Sista bilen jag köper härifrån.
Omdömen totalt
Snittbetyg
Boka aldrig service på Bilia Haga Norra! Hade en skräckupplevelse med den sämsta kundservicen jag någonsin upplevts, ni måste bara läsa, helt otroligt! För det första, när man ringer och ska boka en årsservice på Volvobilen så kan de inte uppge pris i telefonen eller se till att det skickas när de tagit reda på det!? Vi bokar ändå en standard service. När vi kommer med bilen säger den så kallade serviceteknikern, jaha, dags för kamremsbyte idag. Kamrem frågar vi, bilen har gått drygt 10 000 mil, låter tidigt? Teknikern säger, men det står det i datorn... kollar och säger, ojdå, ja det har ni rätt i, det är för tidigt. Då slapp ni en kostnad på 23 000, nu blir det bara 12 000 kr! Vi blir inte gladare för 12 000 och frågar varför. Jo, två filter ska bytas också. Inget vi visste om så vi frågar om det. Visar sig att de ska bytas var 6 000 mil. men bilen har inte gått över 12 000 ännu. Då säger teknikern att filtren ska bytas när man ser att sträckan kommer passeras. Han säger också att filtren aldrig bytts på bilen. Vi frågar hur han vet det. Han säger att han ser i systemet att det inte gjorts, hade stått i datorn då säger han. Men nu kommer det värsta, helt plötsligt säger teknikern, Jag har inte tid att prata service med er, ska ni serva bilen eller inte?! Vi blir helt paffa, det var så otrevligt sagt så t.o.m. hans kollegor reagerade på hans otrevliga ton. Då sa vi, NEJ vi ska inte serva bilen här och åkte därifrån. Valde en annan verkstad som var trevliga med kundservice och dessutom betydligt billigare! Kollade också upp det teknikern sagt om att filtren aldrig hade bytts. De hade de visst bytts och det var loggat i datasystemet för Volvo service så utöver extremt otrevlig så ljög han oss också rakt upp i ansiktet! Serva aldrig bilen på Bilia Haga Norra. De är extremt dyra, otrevliga och verkar ha total avsaknad av kundservice och totalt ointresserad av mig som kund! Finns massor med seriösa alternativ till betydligt lägre priser där man får pris i förväg och ett trevligt och kompetent bemötande till skillnad mot Bilia Haga Norra.
Väldigt dålig hantering av anställningsprocessen för en försäljartjänst. Man blir inte respekterad för den tid man har lagt ner. Det går veckor utan någon återkoppling, och när man framför sin upplevelse svarar personalen bara: "Det är din åsikt." Jag rekommenderar inte Bilia på grund av deras hantering av ansökan.
Very very disappointing service. My parking sensor was loose and I went to workshop and ask them to take a look at it and give me the price. The mechanic told me only diagnosis will cost about 3000 SEK. I said okay for diagnosis. He called later and told me it will cost 4000 SEK if the problem is on cable and if on sensor it costs 5250 SEK for changing the sensor, he said he does not have time to fix the problem and later he would call another appointment time and he would report to the insurance. Already a month, no call, no insurance reporting, nothing and when i asked providing for diagnosis report, they said they did not record it. I was very angry and I called them and they refused to accept that I did not book any time with them. I dont trust them anymore. and please be careful about the price and customer approach. I hope this review will improve their service and be better in customer service. I am going to sell my BMW because of poor customer service and never buy any car from BMW until they change their mindset be better in service, never ever go to this workshop again.
Leasade en bil med Bilua Personbilar som återförsäljare. När jag lämnade tillbaka bilen bröt de mot avtalet om oberoende besiktningsman. Bilias egen verkstadskille gjorde besiktningen, anmärkte på flera punkter och lämnade sedan hutlösa priser på hur mycket de skulle ta betalt för att fixa anmärkningarna. Inte så lite jäv där! Bilia skickade sedan en faktura och undlät sig att skicka specifikationer på vad fakturan gällde. När jag hörde av mig till Bilia och frågade efter specifikationerna fick jag först ett svar. Efter lite mer mailväxling ändrade de sig och jag fick ett nytt svar på vilka specifikationerna var. Inte så trovärdigt! Dessutom är det inte rätt att skicka en faktura på renoveringar utan att båda parter först är överens. Det sista dem gjorde var att begära ägarbyte utan att tvisten är löst. Jag har nu blivit tvungen att vända mig till Allmänna reklamationsnämnden för att få hjälp då jag efter flera försök till att lösa tvisten från mitt håll inte kommer någon vart eftersom Bilia själva inte är ett dugg intresserade av att komma överens och lösa tvisten så att båda parter blir nöjda.
Platser 24
Bilia Nacka
1.7 av 25 omdömenBilia Personbilar AB
2.4 av 24 omdömenBilia Personbilar AB
1.4 av 24 omdömenBilia Group Stockholm AB
2.1 av 19 omdömenBilia Personbilar AB
2.7 av 9 omdömen
Om dessa omdömen
För oss på Reco är riktig transparens viktigt. För att hjälpa dig att utvärdera Bilia har vi sammanställt vad vi vet om deras omdömen
Trovärdighet Låg
Trovärdighet baseras på hur stor andel av företagets kunder som tillfrågas att lämna ett omdöme och hur stor möjlighet Reco har att bekräfta kundrelationen.
Företaget har inte bekräftat sin företagssida eller samlat in några omdömen. Reco kan inte heller koppla omdömena till företagets faktiska kunder.
- Mycket Bra
- Bra
- Ok
- Låg