Lexus Stockholm Norr

Ytterbyvägen 14-18, 183 30 Täby — Visa karta

Vi finns på Ytterbyvägen i Täby, alldeles vid E18. Här huserar vi i moderna lokaler med gott om plats för såväl nybils- som begagnatförsäljning, serviceverkstad samt Sveriges första Lexus-auktoriserade Skadecenter för lack-, plåt-, glas- och plastskador.

Du är alltid varmt välkommen att komma förbi och prata Lexus och ett bekymmersfritt bilägande. Vill du provköra en speciell modell kan det vara klokt att slå en signal först och boka in en tid, så att vi kan ta hand om dig på ett sätt som du och bilen förtjänar.

Varmt välkommen.

Läs vad 260 kunder tycker om Lexus Stockholm Norr

• Jonas M
    Jonas M skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Allt var toppenbra. Trevligt och proffsigt bemötande.
  • Thomas L
    Thomas L skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Bra, trevlig och kunnig... vi är nöjda med vårt val av bil (och bilaffär)
    Thomas Lindbäck
  • Abi Y
    Abi Y skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Caroline var väldigt trevlig, lättsam och professionell i sitt bemötande.
  • Roy G
    Roy G skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Snabb att svara på mejl och trevligt bemötande.
  • Lennart E
    Lennart E skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Mottogs väl redan första gången, kände mig viktig som kund. Ett mycket vänligt men professionellt bemötande, väl avvägt mellan affärsmässighet och privat. Även sakliga kommentarer om val av bilens utrustningsnivå och finansiering. Noggrann genomgång av bilens funktioner med egna, personliga reflexioner. Vid leverans var en juniorsäljare med som även bemöttes vänligt men professionellt. Har aldrig upplevt mig så väl omhändertagen som kund. Jag kan varmt rekommendera Caroline!
  • Claes B
    Claes B skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Mycket trevligt bemötande. gäller samtliga som jag kom i kontakt med på Lexus. Martin var mycket kunnig och korrekt vilket ger ett förtroende givande intryck.
    Sammanfattningsvis överträffades mina förväntningar med råge. Jag har köpt ett antal både nya och begagnade bilar men aldrig blivit så trevligt och positivt bemöt.
  • Jan-erik J
    Jan-erik J skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Martin Larsson har ett mycket trevligt kundbemötande både vid besök hos Lexus Norr och per telefon. Han är tydlig i sin information om objekt att köpa, håller överenskommelser om villkor vid köp. Har ett trevligt och professionellt uppträdande vid affärsavslut.
    I alla delar en mycket duktig yrkesman som företaget kan vara stolt över!
    Jan-Erik och Monica Juto
  • Andrzej B
    Andrzej B skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Gått, professionellt bemötande.Martin Larsson är en pärla i ert företag.
  • Ulf B
    Ulf B skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Martin är väldigt tillmötesgående och en proffsig försäljare som kommer med alternativa förslag inför bilköpet. Han har alla förutsättningar att gå långt inom Lexus koncernen.
    Vänliga hälsningar
    Ulf Brandstedt
  • Daniel E
    Daniel E skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Alldeles utmärkt! Enkelt och service-minded
  • Björn F
    Björn F skrev om Lexus Stockholm Norr
    Profitionellt, informatift och välkomnande. Anläggningen känns exklusiv och man fick ett mycket bra bemötande
  • Wissal A
    Wissal A skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Carolines servicekänsla är outstanding!
    Snabb återkoppling, och alltid lika trevlig.
  • Tor N
    Tor N skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Fantastiskt bemötande och leverans motsvarade precis våra förväntningar.
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Martin, stor tack för mycket trevligt och professionellt bemötande och en oförglömlig överlämning av en fantastisk bil!
  • Stefan W
    Stefan W skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Allt fungerade perfekt. Trevligt och god service. Mina höga krav överträffades. Martin visste vad han gjorde och vi var nöjda.
  • Roger L
    Roger L skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    En mycket trevlig anläggning med engagerade medarbetare allihop. Har varit kund sedan 2004 och alltid samma trevliga bemötande. I vår senaste affär, december 2016, då vi bytte in vår IS300h mot en nästan ny NX300h fungerade allt jättesmidigt. Mycket tack vare Martin Larsson som genomförde affären på bästa möjliga sätt. Även om vi bor söder om Stockholm så är det till Täby som vi helst vill åka till vid service och/eller nästa bilaffär. Fullt betyg!
  • Ald Automotive
    Ald Automotive skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Snabbt, bra och proffsigt bemötande
  • Mendel Import
    Mendel Import skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Bra service och trevligt bemötande.
  • Mats L
    Mats L skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Caroline är en duktig säljare och en fantastiskt mysig person.
    Min totalupplevelse som kund hos LEXUS är 10 av 10
  • Kom Visual Merchandising Agency
    Kom Visual Merchandising Agency skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Tycket det funkade bra! Galet mycket bättre än hos WV och Volvo
  • Max B
    Max B skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Trevligt och professionellt bemötande rakt igenom.
  • Nazli S
    Nazli S skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Martin var väldigt bra, han lyssnade och bemötte kunden väl.

Jag uppfattar företaget som rigid och inte tillmöstegående i prisdiskussioner.
  • Lennart R
    Lennart R skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    ML har genomfört sitt engagemang på ett fullständigt lysande vis.
  • Jimmy S
    Jimmy S skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Bra service, trevligt bemötande!
  • Magnus S
    Magnus S skrev om Lexus Stockholm Norr
    Bra bemötande och serviceinriktad. Såg till att affären genomfördes smidigt.
  • Jan-Eric N
    Jan-Eric N skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Caroline är en mycket karismatisk, kunnig, lyssnade, engagerad, socialt fulländad och framför allt, en mycket kunnig och förstående säljare. Faktiskt en av de bästa säljarna jag haft att göra med... och det har blivit en drös nu.

Som lärare i marknadsföring på högskolenivå skulle jag säga att hon är en naturbegåvning. Betyg blir ett starkt VG!!!

Caroline såg direkt vad vi efterfrågade och kunde matcha våra önskemål med en fantastisk fin lösning, en pärlvit ny Lexus 300 NX h.

Caroline är värd sin vikt i guld för Lexus. Var rädd om henne!!
  • Niklas R
    Niklas R skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Trivsam och hjälpsam. Lyssnar.
  • Niklas L
    Niklas L skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Riktigt nöjd med nya bilen och leveransen hos Lexus Stockholm! Martin Larsson anpassade leveransen efter min kunskapsnivå och visade bilen på trevligt och proffsigt sätt. Tack för en bra start på nya bilägandet!
  • Claes E
    Claes E skrev om Malin Berggren en del av Lexus Stockholm Norr
    Utmärkt! Alltid trevlig, hjälpsam och svarar snabbt på frågor!
  • Anders R
    Anders R skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Inkännande och professionell. Snabbt.
  • Magnus V
    Magnus V skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Mycket trevlig och sympatisk. Vi kände oss väl omhändertagna.

I och med att vi testade andra bilar innan vi valde Lexus träffade vi andra säljare och Martin var klart bäst.
  • Boel R
    Boel R skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Caroline är en trevlig person som säkert gör sitt bästa. Jag har dock svårt för hennes sätt att sälja som jag inte vet om det hänför sig till en kultur inom Lexus eller om det handlar om hennes person. Hon försökte få mig att betala extra för vinterdäck - fast jag inte tog något för mina inbytesvinterdäck och var inte ärlig mot mig avseende bilens bensinförbrukning - något som var riktigt riktigt viktigt för mig. Jag berättade att jag fått fel uppgifter avseende min förra Lexus, som aldrig dragit så lite som det uppgavs vid det köpet, och jag betonade att det var riktigt viktigt för mig att hon inte skönmålande bensinförbrukningen då jag faktiskt jobbar med elbilsladdning och inte kan ha en bil som drar mycket bensin. Hon intygade på hedersord att bilen drog 0.6-0.7l per mil. Jag har inte kommit ner i den förbrukningen på en enda sträcka och nu har jag kört 130 mil sedan jag köpte bilen. Snittförbrukningen ligger på 0.85. Hon skickade också ett kontrakt till mig att skriva på innan affären var avtalad och klar. Sammanfattningsvis - lite för snabb på avslut så att eftersmaken blir dålig. Jag kommer inte köpa fler bilar från Lexus pga den höga bensinförbrukningen och faktumet att man inte lärt sig ett dugg av Volkswagenskandalen utan marknadsför på testresultat som inte stämmer överens med verkligheten. En sak är att lura mig som konsument. Klimatet lurar man dock inte - så eftersmaken blir rätt unken.
  • Andrea C
    Andrea C skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Hej,
    Jag har ett mycket gott och gediget intryck av Martin. Har varit kontakt med honom genom åren och alltid fått ett trevligt och servicenära bemötanade. Snabba och tydliga svar i alla lägen. Mycket bra. Fem av fem plus absolut!
  • Åke S
    Åke S skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Martin fick ods att känna oss sim viktuga kunder,
  • Eilert Å
    Eilert Å skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Det är första gången i mitt liv som jag har fått ett så bra bemötande av en bilförsäljare..och av en bilfirma också..alla är så bra där i Täby på Lexus..och Caroline är så mysig..ler..Mvh Eilert.
  • Haig D
    Haig D skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Mycket bra säljare. Som hittade mitt behov
  • Ann-marie J
    Ann-marie J skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Jag fick ett fantastiskt bra bemötande av Caroline när jag kom in till Lexus. Hon fick mig verkligen att känna att jag var en betydelsefull kund.Så mycket var din förtjänst att det blev en Lexus Caroline. Jag trivs så bra med min Lexus😊 Med vänlig hälsning, Ann-Marie Jörnsved
  • Daniel H
    Daniel H skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Trevlig och professionell säljare. Ger ett gott och kunnigt intryck.
    Är mycket nöjd!
  • Per E
    Per E skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Ett väldigt trevligt bemötande från första gången jag var inne till leverans av bil.

Inte helt nöjd med viss utrustning på bilen, inte som jag tänkt mig och ingen info om det
  • Charlie L
    Charlie L skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Carro är 10 av 10 poäng. Aldrig i hela mitt liv fått så bra och proffsigt bemötande av en säljare.
  • Cecilia H
    Cecilia H skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Fin service. Anträffbar oavsett tid när jag ringde. Serviceminded och tillmötesgående. Genomgående ett mycket trevligt bemötande.
  • Moghaddam R
    Moghaddam R skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Han är en seriös och skicklig försäljare, med tillräckligt kunskap och ärlighet.
    kort sagt,han är bäst på sitt jobb. Om lexus är lyx och otroligt bil, då måste säljaren passar ihop eleganten, det är absolut Martin Larsson.
  • Bernt K
    Bernt K skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Caroline är en mycket duktig säljare och hennes bemötande av mig som presumtiv kund var mycket proffsigt. det var en mycket trevlig upplevelse att handla av henne.
  • Marcus G
    Marcus G skrev om Lexus Stockholm Norr
    Marcus är en trevlig och engagerad försäljare!
  • Lars S
    Lars S skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Väldigt tillmötesgående och mån om att jag som kund ska få en positiv bild av Lexus
  • Forsen Projekt
    Forsen Projekt skrev om Martin Larsson en del av Lexus Stockholm Norr
    Mycket bra säljare
    Tar hand om kund på ett mycket bra sätt.
    Han lyssnar på kunden vill ha.
  • Bengt N
    Bengt N skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    Trevigt och omtänksamt bemötande.
    Tog tid med att prata med oss
    Se till st behåll henne!
  • Zenita S
    Zenita S skrev om Lexus Stockholm Norr
    Trevlig, men märktes att han var ny (ung). Strul på leveransdagen av nya bilen. Ringer en halvtimme innan vi ska vara där och säger att vi måste ha underskrift av min chef/annan i styrelsen. Fick åka 6 mil för att få underskrift av en i styrelsen. Men dagen efter ringde han igen och sa att det måste vara min chef som skulle skriva på i alla fall.
    När vi skrev papper och beställde bilen blev vi lovade ett Lexus golf-head-covers när vi hämtade vår nya bil - den fick vi aldrig.
    När vi hämtade våra nya Lexus NX300h gick klockan fel! Samt att instegsskydd (plastfolie) var ej borttaget på passagerarsidan!
    När vi kollade på bilen första gången och fick en offert på businesspaketet sa Marcus att det ingick metalliclack i priset. Sen när vi skulle skriva på avtalet, så var så inte fallet.
  • Gösta H
    Gösta H skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Norr
    1. Ett lite förvånande men mycket varmt första möte
    2. Levde, över förväntan, upp till mina förväntningar
    3. Lät mig känna mig som en speciell kund
    4. Caroline sålde bilen till mig med hjälp av sitt varma sätt och sin charm.
  • Yvonne G
    Yvonne G skrev om Malin Berggren en del av Lexus Stockholm Norr
    Det var både trevligt och upplever henne som kunnig. Snabb med att ta reda på frågor som jag hade
Martin Larsson
Caroline Schön