Lewéns – Totalentreprenör

Lewéns – Totalentreprenör

Lewéns Totalentreprenör startades 1994 av Håkan Lewén som ett golvföretag och har under åren utvecklats till att nu vara ett totalentreprenads-företag inom byggnation. Våra beställare är kommuner, fastighetsbolag, stora byggföretag och privatpersoner.

Idag består företaget av över 30 personer med stor kunskap inom byggbranschen. Vi har egna snickare, målare, mattläggare, och plattsättare samt personer inom puts och mur vilket leder till en smidigt och enkel byggprocess med bra samarbete och snabba beslutsvägar, vilket är viktigt för ett smidigt projekt.

Läs vad 25 kunder tycker om Lewéns – Totalentreprenör 2

2020-12-10
    Snabb och bra service!
    Från att jag upptäckte att pelarna under balkongen börjat ruttna gick det väldigt snabbt för dem att komma ut och titta och återkom snabbt med ett pris.
    Installationen utfördes enormt proffsigt och snabbt.
    Är supernöjd!
  • Sten Ö
    skrev om Lewéns – Totalentreprenör
    2020-12-08
    BAKGRUND
    Lewéns Totalentreprenad AB, Täby har utfört en omfattande
    snickerirenovering av min 12 meter långa villabalkong. Bl a byte av tre bärande stolpar och komplett förberedelse för montering av nytt smidesräcke.
    KONTAKT OCH PLANERING
    Offertmöte: Kalkylator Oscar Nilsson besökte mig. Kom i tid och presterade en utmärkt bra, tydlig och korrekt offert i enlighet med mina önskemål och inom utlovad tid - 3 dagar. Offerten var fullständig och innehöll t o m uppgifter om företagets försäkringar - en extra trygghet för mig som Kund. Jag besökte företaget och vi träffade avtal. Nästa steg blev ett byggmöte i min villa där Lewéns representerades av byggchef Viktor Klingberg och Oscar Nilsson. Dessutom deltog Åboms Smide AB, Täby, som fått mitt uppdrag att tillverka och montera balkongens tre sektioner smidesräcke. Vi kom nu överens om en samordnad och effektiv tidsplan.
    ARBETE
    Arbetet startade inom kort på exakt överenskommen tid. Byggchefen agerade projektledare och de båda snickarna Thompa och Erik (med en imponerande sammanlagd yrkeserfarenhet som snickare på 62 år!) kom exakt kl 07:00 för genomgång på plats och arbetet startade. Jag är erfaren projektkoordinator i byggbranschen och njöt i fulla drag av de båda snickarnas ordning och reda, metodiska arbete och fantastiska kunskaper och kompetens - som hantverkare. HÖGSTA BETYG! Efter knappt två effektiva arbetsdagar var allt arbete klart och utfört med absolut högsta kvaltet! Målning av alla trädetaljer hade förberetts i förväg i Lewéns egna lokaler. ALLT PERFEKT från START TILL MÅL utfört av PROFFS!
    SAMMANFATTNING
    Mina högt ställda förväntningar på Lewéns Totalentreprenör AB infriades till 100%. Fakturan stämde överens med offerten. All personal på Lewéns som jag haft kontakt med har bjudit på god, trevlig och professionell service och ett suveränt Kund-bemötande av allra högsta klass! En extra fördel är att företaget endast använder egen personal och inte underentreprenörer.
    MINA PERSONLIGA REKOMMENDATIONER
    När du - som företagare eller privatperson - behöver ett pålitligt byggföretag som levererar och fungerar från A till Ö ska du anlita Lewéns Totalentreprenör AB. Jag har lovat företaget att ställa upp och tala med potentiella Kunder - när så önskas.
    PS
    Jag fick nyligen problem med villans elsystem och det självklara valet var då att maila till Lewéns byggchef Viktor Klingberg - trots att det var en lördag. Fick svar inom några minuter och två dagar senare kom elektriker Mattias Lewén på besök. Efter professionell felsökning klarade Mattias av alla problem på ett IMPONERANDE SÄTT - kryddat med engagemang och glädje! Nu kan jag tryggt rekommendera Lewéns Totalentreprenör AB även avseende EL - tack vare den professionelle elektrikern Mattias!
    Tack för den utförliga recensionen, Sten! Vi hörs till våren igen. Lewéns – Totalentreprenör
    2020-12-07
    *Lagade luftning vid tak
    * mycket trevligt och hjälpsamt bemötande
    *Företaget levde upp till förväntningarna mer än väl
    * Lewens är alltid proffsiga, kunniga, trevliga och hjälpsamma
    Tack för omdömet Filipe, På återhörende! Lewéns – Totalentreprenör
    2019-09-30
    Det har varit en trög igångkörning men det blir bättre och bättre. Lite skakig fakturering. Den följer inte ramavtalet fullt ut
    Tack för kommentaren, Henrik. Ni kommer märka ytterligare förbättringar inom en snar framtid nu när vi äntligen tillsatt får kalkyltjänst. Det frigör mer tid för projektledarna som saknats. Om du inte får återkoppling direkt gällande frågor så kontakta gärna mig direkt! Mvh, Viktor Lewéns – Totalentreprenör
    2019-07-17
    Företaget hade uppdraget att bygga en spaljé i min trädgård..Vi kom överens om modell och placering på plats..jag fick förslag om utformningen..jättebra samarbete..verkade skickliga snickare..jag litade på dem ..resultatet blev utmärkt..allt hade varit 100 procent men drogs ner av följande:
    jag fick påminna företaget ett par gånger om fakturan..den kom så småningom..med mycket kort betalningstid vilket jag inte observerade på en gång..jag betalade naturligtvis men med 1 dags försening. Jag fick snabbt en påminnelse med hot om tilläggsbetalning.
    Vi har senare klarat av detta utan extra avgift för mig.

Jag är faktiskt fortfarande förargad o besviken över att företaget inte bättra bevakar fakturahanteringen,att de inte kontrollerar praktiska postgången vid helger och att man " hade mage " att skicka påminnelse med hot till mig som påminde dem tidigare om att jag inte fått någon faktura direkt efter avslutat jobb..jag är tveksam om jag vill anlita dem igen..vilket jag faktiskt har tänkt göra tidigare.
    Hej Anna-lisa, Tack för din recension och roligt att du är nöjd med spaljen! Gällande fakturan så ser jag att den inte skickades direkt när jobbet var klart utan dröjde ett tag. Jag ser däremot inte att vi ska ha skickat någon påminnelse. Jag ska kontrollera detta och göra nödvändiga förändringar i våra rutiner kring fakturering och påminnelsehantering. Tack igen för feedbacken! Mvh, Viktor Uppdatering: Hej igen, Jag har kollat upp detta tidigare men hittade inte denna funktion i Reco för att kunna svara förens nu. Det stämmer att påminnelsen gick iväg för tidigt, vi hade fel inställning i vårt system. Detta ska nu vara åtgärdat. Tack! Mvh, Viktor Lewéns – Totalentreprenör
    2018-11-12
    Fantastiskt!
    Helt underbara!
    Rekommenderas väldigt varmt!
    2018-11-12
    Ganska grundläggande denna gång - trätrallar på fram- och baksidan av huset. Men tidigare positiva erfarenheter genom andra jobb (då inomhus) gör att jag kan ha ett bredare perspektiv. Och har alltid varit nöjd!
    2018-10-03
    Den totala upplevelsen 👍 mycket bra
    Raimo som sammordnare 👍
    Mvh Pether
    2018-09-29
    Mindre ombyggnation - uppsättning av vägg.
    Fungerade helt enligt förväntningarna.
    2018-09-28
    Nytt innertak, målningsarbete, el-arbete.
    Utmärkt bemötande och god analys och offert.
    Företaget levde upp till alla förväntningar. Mycket bra killar som utförde arbetet.
    Jättebra rakt igenom och även efteråt vid frågor.
    2018-09-27
    Proffsiga hantverkare.
    Höll tiderna och bra kommunikation.
    / Johan
    2018-09-26
    Invändig renovering med byte av golv till trägolv, nytt kök, målning , mm. samt byggnation av stor altan.
    Kundvänliga och serviceinriktade. Kunskap med bra tips och rekommendationer. Noggranna.
    Kan rekommendera starkt
    2018-09-26
    Mattläggning i 23st trapphus.
    Bra mottagande utav säljrepresentant och bra utförande utav hantverkare.
    Allt enligt förväntningarna.
    2018-09-26
    Bygge av miljöstation, fixat en vattenskada, iordningställande av förrådsutrymme...
    Bemötandet är proffsigt och jag fick det bemötande jag väntade mig.
    Jag gillar Lewe’ns för att man får raka besked direkt.
    2016-11-22
    Väldigt bra bemötande, ärliga, seriösa. Häll sig till offerten och var tydliga när det tillkom ytterligare kostnader. Har använt dem flertalet gånger.
  • Mercedes W
    skrev om Lewéns – Totalentreprenör
    2016-10-24
    Vi har renoverat hela vårt hus under 5 år, de sista tre åren via Lewéns Golv och Vägg. Vi har höga krav och varit väldigt noggranna med att välja inom företaget de hantverkarna som vi hade bäst erfarenhet av. Det var ett av villkoren i anbuden. Alla "våra" hantverkare från första företaget hade flyttat över till Lewén. Det har dock inte fungerat till hundra procent det sista året då en av hantverkarna hade bytts ut och detta utan att vi blev informerade om det i förväg. Vad gäller snickeriet är vi inte lika nöjda med resultatet som tidigare år. Detta är skälet till att betyget sänks. Vad gäller de andra åren är det en femma! Jag skulle rekommendera företaget dock men förbehåll. Vad gäller bemötande har det inte varit några problem men som sagt hade vi redan en etablerad kontakt med nyckelpersonerna innan Lewéns tid.
    2016-10-21
    Bra bemötande, bra kommunikation med arbetsledare och personalsöm utförde arbetet.
    2016-10-20
    Upplevde företaget mycket positivt. Hälsningar Britt-Marie
    2016-10-18
    Vi är mycket tacksamma H.Lewens Golv &vägg .De monterade vårt kök.Vi fick mycket trevligt bemötande av ledningen och personalen (snickare,elektriker,rörmakare,målare,rörmakare).De är mycket duktiga och genomförde ett mycket kvalificerat arbete.
    2016-10-18
    Bra service, tydlig fakturering och mycket bra utförande. Rekommenderas!
    2016-10-18
    Mycket nogranna och kompetenta!
    2016-10-18
    Proffsigt, noggrant företag med hög servicekänsla och god kommunikation mot kund.
    2016-10-17
    Har anlitat företaget som leverantör till bostadsrättsförening under flera år. Vi har som privatpersoner anlitat företaget för renovering av lägenhet både in- och utvändigt, 2014-2016.
    Företaget har alltid levt upp våra förväntningar såväl när det gäller bemötande som kompetens.
    2016-10-17
    Väldigt bra och trevliga hantverkare
    2016-10-17
    HAr använt Lewéns flera gånger. Senast till renovering av tr sovrum med nya ytskikt, golv, tak, belysning och garderober. GOd rådgivning vid val av material och inredning. Mycket bra utfört arbete. Jobbar alltid hänsynsfullt, städar och damsuger efter alla moment. Alla är mycket kompetenta och effektiva. Dessutom trevliga! Timpriset kanske lite högre än de flesta, men effektiviteten och kvaliteten kompenserar mer än väl för det.