Har ff inte fått min beställning!!
Ljus-butiken.se
129 omdömen om Ljus-butiken.se
Sedan starten hos Reco 2025
Leveransen är sen och jag har inte fått uppdatering på när den kommer. Hittills har jag inte heller fått svar fr kundtjänst på status uppdatering.
Den 15 nov beställde jag en lampa. Kan inte se orderstatus om när lampan kommer att skickas. Har inte fått någon uppdatering på min order ang. leveransdatum, vilket jag tycker är dåligt. Det har snart gått tre veckor sedan beställning. Eftersom det är första gången jag handlar med Ljus-butiken.se så börjar man undra om man har hamnat på en fakesida och blivit lurad. (Det kanske jag har, det återstår att se). För jag har inte fått någon leverans ännu. Men när det dyker upp en sån här omdömesenkät kanske det ändå är en riktig e-handelsbutik.
Fortfarande inte fått några lampor så dåligt betyg än så länge
Har fortfarande inte fått de varor jag har beställt. Har själv mailat företaget och frågat när varorna kommer. Dock ej fått besked om när leveransen kommer att ske. Företaget har alltså inte på eget initiativ tagit kontakt med mig för att informera mig om varför det dröjer.
Jag har fortfarande inte fått min vara, så då blir betyget inte bättre än så här
Kan inte bedöma. Ingen lampa har kommit trots beställning 15 nov
Har inte fått min beställning ännu trots att det är drygt 14 dagar sedan jag beställde lampan. Hade önskat få meddelande att leverans skulle dröja. Dock fått trevligt svar från kundtjänst när jag efterfrågade leverans även om jag inte fick reda på hur länge det skulle dröja.
Hej Susanne, Tack för att du delar din upplevelse. Vi beklagar verkligen att din leverans dröjt och att du inte fick information om den längre leveranstiden direkt vid beställning. Våra normala leveranstider är 1–3 vardagar för produkter som finns på lager, men vissa av våra mest populära lampor har varit förbeställningar och därför tagit längre tid att leverera. Det gläder oss att du fick ett trevligt bemötande av kundtjänst, men vi tar till oss att du önskat tydligare besked om när lampan anländer. Hör gärna av dig...
Jag har fortfarande inte fått min beställning efter 3 veckor (den skulle komma på 3 arbetsdagar...). Men kundservice var trevliga och svarade fort, så det är ett plus. :)
Hej Sofija, Tack för att du delar din upplevelse! Vi beklagar verkligen att din leverans tagit betydligt längre tid än de 1–3 arbetsdagar som gäller för produkter som finns i lager. Vissa av våra mest populära lampor har varit förbeställningar den senaste tiden, vilket tyvärr påverkat leveranstiderna. Det gläder oss att du upplevde vår kundservice som trevlig och snabb, och hör gärna av dig med ditt ordernummer så uppdaterar vi dig direkt om status och ser till att ordern kommer iväg så snart som möjligt. Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
Super lång leveranstid ☹️☹️☹️☹️☹️
Hej Zhen, Tack för att du delar med dig! Vi beklagar verkligen att din leverans dragit ut på tiden. Våra normala leveranstider är 1–3 vardagar för produkter som finns på lager, men vid hög belastning eller förbeställningar kan det tyvärr bli längre väntetid. Hör gärna av dig med ditt ordernummer så uppdaterar vi dig direkt om status och ser till att ordern kommer iväg så snart som möjligt. Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
Snabb leverans. Snabb och trevlig återkoppling på trasig vara. Pengar tillbaka som tyvärr inte räckte till att köpa en ny liknande vara, minus-betyg på detta då jag anser att det var snålt nu i efterhand.
Hej Jill, Tack för att du delar din upplevelse. Det gläder oss att du fick snabb leverans och att vår kundservice kunde hjälpa dig direkt när varan tyvärr var defekt. Samtidigt beklagar vi att kompensationen inte upplevdes som tillräcklig – det tar vi verkligen till oss. Om du vill att vi ser över ärendet igen är du varmt välkommen att kontakta oss, så hjälper vi dig gärna vidare. Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
Väntan på beställda produkter är evighetslång. Gjort min första beställning och väntat i 3 veckor. Ännu ingen leverans...
Hej Cecilia, Tack för att du delar din upplevelse. Vi beklagar verkligen den långa väntetiden. Våra mest populära lampor har varit förbeställningar den senaste tiden, vilket tyvärr har gjort att vissa leveranser tagit längre tid än vanligt. Vi förstår att det känns frustrerande att vänta i flera veckor utan att ordern har kommit fram. Hör gärna av dig med ditt ordernummer så uppdaterar vi dig direkt och gör allt vi kan för att din leverans ska nå dig så snart som möjligt. Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
Snabb leverans. Tyvärr var varan jag beställde lite trasig , men jag fick ett gott bemötande och reducerat pris så jag är en nöjd kund.
Hej Petra, Tack för din fina recension! Vi beklagar att varan var lite skadad vid leverans, men det gläder oss att du fick ett gott bemötande och en lösning som gjorde dig nöjd. Hör av dig om det är något mer vi kan hjälpa till med - vi finns här för att hjälpa till Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
Jag har väntat över tre veckor på min beställning och ännu inte fått den.
Hej Ulrika, Tack för att du delar med dig! Våra mest populära lampor har varit förbeställningar den senaste tiden och vi beklagar verkligen att din order ännu inte levererats. Vi förstår att det känns frustrerande att vänta så länge. Vi gör allt i vår makt för att din order ska nå dig så snart som möjligt. Hör gärna av dig med ditt ordernummer så kan vi uppdatera dig om status direkt. Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
Trevlig lampa till mitt barnbarn.
Hej Emma, Tack för din fina recension! Vad härligt att höra att lampan blev uppskattad till ditt barnbarn. - Det glädjer oss att höra Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
Tar alldeles för lång tid att få varan. Men med info underhand så hade det känts rätt ok. Men bara tyst och inga varor efter 2 v, det är dåligt.
Hej Svante, Tack för att du delar din upplevelse. Vi beklagar verkligen förseningen av din förbeställningsvara och förstår att det känns frustrerande när kommunikationen inte upplevts tillräcklig under väntetiden. Det ska självklart inte vara tyst från vår sida. Hör gärna av dig med ditt ordernummer så följer vi upp direkt och ser till att du får uppdaterad information om din leverans. Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
Snabb leverans,.Har inte hunnit kolla lampan, är en julklapp.
Hej Michaela, Tack för din fina recension! Vad roligt att höra att leveransen var snabb. Hoppas lampan blir en uppskattad julklapp – hör gärna av dig om du undrar något när den packas upp. Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
Fått vänta så länge på min lampa inget besked när lampan kommer
Hej Ywonne, Tack för att du delar med dig! Vi beklagar verkligen att din förbeställning blivit några dagar försenad och förstår fullt ut att detta kan vara frustrerande. Vi vill försäkra dig om att vi gör allt vi kan för att din order ska skickas ut så snart som möjligt. Vi har just nu ett mycket högt tryck på grund av black week samtidigt som vissa leveranser till oss blivit fördröjda, vilket tyvärr påverkat några av våra utskick. Vi följer din order noggrant och återkopplar så fort den lämnar vårt lager. Tveka inte...
Jag är djupt besviken på att aldrig erhålla de varor som jag den 13 november betalade för. Få se om de kommer till jul??? Mvh Berith Ek
Hej Berith, Tack för att du delar med dig! Vi beklagar verkligen att din förbeställning blivit några dagar försenad och förstår fullt ut att detta kan vara frustrerande. Vi vill försäkra dig om att vi gör allt vi kan för att din order ska skickas ut så snart som möjligt. Vi har just nu ett mycket högt tryck på grund av black week samtidigt som vissa leveranser till oss blivit fördröjda, vilket tyvärr påverkat några av våra utskick. Självklart hjälper vi dig gärna att dubbelkolla status på din order – kontakta oss bara...
Beställde lampa 10 nov. leveranstid 1-3 dagar. Idag 27/11 inte fått någon lampa. Kontaktat chatt support 24 Tim sedan, inte fått något svar. Förstår att de kan ha mycket att göra under black week, men skriv det då på hemsidan. Lampan verkar inte ens vara skickad. Har betalt, blir orolig att jag är lurad av oseriöst företag.
Hej Elisabet, Tack för att du delar med dig! Vi beklagar verkligen att ditt meddelande inte besvarats – hör gärna av dig igen med ditt ordernummer så hjälper vi dig direkt. Våra mest populära lampor har varit förbeställningar den senaste tiden och detta har stått tydligt under produktsidan. Vi beklagar verkligen att din förbeställning blivit några dagar försenad och förstår fullt ut att detta kan vara frustrerande. Vi vill försäkra dig om att vi gör allt vi kan för att din order ska skickas ut så snart som möjligt. Vi...
Snygga grejer👍 tyvärr framgick inte att den ena lampan inte fanns i lager, så jag har fått vänta länge på min leverans.
Hej Karin, Tack för din recension och vad kul att du gillar våra produkter! Vi beklagar verkligen att leveransen dröjt ut något på tiden. Våra mest populära lampor har varit förbeställningar den senaste perioden, och informationen om lagerstatus har stått på produktsidan – men vi förstår om det missades i samband med köpet. Hör gärna av dig med ditt ordernummer om du vill att vi dubbelkollar något – vi hjälper dig mer än gärna vidare Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
Smidigt att handla. Snabb leverans. Köpte uppladdningsbar lampa.
Hej Gunilla, Tack för ditt fina omdöme! Vad roligt att höra att du upplevde det smidigt att handla hos oss och att leveransen kom snabbt. Hoppas du blir riktigt nöjd med din nya uppladdningsbara lampa Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
Beställde lamporna den 9 november. Står snabb leverans. Har idag 26/11 fortfarande inte fått några lampor och vet heller inte när de kommer att levereras.
Hej Anders, Tack för att du delar med dig! Vi beklagar att leveransen dröjt och förstår fullt ut att det skapar frustration. Våra mest populära lampor har varit förbeställningar och information om detta har stått tydligt på produktsidan vid köpet. Vi ber om ursäkt om detta inte varit tillräckligt tydligt. Vi gör allt i vår makt för att din order ska nå dig så snart som möjligt Den beräknade leveransen är under nästa vecka (v.49) Självklart hjälper vi dig gärna att dubbelkolla status på din order – kontakta oss bara...
Jag beställde en lampa för nästan 3 veckor sedan. Den har inte kommit än. Jag har mejlat och förvisso fått svar, vilket jag uppskattar, men där svarar de att varan jag beställt inte fanns i lager men skickas när den kommit in igen. Detta framkom dock inte tydligt på hemsidan och jag börjar fundera på om svaret är en efterkonstruktion. Så själva lampan kan jag inte recensera eftersom den inte har dykt upp.
Hej Sanna, Tack för att du delar med dig! Vi beklagar att leveransen dröjt och förstår fullt ut att det skapar frustration. Våra mest populära lampor har varit förbeställningar och information om detta har stått tydligt på produktsidan vid köpet. Vi ber om ursäkt om detta inte varit tillräckligt tydligt. Vi gör allt i vår makt för att din order ska nå dig så snart som möjligt Självklart hjälper vi dig gärna att dubbelkolla status på din order – kontakta oss bara med ditt ordernummer så återkommer vi direkt Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
Har väntat en månad. Fortfarande ingen lampa levererad och ingen uppdatering om hur det går.
Hej Gustav, Tack för att du delar din upplevelse! Vi förstår att väntan kan kännas lång. Vissa av våra mest populära lampor har varit förbeställningar och information om detta har stått tydligt på produktsidan vid beställningstillfället. Om du önskar är du självklart välkommen att kontakta vår kundservice med ditt ordernummer, så kontrollerar vi status på din order direkt. Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
Jag har fått ett flertal uppmaningar att tycka till om Ljusbutiken. Men jag har inte fått varan jag beställde för flera veckor sen.
Hej Gunilla, Tack för att du delar din upplevelse! Vi förstår att väntan kan kännas lång. Vissa av våra mest populära lampor har varit förbeställningar och information om detta har stått tydligt på produktsidan vid beställningstillfället. Om du önskar är du självklart välkommen att kontakta vår kundservice med ditt ordernummer, så kontrollerar vi status på din order direkt Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
Grym service och snabb leverans!🌟
Hej Sofia, Tack för ditt fina omdöme! Vad roligt att höra - Det gläder oss verkligen att du är nöjd med både vår service och den snabba leveransen Tveka inte att återkomma vid frågor eller funderingar - vi finns här för att hjälpa till. Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
Dålig information! Jag har beställt för flera veckor sedan och forfarande inte fått mina varor…. Har kontaktat dom och dom säger att det dom är är slutsålda och väntar på att få in det! Men den informationen fick jag inte på min beställning när jag gjorde den!
Hej Jennie, Tack för att du delar med dig! Vi förstår verkligen att det känns frustrerande att vänta längre än förväntat. På produktsidan står det tydligt att varan är en förbeställningsvara med beräknad leverans, men vi beklagar om detta inte uppfattades vid köpet. Vi följer din order och skickar den så snart inleveransen når vårt lager. Hör gärna av dig om du har fler frågor – vi hjälper gärna till Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
Fin lampa som jag behöll men dåligt att jag inte fått bekräftelse på att ni hanterar min retur på lampan som jag skickade tillbaka för en vecka sedan
Hej Marioune, Tack för ditt omdöme – och vad fint att höra att du är nöjd med lampan du behöll. Vi ber om ursäkt för att du inte fått bekräftelsen på din retur ännu. Återkoppla gärna med ditt ordernummer till vår kundtjänst så hjälper vi dig vidare med detta Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
Bra och snabb leverans.............
Hej André Tack för ditt omdöme! Vad roligt att höra att leveransen var snabb och att er produkt var bra - det gör oss glada! Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
Bra, fick det jag beställde ganska snabbt
Hej Solbritt, Tack för ditt fina omdöme! Vad roligt att höra att leveransen var snabb och att allt kom fram som det skulle - det gör oss glada Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
Snabb leverans. Ngt sena svar på mail
Hej Gerd, Tack för ditt omdöme – vad roligt att höra att leveransen var snabb Vi beklagar att mail svaren tog lite längre tid. Vi strävar alltid efter att besvara alla våra kunder inom 48 timmar, och tar med oss din feedback för att bli ännu bättre. Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
Jag har två gånger beställt lampa. Första gången fick jag snabb information men andra gången skrev jag och frågade om när leveransen skulle bli. Hade önskat denna information tidigare då jag trodde att de inte blev något av min beställning. Men fick ett snabbt svar när jag frågade om leveransen. Annars är jag nöjd.
Hej Birgitta, Tack för att du delar din upplevelse, och vad fint att höra att du i övrigt är nöjd. Vi ber verkligen om ursäkt för att leveransinformationen inte kom lika snabbt den andra gången. Det är självklart något vi vill bli bättre på, så tack för att du uppmärksammar oss på det. Skönt att vi kunde ge dig ett snabbt svar när du hörde av dig – och tveka inte att kontakta oss igen om du undrar något eller behöver hjälp. Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
Snabb leverans. Nöjd med lampan.
Hej Louise, Tack för ditt fina omdöme! Vad roligt att höra att du är nöjd med både lampan och den snabba leveransen - det gör oss glada Varmt välkommen tillbaka till oss Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
Snabb leverans och fina produkter. En lampa var trasig, vilket de åtgärdade snabbt och enkelt. Ett mycket trevligt bemötande från företaget.
Hej Inez, Tack för ditt fantastiska omdöme! Vad skönt att höra att allt löste sig snabbt med den trasiga lampan och att du är nöjd med både leverans och vårt bemötande - det gör oss väldigt glada att höra Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
Allt fungerade bra . Varan var vad jag förväntade mig
Hej Johanna, Tack för ditt fina omdöme! Vad roligt att höra att allt fungerade bra och att er order levde upp till förväntningarna, Tveka inte att återkomma vid frågor eller funderingar Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
Mycket nöjda med lampan och leveransen gick snabbt.
Hej Susanna, Tack för ditt fina omdöme! Det gläder oss verkligen att du är nöjd med lampan och att leveransen gick snabbt Varmt välkommen tillbaka till oss i framtiden Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
Bra information på beställningen och snabb leverans på min lampa är mycket nöjd kund.
Hej Monalis, Tack för ditt fina omdöme! Det är verkligen roligt att höra att du är nöjd både med informationen vid beställningen och den snabba leveransen. Vi hoppas du är lika nöjd med din nya lampa från oss Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
Snabb och smidig leverans. Varan var som förväntad och mycket bra pris.
Hej Ingvild, Tack för ditt fina omdöme! Så roligt att höra att du är nöjd med både leveransen, produkten och priset - det gör oss glada Med vänlig hälsning, Emelie på Ljus-butiken
Snabb och bra leverans. Har dock problem med lampan som bara lyser några minuter. Har kontakt med er via mail och får snabb återkoppling från kundservice om vad det kan vara för problem
Hej Kerstin, Tack för att du delar din upplevelse och för att du redan har kontakt med oss – vi hoppas att problemet med lampan snart är helt löst så du kan njuta av den fullt ut! Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
En artikel jag köpte var trasig . Kontaktade leverantören fick en ny omgående. Nöjd kund.
Hej Lena, Tack för ditt fina omdöme! Vi beklagar verkligen det inträffade, Vad skönt att allt löste sig snabbt och att du är nöjd i slutändan! - Tack för att du delar med dig Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
Jätte bra! Min andra lampleverans fungerade lika bra som den första! 5 stjärnor!👍
Hej Åse, Tusen tack för ditt fina omdöme och för att du valt att handla hos oss igen – vad roligt att höra att allt fungerat lika bra denna gång också - det gör oss väldigt glada att höra Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
Jättefin lampa! Snabb leverans och snabbt och bra svar från kundtjänst.
Hej Carina, Tack för ditt fina omdöme! Vad roligt att höra att du är nöjd både med lampan och vår kundservice - det gör oss väldigt glada Varmt välkommen tillbaka till oss, Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
Lampan var trasig när jag fick hem dne, mosad i skenorna och tyget sprucket
Hej Lovisa, Tack för att du delar med dig! Vi beklagar verkligen att lampan ankom skadad – så ska det naturligtvis inte vara. Kontakta oss gärna på info@ljus-butiken.se så skapar vi ett reklamationsärende och hjälper dig med en ny lampa eller en lösning du blir nöjd med. Med vänlig hälsning, Teamet på Ljus-butiken
RIGTIG GOD OG HURTIG SERVICE. FIK BYTTET EN LAMPE UDEN PROBLEMER
Hej Ellen, Tack för ditt fina omdöme! Vad härligt att höra att allt gick smidigt och att du är nöjd med vår kundservice - det gör oss glada Vi hoppas verkligen du ska trivas med din nya lampa, tveka inte att återkomma vid fler frågor eller funderingar Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
Snabb leverans, helnöjd med min lampa, kan varmt rekommendera .
Hej Karin, Tack för ditt fina omdöme – vad roligt att höra att du är nöjd med lampan! Vi uppskattar verkligen din rekommendation och hoppas du får mycket glädje av din nya lampa framöver Med vänlig hälsning, Teamet på Ljus-butiken
Får en ej fungerande lampa men måste själv betala retur
Hej Ulf, Tack för att du delar med dig! Vi beklagar verkligen det inträffade, kontakta oss gärna på info@ljus-butiken.se så ska vi se över ert ärende och hjälpa dig vidare. Självklart står vi för returfrakten vid reklamationer och om lampan är defekt. Med vänlig hälsning, Teamet på Ljus-butiken
Mkt bra. Smidig affär utan något problem. Jag hade begärd hemleverans, till min lägenhetsdörr, eftersom jag har ett handikapp. Det funkade inte tyvärr! Lamporna jag köpte funkade perfekt och var snygga.
Hej Ann, Tack för ditt fina omdöme! Vad roligt att höra att du är nöjd med dina lampor. Vi beklagar dock att leveransen inte fungerade som du önskat. Vi erbjuder tyvärr inte hemleverans direkt till dörren, utan det är något som måste bokas separat via fraktbolaget. Vi tar tacksam emot er feedback och ska se över detta Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
Det var mycket smidigt och lampan är så fin.
Hej Lena, Tack för ditt omdöme! Vad roligt att höra att du är nöjd – och att allt gick smidigt! Vi hoppas att du ska få mycket glädje av din nya lampa framöver Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken
Bra produkt och mycket snabb leverans
Hej Lars, Tack för ditt fina omdöme! Vad roligt att höra att du är nöjd med produkten och den snabba leveransen. Vi strävar alltid efter att allt ska gå så smidigt som möjligt. Tack för att du delar med dig Med vänlig hälsning, Jennifer på Ljus-butiken