Lexus Stockholm Norr

Ytterbyvägen 14-18, 183 30 Täby — Visa karta

Vi finns på Ytterbyvägen i Täby, alldeles vid E18. Här huserar vi i moderna lokaler med gott om plats för såväl nybils- som begagnatförsäljning, serviceverkstad samt Sveriges första Lexus-auktoriserade Skadecenter för lack-, plåt-, glas- och plastskador.

Du är alltid varmt välkommen att komma förbi och prata Lexus och ett bekymmersfritt bilägande. Vill du provköra en speciell modell kan det vara klokt att slå en signal först och boka in en tid, så att vi kan ta hand om dig på ett sätt som du och bilen förtjänar.

Varmt välkommen.

Läs vad 303 kunder tycker om Lexus Stockholm Norr

• Leila B
    Leila B skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Fick ett fantastiskt bemötande av både Caroline och hela personalen genom hela köpprocessen!
    Vi träffades först då jag började sondera vilka bilar (vi övervägde även ett par andra märken) som vi till att börja med skulle fokusera på och med familjen provköra - och NX300 var ett alternativ vi var intresserade av. Trevligt, lyhört och lättsamt bemötande, med hjälp och svar kring det jag hade funderingar kring.

Gillade också att Caroline/Lexus inte "översäljde", utan lät mig/oss själva mogna fram i vårt växande intresse. När vi till slut bestämt oss och skulle hämta bilen (då jag kom med våra två barn, 12 och 13), var också själva överlämningsprocessen oerhört väl genomförd - charmig, proffsig, lyxig och trevlig. Avslutningen - med Caroline och övrig personal vinkande och bugande utanför Ert hus då vi körde iväg var också en oerhört charmig avslutning.

Så jag har bara lovord! Fem tummar upp!!! :-)
  • Emanuel R
    Emanuel R skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Hög servicenivå och väldigt mån om kunderna.
  • David A
    David A skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Toppen, service, social, trevlig
  • Susanne R
    Susanne R skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Caroline Schön på Lexus var mycket tillmötesgående och lätt att ha att göra med.
  • Ulrik S
    Ulrik S skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Martin visar Stort engagemang och professionell som säljare och stor kunskap om sitt varumärke Lexus.
  • Alexander T
    Alexander T skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Caroline är mkt förtroendegivande, lösningsfokuserad och hjälpsam! Jag är mkt nöjd med alla kontakter jag haft med henne.
    Detta ger en trygghet i händelse av framtida problem och gör att jag efter denna bil med stor sannolikhet kommer fortsätta med just Lexus.
  • Lennart S
    Lennart S skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Hon har varit utmärkt och tillmötesgående
  • Kiriakos T
    Kiriakos T skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Bästa försäljaren någonsin!
    Mycket trevlig och tillmötesgående på alla sätt.
    Ett mycket bra helhets intryck.
  • Andreas C
    Andreas C skrev om Eivor Gustafsson Söderberg en del av Lexus Stockholm Norr
    Kunde inte blivit bättre bemött under hela processen.
    Mycket nöjd kund!
    2017-07-05 Eivor G svarar Andreas C
    Tack så mycket Andreas! Vad roligt att höra!
    Hoppas du blir nöjd med din Lexus!
    Tveka inte att höra av dig ifall du har några frågor eller funderingar.
    Ha en fin sommar!
    Med vänlig hälsning Eivor
  • Tim S
    Tim S skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Superbra bemötande, men inte alltid korrekt information har det visat sig en stund efter köpet.
  • Anne B
    Anne B skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Jag förväntade mig att säljaren skulle lyssna på mina behov och önskningar inför bilköpet och finna en lösning som passar mig som kund samt att säljaren skulle komma med så bra förslag/offert som möjligt.

Jag upplever Carolines bemötande gentemot mig som kund var mycket proffsigt, hon läste in vad jag önskade i mitt inköp av ny bil. Caroline är väldigt mjuk och tillmötesgående i sin säljprofil, något som jag uppskattar.

Jag är mycket nöjd med inköpet och kontakten med Caroline och Lexus norr.
    Jag trivs med min nya bil
  • Hans L
    Hans L skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Caroline gjorde ett proffsigt och vederhäftigt intryck som skapade förtroende. Hon var saklig, lyssnade och översålde inte. Det var tack vare Caroline som vi köpte en Lexus. Vårt besök var inte ämnat från början att köpa en Lexus.
  • Christer B
    Christer B skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Mycket imponerad över presentationen av bilen med tanke på att bilen var begagnad. Har redan förmedlat upplevelsen till mina vänner. Rekomenderar gärna Lexus med fokus på kvalitet och kundmottagande.
  • Staffan S
    Staffan S skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Jag har alltid fått ett alldeles utmärkt bemötande av Martin ute på Lexus Norr och även nu senast, i samband med köp av ny bil, levde han och Lexus upp till mina högt ställda förväntningar. Som kund hos Lexus Norr får jag en "boutique"-känsla, med personligt bemötande och korta/inga väntetider även i samband med inlämning/utlämning vid service.
  • Conny J
    Conny J skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    En utmärkt säljare. Jag kände att jag var i goda händer.
  • Robert G
    Robert G skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Seriös, kunnig, lyhörd och service av toppklass!
  • Bertil H
    Bertil H skrev om Lexus Stockholm Norr
    Essi har visat ett sådant hjälpsamt och förtroendegivande intryck och bistått fullt ut med de lite speciella omständigheterna kring vårt köp av bil. Leveransen av bilen blev en överaskning med presentation av bilen och den trevliga avskedsvinknigen
    från hela personalen när vi lämnade Täby och bilhallen.
  • Nello B
    Nello B skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Bemötandet var både trevligt och professionellt.
    Caroline överträffade mina förväntningar.
    Detta gäller för övrigt samtliga kontakter jag hade med personalen på Lexus Stockholm Norr.
  • Björn W
    Björn W skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Ett mycket trevligt mottagande när jag kom.
    Mycket informativ genomgång av olika bilmodeller och Lexus verksamhet. Senare en provkörning av Lexus NX modellen samt att vi tillsammans byggde den bil som jag köpte.
    Leverans av bilen blev som utlovats.
    All personal var mycket trevlig och tillmötes gående i deras fina lokaler.
  • Marie-Louise B
    Marie-Louise B skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Fantastisk bemötande från start till slut. Martin är en pärla! Omtänksam, service minded och förtroendegivande som Lexus embassadör 👍👍
  • Håkan S
    Håkan S skrev om Eivor Gustafsson Söderberg en del av Lexus Stockholm Norr
    Mycket bra, proffsiga och tillmötesgående.
    2017-06-01 Eivor G svarar Håkan S
    Hej Håkan!
    Vad roligt att du var nöjd med leveransen av din nya bil!
    Du är alltid välkommen in om du har några frågor eller bara på en kopp kaffe!
    Med vänlig hälsning Eivor
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    toppservice & all hjälp man kan behöva
  • Peter Å
    Peter Å skrev om Malin Berggren en del av Lexus Stockholm Norr
    Mycket tillmötesgående.
    Lyssnade.
    Gav råd utan att vara pushy.
    Framförallt så följde hon upp min beställning löpande.
  • Jonny S
    Jonny S skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Mitt första intryck när jag klev in på Lexus och träffade Martin var att jag blev väl omhändertagen. I Martin mötte jag en säljare som tog sig tid och svarade på mina frågor. Otroligt hjälpsam, kunnig och ärlig. Martins hjälpsamhet och kunnighet gav mig tillit till både honom och bilen. Känner mig trygg med mitt bilval och vet att jag får bästa möjliga hjälp vid behov vilket är otrolig viktigt för mig.
    Kan starkt rekommendera Martin och Lexus. Tack!
  • Claes Göran W
    Claes Göran W skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Väldigt bra bemötande, både före beställning och under överlämnandet. Fick också en uppföljnings e-mail efter att jag hämtat bilen. Det var positivt. Hade som kund uppskattat om hon ringt istället för att skicka e-mail efter att jag hämtat bilen så att eventuella frågor kunnat ställas direkt på telefon.
  • Peter M
    Peter M skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Bemötandet var engagerat och professionellt. Helt enkelt utmärkt!
  • Peter Ö
    Peter Ö skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Mycket välkomnande och proffesionellt.
  • Johan O
    Johan O skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Trevligt bemötande och kunde svara på alla frågor som vi hade.
    Saknade att företaget inte kunde leverera en ny bil på en lördag eller efter kl 17.
  • Dieter K
    Dieter K skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Martin Larsson är en trevlig och kunnig säljare som får mina bästa rekommendationer.
  • Bernt S
    Bernt S skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Jag träffade inte Martin.jag gjorde upp bilköpet med Caroline Schön en duktig kvinna
  • Mona L
    Mona L skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Martin är jättebra säljare. Kunnig och trevlig. Håller vad han lovar.
  • Sherzad R
    Sherzad R skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Jag är väldig nöjd som kunde hos er och fick en toppen bemötande av stor säljaren Caroline Schön. Man fick kunna sig speciell och extra nöjd.
    Jag och min familj vill gärna återkomma på en fixa. Läntar efter att cerva min fina och sköna Lexus hos er.
    Vh
    Sherzad Rahimzadeh
  • Roger C
    Roger C skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    I found the whole experience very professional and customer minded. Caroline was very effective in organising the necessary paperwork so I was able to arrive, hand-over my old LEXUS and then receive the new LEXUS. Caroline is a great ambassador for the LEXUS brand and I will back when it is time to replace my car.
  • Linus H
    Linus H skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Att köpa en bil av Caroline på Lexus var en upplevelse långt utöver det jag hade förväntat mig. Servicenivån var helt unik. Allt från lokalen och första kundmötet till leveransen av bilen var långt bättre än allt jag tidigare kopplat till en bilförsäljare. Det kändes lyxigt!
  • Patrik R
    Patrik R skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Vi är mkt nöjda, Caroline var professionell och tålmodig med tanke på att vi var en timma försenade.
    Under beställnings fasen visar hon stor förståelse och återkommer alltid och snabbt.
  • Nan N
    Nan N skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Hej
    Det var väldig trevligt att handla hos Martin Larsson. Han bemötte mig med noggrannhet och var mycket vänlig. För utförandet av bilen, gav han mig en bra introduktion och rekommendationer,jag var mycket mycket nöjd!

Mvh Nan
    20/04-2017
  • Christer H
    Christer H skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Martin gjorde ett trevligt intryckt vid vårt första möte.
    Fin genomgång vid leveransen av min bil.
  • Nicklas L
    Nicklas L skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    proffsigt bemötande, dock kunde han ha haft koll på uppstartshyran innan leasing hyram startar
  • Maria G
    Maria G skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Mycket trevligt bemötande. Kunnig, proffsig och med fötterna på jorden.
  • Nurlijane A
    Nurlijane A skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    jag fick mkt bra bemötande av Caroline Schön.
    Jätte nöjd
  • Kristian B
    Kristian B skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Bra, skiclig försäljare. Gott omhändertagande både gållande ny biloch inbytesbil.
  • Amir R
    Amir R skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Mycket professionell och serviceinriktad.
  • Jonas M
    Jonas M skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Allt var toppenbra. Trevligt och proffsigt bemötande.
  • Thomas L
    Thomas L skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Bra, trevlig och kunnig... vi är nöjda med vårt val av bil (och bilaffär)
    Thomas Lindbäck
  • Abi Y
    Abi Y skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Caroline var väldigt trevlig, lättsam och professionell i sitt bemötande.
  • Roy G
    Roy G skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Snabb att svara på mejl och trevligt bemötande.
  • Lennart E
    Lennart E skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Mottogs väl redan första gången, kände mig viktig som kund. Ett mycket vänligt men professionellt bemötande, väl avvägt mellan affärsmässighet och privat. Även sakliga kommentarer om val av bilens utrustningsnivå och finansiering. Noggrann genomgång av bilens funktioner med egna, personliga reflexioner. Vid leverans var en juniorsäljare med som även bemöttes vänligt men professionellt. Har aldrig upplevt mig så väl omhändertagen som kund. Jag kan varmt rekommendera Caroline!
  • Claes B
    Claes B skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Mycket trevligt bemötande. gäller samtliga som jag kom i kontakt med på Lexus. Martin var mycket kunnig och korrekt vilket ger ett förtroende givande intryck.
    Sammanfattningsvis överträffades mina förväntningar med råge. Jag har köpt ett antal både nya och begagnade bilar men aldrig blivit så trevligt och positivt bemöt.
  • Jan-erik J
    Jan-erik J skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Martin Larsson har ett mycket trevligt kundbemötande både vid besök hos Lexus Norr och per telefon. Han är tydlig i sin information om objekt att köpa, håller överenskommelser om villkor vid köp. Har ett trevligt och professionellt uppträdande vid affärsavslut.
    I alla delar en mycket duktig yrkesman som företaget kan vara stolt över!
    Jan-Erik och Monica Juto
  • Andrzej B
    Andrzej B skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Gått, professionellt bemötande.Martin Larsson är en pärla i ert företag.
Martin Larsson
Caroline Schön