Rekommenderat företag 2016 - Lexus Stockholm Norr
Rekommenderat företag 2015 - Lexus Stockholm Norr

Lexus Stockholm Norr

Ytterbyvägen 14-18, 183 30 Täby — Visa karta

Vi finns på Ytterbyvägen i Täby, alldeles vid E18. Här huserar vi i moderna lokaler med gott om plats för såväl nybils- som begagnatförsäljning, serviceverkstad samt Sveriges första Lexus-auktoriserade Skadecenter för lack-, plåt-, glas- och plastskador.

Du är alltid varmt välkommen att komma förbi och prata Lexus och ett bekymmersfritt bilägande. Vill du provköra en speciell modell kan det vara klokt att slå en signal först och boka in en tid, så att vi kan ta hand om dig på ett sätt som du och bilen förtjänar.

Varmt välkommen.

Läs vad 236 kunder tycker om Lexus Stockholm Norr

• Tor N
    Tor N skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Fantastiskt bemötande och leverans motsvarade precis våra förväntningar.
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Martin, stor tack för mycket trevligt och professionellt bemötande och en oförglömlig överlämning av en fantastisk bil!
  • Representant för Rospiggen Expre
    Representant för Rospiggen Expre skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Proffsigt med trevligt bemötande och snabb service är en bra beskrivning på Jennifers hantering av mig och mitt bolag/ Med vänlig hälsning Micke
  • Stefan W
    Stefan W skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Allt fungerade perfekt. Trevligt och god service. Mina höga krav överträffades. Martin visste vad han gjorde och vi var nöjda.
  • Roger L
    Roger L skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    En mycket trevlig anläggning med engagerade medarbetare allihop. Har varit kund sedan 2004 och alltid samma trevliga bemötande. I vår senaste affär, december 2016, då vi bytte in vår IS300h mot en nästan ny NX300h fungerade allt jättesmidigt. Mycket tack vare Martin Larsson som genomförde affären på bästa möjliga sätt. Även om vi bor söder om Stockholm så är det till Täby som vi helst vill åka till vid service och/eller nästa bilaffär. Fullt betyg!
  • Mendel Import
    Mendel Import skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Bra service och trevligt bemötande.
  • Kom Visual Merchandising Agency
    Kom Visual Merchandising Agency skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Tycket det funkade bra! Galet mycket bättre än hos WV och Volvo
  • Christer B
    Christer B skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Trevlig, glad och serviceinriktad.
  • Shane Songs
    Shane Songs skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Jennifer är jättebra. Vi hade kontakt med henne redan våren 2015, så när vi bestämde oss för att köpa bil ville vi ha henne som säljare. Hon är trovärdig och det känns som hon är bra på det hon gör, vet mycket och tar reda på det hon inte vet. Ringer tillbaka snabbt även om man inte lämnat meddelande. Hon är toppen helt enkelt!
  • Jennifer L
    Jennifer L skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Jag hade en väldigt rak och bra dialog med Jennifer under hela köpet. Överlag fick jag snabb återkoppling och svar på eventuella funderingar. Jag kan absolut tänka mig att köpa min nästa bil i fortsatt samarbete med henne.
    Jag är dock lite förvånad att ingen från Lexus har hört av sig efter leveransen för att fråga mig om jag är nöjd med mitt köp eller om jag har eventuella funderingar, jag fick min bil första veckan i december.
  • Sven B
    Sven B skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Jag fick ett bra vänligt och professionellt bemötande varje gång hos Lexus (först nere i Malmö när jag först provkörde Lexus i somras, sedan uppe i Stockholm Norr när jag kommit längre i min process och där jag även köpte bilen)
  • Max B
    Max B skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Trevligt och professionellt bemötande rakt igenom.
  • Anita W
    Anita W skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Trevlig och välkomnande. gav ett kunnigt intryck och gjorde i stort sett det vi kom överens om.
  • Nazli S
    Nazli S skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Martin var väldigt bra, han lyssnade och bemötte kunden väl.

Jag uppfattar företaget som rigid och inte tillmöstegående i prisdiskussioner.
  • Tandläkare N
    Tandläkare N skrev om Markus Ekfalk en del av Lexus Stockholm Norr
    Trevlig och lättsam men bryter kontraktet pga av att han anser sig ha slarvat med besiktning av inbytesbil.Glada och upprymda åker vi för att hämta ut ny bil men möts av Markus som säger att vi måste betala 23000 kr mer!!!Detta var ju inte ok.
    Strul med en faktura efteråt också.I det läget fakturerade han moms på arbete och inte bara självrisken som vi kommit överens om.
    När jag anmärker på detta så ber han inte om ursäkt utan svarar att jag själv kan ju dra av momsen....Nu kunde jag ju inte det och det var därför jag klagade.Han rättade därefter till fakturan men utan att be om ursäkt.Trots att vi hade ett färdigt kontrakt så ändrades allt till vår nackdel,vi kände oss besvärliga trots att vi gick med på hans villkor direkt.Att säga till alla man känner inkl förväntansfulla barn att vi kommer hem med ny bil efter jobbet men istället komma hem i Markus lånebil kändes INTE bra.
  • Lennart R
    Lennart R skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    ML har genomfört sitt engagemang på ett fullständigt lysande vis.
  • Tomas L
    Tomas L skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Träffade Jennifer första gången när jag hämtade ut bilen. Innan hade jag endast telefonkontakt med henne. Telefonkontakten täckte mina behov :)
  • Jimmy S
    Jimmy S skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Bra service, trevligt bemötande!
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Markus Ekfalk en del av Lexus Stockholm Norr
    Bra bemötande och serviceinriktad. Såg till att affären genomfördes smidigt.
  • Niklas L
    Niklas L skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Riktigt nöjd med nya bilen och leveransen hos Lexus Stockholm! Martin Larsson anpassade leveransen efter min kunskapsnivå och visade bilen på trevligt och proffsigt sätt. Tack för en bra start på nya bilägandet!
  • Claes E
    Claes E skrev om Malin Berggren en del av Lexus Stockholm Norr
    Utmärkt! Alltid trevlig, hjälpsam och svarar snabbt på frågor!
  • Magnus V
    Magnus V skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Mycket trevlig och sympatisk. Vi kände oss väl omhändertagna.

I och med att vi testade andra bilar innan vi valde Lexus träffade vi andra säljare och Martin var klart bäst.
  • Dean R
    Dean R skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Förstklassigt och professionellt bemötande från första bemötande till avslut!
    2016-12-13 Jennifer E svarar Dean R
    Hej Dean!

Hoppas att familjen är fortsatt nöjda med bilen. Snart är det dags igen.
    Tills vi ses så får jag önska hela familjen en riktigt god jul och ett gott nytt år! :)

• Fredrik L
    Fredrik L skrev om Markus Ekfalk en del av Lexus Stockholm Norr
    Jag tycker att Markus Ekfalk är en trevlig och bra person/säljare hos Lexus Stockholm Norr. Jag är dock inte nöjd med alla delar i köpprocessen. Inbytespriset på min gamla bil var alltför lågt och lyhördheten för mina önskemål var inte så bra som man önskar för att nämna ett par exempel. Detta har medfört att efterköpskänslorna inte fick högsta betyg. Sammantaget blir betyget fyra på en femgradig skala.
  • Börje S
    Börje S skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Toppen tjej köp bil av henne o du blir glad.mycket hög servicenivå utan att vara påträngande. Mycket nöjd
    2016-12-13 Jennifer E svarar Börje S
    Hej Börje!

Hoppas allt är bra med dig och att du är fortsatt nöjd!
    Du vet vart vi finns om du behöver oss!

Om vi inte ses innan så får jag önska dig en riktigt god jul!

• Andrea C
    Andrea C skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Hej,
    Jag har ett mycket gott och gediget intryck av Martin. Har varit kontakt med honom genom åren och alltid fått ett trevligt och servicenära bemötanade. Snabba och tydliga svar i alla lägen. Mycket bra. Fem av fem plus absolut!
  • Åke S
    Åke S skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Martin fick ods att känna oss sim viktuga kunder,
  • Haig D
    Haig D skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Mycket bra säljare. Som hittade mitt behov
  • Ken W
    Ken W skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Jennifer är en mycket bra försäljare, bra uppförande och mycket trevlig.

Hälsningar från en mycket nöjd kund.
    Ken Wahlman
    2016-11-30 Jennifer E svarar Ken W
    Hej Ken!

Kul att du är nöjd med bilen, du har mitt nummer om du skulle ha frågor så svara jag så fort jag kan. :)
    Hoppas att ni får en fantastisk jul med massa god mat!

• Ayse K
    Ayse K skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Utmärkt bemötande. Mycket nöjd!!! Dock oklar belopp på månads kostnad på leasing .stämmer inte med det som jag uppfattade på första besöket.
    2016-11-30 Jennifer E svarar Ayse K
    Hej Ayse!

Hoppas allt är bra och att ni är fortsatt nöjda med bilen. :)
    Ni vet vart jag finns om ni har frågor eller vill komma förbi på en kopp kaffe.

Ha en fortsatt fin dag och hoppas ni får en glad jul!

• Merii S
    Merii S skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    ;) :) ;) whiii ;) :) ;) ;) :) whiii ;) :) :)
    2016-10-13 Jennifer E svarar Merii S
    Hej på er!

Super tack till er för en mycket trevlig bekantskap och leverans!
    Hoppas att ni är nöjda med eran nya Lexus och ni vet att ni ALLTID är välkomna in till mig och mina kollegor om ni har vägarna förbi!

Ha en riktigt fin dag! :)

• Cecilia H
    Cecilia H skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Fin service. Anträffbar oavsett tid när jag ringde. Serviceminded och tillmötesgående. Genomgående ett mycket trevligt bemötande.
  • Moghaddam R
    Moghaddam R skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Han är en seriös och skicklig försäljare, med tillräckligt kunskap och ärlighet.
    kort sagt,han är bäst på sitt jobb. Om lexus är lyx och otroligt bil, då måste säljaren passar ihop eleganten, det är absolut Martin Larsson.
  • Marcus G
    Marcus G skrev om Markus Ekfalk en del av Lexus Stockholm Norr
    Marcus är en trevlig och engagerad försäljare!
  • Forsen Projekt
    Forsen Projekt skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Mycket bra säljare
    Tar hand om kund på ett mycket bra sätt.
    Han lyssnar på kunden vill ha.
  • Zenita S
    Zenita S skrev om Markus Ekfalk en del av Lexus Stockholm Norr
    Trevlig, men märktes att han var ny (ung). Strul på leveransdagen av nya bilen. Ringer en halvtimme innan vi ska vara där och säger att vi måste ha underskrift av min chef/annan i styrelsen. Fick åka 6 mil för att få underskrift av en i styrelsen. Men dagen efter ringde han igen och sa att det måste vara min chef som skulle skriva på i alla fall.
    När vi skrev papper och beställde bilen blev vi lovade ett Lexus golf-head-covers när vi hämtade vår nya bil - den fick vi aldrig.
    När vi hämtade våra nya Lexus NX300h gick klockan fel! Samt att instegsskydd (plastfolie) var ej borttaget på passagerarsidan!
    När vi kollade på bilen första gången och fick en offert på businesspaketet sa Marcus att det ingick metalliclack i priset. Sen när vi skulle skriva på avtalet, så var så inte fallet.
  • Yvonne G
    Yvonne G skrev om Malin Berggren en del av Lexus Stockholm Norr
    Det var både trevligt och upplever henne som kunnig. Snabb med att ta reda på frågor som jag hade
  • Patrik F
    Patrik F skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Äntligen en stort steg i rätt riktning när ni gjorde kundomdömena publika, transparenta och sökbara. Det krävs säkert mod och god självkänsla för att våga delta om anställd – en stor eloge till er alla som är med på detta tåg.

Jag hoppas att ni snarast fortsätter på den inslagna vägen genom att låta kunderna, mer i detalj, recensera sina bilar. Uppmuntra gärna till ärlighet - det förefaller som, ibland, många kunder okritiskt lyfter det som är positivt och ”glömmer” det som är lite sämre. Jag antar att både moderbolag och återförsäljare är mer betjänta av mer kritiska kommentarerna än de positiva.

Därutöver hoppas jag att ni snart börjar sälja rent batteridrivna bilar – jag står först i kö! Lexus förtjänar dessutom betydligt större marknadsandel än vad ni har idag – frågan är vilka rotorsakerna till detta är?

Hur som helst: lycka till på den inslagna vägen!

Med bästa hälsningar
    Patrik Ferm
    2016-09-27 Jennifer E svarar Patrik F
    Hej Patrik!

Tack för din goda feedback angående vårat användande av Reco!

Vi jobbar hårt med att hålla en hög nivå på den service och kvalité vi levererar och vi vill självklart att all den feedback som vi får från våra kunder skall vara så transparanta som möjligt.

All feedback är bra feedback och vi tar gärna emot negativ och även positiv feedback då vi jobbar efter "The pursuit of perfection" samt mycket med det japanska ledordet "Omotenashi".

Jakten på hög kundnöjdhet är inget race, det är ett maraton.

Jag får önska dig en riktigt trevlig kväll och önskar dig varmt välkommen in till oss på Lexus Stockholm - Malmö.

Varma hälsningar,

Jennifer Edwinson med kollegor
  • Agneta B
    Agneta B skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Vi vänder oss alltid till Martin Larsson när vi vill ha kontakt med LEXUS
  • Åsa R
    Åsa R skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Bra o trevligt bemötande vid beställning, fick uppdateringar innan leverans.
    2016-09-05 Jennifer E svarar Åsa R
    Hej Åsa!

Hoppas allt är bra med dig!
    Kul att du är nöjd med ditt val av Lexus. Slå mig en signal om du har några funderingar eller är sugen på en kopp kaffe!

• Julli M
    Julli M skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Enkelt sammanfattat: jag önskar all säljpersonal var som Jennifer.
    2016-09-05 Jennifer E svarar Julli M
    Hej Jussi!

Äntligen får du åka i din nya pärla!
    Passar på att tacka för en fin bekantskap, och du vet att du alltid är välkommen in på en kopp kaffe. :)

• Sven R
    Sven R skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Martin sålde en Lexus till mig för några veckor sedan.

Mycket seriös och kunnig och ett fantastiskt bemötande utan säljmanér bara kvalité. Han måste vara en kanonsäljare för Lexus.
  • Ylva B
    Ylva B skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Fantastisk service som vanligt. Kunnig och trevlig. Älskar båda bilarna!
    2016-09-05 Jennifer E svarar Ylva B
    Hej Ylva!

Kul att ni är fortsatt nöjda med oss och självklart med bilarna!
    Ni har stenkoll på vart vi finns om ni behöver oss eller är sugna på en kopp kaffe. :)

• Aseel S
    Aseel S skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Min upplevelse var helt fantastiskt
    Jennifer var en av de bästa och trevliga människor som har jag har träffat.
    Hon var professional och vet säkert vad hon gör .. allt gick bra och smidigt och det känns riktig att jag blev ett medlem av en familj (lexus)
    Tack
    2016-09-05 Jennifer E svarar Aseel S
    Hej Aseel!
    Va kul att du är nöjd med bilen, och tack för en trevlig leverans! :)
    Som sagt, varmt välkommen till Lexus Familjen.

Jag finns ett samtal bort om du behöver mig!

• Bachner M
    Bachner M skrev om Malin Berggren en del av Lexus Stockholm Norr
    Mycket kunnig och kompetent säljare. Jag och min man har stort förtroende för henne.
  • Martin H
    Martin H skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Kompetent och duktig. Gjorde men än han behövde för att underlätta innan bilen levererades. Svarar som en kobra på mail.
  • Marie A
    Marie A skrev om Jennifer Edwinson en del av Lexus Stockholm Norr
    Bemötandet var kanon bra av Jennifer, glad, positiv, och informerande
    kunde sin sak
    2016-09-02 Jennifer E svarar Marie A
    Hej Marie!

Tack för ett supertrevlig leverans här om dagen! :)
    Kul att du är nöjd med din nya bil, och du vet att du alltid kan ringa mig om du har några frågor eller funderingar.
    Har du vägarna förbi så får du se till att komma in och säga hej! :)

• Ibrahim S
    Ibrahim S skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    JAG BLEV VÄL OMHANDITAGEN. UPPLEVER HONOM SOM KUNNIG OCH TREVLIG SÄLJARE.
  • Marie E
    Marie E skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    När jag kliver in på Lexus i Täby känner ja mig "very, very VIP!
    Hela personalen är välkomnande och och Martin utgör inte något
    undantag. Martin är vänlig, kunnig och det viktigaste - han är inte påträngande och "hurtig". Martin är en " avkännande" person och därmed en mycket kompetent säljare som ser till kundens behov. Jag och min man är mycket nöjda!
    PS Jag har varit lärare i säljteknik - visserligen för länge sedan . men ändå . . . DS
  • Marie L
    Marie L skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Lyhörd, proffsig, kunnig och tillmötesgående!
Martin Larsson
Malin Berggren