Livrädda

Gruvfogdevägen 24, 184 63 Åkersberga — Visa karta

4.9 i betyg av av 167 omdömen
Få en tryggare tillvaro på land eller till sjöss och lär dig rädda liv med oss på Livrädda!

Vi erbjuder utbildningar för både vuxna och barn inom HLR, första hjälpen och sjösäkerhet. Vår kompetens är bred inom området livräddning och vi kan anpassa utbildningen efter era behov eller de krav som ställs på er verksamhet. Hos oss kan ni köpa, och lära er att använda, flera av marknadens hjärtstartare och vi utbildar efter Svenska HLR Rådets riktlinjer.

Pernilla, som äger och driver Livrädda, har erfarenhet som ambulanssjukvårdare och som frivillig sjöräddare och är en av de 20 instruktörer som håller flest utbildningar i Sverige. Pernilla lär ut med en glädje och entusiasm som gärna smittar av sig till deltagarna!

Läs vad 167 kunder tycker om Livrädda

• 2019-01-18

Marcela T skrev om Livrädda
    -Hlr utbildning
    -Mycket väl
    -Förväntade mig att få en uppdatering av tidigare utbildning. Känner att jag lärt mig mer nu än på förra itbildningen med annan ledare.
    -Pernilla förklarar och berättar mycket tydligt vad som händer i kroppen vid hjärt stopp eller vid syrebrist och hur hlr räddar liv. Läs mer
  • Annika H

2018-11-30

Annika H skrev om Livrädda
    Jag köpte hlr-instruktörskurs. Den var informativ! Vi hade roligt! Jag känner mig inspirerad att starta som instruktör.
    Kort och gott, jättebra. Och Vi blev trevligt bemötta. Läs mer

2018-11-13

Camilla C skrev om Livrädda
    Jag blev bra bemött
    Företaget uppfyllde mina förväntningar
    Instruktören var bra att lyssna på och lärde ut bra Läs mer

Pierre N skrev om Livrädda
    Vi beställde an tjänst i form av att få hjälp med att utbilda vår personal i HLR och L-ABC samt i den hjärtstartare vi köpt och skall använda på våra anläggningar i Stockholm. Kursledaren var väldigt duktig och kompetent. Jag tycker att kursen klart levde upp till de förväntningar som fanns före kursen startade.
    Vi fick även information om att registrera våra hjärtstartare i hjärtstartarregistret samt rekommenderades att även privat aktivt vara en liv räddare genom att ladda ner appen SMS livräddare. Läs mer

Jörgen H skrev om Livrädda
    Bra tempo i utbildningen, bra och engagerad utbildare som fångade gruppens intresse med en gång. Läs mer

Roger G skrev om Livrädda
    Kanonbra kursledare, rolig och intressant att lyssna på! kan varmt rekomendera!!! Läs mer

Caroline L skrev om Livrädda
    Gick HLR med Pernilla.
    Tydlig information men även en rolig kurs. rekommenderas.
    Väl bemött av instruktör, uppfyllde förväntningarna!

Tack! Läs mer

Linnea E skrev om Livrädda
    Jag tycket HLR kursen var jättebra och jag lärde mig mycket! Läs mer
  • 2018-10-21

Lilian R skrev om Livrädda
    Jag tycker att HLR-första hjälpen var jättebra den var mycket lärorikt och en skicklig utbildare.
    Mvh Lilian Ramstedt Läs mer
  • 2018-10-21

Hanna Å skrev om Livrädda
    En bra kurs . Bra bemötande lärorikt , duktig personal . Läs mer
  • 2018-10-19

Mia N skrev om Livrädda
    Dydlig och bra. Inget sjabbel om massa annat omkring Läs mer
  • 2018-10-04

Lotta J skrev om Livrädda
    Utbildningen i HLR, Första hjälpen var en mycket bra utbildning. Kursledaren Pernilla var mycket duktig och förklarade mycket proffsig.
    4 timmar kan dock bli lite mastigt, om möjligt kanske dela upp utbildningen i två delar. Läs mer
  • 2018-10-04

Ulf e skrev om Livrädda
    Har ingen större erfarenhet av HLR... tack och lov för det.
    Men det är absolut en mycket bra utbildning att ha med sig
    och nu vet man lite mer hur man ska agera när det väl ska användas. Företaget som höll i utbildningen skötte sig exemplariskt på alla plan både bemötande och utbildnings mässigt. Läs mer
  • Helena L

2018-10-01

Helena L skrev om Livrädda
    Det var jättebra, bra att få prova att använda hjärtstartare och bli med i sms räddare. Det hade gärna fått stå i inbjudan att det var på Trälhavets båtklubb. Det hade gärna fått finnas vatten framne att dricka. Läs mer
    2018-10-01 Pernilla R svarar Helena L

Bra bemötande
    Förväntningarna uppfylldes Läs mer
  • 2018-09-29

Nanna N skrev om Livrädda
    Pernilla är engagerad och brinner för sin sak och lär ut på ett levande och pedagogiskt sätt. Kursen var mkt givande! Den behöver alla gå! Läs mer
  • 2018-09-28

Cecilia D skrev om Livrädda
    Pernilla är en jätte duktig instruktör med både humor och ett bra bemötande.
    Alla arbetsgivare ska satsa på HLR och det är viktigt att fler i samhället kan detta.
    En otroligt bra och viktig utbildning. Läs mer
  • 2018-09-27

Eric U skrev om Livrädda
    Mycket trevlig instruktör på HLR utbildningen :) Läs mer
  • 2018-09-27

Lars H skrev om Livrädda
    Jag köpte en utbildning i HLR. Kursen var bra upplagd, med en blandning av teori och praktik. Jag hade inga förväntningar innan, men blev mycket positiv till innehållet efteråt. Läs mer
  • 2018-05-06

Pernilla A skrev om Livrädda
    Jag fick en bra upplevelse av kursen då vi hann med mycket och fick bra praktisk övning.
    Kursläsaren var kompetent och erfaren.
    Det hade varit bra med ett kompendium eller häfte med informationen som gicks igenom då det var viktiga saker som sades och alla hade inte penna och papper med sig men man kände att man ville anteckna vissa saker för att komma ihåg. Med ett litet blad med info hade man kunnat följa med bättre. Kanske ett blad som man kan sätta upp på väggen hemma sen? Läs mer
    2018-05-15 Pernilla R svarar Pernilla A
    Hej Pernilla,
    Böcker är inget som ingår i denna kurs när man utbildar enligt den pedagogik som HLR rådets riktlinjer säger. På ditt kompetenskort finns handlingsplaner kort formulerat vad det är vi ska göra och i vilken ordning, för att lättare komma ihåg. Vill du ha mer information som böcker eller större planscher kan du beställa det här: http://www.hlrwebbutik.se/produkter/
    Eller titta på de utbildningsfilmer som finns här: https://www.hlr.nu/utbildningsfilmer/
  • Anneli F

2018-05-03

Anneli F skrev om Livrädda
    En hlr kurs den var mycket givande o bra förstår hur viktigt det är att kunna rädda liv . Kursledaren var professionell. Har varmt rekommenderat kursen vidare Läs mer
  • 2018-04-19

Lotten I skrev om Livrädda
    Jättebra utbildning! Lugnt och tydligt genom alla steg!/Lotten Läs mer
  • Björn W

2018-04-19

Björn W skrev om Livrädda
    Mycket bra o konkret kurs. Lärde mig mycket. Pernilla är en bra kursledare. Läs mer
  • 2018-04-18

Laisan L skrev om Livrädda
    Bra ledare och mycket lärorikt! Läs mer
  • anette l

2018-04-17

anette l skrev om Livrädda
    Det var en jättebra utbildning, med en mycket bra och engagerad instruktör. Läs mer
  • Matilda A

2018-04-16

Matilda A skrev om Livrädda
    Otroligt bra bemötande och tyckte verkligen om kursen och var precis som jag förväntade mig! Lärde mig mycket samt bra med upprepning av kunskaper! Läs mer
  • 2018-04-16

Eva K skrev om Livrädda
    Det var en bra kurs som jag hoppas att jag aldrig får användning av Läs mer
  • 2018-04-15

Cecilia M skrev om Livrädda
    Mycket nyttig och lärorik kurs. Bra genomförd. Läs mer
  • Björn W

2018-04-15

Björn W skrev om Livrädda
    Proffisig instruktör. Praktiska övningar. Värt varenda krona.
    Rekommenderar starkt att alla ska gå denna kurs.
    Björne W. Svartsö Läs mer

Anders A skrev om Livrädda
    Bra upplägg och med praktiska övningar och handledning. Läs mer

Isak E skrev om Livrädda
    Mycket bra kurs, kan varmt rekommenderas Läs mer

Hans B skrev om Livrädda
    Trevligt och lärorikt, nya saker att lära Läs mer

Henrik C skrev om Livrädda
    Bra utbildning och trevligt bemötande. Läs mer

Roland N skrev om Livrädda
    Bra kurs med proffsig utbildare. Mycket praktiska övningar.
    Kursen levde verkligen upp till mina förväntningar. Läs mer

Michaela L skrev om Livrädda
    Kursen var väldigt informativ och vi fick en väldigt bra genomgång både praktiskt och teoretiskt. Läs mer

Mattias S skrev om Livrädda
    Trevligt och engagerat bemötande Läs mer

Kristina A skrev om Livrädda
    Mkt bra kurs. Särskilt bra tycker jag om att få öva samtliga moment. Uppskattar jag, för sånt är viktigt för mig Läs mer
  • 2018-04-07

Annika W skrev om Livrädda
    Hlr/l-ABC utb för arbetsplatsen sommar fantastiskt väl utförd! Hade höga förväntningar som infriades med råge! Vi fick bra och tydlig teoretisk genomgång varvat med många bra praktiska övningar. Läs mer

Anette B skrev om Livrädda
    Utbildningen var väldigt bra, har gått på flera utbildningar tidigare. Men det var flera nya saker vi fick höra. Mycket träning av HLR, väldigt bra. Pernilla var energisk o duktig! Om jag saknade något kunde det vara hjärtstartern. Även den bra att ha sett o tränat med den, även om inte vi har en sådan på arbetsplatsen. Läs mer
    2018-03-07 Pernilla R svarar Anette B
    Hej Anette, Tack för din feedback. Utbildning på hjärtstartare ingår inte i kursen Barn HLR. Grundkurs i Vuxen HLR innehåller även hjärtstartare enligt HLR Rådets riktlinjer i Sverige. Vänliga Hälsningar Pernilla

Ylva E skrev om Livrädda
    Så bra kurs. Lärorikt och viktigt. Kursledaren fångade oss verkligen. Läs mer

Jenni R skrev om Livrädda
    Så nöjd! Pernilla Rosén var jättebra på att lära ut. Vi fick verkligen jobba praktiskt flera gånger vilket hjälpte mig att komma ihåg lättare. Kan verkligen rekommendera henne! Läs mer
  • 2018-02-16

Birgitta S skrev om Livrädda
    Bra, engagerad lärare! Det var bra att få bekräftat vad jag minns och fylla i luckorna. Läs mer
  • Emma B

2018-02-14

Emma B skrev om Livrädda
    Livrädda hjälpte mig att uppdatera och informera om HLR samt Heimlich. Kursen innehöll mycket bra information och kursledaren gjorde det intressant och höll liv i diskussionerna under hela kursens gång. Är mycket nöjd med kursen! Läs mer
  • 2018-02-14

Ellen B skrev om Livrädda
    Bemötande och tjänsten var mycket bra! Jag lärde mig på ett pedagogiskt och tydligt sätt hur jag ska agera vid bland annat misstänkt hjärtstopp. Läs mer

Linnea M skrev om Livrädda
    Toppen kurs! Otroligt viktig.
    Tack:) Läs mer

Johan Ö skrev om Livrädda
    Det var mycket bra och informativt.
    Bra och tydliga instruktör Läs mer

Kim L skrev om Livrädda
    Kursen levde upp till mina förväntningar. Bra och tydlig lärare Läs mer
  • 2018-02-09

Erling T skrev om Livrädda
    Mycket kompetent kursledare alla medborgare borde delta i en sådan utbildning Läs mer
Djurö Gårds väg 18, 13973, Djurhamn