Alla kategorier Fastighetsbolag Dalarna Falun Drift och Underhåll

Herrhagsvägen 53, 791 76 Falun — Visa karta

Läs vad 1 kund tycker om Drift och Underhåll

• GOGO T
    GOGO T skrev om Drift och Underhåll
    Barnförbjudet hos KOPPARSTADEN. I går måndag den 2 mars, var tydligen en av våra två tvättmaskiner sönder i kvarteret där jag bor. I dag den 3 mars bokar jag tvättid och ser att inga skyltar är uppsatta som lyder att någon tvättmaskin är ur bruk, så jag tvättar i båda maskinerna.

När jag ska gå ner och hämta ur tvätten ur maskinerna, märker jag en stickande frän lukt i en av tvättmaskinerna. I samma ögonblick ser jag en person som utger sig att vara elektriker, och jag gör honom uppmärksam på att en av de tre lamporna i torkrummets fläktaggregat inte lyser vilket han skulle titta på. I samma veva pratar han om att tvättmaskinen är lagad vilket jag då påpekar att det finns en stickande frän lukt från en av maskinerna, vilket även han tycker när han går in där. Vad jag även har lagt märke till är att tvättrumman, som är frisvängande, är oerhört vinglig och känns mer frisvängande än vanligt eftersom när man trycker trumman bakåt så går den ända längst bak till plåten på baksidan av maskinen och då kan man se en del av elektriska innanmätet på maskinen framsida, alltså mellan ytterhöljet och trumman. Glipan mellan ytterhöljet av maskinen och den frisvängande trumman är så pass stor att en fullvuxen man får in handen på tvären med lätthet in i maskinens elektriska utrustning, och döm till min förvåning så menar elektrikern att det skulle vara så eftersom den var frisvängande.

Jag frågade om han skulle vilja ha sina barn med när det uppenbart finns sådana säkerhetsrisker och jag får till svar att man inte får ha med barn i tvättstugan. Jag gick därifrån och ägnade mig åt min tvätt för några barn blir det inte frågan om att släppa lös i detta utrymme fast jag inte ser några skyltar om att det är ett barnförbjudet område och om det inte finns några påbudsskyltar för vuxna så får jag väl hålla mig därifrån i fortsättningen. Som sagt, jag vill gärna få hjälp av elektriker, inte få el i mig.

Det som förvånar så starkt är att oavsett vad man påpekar för brister eller fel så får man känslan av att man är helt dum i huvudet, men så kanske det också är, men det är inte upp till mig att bedöma utan det får rättpsykiatriska avdelningen avgöra när jag kommit så långt...

Herrhagsvägen 53, 791 76 Falun