Luxway Nordic AB

3.4

17 omdömen om Luxway Nordic AB

Åsa Maritha M
Skrev om Luxway Nordic AB

Köpte en IR-madrass, som efter någon månad började stänga av sig själv, tillsammans med en felkod. Detta skedde både hemma hos mig och i ett annat hem. Reklamerade den enligt konsumentköplagen. När jag fick tillbaka den fick jag en faktura på 590kr för service och frakt med ett meddelande om att de inte hittade något fel och att felet måste vara hos mig. Behövde skicka fyra filmer som visar hur den stänger av sig själv, då fick jag reklamera den en gång till. Den här gången hittade de felet och lagade det. Ingen ursäkt dock.

ELISABET E
Skrev om Luxway Nordic AB

Härdat glas KAN spontanexplodera pga partiklar med nickelsulfid. Detta konstateras i en utredning som gjorts av Boverket 2016 då det inkommit ett flertal anmälningar om detta. Samma fenomen beskrivs av experter på Glafo- glasforskningsinstitutet. Luxway förnekar totalt att detta kan ske trots att det hänt både mig och en familj i Visby. De tar inget ansvar och hävdar i bägge fallen att vi måste skadat glaset själva vilket vi absolut inte gjort. De har i all kontakt varit både oförskämda och farit med osanningar så jag kan verkligen inte rekommendera dem!

Åsa Maritha M gillar detta
Felicia Johanna O
Skrev om Luxway Nordic AB

Bastun levererades snabbt och var enkel att sätta ihop, den kom i delar som vi byggde ihop själva. Jag är helt såld på infraröd bastu, vi svettades direkt redan efter 15 minuter. Tror att det är den bästa investeringen för våran del i dessa tider. Supernöjd verkligen och tack för all support, ni kan verkligen hur en infraröd bastu fungerar.

Jenny Anna Maria Ö
Skrev om Luxway Nordic AB

Värsta företaget som man kan tänka sig!! Handla absolut inte här! Vår IR-bastu för 2 pers sprängdes en natt (ena sidan) och glaset splittrades i hela badrummet. Enl Luxway så är det omöjligt att glaset kan sprängas men googla på det så kan det göra det efter fabrikationsfel! Luxway vägrar o säger även att det aldrig hänt förut men i förrgår så ringde en person för mig helt okänd och hens bastu har också sprängts på exakt samma sätt fast ena dörren o ändå sitter Luxway och blånekar hen att dom aldrig har hört nåt liknande....

CATHARINA B
Skrev om Luxway Nordic AB

Köpte en bastu av er som blev jättefin hemma. Trevlig personal och fick mycket bra support. Fin butik i Göteborg, många intressanta produkter verkligen. Kan bara rekommendera infraröd bastu varmt. Skall köpa en terrassvärmare också till kräftskivan.”

Oscar Tomas S
Skrev om Luxway Nordic AB

Jättebra kundbemötande och mycket kunnig personal. Jag hade först svårt att välja vilken infrabastu jag ville ha, men fick bra hjälp att guidea mig igenom djungeln av olika värmesystem. Nu är äntligen bastun på plats här hemma och den är jättesnygg, fungerar perfekt och leverans på endast ett par dagar! Tidigare var jag i kontakt med andra företag om infrabastu, men de verkade inte kunna någonting om produkterna. Så vi borde ha vänt oss till Luxway först istället. Tack Susanne i supporten som svarade på alla mina dumma frågor :)

TOBIAS H
Skrev om Luxway Nordic AB

SÄMST! Jag skriver sällan recensioner. Men Luxway Nordic AB är ett skitföretag så jag var tvungen. Precis som så många andra skriver så är Luxway Nordics kundsupport helt obefintlig. Jag köpte en terassvärmare med golvstativ för nästan 4.000 kr. För det premiumpriset förväntar man sig en bra produkt men även bra kundsupport om något skulle vara fel. När jag fick hem min vara så fanns det ett fabriksfel på golvstativet vilket gjorde hela produkten obrukbar i det utformande som det var tänkt. Jag kontaktade kundsupport...

PONTUS R
Skrev om Luxway Nordic AB

Absolut stendöd kundtjänst. Jag skickar mail efter mail för att beskriva felen som var på min IR-bastu vid levernas. Noll respons. Helt obegripligt hur ett företag kan bete sig på detta vis utan att hamna på alla svarta listor som finns.

ANDERS K
Skrev om Luxway Nordic AB

Har den sämsta kundservice jag upplevt. Brukar inte klaga, och detta är mitt första omdöme i reco. Svarar i princip inte på mejl. Har sedan oktober hållt på med en reklamation. Golvet möglade efter 2 månader och dom har erbjudit mig att dom skickar ett nytt mot att jag betalar frakten. Sedan är det nedmontering och säkert en dags jobb för minst 2 personer (utvändig bastu för tre personer).

PONTUS R gillar detta
Ann L
Skrev om Luxway Nordic AB

Bra bastu och en trevlig butik. Snabb leverans, det blev jättefint i badrummet hemma. Till och med blev min gubbe imponerad, det är inte ofta det.....

Berit A
Skrev om Luxway Nordic AB

Har äntligen fått en bra bastu med rätt utseende som det skall vara! Vi har haft mycket problem med en annan leverantör,men här blev det rätt. Kan bara rekommendera /berit

Jens  S
Skrev om Luxway Nordic AB

En jättetrevlig butik med många bastu och trevlig personal. Fick en snabb leverans och har använt denna bastu flera gånger och den är lika skön som den är snygg nere i badrummet. Grannarna skall åxo komma på provning, tror ni kommer sälja bastu till de med. Bara att rekomendera varmt! Hälsningar / Jens

Sabina V
Skrev om Luxway Nordic AB

Utebliven leverans på 5 veckor. Svarar ej på mail. Ingen information om förseningen. Ej villiga att kompensera för detta, oproffsigt. Trist!

Sten I
Skrev om Luxway Nordic AB

Nöjd... så hel nöjd ! Jag kan varmt rekommendera denna nya typ av bastu. Hade inte så mycket förväntningar innan vi åkte på ett besök till bastubutiken i Göteborg. Men vi fick prova en infrabastu där i butiken. Lite fräckt för det borde flera ta efter att man kan få testa innan man köper och speciellt en produkt som kostar lite pengar. Både jag och frugan svettades som bara rackarn efter en 15 minuter och i och med att det inte blir så varmt i luften så är det lätt att andas ändå. Vet inte riktigt hur den faktiskt fungerar...

Staffan S
Skrev om Luxway Nordic AB

Helt underbar infrabastu !!! Kan verkligen rekommendera detta företag. Fick prova en bastu i deras butik innan vi bestämde oss. Både frugan och jag var helt sålda direkt efter 30 minuter i deras provbastu. Snabb leverans och enkel att få ihop. Ringde andra och frågade hur infra fungerade och de kunde inte svara på några frågor, men när jag ringde luxway så hade de svar på alla frågor och kunde även se bastumodeller i deras butik. Tycker bara det är lite synd att de ligger i Göteborg, så det var några mil att åka, men det var värt all besvär. / Staffan

sture s
Skrev om Luxway Nordic AB

Fick vår efterlängtande bastu idag. Det var mycket enkelt att montera, dock så fastnade vi på en detalj men det löste sig snabbt via deras kundjänst. Kan varmt rekomendera bastun Sture/ i Nol

Susanne J
Skrev om Luxway Nordic AB

Köpt en infraröd bastu av detta företag. Detta är en av mina bästa investeringar jag gjort ! Bastun är bara så snygg och skön, känner mig 10 år yngre, Bra service, vi fick faktiskt prova denna infraröda bastu innan vi köpte, de hadde ett rum man kunde låna med en bastu i. Detta gillar jag, man vill ju inte köpa grisen i säcken:-) Bastun är bara så härlig! rekomenderas