Alla kategorier Mataffär Stockholms län Stockholm Kungsholmen Marieberg Lars Thelin AB

Lars Thelin AB

Rålambsvägen 7-9, 112 59 Stockholm — Visa karta

Läs vad 10 kunder tycker om Lars Thelin AB

• Daniel F
    Daniel F skrev om Lars Thelin AB
    Klockren butik, bra utbud och bra öppettider. Charken och salladsbaren får inte missas.
  • Nisse H
    Nisse H skrev om Lars Thelin AB
    Helt otroligt hur många platt-TV man kan klämma in i en butik. Känner mig helt hjärntvättad av den där förbannade reklamen som körs i dessa och som man tvingas gå runt och höra hela tiden. Det skulle vara bra om Matpressen fokuserade på att bara sälja livsmedel, just nu går jag endast dit för att det inte finns något bättre i närheten.
  • Andreas I
    Andreas I skrev om Lars Thelin AB
    En bra butik som har väldigt brett utbud, jag gillar den helt enkelt. Och en extra bra grej är att det nästan aldrig är långa köer till kassorna.
  • Bitte S
    Bitte S skrev om Lars Thelin AB
    Vi-Matpressen varnades för PRO-patrullens priskontroll. De anställda sprang ut i affären och sänkte priserna.
    –?Vi vill ju inte framstå som dyra, säger butikschefen Christopher Grace på Vi Matpressen.
    Uppg från Aftonbladet 22/10-09. Skandal!
    2009-10-23 Representant för Vi Matpressen svarar Bitte S
    Hej Bitte. Det förekom flera felaktigheter i artikeln. Vi har aldrig haft PRO på besök i butiken till att börja med. Att vi skulle springa runt och skrika PRO-kärring är ren lögn. Att dessutom bli anklagad för att ha ändrat ursprungsmärkning (vilket är ett lagbrott) är även det ren lögn. Uppgifterna i artikeln baseras förmodligen på en person som vill oss illa. Mina citat var dessutom tagna ur sitt samanhang. Har du mer frågor så är du välkommen att ringa.

Tel. 08-618 31 30

Mvh Christopher
  • Art V
    Art V skrev om Lars Thelin AB
    Helt ok butik, eftersom jag handlar där dagligen så blir man less på småsaker som mögliga grönsaker, kassörskor som "råkar" slå in varor man inte ens handlat. Halva priset lappar som inte slås in.

Det är jobbigt att man inte kan välja någon annan butik, men den här duger antar jag.

Bitter kommentar, I know ;)
  • Emil S
    Emil S skrev om Lars Thelin AB
    En fräsh butik med stor charkdisk. Räkna dock med att din matkasse blir lite dyrare.
  • Frans M
    Frans M skrev om Lars Thelin AB
    Ok, men brödavdelningen är ett stort skämt. Brödsorterna ligger inte under de rätta skyltarna vilket är extremt irriterande. Är det avsiktligt så att man inte ska veta vad brödet kostar?
  • Jeanette B
    Jeanette B skrev om Lars Thelin AB
    Min lokala matbutik som dessutom håller bra priser. Trevlig personal och god service.
  • Linn K
    Linn K skrev om Lars Thelin AB
    En mataffär som fortfarande håller på att hitta sitt koncept efter ombyggnaden för några år sedan. De vanliga avdelningarna funkar (mejeri, fryst etc) men affären känns ändå ofta rörig. Till viss del beror det nog på att de tryckt in massa inredningsskräp som ingen är ett dugg intresserad av. Plastblommor någon? Eller en härligt tunn och rivig badhandduk? Det tar bara plats och ser skräpigt ut. Många extrapallar och trasiga kartonger med specialerbjudanden gör också att det ser rörigt ut.
    Har absolut fräschat till sin frukt- och gröntavdelning under det senaste året, den kunde vara katastrof förut.

Bra öppettider!

Har stort utbud med färdigmat för hungriga kontorister från Socialstyrelsen som springer där för jämnan. Möjlighet att hyra dvd-filmer i butiken, maskinerna är ofta trasiga dock.

Många duktiga ungdomar som jobbar i kassan - kudos till dem som orkar sitta och lyfta varor ända till tio.

Ett tips är att surfa förbi på lunchen då affären fylls med provsmakningsstationer -gratis lunch! (Ta med lösmustasch)
  • Johanna T
    Johanna T skrev om Lars Thelin AB
    Jag minns när vi matpressen var en liten pluttmataffär. Efter ombyggnaden behöver du nästan aldrig åka nån annanstans då det mesta finns. Det är fräscht och bra utbud nästan alltid. De har ett stort laktos- och glutenfritt sortiment men affären saknar den personliga touchen som den förut hade, det är lite tråkigt. Kan ändå rekommendera den!

Rålambsvägen 7-9, 112 59 Stockholm