LA Takvård AB

Snittbetyg
4.3
Ring 020-11 33 30 Dela

Om företaget

LA Takvård AB, grundat 2004 av Leo Juujärvi och Ari Vähäjylkkä, vi behandlar tak för att skonsamt avlägsna mossa, alger och lavar. Detta förlänger takets livslängd och skjuter upp kostsamma takbyten. Våra takexperter finns i hela landet från Norrbotten till Skåne. Påväxt på tak är ett vanligt problem genom nedbrytning, frostsprängning...

429 omdömen om LA Takvård AB

Sedan starten hos Reco 2024

Visar 429 omdömen med 4.3 i snittbetyg
Kerstin S
Skrev om LA Takvård AB

Jag vet ju ännu inte hur fint taket blir så det kan jag inte uttala mig om men männen som var här var mycket trevliga och arbetade på bra.. De skulle ringa strax innan de kom och det gjorde de, 14 minuter innan de kom. Varan jag köpte var rengöring av tegeltak..Vittinge taktegel som legat på huset i 49 år.. Jag är alltså än så länge mycket nöjd

Björn O
Skrev om LA Takvård AB

Taktvätt. Bra bemötande, snabb och proffsigt arbete. Snyggt och rent städat efter utförd tvätt.

Gösts R
Skrev om LA Takvård AB

Trevlig personal och bra arbete till offererad kostnad.. Slutresultatet kan jag inte bedömma ännu medlet tar lång tid att verka.

Eric J
Skrev om LA Takvård AB

Bra men det lämnades kvar mycket mossa inblåst i häck och mot hus.

Zofie A
Skrev om LA Takvård AB

Blev ett väldigt bra resultat, de hade fotat vad de gjorde för att sedan gå igenom vad de gjort. LA hade upptäckt en panna som låg fel och kom direkt ut dagen efter och fixa det Supernöjd. Trevligt bemötande

Elsie H
Skrev om LA Takvård AB

Är i stort bljd ned kontakten. Var bortrest när arbetet genomfördes men grannen fanns för bevakning och kontakt. När vi kom hem och såg taket blev vi först lite fundersamma över att det var så mkt mossa kvar men grannen förklarade att det skulle bli bättre med tiden då giftet verkat. Hade uppskattat en kontakt efter genomförandet när arbetet var klart.

Per H
Skrev om LA Takvård AB

Jobbet gjort på utsatt tid och verkar vara helt ok 👍

Lars F
Skrev om LA Takvård AB

Bra! Både före och den dagen arbetet utfördes. Slutresultatet har vi ju inte sett ännu, men vi lutar på att takpannorna ko.mer att få sin ursprungliga lyster.. Därtill prisvärt.

Tony J
Skrev om LA Takvård AB

Snabbt och ganska bra. De glömde dock att rengöra hängrännan på baksidan huset, så det fick jag gör själv då den var fylld med mossa.

Lena Å
Skrev om LA Takvård AB

Två härliga killar kommer och ger ett mycket trevligt intryck. Jobbar snabbt. Jag ville ha ett mossfritt tak och det fick jag. Nöjd redan första dagen. Fasaden sprutas med medel, där får jag vänta på hösten och skyfall. Ingen mossa runt huset. Allt fixat av killarna med mossan. Jag är nöjd.

Jan-Olof G
Skrev om LA Takvård AB

Bra bemötande trevliga arbetspojkar bra utfört arbete . Hälsningar Jan Olof.

Ingvar B
Skrev om LA Takvård AB

Bra bemötande. Grabbarna var trevliga och gjorde ett bra jobb. Det gick fort för dem att göra jobbet.

Tomas H
Skrev om LA Takvård AB

Gjorde ett kanonjobb, offert och pris stämde. Kom i tid också. Dom ska jag anlita igen.

Curt F
Skrev om LA Takvård AB

De tog bort mossa. Allt fungerade bra.

Gun E
Skrev om LA Takvård AB

Bra arbetsvilliga grabbar. Rensade bort all mossa på taket. Om ett par tre år kan jag säga om effekten av mossbekämpningen blev god.

Maria A
Skrev om LA Takvård AB

Snabb kontakt- vänlig - arbete? (Var bortrest) - resultat inte som jag trodde eller fick inte tillräcklig information. Taken ser mest ut som förr och rester av mossa.kvar

Carro P
Skrev om LA Takvård AB

Bra och trygg service hela vägen från kontakt till utfört arbete.

Lisa L
Skrev om LA Takvård AB

Mkt bra utfört arbete m huset! Seriösa och ett stort plus för hantverkare som kommer på utsatt tid! Jag är mkt nöjd och kommer rekommendera firman t andra som önskar hjälp! 5 stjärnor av 5 möjliga!

Ulf J
Skrev om LA Takvård AB

Allt gick snabbt o bra. Men dom kunde ha berättat att det fans trasiga pannor i taket. Som vi upptäckte senare i veckan.

Bjarne R
Skrev om LA Takvård AB

Bra o trevlig insats av pigga killar

Marie N
Skrev om LA Takvård AB

Jag kontaktade LA Takvård AB efter en annons på FB. Snabb och smidig återkoppling med hembesök och offert, inom 2 veckor efter offert så utfördes arbetet (takbehandling). Servicen och bemötandet från säljare till killarna som utförde arbetet är lång över min förväntan. Nu väntar jag på resultatet av takbehandlingen som kan ta upp till 1,5 - 2 år innan full effekt. Jag kan varmt rekommendera LA Takvård när det gäller service och bemötande!

Leif S
Skrev om LA Takvård AB

Strålande! Snabbt och trevligt bemötande. Positivt vid besiktningen. Snabbt, effektivt och trevligt genomfört arbete. Klart positivt och prisvärt.

Jan N
Skrev om LA Takvård AB

Jag blev bemött på ett bra och trevligt sätt. Jag hade höga förväntningar och det blev ett mycket bra resultat. Ett snabbt och bra jobb av takbehandling mot mossa.

Mats S
Skrev om LA Takvård AB

Hur resultatet blir på sikt är svårt att uttala sig om. I övrigt inget att anmärka på.

Lennart B
Skrev om LA Takvård AB

Bra bemötande. Stora förväntningar men enl uppgift så skulle det ta ca 1 dag att utföra arbetet men det blev klart ca 13.00 till13.30. Vi köpte skrapa pannorna samt montering av skydd för taknocken Vi hoppas att fakturan är lägre eftersom arbetstiden blev kortare, Med vänlig hälsning, Lennart

Jan B
Skrev om LA Takvård AB

Ett mycket bra bemötande av personalen. Ett mycket bra utfört arbete. Rengöring av taket från mossa och att personalen gjorde rent runt huset när dom var klara med taket

Rolf A
Skrev om LA Takvård AB

Ordning och reda vid besök och vid anbud. Bra utfört arbete.

Anne N
Skrev om LA Takvård AB

Snabb prisvärd offert som realiserades i bra utförande.

Ann L
Skrev om LA Takvård AB

Trevliga människor och ett ett väl utfört arbete. Vi är mycket nöjda.

Carol B
Skrev om LA Takvård AB

Hej. Jag var inte hemma när ni var här så jag har svårt att avgöra arbetet. Det var 2:a gången ni var här på 4 år så det var inte så "smutsigt" denna gång. Jag fick mycket bra och trevligt bemötande när jag hade telefonkontakt med er. Mvh Carol Blomquist

Dz1 A
Skrev om LA Takvård AB

Mycket bra, kan varmt rekomendera!

Stefan S
Skrev om LA Takvård AB

Helt ok ,men hela proceduren gick på drygt1,5 im och det kunde vara lite bättre på vissa delar av taket.timpriset på 2 pers blir ca: 6000 kr / tim vilket är mycket.

Göran *
Skrev om LA Takvård AB

Allt är till belåtenhet. Vi tycker det gick fort, och arbetet utfördes efter avtalet.

Thomas W
Skrev om LA Takvård AB

Snabbt, effektivt och positivt bemötande

Lars-Erik N
Skrev om LA Takvård AB

Såsom hantverksföretag har La Takvård stått för de överenskommelser vi har träffat, hållit tidsplan och skött uppdraget på ett föredömligt sätt - mao är vi mycket nöjda 👍

Ulla H
Skrev om LA Takvård AB

Bra bemötande. Tycker att norrsidan av huset inte blev ren från påväxt. Kanske blir bättre med tiden. Mvh Ulla Hamberg

Kurt J
Skrev om LA Takvård AB

Tjänsten var rengjort taktegel och avlägsning av mossa . Utfördes bra .En del vita fläckar kvar men hoppas de går bort med tiden . Godkänt .

Jesper L
Skrev om LA Takvård AB

Första gången jag beställer Takvård. Det gick bra och personalen var väldigt trevlig. Detta är mitt första hus och i princip allt gällande husägande är nytt till mig. Det hade därför varit tacksamt om LA Takvård vid första samtal hade uppmanat mig att vara redo med nya X antal nya takpannor skulle behovet finnas att byta ut trasiga sådana. Detta hade jag ingen aning o, jag lyckades ändas lösa detta problemet genom mina föräldrar som gjort denna processen flertalet gånger och som var redo med 10x takpannor och 5x nockpannor.

Kent L
Skrev om LA Takvård AB

Suveränt utfört jobb trevlig personal väldigt proffsigt

Perry P
Skrev om LA Takvård AB

Mycket bra jobbat med bra resultat

Gunvi B

Var duktiga Märkte knappt dom var här Trillat ner mycket mosse Så det behövdes

William R
Skrev om LA Takvård AB

Väldigt hjälpsamma och trevliga. Bra städat och fint resultat. Proffsigt!

Magnus S
Skrev om LA Takvård AB

Snabbt gjort av kunnig personal som dessutom städade efter sig. Vi gjorde rengöring av vårt 150 år gamla tegeltak.

Erika G
Skrev om LA Takvård AB

Vi hade en väldigt bra upplevelse och väldigt glad med resultatet. Det var duktiga killar och effektiva i sitt arbete, rekommenderar gärna dessa killar vidare till någon annan

Helge L
Skrev om LA Takvård AB

Trevligt bemötande. Proffsigt job. Hyfsat pris.

Annika C
Skrev om LA Takvård AB

Fantastiskt nöjd med allt, såsom snabb återkoppling, snabb åtgärd, trevligt bemötande och lyssnade på mina önskemål och behov!

Marie L
Skrev om LA Takvård AB

Taktvätt och medel mot takmossa. Vi blev lovade vid bokning att de skulle täcka rabatter, vilket de inte gjorde. Trots att vi frågade om det. Vi har fått slänga kryddväxter. Några andra perenna växter är fläckiga av medlet som det spolades med. Vi uppfattade att allt skulle göras på samma dag. Så vi städade altanen första kvällen. Sedan kom de tillbaka dag 2 och sprutade medlet. Då kom det ner ytterligare lite skräp, så vi fick städa lite lätt en gång till på altanen. I övrigt städade de upp mossa efter jobbet, det var bra.

Lars Roger E
Skrev om LA Takvård AB

Sätta betyg på LA Takvård Det blir inte lätt, då jag har upplevt både ris och ros * Bemötandet var bra och trevligt. * Förväntningar - följa överenskommet avtalet Vilket tyvärr inte gjordes till 100% * Sammanfattning LA missade tvätta takpannor, rensa hängrännor och blåsa rent ett altantak (enl avtal) Detta kan hända de bästa men det tråkiga var när jag försöker få kontakt blir det tyst Skulle såklart vilja prata med någon på företaget om detta för eventuellt snygga till fakturan som plåster på såret...

Lars W
Skrev om LA Takvård AB

Stort sett nöjd.Mossa kvar på pannor vid entré Det var mycket mossa i en takränna. Mvh Lars Gunnar Widarsson

Thomas H
Skrev om LA Takvård AB

Mycket trevligt bemötande, och bra genomfört arbete, var inte hemma när dom utförde jobbet men allt var gjort och städat och snyggt efter utfört arbete var det. Sen får vi se om resultatet blir nästa vår😃

Filtrera omdömen