Bilia Nacka

Jarlabergsvägen 2, 131 48 Nacka — Visa karta

Bilia säljer nya Volvo, Renault, Ford och Hyundai. Dessutom har vi tusentals begagnade bilar, över 50 verkstäder och hyrbilar för alla behov.

Läs vad 7 kunder tycker om Bilia Nacka

• Niklas A
    Niklas A skrev om Bilia Nacka
    Varning för detta oseriösa företag.
    Lämnade in bilen och fick tillbaka den med repor. Istället för att hantera detta professionellt slår man ifrån sig allt ansvar och misstänkliggör mig som kund. Efter en vecka blev jag erbjuden en polering av skadan med ett påpekande att det omöjligt var deras fel och återigen ifrågasättande av skadans uppkomst. Läs mer
  • per e
    per e skrev om Bilia Nacka
    Riktigt bra service vid köp av BMW. Läs mer
  • Håkan R
    Håkan R skrev om Bilia Nacka
    Fruktansvärt dåligt. Det är så illa att jag inte ens vill äga en Volvo längre. Köpte en begagnad xc70 (2013) och allt verkade bra men bilen hade Volvo oncall och den ville jag ju självklart använda. MEN lättare sagt än gjort det krävdes många samtal till bilia Volvo finans mm. Man blev tvungen att ta Volvo finans kreditkort för att få den att fungera suck är emot kreditkort sagt och gjort allt för att få igång det. Isamband med det så tecknades även ett serviceavtal på bilen smidigt tänkte jag..... Nu dax för första servicen i min ägo att boka via appen fungerar ej den säger fel lösenord och jag återställer lösenordet då slutar allt fungera med appar och allt återställer igen utan resultat. 2 dagar senare fungerar mitt gamla lösenord igen så vågar inte försöka igen utan bokar via webben. Några dagar senare ringer dom från bilia nacka där jag har mitt serviceavtal och säger att bilen är spärrad och dom får inte serva den utan hänvisar att jag kanske har avtal med någonannan. upplandsmotor Hammarby nope samma där bilia segeltorp nope upplandsmotor haganorra nope......... Ringer Volvo finans dom jag betalat till dom kan inte hjälpa mig utan ska vidare befodra det och jag ska bli uppringd dagen efter.... Ringde någon? Nope 👎 dax att ringa runt igen får sedan efter många samtal till prata med en som har hand om serviceavtal och det är ok allt ser bra ut det är bara att boka när jag vill säger han suck....efter några samtal till så har jag ett giltigt serviavtal hos bilia nacka?? Och har haft det hela tiden men den är spärrad hos dom... Fick bilen servad perfekt men.... Dina bromsar bak är dåliga så du får boka en ny tid för bromsar har dom inte hemma det är beställningsvara till en Volvo hos bilia... Ringde Mekonomen och dom hade det hemma så det blir till att lämna in bilen där..... Efter allt detta strul så har jag fått hela 383kr i goodwill yeeey det har bara tagit totalt 16samtal och 10tal mail och 8timmar och få en tid för service (tid för inlämning hämtning ej inkluderad) utan bara för att få en servicetid.

En service tar max 4 timmar så hade kunnat göra det själv 2 gånger bara på tiden det tog att boka 😁

Erfarenhet av Volvo efter 9 månader
    Bilen fungerar okej inget att anmärka på.
    Bilia ➖ 5 minus stjärnor
    Volvo finans katastrof
    Volvo oncall är ingen höjdare det tar längre tid att starta värmaren i bilen än att klä på sig gå till bilen och starta den. OCH det finns ingen fjärrkontroll att styra den med så....
    Kvaliteten på interiören är ett frågetecken bräcklig plast som spricker lätt känns mer sliten efter 7000mil än min gamla Audi som rullat det dubbla och va dubbelt så gammal. Läs mer
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om Bilia Nacka
    Varning för Bilia i Jarlaberg!

Bilen gick ojämnnt/hostade och ETS-lampan lyste. Drygt 4000 för en "reparation". Att felet var oförändrat märks under de första 500 meterna därifrån (vid stängningsdags). Kanske kan vara en idé att testa bilen efteråt? Jag har ringt 3 ggr och lämnat meddelande om att reparatör (Ingmar Palmer) skulle återkomma. Ingen har ringt tillbaka. Inte riktigt vad som förväntas av ett börsnoterat bolag.

Visste ni förresten att reparatörerna får extra bonus om kundens räkning blir hög? Tveksamt system i en bransch med låg trovärdighet. Läs mer
  • John L
    John L skrev om Bilia Nacka
    Bemötandet,servicen och möjlighet att snabbt få hjälp va över förväntan. Bästa verkstaden jag besökt hitills och då har jag haft både 1 ny BMW och 4 nya Audi tidigare och deras märkesverkstäder är inte i närheten av den service som erbjuds på Bilia. 40 år gammal och min första Volvo,det lär nog bli fler och då vet jag vart jag ska lämna in den. :) John FLP 925 Läs mer
  • Johan
    Johan skrev om Bilia Nacka
    En månad efter 6000-mila-service och utbyte av generator (c:a 18.000 kr) blev jag uppringd av Bilia. "Hej vi har lite delar här som vi tror är dina?" Väl där öppnade vi motorhuven och hittade då en 50 cm lång tång till att börja med. Vidare kunde man konstatera att bl.a. motorskydd och luftfilter saknades. Det tog c:a 3 timmar av min arbetstid - Bilias kompensation? 15% rabattkupong på nästa service. Humor.

Tyvärr är det inte första gången jag får otrevligt och oprofessionellt bemötande. Det här var deras "2:a chans".
    (Folket bakom kassan och i butiken har dock gått "kursen")

Våra nästa bilar blir något som inte säljs av BILIA. Läs mer
  • marie-louise a
    marie-louise a skrev om Bilia Nacka
    Bemötandet som man får som tjej är bedrövligt, där kan man verkligen snacka om diskreminering
    "du förstår dig inte på bilar så var bara tyst" en av kommentarerna...när det gäller verkstaden så kommer jag aldrig att lämna våra bilar där igen.
    MAN BLIR SÅ LURAD !!!!!!!!!!!!!!!!OCH BLÅST PÅ PENGAR. Man kan få två helt olika svar på åtgärder, den ena kostar 8-9.000kr och den andra 1500kr, Vad ska man tro? De klarar inte ens av att sätta dit en lambdasond rätt.......
    Så jag kommer aldrig att rekommendera Bilia i nacka till någon!!!!!!!!!!! Läs mer

Bästa försäljarna av begagnade bilar i Nacka:

Tomas N Tomas N tycker:
“Fredrik Svahn på Stockholms Bi...” Läs mer