Bilia Nacka
1.7 i betyg av av
20 omdömen
Bilia säljer nya Volvo, Renault, Ford och Hyundai. Dessutom har vi tusentals begagnade bilar, över 50 verkstäder och hyrbilar för alla behov.
Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag20 omdömen om Bilia Nacka
-
skrev om Bilia Nacka
Bilia Nacka är en mycket uselt företag. Jag köpte min BMW där, och sedan första mötet har servicen uteblivit. Värst är nog verkstan som överhuvudtaget inte tar något ansvar. Har köpt bilen och gjort all service där på min bil, varit så kallad helkund. Är precis på gång att köpa en ny BMW, men inte där. Nu är det slut med det, jag spenderar inte ett öre mer på detta kundfrånvända företag
-
-
skrev om Bilia Nacka
Skämtverkstad med en kundpolitik och bemötande jag hittills under dom typ 40 år jag ägt bil och besökt verkstäder aldrig tidigare träffat på.Ångrar verkligen att jag inte läste deras urusla recensioner här innan besök för då hade jag besparat mig både pengar och deras dryga bemötande!
-
skrev om Bilia Nacka
Jag har vid flera tillfällen anlitat BMW Nacka för såväl service som försäkringsärenden. Upplevelsen av kontakterna med verkstaden har genomgående varit negativa. De glömmer att beställa saker, ber aldrig om ursäkt och är allmänt nollställda vad gäller service och bemötande. Förstå mig rätt, jag har inga större förväntningar men tycker ändå att man ska ta sitt ansvar när fel begås. För att inte utsätta mig för den sedvanliga förnedringen i kontakterna med BMV Nacka skickade jag en förfrågan om standardservice, dvs byte av olja, tändstift, filter m.m till Bavaria i Uppsala. För det första var servicen i Uppsala 2.000 kr lägre än i Nacka. Kostnaden för service i Uppsala var 10.350 kr. Väl på plats i Uppsala föreslog dom att jag skulle teckna ett serviceavtal för 10.650 kr. För detta fick jag den avtalade servicen plus ett avtal om service (standard) som gäller de närmaste 4.000 milen eller 3 år, vilket som kommer först. Något sådant erbjudande har jag aldrig fått av BMW Nacka. Fundera på vad som passar dig???
-
-
skrev om Bilia Nacka
Bilia Nacka är ett skämt.. Varje gång man har att göra med dem börjar det med att man blir runtkopplad till flera olika personer som hänvisar till varandra och ifrågasätter varför man blivit hänvisad till just dem. Ska du boka in åtgärder från olika verksamhetsgrenar vid samma inlämning av bilen är det en omöjlighet. Efter att du har varit där skickar de ut ett vänligt mejl där de frågar om de kan vara behjälpliga med någonting annat, men när man svarar på det mejlet får man inget svar.
Jag har nu ett pågående ärende med dem om att byta skadad klädsel där jag åkte in och besiktiga bilen. Efter att det gått en månad utan någon återkoppling återkom jag till dem varvid de sa att de inte hade någon notering om någon besiktning och att jag därför behövde åka in igen. De ifrågasatte också varför Andreas från Mr Cap besiktigat skadan och inte någon från serivceverkstaden, men förståd inte att det var dem själva som anvisat Mr Cap för denna beskitning då de inte själva utförde sådana typer av besiktningar. Jag åkte dock in och besiktigade skadan igen nu på serviceverkstaden, nu hos Bryte Omohumen. Återigen hör jag ingenting på en månad, trots att jag också mejlar och frågar hur det går. De ber mig då mejla in bilder på skadan, vilket jag gör. Därefter är det tyst igen, utan återkoppling på två månader. När jag då ringer in säger de att jag måste besiktiga skadan igen eftersom han som besiktigade skadan är på semester. Tydligen har de inga sparade uppgifter utan allt verkar vara i huvudet på serviceteknikern. Det är så de jobbar... Snacka om pajas-fasoner. -
skrev om Bilia Nacka
Alltid lika bra bemötande och service!!😎👍👍
-
-
skrev om Bilia Nacka
Något är förändrat, det verkar vara en dålig stämning?!!
-
skrev om Bilia Nacka
Jag var hos bilia nacka för rep av min bil idag mån 25/4 2021
och vart helt förskräckt hur all personal samt kunder inte bar munskydd då det pågår en pandemi
trots att hela hemsidan och skyltning i lokalerna talar för hur man förhåller sig covid 19.
Detta är skandalöst -
-
skrev om Bilia Nacka
När man ska välja betyg här på reco så borde ni ha minus poster också.
Bilia BMW Nacka.... herregud!
Tyvärr så är mitt ärende för långt men kontentan är att en brist i deras egna rutiner påverkar grovt min plånbok. Något jag felanmält som ingår i nybilsgaranti borde åtgärdas, vilket inte gjorts.
Jag är så sugen att hänga ut folk men ur rent humant perspektiv så gör jag inte det. Men från botten av mitt hjärta så önskar jag inget gott den personen som sitter vid disken. En hemskt person som absolut inte kan/vet ett duggn om vad service handlar om! Säger rent upp i ansiktet att man ljuger trots att två av deras verkstadskillar bekräftar mitt ärende.
GÖR INGA AFFÄRER MED BILIA BMW NACKA!! Bespara er magsåret och åk till tex Bavaria. -
skrev om Bilia Nacka
Felaktig information, dåligt bemötande samt ändrade prisuppgifter vid ett flertal tillfällen.
Har givit detta ställe flera chanser men det blir tyvärr inte bättre. -
-
skrev om Bilia Nacka
ALDRIG MERA BILIA NACKA !!!
Lämnade in min Volvo efter ett inbrott med krossad förarruta och skador på framskärmarna och
stulna strålkastare. Bilen kom in till verkstaden när det regnade och jag påpekade vikten av att täcka sidorutan för att
inte vatten skulle komma in i kupen. Visst sa personalen fixar det direkt, kom tillbaka nästa dag för att dubbelkolla och till min chock och förvåning var detta inte gjort och bilen helt blöt på insidan. Jag stormade in till personalen och sa vad jag tyckte och först då gjorde dom nånting. Saknar ord för att beskriva vilka inkompetenta amatörer som jobbar här !!!! När bilen sedan blev lagad efter 6 veckor skulle jag ta emot den för att finna glassplitter överallt i hela kupen samt massa glas på förarsätet och övriga säten efter inbrottet, KUNDE NI IINTE DAMMSUGA BILEN sa jag till personalen som nonchalant svarade lite småirriterat "ok vi får väl göra det". Svårt att tro att denna verkstad har några kunder överhuvudtaget med en sån obefintlig syn på kundservice. Efter deras dammsugning låg fortfarande glas överallt, tills jag ordnade detta själv. GÅ INTE HIT ALLA NEGATIVA OMDÖMEN STÄMMER TILL 100 % -
skrev om Bilia Nacka
Det absolut värsta verkstadsbesöket jag gjort i mitt liv. Allting verkade bra till en början med trevlig kundmottagare. Dock så tar det ca dubbelt så lång tid att få min bil klar än vad de sa vid inlämnandet. De skulle byta stötfångare fram, vilket vart väl gjort när det två veckor senare var klart. När jag hämtat bilen så upptäcker jag en skada bak på bilen som ej fanns när jag lämnade in den, jag är extremt noga med min bil och vet om varenda liten repa eller skavank. Dessutom har personalen spelat en CD skiva i bilen under tiden den har varit inne hos Bilia Nacka. Sjukt oseriöst enligt mig... När jag konfronterar en annan inte lika trevlig kundmottagare säger hon att Bilia inte tar något ansvar för bilen när den är hos dom. Hon påstår att en skada som sker när bilen är hos dom är samma sak som att jag skulle få en parkeringsskada på Ica parkeringen. Jag påstår att detta inte stämmer då jag inte lämnar ifrån mig någon nyckel till min bil till personalen på Ica. Dessutom så säger hon att det inte finns någon personal som spelat CD eller skadat min bil. Jag rekommenderar inte Bilia Nacka till någon som vill lämna in sin bil för att reparera en skada eller service.
-
skrev om Bilia Nacka
VARNING!
Köpte nyligen en BMW 530 e hybrid 2019 sprillans ny som jag använder i tjänst (Taxi). Bilen beställdes den 12 februari och fick bilen veckan efter då dom (Bilia/BMW) hade redan en i lager. Efter endast 3 dagar fick problem med bilen (drivlinan/hybriden) och lämnade in den omgående. Nu har det gått 20 dagar och Bilia/BMW har varken ett svar eller en lösning på problemet. Nu sitter man här utan ersättning eller bil som jag har enorma kostnader för. Värd och tillägga att kostade 555.000:-kr inkl. Moms och för såna summor kan hitta betydligt bättre och billigare alternativ, därför vill jag varna andra att inte begå samma misstag som jag begått då Bilia/BMW mörkar om problemet med bilen som dom vet dessa bilar besitter (fick höra detta från en mekaniker på deras verkstad). Så återigen KÖP EJ DENNA BMW MODELL (530E hybrid).
Med vänlig hälsning,
En missnöjd kund. -
skrev om Bilia Nacka
Bara dåliga erfarenheter härifrån. Mitt Vilvoliv innan jag lämnade här va toppen. Efter deras service har allt bara strulat och uppdateringar med buggar. De är enormt otrevliga, nonchalanta och ovilliga att åtgärda sina misstag. Lämna inte bilen här!!!
-
skrev om Bilia Nacka
Varning för detta oseriösa företag.
Lämnade in bilen och fick tillbaka den med repor. Istället för att hantera detta professionellt slår man ifrån sig allt ansvar och misstänkliggör mig som kund. Efter en vecka blev jag erbjuden en polering av skadan med ett påpekande att det omöjligt var deras fel och återigen ifrågasättande av skadans uppkomst. -
skrev om Bilia Nacka
Riktigt bra service vid köp av BMW.
-
skrev om Bilia Nacka
Fruktansvärt dåligt. Det är så illa att jag inte ens vill äga en Volvo längre. Köpte en begagnad xc70 (2013) och allt verkade bra men bilen hade Volvo oncall och den ville jag ju självklart använda. MEN lättare sagt än gjort det krävdes många samtal till bilia Volvo finans mm. Man blev tvungen att ta Volvo finans kreditkort för att få den att fungera suck är emot kreditkort sagt och gjort allt för att få igång det. Isamband med det så tecknades även ett serviceavtal på bilen smidigt tänkte jag..... Nu dax för första servicen i min ägo att boka via appen fungerar ej den säger fel lösenord och jag återställer lösenordet då slutar allt fungera med appar och allt återställer igen utan resultat. 2 dagar senare fungerar mitt gamla lösenord igen så vågar inte försöka igen utan bokar via webben. Några dagar senare ringer dom från bilia nacka där jag har mitt serviceavtal och säger att bilen är spärrad och dom får inte serva den utan hänvisar att jag kanske har avtal med någonannan. upplandsmotor Hammarby nope samma där bilia segeltorp nope upplandsmotor haganorra nope......... Ringer Volvo finans dom jag betalat till dom kan inte hjälpa mig utan ska vidare befodra det och jag ska bli uppringd dagen efter.... Ringde någon? Nope 👎 dax att ringa runt igen får sedan efter många samtal till prata med en som har hand om serviceavtal och det är ok allt ser bra ut det är bara att boka när jag vill säger han suck....efter några samtal till så har jag ett giltigt serviavtal hos bilia nacka?? Och har haft det hela tiden men den är spärrad hos dom... Fick bilen servad perfekt men.... Dina bromsar bak är dåliga så du får boka en ny tid för bromsar har dom inte hemma det är beställningsvara till en Volvo hos bilia... Ringde Mekonomen och dom hade det hemma så det blir till att lämna in bilen där..... Efter allt detta strul så har jag fått hela 383kr i goodwill yeeey det har bara tagit totalt 16samtal och 10tal mail och 8timmar och få en tid för service (tid för inlämning hämtning ej inkluderad) utan bara för att få en servicetid.
En service tar max 4 timmar så hade kunnat göra det själv 2 gånger bara på tiden det tog att boka 😁
Erfarenhet av Volvo efter 9 månader
Bilen fungerar okej inget att anmärka på.
Bilia ➖ 5 minus stjärnor
Volvo finans katastrof
Volvo oncall är ingen höjdare det tar längre tid att starta värmaren i bilen än att klä på sig gå till bilen och starta den. OCH det finns ingen fjärrkontroll att styra den med så....
Kvaliteten på interiören är ett frågetecken bräcklig plast som spricker lätt känns mer sliten efter 7000mil än min gamla Audi som rullat det dubbla och va dubbelt så gammal. -
skrev om Bilia Nacka
Bilen gick ojämnnt/hostade och ETS-lampan lyste. Drygt 4000 för en "reparation". Att felet var oförändrat märks under de första 500 meterna därifrån (vid stängningsdags). Kanske kan vara en idé att testa bilen efteråt? Jag har ringt 3 ggr och lämnat meddelande om att reparatör (Ingmar Palmer) skulle återkomma. Ingen har ringt tillbaka. Inte riktigt vad som förväntas av ett börsnoterat bolag.
-
skrev om Bilia Nacka
Bemötandet,servicen och möjlighet att snabbt få hjälp va över förväntan. Bästa verkstaden jag besökt hitills och då har jag haft både 1 ny BMW och 4 nya Audi tidigare och deras märkesverkstäder är inte i närheten av den service som erbjuds på Bilia. 40 år gammal och min första Volvo,det lär nog bli fler och då vet jag vart jag ska lämna in den. :) John FLP 925
-
skrev om Bilia Nacka
En månad efter 6000-mila-service och utbyte av generator (c:a 18.000 kr) blev jag uppringd av Bilia. "Hej vi har lite delar här som vi tror är dina?" Väl där öppnade vi motorhuven och hittade då en 50 cm lång tång till att börja med. Vidare kunde man konstatera att bl.a. motorskydd och luftfilter saknades. Det tog c:a 3 timmar av min arbetstid - Bilias kompensation? 15% rabattkupong på nästa service. Humor.
Tyvärr är det inte första gången jag får otrevligt och oprofessionellt bemötande. Det här var deras "2:a chans".
(Folket bakom kassan och i butiken har dock gått "kursen")
Våra nästa bilar blir något som inte säljs av BILIA. -
skrev om Bilia Nacka
Bemötandet som man får som tjej är bedrövligt, där kan man verkligen snacka om diskreminering
"du förstår dig inte på bilar så var bara tyst" en av kommentarerna...när det gäller verkstaden så kommer jag aldrig att lämna våra bilar där igen.
MAN BLIR SÅ LURAD !!!!!!!!!!!!!!!!OCH BLÅST PÅ PENGAR. Man kan få två helt olika svar på åtgärder, den ena kostar 8-9.000kr och den andra 1500kr, Vad ska man tro? De klarar inte ens av att sätta dit en lambdasond rätt.......
Så jag kommer aldrig att rekommendera Bilia i nacka till någon!!!!!!!!!!!