Lewéns – Totalentreprenör

Lewéns Totalentreprenör startades 1994 av Håkan Lewén som ett golvföretag och har under åren utvecklats till att nu vara ett totalentreprenads-företag inom byggnation. Våra beställare är kommuner, fastighetsbolag, stora byggföretag och privatpersoner.

Idag består företaget av över 30 personer med stor kunskap inom byggbranschen. Vi har egna snickare, målare, mattläggare, och plattsättare samt personer inom puts och mur vilket leder till en smidigt och enkel byggprocess med bra samarbete och snabba beslutsvägar, vilket är viktigt för ett smidigt projekt.

Läs vad 42 kunder tycker om Lewéns – Totalentreprenör 2

2022-09-28 Insamlad av företaget
    Vår BRf anlitade Lewens för att göra en upprustning av våra tre entre’er. (Målning av väggar och dörrar, montering av hörnskydd, specialbyggd belysning ovan fastighetstavlor samt mindre kakelarbete.) Vi möttes av Ett proffessionellt bemötande av alla inblandade. Smidig process. Snyggt och prydligt under tiden arbetena utfördes och fantastiskt fint slutresultat.
    Härligt att läsa ert omdöme, Åsa!
    Kul att ni är nöjda, hoppas vi hörs om ni har fler projekt :)

2022-08-24 Insamlad av företaget
    Väldigt professionellt och vänligt bemötande, levererade över våra förväntningar på alla områden!
    Vad kul att höra att vi slår era förväntningar, Robert! :D Lewéns – Totalentreprenör
    2022-07-07 Insamlad av företaget
    Trevligt bemötande. Mkt kunnig och bra hantverkare. Bra kommunikation och bra planering av arbetet.
    Vi fick hjälp med att bygga en större altan.
    Tack Roland! Hoppas ni får en fin sommar med altanen! Lewéns – Totalentreprenör
    2022-06-16 Insamlad av företaget
    Lewens Totalentreprenör AB har jag anlitat många gånger! Alltid perfekt bemötande från A till Ö.
    Gör vad man lovar och gör det rätt! Det i särklass mest pålitliga företag jag anlitat! Passar alltid tider och utför i allt ett PERFEKT
    arbete! Denna gång: Total exteriör målning av min två-
    våningsvilla! Suveränt resultat!
    Jag är supernöjd! Mina varmaste rekommendationer! Vill du ha ett resultat som till 100% motsvarar dina berättigade förväntningar på ett perfekt utfört byggprojekt så anlita Lewens Totalentreprenör!
    All sakkunskap finns i företaget! Jag har lovat agera som referens om du vill veta mera. Hör av dig till Lewens så får du mina kontaktuppgifter!
    Sten Ö i Täby
    Tack för det fina omdömet, Sten!
    Trevlig sommar!
    2022-04-09 Insamlad av företaget
    -Tog några månader inledningsvis innan företaget svarade på mitt första mail men därefter har kontakten skett utan anmärkning.
    - Trevligt och bra bemötande från alla olika yrkesprofessioner under hela projektet
    -Har på ett bra sätt kunnat stämma av vartefter projektet löpt på och fått svar på mina frågor
    -Har jag velat ändra på några småsaker eller behövt lägga till något utöver innehållet i offerten så har det inte varit några problem
    -Skönt med totalentreprenör och bra kontakt med projektledaren.
    -Skulle varmt rekommendera detta företag till vänner och bekanta.
    -Är verkligen nöjd med mina nya carport/förråd/sovloft!
    Tack för att du tagit dig tid och lämnat ett omdöme Maria!
    Precis som du påpekar så har vi senaste 2 åren varit enormt överbelastade med nya förfrågningar som kommer in, detta har gjort att dialogen innan projektstart har blivit lidande.

Kul att du är nöjd med processen i övrigt!
    2022-04-07 Insamlad av företaget
    Snabba bud,från kontakt till färdigt. Mycket nöjd.
    Kul att ni är nöjda med badrummet, Jocke,
    Tack för att du lämnade ett omdöme!
    2022-03-13 Insamlad av företaget
    Byggde om vår altan. Tydlig tidplan med fast pris. Löste alla problem som uppstod under projektet. Trevliga och bra att ha att göra med.
    Tack för det fina omdömet Mattias! Lewéns – Totalentreprenör
    2022-02-17 Insamlad av företaget
    Vårat samarbete funkar toppen
    Tack för omdömet, Lisette! Lewéns – Totalentreprenör
    2021-12-27 Insamlad av företaget
    Bra dialog vid beställning av arbetet och utmärkt resultat av målning och tapetsering.
    Tack för omdömet, Astrid! Kul att du är nöjd med hallen! :) Lewéns – Totalentreprenör
    2021-12-02 Insamlad av företaget
    Jag är mycket nöjd med deras arbete och detas insatser under arbetets gång. De ör smidiga att arbets med, lyssnar och kommer med konstruktiva förslag till årgärder för att få det resultat som öbskas. Duktiga hantverkare som tänker före och planerar sitt arbete.

De har gjort flertal arbeten för mig, allt från större helhetsåtagande som att renovera en lägenhet, till mindre renoveringsåtgärder åtgärder som att byta ett köksgolv eller en innerdörr.
    Tack för omdömet, Marianne! Kul att ni är nöjda :) Lewéns – Totalentreprenör
    2021-12-02 Insamlad av företaget
    Vi hade en akut vattenskada på ett plåttak. Lewéns kunde ställa upp ganska snabbt och tog på sig jobbet att samordna byggare, elektriker, plåtslagare och målare. Samordningen fungerade bra och deras personal var trevliga att ha att göra med.

Projektet kördes på löpande räkning, eftersom det inte gick att överblicka omfattningen av takläckaget. Vi fick en prisuppskattning och hade sedan en löpande dialog med projektledaren. Projektet växte och därmed kostnaderna, men vi blev löpande förvarnade.
    Tack för recensionen, Gabriel! Lewéns – Totalentreprenör
    2021-11-30 Insamlad av företaget
    På ett förtroendefullt sätt höll företaget vad som utlovades. Mycket bra återkoppling. Kan rekommendera företaget. Arbetet avsåg inläggning av nytt golv.
    Tack för din recension, Torkel!
    2021-10-21 Insamlad av företaget
    Utmärkt bemötande med kunden i fokus.
    Allt utfört hantverksmässigt och med stor seriositet.
  • Åke B
    2021-10-18 Insamlad av företaget
    Bra som alltid. Kund sedan 90-talets början och
    Tack för det fina omdömet, Åke! Lewéns – Totalentreprenör
  • Lotta R
    2021-09-09 Insamlad av företaget
    Lewens kommer alltid på utsatt tid och det är enkelt att hålla dialog med dem. Alla anställda känns kompetenta och som goda representanter för bolaget.
    Har använt dem i många år, för alla typer av nybygge, renovering, kök, badrum, altan etc.
    Vid ett par tillfällen har saker och ting blivit fel och detta har alltid åtgårdats. Vid ett tillfälle uppstod ett fel i ett badrum som de renoverat 9,5 år tidigare och då de har 10 års garanti så åtgärdades detta utan vare sig tjat eller debitering.
    Lotta
    Tack för din recension Lotta!
    Hoppas vi hörs i framtiden!
    2021-08-19 Insamlad av företaget
    Kompetent och trevlig arbetsledning, duktiga och noggranna egna hantverkare samt bra nätverk av underleverantörer. Lewens totalrenoverade vårt sekelskifteshus, in- och utvändigt, byggde pool samt koordinerade gräv- och markarbeten.
    Tack för recensionen, Eva!
    Hoppas ni fortfarande är nöjda med huset!
    2021-06-28 Insamlad av företaget
    Bra byggställningar och kunnig personal.
    Tack för det fina omdömet, Patrik! Lewéns – Totalentreprenör
    2020-12-10 Insamlad av företaget
    Snabb och bra service!
    Från att jag upptäckte att pelarna under balkongen börjat ruttna gick det väldigt snabbt för dem att komma ut och titta och återkom snabbt med ett pris.
    Installationen utfördes enormt proffsigt och snabbt.
    Är supernöjd!
  • Sten Ö
    2020-12-08 Insamlad av företaget
    BAKGRUND
    Lewéns Totalentreprenad AB, Täby har utfört en omfattande
    snickerirenovering av min 12 meter långa villabalkong. Bl a byte av tre bärande stolpar och komplett förberedelse för montering av nytt smidesräcke.
    KONTAKT OCH PLANERING
    Offertmöte: Kalkylator Oscar Nilsson besökte mig. Kom i tid och presterade en utmärkt bra, tydlig och korrekt offert i enlighet med mina önskemål och inom utlovad tid - 3 dagar. Offerten var fullständig och innehöll t o m uppgifter om företagets försäkringar - en extra trygghet för mig som Kund. Jag besökte företaget och vi träffade avtal. Nästa steg blev ett byggmöte i min villa där Lewéns representerades av byggchef Viktor Klingberg och Oscar Nilsson. Dessutom deltog Åboms Smide AB, Täby, som fått mitt uppdrag att tillverka och montera balkongens tre sektioner smidesräcke. Vi kom nu överens om en samordnad och effektiv tidsplan.
    ARBETE
    Arbetet startade inom kort på exakt överenskommen tid. Byggchefen agerade projektledare och de båda snickarna Thompa och Erik (med en imponerande sammanlagd yrkeserfarenhet som snickare på 62 år!) kom exakt kl 07:00 för genomgång på plats och arbetet startade. Jag är erfaren projektkoordinator i byggbranschen och njöt i fulla drag av de båda snickarnas ordning och reda, metodiska arbete och fantastiska kunskaper och kompetens - som hantverkare. HÖGSTA BETYG! Efter knappt två effektiva arbetsdagar var allt arbete klart och utfört med absolut högsta kvaltet! Målning av alla trädetaljer hade förberetts i förväg i Lewéns egna lokaler. ALLT PERFEKT från START TILL MÅL utfört av PROFFS!
    SAMMANFATTNING
    Mina högt ställda förväntningar på Lewéns Totalentreprenör AB infriades till 100%. Fakturan stämde överens med offerten. All personal på Lewéns som jag haft kontakt med har bjudit på god, trevlig och professionell service och ett suveränt Kund-bemötande av allra högsta klass! En extra fördel är att företaget endast använder egen personal och inte underentreprenörer.
    MINA PERSONLIGA REKOMMENDATIONER
    När du - som företagare eller privatperson - behöver ett pålitligt byggföretag som levererar och fungerar från A till Ö ska du anlita Lewéns Totalentreprenör AB. Jag har lovat företaget att ställa upp och tala med potentiella Kunder - när så önskas.
    PS
    Jag fick nyligen problem med villans elsystem och det självklara valet var då att maila till Lewéns byggchef Viktor Klingberg - trots att det var en lördag. Fick svar inom några minuter och två dagar senare kom elektriker Mattias Lewén på besök. Efter professionell felsökning klarade Mattias av alla problem på ett IMPONERANDE SÄTT - kryddat med engagemang och glädje! Nu kan jag tryggt rekommendera Lewéns Totalentreprenör AB även avseende EL - tack vare den professionelle elektrikern Mattias!
    Tack för den utförliga recensionen, Sten! Vi hörs till våren igen. Lewéns – Totalentreprenör
    2020-12-07 Insamlad av företaget
    *Lagade luftning vid tak
    * mycket trevligt och hjälpsamt bemötande
    *Företaget levde upp till förväntningarna mer än väl
    * Lewens är alltid proffsiga, kunniga, trevliga och hjälpsamma
    Tack för omdömet Filipe, På återhörende! Lewéns – Totalentreprenör
    2019-09-30 Insamlad av företaget
    Det har varit en trög igångkörning men det blir bättre och bättre. Lite skakig fakturering. Den följer inte ramavtalet fullt ut
    Tack för kommentaren, Henrik.
    Ni kommer märka ytterligare förbättringar inom en snar framtid nu när vi äntligen tillsatt får kalkyltjänst. Det frigör mer tid för projektledarna som saknats.
    Om du inte får återkoppling direkt gällande frågor så kontakta gärna mig direkt!

2019-07-17 Insamlad av företaget
    Företaget hade uppdraget att bygga en spaljé i min trädgård..Vi kom överens om modell och placering på plats..jag fick förslag om utformningen..jättebra samarbete..verkade skickliga snickare..jag litade på dem ..resultatet blev utmärkt..allt hade varit 100 procent men drogs ner av följande:
    jag fick påminna företaget ett par gånger om fakturan..den kom så småningom..med mycket kort betalningstid vilket jag inte observerade på en gång..jag betalade naturligtvis men med 1 dags försening. Jag fick snabbt en påminnelse med hot om tilläggsbetalning.
    Vi har senare klarat av detta utan extra avgift för mig.

Jag är faktiskt fortfarande förargad o besviken över att företaget inte bättra bevakar fakturahanteringen,att de inte kontrollerar praktiska postgången vid helger och att man " hade mage " att skicka påminnelse med hot till mig som påminde dem tidigare om att jag inte fått någon faktura direkt efter avslutat jobb..jag är tveksam om jag vill anlita dem igen..vilket jag faktiskt har tänkt göra tidigare.
    Hej Anna-lisa,
    Tack för din recension och roligt att du är nöjd med spaljen!

Gällande fakturan så ser jag att den inte skickades direkt när jobbet var klart utan dröjde ett tag. Jag ser däremot inte att vi ska ha skickat någon påminnelse.
    Jag ska kontrollera detta och göra nödvändiga förändringar i våra rutiner kring fakturering och påminnelsehantering.

Tack igen för feedbacken!

Uppdatering:
    Hej igen,
    Jag har kollat upp detta tidigare men hittade inte denna funktion i Reco för att kunna svara förens nu.
    Det stämmer att påminnelsen gick iväg för tidigt, vi hade fel inställning i vårt system.
    Detta ska nu vara åtgärdat. Tack!
    2018-11-12 Insamlad av företaget
    Fantastiskt!
    Helt underbara!
    Rekommenderas väldigt varmt!
    2018-11-12 Insamlad av företaget
    Ganska grundläggande denna gång - trätrallar på fram- och baksidan av huset. Men tidigare positiva erfarenheter genom andra jobb (då inomhus) gör att jag kan ha ett bredare perspektiv. Och har alltid varit nöjd!
    2018-10-03 Insamlad av företaget
    Den totala upplevelsen 👍 mycket bra
    Raimo som sammordnare 👍
    Mvh Pether
    2018-09-29 Insamlad av företaget
    Mindre ombyggnation - uppsättning av vägg.
    Fungerade helt enligt förväntningarna.
    2018-09-28 Insamlad av företaget
    Nytt innertak, målningsarbete, el-arbete.
    Utmärkt bemötande och god analys och offert.
    Företaget levde upp till alla förväntningar. Mycket bra killar som utförde arbetet.
    Jättebra rakt igenom och även efteråt vid frågor.
    2018-09-27 Insamlad av företaget
    Proffsiga hantverkare.
    Höll tiderna och bra kommunikation.
    / Johan
    2018-09-26 Insamlad av företaget
    Invändig renovering med byte av golv till trägolv, nytt kök, målning , mm. samt byggnation av stor altan.
    Kundvänliga och serviceinriktade. Kunskap med bra tips och rekommendationer. Noggranna.
    Kan rekommendera starkt
    2018-09-26 Insamlad av företaget
    Mattläggning i 23st trapphus.
    Bra mottagande utav säljrepresentant och bra utförande utav hantverkare.
    Allt enligt förväntningarna.
    2018-09-26 Insamlad av företaget
    Bygge av miljöstation, fixat en vattenskada, iordningställande av förrådsutrymme...
    Bemötandet är proffsigt och jag fick det bemötande jag väntade mig.
    Jag gillar Lewe’ns för att man får raka besked direkt.
    2016-11-22 Insamlad av företaget
    Väldigt bra bemötande, ärliga, seriösa. Häll sig till offerten och var tydliga när det tillkom ytterligare kostnader. Har använt dem flertalet gånger.
  • Mercedes W
    2016-10-24 Insamlad av företaget
    Vi har renoverat hela vårt hus under 5 år, de sista tre åren via Lewéns Golv och Vägg. Vi har höga krav och varit väldigt noggranna med att välja inom företaget de hantverkarna som vi hade bäst erfarenhet av. Det var ett av villkoren i anbuden. Alla "våra" hantverkare från första företaget hade flyttat över till Lewén. Det har dock inte fungerat till hundra procent det sista året då en av hantverkarna hade bytts ut och detta utan att vi blev informerade om det i förväg. Vad gäller snickeriet är vi inte lika nöjda med resultatet som tidigare år. Detta är skälet till att betyget sänks. Vad gäller de andra åren är det en femma! Jag skulle rekommendera företaget dock men förbehåll. Vad gäller bemötande har det inte varit några problem men som sagt hade vi redan en etablerad kontakt med nyckelpersonerna innan Lewéns tid.
    2016-10-21 Insamlad av företaget
    Bra bemötande, bra kommunikation med arbetsledare och personalsöm utförde arbetet.
    2016-10-20 Insamlad av företaget
    Upplevde företaget mycket positivt. Hälsningar Britt-Marie
    2016-10-18 Insamlad av företaget
    Vi är mycket tacksamma H.Lewens Golv &vägg .De monterade vårt kök.Vi fick mycket trevligt bemötande av ledningen och personalen (snickare,elektriker,rörmakare,målare,rörmakare).De är mycket duktiga och genomförde ett mycket kvalificerat arbete.
    2016-10-18 Insamlad av företaget
    Bra service, tydlig fakturering och mycket bra utförande. Rekommenderas!
    2016-10-18 Insamlad av företaget
    Mycket nogranna och kompetenta!
    2016-10-18 Insamlad av företaget
    Proffsigt, noggrant företag med hög servicekänsla och god kommunikation mot kund.
    2016-10-17 Insamlad av företaget
    Har anlitat företaget som leverantör till bostadsrättsförening under flera år. Vi har som privatpersoner anlitat företaget för renovering av lägenhet både in- och utvändigt, 2014-2016.
    Företaget har alltid levt upp våra förväntningar såväl när det gäller bemötande som kompetens.
    2016-10-17 Insamlad av företaget
    Väldigt bra och trevliga hantverkare
    2016-10-17 Insamlad av företaget
    HAr använt Lewéns flera gånger. Senast till renovering av tr sovrum med nya ytskikt, golv, tak, belysning och garderober. GOd rådgivning vid val av material och inredning. Mycket bra utfört arbete. Jobbar alltid hänsynsfullt, städar och damsuger efter alla moment. Alla är mycket kompetenta och effektiva. Dessutom trevliga! Timpriset kanske lite högre än de flesta, men effektiviteten och kvaliteten kompenserar mer än väl för det.