Alla kategorier Mattor Jönköping Jönköping Kungsmöbler AB

Kindgrensgatan 2, 554 74 Jönköping — Visa karta

Läs vad 6 kunder tycker om Kungsmöbler AB

• Louise S
    Louise S skrev om Kungsmöbler AB
    Beställde en Howard soffa på Kungsmöbler. Snabb leverans och bra bemötande! Inte nog med det var de den absolut snyggaste Howard soffan till ett kanon pris. En återkommande kund!!! Kanon priser dessutom😀
  • Mona N
    Mona N skrev om Kungsmöbler AB
    Får hem ett bord som är för stort för rummet och glaset är lite färgat, ej helt genomskinligt. Så bestämmer mig för att returnera.

"Returer" skriver dom på hemsidan inom 14 dagar. Ok hittills inga problem. Men det finns ingen retursedel och frakten får man betala för själv?!!

Ok tänker jag, jag betalar bara jag blir av med bordet.
    Jag blir hänvisad till posten och DHL för att ordna allt själv och företaget varken vill skicka fraktsedel eller hjälpa till på något annat sätt. Jag har aldrig varit med om det här och jag handlar mycket på internet.

Det visar sig att varken posten eller DHL tar emot varan pga vikt (30 kg) och volym och jag hänvisas tillbaka till kungsmöbler för företagsbeställning.

Det är deras kundtjänst som sagt att jag ska kontakta DHL och posten. Dom har egentligen ingen aning om hur returen av deras varor ska gå till. När jag säger att posten och DHL endast tar emot sådana här tunga objekt från företag och ni måste lägga in en sådan transportbeställning får jag svaret ""Sälj bordet på blocket""

Jag insisterar att dom ordnar transporten eftersom det ändå är jag (varför??!) som betalar den.
    "Ok jag kollar upp det och återkommer alldeles strax" säger hon och lägger på. Hon återkom inte som ni kan gissa vid det här laget.

Det var över en vecka sedan.

Mer oseriöst än detta får man leta efter. Kommer absolut inte rekommendera eller handla från dom igen.
  • Victoria D
    Victoria D skrev om Kungsmöbler AB
    ETT STORT SKÄMT!
    lögner, lögner och återigen lögner!
    Aldrig stött på ett sådant oseriöst företag! Dem ljög för mig att dem skulle skicka min lampa som inte ens existerade i deras lager! Finns på lager står det på deras hemsida 2-8 dagars lev. Väntat 3 v. Fått faktura å orderbekräftelsen efter jag ringt till dem efter 1 vecka så säger dem oj, den har inte blivit skickat vi skickar den imorgon. V.2 ringer igen.... Oj va pinsamt vi ber om ursäkt ngt missförstånd måste ha skett jag loooovar att jag personligen ska se till att er lampa skickas imorgon.... Mmmm visst!!! Får ett samtal idag, hej Jo vi har hittat en lampa som vi kontrollerat innan vi skickar ut den å den är skadad så tyvärr finns inte lampan du vill ha!! BULLSHIT!! ringer upp 15 min senare för att annullera ordern vet ni vad gubbjäveln i telefon gör?????? LÄGGER PÅ I MITT ÖRA NÄR JAG SÄGER ATT JAG VILL ANNULERA MIN ORDER!!!! vilket oseriöst skämtföretag!!!! Googla dem så får ni se!!! AKTA ER FÖR KUNGSMÖBLER MÅNGA HAR BLIVIT LURADE!!!
  • Ann A
    Ann A skrev om Kungsmöbler AB
    Borde få noll. Köpte soffa för över 10 000:-. Efter 1,5 år går fjädrarna igenom botten, armstöd paj, tyget sprucket. Och vi är två vuxna (inget hoppande mm) utan husdjur. De vill inte svara på mail och vill ej göra ngt åt det.
  • Andre M
    Andre M skrev om Kungsmöbler AB
    En av de sämsta möbelaffären jag har sätt. Dålig service, dålig kvalité och dålig personal. VARNING för denna butik.
  • Niklas A
    Niklas A skrev om Kungsmöbler AB
    Köpte en skinnsoffa som vi är mycket nöjda med. Letade i hela Östergötland men ingen med det utbudet och den servicen som fanns här.

Kindgrensgatan 2, 554 74 Jönköping