Undvik Kraftringen – Försäljning före ansvar
Jag skriver detta för att varna andra för Kraftringen och deras sätt att hantera kunder som försöker lämna dem.
När jag valde att byta elhandelsföretag från Kraftringen, blev jag kontaktad av deras kundtjänst – i detta fall Adam – som gjorde allt för att få mig att teckna ett nytt elförbrukningsavtal med dem istället. Han ignorerade helt det faktum att jag tydligt och upprepade gånger informerade honom om att jag höll på att flytta och att mitt elnätsavtal behövde avslutas.
Istället... för att ta ansvar för det avtalet jag faktiskt bad att avsluta, fokuserade han enbart på att rädda en affär, bland annat genom att be mig om anläggnings-ID till min nya lägenhet – för att kunna koppla mig till ett nytt avtal med Kraftringen.
Han fullföljde aldrig min begäran att avsluta det gamla avtalet, vilket ledde till att jag:
Fick fakturor i tre månader för en tom lägenhet jag inte längre bodde i
Tvingades jaga den nya hyresgästen för att få tillbaka pengar för elförbrukning.
Kraftringen har inte tagit något som helst ansvar för detta. Ingen ursäkt, ingen återbetalning, inga riktiga lösningar. Bara kalla fakturor.
Det här visar tydligt att företaget sätter försäljning över kundservice, och gärna låter kunder betala för deras egen försummelse.
Oseriöst, girigt och oacceptabelt. Undvik Kraftringen till varje pris.