Livrädda

Gruvfogdevägen 24, 184 63 Åkersberga — Visa karta

Få en tryggare tillvaro på land eller till sjöss och lär dig rädda liv med oss på Livrädda!

Vi erbjuder utbildningar för både vuxna och barn inom HLR, första hjälpen och sjösäkerhet. Vår kompetens är bred inom området livräddning och vi kan anpassa utbildningen efter era behov eller de krav som ställs på er verksamhet. Hos oss kan ni köpa, och lära er att använda, flera av marknadens hjärtstartare och vi utbildar efter Svenska HLR Rådets riktlinjer.

Pernilla, som äger och driver Livrädda, har erfarenhet som ambulanssjukvårdare och som frivillig sjöräddare och är en av de 20 instruktörer som håller flest utbildningar i Sverige. Pernilla lär ut med en glädje och entusiasm som gärna smittar av sig till deltagarna!

Läs vad 73 kunder tycker om Livrädda

• Roger J
    Roger J skrev om Instruktörskurser en del av Livrädda
    Instruktören var mycket pedagogisk och engagerad. Kursen var mycket bra och det var ett proffesionellt bemötande
  • Sofia H
    Sofia H skrev om HLR en del av Livrädda
    Mkt bra, tydlig och givande utbildning i HLR. Blev inspirerad till att våga ingripa.
  • Göran H
    Göran H skrev om HLR en del av Livrädda
    Vi fick ett bra bemötande och jag upplevde kursen som intresant och lärorik.
  • Emma V
    Emma V skrev om Instruktörskurser en del av Livrädda
    Jättebra förklarat. Bra bemötande. Kunniga instruktörer.
  • David J
    David J skrev om HLR en del av Livrädda
    Relativt lättsam kurs med personal som hade bra koll på vad hon gjorde.
  • Robert C
    Robert C skrev om HLR en del av Livrädda
    Gott bemötande, tydlig och klar undervisning med mycket entusiasm och engagemang. Mycket nöjd och redo för uppgiften!
  • Timmy C
    Timmy C skrev om HLR en del av Livrädda
    Jag har alltid velat lära mig HLR då jag haft en historia som påverkat mig av att allmänheten inte kan de. Därför var jag glad över att få lära mig, och denna kurs vi fick gå genom jobbet var oerhört bra! Mycket nöjd på alla sätt!
  • Helene E
    Helene E skrev om HLR en del av Livrädda
    Var en superbra kurs. Har lärt mig en hel del och hoppas kunna hjälpa någon.
  • Jonas E
    Jonas E skrev om HLR en del av Livrädda
    Klart, tydligt, motiverande och intressant!
  • Märta L
    Märta L skrev om HLR en del av Livrädda
    Det var lika trevligt som lärorikt. Bra pedagog. Förklarade tydligt hur vi skulle göra. Moment för moment. Många skratt samtidigt som vi kämpade för att genomföra allt på rätt sätt.Det förgyllde kursen extra att vi var på Söderarm. Allt väl genomtänkt.Vill gärna återkomma till samma kurs för att återuppleva minnet av det vi lärde. Tack Kan verkligen rek. denna kursledare.,som var bättre än jag förväntat mig .
  • Denise Z
    Denise Z skrev om HLR en del av Livrädda
    Entusiasm och allvar. Ny förståelse för hur viktigt det är att ha nära till en hjärtstartare.
  • Monica J
    Monica J skrev om Instruktörskurser en del av Livrädda
    Mycket trevligt bemötande, professionellt och coachande. Kursen var över min förväntan! Är verkligen inspirerad att nu arbeta som instruktör.
    Från att komma med en känsla av osäkerhet och lite rörigt kring upplägg till att gå hem säkrare och med en klar bild över hur kursen ska genomföras.
  • Susanne L
    Susanne L skrev om Instruktörskurser en del av Livrädda
    Tyckte att bemötandet från instruktören inbringade ett förtroende för att våga ställa frågor samt var bemötandet väldigt professionellt och glatt. Anser att utbildningen svarade på mina förväntningar.
  • Elin C
    Elin C skrev om Instruktörskurser en del av Livrädda
    Mycket bra och professionellt! Instruktören var pedagogisk och mycket engagerad.
  • Emma H
    Emma H skrev om Instruktörskurser en del av Livrädda
    Professionellt och pedagogiskt bemötande. Utmärkt!
  • Ida C
    Ida C skrev om HLR en del av Livrädda
    Mycket engagerad och energisk kursledare! Jätte bra!
    Kursen innehöll viktig info som faktiskt kan rädda liv.
    Kan starkt rekommendera den här kursen!
  • Håkan E
    Håkan E skrev om HLR en del av Livrädda
    Väldigt viktigt att kunna HLR förstod jag, inspirerande lärare som var tydlig och klar i sin undervisning.
  • Birgitta C
    Birgitta C skrev om HLR en del av Livrädda
    Kursen var mycket bra pedagogiskt upplagd. Mycket driven kursledare
  • Torbjörn A
    Torbjörn A skrev om HLR en del av Livrädda
    Jag tyckte att utbildningen var mycket bra och grundlig
  • Cilla H
    Cilla H skrev om HLR en del av Livrädda
    Mycket bra kurs som var instruktiv och informativ. I och med alla övningar känns det som om kunskapen fastnade.
  • Bengt-Åke T
    Bengt-Åke T skrev om HLR en del av Livrädda
    Hej,
    Kursen överskred mina förväntningar. Jag fick lära mig mycket trots att jag tidigare gått en motsvarande kurs. Kursen var intensiv, informativ och hade bra tempo. Dessutom hade vi mitt i allvaret mycket trevligt.
    Tack Pernilla.
    Bengt-Åke Thårlin
  • Urve I
    Urve I skrev om HLR en del av Livrädda
    Mycket bra undervisning i kombination med egna praktiska övningar. Lagom takt och tid för frågor och information. Verkliga klargöranden om tid man har på sig.
  • Maritta T
    Maritta T skrev om HLR en del av Livrädda
    Jag var mycket nöjd med kursen och har nu förstådd hur viktiga dessa första minuterna är i krissitoation. Regelbunden övning behövs i fortsättningen. Tack för kursen.
  • Ulla H
    Ulla H skrev om HLR en del av Livrädda
    Kursen var mycket bra så även den fantastiskt proffsiga kursledaren Pernilla!
  • Håkan S
    Håkan S skrev om HLR en del av Livrädda
    klar och tydlig instruktion, motsvarande mina förväntningar till fullo
  • Ingrid H
    Ingrid H skrev om HLR en del av Livrädda
    Superbra o trevlig kurs! Engagerad och kunnig föreläsare och bra med praktiska övningar som var mkt instruktiva.
  • Agneta I
    Agneta I skrev om HLR en del av Livrädda
    Jättebra kurs! Professionell, pedagogisk kursledare och livsnödvändig information!
  • Mia L
    Mia L skrev om HLR en del av Livrädda
    Det var en mycket informativ och entusiasmerande kurs. Jag kommer inte att glömma informationen i första taget.
  • Petra W
    Petra W skrev om HLR en del av Livrädda
    Det var en väldigt bra kurs. Mycket nöjd med bemötande och med vad jag fick lära mig och hur det lärdes ut.
  • Harald N
    Harald N skrev om HLR en del av Livrädda
    Kursen var mycket bra med en kunnig och pedagogisk kursledare. Den omfattade det man behöver kunna i en livräddnings situation och nu förstår jag också vilken användning man har av en hjärtstartare i kombination med hjärt- lungräddning. Att tidsfaktorn var så viktig hade jag inte riktigt klar för mig innan.
  • Britt P
    Britt P skrev om HLR en del av Livrädda
    Hela kvällen var mycket BRA! En mycket duktig ledare och vi fick jobba i små grupper. Jag kommer att rekommendera denna kurs för vänner och bekanta!
  • Ann B
    Ann B skrev om HLR Första Hjälpen en del av Livrädda
    Jag var nöjd på alla vis så väl bemötande före kursstart och den utbildning vi fick på själva kursen
  • Per H
    Per H skrev om HLR en del av Livrädda
    Mycket bra. Bra bemötande och professionellt utförd utbildning
  • Ingvar L
    Ingvar L skrev om HLR en del av Livrädda
    Hej, jag upplevde kursen positivt, det behöver dock tilläggas att tiden var väldigt komprimerad med så mycket information och att apparaterna såg lite olika ut, vilket kan verka lite stressande i skarpt läge för en amatör. I övrigt skulle det vara bra om det skulle gå att hjälpa till även vid andra olyckor /sjukdomstillstånd tills proffsen hinner fram......Vem har tid, hur löser vi detta????
    MVH.Ingvar Lindèn
    2017-05-01 Pernilla R svarar Ingvar L
    Tack för din rekommendation Ingvar. Ge ett önskemål till Trälhavetsbåtklubb att nästa år boka HLR och första hjälpen. Då får ni även utbildning i vad ni ska göra om någon råkar ut för olyckshändelse ex blödning, brännskada samt första hjälpen vid sjukdomsfall så som hjärtinfarkt, stroke, diabetes m.fl. Vi kan även anordna med inriktning på sjöliv om så önskas.
    Vänliga hälsningar Pernilla
  • Pelle B
    Pelle B skrev om HLR en del av Livrädda
    Ett väl genomfört ledarskap. Tack för entrevlig och lärorik kväll.
  • Vanja B
    Vanja B skrev om HLR en del av Livrädda
    Trevligt, glatt bemötande. Informativt möte med bra praktiska övningar. Känner mig något mer förberedd om jag skulle råka ut för en incident där HLR kan göra skillnad.
  • Per S
    Per S skrev om HLR en del av Livrädda
    Bemötandet och förväntningen av HLR-kursen upplever jag
    som mycket stor med en levande och entusiastisk kursledare
    i Pernilla Rosèn.
  • Hannah H
    Hannah H skrev om HLR en del av Livrädda
    Väldigt duktig föreläsare. Bra organiserat med mycket utrustning på plats att träna på för varje deltagare (träningsdockor och hjärtstartare).
  • Hans S
    Hans S skrev om HLR en del av Livrädda
    Det var en mycket bra kurs. Bra balans mellan grundläggande teori och praktiska övningar.

En kompetent kursledare: lättsam, allvarlig, rolig och entusiasmerande.
    Tydliga förklaringar om bakgrund till de olika momenten i de praktiska övningarna.

Skulle önska att man ordnade kortare återkommande kurser där tonvikten främst låg på de praktiska övningarna.
  • Stefan H
    Stefan H skrev om HLR en del av Livrädda
    Superbra värdefullt och viktigt!
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Instruktörskurser en del av Livrädda
    Pernilla gör ett bra jobb som pedagog. Hon är kunnit inom området, och kan handgreppen i ryggraden.
    Rekommenderar en kurs hos henne!
  • Annelie E
    Annelie E skrev om HLR Första Hjälpen en del av Livrädda
    Mycket trevligt bemötande och superbra kurs är mycket nöjd
  • Hanna L
    Hanna L skrev om HLR en del av Livrädda
    Medarbetarna hos oss upplevde att HLR-utbildningen med Livrädda höll en hög nivå med kunniga och engagerade instruktörer. Utbildningen innehöll en bra balans mellan teori och praktik med utrymme för frågor. Helhetsmässigt en mycket bra utbildning.
  • Martin P
    Martin P skrev om Köpt Hjärtstartare en del av Livrädda
    Väldigt bra service och dom hjälpsamma
  • Åsa S
    Åsa S skrev om HLR en del av Livrädda
    Bra kurs med både teori och "hands on". Kan varmt rekommendera alla att gå HLR regelbundet. Pernilla Rosén är en mycket inspirerande och professionell utbildare.
    Mycket nöjd. /Åsa Sikström Täby Kyrkby Veterinärklinik
  • Anne-sofie T
    Anne-sofie T skrev om HLR en del av Livrädda
    Vi är alla väldigt nöjda med utbildningen vi fick. Ledaren var väldigt duktig och trevlig, med ett fantastiskt bemötande av oss.
  • Anna D
    Anna D skrev om Instruktörskurser en del av Livrädda
    Proffsig, kunnig och inspirerande instruktör!
    Lärde mig mycket genom att öva praktiskt många gånger om och om igen. Bra material att läsa och titta på.
  • Olle H
    Olle H skrev om HLR en del av Livrädda
    Bemötendet var mycket bra, mina förväntningar uppfylldes då detta var en repetetion på HLR. SMC Stockholm kommer att köra två kurser i höst då alla våra funktionärer inte hade chans denna gång.
  • Lars H
    Lars H skrev om Köpt Hjärtstartare en del av Livrädda
    Hjärtstartaren verkar fungera precis som den ska. Den levererades dock ej komplett utan fick kompletteras i efterhand.

Bra och för oss nödvändigt att den kan "tala" engelska. Har hört att den kan för vissa personer krävas större strömstyrka och det finns tydligen bara ett märke som klarar det och ett förslag är att justera Hjärtstartaren (från/av Cardiac Science)
    2017-04-18 Pernilla R svarar Lars H
    Hej Lars,
    Vi är ledsna för att vår leverantör gjorde en miss vid er leverans och därför åkte de ut till er på plats och ordnade sitt misstag.
    Stort tack för er rekommendation.
  • Agneta S
    Agneta S skrev om Instruktörskurser en del av Livrädda
    Bra innehåll och en engagerad och kunnig instruktör!

Gruvfogdevägen 24, 184 63 Åkersberga