Lexus Stockholm Söder

Smista allé 30, 141 74 Segeltorp — Visa karta

På Smista allé 30 i Segeltorp, hittar du Lexus Stockholms Söders nya anläggning. I toppmoderna, nybyggda lokaler har vi nybils- och begagnatförsäljning samt service- och skadeverkstad.

Hit är du alltid välkommen att prata Lexus ta reda på vad som gör Lexus till bilmärket med Sveriges mest nöjda ägare. Vill du provköra en speciell modell rekommenderar vi att du slår en signal först och bokar in en tid, så att vi kan ta hand om dig på ett sätt som du och bilen förtjänar.

Varmt välkommen.

Läs vad 130 kunder tycker om Lexus Stockholm Söder

• Maria S
    Maria S skrev om Nicole Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Från att vi klev över tröskeln till att vi fick vår bil fick vi full fokus och uppmärksamhet av Nicole Sundberg. Kan inte säga annat än att detta var bästa servicen vi fått på en bilfirma
  • Tommy N
    Tommy N skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Lars Sundberg får topp betyg från mig vid både köp och leverans.
  • Matti S
    Matti S skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Mycket bra och professionellt bemötande. De uppgifter Lars gav var alltid korrekta.
  • Rikard J
    Rikard J skrev om Vigdan Syed en del av Lexus Stockholm Söder
    Trevlig säljare som verkligen ville sälja bil utan att vara för påstridig. Riktigt bra service på hela Lexus Stockholm Söder
  • Kjell E
    Kjell E skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Lars var väldigt bra, trevligt bemötande, bra genomgång
    Jag är helt nöjd
  • Gunilla H
    Gunilla H skrev om Vigdan Syed en del av Lexus Stockholm Söder
    helt ok enl nedan ................................
  • Wallenstam A
    Wallenstam A skrev om Maya Tomitaka Olsson en del av Lexus Stockholm Söder
    Maya var supertrevlig och väldigt serviceminded.
    2017-05-07 Maya T svarar Wallenstam A
    Tack för din recension, Ida! Härligt att höra. Hoppas du får mycket glädje med din nya Lexus.

• Hans-Olof P
    Hans-Olof P skrev om Maya Tomitaka Olsson en del av Lexus Stockholm Söder
    Mycket bra bemötande hela vägen från förta kontakt till leverans av bilen.
    2017-05-06 Maya T svarar Hans-Olof P
    Hej Hans-Olof! Stort tack för fina ord! Låt mig veta om jag kan hjälpa dig med något. Hälsa Christina jättemycket från mig!

• Seven  L
    Seven L skrev om Maya Tomitaka Olsson en del av Lexus Stockholm Söder
    Mycket bra och personlig service, vi kände oss välkomna och omhändertagna från start till mål.
    2017-04-25 Maya T svarar Seven L
    Tack så mycket för dina fina ord! Jag är glad att höra att ni trivdes med mig. Jag hoppas ni kommer att få många trevliga minnen med er snygga Lexus.

• Leif E
    Leif E skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Mitt första besök i er nya anläggning resulterade i bilköp som
    inte var planerat. Jag träffade Lars vid mitt besök och den
    avspända dialog vi hade resulterade i att jag bestämde mej
    för byte av bil.
    Jag har bara positiva omdömen om bemötande med Lars
  • Carl-olov S
    Carl-olov S skrev om Nicole Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Det var helt ok med snabba raka mailsvar vi träffades aldrig
    Kalle
  • Conny A
    Conny A skrev om Maya Tomitaka Olsson en del av Lexus Stockholm Söder
    Vi har bara positiva erfarenheter och intryck av Lexus Stockholm Söder och blivit väl bemötta med respekt och fint bemötande och mycket utförlig proffsig information och genomgång av Maya Tomitaka Olsson vid bilköpet. Har även fått ett gott bemötande av all övrig personal på Lexus .
    2017-04-19 Maya T svarar Conny A
    Stort tack för dina värmande ord, Conny! Jag är så glad att ni är nöjda med Lexus.
    Jag är helt säker på att ni kommer att ta väl hand om er nya Lexus, precis som ni gjorde med er tidigare Lexus!
    Ha det så gott!

• Torbjörn J
    Torbjörn J skrev om Nicole Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Trevligt bemötande.
    Vid uthämtning av ny bil fick vi en kunnig demonstration av bilens funktioner.
    Som kund kände vi oss väl omhändertagna.

Betyg 5 (Bollarna i avsnitt 2 funkar inte)
  • Tapio K
    Tapio K skrev om Nicole Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Hon var väldigt tillmötes gående hade koll på läget jag hade inga förväntningar det är inte första bilen.
  • Stefan C
    Stefan C skrev om Maya Tomitaka Olsson en del av Lexus Stockholm Söder
    Mycket vänlig, kunnig noggrann och snäll person
    2017-04-19 Maya T svarar Stefan C
    Hej Stefan! Stort tack för att du tagit dig tiden att skriva i Reco. Jag uppskattar verkligen att du har litat på mig och Lexus och bytt bilmärke. Hör gärna av dig om du har några frågor.

• Magnus S
    Magnus S skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Mycket bra i allmänhet. Proffsig, hörsam och snabb i återkopplingen på frågor.
  • Dennis S
    Dennis S skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Världsklass.

Nöjd med allt!
  • Hakan A
    Hakan A skrev om Maya Tomitaka Olsson en del av Lexus Stockholm Söder
    Bästa möjliga service som man kan tänka sig plus lite till . Jag kommer och rekommendera definitivt mina vänner
    Hakan Altinbas
    2017-04-19 Maya T svarar Hakan A
    Tusen tack för din fantastiskt varma kommentar, Hakan! Hoppas du får mycket glädje med din fina stiliga Lexus.
    Tveka inte att kontakta mig om vi kan hjälpa dig med något. Hälsa familjen jättemycket från mig! Jag ser verkligen fram emot att du tar med dig Egem när du har vägarna förbi😊

• Erik H
    Erik H skrev om Maya Tomitaka Olsson en del av Lexus Stockholm Söder
    Mycket trevlig, kunnig och tillmötesgående.
    2017-04-19 Maya T svarar Erik H
    Stort tack för din fina recension, Erik! Jag hoppas att du får många trevliga år med din Lexus!

• Lennie G
    Lennie G skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Ett proffsigt bemötande glad o trevlig.
  • Jimmy R
    Jimmy R skrev om Maya Tomitaka Olsson en del av Lexus Stockholm Söder
    Utmärkt! Bra mottagande genomgående, även vid återbesök och köp av lastbågar.

Det enda mindre bra är frågorna från leasingbolaget där det ställdes frågor runt mina kollegor i bolaget. Kändes konstigt. Detta är endast en konstig företagspolicy som inte ska belasta den mycket trevliga och kompetenta sälj & service personalen.
    2017-04-19 Maya T svarar Jimmy R
    Hej Jimmy! Stort tack för din feedback! Det uppskattar jag verkligen. Jag informerar leasingbolaget om din åsikt.
    Jag hoppas att du får många trevliga mil i din nya fina Lexus.

• Mikael E
    Mikael E skrev om Maya Tomitaka Olsson en del av Lexus Stockholm Söder
    Min bästa erfarenhet av en bilsäljare någonsin!
    Mer kvinnor i bilbranchen!
    En upplevelse att köpa bil på Lexus.
    Ingen som jagar dig och "säljer bilar".
    Vänligt och otroligt proffsigt bemötande.
    2017-04-19 Maya T svarar Mikael E
    Tack så jättemycket för dina otroligt fina ord, Mikael! Det gläder mig verkligen! Vad roligt att du är nöjd med din bilaffär.
    Tveka inte på att hör av dig om du har några frågor eller funderingar.

• Marcus B
    Marcus B skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Mycket bra, trygg och proffsig. Lexus i Smista alle imponerar
  • Martin S
    Martin S skrev om Maya Tomitaka Olsson en del av Lexus Stockholm Söder
    Mycket bra service och bemötande. Kan varmt rekommendera Maya
    2017-03-13 Maya T svarar Martin S
    Tack för din kommentar, Martin!
    Hoppas du och Sofie är nöjda med er Lexus. Jag är bara ett samtal bort om du skulle ha några frågor framöver. Ha nu en fin vår!
    Maya
  • Mikael C
    Mikael C skrev om Nicole Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Jag är mycket nöjd. Nicole Sundberg gav mig en god service och snabba återkopplingar på frågor.
  • Samer Y
    Samer Y skrev om Nicole Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Nicole treatment did certainly exceeded my expectations, especially when she personally remembered the main reason behind buying a new car and she deliberately surprised us on the delivery day. She responded to all my emails and provided an extremely professional attitude along the entire process.
  • Tony J
    Tony J skrev om Maya Tomitaka Olsson en del av Lexus Stockholm Söder
    Maya är en mkt trevligt och duktig försäljare. Hon ser till att kunden känner sig väldigt omhändertagen, trygg och betydande.
    Jag kommer starkt att rekommendera Maya till min vänskapskrets.
    2017-03-09 Maya T svarar Tony J
    Hej Tony!
    Tack för din feedback!
    Det gläder mig. Hälsa Charlie från mig! Du och din familj är alltid varmt välkomna!
    Låt mig veta om jag kan hjälpa till med något.

Maya
  • Mr CAP Nacka/Kilda
    Mr CAP Nacka/Kilda skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    På Lexus Stockholm Söder känner man sig alltid välkommen. Den höga, proffsiga servicenivån och kundbemötandet är fantastisk.
    Lars Sundberg såg till att vår bilaffär blev en upplevelse utöver det vanliga från början till slut. Proffsigt bemötande av Lars med hög produktkännedom och tydlighet vilket gör att man känner sig trygg som kund.
  • Leif J
    Leif J skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Jag blev väl mottagen. Eftersom jag inte ville beställa en bil för senare leverans, jag sökte en befintlig fick L.S. lägga ned mycket tid för att hitta en lämplig.
  • Victoria R
    Victoria R skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Utmärkt service och alltid mycket trevligt bemötande!
  • Patrik B
    Patrik B skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Trevligt bemötande och ger den extra kundservice som hjälper till att bygga förtroende!
  • Christer B
    Christer B skrev om Lexus Stockholm Söder
    Trevlig, glad och serviceinriktad.
    2017-02-06 Jennifer E svarar Christer B
    Hej Christer!

Hoppas att din nya bil gör dig fortsatt nöjd!
    Det är bara att slå oss en signal om du behöver vår hjälp!

• Sven B
    Sven B skrev om Lexus Stockholm Söder
    Jag fick ett bra vänligt och professionellt bemötande varje gång hos Lexus (först nere i Malmö när jag först provkörde Lexus i somras, sedan uppe i Stockholm Norr när jag kommit längre i min process och där jag även köpte bilen)
    2017-02-06 Jennifer E svarar Sven B
    Hej Sven!

Kul att det blev Lexus och hoppas du är fortsatt nöjd med bilen.
    Lova att du ringer om du har några funderingar.

• Jesper S
    Jesper S skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Mycket bra bemötande, snabbt professionellt och med insikt om kundens behov.
  • Anita W
    Anita W skrev om Lexus Stockholm Söder
    Trevlig och välkomnande. gav ett kunnigt intryck och gjorde i stort sett det vi kom överens om.
    2017-02-06 Jennifer E svarar Anita W
    Hej på er!

Hoppas att ni är nöjda med bilen. Ni vet vart vi finns om ni behöver oss eller har vägarna förbi så bjuder vi på kaffe.

• Gun G
    Gun G skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Jag fick ett mycket trevligt och kunnigt bemötande, information, visning och provkörning av den bil jag var intresserad av och köpte Lars Sundberg.
    Jag beställde bagagerumsmatta samt list till bakre stötfångaren. Min besvikelse var att verkstan tog arbetskostnad för att lägga in en bagagerumsmattan och sätta dit en list ovanpå stötfångaren... trodde att de skulle låta det ingå i kontantköpet av bilen, men icke...
  • Rikard S
    Rikard S skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Lars Sundberg är bra, bra service och man får vad man vill ha
  • Dean R
    Dean R skrev om Lexus Stockholm Söder
    Förstklassigt och professionellt bemötande från första bemötande till avslut!
    2016-12-13 Jennifer E svarar Dean R
    Hej Dean!

Hoppas att familjen är fortsatt nöjda med bilen. Snart är det dags igen.
    Tills vi ses så får jag önska hela familjen en riktigt god jul och ett gott nytt år! :)

• Börje S
    Börje S skrev om Lexus Stockholm Söder
    Toppen tjej köp bil av henne o du blir glad.mycket hög servicenivå utan att vara påträngande. Mycket nöjd
    2016-12-13 Jennifer E svarar Börje S
    Hej Börje!

Hoppas allt är bra med dig och att du är fortsatt nöjd!
    Du vet vart vi finns om du behöver oss!

Om vi inte ses innan så får jag önska dig en riktigt god jul!

• Erik Z
    Erik Z skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Mycket trevligt och professionellt bemötande.
  • Daniel R
    Daniel R skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    mkt bra kundmottagande och information. Väl genomförd försälning och nöjd kund.
  • Mikael R
    Mikael R skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Mycket trevligt bemötande, utan att vara påflugen. Kompetent och professionellt agerande.
  • Ayse K
    Ayse K skrev om Lexus Stockholm Söder
    Utmärkt bemötande. Mycket nöjd!!! Dock oklar belopp på månads kostnad på leasing .stämmer inte med det som jag uppfattade på första besöket.
    2016-11-30 Jennifer E svarar Ayse K
    Hej Ayse!

Hoppas allt är bra och att ni är fortsatt nöjda med bilen. :)
    Ni vet vart jag finns om ni har frågor eller vill komma förbi på en kopp kaffe.

Ha en fortsatt fin dag och hoppas ni får en glad jul!

• Peter S
    Peter S skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Lars är bra representant för Lexus som sticker ut på ett mycket positivt sätt i en bransch som i mitt tycke har ett mycket tveksamt sätt att behandla presumtiva kunder. Var rädd om Lars och fortsätt utveckla kundbemötande och kom ihåg hur viktigt det är att bli sedd som kund. Jag hade åkt Porsche dom varit lika bra som Lars.
  • Peter E
    Peter E skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Ni har haft otur med inleverans av bilen vilket drog ut på tiden samt att en skada uppstod när den väl var på plats. Lars har agerat professionellt och hanterat detta på ett för mig smidigt sätt utan att jag drabbats på annat sätt än extra väntan (vilket legat utanför Lars kontroll). Lite extra planering och nån extra tur ut till Lexus Söder för mig kring leveransen är hanterbart från min sida.
    Ni kan notera att jag är helnöjd med bilen och att den i mina ögon "växer" hela tiden.
  • Christer M
    Christer M skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Mycket bra. Inte stressande eller påflugen. Saklig, lugn och informativ. Gav förslag på alternativ och lösningar. Trevligt bemötande och bra service. Ljusår bättre än det bemötande jag fick hos Volvo, BMW och Audi.
  • Merii S
    Merii S skrev om Lexus Stockholm Söder
    ;) :) ;) whiii ;) :) ;) ;) :) whiii ;) :) :)
    2016-10-13 Jennifer E svarar Merii S
    Hej på er!

Super tack till er för en mycket trevlig bekantskap och leverans!
    Hoppas att ni är nöjda med eran nya Lexus och ni vet att ni ALLTID är välkomna in till mig och mina kollegor om ni har vägarna förbi!

Ha en riktigt fin dag! :)

• Gert S
    Gert S skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Ett alldeles utmärkt och trevligt bemötande från första kontakt till avslut.
    En säljare man hoppas få återkomma till vid nya affärer.
  • Patrik F
    Patrik F skrev om Lexus Stockholm Söder
    Äntligen en stort steg i rätt riktning när ni gjorde kundomdömena publika, transparenta och sökbara. Det krävs säkert mod och god självkänsla för att våga delta om anställd – en stor eloge till er alla som är med på detta tåg.

Jag hoppas att ni snarast fortsätter på den inslagna vägen genom att låta kunderna, mer i detalj, recensera sina bilar. Uppmuntra gärna till ärlighet - det förefaller som, ibland, många kunder okritiskt lyfter det som är positivt och ”glömmer” det som är lite sämre. Jag antar att både moderbolag och återförsäljare är mer betjänta av mer kritiska kommentarerna än de positiva.

Därutöver hoppas jag att ni snart börjar sälja rent batteridrivna bilar – jag står först i kö! Lexus förtjänar dessutom betydligt större marknadsandel än vad ni har idag – frågan är vilka rotorsakerna till detta är?

Hur som helst: lycka till på den inslagna vägen!

Med bästa hälsningar
    Patrik Ferm
    2016-09-27 Jennifer E svarar Patrik F
    Hej Patrik!

Tack för din goda feedback angående vårat användande av Reco!

Vi jobbar hårt med att hålla en hög nivå på den service och kvalité vi levererar och vi vill självklart att all den feedback som vi får från våra kunder skall vara så transparanta som möjligt.

All feedback är bra feedback och vi tar gärna emot negativ och även positiv feedback då vi jobbar efter "The pursuit of perfection" samt mycket med det japanska ledordet "Omotenashi".

Jakten på hög kundnöjdhet är inget race, det är ett maraton.

Jag får önska dig en riktigt trevlig kväll och önskar dig varmt välkommen in till oss på Lexus Stockholm - Malmö.

Varma hälsningar,

Jennifer Edwinson med kollegor
  • Åsa R
    Åsa R skrev om Lexus Stockholm Söder
    Bra o trevligt bemötande vid beställning, fick uppdateringar innan leverans.
    2016-09-05 Jennifer E svarar Åsa R
    Hej Åsa!

Hoppas allt är bra med dig!
    Kul att du är nöjd med ditt val av Lexus. Slå mig en signal om du har några funderingar eller är sugen på en kopp kaffe!

Lars Sundberg
Nicole Sundberg