonsin behöver våra tjänster igen, tveka inte att kontakta oss. Tack för ditt förtroende! Soliga hälsningar från vännerna på Kopernicus

Marie T
Skrev om Kopernicus AB

Trevligt bemötande, bra information o support vid frågor, trevliga medarbetare och bra leverans. Vi är alltså helnöjda såhär långt och har förhoppningen att så ska bli framöver.

Svar från Kopernicus AB

Det gläder oss att höra att du är helnöjd med vårt företags trevliga bemötande, information, support och leverans. Vi värdesätter din feedback och ser fram emot att fortsätta att möta dina förväntningar i framtiden. Om du har fler frågor eller behöver hjälp, tveka inte att kontakta oss. Tack för ditt förtroende! Soliga hälsningar från vännerna på Kopernicus

Conny J
Skrev om Kopernicus AB

Det finns andra företag! De kommer inte hålla det du blir lovad!

Svar från Kopernicus AB

Tack för att du delade dina åsikter med oss. Det är verkligen beklagligt att du känner dig besviken på våra tjänster. Vi beklagar om du inte har fått den upplevelse du förväntade dig. Vi strävar alltid efter att uppfylla våra kunders förväntningar och leverera det vi lovar. Din feedback är värdefull för oss eftersom den hjälper oss att förbättra våra tjänster och erbjuda en bättre upplevelse för våra kunder. Vi skulle verkligen uppskatta om du kunde ge oss mer information om ditt specifika problem så att vi kan undersöka...

Bengt-Åke L
Skrev om Kopernicus AB

Vi som nu har satsat på solceller från Kopernicus är mycket nöjda av det bemötande och genomförande av satsningen som nu är genomfört. Vi hoppas framöver med solens hjälp få en bättre ekonomi och rekommenderar Kopernicus till andra intresserade. Hälsningar Bengt Åke Lundin Berga

Svar från Kopernicus AB

Hej Bengt Åke Lundin, Tack för din positiva recension av Kopernicus! Det gläder oss att höra att ni är nöjda med både bemötandet och genomförandet av er solcellssatsning. Solenergi är inte bara ett hållbart val för miljön, utan också en fantastisk investering för en bättre ekonomi på lång sikt. Tack för att ni rekommenderar Kopernicus och vi hoppas att solens energi fortsätter att bidra positivt till er ekonomi.