Layali

Layali

Ring 08-522 994 00 www.orientaliskdans.se
4.0

Layali är en dansskola i centrala Stockholm som håller kurser i orientalisk dans/magdans, bollywood, tribal och persisk dans. Öppettiderna nedan gäller för reception och butik under termin.

21 omdömen om Layali

Anna ingeborg margareta S

Älskar Layali - har gått i många år och man lär sej massor och har såååå kul under tiden.Seriösa, välutbildade lärare alltid.

A
Skrev om Layali

Jag är så otroligt ledsen och besviken på Layali. När jag började på Layali för flera år sedan verkade det vara en bra och seriös skola. Dock visade sig en annan, mycket skrämmande sida under ytan när man kommit upp på högre nivå. Det är bara vissa, i förväg utvalda personer, som får vara med på Layali. Dessa personer får varken vara för duktiga eller för ambitiösa, det verkar som att ledarna på skolan blir obekväma då. De duktiga dansarna väljs systematiskt bort och ledningen har inga problem med att komma med...

Mimimi
Skrev om Layali

Jäklar... Jag hittade just den här sidan och läste Xiooos recension från 2013. Shit - inget har förändrats! Jag har dansat på Layali i några år och alltid hoppats att det skulle bli bättre - men det blir bara sämre när man kommer upp i de högre nivåerna. Det märks att det är vissa tjejer (som är väldigt bra kompis med lärarna) som är 'inne' och regerar över hela dansskolan. De pratar med de tjejer de gillar, och ignorerar alla andra. Skolan höll auditions förra året för förberedande showgruppen - men bara tog in just...

Elisabeth

Gick tribal för nybörjare och tycker att det var en härlig miljö och omtänksamma, duktiga lärare!

em45 e
Skrev om Layali

Har dansat ett par terminer hos layali och tycker att det generellt är en bra skola men som många andra här så upplever jag också att det finns en skum hierarki mellan ägan och eleverna.

Viki
Skrev om Layali

Älskar Layali! Det här är verkligen en professionell dansskola med duktiga och inspirerande lärare, härlig stämning och en stor variation av olika danskurser för alla smaker. Skolan har även en dansshop som säljer otroligt fina magdanskläder och smycken av fin kvalité till bra priser. Layali är helt klart den bästa magdansskolan i Stockholm.

Ciao  I
Skrev om Layali

Ja gillade inte den här dansskolan så mycke. Har provat de flesta i Stockholm eftersom ja verkligen gilla den här stilen av dans. Men i Layali var det inte trevligt stämning. Ja tycker mera om när lärarna och alla eleverna är glada och alla kan prata mer och ha de trevlig. Min kompis och jag ska gå till andra skolor och dansa istället för vi trivdes inte på layaliskolan. tyvärr!!!!

Kamilla P

Jag har dansat på Layali i många år och är även medlem i showgruppen Layali. Är så otroligt tacksam till min vän som introducerade dansen till mig, sen dess har jag varit fast! Skolan har fantastiska, proffsiga lärare och härliga engagerade elever! Jag kan varmt rekommendera skolan till alla som älskar dans! Fantastisk atmosfär och älskar att sitta o prata med alla danskamrater mellan klasserna! Känns som att jag bor där ibland!

Xiooo K
Skrev om Layali

Jag har länge dansat på dansskolan Layali, och även varit medlem i showgruppen Layali. Skolan har ett bra centralt läge och flera riktigt duktiga lärare. Dock existerar en skrämmande hierarki bland skolans lärare och de avancerade eleverna. Det var många med mig som slutade på skolan av den anledningen, en obehaglig stämning av att alla inte är lika värda. Inom showgruppen och dess ledare är härskartekniker vanliga, ledaren förminskar gärna kritik till obetydligheter och får den som har en åsikt att känna sig löjlig och...

Svar från Layali

Det var precis det samtalet jag och flera med mig efterlyste under min tid på skolan, men inte fick. Nu har jag tack och lov återfunnit förlorad dansglädje, stolthet över min kropp och en självkänsla som gick förlorad under min tid hos er. Jag är därför inte längre i behov av just det samtalet, men hoppas att det i fortsättningen erbjuds de som behöver det som ännu är elev/showgruppsmedlem hos er. För övrigt har jag valt att vara anonym, då jag upplevt att kritik inte mottagits väl under tidigare år, och vill inte riskera...

Matilda H

Bästa dansskolan i Stockholm! Lärarna är så otroligt duktiga och de gör så så sjukt snygga koreografier. Stämningen på skolan är trevlig och mysig likaså inredningen. Hafflorna och elevshowerna är något man verkligen inte får missa, wow säger jag bara! Vilka shower! Den lilla butiken är fullsmockad med allt man kan behöva inför uppträdanden! Jag har även hittat och köpt orientalisk inredning såsom kuddfodral och affischer.

Ida W
Skrev om Layali

Väldigt duktiga lärare, härlig stämning mellan elever samt lärare. Det är även väldigt fint och fräscht + mysig inredning på skolan. Elevshowerna är alltid lika spännande och fantastiska.

Eftichia V

Bästa magdans skolan. Alla är så trevliga och snälla.

Johanna
Skrev om Layali

Riktigt bra dansskola!Lärarna är duktiga och upplägget riktigt bra. Håll utkik efter elevshowerna.

Susanna R

Roligt och lärorik. Glada och trevliga lärare! Nyttiga övningar. Bra tips och förklaringa till olika rörelser! Roligt!!!

Cecilia R

Det är trevliga lokaler, bra stämning och fantastiska lärare. Det enda som skulle höja lokalen något vore om det fanns en dusch på en mer privat plats. Att dansa på Layali har inte bara hjälpt mig att komma i form och få en glädjefylld koppling till min kropp utan det har även höjt min sinnesstämning generellt över alla dygnets timmar.

Eva W
Skrev om Layali

Varm atmosfär - känner sig välkommen oavsett ålder, kunskapsnivå etc, proffsiga lärare, trevliga lokaler

Åsa L
Skrev om Layali

En oas av dansglädje och gemenskap! Jag är så glad att jag hittat dit!

Matilda-Benedicta H

Grym dansskola! många olika stilar och variation inom de olika stilarna, man lär sig något nytt varje lektion! lärarna, eleverna och personalen är alla helt underbara! Spenderar mer tid på dansskolan än vad jag gör hemma! Världens bästa ställe!

Maria50 S

Genom åren har jag följt all dans på Layali på proffs- och elevföreställningar. Jag blir alltid väldigt väl bemött i lokalen och på shower. Gammal som ung är välkommen. Det är roligt att se eleverna utvecklas från år till år och också att många elever verkar mycket engagerade genom att de går på många klasser av olika stilar. Jag ser fram emot att ta med mitt tantgäng och gå och njuta på nästkommande elevshow på Dieselverkstaden.

Fanny
Skrev om Layali

Otrevliga ägare. Verkar som en fin skola på ytan, men bemötandet är riktigt dålig och en otrevlig hierarki märks på de högre nivåerna. Lärarna är inte personliga och ger varken uppmuntran eller positiv kritik. Flera är opedagogiska. Bra lokal dock.

Christel N

Välutbildade lärare, trevlig stämning, snygg studio som ligger vid Odenplan. Alla åldrar, alla nivåer. Tveka inte att börja dansa, ett superhärligt sätt att få motion o glädje. Aldrig för sent, jag började strax innan jag blev 50 år!