Lewéns – Totalentreprenör

www.lewensbygg.se
  • Badge2022
Ligue 08-408 328 04 Compartilhar

About company

Lewéns Totalentreprenör startades 1994 av Håkan Lewén som ett golvföretag och har under åren utvecklats till att nu vara ett totalentreprenads-företag inom byggnation. Våra beställare är kommuner, fastighetsbolag, stora byggföretag och privatpersoner. Idag består företaget av över 30 personer med stor kunskap inom byggbranschen....

51 omdömen om Lewéns – Totalentreprenör

Nina Elisabeth C
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Inte att rekomendera om ni vill ha det snabbt åtgärdat. Ett stort och bråskande jobb där man skulle komma och titta och trotts påtryckningar hände inget förens nu, 2, 5 månad senare och i ett sms beklagar man att ärendet fallit mellan stolarna. Så besviken. Nonchalant. Kanske börjar bli för stora för att anlitas av små privata villaägare. Mycket dåligt. -

Svar från Lewéns – Totalentreprenör

Hej Nina, Tack för din recension, detta hjälper oss! Så himla tråkigt att höra om din situation. Jag har kontrollerat med berörda personer internt och kan konstatera att det, tyvärr, handlar om ett mänskligt misstag. Julius hos oss ska ha svarat dig samma dag som förfrågan kom in och sedan lämnat över det till en kollega, tyvärr verkar det i överlämningen blivit en siffra fel i telefonnumret och vi har endast försökt kontakta er på ett då felaktigt telefonnummer och inte mailat. Felet ligger 100% hos oss och jag kan i...

Joel M
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Bra service, trevlig personal och ett mycket väl utfört arbete

Sören L
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Tog kontakt med Lewéns Totalentreprenör för att få hjälp med målning och renovering av fastighetens fasad. Fick kontakt med projektledaren Johan Turse som på ett pedagogiskt och tydligt sätt förklarade hela projektet. Duktiga och trevliga hantverkare som målarna Jakob och Fredde och snickarna David och Axel jobbade tillsammans varje dag från morgon till kväll. Offerten och planerad arbetstid stämde. Fick även hjälp och råd med byte av altandörrar och några fönster på garaget. Är mycket nöjd med resultatet och kan varmt rekommendera Lewéns Totalentreprenörer.

Robert B
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Väldigt hjälpsamma och nogranna coh såg till att åtgärda alla de saker vi behövde på ett bra och professionellt sätt.

David B
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Vi hittade en grov rötskada på en av fastighetens träväggar. Lewéns svepte in som räddare i nöden. Av alla företag vi kontaktade så var de mest alerta och pigga på att hjälpa oss. Genuint trevliga människor som gav bra och serviceinriktat bemötande redan från första kontakten med säljansvarig. När de väl kom hit så blev det dessutom en extra stor eloge till gemytliga snickarna Mattias och Axel, som på endast en vecka lagade våran svårt sargade vägg. Rekommenderas starkt! Vi är mycket nöjda. Kommer definitivt kontakta dem...

Svar från Lewéns – Totalentreprenör

Tack för det fina omdömet, David!

Johan G
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

(fasadrenovering) Levererade över förväntan i fas med planen - Riktigt duktiga och trevliga snickare. Lägger ordentligt med tid på planering och lösning för att sedan kunna tuffa på självgående. Jag är nöjd och rekommenderar Lewéns!

Svar från Lewéns – Totalentreprenör

Tack för det fina omdömet, Johan! Hoppas vi ses och hörs igen framöver.

Erik H
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Underbart bemötande, och fantastisk flexibilitet! Och ännu viktigare: ett resultat som vi är riktigt nöjda med!

Svar från Lewéns – Totalentreprenör

Tack för omdömet, Erik! Hoppas vi ses nästa år när det är dags för nästa etapp av bygget :)

Christina L
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Vi har använt Lewéns både i större entreprenad och på serviceavtal så som vid bl.a eftermarknadsåtgärder och service jobb. Ngt kostsammare men du får vad du betalar för; bra kvalité på jobb, självgående projektstyrning och bred kompetens hos hantverkarena. Kan varmt rekommendera och vi kommer absolut ta deras hjälp framåt!

Oscar G
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Snabba, trevliga, pålitliga och proffsiga!

Åsa B
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Vår BRf anlitade Lewens för att göra en upprustning av våra tre entre’er. (Målning av väggar och dörrar, montering av hörnskydd, specialbyggd belysning ovan fastighetstavlor samt mindre kakelarbete.) Vi möttes av Ett proffessionellt bemötande av alla inblandade. Smidig process. Snyggt och prydligt under tiden arbetena utfördes och fantastiskt fint slutresultat.

Svar från Lewéns – Totalentreprenör

Härligt att läsa ert omdöme, Åsa! Kul att ni är nöjda, hoppas vi hörs om ni har fler projekt :) Mvh, Viktor

Robert N
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Väldigt professionellt och vänligt bemötande, levererade över våra förväntningar på alla områden!

Svar från Lewéns – Totalentreprenör

Vad kul att höra att vi slår era förväntningar, Robert! :D

Roland B
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Trevligt bemötande. Mkt kunnig och bra hantverkare. Bra kommunikation och bra planering av arbetet. Vi fick hjälp med att bygga en större altan.

Svar från Lewéns – Totalentreprenör

Tack Roland! Hoppas ni får en fin sommar med altanen!

Sten Ö
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Lewens Totalentreprenör AB har jag anlitat många gånger! Alltid perfekt bemötande från A till Ö. Gör vad man lovar och gör det rätt! Det i särklass mest pålitliga företag jag anlitat! Passar alltid tider och utför i allt ett PERFEKT arbete! Denna gång: Total exteriör målning av min två- våningsvilla! Suveränt resultat! Jag är supernöjd! Mina varmaste rekommendationer! Vill du ha ett resultat som till 100% motsvarar dina berättigade förväntningar på ett perfekt utfört byggprojekt så anlita Lewens Totalentreprenör! ...

Svar från Lewéns – Totalentreprenör

Tack för det fina omdömet, Sten! Trevlig sommar!

Maria E
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

-Tog några månader inledningsvis innan företaget svarade på mitt första mail men därefter har kontakten skett utan anmärkning. - Trevligt och bra bemötande från alla olika yrkesprofessioner under hela projektet -Har på ett bra sätt kunnat stämma av vartefter projektet löpt på och fått svar på mina frågor -Har jag velat ändra på några småsaker eller behövt lägga till något utöver innehållet i offerten så har det inte varit några problem -Skönt med totalentreprenör och bra kontakt med projektledaren. -Skulle varmt rekommendera...

Svar från Lewéns – Totalentreprenör

Tack för att du tagit dig tid och lämnat ett omdöme Maria! Precis som du påpekar så har vi senaste 2 åren varit enormt överbelastade med nya förfrågningar som kommer in, detta har gjort att dialogen innan projektstart har blivit lidande. Kul att du är nöjd med processen i övrigt!

Jocke I
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Snabba bud,från kontakt till färdigt. Mycket nöjd.

Svar från Lewéns – Totalentreprenör

Kul att ni är nöjda med badrummet, Jocke, Tack för att du lämnade ett omdöme!

Mattias H
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Byggde om vår altan. Tydlig tidplan med fast pris. Löste alla problem som uppstod under projektet. Trevliga och bra att ha att göra med.

Svar från Lewéns – Totalentreprenör

Tack för det fina omdömet Mattias!

Lisette R

Vårat samarbete funkar toppen

Svar från Lewéns – Totalentreprenör

Tack för omdömet, Lisette!

Astrid P
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Bra dialog vid beställning av arbetet och utmärkt resultat av målning och tapetsering.

Svar från Lewéns – Totalentreprenör

Tack för omdömet, Astrid! Kul att du är nöjd med hallen! :)

Marianne A
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Jag är mycket nöjd med deras arbete och detas insatser under arbetets gång. De ör smidiga att arbets med, lyssnar och kommer med konstruktiva förslag till årgärder för att få det resultat som öbskas. Duktiga hantverkare som tänker före och planerar sitt arbete. De har gjort flertal arbeten för mig, allt från större helhetsåtagande som att renovera en lägenhet, till mindre renoveringsåtgärder åtgärder som att byta ett köksgolv eller en innerdörr.

Svar från Lewéns – Totalentreprenör

Tack för omdömet, Marianne! Kul att ni är nöjda :)

Gabriel V
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Vi hade en akut vattenskada på ett plåttak. Lewéns kunde ställa upp ganska snabbt och tog på sig jobbet att samordna byggare, elektriker, plåtslagare och målare. Samordningen fungerade bra och deras personal var trevliga att ha att göra med. Projektet kördes på löpande räkning, eftersom det inte gick att överblicka omfattningen av takläckaget. Vi fick en prisuppskattning och hade sedan en löpande dialog med projektledaren. Projektet växte och därmed kostnaderna, men vi blev löpande förvarnade.

Svar från Lewéns – Totalentreprenör

Tack för recensionen, Gabriel!

Torkel F
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

På ett förtroendefullt sätt höll företaget vad som utlovades. Mycket bra återkoppling. Kan rekommendera företaget. Arbetet avsåg inläggning av nytt golv.

Tack för din recension, Torkel! Mvh, Viktor

Lennart J
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Utmärkt bemötande med kunden i fokus. Allt utfört hantverksmässigt och med stor seriositet.

Åke B

Bra som alltid. Kund sedan 90-talets början och

Svar från Lewéns – Totalentreprenör

Tack för det fina omdömet, Åke!

Lotta R
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Lewens kommer alltid på utsatt tid och det är enkelt att hålla dialog med dem. Alla anställda känns kompetenta och som goda representanter för bolaget. Har använt dem i många år, för alla typer av nybygge, renovering, kök, badrum, altan etc. Vid ett par tillfällen har saker och ting blivit fel och detta har alltid åtgårdats. Vid ett tillfälle uppstod ett fel i ett badrum som de renoverat 9,5 år tidigare och då de har 10 års garanti så åtgärdades detta utan vare sig tjat eller debitering. Lotta

Svar från Lewéns – Totalentreprenör

Tack för din recension Lotta! Hoppas vi hörs i framtiden!

Eva A
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Kompetent och trevlig arbetsledning, duktiga och noggranna egna hantverkare samt bra nätverk av underleverantörer. Lewens totalrenoverade vårt sekelskifteshus, in- och utvändigt, byggde pool samt koordinerade gräv- och markarbeten.

Svar från Lewéns – Totalentreprenör

Tack för recensionen, Eva! Hoppas ni fortfarande är nöjda med huset!

Patrik L
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Bra byggställningar och kunnig personal.

Svar från Lewéns – Totalentreprenör

Tack för det fina omdömet, Patrik!

Brf Grytan 19 K
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Snabb och bra service! Från att jag upptäckte att pelarna under balkongen börjat ruttna gick det väldigt snabbt för dem att komma ut och titta och återkom snabbt med ett pris. Installationen utfördes enormt proffsigt och snabbt. Är supernöjd!

Sten Lennart Börje Ö
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

BAKGRUND Lewéns Totalentreprenad AB, Täby har utfört en omfattande snickerirenovering av min 12 meter långa villabalkong. Bl a byte av tre bärande stolpar och komplett förberedelse för montering av nytt smidesräcke. KONTAKT OCH PLANERING Offertmöte: Kalkylator Oscar Nilsson besökte mig. Kom i tid och presterade en utmärkt bra, tydlig och korrekt offert i enlighet med mina önskemål och inom utlovad tid - 3 dagar. Offerten var fullständig och innehöll t o m uppgifter om företagets försäkringar - en extra trygghet för...

Svar från Lewéns – Totalentreprenör

Tack för den utförliga recensionen, Sten! Vi hörs till våren igen.

Filipe C
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

*Lagade luftning vid tak * mycket trevligt och hjälpsamt bemötande *Företaget levde upp till förväntningarna mer än väl * Lewens är alltid proffsiga, kunniga, trevliga och hjälpsamma

Svar från Lewéns – Totalentreprenör

Tack för omdömet Filipe, På återhörende!

Henrik L
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Det har varit en trög igångkörning men det blir bättre och bättre. Lite skakig fakturering. Den följer inte ramavtalet fullt ut

Svar från Lewéns – Totalentreprenör

Tack för kommentaren, Henrik. Ni kommer märka ytterligare förbättringar inom en snar framtid nu när vi äntligen tillsatt får kalkyltjänst. Det frigör mer tid för projektledarna som saknats. Om du inte får återkoppling direkt gällande frågor så kontakta gärna mig direkt! Mvh, Viktor

Anna-lisa J
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Företaget hade uppdraget att bygga en spaljé i min trädgård..Vi kom överens om modell och placering på plats..jag fick förslag om utformningen..jättebra samarbete..verkade skickliga snickare..jag litade på dem ..resultatet blev utmärkt..allt hade varit 100 procent men drogs ner av följande: jag fick påminna företaget ett par gånger om fakturan..den kom så småningom..med mycket kort betalningstid vilket jag inte observerade på en gång..jag betalade naturligtvis men med 1 dags försening. Jag fick snabbt en påminnelse med...

Svar från Lewéns – Totalentreprenör

Hej Anna-lisa, Tack för din recension och roligt att du är nöjd med spaljen! Gällande fakturan så ser jag att den inte skickades direkt när jobbet var klart utan dröjde ett tag. Jag ser däremot inte att vi ska ha skickat någon påminnelse. Jag ska kontrollera detta och göra nödvändiga förändringar i våra rutiner kring fakturering och påminnelsehantering. Tack igen för feedbacken! Mvh, Viktor Uppdatering: Hej igen, Jag har kollat upp detta tidigare men hittade inte denna funktion i Reco för att kunna svara...

Susan S
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Fantastiskt! Helt underbara! Rekommenderas väldigt varmt!

Leila B
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Ganska grundläggande denna gång - trätrallar på fram- och baksidan av huset. Men tidigare positiva erfarenheter genom andra jobb (då inomhus) gör att jag kan ha ett bredare perspektiv. Och har alltid varit nöjd!

Pether K

Den totala upplevelsen 👍 mycket bra Raimo som sammordnare 👍 Mvh Pether

Anette L
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Mindre ombyggnation - uppsättning av vägg. Fungerade helt enligt förväntningarna.

Jan K
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Nytt innertak, målningsarbete, el-arbete. Utmärkt bemötande och god analys och offert. Företaget levde upp till alla förväntningar. Mycket bra killar som utförde arbetet. Jättebra rakt igenom och även efteråt vid frågor.

Johan W

Proffsiga hantverkare. Höll tiderna och bra kommunikation. / Johan

Henrik H
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Invändig renovering med byte av golv till trägolv, nytt kök, målning , mm. samt byggnation av stor altan. Kundvänliga och serviceinriktade. Kunskap med bra tips och rekommendationer. Noggranna. Kan rekommendera starkt

Tony H
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Mattläggning i 23st trapphus. Bra mottagande utav säljrepresentant och bra utförande utav hantverkare. Allt enligt förväntningarna.

Hans B
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Bygge av miljöstation, fixat en vattenskada, iordningställande av förrådsutrymme... Bemötandet är proffsigt och jag fick det bemötande jag väntade mig. Jag gillar Lewe’ns för att man får raka besked direkt.

Peter E
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Väldigt bra bemötande, ärliga, seriösa. Häll sig till offerten och var tydliga när det tillkom ytterligare kostnader. Har använt dem flertalet gånger.

Mercedes W
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Vi har renoverat hela vårt hus under 5 år, de sista tre åren via Lewéns Golv och Vägg. Vi har höga krav och varit väldigt noggranna med att välja inom företaget de hantverkarna som vi hade bäst erfarenhet av. Det var ett av villkoren i anbuden. Alla "våra" hantverkare från första företaget hade flyttat över till Lewén. Det har dock inte fungerat till hundra procent det sista året då en av hantverkarna hade bytts ut och detta utan att vi blev informerade om det i förväg. Vad gäller snickeriet är vi inte lika nöjda med resultatet...

Örjan E
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Bra bemötande, bra kommunikation med arbetsledare och personalsöm utförde arbetet.

Britt-marie L

Upplevde företaget mycket positivt. Hälsningar Britt-Marie

Nasser H
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Vi är mycket tacksamma H.Lewens Golv &vägg .De monterade vårt kök.Vi fick mycket trevligt bemötande av ledningen och personalen (snickare,elektriker,rörmakare,målare,rörmakare).De är mycket duktiga och genomförde ett mycket kvalificerat arbete.

Marcus A
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Bra service, tydlig fakturering och mycket bra utförande. Rekommenderas!

Filipe C
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Mycket nogranna och kompetenta!

Simon W
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Proffsigt, noggrant företag med hög servicekänsla och god kommunikation mot kund.

Christer R
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Har anlitat företaget som leverantör till bostadsrättsförening under flera år. Vi har som privatpersoner anlitat företaget för renovering av lägenhet både in- och utvändigt, 2014-2016. Företaget har alltid levt upp våra förväntningar såväl när det gäller bemötande som kompetens.

Björn H
Escreveu sobre Lewéns – Totalentreprenör

Väldigt bra och trevliga hantverkare