Lessmore Sverige AB

1.4

18 omdömen om Lessmore Sverige AB

Nils G
Skrev om Lessmore Sverige AB

Akta er för Lessmore! När man blir medlem i Företagareförbundet Fria Företagare så blir man automatiskt medlem i Lessmore, som sedan ringer och tjatar om att uppgradera. För mig som liten enskild företagare så hade jag bättre rabatter på OKQ8 än vad de kunde erbjuda. Trygg-Hansa skrattade åt mig när jag bad om lägre premie via Lessmore. Lika med säljaren på El-Giganten när ny TV skull köpas. Så jag hade ingen användning av dem. Första...

Daniel
Skrev om Lessmore Sverige AB

När jag blev kontaktad av Lessmore så lovade säljaren att abonnemanget på ett år INTE skulle förlängas automatiskt, det var en av premisserna som gjorde att jag provade gå med, Men ett år senare kommer en faktura och jag ringer och säger att jag inte vill fortsätta. Men till svar får jag att jag måste betala ett år till och att ett sådant löfte inte finns eller står i deras avtal. Kan inte rekommendera dem i något avseende!

Stefan N
Skrev om Lessmore Sverige AB

Påstår sig förhandla fram bra priser till sina medlemmar men har fullt upp med att fylla sina fickor! Frakterna är betydligt dyrare än vad de är annars, de andra rabatterna jag har tittat på är marginella och sådana vem som helst får som orkar engagera sig lite. Tar dessutom inte ansvar när de gjort fel. En gång medlem, aldrig mer medlem!

Daniel gillar detta
billy l
Skrev om Lessmore Sverige AB

En bra tjänst för småföretagare. Gillar idén om att man kan spara på sina befintliga kostnader. Man får allt samlat på ett och samma ställe.

Kerstin H
Skrev om Lessmore Sverige AB

är man medlem i Företagareförbundet fria företagare så blir man automatiskt gretis medlem i Lessmore, bara det att dom ringer och gör ett avtal med folk ändå så man får betala dubbelt.

Johan
Skrev om Lessmore Sverige AB

Vi har också sagt upp vårt abonnemang. De verkade mest intresserade av att få in sin månadsavgift istället för att jag som kund skulle kunna få billigare avtal. Jag har surfat runt för att se om det fanns liknande tjänster att nyttja och jag hittade www.sparis.nu De har ett par fina samarbetspartner som man kan spara en hel del pengar på. Det bästa av allt är att det är gratis! Jag ringde och kollade så jag inte skulle riskera bli lurad och debiterad i efterhand. Väldigt trevlig och seriös personal som dessutom försäkrade...

Stefan N gillar detta
Henrik K
Skrev om Lessmore Sverige AB

Grymt oseriösa, vi ringde och sa upp avtalat för 1 år-sedan men nu dök fakturan för 2018 upp och då kontaktade vi dem men dom påstår att dom inte har några uppgifter om att vi kontaktat dem för 1 år-sedan och måste därför betala ytterligare 1 år. Är väl inte vårat fel att dom inte har koll? lurendrejeri så det skriker om det.

Christian S
Skrev om Lessmore Sverige AB

Finns flera företag som erbjuder samma tjänster som Lessmore som INTE har uppsägningstid och vissa är till och med billigare. Tyvärr spelar det ingen roll om Lessmores samarbetspartners inte fullföljer vad dem lovar och du då inte kan fortsätta använda Lessmore. För det finns inget viktigare för Lessmore att hålla vid 3månaders uppsägningsregeln.

Christofer E
Skrev om Lessmore Sverige AB

Usel kundtjänst. Oetiska avtal. Svåra att bli av med! Om det är ngn som gått upp mot dem i tingsrätten angående avslut av tjänst kan ni väl ta kontakt med mig. Funderar att gå till ting med den här.

Mikael T
Skrev om Lessmore Sverige AB

Vill passa på och varna för detta företag. Lessmore är ett företag som lever på att lura till sig och binda upp "kunder". De skapar vägar in till sitt system genom att erbjuda ett fritt år. Vad man missar är att innan friåret har löpt ut, måste man säga upp sig senast tre månader innan. Mitt företag har aldrig använt deras tjänster men tvingas betala för ett extra år. Se till att få en skriftlig bekräftelse på er uppsägning om ni råkar ut för dem!

Filip Å
Skrev om Lessmore Sverige AB

Har själv blivit lurad att prenumerera ett extra år för att jag inte sagt upp prenumerationen i tid. I efterhand har jag sedan fått kravbrev, påminnelser innan fakturorna gått ut. Jag är äntligen av med Lessmore nu men häromveckan trillade ett brev ner i brevlådan med en påminnelse om en faktura från början av 2013 på en frakt de säger jag köpt. Problemet är dock att slutavräkning är gjord och allt är betalt till Lessmore. Jag höjer ett varningens finger för att ens utnyttja någon av deras tjänster, det kostar mer än det smakar. VARNING för lessmore.

Mikael T gillar detta
Sebastian M
Skrev om Lessmore Sverige AB

Har haft liknande upplevelser av Lessmore som i tidigare kommentarer. Tredubbling av priset där "aviseringen" var att de ändrat informationen i villkoren som medföljer alla deras mail. Vem lusläser villkoren i varje mail? Riktigt fult spel! Efter påtryckningar och mycket tjat med kundtjänst fick jag gå tillbaka till den lägre avgiften. Det kan alltså vara värt att ligga på ifall man råkat ut för något liknande.

Tim W
Skrev om Lessmore Sverige AB

Värdelös kundtjänst och jag föreslår pluskontot.se istället. Hade samma problem med en faktura som andra skrivit. Hörde av mig så fort jag fick den att jag ville avsluta tjänsten och fick svar tillbaka: "Är det någon leverantör osm misskötts sig,återkom gärna". orkade inte svara utan fick istället en faktura från inkasso på 3000kr för en tjänst jag inte använder men var tvungen att betala.

ricard v
Skrev om Lessmore Sverige AB

Ville avsluta tjänsten 2011-08-15 pga att jag inte har nån användning av den. Kostade 750:- för o bli medlem förra året, nu dimper det ner en räkning på 2813:-. Ringer då och får tag på en otrevlig kundtjänst som säger att "tyvärr så kan jag inte avsluta ditt konto för uppsägningstiden tar 3månader, men betala in fakturan så slipper vi skicka den vidare". PASSA ER Jäv.... NOGA FÖR LESSMORE!!!!!

Filip Å gillar detta
Anders K
Skrev om Lessmore Sverige AB

Ändrar min rekommendation här beroende på samma anledning som tidigare talare. Stenhårda på tremånaders regeln och fakturan dyker upp en månad innan utgång och dom är helt rabiata på att man skall betala. Jag meddelade när fakturan kom i maj att jag inte längre villa nyttja deras tjänster och fick ett svar med ett erbjudande som jag ignorerade då jag trodde att dom var läskunniga. Efter en månad kom ett kravbrev och nu ligger det hos inkasso och dom svarar helt enkelt "Det går inte." när man försöker meddela att man inte...

Jan L
Skrev om Lessmore Sverige AB

Sparar otroligt mycket pengar på att använda lessmores avtal istället för att förhandla fram egna. Sen att det är en mycket användarvänlig och funktionell sajt som gör det otroligt enkelt att bland annat ta upplysningar eller skicka att skicka med DHL gör inte saken sämmre. Sparar in nästan 40% av min fraktkostnad genom Lessmore

Michael K
Skrev om Lessmore Sverige AB

Bedrövlig kundtjänst och helt orimliga avtalsvillkor! Skriver man på för ett år måste man säga upp avtalet minst 3 månader innan avtalets utgång. Självklart dyker den nya fakturan upp 1-2 månader innan året är slut och man sitter fast för ytterligare ett år. Riktigt oseriöst! Dessutom visar företaget ingen som helst förståelse för det oetiska i detta förfaringssätt när man kontaktar dem.