Libradon Produkter

Libradon Produkter

3 omdömen om Libradon Produkter

Sven Peter F
Skrev om Libradon Produkter

Helt makalös service! Svaret på vårat vattenprov visade högt på radon, trots att vi har en radonavskiljare från Libradon. Ringde Jan-Åke en fredag kväll, fick svar på vad felet var, på tisdag hade jag delen i lådan. Allt funkar som vanligt! Rekommenderar verkligen detta företag!

Jacob L
Skrev om Libradon Produkter

Hade problem med järn i vattnet från egen borrad brunn. Libradon Produkter satte in en Oxaway före vårat gamla järnfilter med Greensand massa (gammal och dålig) som vi behöll. Vattnet smakar nu toppen, är klart och färgar inte längre. Kannon!

Olof L
Skrev om Libradon Produkter

Skaffade ett kit med radonavskiljare, expansionskärl och avhärdare 2015. Produkterna levererades med bud och monterades ihop av rörmokare (kanske kan göra det själv om man är väldigt händig). Sänkte radonhalten i vattnet från 5600 bq till 60. Filtrerade bort uranet också och sänkte även flouridhalten. Smart design med externa pumpmotorer. Den för en del oväsen, vilket inte gör något eftersom den står i ett pumphus. Har varit driftsäker, sköter sig själv, inga filterbyten. Vi gillar den skarpt.