Lexus Stockholm Norr

Ytterbyvägen 14-18, 183 30 Täby — Visa karta

Vi finns på Ytterbyvägen i Täby, alldeles vid E18. Här huserar vi i moderna lokaler med gott om plats för såväl nybils- som begagnatförsäljning, serviceverkstad samt Sveriges första Lexus-auktoriserade Skadecenter för lack-, plåt-, glas- och plastskador.

Du är alltid varmt välkommen att komma förbi och prata Lexus och ett bekymmersfritt bilägande. Vill du provköra en speciell modell kan det vara klokt att slå en signal först och boka in en tid, så att vi kan ta hand om dig på ett sätt som du och bilen förtjänar.

Varmt välkommen.

Läs vad 380 kunder tycker om Lexus Stockholm Norr

• Verner Å
    Verner Å skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Mycket bra och professionell med ett vänligt bemötande. Läs mer
  • Tormod H
    Tormod H skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Mycket trevligt och professionellt, med flera positiva överraskningar. Läs mer
  • Mats M
    Mats M skrev om Eivor Gustafsson Söderberg en del av Lexus Stockholm Norr
    Fantastiskt bra från första bemötande till leveransdagen. Läs mer
    2018-02-06 Eivor G svarar Mats M
    Hej Mats!
    Tack för din fina återkoppling!
    Roligt att Frida fick äran att köra hem den fina bilen. :-)
    Kom förbi anläggningen i vår när det är dags att byta däck så bjuder vi på en kopp kaffe.
    Ha en fin vecka och kör försiktigt!
  • Sten H
    Sten H skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    God service och trevligt bemötande av Martin. Affären med inbyte av bil gick smidigt och bra. Läs mer
  • Edlund M
    Edlund M skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Bemötandet som jag har fått av Martin Larsson har varit utmärkt från början till slut. Han har alltid återkommit snabbt när jag haft några frågor, och ordnat saker efter mina önskemål. Även leveransen av själva bilen som ufördes av hans kollega Caroline Schön, var en mycket positiv upplevelse. Läs mer
  • Ann-louise A
    Ann-louise A skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Trevligt bemötande med hög serviceanda. Tog sig tid för oss. Läs mer
  • Charlotta H
    Charlotta H skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Vänligt, professionellt och tillgänglig. Läs mer
  • Marie W
    Marie W skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Martin har fantastiska egenskaper - han är kunnig, trevlig, ödmjuk och bestämd. Han ger råd baserat på sina erfarenheter och baserat på vilka behov kunden har. Fingertoppskänsla !! Läs mer
  • Steisjö J
    Steisjö J skrev om Eivor Gustafsson Söderberg en del av Lexus Stockholm Norr
    Härligt bemötande. Bra service . Återkoppling och man känner att hon villl att vi ska vara nöjda Läs mer
    2018-02-06 Eivor G svarar Steisjö J
    Tack så mycket, vad roligt att ni är nöjda!
    Kom gärna förbi och visa upp er lilla valp när ni hinner, vi är alla lite hundtokiga här! :-)
    Kör försiktigt och slå en signal om ni har några frågor kring bilen.
    Ha en fin vecka!
  • Anna F
    Anna F skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Saklig och kunnig. Bra på att leverera information som man förstår. Proffs! Läs mer
  • Birger L
    Birger L skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Bemötandet var första klass.
    Klart över förväntningar och jämfört med besök hos andra återförsäljare. Läs mer
  • Forsberg S
    Forsberg S skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Caroline var snabb från första mailkontakt till leverans, otroligt engagerad och mån om vår kundnöjdhet snarare än bara sin affär. Hon fokuserade på hur hon kunde göra det lätt och rätt för oss. Kunde inte blivit bättre och hon står ut jämfört med alla tidigare liknande upplevelser vi haft från mångåriga relationer på BMW och Volvo. Läs mer
  • Lars-gunnar B
    Lars-gunnar B skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Kunnig öppen positiv bra på att känna igen kunder engagerad Läs mer
  • Gustaf T
    Gustaf T skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Trevlig och lättsam samtidigt som han framstår som kunnig och seriös. Läs mer
  • Hans A
    Hans A skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Från början ett varmt bra välkomnande och en bra avspänt dialog. Svarade snabbt och bra på mina frågor.
    När diskussionerna om en affär började närma sig kändes det som det blev lite mer "willing och dealing". Det hade jag inte förväntat mig eftersom jag redan är en kund som ev. avser att köpa ytterligare en bil från Lexus Täby. Dessutom hade jag inte speciellt gott om tid vid tillfället. Min förväntan var att få ett schyst bra pris redan från början. Resultatet blev till slut att jag "gick" därifrån med en känsla av att gjort en dålig affär.
    Detta blev dessvärre än mer tydligt vid leverans av bilen. Där blev det en stor osäkerhet om pris, avtal etc. Det skall sägas till Carloline försvar att hon inte närvarande vid detta tillfälle.

Bilen och själva leveransprocessen i övrigt var bra och helt OK

Slutligen, tror sannolikt inte att jag kommer att göra någon ytterligare bilaffär där! Läs mer
  • Pino F
    Pino F skrev om Eivor Gustafsson Söderberg en del av Lexus Stockholm Norr
    Ett personligt varmt och proffsigt bemötande! Vi har nog aldrig fått ett så bra bemötande tidigare hos någon annan bilhandlare. Lexus Stockholm norr ger ett gediget och städat intryck. Våra förväntningar infriades med råge! Läs mer
    2018-01-11 Eivor G svarar Pino F
    Vilken härlig läsning! Tack så hjärtligt för den fina recensionen Pino! Det är så inspirerande att få kunder att känna sig helnöjda när de lämnar Lexus och varje kund är verkligen unik. Roligt att jag kunde bidra till att ert bilköp och leverans blev till en sådan bra upplevelse.
    Lycka till nu med er fina Lexus och välkomna ner till Stockholm igen!
    Hälsa familjen också!
  • Cecilia F
    Cecilia F skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Martin har varit fantastisk genom hela mitt bil köp och rekommenderar honom varmt till kollegor som bekanta! Läs mer
  • Jan B
    Jan B skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Jag och min fru fick ett trevligt och proffsigt mottagande av Martin. Hela personalen arbetar på ett förtroendegivande och serviceinriktat sätt, vilket vi verkligen har uppskattat. Läs mer
  • Lars H
    Lars H skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Hej jag kände mig väl omhändertagen av Caroline från första besöket, genom offertförfarandet fram till leveransdagen där jag fick en ordentlig genomgång av bilen. Bemötandet levde mer än väl upp till mina förväntningar. Läs mer
  • Thomas H
    Thomas H skrev om Eivor Gustafsson Söderberg en del av Lexus Stockholm Norr
    Bra bemötande, dock något okunnig i tillbehören till bilen, ny på sin tjänst. Läs mer
    2018-01-11 Eivor G svarar Thomas H
    Hej Thomas!
    Tack för din recension! Som du skriver har jag inte jobbat så länge, och det finns en uppsjö av tillbehör till våra bilar.
    Men nästa gång du köper bil av mig har jag lärt mig allt. ;-) Utöver det hoppas jag att du är nöjd med din Lexus.
    Kör försiktigt och ha det så bra!
  • Göran G
    Göran G skrev om Eivor Gustafsson Söderberg en del av Lexus Stockholm Norr
    Super proffsigt och man kände sig mycket väl omhändertagen . Läs mer
    2018-01-09 Eivor G svarar Göran G
    Hej Göran!
    Tack så mycket, vad roligt att höra att du är nöjd, då är jag och Essi också nöjda! :-)
    Hör gärna av dig ifall det dyker upp några frågor kring bilen.
    Vi finns alltid till hands och hjälper gärna till.
    Ha en fin vecka och kör försiktigt!
  • Lindgren M
    Lindgren M skrev om Eivor Gustafsson Söderberg en del av Lexus Stockholm Norr
    Eivor gav ett bra bemötande och ett professionellt intryck. Hon levde upo till alla förväntningar. Läs mer
    2018-01-09 Eivor G svarar Lindgren M
    Hej Mats!
    Tack så hjärtligt för din återkoppling!
    Härligt att höra att jag skött mig väl. :-)
    Hoppas ni blir lika nöjda med bilen.
    Ha en fin vecka och hälsa Mia så gott!
  • Ahmad R
    Ahmad R skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Jag fick en jätte bra och professionellt bemötande av Lexus norr, framför allt Marin Larsson.
    Jag är har varit kund hos Lexus länge, tack vare att jag känner mej alltid välkommen utav dem.

mvh

Ahmad Läs mer
  • Sven S
    Sven S skrev om Eivor Gustafsson Söderberg en del av Lexus Stockholm Norr
    Har bara gott att säga om Eivor,hon var snabb i respons på de frågor och undringar jag hade under väntan på leverans.Var tydlig med att de frågor hon inte hade svar på direkt återkoppla hon så fort hon tagit reda på fakta med berörd chef.Har ett mjukt och inkännande försäljningsätt vilket jag som person uppskattade.Kommer med största sannolikhet växa som bilförsäljare,är ju ny i bilbranschen som jag förstår men har en personlighet och villighet att växa så det är rätt kvinna på rätt plats.Hos Lexus helt enkelt!Leveransen skötte Eivor med glans!Lexus levererar som alltid med kunden i fokus.
    Med vänlig hälsning
    Sven Stigart Läs mer
    2017-12-13 Eivor G svarar Sven S
    Hej Sven! Tack så jätte mycket för de fina orden! Jag blir alldeles rörd. Skönt att höra att du som kund har överseende med en inlärningsfas där man inte alltid har ett svar omgående. :-) Det var väldigt roligt att få sälja och överlämna en så snygg bil till just dig Sven, det är du värd. Kör försiktigt på vägarna nu och ha en riktigt fin Jul och Nyår!
  • Maria C
    Maria C skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Så nöjd med bemötande och info! Läs mer
  • Fredrik E
    Fredrik E skrev om Eivor Gustafsson Söderberg en del av Lexus Stockholm Norr
    Allting fungerade mycket bra. Från första kontakt var Eivor mycket mån om att lyssna och informera. Köpet gick smidigt och leveransen utmärkt. Jag har största förtroende för Lexus Stockholm Norr och för Eivor. En mycket bra upplevelse. Läs mer
    2017-12-08 Eivor G svarar Fredrik E
    Tack så mycket Fredrik, vad glad jag blir!
    Härligt att det blev en Lexus igen, fast en annan färg.
    Då är du inkörd på modellen och förhoppningsvis nöjd med vad den erbjuder i körglädje.
    Kör försiktigt och ha en riktigt God Jul!
  • Eva Marie L
    Eva Marie L skrev om Emelie Lundström en del av Lexus Stockholm Norr
    Trevligt bemötande och professionell. Följde upp på ett vänligt och bra sätt genom mail och telefonsamtal.
    Jag är nöjd. Läs mer
  • Ingvar L
    Ingvar L skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Jag blev väl bemött, Martin var mycket kunnig i Lexus bilar jag fick mycket fin Lexusinformation. Det var en upplevelse att hämta ut den fina Lexusen. Även Malin var mycket vänlig Läs mer
  • Joakim O
    Joakim O skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Carolin Schön är mitt spirit animal; hur bra som helst, proffsig, trevlig, informativ. Läs mer
  • Lothar L
    Lothar L skrev om Eivor Gustafsson Söderberg en del av Lexus Stockholm Norr
    Oerhört positiv och serviceinriktad - inte bara i säljfasen utan hela tiden... Trevlig att ha att göra med helt enkelt Läs mer
    2017-12-07 Eivor G svarar Lothar L
    Tack för de fina orden Lothar! Lätt att vara positiv när man har så trevliga kunder som er!
    Roligt att ni valde en Lexus av alla märken som ni tidigare kört. Hoppas att bilen kommer motsvara era förväntningar.
    Välkomna in på en kopp kaffe när ni är ute och kör!
    Ha en riktigt God Jul och Gott Nytt år!
  • Wahllöf U
    Wahllöf U skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Bra bemötande och bra service. jag är nöjd Läs mer
  • Martin T
    Martin T skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    För första gången har jag sett hela bilköpet som en upplevelse istället för en affär. Kan inte annat än att säga att servicen är något utöver det vanliga. Suuuupertrevlig personal! Läs mer
  • Peter S
    Peter S skrev om Eivor Gustafsson Söderberg en del av Lexus Stockholm Norr
    Bra bemötande, Hög servicegrad, Fin anläggning! Läs mer
    2017-12-06 Eivor G svarar Peter S
    Tack Peter!
    Vi försöker alltid göra vårt bästa för att ni ska känna er nöjda.
    Hoppas ni trivs med bilen och att ni kör försiktigt nu när vintern är här.
    Hör gärna av er om ni behöver hjälp med något.
    Önskar er en riktigt God Jul!
  • Thomas A
    Thomas A skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    En mycket trevlig och kunnig säljare ! Läs mer
  • Masarrat M
    Masarrat M skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Han är jätte duktig och kunnig i sin arbete. Läs mer
  • Wettervik P
    Wettervik P skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Mycket bra mottagande. Proffitiinellt och god service Läs mer
  • Lennart M
    Lennart M skrev om Malin Berggren en del av Lexus Stockholm Norr
    Mycket trevligt bemötande av all på Lexus Norr. De fick oss att kännas viktiga för dem. Läs mer
  • Halling C
    Halling C skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Mkt bra bemötande, serviceinriktad och informativ Läs mer
  • Eva  R
    Eva R skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Vi är mycket nöjda och blev proffsigt och trevligt bemötta. Vi fick den information vi behövde och blev även introducerade till övriga delar av företaget. Tack. Läs mer
  • Nicolas
    Nicolas skrev om Eivor Gustafsson Söderberg en del av Lexus Stockholm Norr
    Inga som helst problem att genomföra köpet av vår nya bil! När något krånglade fixade Eivor detta direkt och ringde oss på en gång. Vinterhjulen monterade dom också innan vi fick bilen !

Utomordentlig service! Läs mer
    2017-11-08 Eivor G svarar Nicolas
    Tack för din positiva recension Nicolas!
    Skönt att allt löste sig och att ni blev nöjda.
    Kör försiktigt i halkan nu och njut av er nya bil!
  • Thomas  L
    Thomas L skrev om Malin Berggren en del av Lexus Stockholm Norr
    Malin var trevlig när hon ringde och bokade tid åt mig för däcksbyte. Läs mer
  • Fryxell S
    Fryxell S skrev om Eivor Gustafsson Söderberg en del av Lexus Stockholm Norr
    Eivor är en mycket kunnig, trevlig, pålitlig säljare! Hon gav ett mycket professionellt intryck. Läs mer
    2017-11-08 Eivor G svarar Fryxell S
    Tack för de fina orden Sofie!
    Uppskattar verkligen din återkoppling!
    Hoppas du trivs med din Lexus och känner dig nöjd med ditt val av modell.
    Hör av gärna av dig om du undrar över något.
  • Brännlund L
    Brännlund L skrev om Eivor Gustafsson Söderberg en del av Lexus Stockholm Norr
    Trevligt bemötande som överträffade vad vi tidigare mött
    i samband med bilköp.
    Ser fram emot att bli kund i företaget. Läs mer
    2017-11-08 Eivor G svarar Brännlund L
    Härligt att höra Lennart!
    Er snygga F-Sport sticker verkligen ut ur mängden.
    Vi uppskattar att ni ville bli kunder hos oss.
    Ha det så bra och hör av er om ni har några frågor.
  • Torbjörn  A
    Torbjörn A skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Vi fick ett mycket bra bemötande och allting levde upp till våra förväntningar.
    Upplevelsen som kund överträffade de förväntningar vi hade innan besöket på Lexus och de erfarenheter vi har från andra bilförsäljningsföretag. Läs mer
  • Håkan  P
    Håkan P skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Hej!

Martin var mycket proffesionell från första kontakt till det att min Jaguar F-Type levererades. Då jag önskade ett testprotokoll från Jaguar så ordnade han det trots fullbokad verkstad hos British MotorGroup Stockholm Norr.

Jag vill på detta sätt lämna mina allra bästa rekommendationer.

Med vänlig hälsning Håkan Pekkari Läs mer
  • Blomster S
    Blomster S skrev om Eivor Gustafsson Söderberg en del av Lexus Stockholm Norr
    Ger ett seriöst och gott intryck en duktig försäljare Läs mer
    2017-11-10 Eivor G svarar Blomster S
    Tack Svante!
    Hoppas du trivs med din NX och att du hör av dig om du behöver hjälp med något.
    Ha en trevlig helg!
  • Cezar B
    Cezar B skrev om Eivor Gustafsson Söderberg en del av Lexus Stockholm Norr
    Hi, She is just but brilliant person :) Läs mer
    2017-11-08 Eivor G svarar Cezar B
    Tack så mycket Cezar, det värmer verkligen!
    Det var roligt att få sälja en Lexus till er, hoppas ni blir nöjda.
    Hälsa din fru och lycka till med övningskörningen!
  • Forsell S
    Forsell S skrev om Eivor Gustafsson Söderberg en del av Lexus Stockholm Norr
    Professionell, lugn, saklig.

Mycket trevligt bemötande. Läs mer
    2017-11-08 Eivor G svarar Forsell S
    Tack så mycket Stefan!
    Jag uppskattar verkligen din feedback.
    Ha en bra vecka och kör försiktigt!
  • Bernadita P
    Bernadita P skrev om Eivor Gustafsson Söderberg en del av Lexus Stockholm Norr
    Proffsigt och trevligt bemötande. Alltid tillmötesgående och tillgänglig. Läs mer
    2017-11-07 Eivor G svarar Bernadita P
    Tack för den fina återkopplingen Dita!
    Hoppas att du blir nöjd med din Lexus.
    Hör gärna av dig ifall du undrar över något.
    Ha det så bra!
  • Camilla T
    Camilla T skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Proffsigt, personligt och prestigelöst! Alla möten och kontakter med Caroline Schön har hanterats smidigt och med snabb återkoppling. Trots att vi köpte den begagnade Audin!

Ni har alla imponerat på både mig och min man - superservice hela vägen!

Varmt Tack!
    Camilla Läs mer