Leos Hushållsservice

Bolaget säljer begagnade hushållsmaskiner

9 omdömen om Leos Hushållsservice

Lars Göran P
Skrev om Leos Hushållsservice

De lovar att återkomma men gör det inte. Jag har pratat med dom tre gånger och de har lovat att kolla upp saker och sedan återkommer de inte. Tyvärr, ingen bra affärsstrategi.

Jan-Eric H

Köpte en Bosch diskmaskin. Fungerar utan anmärkning Mycket nöjd med mitt köp

Hans Peter Michael M
Skrev om Leos Hushållsservice

Varning blufföretag! För en månad sedan köpte vi en diskmaskin från Leos som inte fungerade. Det var krångligt att påtala detta då de lagt ut ett nummer på sin hemsida som inte är i bruk. Då vi till slut fick kontakt skulle de komma och titta på/alternativt byta maskinen. Vi fick då en annan maskin, som också visade sig vara trasig. Vi ville då häva köpet, men företaget hävdar att det inte går att få pengarna tillbaka vid köp av begagnade varor. Detta strider mot Konsumentköplagen och jag är inte förvånad att se att företaget...

ARBER M
Skrev om Leos Hushållsservice

Köpte en diskmaskin samt kylskåp till mycket bra pris av märket Siemens. Beställde hemleverans, fick mina vitvaror förvånansvärt hem mycket snabbare än förväntat samt bra service då det ingick snabb och smidigt installation. Bra pris, bra märken, rekommenderas starkt!!

Eric E
Skrev om Leos Hushållsservice

Småsnål och omedgörlig. Mitt råd: Handla någon annanstans.

Gustaf H
Skrev om Leos Hushållsservice

VARNING SKIT / BLUFF FÖRETAG. Köpte 2 torktumlare och 2 Mielemaskiner via blocket hos dem. Reklamerade dagen efter då skiten läcker. Klagar ttill Blocket och då skall han återköpa. Sedan "kan jag dra åt helvete för jag skapat skit för dem på Blocket". Tredje gången skall han hämta men vill ha 800 SEK. Sedan tvärvägrar han att hämta. Svåra att nå på telefon och otrevliga i SMS. Så nu blir det en stämning i domstol för brott mot distansavtals och köplagen. Lägger ut domen på nätet sedan.

Andreas
Skrev om Leos Hushållsservice

Kanske ok att handla grejer här, det vet jag inget om. Flyttade nyligen in i ett hus med en tvättmaskin från Leos och när den gick sönder blev jag glatt överraskad över att där enligt kvitto var en månad kvar på garantin. Har nu försökt få dom att komma och laga maskinen i ett par veckor utan resultat. Dom lovar vid varje samtal att återkomma efter att ha pratat med reparatören, men ringer aldrig tillbaka. Har nu tröttnat och åkt och köpt en ny maskin från en seriös firma. Undvik till varje pris.

Roberth F
Skrev om Leos Hushållsservice

VARNING, HANDLA ALDRIG HÄR, Sämsta skitföretag som finns, dom sålde mig trasig kyl o frys i maj, nu är det september har fortfarande inte fått varken ny kyl/frys eller pengarna tillbaka, har ringt o skrivit till dom alldeles för många gånger men händer inte ett skit

Svar från Leos Hushållsservice

hej jag vet inte vem du e kan du skriva upp din tel eller ringa oss så vi kan ta och lösa problemet.mvh Leo

Oscar B
Skrev om Leos Hushållsservice

Sålde trasig spis och sköt på reparationen en månad. Efteråt det var villkoret att man själv transporterar tillbaka spisen till Staffanstorp för reparation. Repor efter leverans. Alla glödlampor trasiga. Oseriöst.