Alla kategorier Mattor Jönköping Jönköping Kungsmöbler AB

• Sija
    Sija skrev om Kungsmöbler AB
    KATASTROF
    REKOMENDERAR INTE ALLS
    OM DU FÅR HEM VARA OCH DU ÖPPNAR BARA STT SE OM DEN PASSAR ELLER OM FÄRGEN STÄMMER
    I FALL DU ÄR INTE NÖJD DÅ SÄGER DE DU FÅR INTE RETÖTERA VARA EFTERSOM DU HAR ÖPPNAT DEN
    SÅ ÄR DET BARA Läs mer
  • Jonny N
    Jonny N skrev om Kungsmöbler AB
    Extremt dålig kundservice!
    Utlovades 2-3 veckors leveranstid på en bänk vi beställde för 3600 kr, men leveranstiden blev tillslut 2 månader.
    När vi äntligen får bänken så har den en skada, bänkskivans front (mitt i blickfånget) saknar en flisa (1 cm lång och några millimeter djup) som syns rejält då bänken är svart och det undertill är vitt. Det är inte bara färgen som lossnat, det är en grop.

Detta fick vi till svar från Kungsmöbler efter att ha skrivit och skickat foton + telefonsamtal en timme efter vi mottagit leveransen:

”Möblerna/kartong är avsynade på vårt lager innan leverans. Detta märke är ej en ursprungsskada utan orsakat av yttre stöt/slag direkt mot skivan och ej genom kartongen. Denna främre kant/del del är emballerat med vit plastskynke, vitt tjockt foam och ytterkartong i wellpapp. Det tar 5 minuter effektiv tid att åtgärda detta märke, vi kompenserar ej för detta.”

Man hävdar alltså att vi åsamkat skadan..!
    Där förlorade de en kund som tänkt beställa mer i samma serie… Chockad över bristen på kundservice.
    Ha detta i åtanke när Ni funderar på att handla här. Läs mer
  • marre A
    marre A skrev om Kungsmöbler AB
    Jag ångrar att jag beställde från detta oseriösa företag!
    HEMSK service. Lögner, aggressiva toner, ont i magen upplevelse

Jag har gjort en anmälan till konsumentverket med länkar till deras kundomdömen då jag inte verkar vara ensam om en hemsk kundupplevelse.

Läs detta och fundera på om det inte är bättre att beställa från ett annat företag.

Länk: https://se.trustpilot.com/review/www.kungsmobler.se Läs mer
  • Christina L
    Christina L skrev om Kungsmöbler AB
    Nu är jag mycket irriterad. För några veckor sedan beställde jag ett glasbord från Kungsmöbler i Jönköping det skulle levereras med DHL mellan 09.00 och 16.00 så jag fick vara hemma från jobbet. Vid leverans var glasskivan (35 kg) krossad men DHL ville inte ta med den i retur. Jag ringde både DHL och Kungsmöbler. En ny skiva skickades och jag fick vara hemma från jobbet ytterligare en dag. Denna dag kom inte någon glasskiva. Jag ringde både DHL och Kungsmöbler och fick ordnat så att leverans skulle ske 2 dagar senare efter 14.00. Glasskivan kom och var hel men denna chaufför kunde inte heller ta med den krossade glasskivan i retur. Jag ringde både DHL och Kungsmöbler igen. DHL hämtar inte utan retursedel och den mycket dryga mannen på Kungsmöbler tyckte att jag skulle bära ut den krossade glasskivan till det lilla huset på gården ???? så som jag hade burit in den (vilket jag inte gjort). De vägrar att hämta och svarar inte på mejl eller i telefon så nu blir det anmälan till ARN. Konsument Göteborg säger att Kungsmöbler är ansvariga för det krossade glaset. Läs mer
  • Louise S
    Louise S skrev om Kungsmöbler AB
    Beställde en Howard soffa på Kungsmöbler. Snabb leverans och bra bemötande! Inte nog med det var de den absolut snyggaste Howard soffan till ett kanon pris. En återkommande kund!!! Kanon priser dessutom😀 Läs mer
  • Mona S
    Mona S skrev om Kungsmöbler AB
    Får hem ett bord som är för stort för rummet och glaset är lite färgat, ej helt genomskinligt. Så bestämmer mig för att returnera.

"Returer" skriver dom på hemsidan inom 14 dagar. Ok hittills inga problem. Men det finns ingen retursedel och frakten får man betala för själv?!!

Ok tänker jag, jag betalar bara jag blir av med bordet.
    Jag blir hänvisad till posten och DHL för att ordna allt själv och företaget varken vill skicka fraktsedel eller hjälpa till på något annat sätt. Jag har aldrig varit med om det här och jag handlar mycket på internet.

Det visar sig att varken posten eller DHL tar emot varan pga vikt (30 kg) och volym och jag hänvisas tillbaka till kungsmöbler för företagsbeställning.

Det är deras kundtjänst som sagt att jag ska kontakta DHL och posten. Dom har egentligen ingen aning om hur returen av deras varor ska gå till. När jag säger att posten och DHL endast tar emot sådana här tunga objekt från företag och ni måste lägga in en sådan transportbeställning får jag svaret ""Sälj bordet på blocket""

Jag insisterar att dom ordnar transporten eftersom det ändå är jag (varför??!) som betalar den.
    "Ok jag kollar upp det och återkommer alldeles strax" säger hon och lägger på. Hon återkom inte som ni kan gissa vid det här laget.

Det var över en vecka sedan.

Mer oseriöst än detta får man leta efter. Kommer absolut inte rekommendera eller handla från dom igen. Läs mer
  • Victoria D
    Victoria D skrev om Kungsmöbler AB
    ETT STORT SKÄMT!
    lögner, lögner och återigen lögner!
    Aldrig stött på ett sådant oseriöst företag! Dem ljög för mig att dem skulle skicka min lampa som inte ens existerade i deras lager! Finns på lager står det på deras hemsida 2-8 dagars lev. Väntat 3 v. Fått faktura å orderbekräftelsen efter jag ringt till dem efter 1 vecka så säger dem oj, den har inte blivit skickat vi skickar den imorgon. V.2 ringer igen.... Oj va pinsamt vi ber om ursäkt ngt missförstånd måste ha skett jag loooovar att jag personligen ska se till att er lampa skickas imorgon.... Mmmm visst!!! Får ett samtal idag, hej Jo vi har hittat en lampa som vi kontrollerat innan vi skickar ut den å den är skadad så tyvärr finns inte lampan du vill ha!! BULLSHIT!! ringer upp 15 min senare för att annullera ordern vet ni vad gubbjäveln i telefon gör?????? LÄGGER PÅ I MITT ÖRA NÄR JAG SÄGER ATT JAG VILL ANNULERA MIN ORDER!!!! vilket oseriöst skämtföretag!!!! Googla dem så får ni se!!! AKTA ER FÖR KUNGSMÖBLER MÅNGA HAR BLIVIT LURADE!!! Läs mer
  • Ann A
    Ann A skrev om Kungsmöbler AB
    Borde få noll. Köpte soffa för över 10 000:-. Efter 1,5 år går fjädrarna igenom botten, armstöd paj, tyget sprucket. Och vi är två vuxna (inget hoppande mm) utan husdjur. De vill inte svara på mail och vill ej göra ngt åt det. Läs mer
  • Andre M
    Andre M skrev om Kungsmöbler AB
    En av de sämsta möbelaffären jag har sätt. Dålig service, dålig kvalité och dålig personal. VARNING för denna butik. Läs mer
  • Niklas A
    Niklas A skrev om Kungsmöbler AB
    Köpte en skinnsoffa som vi är mycket nöjda med. Letade i hela Östergötland men ingen med det utbudet och den servicen som fanns här. Läs mer