Är det här ditt företag? Aktivera ditt konto
Länna Möbler AB

Länna Möbler AB

Omdömen totalt
18
Snittbetyg
2.1

About company

Vi på Länna Möbler önskar att skapa vackrare hem för människor som värdesätter kvalité, personlig service och omtanke. Vi erbjuder ett handplockat sortiment med klassisk och modern heminredning utav varaktig kvalité från väletablerade varumärken.

18 omdömen om Länna Möbler AB

Visar 18 omdömen med 2.1 i snittbetyg
Sophie Ö
Wrote about Länna Möbler AB

Köp inget här! Jag köpte 6 st Y-stolar här och trots att de fick repor och skador redan efter några dagar, vägrade Länna möbler att ta tillbaka dem. Lämna möbler påstod då att man behövde skydda dem för att inte få repor, något som inte framgick i beskrivningen eller som förväntas när man köper en såpass dyr stol. Kundtjänsten och supporten är under all förväntan, så kan inte rekommendera någon att köpa från dem!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Pär Anders Magnus K
Wrote about Länna Möbler AB

Förutom ett bra och brett utbud av produkter så är min upplevelse att kundtjänst varit empatiska, snabba och tillmötesgående om något har blivit fel med transporten (skadad eller försenad). Till skillnad från andra bolag som säljer inredning på nätet har de en mänsklig kundtjänst (ingen AI-bot) som förstår kundernas behov och erbjuder en lösning på eventuella problem som kan uppstå. Så högsta betyg från mig till Länna.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Helena D
Wrote about Länna Möbler AB

Länna butik är suveräna, men ngt är allvarligt fel vad gäller logistiken. Kundtjänst kan inte svara på varför vi inte får veta om vårt paket kommer eller inte. Ej fått någon avisering som brukligt. Dessutom tog det två veckor istf 1-3 dagar som det stod i ordern. Spelar ingen roll att vi handlat massor. Oerhört icke service inriktat bemötande. Det har gått så långt att vi tänker ofta att vi hellre handlar genom Svenssons då de är så mycket bättre vad gäller sina leveranser.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Henriette M
Wrote about Länna Möbler AB

Se upp med Lännas försök att gå runt Konsument-köplagen! Länna hävdar att du godkänner deras köpvillkor i och med att du lägger en beställning. I deras villkor anges att de kan ändra/ha fel i produktinformationen (tom priset!) utan att kunden informeras. Enligt konsumentupplysningen gäller ALLTID Konsumentköplagen - motsvarar inte varan produktinformationen så reklameras varan fraktfritt!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Andreas E
Wrote about Länna Möbler AB

Köpte ett matsalsbord (In Between SK6). Hemleverans fungerade fint och bordet kom den dagen vi hade planerat. När vi packade upp så märkte vi att samtliga skruvar saknades. Efter lite samtal med deras kundtjänst så kom vi överens att Länna Möbler skulle posta skruvarna via vanlig post. Efter drygt en vecka kom de fram och vi var ivriga att få matbordet på plats. Tyvärr så tog glädjen slut direkt när vi upptäckte att vi, visserligen har fått skruvar men alldeles för få i antal. Nu har det gått två veckor och vi har fortfarande... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Carl Peter Arvid F
Wrote about Länna Möbler AB

Superservice! Fick hjälp att köpa en speciell bäddmadrass. Kunde hämta samma dag på hämtlagret. En lördag. Medarbetaren på Länna Möbler i Länna gjorde verkligen det där lilla extra för att ordna saken. Stort tack!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Marianne Kristina C
Wrote about Länna Möbler AB

Har aldrig varit med om en sån service som jag fick när jag köpte en utomhussoffa. Ska inte namnge en säljare men hon var fantastisk, hoppas att hon uppskattas av företaget. Marianne C

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Catrine Elisabeth L
Wrote about Länna Möbler AB

Köpte sex stycken Lilla Åland ek skogstjärn(Tillverkare: Stolab) den 24 september. När leveransen kom den 27 oktober visade det sig att en stol var vit! Länna möbler skyllde på Stolab, och vi tänkte att det här går väl snabbt att få ordnat.... Reklamerade den vita stolen och blev, på Länna möblers eget initiativ, lovade kompensation. Efter en vecka ringde vi och frågade när den rätta stolen skulle komma? Svaret hos kundtjänst "Jag ser här att vi inte har beställt den än" . Ok, sånt kan ju hända men vi får själva kontakta... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Jan Gunnar L
Wrote about Länna Möbler AB

På hemsidan stod det leveranstid 2-5 dagar. När 5 dgr gått mejlar jag och frågar när leveransen kommer. Svaret är om två månader. Sorry inte i lager! Va f-n är det för oprofessionellt företag!!!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
MATTIAS S
Wrote about Länna Möbler AB

Världsklass vad gäller returservice och kundtjänstbemötande. Kommer garanterat handla här igen.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Ida W
Wrote about Länna Möbler AB

Otroligt dålig returservice. Har gjort en retur som de inte vill kännas vid att de tagit emot. Har därmed inte fått tillbaka mina pengar trots att paketet inte skickats i retur till mig. Rekommenderar ingen att handla där! Ta nån annan seriös butik istället!

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
LOUISE J
Wrote about Länna Möbler AB

Länna Möbler har en retur policy som gör att de inte verkar vilja ha nöjda kunder eftersom kunden måste stå för frakten (?!), vet inget bolag i samma bransch som har returer man måste betala för samt de gör ånger av köp i princip omöjlig via deras ehandel. I princip alla liknande företag idag erbjuder sina kunder att få en retursedel skickad eller som kommer med i paketet för att göra enkla returer. PostNord uppmuntrar idag alla företag som sysslar med näthandel att hjälpa sina kunder till enkla returer. Det gör inte Länna... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Sofia H
Wrote about Länna Möbler AB

I början av februari beställde vi matbord, stolar och en matta. Leverans skulle ske v 21-22. När jag inte hört något i v 22 så ringer jag Länna möbler som meddelar att de kan leverera bord och stolar, men mattan är försenad pga produktionsproblem hos leverantören i Indien. Leverans av matta ska istället ske v 25-26. Bord och stolar levereras, och när jag öppnar paketet med bordet ser jag att vi fått fel bordsskiva, en vit istället för grå. När jag kontaktar Länna möbler medger de att de packat fel och erbjuder sig att komma... 

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
David S
Wrote about Länna Möbler AB

Otrevlig och ohjälpsam kundtjänst, rekommenderas ej.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
Thommy G
Wrote about Länna Möbler AB

Beställde en Pampa Mariposa från Länna Möbler. Annonserat stod 1-2 veckors leveranstid men först en vecka efter beställning så fick jag besked om att varan skulle dröja ytterligare 5 veckor. Att tillägga var att det under hela denna period fortfarande stod 1-2 veckors leveranstid. När jag väl fick varan så var den skadad både på skinnet och färglackeringen på benen. Jag fick då vänta ytterligare 3 veckor på en reklamation och när den väl kom så var färgen skadad på benen återigen trots att kundtjänst lovat att syna varan... 

1
Dan B gillar detta
Offensive content
Choose a reason:
Share
Annika D
Wrote about Länna Möbler AB

Vi beställde några möbler och den levererades som förväntat. De bar även en 130 kilo garderobe till vår dörr, även om vi inte hade betalat för leverans (vi kunde inte bära det själva). Så länge ingen klagar. Vi kommer att få huvuddelen av våra möbler slutet av april och då ska jag se om det positiva intrycket bekräftas.

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share
David N
Wrote about Länna Möbler AB

Beställer möbler från butiken. När två veckor gått undrar man varför man inte får varorna. Då säger de att det är slut i lagret. Kollar på hemsidan, där står det fortafarande att de finns i lager. Uruselt att de lurar folk att köpa varor som marknadsförts som "Snabb leverans" Mvh David

1
Dan B gillar detta
Offensive content
Choose a reason:
Share
Miika H
Wrote about Länna Möbler AB

Beställde en vitrinskåp och två byråer för 27000. När varorana kom så fick jag fel toppskiva på en av byråerna trots jag hade beställt rätt, kontakatade, och länna skulle byta ut den, efter en påminnelse och två veckor så fick jag rätt vara, någon ersättning för besväret fick jag inte även om jag begärde det (MIO ger 400kr/vecka utan att man behöver fråga). Dom har inte lägre priser än någon annan och någon bättre service kan dom inte erbjuda så det finns ingen anledning att handla hos länna möbler

0
Bli först att gilla detta omdöme!
Offensive content
Choose a reason:
Share

Filtrera omdömen