Alla kategorier Film Stockholms län Stockholm Södermalm Lovefilm Sverige AB

Lovefilm Sverige AB

Fleminggatan 85, 112 45 Stockholm — Visa karta

DVD/Blu-ray-filmerna skickas hem med posten och returneras samma väg. Alltid portofritt och utan förseningsavgifter. Välj bland över 17 000 filmtitlar. Hushåll som blir nya medlemmar får en kostnadsfri provperiod som övergår i en fast månadskostnad.

Läs vad 7 kunder tycker om Lovefilm Sverige AB

• Patrick
    Patrick skrev om Lovefilm Sverige AB
    Fy tusan vad dåligt. Fy tusan. Kanske aldrig blivit så besviken. På Lovefilm gäller endast krediterna(som man hyr film med) i TRE månader. Så om du inte kikar så mycket försvinner dom. Så lite här och där försvinner några krediter som man inte använt. Ibland en, ibland fem.

Men det jag blir arg på är: TILL VILKET SYFTE, PÅ EN SÅDAN HÄR SITE FINNS EN SÅDAN KORT TIDSGRÄNS? KOMMER INTE PÅ NÅGON FÖRUTOM ATT MAN PRÖVA FÅ LITE EXTRA CASH FRÅN KUNDER. Fy tusen vad less jag blir. Visst om en rabttkupong på ICA går ut inom en kort period, eller på en vara, som byter värde, eller man fått halvt gratis, men dom borde rimligen gälla upp till ett år. Riktigt uselt.
  • Elina E
    Elina E skrev om Lovefilm Sverige AB
    Jag är riktigt nöjd kund till LoveFilm. Jag älskar idén att jag kan hyra filmer, ha dem hemma tills jag sett dem, skicka tillbaka dem och då få hem nya filmer. Fantastisk idé då jag inte har så lätt att ta mig ner till den lokala videouthyraren när jag är ute efter film.
    LoveFilm har riktigt bra utbud av filmer och du kan hyra både vanlig dvd och blueray-filmer. Fantastiskt! Kommer stanna som kund länge!
    Nikke L gillar detta
  • Stine B
    Stine B skrev om Lovefilm Sverige AB
    Jag är jättenöjd kund på Lovefilm. Flexiblet och enkelt sätt att hyra film. Dessutom billigare än videoaffären. Deras sajt har också många enkla, bra funktioner som hjälper mig som kund att hitta det jag lätar efter och kommer även med förslag på vad jag kanske skulle gilla utifrån mina tidigare val.
    LOVEFiLM.se L gillar detta
  • Örjan F
    Örjan F skrev om Lovefilm Sverige AB
    Lovefilm har ett klassiskt sätt att locka kunder med introduktionserbjudanden där man blir bunden av ett abonnemang om man inte skickar tillbaka filmerna inom introduktionsperioden, en risk som är betydande då tiden att se introduktionsfilmerna är mycket kort.

Därefter är det nästan omöjligt att säga upp abonnemanget och om man missar att skicka tillbaka filmerna i tid, filmer som man har avsagt sig, men som man ändå fått i brevlådan, saltar man räkningen med höga förseningsavgifter.

När man kräver att abonnemanget ska avslutas, hänvisar man till finstilta villkor som är väl undangömda på hemsidan och som på detta sätt strider mot konsumentombudsmannens tolkning av distans- och konsumentköplagen.

Faktum kvarstår att LoveFilm på ett försåtligt sätt gömmer undan avtalsvillkoren på hemsidan, varför den nyfikne inte vet vad han ger sig i på. detta strider mot distans- och konsumentköplagen vad gäller tydlighet.

Avtalsvillkoren återfinns som en utgråad, finstilt och nästintill osynlig länk längst ner i ett hörn på hemsidan och läses garanterat inte av den som nappar på erbjudandet.

Av villkoren framgår att LoveFilm tar sig rätten att ensidigt återaktivera ett uppsagt abonnemang, trots att kunden sagt upp det och på detta sätt tvinga in kunden i en ny period.

Detta förfarande är i sig oetiskt, men åsidosättandet av tydligheten i beskrivningen av avtalsvillkoren strider mot lagen Distans- och hemförsäljningslagen 2 kap, 6§ pkt 9, varför LoveFilm tveklöst skulle fällas om marknadsdomstolen tog upp ärendet.

* Informationen skall ges klart och begripligt och på ett sätt
    som är anpassat till det medel för distanskommunikation som
    används. Näringsidkaren skall ta särskild hänsyn till behovet
    av skydd för underåriga.

Min bedömning kvarstår därför: Ett riktigt skojarföretag som man bör undvika.
    2010-03-05 LOVEFiLM.se L svarar Örjan F
    Hej!

När man registrerar sig för ett introduktionserbjudande blir man inte bunden till något avtal utan man kan närsom helst avsluta erbjudandet under den fria perioden.

Om man inte avslutar senast sista dagen fortlöper det till ett månadsabonnemang som man kan avsluta månad för månad. Exakt datum för uppsägning hittar man på sidan "Mitt Konto".
    Under introduktionsperioden kan man växla filmer med oss och tiden för denna period varierar beroende av vilket erbjudande man registrerat sig för.
    Man kan avsluta från sidan "Mitt Konto" under "uppsägning" men det är även okej att ringa oss eller skicka ett email så hjälper vi er med detta.

Om man skulle avsluta sitt konto men inte returnerar filmerna skickar vi först påminnelser per email att returnera filmerna men fortsätter man att nyttja tjänsten så kan kontot bli återaktiverat eller att man blir fakturerad för filmerna.

Tråkigt att du upplever tjänsten på detta sätt men om det är något som inte fungerat för dig är du mer än välkommen att kontakta vår kundservice så kan vi säkert hjälpa dig eller förklara vad som hänt.

Med vänlig hälsning
    Angela
    Linus W gillar detta
  • Nathalie N
    Nathalie N skrev om Lovefilm Sverige AB
    Lovefilm har blivit sämre och sämre genom året. Det var bättre innan det blev Lovefilm. Nu är det nya regler hur många prioriteringar man har varje månad. Utbudet har blivit sämre och månadspriset har gått upp.

Eftersom Lovefilm inte ändrat sitt pris enligt sig själva så är det bara att beklaga att de inte har bättre koll. Deras "stora" abbonemang kostade när jag belv medlem 189 kr plus att du fick en DVD spelare, priset höjdes efter ett år till 199 kr och nu ligger det på 249 kr. Skivorna är dessutom ofta repiga när du väl får dem.
    2010-01-08 LOVEFiLM.se L svarar Nathalie N
    Hej!

Jag rekommenderar att du kontaktar vår kundtjänst beträffande ditt missnöje då vi varken ändrat antalet prioriteringar eller höjt priset, tvärtom, nya kunder betalar 49kr för två filmer per månad och sedan ett år tillbaka erbjuder vi gratis streaming till våra medlemmar som har de två mer exklusiva paketen.

Hälsningar,
    Ira Gladnikoff, Nordenansvarig
  • Karl H
    Karl H skrev om Lovefilm Sverige AB
    Jag tycker Lovefilm funkar bra. Praktiskt, prisvärt och stort utbud till rimligt pris.
    LOVEFiLM.se L gillar detta
  • Erik J
    Erik J skrev om Lovefilm Sverige AB
    Jag blir förbannad när ett företag gör massa reklam för att en tjänst "bara kostar 99kr/mån", och inte nämner ett ord om att det tillkommer faktureringsavgifter och annat.

Om ni nu tänker ta mer än 99kr på första fakturan, se då också till att tala om det i marknadsföringen och vid registreringen.

Visst, jag kan ägna en timme åt att ordna autogiro (om jag orkar och hinner och ens vill ha autogiro med Lovefilm), men kunde jag inte fått veta detta från början då?
    2010-01-08 LOVEFiLM.se L svarar Erik J
    Hej!

Om du inte hinner ordna ett autogiro så rekommenderar jag dig att använda kreditkort. LOVEFiLM drar då pengar en gång per månad och inga extraavgifter tillkommer.

Om du har ytterligare frågor får du gärna kontakta vår kundtjänst.

Lycka till!

Ira Gladnikoff, Nordenansvarig