Layali

Dalagatan 64, 113 24 Stockholm — Visa karta

Layali är en dansskola i centrala Stockholm som håller kurser i orientalisk dans/magdans, bollywood, tribal och persisk dans. Öppettiderna nedan gäller för reception och butik under termin.
NYBROKAJEN 7, 11148, STOCKHOLM
Sön: 11:30-16:30

Läs vad 19 kunder tycker om Layali

• Mimimi
    Mimimi skrev om Layali
    Jäklar... Jag hittade just den här sidan och läste Xiooos recension från 2013. Shit - inget har förändrats!

Jag har dansat på Layali i några år och alltid hoppats att det skulle bli bättre - men det blir bara sämre när man kommer upp i de högre nivåerna. Det märks att det är vissa tjejer (som är väldigt bra kompis med lärarna) som är 'inne' och regerar över hela dansskolan. De pratar med de tjejer de gillar, och ignorerar alla andra. Skolan höll auditions förra året för förberedande showgruppen - men bara tog in just de tjejerna som är så nära lärarna. Och visst, vissa av dem har bra teknik - men andra har riktigt dålig teknik och ingen scennärvaro alls.

Om man vill rekrytera internt är det en sak, men vad är poängen med att kalla till en audition om man redan vet vilka som kommer få vara med och struntar i tekniken? Det är nästan taskigt.

Jag känner tyvärr många tjejer som på sistone har valt att gå till andra skolor i stället - för Layali är inte rättvis eller trevlig. När man börjar gå runt till andra skolor i Stockholm och träffar andra dansare hör man samma sak om och om igen, att det är väldigt många som har upplevt samma sak på Layali och valt att lämna skolan. Det går inte att kalla det för ett sammanträffande när det har hänt så många!

Man kan bli utfryst för att man inte är ’inne’ med rätt tjejer, eller för att man även vill dansa på andra ställen och utveckla sina kunskaper snabbare, eller för att man har fel kropp. Många av mina danskompisar har tappat dansglädjen efter allt som har hänt på Layali. Om man drömmer om att bli professionell magdansös men inte är kompis med ’ledarna’ på skolan så kommer man ingen vart.

Men. Showerna är häftiga och roliga. Lärarna är väldigt duktiga och har grym teknik och otroligt fina koreografier.

Jag rekommenderar ändå starkt att gå hos Agnes, som verkar ha ställt sig utanför allt drama de senaste åren och har blivit en helt underbar, oerhört pedagogisk lärare. Hon verkar verkligen bryr sig om sina elever och värderar inte vissa över andra. Jag kan tyvärr inte säga samma sak om skolan rent allmänt.
  • Elisabeth
    Elisabeth skrev om Layali
    Gick tribal för nybörjare och tycker att det var en härlig miljö och omtänksamma, duktiga lärare!
  • em45 e
    em45 e skrev om Layali
    Har dansat ett par terminer hos layali och tycker att det generellt är en bra skola men som många andra här så upplever jag också att det finns en skum hierarki mellan ägan och eleverna.
    2014-01-28 Representant för Layali svarar em45 e
    Hej!
    Det skulle vara intressant att höra mer om det här! Hur yttrar sig "hierarkin"? Vi försöker alltid förbättra oss, och jag skulle verkligen uppskatta att få lite mer detaljer. Om du vill kan du mejla, info@layali.se, du får gärna vara anonym.
    med vänlig hälsning Ann
  • viki
    viki skrev om Layali
    Älskar Layali! Det här är verkligen en professionell dansskola med duktiga och inspirerande lärare, härlig stämning och en stor variation av olika danskurser för alla smaker. Skolan har även en dansshop som säljer otroligt fina magdanskläder och smycken av fin kvalité till bra priser. Layali är helt klart den bästa magdansskolan i Stockholm.
  • Ciao  I
    Ciao I skrev om Layali
    Ja gillade inte den här dansskolan så mycke. Har provat de flesta i Stockholm eftersom ja verkligen gilla den här stilen av dans. Men i Layali var det inte trevligt stämning. Ja tycker mera om när lärarna och alla eleverna är glada och alla kan prata mer och ha de trevlig. Min kompis och jag ska gå till andra skolor och dansa istället för vi trivdes inte på layaliskolan. tyvärr!!!!
  • Kamilla P
    Kamilla P skrev om Layali
    Jag har dansat på Layali i många år och är även medlem i showgruppen Layali. Är så otroligt tacksam till min vän som introducerade dansen till mig, sen dess har jag varit fast! Skolan har fantastiska, proffsiga lärare och härliga engagerade elever! Jag kan varmt rekommendera skolan till alla som älskar dans! Fantastisk atmosfär och älskar att sitta o prata med alla danskamrater mellan klasserna! Känns som att jag bor där ibland!
  • Xiooo K
    Xiooo K skrev om Layali
    Jag har länge dansat på dansskolan Layali, och även varit medlem i showgruppen Layali. Skolan har ett bra centralt läge och flera riktigt duktiga lärare. Dock existerar en skrämmande hierarki bland skolans lärare och de avancerade eleverna. Det var många med mig som slutade på skolan av den anledningen, en obehaglig stämning av att alla inte är lika värda. Inom showgruppen och dess ledare är härskartekniker vanliga, ledaren förminskar gärna kritik till obetydligheter och får den som har en åsikt att känna sig löjlig och ovälkommen. Jag respekterar alla på skolan, men anser att samtliga ledare på skolan bör fundera över hur en människa som leder (ofta unga) tjejer, bör agera och möta andra. Vi var många som lämnade skolan med sorg över förlorad dansglädje, och ilska över bristen på utrymme för pedagogiska samtal (där alla respekteras och tas på allvar).
    I danssalen behövs mer uppmuntran och konstruktiv kritik, det bör vara en miljö där man känner sig trygg, sedd och välkommen, och där ALLA blir hälsade på. I dagsläget är Layali inte en sådan plats, och de får därför det lägsta betyget av mig på Reco.
    2013-10-22 Representant för Layali svarar Xiooo K
    Hej!
    Vad tråkigt att du känner som du gör. Jag känner inte alls igen det du beskriver, så du får hemskt gärna kontakta mig och berätta mer konkret om dina upplevelser på skolan. vänliga hälsningar Ann 0739-061854
    2013-11-04 Xiooo K svarar Representant för Layali
    Det var precis det samtalet jag och flera med mig efterlyste under min tid på skolan, men inte fick. Nu har jag tack och lov återfunnit förlorad dansglädje, stolthet över min kropp och en självkänsla som gick förlorad under min tid hos er. Jag är därför inte längre i behov av just det samtalet, men hoppas att det i fortsättningen erbjuds de som behöver det som ännu är elev/showgruppsmedlem hos er.
    För övrigt har jag valt att vara anonym, då jag upplevt att kritik inte mottagits väl under tidigare år, och vill inte riskera att bli utsatt för någon form av utfrysning eller dylikt. Av det skälet avstår jag också från att ringa, men uppskattar gesten.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Matilda H
    Matilda H skrev om Layali
    Bästa dansskolan i Stockholm! Lärarna är så otroligt duktiga och de gör så så sjukt snygga koreografier.
    Stämningen på skolan är trevlig och mysig likaså inredningen.
    Hafflorna och elevshowerna är något man verkligen inte får missa, wow säger jag bara! Vilka shower!
    Den lilla butiken är fullsmockad med allt man kan behöva inför uppträdanden! Jag har även hittat och köpt orientalisk inredning såsom kuddfodral och affischer.
  • Ida W
    Ida W skrev om Layali
    Väldigt duktiga lärare, härlig stämning mellan elever samt lärare.
    Det är även väldigt fint och fräscht + mysig inredning på skolan.

Elevshowerna är alltid lika spännande och fantastiska.
  • Eftichia V
    Eftichia V skrev om Layali
    Bästa magdans skolan. Alla är så trevliga och snälla.
  • Johanna
    Johanna skrev om Layali
    Riktigt bra dansskola!Lärarna är duktiga och upplägget riktigt bra. Håll utkik efter elevshowerna.
  • Susanna R
    Susanna R skrev om Layali
    Roligt och lärorik. Glada och trevliga lärare! Nyttiga övningar. Bra tips och förklaringa till olika rörelser! Roligt!!!
  • Cecilia R
    Cecilia R skrev om Layali
    Det är trevliga lokaler, bra stämning och fantastiska lärare. Det enda som skulle höja lokalen något vore om det fanns en dusch på en mer privat plats. Att dansa på Layali har inte bara hjälpt mig att komma i form och få en glädjefylld koppling till min kropp utan det har även höjt min sinnesstämning generellt över alla dygnets timmar.
  • Eva W
    Eva W skrev om Layali
    Varm atmosfär - känner sig välkommen oavsett ålder, kunskapsnivå etc, proffsiga lärare, trevliga lokaler
  • Åsa L
    Åsa L skrev om Layali
    En oas av dansglädje och gemenskap! Jag är så glad att jag hittat dit!
  • Matilda-Benedicta H
    Matilda-Benedicta H skrev om Layali
    Grym dansskola! många olika stilar och variation inom de olika stilarna, man lär sig något nytt varje lektion!
    lärarna, eleverna och personalen är alla helt underbara!
    Spenderar mer tid på dansskolan än vad jag gör hemma!
    Världens bästa ställe!
  • Maria50 S
    Maria50 S skrev om Layali
    Genom åren har jag följt all dans på Layali på proffs- och elevföreställningar. Jag blir alltid väldigt väl bemött i lokalen och på shower. Gammal som ung är välkommen. Det är roligt att se eleverna utvecklas från år till år och också att många elever verkar mycket engagerade genom att de går på många klasser av olika stilar. Jag ser fram emot att ta med mitt tantgäng och gå och njuta på nästkommande elevshow på Dieselverkstaden.
  • Fanny
    Fanny skrev om Layali
    Otrevliga ägare. Verkar som en fin skola på ytan, men bemötandet är riktigt dålig och en otrevlig hierarki märks på de högre nivåerna.
    Lärarna är inte personliga och ger varken uppmuntran eller positiv kritik. Flera är opedagogiska.
    Bra lokal dock.
  • Christel N
    Christel N skrev om Layali
    Välutbildade lärare, trevlig stämning, snygg studio som ligger vid Odenplan. Alla åldrar, alla nivåer. Tveka inte att börja dansa, ett superhärligt sätt att få motion o glädje. Aldrig för sent, jag började strax innan jag blev 50 år!

Dalagatan 64, 113 24 Stockholm