Rekommenderat företag 2016 - Lexus Stockholm Norr
Rekommenderat företag 2015 - Lexus Stockholm Norr

Lexus Stockholm Norr

Ytterbyvägen 14-18, 183 30 Täby — Visa karta

Vi finns på Ytterbyvägen i Täby, alldeles vid E18. Här huserar vi i moderna lokaler med gott om plats för såväl nybils- som begagnatförsäljning, serviceverkstad samt Sveriges första Lexus-auktoriserade Skadecenter för lack-, plåt-, glas- och plastskador.

Du är alltid varmt välkommen att komma förbi och prata Lexus och ett bekymmersfritt bilägande. Vill du provköra en speciell modell kan det vara klokt att slå en signal först och boka in en tid, så att vi kan ta hand om dig på ett sätt som du och bilen förtjänar.

Varmt välkommen.

Läs vad 218 kunder tycker om Lexus Stockholm Norr

• Magnus S
    Magnus S skrev om Markus Ekfalk en del av Lexus Stockholm Norr
    Bra bemötande och serviceinriktad. Såg till att affären genomfördes smidigt.
  • Niklas L
    Niklas L skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Riktigt nöjd med nya bilen och leveransen hos Lexus Stockholm! Martin Larsson anpassade leveransen efter min kunskapsnivå och visade bilen på trevligt och proffsigt sätt. Tack för en bra start på nya bilägandet!
  • Claes E
    Claes E skrev om Malin Berggren en del av Lexus Stockholm Norr
    Utmärkt! Alltid trevlig, hjälpsam och svarar snabbt på frågor!
  • Magnus V
    Magnus V skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Mycket trevlig och sympatisk. Vi kände oss väl omhändertagna.

I och med att vi testade andra bilar innan vi valde Lexus träffade vi andra säljare och Martin var klart bäst.
  • Dean R
    Dean R skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Förstklassigt och professionellt bemötande från första bemötande till avslut!
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Markus Ekfalk en del av Lexus Stockholm Norr
    Jag tycker att Markus Ekfalk är en trevlig och bra person/säljare hos Lexus Stockholm Norr. Jag är dock inte nöjd med alla delar i köpprocessen. Inbytespriset på min gamla bil var alltför lågt och lyhördheten för mina önskemål var inte så bra som man önskar för att nämna ett par exempel. Detta har medfört att efterköpskänslorna inte fick högsta betyg. Sammantaget blir betyget fyra på en femgradig skala.
  • Börje S
    Börje S skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Toppen tjej köp bil av henne o du blir glad.mycket hög servicenivå utan att vara påträngande. Mycket nöjd
  • Andrea C
    Andrea C skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Hej,
    Jag har ett mycket gott och gediget intryck av Martin. Har varit kontakt med honom genom åren och alltid fått ett trevligt och servicenära bemötanade. Snabba och tydliga svar i alla lägen. Mycket bra. Fem av fem plus absolut!
  • Åke S
    Åke S skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Martin fick ods att känna oss sim viktuga kunder,
  • Haig D
    Haig D skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Mycket bra säljare. Som hittade mitt behov
  • Ken W
    Ken W skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Jennifer är en mycket bra försäljare, bra uppförande och mycket trevlig.

Hälsningar från en mycket nöjd kund.
    Ken Wahlman
    2016-11-30 Jennifer E svarar Ken W
    Hej Ken!

Kul att du är nöjd med bilen, du har mitt nummer om du skulle ha frågor så svara jag så fort jag kan. :)
    Hoppas att ni får en fantastisk jul med massa god mat!

• Ayse K
    Ayse K skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Utmärkt bemötande. Mycket nöjd!!! Dock oklar belopp på månads kostnad på leasing .stämmer inte med det som jag uppfattade på första besöket.
    2016-11-30 Jennifer E svarar Ayse K
    Hej Ayse!

Hoppas allt är bra och att ni är fortsatt nöjda med bilen. :)
    Ni vet vart jag finns om ni har frågor eller vill komma förbi på en kopp kaffe.

Ha en fortsatt fin dag och hoppas ni får en glad jul!

• Merii S
    Merii S skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    ;) :) ;) whiii ;) :) ;) ;) :) whiii ;) :) :)
    2016-10-13 Jennifer E svarar Merii S
    Hej på er!

Super tack till er för en mycket trevlig bekantskap och leverans!
    Hoppas att ni är nöjda med eran nya Lexus och ni vet att ni ALLTID är välkomna in till mig och mina kollegor om ni har vägarna förbi!

Ha en riktigt fin dag! :)

• Cecilia H
    Cecilia H skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Fin service. Anträffbar oavsett tid när jag ringde. Serviceminded och tillmötesgående. Genomgående ett mycket trevligt bemötande.
  • Moghaddam R
    Moghaddam R skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Han är en seriös och skicklig försäljare, med tillräckligt kunskap och ärlighet.
    kort sagt,han är bäst på sitt jobb. Om lexus är lyx och otroligt bil, då måste säljaren passar ihop eleganten, det är absolut Martin Larsson.
  • Marcus G
    Marcus G skrev om Markus Ekfalk en del av Lexus Stockholm Norr
    Marcus är en trevlig och engagerad försäljare!
  • Forsen Projekt
    Forsen Projekt skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Mycket bra säljare
    Tar hand om kund på ett mycket bra sätt.
    Han lyssnar på kunden vill ha.
  • Zenita S
    Zenita S skrev om Markus Ekfalk en del av Lexus Stockholm Norr
    Trevlig, men märktes att han var ny (ung). Strul på leveransdagen av nya bilen. Ringer en halvtimme innan vi ska vara där och säger att vi måste ha underskrift av min chef/annan i styrelsen. Fick åka 6 mil för att få underskrift av en i styrelsen. Men dagen efter ringde han igen och sa att det måste vara min chef som skulle skriva på i alla fall.
    När vi skrev papper och beställde bilen blev vi lovade ett Lexus golf-head-covers när vi hämtade vår nya bil - den fick vi aldrig.
    När vi hämtade våra nya Lexus NX300h gick klockan fel! Samt att instegsskydd (plastfolie) var ej borttaget på passagerarsidan!
    När vi kollade på bilen första gången och fick en offert på businesspaketet sa Marcus att det ingick metalliclack i priset. Sen när vi skulle skriva på avtalet, så var så inte fallet.
  • Yvonne G
    Yvonne G skrev om Malin Berggren en del av Lexus Stockholm Norr
    Det var både trevligt och upplever henne som kunnig. Snabb med att ta reda på frågor som jag hade
  • Patrik F
    Patrik F skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Äntligen en stort steg i rätt riktning när ni gjorde kundomdömena publika, transparenta och sökbara. Det krävs säkert mod och god självkänsla för att våga delta om anställd – en stor eloge till er alla som är med på detta tåg.

Jag hoppas att ni snarast fortsätter på den inslagna vägen genom att låta kunderna, mer i detalj, recensera sina bilar. Uppmuntra gärna till ärlighet - det förefaller som, ibland, många kunder okritiskt lyfter det som är positivt och ”glömmer” det som är lite sämre. Jag antar att både moderbolag och återförsäljare är mer betjänta av mer kritiska kommentarerna än de positiva.

Därutöver hoppas jag att ni snart börjar sälja rent batteridrivna bilar – jag står först i kö! Lexus förtjänar dessutom betydligt större marknadsandel än vad ni har idag – frågan är vilka rotorsakerna till detta är?

Hur som helst: lycka till på den inslagna vägen!

Med bästa hälsningar
    Patrik Ferm
    2016-09-27 Jennifer E svarar Patrik F
    Hej Patrik!

Tack för din goda feedback angående vårat användande av Reco!

Vi jobbar hårt med att hålla en hög nivå på den service och kvalité vi levererar och vi vill självklart att all den feedback som vi får från våra kunder skall vara så transparanta som möjligt.

All feedback är bra feedback och vi tar gärna emot negativ och även positiv feedback då vi jobbar efter "The pursuit of perfection" samt mycket med det japanska ledordet "Omotenashi".

Jakten på hög kundnöjdhet är inget race, det är ett maraton.

Jag får önska dig en riktigt trevlig kväll och önskar dig varmt välkommen in till oss på Lexus Stockholm - Malmö.

Varma hälsningar,

Jennifer Edwinson med kollegor
  • Agneta B
    Agneta B skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Vi vänder oss alltid till Martin Larsson när vi vill ha kontakt med LEXUS
  • Åsa R
    Åsa R skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Bra o trevligt bemötande vid beställning, fick uppdateringar innan leverans.
    2016-09-05 Jennifer E svarar Åsa R
    Hej Åsa!

Hoppas allt är bra med dig!
    Kul att du är nöjd med ditt val av Lexus. Slå mig en signal om du har några funderingar eller är sugen på en kopp kaffe!

• Julli M
    Julli M skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Enkelt sammanfattat: jag önskar all säljpersonal var som Jennifer.
    2016-09-05 Jennifer E svarar Julli M
    Hej Jussi!

Äntligen får du åka i din nya pärla!
    Passar på att tacka för en fin bekantskap, och du vet att du alltid är välkommen in på en kopp kaffe. :)

• Sven R
    Sven R skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Martin sålde en Lexus till mig för några veckor sedan.

Mycket seriös och kunnig och ett fantastiskt bemötande utan säljmanér bara kvalité. Han måste vara en kanonsäljare för Lexus.
  • Ylva B
    Ylva B skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Fantastisk service som vanligt. Kunnig och trevlig. Älskar båda bilarna!
    2016-09-05 Jennifer E svarar Ylva B
    Hej Ylva!

Kul att ni är fortsatt nöjda med oss och självklart med bilarna!
    Ni har stenkoll på vart vi finns om ni behöver oss eller är sugna på en kopp kaffe. :)

• Aseel S
    Aseel S skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Min upplevelse var helt fantastiskt
    Jennifer var en av de bästa och trevliga människor som har jag har träffat.
    Hon var professional och vet säkert vad hon gör .. allt gick bra och smidigt och det känns riktig att jag blev ett medlem av en familj (lexus)
    Tack
    2016-09-05 Jennifer E svarar Aseel S
    Hej Aseel!
    Va kul att du är nöjd med bilen, och tack för en trevlig leverans! :)
    Som sagt, varmt välkommen till Lexus Familjen.

Jag finns ett samtal bort om du behöver mig!

• Bachner M
    Bachner M skrev om Malin Berggren en del av Lexus Stockholm Norr
    Mycket kunnig och kompetent säljare. Jag och min man har stort förtroende för henne.
  • Martin H
    Martin H skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Kompetent och duktig. Gjorde men än han behövde för att underlätta innan bilen levererades. Svarar som en kobra på mail.
  • Marie A
    Marie A skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Bemötandet var kanon bra av Jennifer, glad, positiv, och informerande
    kunde sin sak
    2016-09-02 Jennifer E svarar Marie A
    Hej Marie!

Tack för ett supertrevlig leverans här om dagen! :)
    Kul att du är nöjd med din nya bil, och du vet att du alltid kan ringa mig om du har några frågor eller funderingar.
    Har du vägarna förbi så får du se till att komma in och säga hej! :)

• Ibrahim S
    Ibrahim S skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    JAG BLEV VÄL OMHANDITAGEN. UPPLEVER HONOM SOM KUNNIG OCH TREVLIG SÄLJARE.
  • Marie E
    Marie E skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    När jag kliver in på Lexus i Täby känner ja mig "very, very VIP!
    Hela personalen är välkomnande och och Martin utgör inte något
    undantag. Martin är vänlig, kunnig och det viktigaste - han är inte påträngande och "hurtig". Martin är en " avkännande" person och därmed en mycket kompetent säljare som ser till kundens behov. Jag och min man är mycket nöjda!
    PS Jag har varit lärare i säljteknik - visserligen för länge sedan . men ändå . . . DS
  • Marie L
    Marie L skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Lyhörd, proffsig, kunnig och tillmötesgående!
  • Hossein T
    Hossein T skrev om Markus Ekfalk en del av Lexus Stockholm Norr
    Hejsan !
    Tack för att ni har valt mig , och tusen tack för att ni har skänkt bidraget till barncancerfonden , när det gäller Markus Ekfalk så räcker inte enbart med några ord , vilket det betyder att han har en sådan fin personlighet och förmåga att ta itu med saker och kan levera med en sådan behagligt bemötande , så han är en fin och hjälpsam kille .
    Hossein Totipanah
  • Mattias H
    Mattias H skrev om Malin Berggren en del av Lexus Stockholm Norr
    Fantastiskt affärskvinna!
    Bilen är helt fantastisk, men tyvärr är GPS inte fungerande och värdelös!
  • Gert E
    Gert E skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Sympatisk, kunnig, samvetsgrann.
  • Henrik S
    Henrik S skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Hjälpsam och tog sig tid, mycket bra.
    2016-09-02 Jennifer E svarar Henrik S
    Hej Henrik!

Hoppas allt är bra och att bilen är till belåtenhet!
    Du är alltid varmt välkommen in om du har frågor eller helt enkelt är sugen på en varm kopp kaffe!

• Eva L
    Eva L skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Jennifer får högsta betyg för bemötande och engagemang. Som kvinnlig kund uppskattar jag särskilt att Jennifer direkt räknade med mig. Och inte gjorde som många andra (manliga) säljare vid andra bilaffärer som pga fördomar eller kanske av gammal vana enbart räknar med mannen som var i mitt sällskap (och som inte skulle köpa någon bil) Ett stort plus för detta.
    2016-09-02 Jennifer E svarar Eva L
    Hej Eva!
    Hoppas att ni mår bra och att ni har njutit av den svenska sommaren och självklart eran bil!
    Tack för ett mycket trevlig bekantskap, och glöm inte att jag finns ett samtal bort om ni har några funderingar eller behöver något.
    Ni är alltid välkomna in till oss! :)

• Erik K
    Erik K skrev om Markus Ekfalk en del av Lexus Stockholm Norr
    Markus gav ett proffesionellt intryck och levererade god service både när jag var in och kollade på bilen, vid leverans samt att jag varit in i efterhand.
  • Carl-henric A
    Carl-henric A skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Kanon, redan en story som går vidare. Mycket nöjd. Sen överraskar bilen fortfarande, massor av gizmo.
  • Darbaz C
    Darbaz C skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Hej ! Jennifer Jag ska svara på frågorna för att du är trevligt säljare och jag rekommenderat dig för tre Taxi Chaufförer och på sistone såg jag en Lexus is som jag hoppas det var du som sålde det men vad hände med min ( skyddsfilm för bakre stotfångaren ) som du lovade inan jag köpte ska jag köpa den själv eller vänta på det? och min bensin faktura blivit dubbel så jag tror det stämmer inte med Lexus när det står 4,2.
    M.V.H
    Darbaz Calali
    2016-07-20 Jennifer E svarar Darbaz C
    Hej Darbaz!

Hoppas allt är bra och att bilen motsvarar dina förväntningar!
    Om det är så att du tycker att du har hög förbrukning så får du väldigt gärna komma förbi så skall vi se till att allt är som det skall med din bil.
    Jag hör av mig till dig angående listen, som jag faktiskt har lovat! :)
    Vi hoppas på fler taxibilar i Stockholm som har märket Lexus på sig, du är en fantastisk ambassadör!

• Maria Helena M
    Maria Helena M skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Vi fick ett mycket trevligt bemötande och kände oss väl omhändertagna av Jennifer. Vi är väldigt nöjda med vår nya Lexus och det är en fröjd att åka bil nu förtiden!

Helena Mattsson
    2016-07-20 Jennifer E svarar Maria Helena M
    Hej Maria och Peter!

Hoppas att ni njuter av bilen och att den är fullpackad med golfklubbor! :)
    Ni vet vart jag finns om ni behöver min hjälp.
    Tack för en trevlig bekantskap!

• Madelene Ö
    Madelene Ö skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Trevligt och serviceinriktat bemötande. Bra svar på frågor.
  • Pernilla P
    Pernilla P skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Hej, ett mycket trevligt bemötande.
  • Christer H
    Christer H skrev om Malin Berggren en del av Lexus Stockholm Norr
    Fantastisk trevlig personal
    En fantastisk bil jag kör
  • Sverker S
    Sverker S skrev om Markus Ekfalk en del av Lexus Stockholm Norr
    Jag blev helt OK bemött av Markus och är nöjd med mitt bilköp. En mycket liten buckla nedanför handtaget på vänster framdörr påpekades inte och jag såg den inte förrän jag kom hem till Varberg. Detta drar ned betyget något.
  • Karl Einar M
    Karl Einar M skrev om Malin Berggren en del av Lexus Stockholm Norr
    otroligt härlig bil att köra vi är jättenöjdamin hustru pch jag
  • Bo J
    Bo J skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Vi har känt oss välkomna och har blivit mycket väl omhändertagna av Jennifer. Hon har skött kontakterna med oss på ett proffsigt sätt. Trots sin unga ålder har hon agerat som en erfaren säljare.
    Anna- Lisa och Bosse Johansson
    2016-07-20 Jennifer E svarar Bo J
    God dag Anna-Lisa och Bosse!

Kul att ha er här i Stockholm på en tur förra veckan, alltid ett nöje!
    Hoppas att eran sommar blir fylld med glädje och sol, och ni vet att jag finns ett samtal bort om ni behöver mig. :)

Bo J gillar detta
  • Kathe N
    Kathe N skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Utmärkt bemötande. Hon och även alla andra som man möter där är hjälpsamma och trevliga. Det var 4:e bilen som vi köpte där och det var definitivt det trevliga bemötande som gjorde att det ett fjärde inköp, höll på att köpa en annan bil men servicen hos Lexus avgjorde, trots det betydligt högre priset.
    2016-07-20 Jennifer E svarar Kathe N
    Hej Kathe!

Vi är mycket glada att ha kvar dig i våran "Lexus-familj", hoppas att du är lika nöjd med nya bilen.
    Tveka inte att höra av dig om du har frågor!
    Hälsa familjen så gott så ses vi snart!

• Hans Göran S
    Hans Göran S skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Trevligt och proffsigt bemötande.Kunde sin sak och höll mig underrättad
    om leveranstid etc.
  • Nils Hans W
    Nils Hans W skrev om Malin Berggren en del av Lexus Stockholm Norr
    Proffesionellt bemötande. Trevlig och vänlig. Det kändes tryggt att göra affärer med henne. Hon får högsta betyg.
    Hans Wilson
Martin Larsson