Lewéns – Totalentreprenör

Mallslingan 22, 187 66 Täby — Visa karta

Lewéns Totalentreprenör startades 1994 av Håkan Lewén som ett golvföretag och har under åren utvecklats till att nu vara ett totalentreprenads-företag inom byggnation. Våra beställare är kommuner, fastighetsbolag, stora byggföretag och privatpersoner.

Idag består företaget av över 30 personer med stor kunskap inom byggbranschen. Vi har egna snickare, målare, mattläggare, och plattsättare samt personer inom puts och mur vilket leder till en smidigt och enkel byggprocess med bra samarbete och snabba beslutsvägar, vilket är viktigt för ett smidigt projekt.

Läs vad 22 kunder tycker om Lewéns – Totalentreprenör

• 2019-09-30

Henrik L skrev om Lewéns – Totalentreprenör
    Det har varit en trög igångkörning men det blir bättre och bättre. Lite skakig fakturering. Den följer inte ramavtalet fullt ut Läs mer
    2019-10-02 Viktor K svarar Henrik L
    Tack för kommentaren, Henrik.
    Ni kommer märka ytterligare förbättringar inom en snar framtid nu när vi äntligen tillsatt får kalkyltjänst. Det frigör mer tid för projektledarna som saknats.
    Om du inte får återkoppling direkt gällande frågor så kontakta gärna mig direkt!

• 2019-07-17

Anna-lisa J skrev om Lewéns – Totalentreprenör
    Företaget hade uppdraget att bygga en spaljé i min trädgård..Vi kom överens om modell och placering på plats..jag fick förslag om utformningen..jättebra samarbete..verkade skickliga snickare..jag litade på dem ..resultatet blev utmärkt..allt hade varit 100 procent men drogs ner av följande:
    jag fick påminna företaget ett par gånger om fakturan..den kom så småningom..med mycket kort betalningstid vilket jag inte observerade på en gång..jag betalade naturligtvis men med 1 dags försening. Jag fick snabbt en påminnelse med hot om tilläggsbetalning.
    Vi har senare klarat av detta utan extra avgift för mig.

Jag är faktiskt fortfarande förargad o besviken över att företaget inte bättra bevakar fakturahanteringen,att de inte kontrollerar praktiska postgången vid helger och att man " hade mage " att skicka påminnelse med hot till mig som påminde dem tidigare om att jag inte fått någon faktura direkt efter avslutat jobb..jag är tveksam om jag vill anlita dem igen..vilket jag faktiskt har tänkt göra tidigare. Läs mer
    2019-10-02 Viktor K svarar Anna-lisa J
    Hej Anna-lisa,
    Tack för din recension och roligt att du är nöjd med spaljen!

Gällande fakturan så ser jag att den inte skickades direkt när jobbet var klart utan dröjde ett tag. Jag ser däremot inte att vi ska ha skickat någon påminnelse.
    Jag ska kontrollera detta och göra nödvändiga förändringar i våra rutiner kring fakturering och påminnelsehantering.

Tack igen för feedbacken!

Uppdatering:
    Hej igen,
    Jag har kollat upp detta tidigare men hittade inte denna funktion i Reco för att kunna svara förens nu.
    Det stämmer att påminnelsen gick iväg för tidigt, vi hade fel inställning i vårt system.
    Detta ska nu vara åtgärdat. Tack!
  • 2018-11-12

Susan S skrev om Lewéns – Totalentreprenör
    Fantastiskt!
    Helt underbara!
    Rekommenderas väldigt varmt! Läs mer
  • 2018-11-12

Leila B skrev om Lewéns – Totalentreprenör
    Ganska grundläggande denna gång - trätrallar på fram- och baksidan av huset. Men tidigare positiva erfarenheter genom andra jobb (då inomhus) gör att jag kan ha ett bredare perspektiv. Och har alltid varit nöjd! Läs mer
  • 2018-10-03

Pether K skrev om Lewéns – Totalentreprenör
    Den totala upplevelsen 👍 mycket bra
    Raimo som sammordnare 👍
    Mvh Pether Läs mer
  • 2018-09-29

Anette L skrev om Lewéns – Totalentreprenör
    Mindre ombyggnation - uppsättning av vägg.
    Fungerade helt enligt förväntningarna. Läs mer
  • 2018-09-28

Jan K skrev om Lewéns – Totalentreprenör
    Nytt innertak, målningsarbete, el-arbete.
    Utmärkt bemötande och god analys och offert.
    Företaget levde upp till alla förväntningar. Mycket bra killar som utförde arbetet.
    Jättebra rakt igenom och även efteråt vid frågor. Läs mer
  • 2018-09-27

Johan W skrev om Lewéns – Totalentreprenör
    Proffsiga hantverkare.
    Höll tiderna och bra kommunikation.
    / Johan Läs mer

Henrik H skrev om Lewéns – Totalentreprenör
    Invändig renovering med byte av golv till trägolv, nytt kök, målning , mm. samt byggnation av stor altan.
    Kundvänliga och serviceinriktade. Kunskap med bra tips och rekommendationer. Noggranna.
    Kan rekommendera starkt Läs mer

Tony H skrev om Lewéns – Totalentreprenör
    Mattläggning i 23st trapphus.
    Bra mottagande utav säljrepresentant och bra utförande utav hantverkare.
    Allt enligt förväntningarna. Läs mer

Hans B skrev om Lewéns – Totalentreprenör
    Bygge av miljöstation, fixat en vattenskada, iordningställande av förrådsutrymme...
    Bemötandet är proffsigt och jag fick det bemötande jag väntade mig.
    Jag gillar Lewe’ns för att man får raka besked direkt. Läs mer
  • 2016-11-22

Peter E skrev om Lewéns – Totalentreprenör
    Väldigt bra bemötande, ärliga, seriösa. Häll sig till offerten och var tydliga när det tillkom ytterligare kostnader. Har använt dem flertalet gånger. Läs mer
  • Mercedes W

2016-10-24

Mercedes W skrev om Lewéns – Totalentreprenör
    Vi har renoverat hela vårt hus under 5 år, de sista tre åren via Lewéns Golv och Vägg. Vi har höga krav och varit väldigt noggranna med att välja inom företaget de hantverkarna som vi hade bäst erfarenhet av. Det var ett av villkoren i anbuden. Alla "våra" hantverkare från första företaget hade flyttat över till Lewén. Det har dock inte fungerat till hundra procent det sista året då en av hantverkarna hade bytts ut och detta utan att vi blev informerade om det i förväg. Vad gäller snickeriet är vi inte lika nöjda med resultatet som tidigare år. Detta är skälet till att betyget sänks. Vad gäller de andra åren är det en femma! Jag skulle rekommendera företaget dock men förbehåll. Vad gäller bemötande har det inte varit några problem men som sagt hade vi redan en etablerad kontakt med nyckelpersonerna innan Lewéns tid. Läs mer
  • 2016-10-21

Örjan E skrev om Lewéns – Totalentreprenör
    Bra bemötande, bra kommunikation med arbetsledare och personalsöm utförde arbetet. Läs mer
  • 2016-10-20

Britt-marie L skrev om Lewéns – Totalentreprenör
    Upplevde företaget mycket positivt. Hälsningar Britt-Marie Läs mer

Nasser H skrev om Lewéns – Totalentreprenör
    Vi är mycket tacksamma H.Lewens Golv &vägg .De monterade vårt kök.Vi fick mycket trevligt bemötande av ledningen och personalen (snickare,elektriker,rörmakare,målare,rörmakare).De är mycket duktiga och genomförde ett mycket kvalificerat arbete. Läs mer

Marcus A skrev om Lewéns – Totalentreprenör
    Bra service, tydlig fakturering och mycket bra utförande. Rekommenderas! Läs mer

Filipe C skrev om Lewéns – Totalentreprenör
    Mycket nogranna och kompetenta! Läs mer

Simon W skrev om Lewéns – Totalentreprenör
    Proffsigt, noggrant företag med hög servicekänsla och god kommunikation mot kund. Läs mer

Christer R skrev om Lewéns – Totalentreprenör
    Har anlitat företaget som leverantör till bostadsrättsförening under flera år. Vi har som privatpersoner anlitat företaget för renovering av lägenhet både in- och utvändigt, 2014-2016.
    Företaget har alltid levt upp våra förväntningar såväl när det gäller bemötande som kompetens. Läs mer

Björn H skrev om Lewéns – Totalentreprenör
    Väldigt bra och trevliga hantverkare Läs mer

Michael F skrev om Lewéns – Totalentreprenör
    HAr använt Lewéns flera gånger. Senast till renovering av tr sovrum med nya ytskikt, golv, tak, belysning och garderober. GOd rådgivning vid val av material och inredning. Mycket bra utfört arbete. Jobbar alltid hänsynsfullt, städar och damsuger efter alla moment. Alla är mycket kompetenta och effektiva. Dessutom trevliga! Timpriset kanske lite högre än de flesta, men effektiviteten och kvaliteten kompenserar mer än väl för det. Läs mer

Mallslingan 22, 187 66 Täby