Leos Hushållsservice

Läs vad 7 kunder tycker om Leos Hushållsservice

• 2020-06-25

Hans Peter Michael M skrev om Leos Hushållsservice
    Varning blufföretag!

För en månad sedan köpte vi en diskmaskin från Leos som inte fungerade. Det var krångligt att påtala detta då de lagt ut ett nummer på sin hemsida som inte är i bruk. Då vi till slut fick kontakt skulle de komma och titta på/alternativt byta maskinen. Vi fick då en annan maskin, som också visade sig vara trasig. Vi ville då häva köpet, men företaget hävdar att det inte går att få pengarna tillbaka vid köp av begagnade varor. Detta strider mot Konsumentköplagen och jag är inte förvånad att se att företaget redan tidigare anmälts till ARN. Jag önskar att vi läst de omdömen företaget fått på reco.se och kan bara instämma i klagokören - köp INTE här! Läs mer
  • 2020-06-25

ARBER M skrev om Leos Hushållsservice
    Köpte en diskmaskin samt kylskåp till mycket bra pris av märket Siemens. Beställde hemleverans, fick mina vitvaror förvånansvärt hem mycket snabbare än förväntat samt bra service då det ingick snabb och smidigt installation. Bra pris, bra märken, rekommenderas starkt!! Läs mer
  • 2018-12-14

Eric E skrev om Leos Hushållsservice
    Småsnål och omedgörlig.
    Mitt råd: Handla någon annanstans. Läs mer
  • 2018-10-21

Gustaf H skrev om Leos Hushållsservice
    VARNING SKIT / BLUFF FÖRETAG. Köpte 2 torktumlare och 2 Mielemaskiner via blocket hos dem. Reklamerade dagen efter då skiten läcker. Klagar ttill Blocket och då skall han återköpa. Sedan "kan jag dra åt helvete för jag skapat skit för dem på Blocket". Tredje gången skall han hämta men vill ha 800 SEK. Sedan tvärvägrar han att hämta. Svåra att nå på telefon och otrevliga i SMS. Så nu blir det en stämning i domstol för brott mot distansavtals och köplagen. Lägger ut domen på nätet sedan. Läs mer
  • Andreas

2018-09-30

Andreas skrev om Leos Hushållsservice
    Kanske ok att handla grejer här, det vet jag inget om. Flyttade nyligen in i ett hus med en tvättmaskin från Leos och när den gick sönder blev jag glatt överraskad över att där enligt kvitto var en månad kvar på garantin.

Har nu försökt få dom att komma och laga maskinen i ett par veckor utan resultat. Dom lovar vid varje samtal att återkomma efter att ha pratat med reparatören, men ringer aldrig tillbaka. Har nu tröttnat och åkt och köpt en ny maskin från en seriös firma.

Undvik till varje pris. Läs mer
  • Roberth F

2018-09-06

Roberth F skrev om Leos Hushållsservice
    VARNING, HANDLA ALDRIG HÄR, Sämsta skitföretag som finns, dom sålde mig trasig kyl o frys i maj, nu är det september har fortfarande inte fått varken ny kyl/frys eller pengarna tillbaka, har ringt o skrivit till dom alldeles för många gånger men händer inte ett skit Läs mer
    2018-09-12 Manol M svarar Roberth F
    hej
    jag vet inte vem du e kan du skriva upp din tel eller ringa oss så vi kan ta och lösa problemet.mvh Leo
    2018-09-12 Roberth F svarar Manol M
    Så jävla trött på er, vill inte ha med er att göra längre, har köpt av annan seriös handlare, skiter i er oseriösa jävla bluff affär som blåser kunder
    2018-09-13 Manol M svarar Roberth F
    så som du skriver vi misstänker att det är du som e en bluffare som har fått pengar av nån annan firma bara för att skriva så.du berättar inte vem du e vad du har köpt var har du kvittensen du har fått av oss ingenting.bli vuxen och stå för det du skriver mvh Leo
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Oscar B

2016-11-06

Oscar B skrev om Leos Hushållsservice
    Sålde trasig spis och sköt på reparationen en månad. Efteråt det var villkoret att man själv transporterar tillbaka spisen till Staffanstorp för reparation. Repor efter leverans. Alla glödlampor trasiga. Oseriöst. Läs mer