Rekommenderat företag 2016 - Lexus Stockholm Söder
Rekommenderat företag 2015 - Lexus Stockholm Söder

Lexus Stockholm Söder

Bolmensvägen 51, 120 50 Årsta — Visa karta

På Bolmensvägen 51 i Årsta, bara någon minut från Globen, ligger vår andra Stockholms-anläggning. Här i toppmoderna lokaler har vi nybils- och begagnatförsäljning samt serviceverkstad.

Hit är du alltid välkommen att prata Lexus ta reda på vad som gör Lexus till bilmärket med Sveriges mest nöjda ägare. Vill du provköra en speciell modell rekommenderar vi att du slår en signal först och bokar in en tid, så att vi kan ta hand om dig på ett sätt som du och bilen förtjänar.

Varmt välkommen.

Läs vad 143 kunder tycker om Lexus Stockholm Söder

• Aktiebolag K
    Aktiebolag K skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    På Lexus Stockholm Söder känner man sig alltid välkommen. Den höga, proffsiga servicenivån och kundbemötandet är fantastisk.
    Lars Sundberg såg till att vår bilaffär blev en upplevelse utöver det vanliga från början till slut. Proffsigt bemötande av Lars med hög produktkännedom och tydlighet vilket gör att man känner sig trygg som kund.
  • Wissal A
    Wissal A skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Söder
    Carolines servicekänsla är outstanding!
    Snabb återkoppling, och alltid lika trevlig.
  • Leif J
    Leif J skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Jag blev väl mottagen. Eftersom jag inte ville beställa en bil för senare leverans, jag sökte en befintlig fick L.S. lägga ned mycket tid för att hitta en lämplig.
  • Victoria R
    Victoria R skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Utmärkt service och alltid mycket trevligt bemötande!
  • Patrik B
    Patrik B skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Trevligt bemötande och ger den extra kundservice som hjälper till att bygga förtroende!
  • Ald Automotive
    Ald Automotive skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Söder
    Snabbt, bra och proffsigt bemötande
  • Mats L
    Mats L skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Söder
    Caroline är en duktig säljare och en fantastiskt mysig person.
    Min totalupplevelse som kund hos LEXUS är 10 av 10
  • Jesper S
    Jesper S skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Mycket bra bemötande, snabbt professionellt och med insikt om kundens behov.
  • Gun G
    Gun G skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Jag fick ett mycket trevligt och kunnigt bemötande, information, visning och provkörning av den bil jag var intresserad av och köpte Lars Sundberg.
    Jag beställde bagagerumsmatta samt list till bakre stötfångaren. Min besvikelse var att verkstan tog arbetskostnad för att lägga in en bagagerumsmattan och sätta dit en list ovanpå stötfångaren... trodde att de skulle låta det ingå i kontantköpet av bilen, men icke...
  • Jan-Eric N
    Jan-Eric N skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Söder
    Caroline är en mycket karismatisk, kunnig, lyssnade, engagerad, socialt fulländad och framför allt, en mycket kunnig och förstående säljare. Faktiskt en av de bästa säljarna jag haft att göra med... och det har blivit en drös nu.

Som lärare i marknadsföring på högskolenivå skulle jag säga att hon är en naturbegåvning. Betyg blir ett starkt VG!!!

Caroline såg direkt vad vi efterfrågade och kunde matcha våra önskemål med en fantastisk fin lösning, en pärlvit ny Lexus 300 NX h.

Caroline är värd sin vikt i guld för Lexus. Var rädd om henne!!
  • Niklas R
    Niklas R skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Söder
    Trivsam och hjälpsam. Lyssnar.
  • Rikard S
    Rikard S skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Lars Sundberg är bra, bra service och man får vad man vill ha
  • Anders R
    Anders R skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Söder
    Inkännande och professionell. Snabbt.
  • Boel R
    Boel R skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Söder
    Caroline är en trevlig person som säkert gör sitt bästa. Jag har dock svårt för hennes sätt att sälja som jag inte vet om det hänför sig till en kultur inom Lexus eller om det handlar om hennes person. Hon försökte få mig att betala extra för vinterdäck - fast jag inte tog något för mina inbytesvinterdäck och var inte ärlig mot mig avseende bilens bensinförbrukning - något som var riktigt riktigt viktigt för mig. Jag berättade att jag fått fel uppgifter avseende min förra Lexus, som aldrig dragit så lite som det uppgavs vid det köpet, och jag betonade att det var riktigt viktigt för mig att hon inte skönmålande bensinförbrukningen då jag faktiskt jobbar med elbilsladdning och inte kan ha en bil som drar mycket bensin. Hon intygade på hedersord att bilen drog 0.6-0.7l per mil. Jag har inte kommit ner i den förbrukningen på en enda sträcka och nu har jag kört 130 mil sedan jag köpte bilen. Snittförbrukningen ligger på 0.85. Hon skickade också ett kontrakt till mig att skriva på innan affären var avtalad och klar. Sammanfattningsvis - lite för snabb på avslut så att eftersmaken blir dålig. Jag kommer inte köpa fler bilar från Lexus pga den höga bensinförbrukningen och faktumet att man inte lärt sig ett dugg av Volkswagenskandalen utan marknadsför på testresultat som inte stämmer överens med verkligheten. En sak är att lura mig som konsument. Klimatet lurar man dock inte - så eftersmaken blir rätt unken.
  • Erik Z
    Erik Z skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Mycket trevligt och professionellt bemötande.
  • Eilert Å
    Eilert Å skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Söder
    Det är första gången i mitt liv som jag har fått ett så bra bemötande av en bilförsäljare..och av en bilfirma också..alla är så bra där i Täby på Lexus..och Caroline är så mysig..ler..Mvh Eilert.
  • Daniel R
    Daniel R skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    mkt bra kundmottagande och information. Väl genomförd försälning och nöjd kund.
  • Ann-marie J
    Ann-marie J skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Söder
    Jag fick ett fantastiskt bra bemötande av Caroline när jag kom in till Lexus. Hon fick mig verkligen att känna att jag var en betydelsefull kund.Så mycket var din förtjänst att det blev en Lexus Caroline. Jag trivs så bra med min Lexus😊 Med vänlig hälsning, Ann-Marie Jörnsved
  • Mikael R
    Mikael R skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Mycket trevligt bemötande, utan att vara påflugen. Kompetent och professionellt agerande.
  • Peter S
    Peter S skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Lars är bra representant för Lexus som sticker ut på ett mycket positivt sätt i en bransch som i mitt tycke har ett mycket tveksamt sätt att behandla presumtiva kunder. Var rädd om Lars och fortsätt utveckla kundbemötande och kom ihåg hur viktigt det är att bli sedd som kund. Jag hade åkt Porsche dom varit lika bra som Lars.
  • Daniel H
    Daniel H skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Söder
    Trevlig och professionell säljare. Ger ett gott och kunnigt intryck.
    Är mycket nöjd!
  • Per E
    Per E skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Söder
    Ett väldigt trevligt bemötande från första gången jag var inne till leverans av bil.

Inte helt nöjd med viss utrustning på bilen, inte som jag tänkt mig och ingen info om det
  • Charlie L
    Charlie L skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Söder
    Carro är 10 av 10 poäng. Aldrig i hela mitt liv fått så bra och proffsigt bemötande av en säljare.
  • Peter E
    Peter E skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Ni har haft otur med inleverans av bilen vilket drog ut på tiden samt att en skada uppstod när den väl var på plats. Lars har agerat professionellt och hanterat detta på ett för mig smidigt sätt utan att jag drabbats på annat sätt än extra väntan (vilket legat utanför Lars kontroll). Lite extra planering och nån extra tur ut till Lexus Söder för mig kring leveransen är hanterbart från min sida.
    Ni kan notera att jag är helnöjd med bilen och att den i mina ögon "växer" hela tiden.
  • Christer M
    Christer M skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Mycket bra. Inte stressande eller påflugen. Saklig, lugn och informativ. Gav förslag på alternativ och lösningar. Trevligt bemötande och bra service. Ljusår bättre än det bemötande jag fick hos Volvo, BMW och Audi.
  • Bernt K
    Bernt K skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Söder
    Caroline är en mycket duktig säljare och hennes bemötande av mig som presumtiv kund var mycket proffsigt. det var en mycket trevlig upplevelse att handla av henne.
  • Gert S
    Gert S skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Ett alldeles utmärkt och trevligt bemötande från första kontakt till avslut.
    En säljare man hoppas få återkomma till vid nya affärer.
  • Lars S
    Lars S skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Söder
    Väldigt tillmötesgående och mån om att jag som kund ska få en positiv bild av Lexus
  • Bengt N
    Bengt N skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Söder
    Trevigt och omtänksamt bemötande.
    Tog tid med att prata med oss
    Se till st behåll henne!
  • Gösta H
    Gösta H skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Söder
    1. Ett lite förvånande men mycket varmt första möte
    2. Levde, över förväntan, upp till mina förväntningar
    3. Lät mig känna mig som en speciell kund
    4. Caroline sålde bilen till mig med hjälp av sitt varma sätt och sin charm.
  • Stefan B
    Stefan B skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Söder
    Professionell, trevlig och god service genom hela processen.
  • Joacim H
    Joacim H skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Söder
    Hög servicenivå! Trevligt bemötande.
  • Percy D
    Percy D skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Trevlig, snäll och högt kompetent. På ett smidigt sätt hjälpe mig med alla svårigheter jag hade.

Mitt fall är lite speciellt eftersom jag befinner mig i Stockholm endast på helgerna, ändå Lars Sundberg hjälpte mig för att ordna det administrativa del på ett enkelt sätt
  • Samuel P
    Samuel P skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Söder
    Trevligt och enkelt bemötande!
    Bra service och tydliga instruktioner.
  • Thomas H
    Thomas H skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Lars Sundberg var mycket service minded och proffesionell i mitt val av bil. Kommer absolut att köpa min nästa bil av Lars Sundberg.

Vänligen
    Thomas Haglöv
  • Agneta T
    Agneta T skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Söder
    Caroline är superproffsig! Ett mycket bra bemötande från start till mål samt en väldigt hög service nivå! Kan inte bli mycket bättre😊
  • Fredrik Å
    Fredrik Å skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Lars var väldigt trevlig och kompetent.
  • Mathias H
    Mathias H skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Söder
    Jag fick mycket bra service. Trevligt och professionellt!
    Jag återkommer gärna när det är dags för ny bil.
  • Lennart H
    Lennart H skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Mycket positivt och professionellt.
    Vi har åkt Lexus i 9 år och äger nu 2 Lexus som vi har köpt av Lars Sundberg.
    Som kund hos Lars Sundberg på Lexus Stockholm Söder får man alltid en jätte bra service/bemötande.
  • Markus A
    Markus A skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Söder
    Bra bra bra bra bra bra bra bra bra bra bra bra bra bra bra
  • Bengt B
    Bengt B skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Lars levde upp till de förväntningar som bekanta stållde i utsikt inför besöken
    hos Lexus Söder. Jag respekterar hans professionalism och stil.
    Hoppas få hjälp med tolkningen av en del beskrivningar i anv.manualen samt
    vissa råd vid ett kommande besök.
    Hittills är jag mao positivt inställd tiil företaget.
    MVH Bengt Broomé
  • Karin E
    Karin E skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Söder
    Vänlig kunnig effektiv lyhörd instruktiv
  • Karl B
    Karl B skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Söder
    Caroline var mycket kompetent och trevlig under all kontakt jag hade med henne.
  • Daniel H
    Daniel H skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Utomordentlig service och bemötande!
  • Bo C
    Bo C skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Söder
    Mycket positivt bemötande,lättsam och lätt att prata med. Nästa gång man kontaktar Lexus är det Caroline man kommer att söka
  • Galina S
    Galina S skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Söder
    Professionellt förhållningssätt, mycket uppmärksam.
  • Nina L
    Nina L skrev om Caroline Schön en del av Lexus Stockholm Söder
    Caroline är trevlig och gör ett kunnigt, affärsmässig intryck. Den snabba täta återkopplingen vinner många pluspoäng.
  • Christoffer B
    Christoffer B skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Jättebra bemötande utan att vara tjatig.
  • Dan A
    Dan A skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    Har köpt 3 st lexus av Lasse och jag har alltid blivit bra bemött. Han är inte en typisk bilnasare, utan verkar seriös. Våra möten har alltid varit trevliga och jag har förtroende för honom.
  • Benham S
    Benham S skrev om Lars Sundberg en del av Lexus Stockholm Söder
    He is a good guy, and I got enough information regarding the subject that I needed,
    I liked his way of dealing, nice, funny, informative and serious when it was needed!
    I think now I found a new and good friend.
Caroline Schön
Lars Sundberg