Lexus Malmö

Djurhagegatan 17, 213 76 Malmö — Visa karta

Hela vägen från produktionsgolvet i Japan till vår bilsalong i Malmö, på Lexus strävar vi efter "Kaizen" - eller perfektion. Vi vet att ingenting är perfekt, men vårt mål är att komma så nära som möjligt i allt vi gör. Lexus står också för japanskans "Omotenashi". Ett begrepp som innebär förutsättningslös, konstant och förutseende service för alla, oavsett om du är här för första eller tionde gången.

Du är alltid välkommen in till oss på Djurhagegatan för att prata Lexus. Här säljer vi både nya och begagnade Lexus och har även serviceverkstad där vi är experter på just våra bilar. Vill du provköra en specifik modell? Hör av dig och boka en tid, så kan vi vara säkra på att du och bilen får bästa omhändertagande!

Varmt välkommen!

Läs vad 165 kunder tycker om Lexus Malmö

• Annicka L
    Annicka L skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Var nyfiken på Lexus och bestämde mej för att köra dit och titta på modellerna. Blev mottagen av en väldigt trevlig försäljare som visade mej runt. Fastnade för en av bilarna och ville provköra så jag frågade om Peter Bolin ville följa med och visa hur bilen fungerade och det gjorde han gärna. Var supernöjd med visningen och bestämde mej för bilen. Mycket trevligt bemötande och mycket trevlig service. Stolt ägare av en Lexus NX 300h.
    Annika Läs mer
  • Lars Ronnie B
    Lars Ronnie B skrev om Mattias Sund en del av Lexus Malmö
    Jag köpte en ny Lexus NX300h. Mycket trevlig atmosfär i hallen.
    Trevligt överlämnande av bilen. Läs mer
  • Mikael P
    Mikael P skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Jag har onget negativt att säga om Peter men mitt misstag då jag inte var nöjd mrd mitt köp kostade mig för mycket.
    Orimligt att bilen sjunker så mycket då jag ville byta den mot en 450 rx.
    Jag inser att Peter följer givna direkti .

Mikael Läs mer
  • Lars Å
    Lars Å skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Köpte Lexus NX. Mycket nöjd med köp av bil och fick relativt god service. Läs mer
  • Lars R
    Lars R skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Köpte en 450 TX! Info samt service helt pl Läs mer
  • Håkan U
    Håkan U skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Professionellt bemötande, nöjd med bilaffären redan innan jag fick bilen. Läs mer
  • Informa Konsult Aktiebolag I
    Informa Konsult Aktiebolag I skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Mkt positivt bemötande rakt igenom. Snabba svar under köpprocessen. Läs mer
  • Anders J
    Anders J skrev om Mattias Sund en del av Lexus Malmö
    Lexus 300nx
    Jag är nöjd med alla delar av kundbemötandet och mina förväntningar överträffades Läs mer
  • Kurt Inge N
    Kurt Inge N skrev om Mattias Sund en del av Lexus Malmö
    Väldig trevligt bemötande av Mattias Sund, tog väl hand om oss när vi tittade på en Lexus och även sedan i försäljningsrummet då vi skulle göra upp bilaffären, har aldrig varit med om att bli bjuden på kaffe under affärsuppgörelsen, Mattias genomgång av bilen i leveransrummet var mycket proffesionellt utfört, detta har vi heller varit med om attsäljaren går igenom bilen med kunden,. I det stora hela är Lexus en välorganiserad bilfirma både när det gäller försäljning och verkstad. Mycket trevlig personal och väl utbildad. Hoppassat Mattias får ta del av det som vi beskrivet om honom. Läs mer
  • Kennet M
    Kennet M skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Perfekt bemötande. Kunnig information. Läs mer
  • Jörgen K
    Jörgen K skrev om Mattias Sund en del av Lexus Malmö
    Mycket trevligt och smidigt. Allt fungerade utan problem vid bilbytet, hade redan bestämt mig ang bil vid första kontakt. Läs mer
  • Björn F
    Björn F skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Jag köpte en Lexus RC 300h
    Min tanke från början var intresse för en Lexus IS 300h.

RC-modellen var riktigt lockande och det snappade Peter upp på ett fint sätt. Han såg att jag fick känslor för bilen och insåg att om han bara plockade bort alla hinder, så skulle jag köpa den.

Tycker det var mycket Peters förtjänst att han faktiskt sålde bilen till mig för han fanns både tillgänglig att svara på mina frågor, men var dessutom smart och på hugget när han väl förstått vad det var som höll mig tillbaka innan jag köpte bilen.

Även när jag väl bestämt mig och signerat tycker jag Peter skötte affären på ett utmärkt sätt. Det ger en bra känsla inför framtida köp.

Kan inte säga annat än att jag tycker Peter gjorde en utmärkt insats.

Med vänlig hälsning, Björn Läs mer
  • Gun-britt F
    Gun-britt F skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Peter hjälpte mig att köpa ut den Lexus mitt företag leasat för min räkning, när jag slutade vid företaget. Bilens leasing-tid hade inte gått ut så jag kunde inte köpa den som privat-person. Liksom tidigare på Lexus i Malmö, blev jag både professionellt och trevligt bemött. En upplevelse utöver det vanliga.

Bra bilar och trevlig personal. Vi kommer att fortsätta köpa våra bilar på Lexus i Malmö. Läs mer
  • Christoffer O
    Christoffer O skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    .............................................................. Läs mer
  • Viktor G
    Viktor G skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Trevligt bemötande och goda kunskaper! Läs mer
  • Jan-Olof L
    Jan-Olof L skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Köpt beg.bil.
    Trevliga säljare
    Trevligt bemötande Läs mer
  • Ulf Ö
    Ulf Ö skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Har köpt många bilar under min tid. Har aldrig träffat på en bättre säljare . Han var trevlig, utan att vara ”sliskig” , kunnig och står för det som sägs. Kommer att rekommendera Lexus för så många jag kan. Läs mer
  • Lennart W
    Lennart W skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Köp av begagnad bil efter råd att avvakta inbytesbilar som var på gång in. Peter var vänlig och inte påtvingande utan ville att man tog tid på sig och ställde frågor om de olika bilarna. Känslan att bli väl omhändertagen fanns direkt. Sammanfattningsvis var det enkelt och trevligt att köpa bil. Läs mer
  • Hällestad Holding Ab H
    Hällestad Holding Ab H skrev om Mattias Sund en del av Lexus Malmö
    Företaget och säljarna var bra! Bilen känns väldigt rörig och bökig när det gäller gps/teknik. Läs mer
  • Halldin J
    Halldin J skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Fantastiskt bra bemötande!
    Servicemind på mycket hög nivå.
    Mycket professionell och pålitlig och man känner att man verkligen gör en trygg bilaffär.
    Affärsuppgörelsen var lyxig och generös utöver det vanliga, ett privilegium att vara kund hos Lexus Malmö och i synnerhet att göra affär med Peter Bolin! Läs mer
  • Lennart H
    Lennart H skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Peter är en bra försäljare lyssnar på kundenär alltid artig och korekt.Lever upp till alla löften och håller tiden.mycket bra . Jag gillar honom skarpt. Läs mer
  • Mattsson L
    Mattsson L skrev om Mattias Sund en del av Lexus Malmö
    Jag är fullt nöjd med Mattias! Läs mer
  • Möllerberg R
    Möllerberg R skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Trevligt bemötande det känns så att Peter bryr sig om kunden Läs mer
  • Halserius P
    Halserius P skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Mycket bra bemötande. Lexus Malmö sätter alltid kunden
    i centrum. Proffsigt sätt att sälja en bil som man knappast
    känner till.
    Ingen på Lexus Malmö kan rå för att man inte kan leverera
    allt som ingår i affären.
    Per Läs mer
  • Persson T
    Persson T skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Peter Bolin tog väl hand om oss och presenterade Lexus.
    Peter lyssnade och såg vad vårt behov var.
    Presenterade därefter en offert på vårt behov.
    Detta lede till ett köp av Lexus bil.
    Överlämnade bilen bra med fin genomgång.
    Peter har en fin Profil i försäljningen.
    Vilket gav ett stort förtroende vi fick av Peter.
    Därför lede detta till en Affär som vi känner oss trygga och mycket nöjda.
    Jag är en krävande kund och nu en nöjd Lexus ägare. Läs mer
  • Sandberg E
    Sandberg E skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Bra och förtroende ingivande som lyssnade på våra behov. Detta ledde snabbt till en affär som passade båda parter. Läs mer
  • Soheil E
    Soheil E skrev om Mattias Sund en del av Lexus Malmö
    Profesionell, tydlig och alltid tillgänglig! Läs mer
  • Rosenquist D
    Rosenquist D skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Hade högt ställda förväntningar och de infriades som vanligt. Förstklassig bemötande Läs mer
  • Ci C
    Ci C skrev om Mattias Sund en del av Lexus Malmö
    Trevlig, svarade snabbt på mailfrågor efteråt, lugn. Läs mer
  • Sönderby S
    Sönderby S skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Ett proffsigt välkomnande mottagande vid första besök , mycket lyhörd och inte alls ”gåpåare” Läs mer
  • Däckexpressen A
    Däckexpressen A skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Mycket trevligt bemötande både per telefon och personligt.
    Allt var bra Läs mer
  • Torbjörn C
    Torbjörn C skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Professionellt bemötande och bra avslut av affären. Mycket nöjd med både bilen och företaget. Läs mer
  • Milan K
    Milan K skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Jag är jätte nöjd och tacksam för allt hjälp som jag fick av Peter Bolin Läs mer
  • Lars L
    Lars L skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Vældigt fin service, flexibilitet. Meget behagligt miljø. Vældig godt overblik for helhed og detaljer. Skaber god tryghed. Läs mer
  • Lars Olof S
    Lars Olof S skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Han upplevdes som en ovanligt positiv person. Den upplevelsen av Bolin har bibehållits oförändrad. Han är intresserad av att hjälpa oss som kund. Tagit kontakt via telefon, och som kund hos Bolin upplever vi en gedigen trygghet. Läs mer
  • Nicklas N
    Nicklas N skrev om Mattias Sund en del av Lexus Malmö
    Vi har köpt vår 4e Lexus nu och de senaste 2 i Malmö. Bemötandet från all personal är utöver det vanliga och man känner verkligen att de bryr sig om sina kunder. Deras kundmottagande borde andra bilhandlare ta efter. Vi har alltid servat våra bilar i Malmö och har därmed varit kunder där i många år och redan från första gången vi gick in där så kändes det som att vi var stamkunder. Helt otroligt bra på alla sätt och vis. Den senaste bilen köpte vi av Mattias som vi känt sedan han började där. Han är genuin och trevlig och har enbart kundens bästa i fokus hela tiden. Om man har ett problem med bilen mot all förmodan så hjälper vetkstadschefen Anders alltid till och ser till att problemet blir löst. Alla på Lexus i Malmö förtjänar en guldstjärna var. Bästa stället att köpa bil på och kvaliteten på bilarna är överlägsen alla andra! Vi har haft flera andra märken och inga andra kan mäta sig med Lexus.

Mina föräldrar köpte också sin nya Lexus i Malmö efter att ha varit kunder i Munka Ljungby i många år. De var helt överväldigade av den fantastiska servicen i Malmö och hur bilen blev levererad. Det var en upplevelse som de verkligen uppskattade. Ett stort tack till Peter som de köpte sin bil av! Vi rekommenderar alla vi känner att köpa bil hos er.

Ska ni köpa en bil så måste ni besöka Lexus i Malmö! Läs mer
  • Karin N
    Karin N skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Östa ställe att handla bil på. Läs mer
  • Eg Sverige Ab E
    Eg Sverige Ab E skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Hej,

Jag fick ett väldigt professionellt bemötande av Peter. Vi hade strul med leasing bolaget och Peter var väldigt snabb och flexibel och med ett väldigt trevligt bemötande. Läs mer
  • Stig-åke E
    Stig-åke E skrev om Lexus Malmö
    Har servat min Lexus hos Lexus Malmö, en upplevelse som heter duga, artiga korrekta kunniga medarbetare,
    man tror inte att ett företag kan fungera på detta sätt men det gör det!
    Dom flesta bilfirmor borde få gå en kurs om service och om hur man behandlar en kund. Till dessa firmor välj "Lexus Malmö" Läs mer
  • Nilsson B
    Nilsson B skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Bra och trevligt bemötande.Fick via mejl ett bra byteserbjudande,som vi accepterade. Läs mer
  • Elgstig K
    Elgstig K skrev om Mattias Sund en del av Lexus Malmö
    Ett mycket trevligt och professionellt bemötande. Dessutom var informationen om bilen och svaren på alla frågor vi hade vid våra möten mycket god.
    Aldrig tidigare har jag varit så nöjd vid ett bilköp.
    Det är också så att hittills har den nya bilen helt uppfyllt mina förväntningar. Läs mer
  • Jonsson Å
    Jonsson Å skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Fick ett fantastiskt trevligt bemötande som var över förväntat. Läs mer
  • Nilsson G
    Nilsson G skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Vi tycker att Peter gav oss ett mycket bra bemötande, svarade på alla frågor, han ringde till och med upp och frågade om vi var nöjda , några dagar efter vi köpt bilen. Tog även kontakt med honom en vecka senare, undrade om det fanns någon lista med utrustning på bilen, då ordnade han fram en sådan och skickade via mail. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Sörensen J
    Sörensen J skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Super service and he listing to what my needs where so in all a very nice deal Läs mer
  • Do Sverige Ab D
    Do Sverige Ab D skrev om Mattias Sund en del av Lexus Malmö
    Mycket bra och trevlig service från första kontakt ända fram till leverans! Rekommenderas! Läs mer
  • Gunnel Irene W
    Gunnel Irene W skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Vad som föregick köpet var att mannen från verkstan som tog emot mig när min bil skulle servas var väldigt flexibel och uppmärksam på vad jag ville. Jag hade länge tänkt byta ut min gamla Lexus mot en ny och undrade lite om jag kunde träffa en säljare? Men, sa mannen (kommer inte ihåg vad han hette) då ska Du ju låna den nya Lexus som motsvarar vad Du har idag! Sagt och gjort och så blev jag klar med att det var denna bil jag ville ha med alla nya tekniska finesser!

Detta betydde ju att Peter Bolin hade ett lätt arbete med mig. Men han fick mig ändå att köpa en bil som fanns tillgänglig på dagen!
    Denna var en bil som Lexus tagit fram i 12 ex och detta var det sista exemplaret. Den var lite billigare än om jag beställde den.
    Nu åkte jag till USA på tre månader, så mitt barnbarn Philip de Vries fick ta hand om att lämna in min gamla bil och åka till Karlskrona och hämta däck o gummimattorna!

Philip var väldigt imponerad av överlämningen av min nya Lexus och han har skött även den gamla, då jag ofta är hos mina döttrar i USA.

Jag tyckte hela affären gick väldigt smidigt och känner mig nöjd!

Hälsningar

Bo P skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Bra bemötande, Peter är kunnig och hjälpsam. Läs mer
  • Göran P
    Göran P skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    Mycket proffsigt dock fick jag för lite betalt för min inbytesbil.
    Hälsingar Göran Persson. Läs mer
  • Athlon Sweden Ab A
    Athlon Sweden Ab A skrev om Peter Bolin en del av Lexus Malmö
    bemötandet var ytterst seriöst. det är så man vill bli bemött
    som kund. Läs mer
  • Sweco Position Ab S