Kungsateljé

Sankt Göransgatan 65, 112 38 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Kungsateljé!

Vi på Kungsateljé ser alla våra kunder som unika och skräddarsyr efter dina önskemål. Med över 40 års erfarenhet och en stark passion för hantverket ser vi till att du blir allt annat än kort i rocken. Med modemedveten fingerfärdighet erbjuder vi ett helhetskoncept med kvalitativa skrädderitjänster.

De tjänster vi erbjuder är:
- Skrädderi
- Uthyrning till fest
- Showroom
- Måttbeställning
- Stilkonsultation
- Kemtvätt

Välkommen in till oss på Sankt Göransgatan 65 eller få dina plagg hemskickade direkt till dig!

Läs vad 43 kunder tycker om Kungsateljé

• 2019-03-19

Niklas E skrev om Kungsateljé
    Korrigerade en smoking till att sitta bättre. Blev mycket bra och utfört i tid. Kommer definitivt gå tillbaka. Läs mer
  • 2019-03-16

Ulla E skrev om Kungsateljé
    Mycket nöjd.Snyggt, noggrant,profentionellt skrädderiarbete.
    Även nöjd med all tvätt. Läs mer
  • 2019-02-28

ellen l skrev om Kungsateljé
    Lämnade in en kappa m sprucket innerfoder, kungsateljen lagade och la in extra tyg. Jättefint arbete! Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-02-28

Felix B skrev om Kungsateljé
    Jag gjorde ändringsskrädderi på en kostym. Provningar och fortsatta ändringar ingick utan att det kostade mer. Det enda viktiga för skräddaren var att det blev perfekt når det var klart. Mycket hantverkskunnig skräddare. Förmodligen inte den billigaste som finns, men gå dit om du bryr dig om kvalitet och resultatet. Läs mer
  • 2019-02-23

Victor J skrev om Kungsateljé
    Bra service där kundens önskemål verkligen tas på allvar! Mycket god kvalité på utfört arbete. Läs mer
  • 2019-02-19

Marcus B skrev om Kungsateljé
    Trevligt och professionellt. Vi saknar denna kompetens i Vaxholm men resan var värd besväret. Kostymen är nu justerad och sitter fint. Läs mer
  • 2019-02-18

Alexnader A skrev om Kungsateljé
    Mycket kompetent och trevlig upplevelse att lämna in kostymerna för att sys upp Läs mer
  • Zeerak N

2019-02-15

Zeerak N skrev om Kungsateljé
    - Hade veck på min kavaj som dom fixade utan kostnad.

- Blev bemött på ett professionellt sätt.

- Dom överträffade mina förväntningar.

- Kommer gärna tillbaka för att fixa trasiga kläder. Läs mer
  • 2019-02-14

birgitta c skrev om Kungsateljé
    Mycket trevligt bemötande och oroffsigt arbete. Tip top! Läs mer
  • 2019-02-14

Oskar B skrev om Kungsateljé
    Trevliga och bra kvalité på skrädderiet.
    Sytt upp och sytt in lite byxor där samt lagat byxor. Allt med mycket bra resultat!

/Oskar Läs mer
  • 2019-02-07

Lin L skrev om Kungsateljé
    Super bra jobb och bemötande! Läs mer
  • Michael L

2019-02-07

Michael L skrev om Kungsateljé
    Mycket proffsigt och serviceinriktat bemötande. Lämnade in en kappa för en avancerad justering av längd mm. och blev mycket nöjd! Kungsatelje rekommenderas starkt om ni vill ha en skicklig skräddare. Läs mer
  • 2019-02-05

Sabina K skrev om Kungsateljé
    Lämnade in min brudklänning då den behövde sys in och resultatet blev helt fantastiskt! Kan varmt rekommendera kungsateljé! Läs mer
  • 2019-02-04

john d skrev om Kungsateljé
    ett riktigt professionellt skrädderi och kemtvätt me mycket trevlig ägare och personal Läs mer
  • 2019-02-02

Karin L skrev om Kungsateljé
    Mycket bra skräddare som fixar allt med fina resultat. Avancerat som min bröllopsklänning och enklare uppdrag som uppläggning. Läs mer
  • Moa A

2019-02-01

Moa A skrev om Kungsateljé
    Lämnat in flertal plagg för ändringar och blivit supernöjd varje gång! Trevligt bemötande och felfria resultat. Läs mer
  • 2019-01-31

Gustav S skrev om Kungsateljé
    Trevliga och kunniga!
    Behövde ärmarna på en kavaj förlängda på kort tid. Löste det utan problem med mycket bra service! Läs mer
  • 2019-01-26

Christoffer K skrev om Kungsateljé
    Jag har använt Kungsatelje för alla mina ändringar av kavajer och byxor de senaste 5 åren, jag är alltid lika nöjd med resultatet och den service jag får. Jag lämnar mina varmaste rekommendationer och jag kommer aldrig att gå till en annan skräddare. Läs mer
  • 2019-01-25

Nathan B skrev om Kungsateljé
    Ändrade måtten på ett par byxor. Jag fick hjälp snabbt, byxorna blev riktigt bra, och jag kände att mina frågor och önskningar blev bemötta. Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2019-01-22

Jacqueline K skrev om Kungsateljé
    Bra service varje gång när behöver hjälp med mina kläder.
    Glad som person och man känna sig välkommen
    Jag är ofta nöjd med servicen Läs mer
  • 2019-01-21

Simon H skrev om Kungsateljé
    Sydde in, reparerade, och la ned armarna på två kavajer. Är mycket nöjd med både resultatet och bemötandet! Läs mer
  • 2018-12-27

Daniel I skrev om Kungsateljé
    Gick till Kungstälje för att göra en enkel uppläggning. Fick ett mycket bra bemötande samt mycket tips och råd kring klädvård! Läs mer
  • Lowa M

2018-12-24

Lowa M skrev om Kungsateljé
    Jag lämnade in en kjol för att byta ut kedjan som var sönder. Trevlig personal och jätte bra arbete. Jag är nöjd! Läs mer
  • 2018-12-21

Tova S skrev om Kungsateljé
    Fick så bra bemötande här! Glada miner med ett ”ja det fixar vi!” som svar vid inlämning. Snabb lagning trots många plagg och väldigt fint lagat. Första gången jag lämnat in här pga att jag precis flyttat till Kungsholmen, men det kommer att bli mitt stammis-skrädderi helt klart! Läs mer
  • 2018-12-20

siri h skrev om Kungsateljé
    Alltid proffesionellt utfört arbete och alltid utomordentlig service. Rekomenderas Läs mer
  • Mikael H

2018-12-20

Mikael H skrev om Kungsateljé
    Jag lämnade in min smoking till Kungsateljé för lagning, byte av foder, lite modifiering samt kemtvättning. Resultatet blev fantastiskt bra, den är troligen nästan finare nu än när den var ny!
    Ägaren Said är väldigt trevlig och tillmötesgående och besitter en stor yrkesskicklighet.
    Jag kan varmt rekommendera Kungsateljé!
    Mikael Hytting Läs mer
  • Marica P

2018-12-19

Marica P skrev om Kungsateljé
    Jättetrevlig, snyggt arbete och inom rimlig tid! Läs mer
  • 2018-12-18

Jonathan G skrev om Kungsateljé
    Skrädderi är en konst som många kan hantera, men precis som i alla konstformer finns det fler begåvade artister än extrembegåvade. Said och Kungsateljén tillhör det sistnämnda. Saids förmåga och expertis är sällsynt, och så länge han är en del av Stockholms skräddarsfär så kommer jag alltid att känna trygghet. Tack för ditt gedigna arbete och service! Läs mer
  • 2018-12-17

carlo c skrev om Kungsateljé
    Alltid jätte professionellt och kunnig. Snabbt och snällt! Läs mer
  • 2018-12-15

Elin I skrev om Kungsateljé
    Utmärkt resultat när jag fick hjälp att laga fodret på en flera år gammal kappa. Proffsigt hantverk och ett mycket trevligt bemötande. Personalen tog sig gott om tid att förklara det arbete som skulle göras och resultatet motsvarade förväntningarna. Läs mer
  • 2018-12-14

Sara G skrev om Kungsateljé
    Sydde upp och justerade överdelen på en långklänning. Snabb och bra service! Jättenöjd. Läs mer
  • 2018-12-13

Per L skrev om Kungsateljé
    Perfekt lagning av två rockar, utfördes snabbt och skickligt. Läs mer
  • 2018-12-12

Swara B skrev om Kungsateljé
    Absolut bästa skräddare i Stockholm. Han provar först och lägger upp det utifrån kundensönskemål. Trevlig personal och utmärkt arbete. Läs mer
  • 2018-12-11

Kersti G skrev om Kungsateljé
    Jag är hel nöjd med det arbete som gjordes med att få en ny pälskrage påsytt på min nya jacka. Jättetrevligt bemötande. Läs mer
  • 2018-12-10

Rasmus h skrev om Kungsateljé
    Otroligt duktig skräddare. Lämnade in mina kostymbyxor som hade ett stort hål vid sidan. Skräddaren var ärlig och sa att det fanns risk att det inte skulle bli bra, men när jag kom för att hämta dem så var resultatet perfekt. Underlova och överprestera står för Kungsateljen Läs mer
  • 2018-12-04

Karin L skrev om Kungsateljé
    Stans bästa och trevligaste skrädderi!
    Har gjort både stora och små omarbetningar av ytterplagg och har varje gång blivit mycket nöjd med resultatet. Läs mer
  • 2018-12-03

Ingela K skrev om Kungsateljé
    Personlig och alltid mycket professionell service. Läs mer
  • 2018-12-01

Carl F skrev om Kungsateljé
    Väldigt nöjd med snabb kostym-justering! Läs mer
  • Sebastian G

2018-11-30

Sebastian G skrev om Kungsateljé
    Bäst i stan. Otroligt proffsiga. Högklassigt hantverk och mycket god service. Rekommenderas! Läs mer

Ingrid C skrev om Kungsateljé
    Är kund sedan många år. Kungsateljé är ett skrädderi som utför alla jobb professionellt och snabbt och dessutom till bra pris. Generösa öppettider och mycket vänligt och personligt bemötande gör att man lämnar all sömnad till dem, från fållning till mera avancerade ändringar av kläder. Sonen har även hyrt frack av Kungsateljé. Läs mer

Alva S skrev om Kungsateljé
    Snabb service och fint bemötande!:-) Läs mer

Rabia S skrev om Kungsateljé
    Bästa skrädderi i Stockholm bästa sevice & snabb och hög kvalitet Läs mer
    2018-11-30 Said B svarar Rabia S
    tack Rabia vi hopas att du är nöjd alltid
  • 2018-11-08

Donald B skrev om Kungsateljé
    Tog med min älskade ärvda frack, sjuttiofem år gammal, till Kungsateljén där den mästerlige skräddaren Said Bahhi gjorde underverk med den. Han är en trollkarl! Skavanker är nu åtgärdade och och passformen ändrad så att fracken sitter perfekt överallt på min kropp vars fason ändrats något under åren. Hantverksskickliga skräddare av Said Bahhis kaliber är sällsynta nuförtiden. /Donald Broady Läs mer

Sankt Göransgatan 65, 112 38 Stockholm