Alla kategorier Fastighetsbolag Stockholms län Stockholm Östermalm Hemsö Vingen AB

Hemsö Vingen AB

Linnégatan 2, 114 47 Stockholm — Visa karta

Fastighetsbolag nära Hemsö Vingen AB:

Magnus Ladulåsgatan 27, Stockholm
Ring eller maila för mer info. Läs mer ›
Mari L:
Kompetenta och seriösa. Erhöll ett klart och tydligt offertunderlag. Installationen av de tekniker som arbetade på plats i huset var väldigt...

Läs vad 6 kunder tycker om Hemsö Vingen AB

• Johnny B
    Johnny B skrev om Hemsö Vingen AB
    Nu har vi flyttat ut från vår lägenhet på Östra Kajen. Vi hade flyttstädning av professionellt städbolag och jag hade inspektion med dem dagen innan vår besiktning - de tyckte lägenheten såg mycket bra ut. Trots detta får vi anmärkningar vid slutbesiktningen, hyresvärden ansåg att de skulle behöva tvätta och måla om samtliga väggar i lägenheten. Den var helt nybyggd när vi flyttade in och vi bodde där i knappt 2 år. Jag var förberedd eftersom jag hade läst omdömen på nätet om hyresvärden som sa att de var extrema vid slutbesiktningar. Normalt slitage enligt hyresvärden synes vara att inte bo i den utan bara komma förbi en gång i veckan och städa den. Så är det inte! Normalt slitage är att man ska kunna leva i ett hem. De ville måla om samtliga väggar i bostaden, jag kunde gå med på att de gjorde det på två väggar där vi haft flera tavlor (hålen för tavelhängarna var naturligtvis igenpluggade). Nu är vi utflyttade och klara med den hyresvärden, men vi vill härmed varna samtliga om Lustgården i Jönköping som gör allt för att försöka få den gamla hyresgästen att bekosta en totalrenovering mellan varje flytt!
  • Chimira
    Chimira skrev om Hemsö Vingen AB
    Min pojkvän hyrde av lustgården ungefär ett halvår men bodde hos mig under hela tiden så ingen tid utom in- och utflyttning av ett fåtal möbler spenderades i lägenheten. Problemen startade vid utflyttningen. Personalen fanns sällan på plats i kontoret för kontakt rörande uppsägning av kontrakt. Men det värsta var nog städningsbesiktningen.
    Eftersom ingen av oss direkt varit i lägenheten tömde vi den och gjorde en grundstädning eftersom -inget- varit använt, inte kök, inte badrum, inget. En lampa hade satts på vid två tillfällen men det var allt.
    Kvinnan som skulle besiktiga lägenheten letade efter fel. Jag har arbetat med flyttstädning tidigare och vet hur noggrant det ska göras men hon gick runt och kunde inte acceptera en städning utan fel. Så det som vi fick en utskällning för, blev kallade respektlösa vid otal tillfällen i hennes haranga, var lite damm i förrådet på golvet och att handfatet i badrummet hade några ränder från vatten på undersidan. (notera fortfarande att vi aldrig använt badrummet eller förrådet)
    Eftersom vi läst om Lustgården tidigare här på reco med Agaton S utläggning tjafsade vi inte med henne utan fixade det på några minuter medan hon gick runt och mumlade om ombesiktning en annan dag.

Eftersom vi undvek konflikt med henne över dehär sakerna var hon relativt nöjd och det gick -relativt- smärtfritt att få ut Lustgården och besiktningstanten ur våra liv, med undantag utskällningen om hur respektlösa vi var.
    Likaså, om ni hyr av lustgården, ni får bra standard, men ni får betala en för hög hyra för det.
  • Kristina F
    Kristina F skrev om Hemsö Vingen AB
    Hyr inte av Lustgården. Otrevligare människor får man leta efter. Inte serviceinriktade för fem öre.
  • Jim F
    Jim F skrev om Hemsö Vingen AB
    Känner tyvärr också till den hyresvärden. Kan bara hålla med var jag läst här nedan. Hyrde av dom för några år sedan och råkade ut för rn liknande händelse, skador som fanns vid inflyttningen ville dom sedan när jag flyttad ut ha ersättning av mig för. Den kvinnan går inte att resonera med, fattar inte varför både han och hon har en sådan jäkla attityd. Men eftersom hon var utvikningsbrud på 70 och 80 talet i herrtidningar så kan man undra om hon har en ångest över det eller, man undrar för där ligger inte alla korten rätt!
  • Kent o
    Kent o skrev om Hemsö Vingen AB
    Håller helt med föregående talare....
    hyrde tillsammans med min dåvarande sambo lägenhet av Lustgården. Men ALDRIG mer en lägenhet av dom. Alla löften dom gav en när man flyttade in, höll dom aldrig.
    Både han och den Kärringen som äger företaget gör inget annat än snackar skit. Ger löften som dom tar tillbaka och säger att dom aldrig givigt. Vi fick gå till domstol...ett jäkla skitföretag!!!
    Varning flytta aldrig in hos Lustgården
  • Agaton S
    Agaton S skrev om Hemsö Vingen AB
    <VARNING><VARNING><VARNING>

Utan att gå in i massa sakfrågor eller dra enstaka exempel avråder jag all kontakt eller samröre med Fastighetsbolaget och tillika familjeföretaget Lustgården i Jönköping AB -detta oavsett ärende!

Framförallt med den mycket osympatiska, megalomaniska kvinna som genom sitt delägande bl.a. företräder uthyrning/besiktning av deras hyresrätter! Denna ragata(kan ej namnge pga PUL) har genom sitt högst oprofessionella sätt givit egenskaperna: arrogans, nonchalans, översitteri och hybris helt nya innebörder för många genom åren, något jag själv nu blivit utsatt för, jag tog väl varningarna med en nypa salt -gör inte det!

Genom hennes ageranden hade man hoppats att det här företaget varit historia för länge länge sedan, men med den totala bostadsbrist som råder i Jönköping tillåts man tyvärr acceptera detta vedervärdiga bemötande för att överhuvudtaget få tak över huvudet. Man får en bra standard, men hyrorna är trots det alldeles för höga. Vid avflyttning förväntas lägenheten vara som ny -jag repeterar, SOM NY, oavsett byggår eller senaste renoveringsår. Har du inte själv utfört en grundlig besiktning (ca: 2 timmar) av lägenheten under din egen inflyttning och pekat på ev. brister från fg. hyresgäst åligger allt ansvar dig!! Rent ekonomiskt bör du räkna med att bli ersättningsskyldig för saker som i normalfallet räknas som slitage och normal användning. Vilka juridiska belägg dessa har för att kräva ersättningsanspråk vet jag inte. Jag anlitade ett känt städbolag för flyttstäd. Dessa fick göra om sitt arbete 3 ggr (sk. städgaranti) på grund av absurda små petitesser. Detta städföretag kommer fr.o.m. nu tacka nej när det rör sig om flyttstädning i hyresrätter förvaltade av Lustgården! Det säger en hel del!

Företaget förvaltar enligt egen uppgift ca: 500 lägenheter i stan, varför du som söker lägenhet, snabbt som fan -bör hoppa över bokstaven L i de listor du kanske har framför dig när du söker bostad i Jönköping!

Det finns så många mer, rekommenderar istället varmt andra fastighetsbolag/förvaltare jag varit i kontakt med genom åren, framhåller framförallt Brandtornet AB och Vätterhem AB (som trots sin storlek agerar medmänskligt) och sist men inte minst Ekblads Fastighets AB som alltid varit vettiga att ha och göra med.

<VARNING><VARNING><VARNING>

Linnégatan 2, 114 47 Stockholm