Alla kategorier Dator Örebro Örebro Lessmore Sverige AB

Engelbrektsgatan 26, 702 12 Örebro — Visa karta

Läs vad 9 kunder tycker om Lessmore Sverige AB

• Christofer E
    Christofer E skrev om Lessmore Sverige AB
    Usel kundtjänst. Oetiska avtal. Svåra att bli av med!
    Om det är ngn som gått upp mot dem i tingsrätten angående avslut av tjänst kan ni väl ta kontakt med mig. Funderar att gå till ting med den här.
  • Mikael T
    Mikael T skrev om Lessmore Sverige AB
    Vill passa på och varna för detta företag. Lessmore är ett företag som lever på att lura till sig och binda upp "kunder". De skapar vägar in till sitt system genom att erbjuda ett fritt år. Vad man missar är att innan friåret har löpt ut, måste man säga upp sig senast tre månader innan. Mitt företag har aldrig använt deras tjänster men tvingas betala för ett extra år. Se till att få en skriftlig bekräftelse på er uppsägning om ni råkar ut för dem!
  • Filip Å
    Filip Å skrev om Lessmore Sverige AB
    Har själv blivit lurad att prenumerera ett extra år för att jag inte sagt upp prenumerationen i tid. I efterhand har jag sedan fått kravbrev, påminnelser innan fakturorna gått ut. Jag är äntligen av med Lessmore nu men häromveckan trillade ett brev ner i brevlådan med en påminnelse om en faktura från början av 2013 på en frakt de säger jag köpt. Problemet är dock att slutavräkning är gjord och allt är betalt till Lessmore.

Jag höjer ett varningens finger för att ens utnyttja någon av deras tjänster, det kostar mer än det smakar.

VARNING för lessmore.
    Mikael T gillar detta
  • Sebastian M
    Sebastian M skrev om Lessmore Sverige AB
    Har haft liknande upplevelser av Lessmore som i tidigare kommentarer. Tredubbling av priset där "aviseringen" var att de ändrat informationen i villkoren som medföljer alla deras mail.
    Vem lusläser villkoren i varje mail? Riktigt fult spel!
    Efter påtryckningar och mycket tjat med kundtjänst fick jag gå tillbaka till den lägre avgiften. Det kan alltså vara värt att ligga på ifall man råkat ut för något liknande.
  • Tim W
    Tim W skrev om Lessmore Sverige AB
    Värdelös kundtjänst och jag föreslår pluskontot.se istället. Hade samma problem med en faktura som andra skrivit. Hörde av mig så fort jag fick den att jag ville avsluta tjänsten och fick svar tillbaka: "Är det någon leverantör osm misskötts sig,återkom gärna". orkade inte svara utan fick istället en faktura från inkasso på 3000kr för en tjänst jag inte använder men var tvungen att betala.
  • ricard v
    ricard v skrev om Lessmore Sverige AB
    Ville avsluta tjänsten 2011-08-15 pga att jag inte har nån användning av den. Kostade 750:- för o bli medlem förra året, nu dimper det ner en räkning på 2813:-. Ringer då och får tag på en otrevlig kundtjänst som säger att "tyvärr så kan jag inte avsluta ditt konto för uppsägningstiden tar 3månader, men betala in fakturan så slipper vi skicka den vidare". PASSA ER Jäv.... NOGA FÖR LESSMORE!!!!!
    Filip Å gillar detta
  • Anders K
    Anders K skrev om Lessmore Sverige AB
    Ändrar min rekommendation här beroende på samma anledning som tidigare talare. Stenhårda på tremånaders regeln och fakturan dyker upp en månad innan utgång och dom är helt rabiata på att man skall betala. Jag meddelade när fakturan kom i maj att jag inte längre villa nyttja deras tjänster och fick ett svar med ett erbjudande som jag ignorerade då jag trodde att dom var läskunniga. Efter en månad kom ett kravbrev och nu ligger det hos inkasso och dom svarar helt enkelt "Det går inte." när man försöker meddela att man inte tänker betala och inte heller vill vara med. Dock är deras tjänst bra och det är bra avtal man får men skall ju ha nytta av det för att det skall vara värt det.

Kundnöjdhet är det som kommer få företag att gå långt och det gäller även de som inte är kunder längre. Snygga avslut är viktigt.
  • Jan L
    Jan L skrev om Lessmore Sverige AB
    Sparar otroligt mycket pengar på att använda lessmores avtal istället för att förhandla fram egna. Sen att det är en mycket användarvänlig och funktionell sajt som gör det otroligt enkelt att bland annat ta upplysningar eller skicka att skicka med DHL gör inte saken sämmre. Sparar in nästan 40% av min fraktkostnad genom Lessmore
  • Michael K
    Michael K skrev om Lessmore Sverige AB
    Bedrövlig kundtjänst och helt orimliga avtalsvillkor! Skriver man på för ett år måste man säga upp avtalet minst 3 månader innan avtalets utgång. Självklart dyker den nya fakturan upp 1-2 månader innan året är slut och man sitter fast för ytterligare ett år. Riktigt oseriöst! Dessutom visar företaget ingen som helst förståelse för det oetiska i detta förfaringssätt när man kontaktar dem.

Engelbrektsgatan 26, 702 12 Örebro